Jump to content



Η γνώμη του Linus Torvalds για τον Barcelona της AMD:


DarthMoul

Recommended Posts

<<

Well, the K8 was pretty good, but the K8 has a few obvious

stumbling blocks:

- the 64-bit paths (and thus all the splitting of

instructions) for MMX/XMM. Just fixing that will help

improve vector loads a ton. Core 2 just wiped

the floor with everybody thanks to having a fundamentally

stronger full 128-bit vector unit.

- the memory pipeline was fairly unaggressive, and would

not re-order much at all. Core 2 just did a lot better.

The first one AMD talked about long ago, and according to

ars technica, Barcelona does much more aggressive memory

pipeline reordering now too. That could account for a lot

of it.

Ars technica also says AMD now does the same kind of stack

optimizations that Intel started doing with the Pentium M.

That can be quite a big deal, because breaking the stack

pointer dependencies makes for potentially a lot better

re-ordering capabilities for OoO.

There have been studies that say that IPC on x86 is heavily

limited by stack pointer dependencies under certain loads,

but since those dependencies are often trivial and can be

short-circuited for a lot of cases, having a separate stack

engine that can resolve them can help quite a bit.

Still, being 40% better than Core 2 probably means that

they picked a very specific benchmark. Quite possibly one

where they get the added advantage of the integrated

memory controller, or of the better integration of the

four cores (if there is a lot of data sharing, the AMD

quad core approach should be much better).

Core 2 is good, but the K8 core isn't bad either, and I

suspect that they should be able to make up for most of

the ground they lost with the combination of the full

128-bit ops, the memory re-ordering and the stack engine.

Add a few tweaks here and there, and I bet we'll see some

interesting competition again.

Core 2 has been so dominant lately that getting a

bit of competition must be a good thing ;)

Linus

>>

Τάδε έφη ο Linus Torvalds για τον Barcelona της AMD.

Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφερον, εγω θα σταθω σε αυτο "Still, being 40% better than Core 2 probably means that they picked a very specific benchmark."

Αν και το θεωρω λογικο η διαφορα αυτη να ειναι σε συγκεκριμενα benches (με την λίδια λογικη ποθ ο c2d ειναι σχεδον 100% πιο γρηγορος μονο στο spi ας πουμε) μου δινει περιθωρια να σκεφτω οτι τελικα ίσως ο barcelona να μην ειναι ο c2d killer αλλα κατι σαν τον Κ6 επι εποχης Ρ1- αρχες P2. Αλλου πιο γρηγορος ο ενας αλλου ο άλλος.

Link to comment
Share on other sites

Η AMD έχει το ίδιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε / αντιμετωπίζει και με τις ΑΤΙ. Πασχίζει να βγάλει ένα προϊόν για να ανταγωνιστεί έναν αντίπαλο που βρίσκεται σχεδόν ένα χρόνο στην αγορά και παρόλη τη χρονική διαφορά δεν μπορεί να πάρει ξεκάθαρο προβάδισμα. Ακόμα και στα μισά benches να είναι καλύτερος ο Barcelona, πάλι δεν είναι αρκετό. Γνώμη μου βέβαια...Μπορεί να το βλέπω λάθος.

Link to comment
Share on other sites

Ο άνθρωπος έχει γνώσεις, όχι αστεία..

Απ'ότι φαίνεται ο Κ8 έχει τη δυνατότητα να ισορροπίσει την κατάσταση όσον αφορά τον ανταγωνισμό, άρα και από άποψη τιμών και από άποψη τεχνολογικής εξέλιξης, οι καταναλωτές βγαίνουν κερδισμένοι.

Και οι δύο επεξεργαστές έχουν πολλές δυνατότητες και είναι σε υψηλό τεχνολογικό επίπεδο. Αυτό όμως δεν έχει την παραμικρή σημασία αν δεν μπορεί το εκάστοτε software να τις εκμεταλευτεί πλήρως.. Εκεί περιμένω εγώ προσωπικά να δω εξελίξεις..

Link to comment
Share on other sites

H άποψή του έχει μεγάλη βαρύτητα, μιας και είναι ο επικεφαλής στο development του πυρήνα του Linux και όπως και να το κάνουμε ξέρει τους επεξεργαστές όπως κανένας άλλος ίσως. Απο τη μία βέβαια μιλάει για ένα προϊόν που το έχει δει πως δουλεύει (Intel C2D) και απο την άλλη για ένα προϊόν που διαβάζει διάφορα άρθρα για αυτό. Καλύτερο θα ήταν να δούμε τι θα λέει όταν έχει δουλέψει και στα 2 προϊόντα.

Τέλος συμφωνώ και εγώ για τον ανταγωνισμό. Κανένα μας δε συμφέρει να γίνει μονοπόλιο μία απο τις δύο εταιρίες.

Link to comment
Share on other sites

H άποψή του έχει μεγάλη βαρύτητα, μιας και είναι ο επικεφαλής στο development του πυρήνα του Linux και όπως και να το κάνουμε ξέρει τους επεξεργαστές όπως κανένας άλλος ίσως. Απο τη μία βέβαια μιλάει για ένα προϊόν που το έχει δει πως δουλεύει (Intel C2D) και απο την άλλη για ένα προϊόν που διαβάζει διάφορα άρθρα για αυτό. Καλύτερο θα ήταν να δούμε τι θα λέει όταν έχει δουλέψει και στα 2 προϊόντα.

Τέλος συμφωνώ και εγώ για τον ανταγωνισμό. Κανένα μας δε συμφέρει να γίνει μονοπόλιο μία απο τις δύο εταιρίες.

Συμφωνω απολυτα..

Link to comment
Share on other sites

Μην είσαι σίγουρος ότι δεν το έχει δει να δουλεύει. Η AMD συμμετέχει στο OSDL και δίνει hw προς μελέτη πριν από την επίσημη κυκλοφορία.

Ακριβώς.

Και μην ξεχνάτε ότι ολόκληρη καινούρια αρχιτεκτονική εξαρχής (amd64) έχει στηθεί και περάσει στο Linux πλήρως (kernelspace + userspace).

Γύρω από ποιές CPUs και με βάση ποιές νομίζετε έγινε η μετάβαση και γίνεται το development;

Με τις ασύμβατες ημιτελείς υλοποιήσεις EM64T;

Ή με τα πλήρως καθαρόαιμα και amd64-standard-compliant AMD K8 & K10 CPUs;

Τα ίδια ισχύουν καί για τα Windows x64.

Link to comment
Share on other sites

Δεν συμφερει σχεδον κανενα στη βιομηχανια των υπολοσιστων να υπαρχει λογισμικο που εκμεταλλευτε πληρως το hardware.

...πάρε παράδειγμα τις κονσόλες.....πώς είναι δυνατό το ΧΒΟΧ (το παλιό) να κάνει το DOOM3 να πηγαίνει νερό με έναν P3 733 & 64mb RAM ??? και στο PC να θες SLI & Crossfire με 16πύρηνους επεξεργαστές για το ίδιο ?.....δεν συμφαίρει αυτό που λές να γίνεται σε συστήματα που δέχονται αναβάθμιση...σε συστήματα που δεν δέχονται τίποτα συμφαίρει!

Link to comment
Share on other sites

kyr_soronas: Λίγο υπερβολικό σας βρίσκω αγαπητέ μου. Το Doom 3 στο Xbox έχει και textures χαμηλοτερης ανάλυσης, και παίζει επίσης σε ανάλυση TV δηλαδή 720x578 (PAL). Και επίσης το XBOX είναι dedicated για games και δεν καταναλώνει πόρους σε άλλες λειτουργίες όπως ένα pc.

Επίσης εμένα πάντως σε έναν AMD 64 3500+ με 9600 Pro που έχω για δεύτερο σύστημα παίζει σε 1024x768 (full details, χωρίς Α/Α) νεράκι.

Πιστεύω ότι είναι θέμα κατασκευαστή του εκάστοτε game engine. Αλλοι χρησιμοποιούν την ισχύ σωστά, άλλοι όχι.

Γενικά πάντως συμφωνώ κι εγώ ότι σίγουρα δεν χρησιμοποιείται το 100%, για διάφορους λόγους που αναφερθήκαν παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Η AMD μπορεί να έχει μείνει πίσω, αλλά έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα έχει στρατηγικό πλεονέκτημα και οφείλει να το εκμεταλλευτεί. Ξέρει ότι η Intel δεν έχει περιθώριο να ξανακάνει σύντομα το άλμα που έκανε με τους core, και ο μόνος κίνδυνος είναι να κάτσει ο core πάνω σε ένα σοβαρό bus αντί του FSB. Επειδή ο core τελικά θα κάτσει πάνω σε καλύτερο bus σε κάποιο διάστημα από τώρα, η AMD θα πρέπει να βγάλει επεξεργαστή που να υπερκαλύπτει τις σημερινές διαφορές ώστε να μην βρεθεί πάλι ουραγός μετά από λίγους μήνες.

Εγώ πιστεύω στην τελευταία φράση του Linus. Ο πόλεμος τιμών δεν θα κρατήσει για πάντα, και όταν θα έχει τελειώσει αυτό που μας συμφέρει όλους είναι μια αγορά πολύ κοντά στο 50-50.

Link to comment
Share on other sites

Η AMD μπορεί να έχει μείνει πίσω, αλλά έτσι όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα έχει στρατηγικό πλεονέκτημα και οφείλει να το εκμεταλλευτεί. Ξέρει ότι η Intel δεν έχει περιθώριο να ξανακάνει σύντομα το άλμα που έκανε με τους core, και ο μόνος κίνδυνος είναι να κάτσει ο core πάνω σε ένα σοβαρό bus αντί του FSB. Επειδή ο core τελικά θα κάτσει πάνω σε καλύτερο bus σε κάποιο διάστημα από τώρα, η AMD θα πρέπει να βγάλει επεξεργαστή που να υπερκαλύπτει τις σημερινές διαφορές ώστε να μην βρεθεί πάλι ουραγός μετά από λίγους μήνες.

Δεν έχει τέτοιο άμεσο πρόβλημα η AMD, γιατί το καινούριο bus της Intel έχει πάει ήδη πολύ πίσω.

Δεν θα το δούμε πριν το 2009.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει τέτοιο άμεσο πρόβλημα η AMD, γιατί το καινούριο bus της Intel έχει πάει ήδη πολύ πίσω.

Δεν θα το δούμε πριν το 2009.

Το καλύτερο που θα είχε να κάνει η Intel είναι να υιοθετήσει το HT3 που είναι και διεθνές standard. Θα μας βόλευε όλους μια χαρά. Φτηνότερες μητρικές για όλους και μηδενικό κόστος έρευνας για την ίδια. Πάντως το 2009 μην το δέσεις. Μπορεί να μας κάνει έκπληξη και να το βγάλει κανένα εξάμηνο νωρίτερα αν συμφωνήσουν και οι κατασκευαστές των μητρικών.

Link to comment
Share on other sites

Το καλύτερο που θα είχε να κάνει η Intel είναι να υιοθετήσει το HT3 που είναι και διεθνές standard. Θα μας βόλευε όλους μια χαρά. Φτηνότερες μητρικές για όλους και μηδενικό κόστος έρευνας για την ίδια.

Σωστά.

Αλλά δεν θα το κάνει για να save face. Διότι θα της πέσει η υπόληψη.

Link to comment
Share on other sites

...πάρε παράδειγμα τις κονσόλες.....πώς είναι δυνατό το ΧΒΟΧ (το παλιό) να κάνει το DOOM3 να πηγαίνει νερό με έναν P3 733 & 64mb RAM ??? και στο PC να θες SLI & Crossfire με 16πύρηνους επεξεργαστές για το ίδιο ?.....δεν συμφαίρει αυτό που λές να γίνεται σε συστήματα που δέχονται αναβάθμιση...σε συστήματα που δεν δέχονται τίποτα συμφαίρει!

χμ.. ξεχνας πραγματα.

τα παιχνιδια του xbox και της καθε κονσολας ειναι γραμμενα μονο για αυτη.

το λειτουργικο της κονσολας δεν εχει ενα σωρο services.

τα γραφικα οποιασδηποτε κονσολας ειναι σε πολυ χαμηλοτερη αναλυση απο οποιαδηποτε σημερινου pc και για το xbox ειδικα ξεπερασμενα τουλαχιστον στα specs.

και τελος φυσικα συμφερει τις εταιριες παιχνιδιων να ξεζουμιζουν την κονσολα για να τρεχει απροσκοπα το παιχνιδι.

ειναι μια κλειστη αγορα που ουδεμια σχεση εχει με τους υπολογιστες.

απο την αλλη οι εφαρμοφες στους υπολογιστες πρεπει να τρεχουν σε οσο δυνατον μεγαλυτερη γκαμα hardware, το οποιο και μονο του τις κανει να μην εχουν βελτιστοποημενο κωδικα.

κανεναν δε συμφερει ομωβς ο βελτιστοποημενος κωδικας. Η λογικη της βιομηχανιας desktop παει καπως ετσι:

βγαζουμε το cpu A με δυναμη 10, φττιαχνουμε προγραμμα Χ που βγαζει το 8 απο τη δυνα,μη του cpu. Επειδη το 8 παει αργά, βγαζουμε το CPU Β με δυναμη 15 αναν εωνουμε το προγραμμα Χ σε Χ1 με περαπανω λειτουργιες που τον Α τον γονταιζει αλλα τον Β παει "καλα" (οπως το Χ δηλαδη στον Α) βγαζοντατς το 13 της δυναμης του Β και κλπ.

Εαν βγαλουμε απο το hardware ολη του τη δυμαη απλα θα παψει σχεδον η αναγκη για αναβαθμιση καθε 1-1,5 χρονο.

Σωστά.

Αλλά δεν θα το κάνει για να save face. Διότι θα της πέσει η υπόληψη.

Θα το κανει οταν δε θα εχει στα σκαρια την επομενη γενια αλλα δε θα θελει να εγκαταλειψει την υπαρχουσα.

Ή εαν με αυτη τη κινηση θα μπορεσει να δωσει αλλο ενα κτυπημα στον αντιπαλο.

Link to comment
Share on other sites

Η λογικη της βιομηχανιας desktop παει καπως ετσι:

βγαζουμε το cpu A με δυναμη 10, φττιαχνουμε προγραμμα Χ που βγαζει το 8 απο τη δυνα,μη του cpu. Επειδη το 8 παει αργά, βγαζουμε το CPU Β με δυναμη 15 αναν εωνουμε το προγραμμα Χ σε Χ1 με περαπανω λειτουργιες που τον Α τον γονταιζει αλλα τον Β παει "καλα" (οπως το Χ δηλαδη στον Α) βγαζοντατς το 13 της δυναμης του Β και κλπ.

Εαν βγαλουμε απο το hardware ολη του τη δυμαη απλα θα παψει σχεδον η αναγκη για αναβαθμιση καθε 1-1,5 χρονο.

Αυτή είναι η λογική της Intel-Micro$oft....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.