Jump to content



Περι ποιοτητας ηχου και ηχειων στο PC


thanos.k

Recommended Posts

γιατι ομωσ ναμην χρησιμοποιειται το mp3 σαν format στισ ταινιεσ dvd ??? αφου εχει τοσο απιροελαχιστεσ διαφορεσ στα πολλα kbps ??? θα το θεσω θεμα σε ενα σεμιναριο που εχω να παω για ηχογραφιση στο μεγαρο να δω τι θα μου πουν...παντοσ απο θεμα επεκσεργασιας γινεται να το κανεισ και 24bit..ωστε κατα την επεκσεργασια να μην αλοιωθει η ποοιοτητα.

Link to comment
Share on other sites

γιατι ομωσ ναμην χρησιμοποιειται το mp3 σαν format στισ ταινιεσ dvd ??? αφου εχει τοσο απιροελαχιστεσ διαφορεσ στα πολλα kbps ??? θα το θεσω θεμα σε ενα σεμιναριο που εχω να παω για ηχογραφιση στο μεγαρο να δω τι θα μου πουν...παντοσ απο θεμα επεκσεργασιας γινεται να το κανεισ και 24bit..ωστε κατα την επεκσεργασια να μην αλοιωθει η ποοιοτητα.

Τα πρώτα DVD players νομίζω δεν παίζανε MP3. Ίσως ΚΑΙ συμπιεσμένη εικόνα ΚΑΙ συμπιεσμένος ήχος να ήταν ολίγον ποιο πολύπλοκο hardware από ότι θα ήθελαν οι κατασκευαστές όταν πρωτοβγήκαν τα DVD players και επειδή το κέρδος ήταν σχετικά μικρό σε χώρο από την επιπλέον συμπίεση του ήχου για αυτό και δεν το εφάρμοσαν.

Link to comment
Share on other sites

Τα πρώτα DVD players νομίζω δεν παίζανε MP3. Ίσως ΚΑΙ συμπιεσμένη εικόνα ΚΑΙ συμπιεσμένος ήχος να ήταν ολίγον ποιο πολύπλοκο hardware από ότι θα ήθελαν οι κατασκευαστές όταν πρωτοβγήκαν τα DVD players και επειδή το κέρδος ήταν σχετικά μικρό σε χώρο από την επιπλέον συμπίεση του ήχου για αυτό και δεν το εφάρμοσαν.

Ετσι ειναι, δεν παιζανε mp3, συγουρα. Εγω το βρησκο καλο που τον τελευταιο καιρο αρχιζει και η παραγωγη με υποστιριξει DivX σε DVD Players

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον ο αλγοριθμος του mp3 ειναι απωλεστικος οπως το ειπε κι ο john_dr και βασιζεται στην μετατροπη ενος αναλογικου (συνεχες σημα) σε ψηφιακο μεσω των Fourier μετασχηματισμων ε εκεινο το ρημαδι το Prime95 το ξερετε το FFT σημαινει.....

Με 128Kbps εχεις αποκριση συχνοτητων (frequency response) στο mp3 ευρους (bandwidth sampling) 16KHz.

Αυτο μπορειτε να το δειτε με ενα προγραμμα ηχου οπως τα Cool Edit (Αdobe Audition απο εδω και περα αγοραστηκε η εταιρεια απο την Adobe) μπορειτε να χρησιμοποιησετε και το SoundForge.

Θετοντας καλυτερη ποιοτητα @@ρια το ευρος συχνοτητων θα γινει μεχρι 22.050ΚΗz (εννοω με 160 Kbps, 192 Κλπ)........

Tωρα τιθεται κι η εννοια της πυκνοτητας φασματος ισχυος...

Δηλαδη σε μια περιοχη συχνοτητων ποσο % της συνολικης ακουστικης ισχυος υπαρχει......

Η ανθρωπινη φωνη γιαυτο κι ο ΟΤΕ αλλα και στο εξωτερικο το ευρος συχνοτητων του σταθερου τηλεφωνου ειναι μονο 4KHz.

Ο καθε ανθρωπος ακουει καπου απο τα 80Hz μεχρι κι 20ΚΗz οποτε μην τρελλαινεστε με τα 22050 KHz.

Γιατι οταν δειγματοληπτεις το συνεχες σημα με 44100 παει στο μισο το τελικο αποτελεσμα (θεωρημα Shannon).

Και LOL ο παππους ή η γιαγια σας (αν εχετε) LOL σιγα μην ακουει 20 ΚΗz..

Η διαφορα των 8bits vs 16bits ειναι οτι δειγματοληπτει καλυτερα η δευτερη περιπτωση γιατι εχει 2^16 συνδυασμους ωστε να φακελωνει το ευρος του συνεχους σηματος (σταθμες ισχυος) ενω στην πρωτη εχει 2^8 μονο αρα προσεγγιζει λιγοτερο καλα το σημα.

Και προσοχη:

Αν εχεις καποιο mp3 στα 128Kbs ή σε αλλο bitrate ειναι @@ρια να του αυξησεις την κωδικοποιηση ειπαμε οτι χαθηκε χαθηκε LOL θα τριξουν τα κοκκαλα των Fourier, Shannon........

Οχι οτι δε γινεται αυτο αλλα δεν εχει νοημα οπως ειπαμε παραπανω.

Επισης τα περισσοτερα οργανα μουσικης βγαζουν τους ηχους μεχρι 16KHz κυριως οι ανωτερες αρμονικες εχουν παρα πολυ μικρη ισχυ δηλαδη κι ενα βιολι που τσιριζει εντονα οι συχνοτητες του απο 16KHz κι ανω εχουν πολυ μικρο ποσοστο της συνολικης ακουστικης ισχυος.

Φυσικα τα 160Kbps vs 128Kbps καλυτερευουν τη συνολικη ποιοτητα γιατι και στα 128Kbps μπορει μεν να υπαρχει 16KHz ευρος συχνοτητων αλλα η καμπυλη δεν προσεγγιζεται το ιδιο ε απο ενα σημειο και μετα στα 192Kbps προσεγγιζεται ακομη καλυτερα κι οι ακουστικες διαφορες ειναι μηδενικες εκει που ακουει ο ανθρωπος....

κάποιες διευκρινήσεις. καταρχήν ο μπ3 αλγόριθμος δεν μπορεί να μετατρέψει αναλογικό σήμα πρέπει να έχει ήδη μετατραπεί σε ψηφιακό wav pcm. ο μετασχηματισμός Furier δεν είναι απαραίτητα απωλεστικός , με βάση το φάσμα συχνοτήτων του ήχου που προκύπτει από τον FFT εφαρμόζονται κάποιοι ψυχοακουστικοί κανόνες και κόβονται κάποιες συχνότητες του φάσματος που δεν θα γίνονταν αντιληπτές, πχ για πολύ κοντινές συχνότητες και η ίδια συχνότητα για πολύ μικρούς χρόνους. τέλος εφαρμόζονται γενικής χρήσεως αλγόριθμοι συμπίεσης πληροφορίας όπως όταν ζιπάρουμε ένα αρχείο

Για την συχνότητα δειγματοληψίας άλλη η συχνότητα δειγματοληψίας και άλλο το εύρος συχνοτήτων του σήματος. Η συχνότητα δειγματοληψίας για μουσική πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια της μεγαλύτερης συχνότητας του ήχου. Για παράδειγμα αν έχουμε ένα τόνο 20ΚHz και συχνότητα δειγματοληψίας 40 το αποτέλεσμα θα είναι να πάρουμε από το ημίτονο της κορυφές και θα έχουμε τουλάχιστον την αυξομείωση του τόνου. Αν είναι η συχνότητα δειγματοληψίας 20 από το σήμα 20 KHz δεν θα πάρουμε παρά ένα σημείο που δεν περιγράφει τίποτα.

Για το θέμα εφόσον έχεις δώσει τόσα χρήματα σε ηχοσύστημα δοκίμασε DVD-Audio και πάρε ένα καλό pick up αντικειμενικά έχουν τον καλύτερο ήχο.

Link to comment
Share on other sites

Ο ταχυς μετασχηματισμος Fourier (FFT) χρησιμοποιειται εσωτερικα σε ολα τα προγραμματα επεξεργασιας ηχου και προφανως εννοειται οτι το mp3 ειναι η συμπιεση του αρχικου *.wav αρχειου ή PCM οπως αλλιως λεγεται (Pulse Code Modulation).

O FFT ειναι μαθηματικο εργαλειο και δεν εχει σχεση καμμια με το τι κομπινες κανουμε εμεις για να αφαιρουμε καποια παραπανισια πληροφορια με απωτερο στοχο να μικρυνει το τραγουδι.

Iσως να μην εγινα τοσο σαφης εκει και να εδωσα αθελα λανθασμενες εντυπωσεις ε καμμια φορα ξεχνιομαστε... :003:

Ο αλγοριθμος του mp3 αναπτυχθηκε στα εργαστηρια Fraunhoffer (τεσπα καπως ετσι πρεπει να γραφεται Γερμανικα δεν ξερω) :040: ειναι κατι σαν προτυπο τωρα εξαρταται ποιοι κατασκευαστες προγραμματων μετατροπης wav--> mp3 τον εφαρμοζουν και ποσο...

Το Cool Edit (νυν Αdobe Audition) λεει οτι τον εφαρμοζει τεσπα δε μπορω να ξερω τι εχουν γραψει στον κωδικα τους!

H συχνοτητα της δειγματοληψιας δεν ειναι αυτο που θα ακουσουμε προφανως ειναι ποσες φορες το δευτερολεπτο θα προσεγγισουμε το αναλογικο σημα και το γεγονος οτι το ευρος συχνοτητων ειναι το μισο αυτο στηριζεται στο θεωρημα Shannon.

Περι ευαισθησιας του ανθρωπινου αυτιου δηλαδη ποσα dB (ακουστικη ενταση χονδρικως) πρεπει να εχει μια συχνοτητα για να γινει αντιληπτη sorry δεν εχω scanner να σας ανεβασω το διαγραμμα η Web Camera μου ειναι για τα μπαζα.

Piratis πριν 6 χρονια περιπου που θελησα να σωσω κατι βινυλια απο τη φθορα εκανα ολα αυτα.

Ειχα ενα πολυ καλο πικαπ της Technics κι αναλογο ενισχυτη ειχαν κοστισει καπου 700.000 και βαλε αλλα 400.000 για τα ηχεια η τοτε καρτα ηχου ομως ητανε αυτη που επαιζε τον κυριο ρολο βεβαια ακομη κι SB 64 Gold που αγορασα δε συγκρινεται με τις νεες που ειναι πολυ καλυτερες...

Κι ας τονιστει οτι και τα *.wav που εφτιαξα τοτε (παλια ρεμπετικα, λαικα, ροκ κλπ) παλι προσεγγισεις ειναι του αρχικου βινιλιου ομως δε νομιζω να ειναι καποιος μαεστρος εδω μεσα οποτε να πιανει και τον παραμικρο ηχο εγω τεσπα δεν ειμαι ο Μπετοβεν... :080:

Ειχα αγορασει και τα αναλογα ακουστικα LOL ο Celeron ειχε γραψει πολλα κομματια....

Προφανως βαριεμαι να ξανακανω ολα αυτα με την καλυτερη καρτα ηχου καιτοι ειναι ταχυτερο το συστημα.. :077:

Κι αυτο που ειπε ο Κρις2004 σωστος ειναι π.χ. εχω αγορασει κατι παλια συγκροτηματα rock (AC-DC, Doors) σε CDs τα οποια ειναι remastered απο κασσεττες ή κι απο δισκους οποτε τι νοημα εχει να βαλω 320 Kbps αφου LOL ο τυπος που τα εφτιαξε προφανως ειχε υποδυεστερα συστηματα απο τα τωρινα...

Αυτο που με κανει να αναρωτιεμαι ειναι τι στο καλο θελουν τοση ηχητικη πληροφορια παραπανω.....

Βεβαια ειναι και το γεγονος οτι τα CD ηταν 650ΜΒ οταν πρωτοκυκλοφορησαν τωρα εχουμε ηδη 9GB κι ενας Θεος ξερει ποση θα ειναι η χωρητικοτητα των μελλοντικων DVD ε σου λεει βαλτε πληροφορια με το κιλο γιατι προφανως σε ενα DVD μπορεις να πεταξεις ολοκληρη CDθηκη εστω και χωρις συμπιεση (να τα αφησεις *.wav).

Δε νομιζω να καποια εταιρεια να πουλησει π.χ. ολα τα τραγουδια καποιου τραγουδιστη σε ενα δισκακι LOL δε θα χασουμε και τη μπαλα τι λετε?

Εχω ενα φιλο που εχει γραψει 1200 mp3 σε ενα DVD κι αναρωτιεμαι πως βρισκει ακρη........ :090:

Eκει που θα γινει χαμος ειναι με το video που ειδικα σε TFT βλεπεις εντονα τη διαφορα.

Σκεφτομαι οτι θα παιρνεις μια ταινεια στο μελλον απο το βιντεο κλαμπ που μεχρι τωρα εχω δει μαξιμουμ μεγεθη *.vob καπου στα 7.5GB συνολικα (συνηθως 3.5 - 5.5 GB για 1.5 - 2 ωρες ταινειας) να βγαινει 20, 30 γιγα.. :120:

Κι εδω το ιδιο συμβαινει thanos.k οπως και με τον ηχο εγω συμπιεζω ολες τις ταινειες με bitrate 2000 - 3000 αλλα αν ειναι για τα μπαζα μια ταινεια και 8000 να βαλεις τζιφος...

Φυσικα υπαρχουν και τα φιλτρα να κοψεις λιγο θορυβο ή να αλλαξεις τα χρωματα αλλα ο κορακας δε γινεται :078: περιστερι.....

Κι αυτο σωστα το επισημαναν οι john_dr ας μην ξεχναμε οταν πρωτοβγηκε ο αλγοριθμος του mp3 μονο απο πισια τα ακουγαμε εκ των υστερων υπαρχουν και φορητοι mp3 players κλπ....

Οι κατασκευαστες αναπαραγωγης προφανως κινηθηκαν εκει που φυσαει ο ανεμος....

To ιδιο μπορει να κανουν και με την αναπαραγωγη βιντεο.....

Το μελλον θα δειξει!

Link to comment
Share on other sites

ρε παιδια ειναι λιγο ανοητο ομως.... ειναι δυνατον να ειναι καλο το mp3 οσο λεμε και ολεσ αυτεσ οι εταιριες ολοσ αυτοσ ο κοσμος που ασχολειται να αγοραζουν κονσολεσ κτλ,.... 24βιτ 192κηζ...κτλ να ετοιμαζονται νεα πρςτοκολα με τρελεσ δειγματολιψιεσ και πολλα μπιτς? (σκυλα!!!!!!). αποκλειεται ο μονοσ λογοσ οπυ δεν μπαινει στην ταινια να ειναι αυτος...και δεν ενοω στα 5.1 στα 2 καναλια εστω ....ολοκληρες αποστολες γινονται για ηχογραφισεις με φορητα συνεργια dat....για ηχους φυσης (θροισμα φυλων κτλ... συλογες με samples που κανουν πολλα ευρω......κτλ ******* δεν ειναι???? με ενα mp3 ρικορντερ και το καταλληλο μικροφωνο ετσι οπωσ τα λεμε θα επρπεε να κανουν 100% την δουλεια τους. ο lucas eεκοψε ολοκληρη δουλεια sound disgn επειδη η δειγματοληψεια εγινε στα 44.1 16 βιτ..απο λαθος χειρισμους..τι λεμε τωτα εμεισ.... καποθ αναμεσα πρεπει να βρισκεται η αληθεια.... με αυτα που λεμε τους κανουμε ολουσ χαζους....

Link to comment
Share on other sites

ΠΙΚ ΑΠ ΕΝΟΕΙΣ technics mk2 1200 αν καταλαβα...(εχο 2 τετοια μωρα και καθε παρτυ τα κανει ολο και ποιο νεα.) αλλα για ηχογραφιση δεν ειναι καλα πρεπει να εχεισ πολυ καλεσ κεφαλεσ..... για τετοιθα δουλεια ειναι τα reference πικ απς με αποσβεση μαζας...αλλα ποιοσ εχει20.000ευρω τωρα για πικα απ!!!!!!!! High end..... εκει ειναι που αναλυουν και την παραμικρη βιδα και το πωσ ειναι βιδομενη το υλικο τησ!:!!!!! απιστευτοσ κοσμοσ το High end

Link to comment
Share on other sites

Ναι το mk2 ειχα τοτε ενισχυτη ενας της AIWA ηταν 300 Watt τα ηχεια BW.

Tωρα δικαιοι ειναι οι προβληματισμοι σου αλλα κι εγω τους ιδιους εχω???

Τι να πρωτοακουσουμε???

Τοσος ογκος πληροφοριας????

Αλλα εγω πιστευω οτι ολα αυτα γινονται μια κι η τεχνολογια σου παρεχει τεραστιο χωρο αποθηκευσης...

Eνταξει καλο το surround ακους το Ραμπο να ριχνει τις σφαιρες διπλα σου αλλα ελεος τι αλλο να ακουσουμε?? :047:

Link to comment
Share on other sites

ΠΙΚ ΑΠ ΕΝΟΕΙΣ technics mk2 1200 αν καταλαβα...(εχο 2 τετοια μωρα και καθε παρτυ τα κανει ολο και ποιο νεα......

κάλεσέ μας στα πάρτυ σου και θα σου πούμε τι ακριβώς να κάνεις αρκεί να έχεις ωραία νέα μωρά και να μην μας αφήσεις να πιούμε πολλά βαρέλια ρούμι καλή ώρα <--- :040: :066:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.