Jump to content



Corrosion


KTM

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Επειδη το θεμα της διαβρωσης του χαλκινου block και η μη συμβατοτητα χαλκου και αλουμινιο εχουν προβληματισει αρκετους χρηστες, παρολες τις επεξηγησεις και τα link που εχω δωσει, θα ηθελα να πω μερικα πραγματα ακομα που ισως σας βοηθησουν να καταλαβετε γιατι αυτη η επιμονη.

Αν ψαξετε λιγο στο net, θα βρειτε πολλες επιστημονικες σελιδες που αναφερονται στην διαβρωση των μεταλλων και στο ποια ειναι συμβατα η οχι μεταξυ τους.Ειναι κατι για το οποιο δεν υπαρχει αμφιβολια.

Επισεις θα βρειτε και αναφορες για τροπους μερικης αντιμετωπισης της διαβρωσης.

Copper Corrosion site 1

Copper Corrosion site 2

Γιατι τωρα στην δικια μας περιπτωση ειναι πιο λεπτο το θεμα.

Αν ρωτησετε καποιον που φτιαχνει χαλκινα block για υδροψυξη πχ eleven, θα δειτε οτι για να κατασκευαστει αυτο το block χρειαστηκε να γινουν πολλες δοκιμες, πειραματισμοι, ως προς την σχεδιαση του(εσωτερικη διαδρομη νερου)και ως προς το παχος του χαλκου.

Ολα αυτα για να εχει την καλυτερη δυνατη αποδοση στο συστημα μας.

Ειναι ευκολο να καταλαβει κανεις, οτι οποιαδηποτε αλλοιωση στο χαλκο, φθορα η μεγαλυτερο παχος λογο προσθηκης ξενων παραγοντων, εχει αμεση επιπτωση στην αποδoση.

Μιλαμε για χιλιοστα, που θα επηρεασουν την ροη του υγρου μεσα στο block.

Πολλοι ρωτανε: καλα και σε ποσο καιρο θα εχω διαβρωση?

Αυτο ειναι σχετικο αν και το σωστο ερωτημα ειναι: σε ποσο καιρο η διαβρωση θα αρχισει να επηρεαζει την αποδοση του συστηματος?

Αυτο εξαρταται απο πολλους παραγοντες πχ, η ταχυτητα του νερου που κινειται στο συστημα μας.Μεγαλυτερη ταχυτητα, πιο γρηγορη διαβρωση.

Μεχρι και η θερμοκρασια που εχει το νερο που κινειται στο συστημα ειναι ενας παραγοντας.

Δεν εχουμε να κανουμε με υδροψυξη αυτοκινητου, μην το ξεχνατε αυτο.(επειδη μερικοι χρηστες αναφερθηκαν σε αυτο)

Στην περιπτωση του αυτοκινητου, μεχρι την καταστροφη απο την διαβρωση πχ ενος ψυγειου, δεν θα δουμε εμφανη διαφορα στην αποδοση της ψυξης.

Αλλα μετρα αλλα σταθμα.

Στην περιπτωση των αγωνιστικων, ειναι διαφορετικα, γιαυτο και χρησιμοποιουν ειδικα χημικα μιγματα για την καλυτερη ψυξη μιας και οι αντλιες τους ειναι πολυ δυνατες αντιθετα απο τους κυκλοφορητες ενυδρυου που χρησιμοποιουμε εμεις στην υδροψυξη του υπολογιστη.

Εκτος αυτου, στα αγωνιστικα, πολλα εξαρτηματα ειναι αναλωσιμα, πολυ περισσοτερο απο τα αυτοκινητα του εμποριου.

Προτιμαμε λοιπον και προτεινουμε, απεσταγμενο νερο με 10% προσθηκης παραφλου, η ετοιμο αραιωμενο παραφλου με προσθηκη χημικων για να αποφυγουμε την γρηγορη φθορα-"καταστροφη" του block μας.(το βρισκουμε ευκολα στα βενζιναδικα)

Για τον ιδιο λογο προτιμαμε και προτεινουμε τον συνδιασμο με χαλκινο ψυγειο και οχι αλουμινενιο.

Ετσι το block μας θα "ζησει" περισσοτερο, εχοντας την καλυτερη δυνατη αποδοση

για πες μου κι εμενα που εχω το Reserator,

εχει λεει ανοδιωμενο αλουμινιο για να μην υπαρχει η αλληλεπιδραση με το χαλκο του μπλοκ.

Δεν πιστευω να κανουν λαθος σε τετοιο ετοιμο προιον?

Εγω να βαλω παραφλου στο απεσταγμενο νερο?

Οχι δεν κανουν λαθος, το ανοδιωμενο αλουμινιο ειναι ενας τροπος προστασιας της διαβρωσης απο την αλληλεπιδραση των μεταλων.

Μια προσθηκη 10% παραφλου, μονο καλο θα σου κανει.Προτεινεται.

Σκεψου οτι στο ετοιμο αραιωμενο που χρησιμοποιω εγω η ρευστοτητα ειναι σχεδον ιδια με το σκετο νερο και εχει 30% παραφλου μεσα.

Δεν με ενδιαφερει ακομα το θεμα (δυστυχως) αλλα θα ηθελα να κανω μια παρατηρηση, που αφορα τον τιτλο του thread.

Το ουσιαστικο του ρηματος corrode ειναι corrosion με ο και οχι με u. :023: :023:

Φιλικα παντα....

Ευχαριστω για την παρατηρηση.Πολυ καλα εκανες.

Το διορθωσα. :023:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.