Jump to content



Συγκριτικό τεχνολογίας panel των LCD-TFT


mlemo

Recommended Posts

Προσπάθησα να βρω τεκμηριωμένες απόψεις περί της τεχνολογίας των πάνελ στις Οθόνες Υγρών Κρυστάλλων ( LCD-TFT)

Τελικά για να μην δημιουργήσουμε πολώσεις (μεταξύ μας), διότι δυστυχώς εμείς οι Έλληνες «παθιαζόμαστε» με ότι είναι δικό μας, αποφάσισα να τηρήσω την τεκμηρίωση μέσω μιας εικόνας (όπως λέει και ένα παλιό κινέζικο ρητό «μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις»[b/]).

Τα δεδομένα προέρχονται από το μάθημα «Liquid Crystal Device Physics» που διδάσκεται στο School of Optics, UCF (http://lcd.creol.ucf.edu) από τον καθηγητή Shin-Tson Wu.

¨Οπου δεν υπάρχει μετάφραση και δίδεται ο αγγλικό όρος δηλώνω «αδυναμία» να σας εξηγήσω επακριβώς τον όρο στην «καθημερινή λειτουργία».

H κλίμακα στο σχέδιο είναι από 0-4. Το 0 είναι στο κέντρο της "αραχνοειδής παράστασης" ενώ το 4 στην άκρη του κάθε άξονα.

Ξεκινάμε λοιπόν..

S-iPS= τύπος panel, Super - InPlane Switching

TN= τύπος panel, Twisted Nematic

PVA/MVA= τύπος panel, Patterned Vertical Alignment

ASV= τύπος panel, Sharp's Axial Symmetric View

VA= είναι η γωνία θέασης (view angle) κατά την οποία η σχέση αντίθεσης (contrast ratio) είναι μεγαλύτερη από 10 (στους δύο άξονες: οριζόντια και κάθετα). Παρουσιάζεται να είναι μικρότερη στις ΤΝ οθόνες και ταυτόσημη (μικρές διαφορές) στις υπόλοιπες.

RT= ο χρόνος απόκρισης (response time) των υγρών κρυστάλλων να μεταβούν από το μαύρο στο άσπρο (Rise Time) και από το άσπρο στο μαύρο (Decay Time/Fall Tiem). Την καλύτερη συμπεριφορά παρουσιάζουν οι ΤΝ οθόνες με χειρότερη εκείνη των MVA/PVA & ASV οθονών. Ενδιάμεση κατάσταση παρουσιάζουν οι S-IPS.

CO= η αντίθεση (contrast), όπως ήταν αναμενόμενο τις μεγαλύτερες τιμές δίνουν οι ASV, MVA/PVA ενώ τις μικρότερες οι ΤΝ & S-iPS (περισσότερες πληροφορίες για την αντίθεση βλέπε εδώ

TR= Trasnmittance

IP= Παραμονή εικόνας (image persistence), εννοεί τη τάση της οθόνης να καθυστερεί την αλλαγή της εικόνας σε μια αλληλουχία εικόνων (μάλλον το gosting που αναφέρετε πάρα πολλοί εδώ). Αισθητά καλύτερα αποτελέσματα στις S-iPS οθόνες με όλες τις υπόλοιπες (MVA/PVA, TN, ASV) να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα.

CS= η χρωματική πτώση ανάλογα με την γωνία θέασης (color shift on view angle). Καλύτερες τιμές δίνουν οι TN & MVA/MPV με μικρή διαφορά να ακολουθούν οι S-iPS και οι ASV.

GS= η χρωματική πτώση στην κλίμακα του γκρι (color shift on gray scale). Καλύτερες τιμές δίνουν οι S-iPS με μικρή διαφορά να ακολουθούν οι TN, MVA/MPV & ASV.

UN= η ομοιογένεια (Uniformity) της φωτεινότητας σε διάφορες περιοχές της οθόνης.

Λοιπόν μελετήστε το και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματα!

ΣΗΜΕΙΩΣΗ= Ο χρόνος απόκρισης (response time) δεν είναι συγκρίσιμος μεταξύ διαφορετικών τύπων οθόνης.

Έτσι ενώ οι ΤΝ είναι οι ταχύτερες και ακολουθούν οι S-iPS και πιο πίσω οι MVA/PVA & ASV, οι απόλυτες τιμές τους δεν είναι συγκρίσιμες.

Δηλαδή δύο οθόνες διαφορετικού τύπου με χρόνο απόκρισης 25msec δεν συμπεριφέρονται με τον ίδιο τρόπο (παράδειγμα οι S-IPS με 25msec είναι σαφώς γρηγορότερες από 25άρες MVA/PVA)

Επίσης ο χρόνος απόκρισης (typical) σε μια S-iPS είναι το άθροισμα του χρόνου απόκρισης από το άσπρο στο μαύρο και του μαύρου σε άσπρο (13+12=25msec)

Link to comment
Share on other sites

Τελικά οι ΤΝ σαν την δική μου την 1915 έχουν ως μοναδικό προσόν την απόκριση. Σε όλα τα άλλα υστερούν. Αλλά μια και το κύριο αντικείμενό μου είναι τα παιχνιδάκια...who cares !!!

:)

Πάντως μπράβο στον φίλο mlemo. Πολύ καλή δουλειά και κατατοπιστική.

Link to comment
Share on other sites

Μπράβο mlemo! Τελικά φαίνεται οτι είσαι πάρα πολύ ψαγμένος στις οθόνες. Αλήθεια τι δουλειά κάνεις; Το thread είναι κατατοπιστικότατο.

Είναι σπάσιμο ρε γμτ που τα MVA/PVA έχουν τον πιο μεγάλο χρόνο απόκρισης... Σε όλα τα άλλα τέλειες εκεί είναι η Αχίλειως πτέρνα τους...

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από LordArthas [Χθες, στις 23:25]

Μπραβο mlemo. Καλη δουλεια. Το μονο που μενει ειναι να βρω ενα review της LG 1930B, για να επιβεβαιωσω την υπεροχη του S-IPS....

Μπορεις σε πρώτη φάση να δεις αυτές της NEC-1960NXi που αναφέρονται πιο πάνω, εφόσον από ότι εξακριβώνεται έχουν το ίδιο S-iPS Panel. Βέβαια κάποιες διαφορές (όπως η έλλειψη εισόδου DVI-D στην LG, ενώ στην Nec υπάρχει) θα υπάρχουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή και την "ομάδα καταναλωτών" που στοχεύει η κάθε εταιρία...θα ψάξω και εγώ και αν στη βρω θα σου στείλω τον "σύνδεσμο"

Link to comment
Share on other sites

καλό. βέβαια τα αραχνοδιαγράμματα δεν με πολυβολεύουν προσωπικά, αλλά καλό.

οι τεχνολογίες έχουν πολύ ενδιαφέρον. π.χ., είναι αξιοσημείωτο ότι όταν οι tn+film δείχνουν μαύρο,

τα pixel είναι όλα σε on-state, και το φιλμ που παρεμβάλλεται (και αντιστρέφει την πόλωση) κάνει να φαίνεται μαύρο. εξού και το +film.

γενικά οι mva είναι πολύ καλές.

σίγουρα όλοι θέλουμε μια mva <10ms, και κάποτε θα βγει.

προς το παρών (ελλείψει του ιδανικού) ψωνίζω με βάση το κόστος.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από mlemo [Σήμερα, στις 00:50]

Μπορεις σε πρώτη φάση να δεις αυτές της NEC-1960NXi που αναφέρονται πιο πάνω, εφόσον από ότι εξακριβώνεται έχουν το ίδιο S-iPS Panel. Βέβαια κάποιες διαφορές (όπως η έλλειψη εισόδου DVI-D στην LG, ενώ στην Nec υπάρχει) θα υπάρχουν, ανάλογα με τον κατασκευαστή και την "ομάδα καταναλωτών" που στοχεύει η κάθε εταιρία...θα ψάξω και εγώ και αν στη βρω θα σου στείλω τον "σύνδεσμο"

Θα κοιταξω τα reviews της Nec, μπας και βγαλω ακρη.. Η LG 1930B εχει DVI ;) Αυτο που θα ηθελα να ρωτησω ειναι αν οσο πιο μικρο ειναι το νουμερο τοσο καλυτερο ή το αντιθετο;

Και παλι μπραβο mlemo, για τις πληροφοριες που συγκεντρωσες.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται από το χαρακτηριστικό!

Σε κάποια οι μικρότερες τιμές έχουν καλύτερο αποτέλεσμα σε κάποια άλλα ακριβώς το αντίθετο!

Σου εξηγώ καλύτερα, για να σε βοηθήσω

VA (γωνία θέασης) = όσο μεγαλύτερη τιμή τόσο το καλύτερο

RT (χρόνος απόκρισης) = όσο μικρότερος τόσο καλύτερος

CO (αντίθεση) = όσο μεγαλύτερη τιμή τόσο το καλύτερο (περισσότερα βλέπε εδώ)

TR (Trasnmittance) = δεν γνωρίζω, διότι δεν κατανοώ τον όρο

IP (παραμονή εικόνας) = όσο μικρότερη τιμή τόσο το καλύτερο.

CS (χρωματική πτώση ανάλογα με τη γωνία θέασης) = όσο μικρότερη τιμή τόσο το καλύτερο.

GS (χρωματική πτώση στην κλίμακα του γκρι) = όσο μικρότερη τιμή τόσο το καλύτερο

UN (η ομοιογένεια της φωτεινότητας σε διάφορες περιοχές της οθόνης) = όσο μεγαλύτερη η τιμή τόσο το καλύτερο

Παρουσιάζω το ίδιο διάγραμμα (αραχνοειδές) σε μορφή ραβδογράμματος για πιο εύκολη σύγκριση

post-2025-1416071518,3031_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

uniformity είναι το color uniformity, η ομοιομορφία της οθόνης στην απεικόνιση στα διάφορα σημεία.

uniformity άνω του 90% θεωρείται πολύ καλό.

βασικά στη γραφική καλό θα ήταν να μην μπλέκουν τα μικρά με τα μεγάλα, δηλαδή όταν κάτι είναι μεγάλο να είναι και "καλό", μικρό και "κακό", για να μην μπερδεύει το μάτι και να μπορείς να βγάζεις συμπέρασμα χωρίς απαραίτητα να ξέρεις τι είναι η κάθε κατηγορία.

edit: για να το κάνεις αυτό αρκεί να αντιστρέψεις π.χ. στο response time το 4 των mva με το 2 των tn

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικα πολυτιμες οι πληροφοριες που μας εχει δωσει ο mlemo. Κι εγω πλεον στρεφομαι στις οθονες S-IPS, εγκαταλειποντας την αρχικη μου επιλογη για μια με PVA πανελ (Belinea 101920).

Link to comment
Share on other sites

Συγχαρητήρια για την ανάλυση, πραγματικά πολύ κατατοπιστική. θα ήθελα μόνο να προσθέσω ότι κάθε ¨οικογένεια" panel (καθώς εξελίσεται) έχει και διαφοροποιήσεις, μερικές εκ των οποίων ειναι πολύ ενδιαφέρουσες.

Ενα παράδειγμα ειναι το S-MVA, που θεωρητικά έχει τα πλεονεκτήματα της MVA δίνοντας όμως ταχύτερα response και υψηλό Contrast. Μια απο τις πρώτες S-MVA υλοποιήσεις έρχεταi απο την HP, όπου σύμφωνα με τις προδιαγραφές της L1955 (19''), έχει contrast 1000 και response 16.

Eπίσης θα πρέπει να τονισθεί ότι τα TN δεν δίνουν 16,7 m colors, αλλά 16,2 και το κυριότερο με τέχνασμα: Τα πραγματικά χρώματα είναι 262.144 και η παραγωγή των υπολοίπων γίνεται με γρήγορη εναλλαγή "γειτονικών" χρωμάτων. Βέβαια αυτή η τεχνική δεν λειτουργεί και πολύ καλά στα άκρα της χρωματικής κλίμακας .. Δείτε και πολύ κατατοποστικό σχετικό άρθρο:εδώ. Η επιλογή λοιπόν του panel σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες ειναι μεν δύσκολη αλλά και καθοριστική για μια καλή αγορά. Προσοχή θέλει επίσης να σιγουρευτούμε για το τι panel φοράει η οθόνη καθώς έχεουν αναφερθεί διαφορετικά panel σε ίδια μοντέλα ανάλογα με την παρτίδα καθώς και διαφορετικά panel σε μοντέλα της ίδιας οικογένειας. (πχ LG 1920B και LG 1920P)

Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο απο τις διαφορετική αίσθηση που επιφέρουν διάφορες τεχνικές / φίλτρα επικάλυψης όπως το X-black της Sony, ή το Νatural Color της CMO.CMO

Θα πρέπει ακόμη να υπολογίσουμε τον καθόλου αμελητέο παράγοντα του ψηφιοαναλογικού μετατροπέα της κάρτας γραφικών,στην περίπτωση που έχουμε αναλογικό interface μόνο

Συμπερασματικά θα πρότεινα στην μελέτη που προφανώς όλοι κάνουμε πριν αποφασίσουμε στην αγορά μιάς TFT, να συμπεριλάβουμε απαραίτητα τα ίδια μας τα μάτια και την αίσθηση που μας δίνει η οθόνη. Ο παράγοντας αυτός (όπως σωστά έχει ήδη αναφερθεί) πρέπει να ειναι καθοριστικός στην αγορά μας. Βέβαια μια τέτοια δοκιμή για να είναι συγκρίσημη και αξιόπιστη πρέπει να γίνεται υπο ελεγχόμενες συνθήκες (φωτισμός, ρυθμίσεις, interface κλπ) που είναι πολύ δύσκολο να υπάρχουν στα καταστήματα αγορών..

Link to comment
Share on other sites

Πολυ καλο thread. Μπραβο αδερφε.

Αυτη η τεχνολογια ASV= τύπος panel, Sharp's Axial Symmetric View που φαινεται να ειναι η καλυτερη all-around πως και δεν εχει ακουστει καθολου?? Οι οθονες της θα επρεπε να ειναι αναμεσα στις καλυτερες αν ειχαν αυτα τα χαρακτηριστικα αλλα... Επισης σε αυτα τα μεγεθη και στις τεχνολογιες που εφαρμοζονται πρεπει να ληφθει υποψην και το μεγεθος της οθονες. Δεν γινεται αυτα τα χαρακτηριστικα να ειναι ιδια σε 15"-30" LCD οθονες. Μπορει οι τεχνολογιες που αναφερονται να εχουν αυτες τις δυνατοτητες (π.χ. η S-IPS τεχνολογια να εχει την δυνατοτητα για καλυτερα/χειροτερα RT αλλα η τεχνολογια να μην ειναι προς το παρον εφαρμοσιμη ή συμφερουσα σε οθονες π.χ. 19"και πανω.

Επισης οσον αφορα το uniformity. H πηγη φωτος του μονιτορ προερχεται απο σειρα απο λαμπες πισω απο το πανελ, αρα για ποιο λογο η unifοrmity εξαρταται απο την τεχνολογια του πανελ και οχι ας πουμε απο το ποσες σειρες λαμπες εχουν χρησιμοποιηθει. Φανταζομαι οτι ενα μονιτορ με 6 λαμπες εχει καλυτερη ομοιομορφια απο ενα μονιτορ με 5 λαμπες κ.ο.κ. Οι υγροι κρυσταλλοι θα πολωσουν το φως που παιρνουν. Αν το φως που παιρνουν δεν ειναι ομοιορφο (σε σχεση με τους "γειτονικους" υγρους κρυσταλλους που βρισκονται ακριβως μπροστα απο την πηγη φωτος του μονιτορ.)... οτι τεχνολογια και να χρησιμοποιουν αυτοι, το αποτελεσμα θα ειναι διαφορετικο χαλώντας το uniformity.

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από nikos900 [Σήμερα, στις 15:37]

Συγχαρητήρια για την ανάλυση, πραγματικά πολύ κατατοπιστική. θα ήθελα μόνο να προσθέσω ότι κάθε ¨οικογένεια" panel (καθώς εξελίσεται) έχει και διαφοροποιήσεις, μερικές εκ των οποίων ειναι πολύ ενδιαφέρουσες.

Ενα παράδειγμα ειναι το S-MVA, που θεωρητικά έχει τα πλεονεκτήματα της MVA δίνοντας όμως ταχύτερα response και υψηλό Contrast. Μια απο τις πρώτες S-MVA υλοποιήσεις έρχεταi απο την HP, όπου σύμφωνα με τις προδιαγραφές της L1955 (19''), έχει contrast 1000 και response 16.

Eπίσης θα πρέπει να τονισθεί ότι τα TN δεν δίνουν 16,7 m colors, αλλά 16,2 και το κυριότερο με τέχνασμα: Τα πραγματικά χρώματα είναι 262.144 και η παραγωγή των υπολοίπων γίνεται με γρήγορη εναλλαγή "γειτονικών" χρωμάτων. Βέβαια αυτή η τεχνική δεν λειτουργεί και πολύ καλά στα άκρα της χρωματικής κλίμακας .. Δείτε και πολύ κατατοποστικό σχετικό άρθρο:εδώ. Η επιλογή λοιπόν του panel σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες ειναι μεν δύσκολη αλλά και καθοριστική για μια καλή αγορά. Προσοχή θέλει επίσης να σιγουρευτούμε για το τι panel φοράει η οθόνη καθώς έχεουν αναφερθεί διαφορετικά panel σε ίδια μοντέλα ανάλογα με την παρτίδα καθώς και διαφορετικά panel σε μοντέλα της ίδιας οικογένειας. (πχ LG 1920B και LG 1920P)

Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο απο τις διαφορετική αίσθηση που επιφέρουν διάφορες τεχνικές / φίλτρα επικάλυψης όπως το X-black της Sony, ή το Νatural Color της CMO.CMO

Θα πρέπει ακόμη να υπολογίσουμε τον καθόλου αμελητέο παράγοντα του ψηφιοαναλογικού μετατροπέα της κάρτας γραφικών,στην περίπτωση που έχουμε αναλογικό interface μόνο

Συμπερασματικά θα πρότεινα στην μελέτη που προφανώς όλοι κάνουμε πριν αποφασίσουμε στην αγορά μιάς TFT, να συμπεριλάβουμε απαραίτητα τα ίδια μας τα μάτια και την αίσθηση που μας δίνει η οθόνη. Ο παράγοντας αυτός (όπως σωστά έχει ήδη αναφερθεί) πρέπει να ειναι καθοριστικός στην αγορά μας. Βέβαια μια τέτοια δοκιμή για να είναι συγκρίσημη και αξιόπιστη πρέπει να γίνεται υπο ελεγχόμενες συνθήκες (φωτισμός, ρυθμίσεις, interface κλπ) που είναι πολύ δύσκολο να υπάρχουν στα καταστήματα αγορών..

Έχοντας τη χαρά να παρατηρώ, ότι σιγά-σιγά ανοίγεται μια ενδιαφέρουσα κουβέντα περί της τεχνολογίας των Οθονών Υγρών Κρυστάλλων (μακριά από τη τάση για αγορά με βάση τη διαφήμιση!), στα λεγόμενα του μέλους nikos900 (σημειωτέον: είναι πολύ καλά αναπτυγμένα), θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

1) Υπάρχει και θα υπάρχει εξέλιξη στα panel. Έτσι όπως το panel MVA σιγά σιγά δίνει τη θέση του στο S-MVA έτσι και το IPS έδωσε τη θέση του στο D-IPS και στο S-iPS και αυτά τώρα με τη σειρά τους μετουσιώνονται στο Advanved IPS. Οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες (λογικό γιατί η τεχνολογία είναι ακόμη στην παιδική ηλικία!)

2) Ναι, τα panel ΤΝ παράγουν 262Κ χρώματα και με τεχνική interpolation αναπαράγουν τα υπόλοιπα!

3) Αυτές οι τεχνικές (όπως η X-black/Sony) προσπαθούν να βελτιώσουν το μαύρο της οθόνης έτσι ώστε να επιτευχθεί υψηλή αντίθεση χωρίς άνοδο της φωτεινότητας που δεν είναι και ότι καλύτερο (βλέπε άρθρο «Απομυθοποιώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά οθονών LCD-TFT (περίπτωση contrast)»

4) Οι DAC (Digital to Analog Converter, Ψηφιοαναλογικός Μετατροπέας) είναι μια «πονεμένη ιστορία» όπου πολλές κάρτες στο «βωμό» της ταχύτητας, γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια αυτούς τους μετατροπείς με αποτέλεσμα η εικόνα να έχει μέτρια ποιότητα απεικόνισης!

5) Μακάρι να γινόταν εφικτή μία τέτοια προσέγγιση αγοράς! Εφόσον όμως στην πράξη είναι ανέφικτο, τουλάχιστον ας λαμβάνεται σοβαρά υπόψη η δουλειά αξιόπιστων πηγών (περιοδικά, reviews στο διαδίκτυο από επιλεγμένους ιστότοπους) και τέλος ας λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και αυτό που βλέπουν τα «ΜΑΤΑΚΙΑ» μας και όχι αυτό που βλέπουν οι άλλοι

edv

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από SLN [Σήμερα, στις 17:32]

Πολυ καλο thread. Μπραβο αδερφε.

Αυτη η τεχνολογια ASV= τύπος panel, Sharp's Axial Symmetric View που φαινεται να ειναι η καλυτερη all-around πως και δεν εχει ακουστει καθολου?? Οι οθονες της θα επρεπε να ειναι αναμεσα στις καλυτερες αν ειχαν αυτα τα χαρακτηριστικα αλλα... Επισης σε αυτα τα μεγεθη και στις τεχνολογιες που εφαρμοζονται πρεπει να ληφθει υποψην και το μεγεθος της οθονες. Δεν γινεται αυτα τα χαρακτηριστικα να ειναι ιδια σε 15"-30" LCD οθονες. Μπορει οι τεχνολογιες που αναφερονται να εχουν αυτες τις δυνατοτητες (π.χ. η S-IPS τεχνολογια να εχει την δυνατοτητα για καλυτερα/χειροτερα RT αλλα η τεχνολογια να μην ειναι προς το παρον εφαρμοσιμη ή συμφερουσα σε οθονες π.χ. 19"και πανω.

Επισης οσον αφορα το uniformity. H πηγη φωτος του μονιτορ προερχεται απο σειρα απο λαμπες πισω απο το πανελ, αρα για ποιο λογο η unifοrmity εξαρταται απο την τεχνολογια του πανελ και οχι ας πουμε απο το ποσες σειρες λαμπες εχουν χρησιμοποιηθει. Φανταζομαι οτι ενα μονιτορ με 6 λαμπες εχει καλυτερη ομοιομορφια απο ενα μονιτορ με 5 λαμπες κ.ο.κ. Οι υγροι κρυσταλλοι θα πολωσουν το φως που παιρνουν. Αν το φως που παιρνουν δεν ειναι ομοιορφο (σε σχεση με τους "γειτονικους" υγρους κρυσταλλους που βρισκονται ακριβως μπροστα απο την πηγη φωτος του μονιτορ.)... οτι τεχνολογια και να χρησιμοποιουν αυτοι, το αποτελεσμα θα ειναι διαφορετικο χαλώντας το uniformity.

Φίλε SLN, τελικά το μέλος sotiris έχει δίκιο ότι μάλλον τα αποτελέσματα έτσι όπως τα παρουσίασα ίσως μπερδέψουν τον αναγνώστη που ίσως με μια «βιαστική» ματιά θα προσπαθήσει τα εξάγει γρήγορα τα αποτελέσματα. Παρατήρησε καλύτερα το επεξηγηματικό κείμενο που έχω στην απάντηση του LordArthas (είναι αυτό που έχει από κάτω το σχήμα με το ραβδόγραμμα) και θα δεις ότι η τεχνολογία της Sharp δεν είναι από τις καλύτερες (παρόλα ταύτα να γνωρίζεις ότι η Sharp είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές panel με υψηλότατη τεχνολογία)

Επίσης όπως πολύ σωστά επισημαίνεις και δικό μου λάθος που δεν το προανέφερα, δεν είναι δυνατόν να συγκρίνουμε κάτω από το ίδιο «βάρος» οθόνες διαφορετικής διαγωνίου. Είναι γνωστό ότι όσο μικραίνει η διαγώνιος βελτιώνεται σημαντικά η ταχύτητα απόκρισης (Response Time).

Ας καταλάβουμε όλοι ότι αυτό το συγκριτικό έχει νόημα για σύγκριση σε πάνελ ίδιας διαγωνίου! (όχι απαραίτητα το «αφοριστικό» που αναφέρεις από 19 και πάνω)

Ο όρος Uniformity τον οποίο προσωπικά ακόμη δεν έχω κατανοήσει πλήρως σύμφωνα με το χρήστη sotiris είναι «το color uniformity, η ομοιομορφία της οθόνης στην απεικόνιση στα διάφορα σημεία. Uniformity άνω του 90% θεωρείται πολύ καλό»

Τώρα κατά πόσο έχει σχέση με το backlight που αναφέρεις (το οποίο σημειωτέον δημιουργεί τη φωτεινότητα σε ένα panel και επηρεάζει το λόγο αντίθεσης, (βλέπε άρθρο «Απομυθοποιώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά οθονών LCD-TFT (περίπτωση contrast)» δεν γνωρίζω και απαιτεί περισσότερη διερεύνηση

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.