lordelesar Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16, 2007 #1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 16, 2007 Επειδή ήρθε νομίζω το πλήρωμα του χρόνου να αναβαθμιστεί το υποσύστημα γραφικών στο pcάκι μου και μιας και η ΑΤΙ αγρόν αγοράζει, σκέφτομαι για αγορά μιας 8800.Ερωτήσεις:1) Λαμβάνοντας υπόψιν ότι είμαστε και σε λίγο στενή οικονομική κατάσταση, αξίζουν να δώσω τα +100€ για την 640ΜΒ έκδοση της GTS αντί της 320ΜΒ?2)Η μητρική μου δεν έχει SLI, οπότε μήπως αξίζει να μαζέψω λίγα €€ ακόμα και να πάω για GTX? Ή η διαφορά δεν θα είναι σημαντική?3)Η zalman VF900 ή η Tright HR-03 θα προσφέρουν κάτι ή το stock coolerάκι είναι αρκετό?4) HDCP έχουν όλες?
artking Μάρτιος 16, 2007 #2 Μάρτιος 16, 2007 Οι διαφορές αυτή τη στιγμή σύμφωνα με reviews μεταξύ των 2 εκδόσεων(320/640ΜΒ) είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Η 320ΜΒ αυτή τη στιγμή δείχνει αδυναμία να παίξει σε πολύ μεγάλες αναλύσεις (2048x1536 και πάνω), οπότε δεν είναι κάτι το τραγικό. Βέβαια δεν ξέρω τι μας επιφυλάσσουν τα παιχνίδια στο μέλλον από απαιτήσεις. Για την GTX δεν μπορώ να σε βοηθήσω. Ρίξε μια ματιά γενικά εδώ: www.tomshardware.comΌσον αφορά για 3rd party σύστημα ψύξης όπως φαίνεται προσφέρει αρκετά. Ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.evga.com/community/messageboard/topic.asp?TOPIC_ID=28871Όπως φαίνεται τουλάχιστον για τις κάρτες της eVGA δεν χάνεται η εγγύηση με την αντικατάσταση της ψύκτρας(το αναφέρω γιατί τουλάχιστον σε παλιότερες κάρτες αυτό ίσχυε νομίζω).
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #3 Μάρτιος 16, 2007 Ρε παιδιά που θα χωρέσουν τα textures των DX10 games μαζί μετον z-buffer και τα πολύγωνα σε 320ΜΒ? Εδώ πέρα σε μερικά ΣΗΜΕΡΙΝΑ παιχνίδια (π.χ. FEAR) για να βάλεις τα textures σε μέγιστη ανάλυση θέλεις 256ΜΒ (η μήπως είναι 512; ..χμ, δεν θυμάμαι ακριβώς).... Εγώ πιστεύω ότι η 320ΜΒ έκδοση βγήκε για "τώρα" και όχι με γνώμονα το μέλλον. Φαντάζεσαι να πάρεις 8800 και σε 1 χρόνο να μην παίζουν τα μισά games λόγω ανεπάρκειας μνήμης; Ή έστω στην καλύτερη να βάζεις το texture resolution σε medium για να παίξει έχοντας δώσει τόσα λεφτά για ένα κομμάτι σιλικόνης; Εγώ λέω αν μπορείς δώσε τα +100 και πάρε την 640ΜΒ για να μην τυχόν την πατήσεις έτσι. Φυσικά μπορεί να λέω απλά βλακείες.... αλλά θα δούμε, εδώ θα είμαστε και τότε.... Όσο για HD support, οι κάρτες των pc έχουν native υποστήριξη από την 6η γενιά και μετά. Όσο για την GTX αν μπορείς να την αγοράσεις, πάρε την! Υ.Γ. Artking: Το μέγεθος της Video RAM ΔΕΝ παίζει κανένα ρόλο στις επιδόσεις αλλά μόνο στην ποιότητα απεικόνισης (μπορείς να τρέξεις σε υψηλότερη ανάλυση με επίσης υψηλότερης ανάλυσης textures). Η ταχύτητα της μνήμης όμως παίζει σημαντικότατο ρόλο στις επιδόσεις.
giorgos th.1442169073 Μάρτιος 16, 2007 #4 Μάρτιος 16, 2007 μην τα μπλεκεις τα πραγματα γιατι κανεις δεν θα καταλαβει....για την ιδανικη χρησιμοποιηση του z-buffer μπλεκονται και αλλα πραγματα μεσα οπως το z-culling κλπ κλπ.το θεμα ειναι πως καμια καρτα αυτη την στιγμη δεν εχει σχεδιαστει για το true D3D10.οσο πιο πολλα τα mb,τοσο μεγαλυτερο το mem bandwidth,αρα τοσο το καλυτερο gaming.@lordelesar,αξιζει να παρεις την 640 και αυτο θα φανει οταν θα παιξεις σε μεγαλες αναλυσεις.οσον αφορα το cooler της,το εργοστασιακο μου εχει αφησει πολυ καλες εντυπωσεις.θα το αλλαζα μονο με κατι το ιδιαιτερα καλο ή με νερο.
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #5 Μάρτιος 16, 2007 οσο πιο πολλα τα mb,τοσο μεγαλυτερο το mem bandwidth,αρα τοσο το καλυτερο gaming.E? Εννοείς ότι οι κάρτες με μεγαλύτερη ραμ έχουν ταχύτερο διαύλο;;;;;;;; Ας πούμε μια GF6600GT 128 και μία ΙΔΙΑ ακριβώς με ίδια μνήμη στα 256 έχει μεγαλύτερη διαμεταγωγή; Αν εννοείς αυτό... θα μπορούσες σε παρακαλώ να μου εξηγήσεις πως γίνεται αυτό;
Indiana Μάρτιος 16, 2007 #6 Μάρτιος 16, 2007 χρηστάρα, κάτσε στα αυγά σου για μένα......έχεις πολύ καλό σύστημα και έχεις την ευελιξία τώρα να διαλέξεις ότι θες το καλοκαίρι...γιατί η Nvidia θα κατεβάσει καμιά τιμή και θα είναι πιο οκ τα πράγματα...πάντως εγώ λέω την 640μβ έκδοση.....εκτός αν αγωνιάς να παίξεις crysis......
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #7 Μάρτιος 16, 2007 Συμφωνώ με Indiana.. Περίμενε λίγο να βγούν και άλλες κάρτες 8ης γενιάς και θα δείς τότε... Η 8600GT ακούγεται καλή λύση και αν βγει σε κόστος κοντά στα 160 ευρώ που λένε ίσως να αποδειχθεί καλή επίλογή (ειδικά σε SLi)... Η αναμονή στην αγορά νεου hardware δεν έβλαψε ποτέ κανέναν...
giorgos th.1442169073 Μάρτιος 16, 2007 #8 Μάρτιος 16, 2007 εχεις δικιο....μπερδευτηκα....αλλη φορα θα πινω πρωτα τον καφε μου και μετα θα γραφω.........:033: Τεσπα...ισχυει οτι ειπες για το μεγεθος του framebuffer..οσο μεγαλυτερο,τοσο πιο μεγαλος ο αριθμος και η αναλυση των textures που μπορει να χειριστει η καρτα.αυτο μπορει να μετατραπει και σε μεγαλη παγιδα ομως αλλα δεν ειναι του θεματος τωρα..
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #9 Μάρτιος 16, 2007 giorgos th. Ok man.... Οσο για την "παγίδα" που λές έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά σωστά λές "δεν είναι της ώρας".
viper1442169065 Μάρτιος 16, 2007 #10 Μάρτιος 16, 2007 Συμφωνώ με Indiana.. Περίμενε λίγο να βγούν και άλλες κάρτες 8ης γενιάς και θα δείς τότε... Η 8600GT ακούγεται καλή λύση και αν βγει σε κόστος κοντά στα 160 ευρώ που λένε ίσως να αποδειχθεί καλή επίλογή (ειδικά σε SLi)...Η αναμονή στην αγορά νεου hardware δεν έβλαψε ποτέ κανέναν... Κάτι για την τιμή. Η 7600gt που ήταν στην αγορά πριν 1 χρόνο είχε γύρω στα 200 €. Και καινούρια κάρτα τώρα με καλύτερες δυνατότητες θα βγει στα 160 €?? Πώς γίνεται αυτό?
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #11 Μάρτιος 16, 2007 Ετσι λένε οι πληροφορίες ρε αρχηγέ... Δεν είμαι και ο πρόεδρος της Nvidia (μακάρι να ήμουν πάντως δεν θα με χάλαγε) να το ξέρω, απλά έτσι λένε τα ρεπορτάζ. Κάτσε ντε, ακόμα δεν έχουν βγει στην αγορά.... Ε, θα δείξει...
artking Μάρτιος 16, 2007 #12 Μάρτιος 16, 2007 Ρε παιδιά που θα χωρέσουν τα textures των DX10 games μαζί μετον z-buffer και τα πολύγωνα σε 320ΜΒ? Εδώ πέρα σε μερικά ΣΗΜΕΡΙΝΑ παιχνίδια (π.χ. FEAR) για να βάλεις τα textures σε μέγιστη ανάλυση θέλεις 256ΜΒ (η μήπως είναι 512; ..χμ, δεν θυμάμαι ακριβώς).... Εγώ πιστεύω ότι η 320ΜΒ έκδοση βγήκα για "τώρα" και όχι με γνώμονα το μέλλον. Φαντάζεσαι να πάρεις 8800 και σε 1 χρόνο να μην παίζουν τα μισά games λόγω ανεπάρκειας μνήμης; Ή έστω στην καλύτερη να βάζεις το texture resolution σε medium για να παίξει έχοντας δώσει τόσα λεφτά για ένα κομμάτι σιλικόνης; Εγώ λέω αν μπορείς δώσε τα +100 και πάρε την 640ΜΒ για να μην τυχόν την πατήσεις έτσι. Φυσικά μπορεί να λέω απλά βλακείες.... αλλά θα δούμε, εδώ θα είμαστε και τότε.... Όσο για HD support, οι κάρτες των pc έχουν native υποστήριξη από την 6η γενιά και μετά. Όσο για την GTX αν μπορείς να την αγοράσεις, πάρε την! Υ.Γ. Artking: Το μέγεθος της Video RAM ΔΕΝ παίζει κανένα ρόλο στις επιδόσεις αλλά μόνο στην ποιότητα απεικόνισης (μπορείς να τρέξεις σε υψηλότερη ανάλυση με επίσης υψηλότερης ανάλυσης textures). Η ταχύτητα της μνήμης όμως παίζει σημαντικότατο ρόλο στις επιδόσεις. Θεωρητικά, πράγματι δεν υπάρχει λόγος για διαφορά στις επιδόσεις. Πρακτικά τώρα αν η ανάλυση των textures είναι αρκετά μεγάλη ώστε να αναγκάζει την κάρτα να τραβάει συχνότερα από το συνηθισμένο δεδομένα από την κύρια μνήμη, τότε ναι, υπάρχει πτώση στις επιδόσεις. Δεν "τον κόβω" κιόλας, αλλά έτσι νομίζω. Όπως και να έχει, και εγώ την 640MB πήρα. Και να σημειωθεί πως αποκλείεται ένα παιχνίδι να μην παίζει στην κάρτα. Απλώς θα έχει μειωμένη ποιότητα. Radeon 9800pro 128MB έχω ακόμα(η άτιμη η 8800... μου έκανε πρόβλημα η νέα μητρική και δεν την έχω βάλει ακόμα:011: ) και παίζει όλα τα παιχνίδια εννοείται(με 5fps ίσως και με 5x5 ανάλυση textures, αλλά τα παίζει ). Διορθώστε με αν κάνω λάθος και κράξτε με αν βγήκα off-topic.:105: @giorgos_th. : 'Ε δεν είναι και μια χαρά η εργοστασιακή ψύχτρα όταν δίνει 59*C se idle και 78*C σε load καταστάσεις...(για την 8800GTX μεν, αλλά είναι ενδεικτικό και για την GTS πιστεύω)
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #13 Μάρτιος 16, 2007 Πρακτικά τώρα αν η ανάλυση των textures είναι αρκετά μεγάλη ώστε να αναγκάζει την κάρτα να τραβάει συχνότερα από το συνηθισμένο δεδομένα από την κύρια μνήμη, τότε ναι, υπάρχει πτώση στις επιδόσεις.Wrong. Αν κατάλαβα καλά μιλάς για μεταφορά textures από την RAM του PC στην RAM της VGA. Βασικά, η τεχνική του RAM texturing δεν χρησιμοποιείται, πλέον. Όταν φορτώνει ένα level ενός game, τα textures αποθηκεύονται στην RAM της VGA.Και να σημειωθεί πως αποκλείεται ένα παιχνίδι να μην παίζει στην κάρτα.Correct. Εγώ εννούσα να μην παίζει προφανώς με full res textures σε σχέση με μία κάρτα με διπλάσια ramΠάντως δεν παίζουν διαφορά στα fps με ίδιες ακριβώς ρυθμίσεις σε ένα παιχνίδι σε δύο κάρτες με διαφορετικό μέγεθος μνήμης. Ακόμα και αν υπάρχουν διαφορές, πιο πιθανό είναι να καθυστερεί η κάρτα με την μεγαλύτερη μνήμη (απειροελάχιστα βέβαια) λόγω περισσότερου buffering και waitstates απο την GPU για να προσπελάσει διπλάσια blocks μνήμης.
artking Μάρτιος 16, 2007 #14 Μάρτιος 16, 2007 Ναι αυτό εννοούσα. Δικό μου λάθος τότε, αν και μου φαίνεται λίγο παράλογο να χωράνε στη μνήμη της κάρτας όλα τα textures μιας "πίστας". Δηλαδή αν ξεκινήσω από το ένα σημείο του χάρτη στο Oblivion(που είναι λίγο γιγαντιαίο) και πάω στην άλλη άκρη δε θα χρειαστεί να φορτώσει textures σε καμία περίπτωση; :087: Και αν τα textures στο παράδειγμα που έδωσα επεναλαμβάνονται, τότε φαντάζομαι πως θα υπάρχει παιχνίδι εκεί έξω που δεν θα επαναλαμβάνονται.
Candyman1442169163 Μάρτιος 16, 2007 #15 Μάρτιος 16, 2007 Κατ'αρχήν επειδή έχω ασχοληθεί αρκετά με 3D θα σου πώ το εξής...Τα textures συνήθως είναι αφενός σε συμπιεσμένες μορφές (όχι με jpeg συμπίεση αλλά με άλλους μη-απωλεστικούς αλγόριθμους). Κατα δεύτερον, ένα texture που θεωρείται καλό (π.χ. 512χ512, βέβαια εξαρτάται και το σχετικό μέγεθος του αντικειμένου και το πόσο κοντά εστιάζεις) πιάνει ελάχιστο μέγεθος (20-30kb). Ακόμα και (χοντρικά λέμε τώρα, έτσι...) αν έχουμε σε μία πίστα 1000 τέτοια textures, θα καταλάβουν μόλις μαξιμουμ 32ΜΒ. Ακόμα και αν συνδυαστούν με διάφορα υψηλότερης ανάλυσης, καταλαβαίνεις γιατί π.χ. 128ΜΒ φτάνουν για μια "πίστα" (και περισσεύει φυσικά μνήμη και για τα πολύγωνα). Βέβαια συνηθως οι προγραμματιστές έχουν διαθέσιμα για εμάς τα ίδια textures σε διάφορες αναλύσεις (τις οποίες εμείς επιλέγουμε στα options) και αν δεν μας φτάνει η ram της κάρτας, απλά δεν μπορούμε να ορίσουμε υψηλότερη ανάλυση σε δαύτα από ένα ορισμένο σημείο και μετά (π.χ. περίπτωση F.E.A.R.).Οσο για το Oblivion, αν θυμάμαι καλά το παιχνίδι φορτώνει από την μία περιοχή στην άλλη, οπότε όπως καταλαβαίνεις αλλάζουν τα textures κάθε φορά. Και επίσης πολλά textures επαναλαμβάνονται αν και πολλές φορές υπάρχουν και άλλες τεχνικές για "ποικιλία" όπως π.χ. pallette swaping στο ίδιο texture, και άλλες.Απο κει και πέρα, όσο περισσότερες λειτουργίες κάνει μια κάρτα (3d blending, trilinear filtering, fogging, antialiasing, bump mapping, dyamic shadows, hardware shaders, κ.λ.π.) τόσο περισσότερη μνήμη θέλει εκτός από τα (ας που επιτραπεί η έκφραση) "καθαρά" 3d drawing data. Γι'αυτό άλλωστε οι νεότερες κάρτες έχουν πάντα περισσότερη μνήμη, πάει χεράκι-χεράκι με τις περισσότερες δυνατότητες (προσπαθώ να τα πώ απλοϊκά).H RAM του συστήματος χρησιμοποιείται για δεκάδες άλλες λειτουργίες του παιχνιδιου, που απλά δεν έχουν άμεσα σχέση με την λειτουργία απεικόνισης αλλά με άλλα πράγματα.Τώρα αν ένας προγραμματιστής θέλει να χρησιμοποιήσει Ram texturing δεν το απαγορεύει κανείς, αλλά όταν γίνεται θα πέφτει τρελλό fps drop λόγω της πολύ πιο αργής μνήμης αλλά και λόγω του διαύλου. Συνήθως για λόγους απόδοσης δεν χρησιμοποιείται.
artking Μάρτιος 16, 2007 #16 Μάρτιος 16, 2007 Μάστα... Ήσουν για άλλη μια φορά κατατοπιστικότατος όσο δεν παίρνει μπορώ να πω. :057:
giorgos th.1442169073 Μάρτιος 16, 2007 #17 Μάρτιος 16, 2007 @giorgos_th. : 'Ε δεν είναι και μια χαρά η εργοστασιακή ψύχτρα όταν δίνει 59*C se idle και 78*C σε load καταστάσεις...(για την 8800GTX μεν, αλλά είναι ενδεικτικό και για την GTS πιστεύω)47C idle - 67C load με το φανακι στα 80%.
artking Μάρτιος 16, 2007 #18 Μάρτιος 16, 2007 47C idle - 67C load με το φανακι στα 80%.Τι να σου πω τώρα. Δεν έχω δοκιμάσει ακόμα την κάρτα μου για να έχω προσωπική άποψη αλλά έδωσα το link που διάβασα προηγουμένως.
vagsk1442169166 Μάρτιος 17, 2007 #19 Μάρτιος 17, 2007 Wrong. Αν κατάλαβα καλά μιλάς για μεταφορά textures από την RAM του PC στην RAM της VGA. Βασικά, η τεχνική του RAM texturing δεν χρησιμοποιείται, πλέον. Όταν φορτώνει ένα level ενός game, τα textures αποθηκεύονται στην RAM της VGA.Correct. Εγώ εννούσα να μην παίζει προφανώς με full res textures σε σχέση με μία κάρτα με διπλάσια ramΠάντως δεν παίζουν διαφορά στα fps με ίδιες ακριβώς ρυθμίσεις σε ένα παιχνίδι σε δύο κάρτες με διαφορετικό μέγεθος μνήμης. Ακόμα και αν υπάρχουν διαφορές, πιο πιθανό είναι να καθυστερεί η κάρτα με την μεγαλύτερη μνήμη (απειροελάχιστα βέβαια) λόγω περισσότερου buffering και waitstates απο την GPU για να προσπελάσει διπλάσια blocks μνήμης.Η και περισσότερο από απειροελάχιστα μια και είναι συνηθισμένη τακτική πολλά μοντέλλα στις κάρτες γραφικών να εξοπλίζονται με περισσότερη μνήμη από το στανταρ αλλά χαμηλότερης ταχύτητας. Είναι καθαρό marketing αφού στα χαρτιά και για όσους δεν ασχολούνται και ιδιαίτερα με το αντικείμενο μια τέτοια κάρτα με μικρό επιπλέον κόστος παρουσιάζεται να έχει περισσότερη εως και διπλάσια πολλές φορές μνήμη.
Indiana Μάρτιος 17, 2007 #20 Μάρτιος 17, 2007 Τι να σου πω τώρα. Δεν έχω δοκιμάσει ακόμα την κάρτα μου για να έχω προσωπική άποψη αλλά έδωσα το link που διάβασα προηγουμένως. πρέπει να ανεβάσεις μέσω του rivatuner λίγο τις στροφές του ανεμιστήρα, αν θέλεις να κάνεις Overclocking, γιατί από μάνα δουλεύουν στο 30% της συνολικής απόδοσης..
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.