Jump to content



Rebuild Li-Ion cordless screwdriver battery και αντικατάσταση εργοστασιακού φορτιστή


Recommended Posts

πριν 32 λεπτά, το μέλος felix έγραψε:

το μοτέρ τράβαγε στο peak περίπου 5-6Α.

Κάποια στιγμή που το μέτρησα σε λειτουργία μου έδειξε περίπου 5Α.

Το είχα όμως συνδεδεμένο με ένα λεπτό καλώδιο (αλλιώς δε δούλευε) και καλώδιο ζεσταίνονταν πολύ.

Link to comment
Share on other sites

Στα 10 Volt που μετράς πάντως, σίγουρα κάποια από τις 4 μπαταριες ειναι κατω απο το όριο των 2.7 που γραφει η πλακέτα σου.

 

Με την αντίσταση σε σειρά, περιορίζεις το ρεύμα που τραβάει το μοτερ, οπότε γιαυτο λειτουργεί, πιθανόν αν ταυτόχρονα μετρήσεις στα άκρα της πλακέτας την τάση, να είναι μεγαλύτερη από 10V, άρα και δεν υπαρχει στοιχείο κατω απο 2.7V, επομένως δεν μπαίνει το Over-Discharge protection. 

 

Γενικα πιστεύω πως το θέμα σου είναι η ποιότητα των μπαταριών.

Αλλα ας σου πουν και ο @ΓιαγκΤ ή ο @Seafalco την αποψη τους ισως το εχουν προσεγγισει καλύτερα.

 

Έγινε επεξεργασία από felix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έκανα πλήρη φόρτιση στις μπαταρίες, πάνω στην πλακέτα. (16,78 volt)

Η πτώση τώρα μικρότερη. Από 16,78 στα 12,κάτι.

Μέτρησα (με το μοτέρ σε λειτουργία) τις μπαταρίες μία μία. Όλες το ίδιο. (3,κάτι volt)

Πρόσθεσα μια τετράδα παράλληλα και η πτώση ήταν, από 16v στα 14v.

Μετά από συνεχόμενη λειτουργία, οι μπαταρίες της πλακέτας σε λιγότερο από μισό λεπτό άρχισαν να γονατίζουν.

Link to comment
Share on other sites

πριν 36 λεπτά, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Τα καλώδια και το μοτεράκι ζεσταίνονται;

Τα καλώδια και το μοτέρ όχι. Οι μπαταρίες όμως ζεσταίνονται λίγο.

Νομίζω το πρόβλημα είναι σ' αυτές.

πρόσθεσα και άλλες δύο, δηλαδή 3 + 3 + 2 + 2 και το σύστημα λειτούργησε κανονικά!

 

Χώρος βέβαια για 10 δεν υπάρχει.

Αν αγοράσω 4 καλές μπαταρίες, νομίζετε θα δουλέψουν;

Κάποια πρόταση;

Μια άλλη σκέψη είναι οι τρεις μπαταρίες (ή τρεις + τρεις) σε άλλη πλακέτα. ?

 

Έγινε επεξεργασία από mitsos1147
Link to comment
Share on other sites

@mitsos1147
Τη καλησπέρα μου !
Πιο κάτω θα παραθέσω κάποιες από τις πληροφορίες που έχουν δοθεί σε αυτή τη συζήτηση και παράλληλα θα προσπαθήσω να κάνω κάποιες υποθέσεις για το τι μπορεί να φταίει.

 

 Διπλασίασα τις μπαταρίες, αλλά και πάλι μια από τα ίδια!

Το μόνο που άλλαξε (και μόνο με 8 μπαταρίες, ανά 2 παράλληλα), είναι ότι κλείνοντας και ανοίγοντας, αμέσως, το διακόπτη το μοτέρ δούλευε.

Τροφοδοτώντας το μοτέρ απευθείας από τις μπαταρίες αυτό δουλεύει κανονικά (σφαίρα). Και με μια μπαταρία μόνο δουλεύει, έστω και αργά.

Τροφοδοτώντας το από την πλακέτα πάει να ξεκινήσει και αμέσως σταματάει.

Για κάποιο λόγο η πλακέτα διακόπτει τη λειτουργία του κυκλώματος.

Δοκίμασα άλλα 4 μοτέρ πάνω στην πλακέτα, όλα δούλεψαν καλά. Ακόμα και μοτέρ που ανοιγόκλεινε παράθυρα αυτοκινήτου. Μετά από λίγη ώρα βέβαια, οι μπαταρίες γονάτισαν, όμως το σύστημα δούλεψε.

 

Δοκίμασα τροφοδοτικό 16,8 βολτ και 2 αμπέρ απευθείας συνδεδεμένο στο μοτέρ όμως, δεν...

Τροφοδοτικό 16,8 βολτ και 3 αμπέρ, με τα χίλια ζόρια δούλεψε...

Δοκίμασα τροφοδοτικό από υπολογιστή:

Στα 12 βολτ και 16 αμπέρ, ότι και με την πλακέτα. Πάει να ξεκινήσει και σταματάει να λειτουργεί το τροφοδοτικό!

Στα 5 βολτ και 28 αμπέρ, πάλι τα ίδια. Το τροφοδοτικό σταματάει...


 1. Για να κάνω τις δοκιμές, αποσύνδεσα και αφαίρεσα το μοτεράκι. Το συνδέω απευθείας με την τροφοδοσία, χρησιμοποιώντας καλά καλώδια.

2. Όταν είναι σε λειτουργία οι μπαταρίες δείχνουν 10 Volt περίπου, από 16,κάτι.


 Για τις δοκιμές αφαίρεσα το  μοτέρ και το συνδέω απευθείας στην πηγή τροφοδοσίας.

Συνδέοντας το μοτέρ απευθείας στις μπαταρίες, λειτουργεί καλά.

Συνδέοντάς το στην έξοδο της πλακέτας, κάνει μερικές στροφές και σταματάει. Εκείνη τη στιγμή η πλακέτα δείχνει 0 volt.

Με μια μικρή αντίσταση 1 ohm σε σειρά, δουλεύει, αλλά η αντίσταση ζεσταίνεται υπερβολικά.

Το δοκίμασα και τρία τροφοδοτικά υπολογιστή. Στα 12 volt και τα τρία σταμάτησαν (κάποιο ρελιέ?). Στα δύο από τα τρία δούλεψε στα 5 και στα 3,3 volt.

 

Σκέφτομαι αυτό που είπε ο schumifer "Για την παύση λειτουργίας μάλλον ζητάει περισσότερα αμπέρ από όσα επιτρέπει το κύκλωμα ελέγχου"

Επειδή το μοτέρ έχει πολλές στροφές υπάρχει περίπτωση να ζητάει πολύ ρεύμα και πλακέτα να διακόπτει λειτουργία για την προστασία των μπαταριών;

Αν είναι αυτό κάποιος τρόπος να ξεπεραστεί και φτάνει το ρεύμα πιο ομαλά;


 Έχεις δίκαιο!

Άλλο μοτεράκι πάνω στην πλακέτα έχει ασήμαντη πτώση. (Από 16,4 πέφτει στα 16,1).

Το ίδιο μοτεράκι στο τροφοδοτικό του υπολογιστή και στα 5 volt, που λειτουργεί κανονικά αλλά αργά, επίσης έχει ασήμαντη πτώση.

 

 

 Στα 10 Volt που μετράς πάντως, σίγουρα κάποια από τις 4 μπαταριες ειναι κατω απο το όριο των 2.7 που γραφει η πλακέτα σου.

Με την αντίσταση σε σειρά, περιορίζεις το ρεύμα που τραβάει το μοτερ, οπότε γιαυτο λειτουργεί, πιθανόν αν ταυτόχρονα μετρήσεις στα άκρα της πλακέτας την τάση, να είναι μεγαλύτερη από 10V, άρα και δεν υπαρχει στοιχείο κατω απο 2.7V, επομένως δεν μπαίνει το Over-Discharge protection.

Γενικα πιστεύω πως το θέμα σου είναι η ποιότητα των μπαταριών.

 

 

Έκανα πλήρη φόρτιση στις μπαταρίες, πάνω στην πλακέτα. (16,78 volt)

Η πτώση τώρα μικρότερη. Από 16,78 στα 12,κάτι.

Μέτρησα (με το μοτέρ σε λειτουργία) τις μπαταρίες μία μία. Όλες το ίδιο. (3,κάτι volt)

Πρόσθεσα μια τετράδα παράλληλα και η πτώση ήταν, από 16v στα 14v.

Μετά από συνεχόμενη λειτουργία, οι μπαταρίες της πλακέτας σε λιγότερο από μισό λεπτό άρχισαν να γονατίζουν.

 

44 minutes ago, ΓιαγκΤ said:

Τα καλώδια και το μοτεράκι ζεσταίνονται;

Τα καλώδια και το μοτέρ όχι. Οι μπαταρίες όμως ζεσταίνονται λίγο.

Νομίζω το πρόβλημα είναι σ' αυτές.

πρόσθεσα και άλλες δύο, δηλαδή 3 + 3 + 2 + 2 και το σύστημα λειτούργησε κανονικά!

  1. Η πλακέτα (που διαθέτει προστασίες) όταν τροφοδοτεί άλλα μοτέρ δεν έχει κανένα πρόβλημα, όταν όμως συνδεθεί με το συγκεκριμένο μοτέρ, τότε δεν επιτρέπει την λειτουργία του!
  2. Επίσης όταν το μοτέρ συνδεθεί άμεσα στις μπαταρίες τότε αυτές μετά από λίγο ζεσταίνονται και πέφτει γρήγορα η τάση τους, και την ώρα που δουλεύουν και τροφοδοτούν άμεσα το μοτέρ αυτό η τάση τους είναι κοντά στα 3 Vdc.
  3. Σε τροφοδοτικό υπολογιστή (που επίσης έχει προστασίες), είτε στα 12 Vdc είτε στα 5Vdc, ενεργοποιούνται οι προστασίες του τροφοδοτικού και αυτό "σβήνει" !
  4. Το μοτέρ είναι 14,4 Vdc και τραβάει ένα μέσο ρεύμα 5 Α από τα 10Vdc ( ή περίπου 7 Α από τα 14 Vdc)  επομένως όταν τροφοδοτείται από μπαταρίες 4000mAh απορροφά από αυτές ένα ρεύμα ίσο με
    1,25C, και όταν τροφοδοτείται από μπαταρίες χωρητικότητας 8000mAh τότε τραβάει ένα ρεύμα 0,88C με άλλα λόγια οι μπαταρίες θα έπρεπέ να πηγαίνουν πολύ χαλαρά και να κρατήσουν σε αυτό το φορτίο ΠΟΛΎ περισσότερη ώρα!

Α.   Από τα 1, 2  και 3  βγαίνει ότι κάποιο πρόβλημα έχει το μοτέρ και τραβάει πολύ μεγάλο ρεύμα και προσοχή εδώ δεν μιλάω για το μέσο ρεύμα που βλέπει το πολύμετρο αλλά για ενδεχόμενο "στιγμιαίο"  ρεύμα που μπορεί να προκαλέσει μια βραχυκυκλωμένη σπείρα / ομάδα  σε ένα μοτέρ!

Αυτό το πρόβλημα δεν ανιχνεύεται από το πολύμετρο αλλά σίγουρα το πιάνουν οι προστασίες του τροφοδοτικού ή της πλακέτας.
Εδώ βέβαια λες ότι το μοτέρ δεν ζεσταίνεται, αλλά από την άλλη δεν έχεις μπορέσει να το κάνεις να δουλέψει για αρκετό χρόνο (αρκετά λεπτά), οπότε μπορεί να έχει πρόβλημα και να μην το έχεις διαπιστώσει.
Ένας τρόπος να το διαπιστώσεις οπτικά είναι να παρατηρήσεις το συλλέκτη του μοτέρ την ώρα που δουλεύει.
Αν το μοτέρ είναι εντάξει, τότε θα διακρίνεις πολύ μικρούς σπινθηρισμούς σε τυχαία σημεία περιμετρικά του συλλέκτη.

Αν το μοτέρ έχει βραχυκυκλωμένη ομάδα στο τύλιγμά του, τότε σε συγκεκριμένα σημεία (αντιδιαμετρικά πιθανόν) εκδηλώνεται πολύ έντονος σπινθήρας / ηλεκτρικό τόξο  σαν πρασινωπή φλόγα (οφείλεται στο χαλκό του συλλέκτη που  εξαερώνεται μέσα στο πλάσμα που δημιουργείται ) ή οποία αν το μοτέρ είναι πολύστροφο όπως στη περίπτωσή σου φαίνεται να περιβάλει ολόκληρο το συλλέκτη σαν μια ενιαία φλόγα και παράγεται και ένας πολύ χαρακτηριστικός θόρυβος.     Επίσης, αν υπάρχει βραχυκύκλωμα στο μοτέρ αυτοί οι έντονοι σπινθήρες αφήνουν ευδιάκριτα ίχνη στους τομείς του συλλέκτη ιδιαίτερα σε αυτούς που εμπλέκονται στο πρόβλημα !

Β.  Το γεγονός ότι δουλεύει κανονικά με πολλές μπαταρίες, ( να υποθέσω ότι εννοείς συνδεδεμένες πάνω στην πλακέτα ), αντιστρατεύεται ενδεχομένως την παραπάνω υπόθεση γιατί ΄τώρα το στιγμιαίο ρεύμα θα είναι μεγαλύτερο οπότε και πάλι θα έπρεπε να δουλεύει η προστασία!
Όμως εδώ υπάρχει κάποια αβεβαιότητα καθώς δεν ξέρουμε τι σύνδεση έχεις κάνει.

Γ.  Οπότε ερχόμαστε στο δεύτερο ενδεχόμενο, να είναι δηλαδή οι μπαταρίες για κλωτσιές!

Αυτό θα εξηγούσε τη λειτουργία της προστασίας της πλακέτας (λόγω πτώσης της τάσης κάποιας μπαταρίας) και σε αυτό συνηγορεί το γεγονός ότι με πολλές μπαταρίες οι προστασίες της πλακέτας δεν έχουν λόγο να επέμβουν.

 

Δ.  Αλλά δυστυχώς και  αυτή η σκέψη θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με επιφύλαξη γιατί αν το πρόβλημα οφειλόταν αποκλειστικά στις μπαταρίες τότε το μοτέρ θα λειτουργούσε κανονικά και στο τροφοδοτικό από το PC.
Εδώ βέβαια υπάρχει ένα ενδεχόμενο το τροφοδοτικό να μην κλείνει από "στιγμιαία"  υπερένταση, αλλά από στιγμιαία υπέρταση στην έξοδό του.
Δηλαδή να φτάνουν στην έξοδο του τροφοδοτικού στα spikes από την αντίδραση (back EMF) του μοτέρ που παράγονται διαρκώς και την στιγμή που διακόπτεται η τροφοδοσία μιας ομάδας του τυλίγματος καθώς οι ψύκτρες περνάνε από τομέα σε τομέα του συλλέκτη.
Βλέπει το τροφοδοτικό αυτές τις αιχμές τάσεις και θεωρεί ότι προέρχονται από το το ίδιο και σβήνει για προστατεύσει την τροφοδοτούμενη συσκευή (και εν προκειμένω να προστατευτεί και εκείνο απ΄αυτές).
Μετά την άρση του προβλήματος το τροφοδοτικό επανέρχεται αυτόματα σε λειτουργία.
 

Ε. Σε αυτή την υπόθεση (Δ) πρέπει να συνυπολογίσουμε και το γεγονός ότι σε κάποια τροφοδοτικά το μοτέρ δούλεψε.  Σε αυτά μπορεί τα χαρακτηριστικά των προστασιών τους να είναι διαφορετικά, οπότε ακόμα ένας άγνωστος παράγοντας  μπαίνει στο όλο ζήτημα!

 


Όπως καταλαβαίνεις, στο ζήτημα υπάρχουν πολλοί απροσδιόριστοι παράγοντες και η εικόνα κάθε άλλο από καθαρή είναι!

Συνεπώς θα έλεγα ότι θα πρέπει να αποκλειστούν κάποια από αυτά τα ζητήματα:

Ι.   Κοίτα το θέμα με τους σπινθήρες του συλλέκτη.

ΙΙ.  Περιέστρεψε το μοτέρ με το χέρι και κοίτα αν σε κάποιο σημείο του κύκλου περιστροφής (το ίδιο κατά πάσα πιθανότητα) παρουσιάζει ένα κόμπιασμα , μια αντίσταση στη περιστροφή του.
ΙΙΙ.  Μέτρα την αντίσταση του μοτέρ με τη βοήθεια μιας χαμηλής τάσης ( π.χ. 1,5 Vdc), με την οποία θα τροφοδοτήσεις το μοτέρ.
Την τάση τροφοδοσίας του μοτέρ θα την μετράς ακριβώς πάνω στους ακροδέκτες του και παράλληλα θα μετράς και το ρεύμα με το αμπερόμετρο.
Πρόσεξε κατά τη διάρκεια αυτών των μετρήσεων θα εμποδίζεις το μοτέρ να περιστραφεί!
Το μοτέρ θα το περιστρέφεις εσύ σιγά σιγά έτσι ώστε οι ψύκτρες να περνάνε σταδιακά από τους τομείς του συλλέκτη και να μένουν πάνω σε αυτούς ακίνητες έτσι ώστε να δεις αν το ρεύμα που απορροφά το μοτέρ δεν παρουσιάζει κάποια μεγάλη έξαρση σε κάποιο /α  "σημείο".
Αν δεις ότι υπάρχει αυτή η αύξηση και είναι εντοπισμένη σε συγκεκριμένη θέση του συλλέκτη ως προς τις ψύκτρες, τότε μάλλον έχεις θέμα με το μοτέρ!
ΙV.  Φόρτισε καλά τις μπαταρίες σου (πες μας και ποίες είναι με link για να δούμε τα χαρακτηριστικά τους) και σύνδεσε το μοτέρ κατευθείαν πάνω σε αυτές και μέτρα :  Τάση (πάνω στα άκρα του μοτέρ) ρεύμα που απορροφά και χρόνο που περνά πριν η τάση των μπαταριών πέσει στα 2,6 Vdc ανά μπαταρία.
Τις μετρήσεις αυτές τις σημειώνεις ανά τακτά διαστήματα (π.χ. κάθε ένα λεπτό) έτσι ώστε να μπορεί να φτιαχτεί ένα γράφημα της εκφόρτισης των μπαταριών.
V. Κάνε την ίδια διαδικασία συνδέοντας στις μπαταρίες ένα μικρό φορτίο (π.χ. μια λάμπα μικρή αυτοκινήτου που να τραβάει σημαντικά λιγότερο ρεύμα  π.χ. 1Αdc. 
Αυτά για την ώρα, ελπίζω να βοηθάνε και  σιγά σιγά να προσδιοριστεί η αιτία του προβλήματος.
Καλή συνέχεια και καλύτερη διασκέδαση με την πρόκληση αυτή !  :D
 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Πάρε δυο καλώδια 2,5ρια -  4ρια τύλιξε τα στους πόλους της μπαταρίας του αυτοκινήτου σου. Βάλε μροστά, κάποιος να πατάει το γκάζι στις 2000 στροφές και δώσε ρεύμα στο μοτεράκι  ; )

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα, σε όλους!

Θα ήθελα πρώτα να πω, ένα ευχαριστώ για το ενδιαφέρον και τη βοήθεια!

Έκανα και σήμερα κάποιες δοκιμές και θα αναφέρω μερικά πράγματα.

Κάποιες διευκρινίσεις πρώτα.

  • Όταν είπα ότι το σύστημα λειτούργησε με 10 μπαταρίες η συνδεσμολογία ήταν:

Από την έξοδο της πλακέτας (4 μπαταρίες) στο μοτέρ, μέσω του υπάρχοντος κυκλώματος της συσκευής (σκουπάκι) και άνοιξε κλείσε με το διακόπτη. Πάνω στην πλακέτα πρόσθεσα παράλληλα άλλες 6 μπαταρίες. Δυο ζευγάρια και δυο μόνες (16,8 volt). Οπότε και πάλι 16,8 volt.

Πριν δοκίμασα το ίδιο, αλλά με 4 επιπλέον μπαταρίες στην πλακέτα (όχι 6) χωρίς αποτέλεσμα.

Παλιότερα είχα κάνει ζευγάρια τις μπαταρίες της πλακέτα 2+2+2+2 και τότε χωρίς αποτέλεσμα.

Οπότε με 10 μπατ. και 16,8v το σύστημα λειτουργεί καλά,

με 8 μπατ. και 16,8v κάνει μερικές στροφές και σταματάει.

  • Οι μπαταρίες πλακέτας είναι οι παρακάτω:

Οι άλλες που πρόσθεσα είναι παλιές από ένα λάπτοτ.

SKU243560f.jpg
WWW.BANGGOOD.COM

Only US$18.83, buy best 4pcs meco 3.7v 4000mah protected rechargeable 18650 li-ion battery sale online store at wholesale price.

και η πλακέτα αυτή:

2656f279-c76d-4979-a579-fd06d0c0ba48.JPG
WWW.BANGGOOD.COM

Only US$6.47, buy best 4s 40a li-ion lithium battery 18650 charger pcb bms protection board with balance for drill motor 14.8v 16.8v lipo cell module sale online store at wholesale price.
  • Το μοτέρ, από τα τρία τροφοδοτικά του pc που δοκίμασα, δούλεψε στα δύο, αλλά μόνο στα 5 και στα 3,3 v. Στα 12v δε δούλεψε σε κανένα. Μόλις το συνέδεα, το τροφοδοτικό "έπεφτε" και ήθελε επανεκκίνηση.

Από τις σημερινές δοκιμές:

Ι.  Δεν παρατήρησα καθόλου σπινθήρα!

Μάλιστα έκλεισα το φως και το παρακολουθούσα να δουλεύει στο σκοτάδι, όμως δε φαινόταν τίποτα.

ΙΙ. Κατά την περιστροφή με το χέρι δεν αισθάνθηκα κάποια αντίσταση σε κάποιο σημείο. Περιστρέφονταν φυσιολογικά σα να έκανε βηματάκια. (μέτρησα 10). Φαντάζομαι λόγω του ότι "οι ψύκτρες να περνάνε σταδιακά από τους τομείς του συλλέκτη".

ΙΙΙ.  Τροφοδότησα το μοτέρ με μια μπαταρία 1,5 v και το περιέστρεψα  με το χέρι. Η αντίσταση πάνω στους ακροδέκτες του, δεν ήταν σταθερή. Κάθε φορά άλλαζε, όμως οι τιμές ήταν περίπου ίδιες και στις δέκα θέσεις. Από 1,1 μέχρι 1,4 MΩ. Και η ένταση το ίδιο. Και στις δέκα θέσεις, περίπου 400 mA.

ΙV. Με τις μπαταρίες καλά φορτισμένες η ένταση ήταν λίγο πάνω από 6Α. Προσθέτοντας και τις άλλες 6 ξεπερνούσε τα 7Α. Σε λειτουργία η τάση έπεφτε στα 13V με 4 μπαταρίες και στα 14V με 10 μπαταρίες. Μετρήσεις ανά λεπτό δε μπορώ να κάνω γιατί δεν αντέχει τόσο. Σε ένα λεπτό, σχεδόν σταματάει.

V. Με λαμπάκι αυτοκινήτου δε δοκίμασα. Δοκίμασα όμως με άλλο μικρότερο μοτεράκι σε σειρά. Με το διακόπτη στο on αυτό (το μικρό) γυρίζει κανονικά, ενώ το άλλο μένει ακίνητο!

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι πρώτα (χωρίς το  μικρό μοτέρ σε σειρά), με το διακόπτη στο on, το μεγάλο μοτέρ έκανε μερικές στροφές μετά σταματούσε και η έξοδος της πλακέτας έδειχνε μηδέν. Τώρα στέλνει κανονικά ρεύμα, λες και η προστασία της είναι μόνο για το μεγάλο!

 

Έγινε επεξεργασία από mitsos1147
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 14 ώρες, το μέλος mitsos1147 έγραψε:

Το μοτέρ, από τα τρία τροφοδοτικά του pc που δοκίμασα, δούλεψε στα δύο, αλλά μόνο στα 5 και στα 3,3 v. Στα 12v δε δούλεψε σε κανένα. Μόλις το συνέδεα, το τροφοδοτικό "έπεφτε" και ήθελε επανεκκίνηση.

Θα το δοκιμάσεις ξανά με το τροφοδοτικό ως εξής:

1. το + του τροφοδοτικού το συνδέεις κανονικά με το μοτέρ

2. στο - του τροφοδοτικού συνδέεις το ένα άκρο ενός καλωδίου μήκους κάποιου μήκους π.χ. 4 μέτρων, καλού πάχους, όπως π.χ. μίας μπαλαντέζας

3. το άλλο άκρο του καλωδίου το συνδέεις στο μοτέρ

 

Αυτή η έστω και μικρή αντίσταση του καλωδίου αποτρέπει το τροφοδοτικό από το να ενεργοποιήσει την προστασία από βραχυκύκλωμα και να πέσει.

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος panoss1442169303 έγραψε:

Θα το δοκιμάσεις ξανά με το τροφοδοτικό ως εξής:

1. το + του τροφοδοτικού το συνδέεις κανονικά με το μοτέρ

2. στο - του τροφοδοτικού συνδέεις το ένα άκρο ενός καλωδίου μήκους κάποιου μήκους π.χ. 4 μέτρων, καλού πάχους, όπως π.χ. μίας μπαλαντέζας

3. το άλλο άκρο του καλωδίου το συνδέεις στο μοτέρ

 

Αυτή η έστω και μικρή αντίσταση του καλωδίου αποτρέπει το τροφοδοτικό από το να ενεργοποιήσει την προστασία από βραχυκύκλωμα και να πέσει.

Ναι, είναι όπως το λες!

Με 1,5mm πολύκλωνο καλώδιο, μήκους τεσσάρων μέτρων, στα 12V του τροφοδοτικού του pc, λειτουργεί κανονικά.

Κάνοντας το ίδιο πάνω με την πλακέτα, όχι.

Η πτώση της τάσης ήταν από 12,2v στα 10,2v και η ένταση 5,8 amper.

Η αντίσταση του καλωδίου 0,2 ohm.

Τώρα παρατήρησα και σπινθήρες. Νομίζω φυσιολογικοί. Μόνο την ώρα που ακουμπούσα το καλώδιο στον ακροδέκτη του μοτέρ για να κλείσει το κύκλωμα, ήταν πιο έντονοι. Μετά μειώνονταν, μέχρι που δεν φαίνονταν καθόλου.

 

 

Έγινε επεξεργασία από mitsos1147
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 3/27/2021 at 12:18 AM, mitsos1147 said:

Τώρα στέλνει κανονικά ρεύμα, λες και η προστασία της είναι μόνο για το μεγάλο!

Με αυτή τη σύνδεση , η "αντίσταση" του μικρού μοτέρ είναι σε σειρά με αυτήν του μεγάλου και έτσι το ρεύμα, μειώνεται πολύ  και δεν αντιδρά η προστασία της πλακέτας.

Με βάση αυτά που δοκίμασες και με αυτό που σου είπε πολύ σωστά να κάνεις ο φίλος @panoss1442169303 :T: ,  φαίνεται ότι το πρόβλημα κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι στο μοτέρ αλλά στις μπαταρίες.

Επομένως η λογική συνέχεια είναι να μετρήσεις τη χωρητικότητα των μπαταριών σου.

Με ένα μικρό φορτίο που θα τραβάει π.χ. 1Α (ή και μισό) και μετρώντας παράλληλα το ρεύμα και την τάση καθώς και το πόσος χρόνο θα χρειαστεί για να μειωθεί η τάση των μπαταριών στα 2,5 Vdc ανά μπαταρία.

Νομίζω ότι έτσι θα βρεθεί το αίτιο για την πολύ γρήγορη εκφόρτισή τους !  ;)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.