Jump to content



Rebuild Li-Ion cordless screwdriver battery και αντικατάσταση εργοστασιακού φορτιστή


Recommended Posts

Τις μπαταρίες τις έχεις αγοράσει ήδη ?

 

Συνηθίζεται να παίρνεις μπαταρίες unprotected για χρήση με πλακέτα, αν δεν τις έχεις βρές Panasonic/Sanyo/LGChem unprotected.

 

Αν όχι, το protection board έχει μορφή δίσκου στο κάτω μέρος της κάθε μπαταρίας και μπορείς να το αφαιρέσεις, αλλά θα χαλάσει και η εμφάνισή τους, καθώς θα πρέπει να σκίσεις το εξωτερικό jacket από βινίλιο που έχουν.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 7 λεπτά, το μέλος felix έγραψε:

Τις μπαταρίες τις έχεις αγοράσει ήδη ?

 

Συνηθίζεται να παίρνεις μπαταρίες unprotected για χρήση με πλακέτα, αν δεν τις έχεις βρές Panasonic/Sanyo/LGChem unprotected.

 

Αν όχι, το protection board έχει μορφή δίσκου στο κάτω μέρος της κάθε μπαταρίας και μπορείς να το αφαιρέσεις, αλλά θα χαλάσει και η εμφάνισή τους, καθώς θα πρέπει να σκίσεις το εξωτερικό jacket από βινίλιο που έχουν.

Ναι τις αγόρασα ήδη. Τη μία τη θυσίασα στο βωμό της επιστήμης. Όλα καλά όμως.

Για την επένδυση φρόντισα και αγόρασα και το ανάλογο υλικό. Την έντυσα και είναι ok! Στο τέλος θα μου κοστίσει περισσότερο από καινούριο το σκουπάκι, αλλά έτσι είναι αυτά...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Γεια σε όλους!
Αφού παρέλαβα την πλακέτα, ολοκλήρωσα την προσπάθεια μετατροπής από μπαταρίες nicd σε μπαταρίες lithium.
Πρόκειται για επαναφορτιζόμενο σκουπάκι που δούλευε με 12 μπαταρίες nicd, 12 * 1,2 = 14,4 volt με πραγματική τιμή 12 * 1,4 = 16,8 volt.

image.jpeg.0eeabf3d7b38e5ff1eb8f041b56ff6e8.jpeg

 

Οι μπαταρίες που έβαλα είναι 4 * 3,7 = 14,8 με πραγματική τιμή 4 * 4,2 = 16,8 volt.
Οι καινούριες μπαταρίες είχαν πλακέτα προστασίας την οποία αφαίρεσα, αφού τις συνέδεσα σε άλλη πλακέτα.
Όλα φαίνονταν να είναι εντάξει. Η πλακέτα βγάζει τα σωστά volt και φόρτιση γίνεται κανονικά.

1.thumb.jpg.024e0fefdc8cd9f02d7119e29e5af962.jpg

image.thumb.jpeg.d41b23cd44b24ee87f59f080631679d3.jpeg

image.thumb.jpeg.84348e560fa36afd8f6587827de2ace6.jpeg

Όταν όμως βάζω το σκουπάκι σε λειτουργία, αυτό ξεκινάει για λίγο και μετά σταματάει...
Όταν το συνδέω κατευθείαν με τις μπαταρίες (και όχι με την έξοδο της πλακέτας) δουλεύει κανονικά μόνο που οι μπαταρίες ζεσταίνονται λίγο, μάλλον φυσιολογικά(;)...
Λογικά η ασφάλεια προστασίας της πλακέτας διακόπτει τη λειτουργία του κυκλώματος (;).

Το ίδιο πρόβλημα το ξανασυνάντησα και σε άλλη μετατροπή ενός κατσαβιδιού δύο μπαταριών, παράλληλα συνδεμένες 4,2 volt, αλλά εκείνο το ξεπέρασα με μια αντίσταση 0,5 omh σε σειρά.

image.thumb.jpeg.d3493bd2a2715e582d153495675168c3.jpeg

Τώρα κάνοντας το ίδιο, το σύστημα δουλεύει, όμως η αντίσταση ζεσταίνεται υπερβολικά ...
Σκέφτομαι μήπως η χρήση ενός step down λύσει το πρόβλημα;
Υπάρχει κάτι άλλο;
Θα ήθελα τα "φώτα" σας.
Ευχαριστώ!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Για την παύση λειτουργίας μάλλον ζητάει περισσότερα αμπέρ από όσα επιτρέπει το κύκλωμα ελέγχου, μήπως υπάρχει άλλο με υψηλότερα αμπέρ;

Για τις μπαταρίες που ζεσταίνονται, σκέψου τι θα γίνεται όταν το κλείσεις. Μήπως να μοίραζες το ρεύμα που δίνουν βάζοντας μερικές ακόμη παράλληλα; Έχεις χώρο;

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 λεπτά, το μέλος schumifer έγραψε:

Για την παύση λειτουργίας μάλλον ζητάει περισσότερα αμπέρ από όσα επιτρέπει το κύκλωμα ελέγχου, μήπως υπάρχει άλλο με υψηλότερα αμπέρ;

Για τις μπαταρίες που ζεσταίνονται, σκέψου τι θα γίνεται όταν το κλείσεις. Μήπως να μοίραζες το ρεύμα που δίνουν βάζοντας μερικές ακόμη παράλληλα; Έχεις χώρο;

Η πλακέτα "λέει" ότι είναι 40 Αμπέρ. Ένα σκουπάκι είναι. Δεν νομίζω να ζητάει περισσότερα. Θα τα μετρήσω όμως να δω.

Για μπαταρίες επιπλέον υπάρχει χώρος. Αν δε βεβαιωθώ ότι είναι ασφαλές δεν το κλείνω.

 

Thanks!

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 23 ώρες, το μέλος mitsos1147 έγραψε:

Η πλακέτα "λέει" ότι είναι 40 Αμπέρ. Ένα σκουπάκι είναι. Δεν νομίζω να ζητάει περισσότερα. Θα τα μετρήσω όμως να δω.

Για μπαταρίες επιπλέον υπάρχει χώρος. Αν δε βεβαιωθώ ότι είναι ασφαλές δεν το κλείνω.

 

Thanks!

 

Όταν δουλεύει συνεχόμενα, το πολύμετρο  δείχνει περίπου 5 αμπέρ.

Επίσης δοκίμασα το σύστημα "πλακέτα με τις μπαταρίες" και με άλλα μοτεράκια και δουλεύει μια χαρά.

Link to comment
Share on other sites

πριν 23 λεπτά, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Κάποιο λάθος κάνεις στα βολτ. Το μοτεράκι γράφει 2,4 V . Επίσης οι μπαταρίες για να φορτιστούν θέλουν 16,8 V

Αυτό που γράφει 2,4 είναι άλλο. (Παλιά μετατροπή, που συνάντησα το ίδιο πρόβλημα).

Αυτό που έχει το σκουπάκι γράφει 14,4 V.

Για τη φόρτιση των μπαταριών χρησιμοποιώ φορτιστή 18,6 V.

Link to comment
Share on other sites

Αν έχεις καβάτζα μπαταρίες, διπλάσιασε τη χωρητικότητα, μία παράλληλα για κάθε μία που έχεις τώρα και δες τι γίνεται.

Ίσως μία δοκιμή για να δεις αν φταίει το κύκλωμα να ήταν να έβαζες για πηγή τροφοδοτικό συνδεδεμένο πάνω στην πλακέτα, θα πρέπει βέβαια το τροφοδοτικ΄να μπορεί να δώσει κάμποσα αμπέρ. Αν πάλι ξεκινήσει και σταματήσει μάλλον φταίει η πλακέτα, αν παίξει κανονικά ίσως να φταίνε με κάποιο τρόπο οι μπαταρίες

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος schumifer έγραψε:

Αν έχεις καβάτζα μπαταρίες, διπλάσιασε τη χωρητικότητα, μία παράλληλα για κάθε μία που έχεις τώρα και δες τι γίνεται.

Ίσως μία δοκιμή για να δεις αν φταίει το κύκλωμα να ήταν να έβαζες για πηγή τροφοδοτικό συνδεδεμένο πάνω στην πλακέτα, θα πρέπει βέβαια το τροφοδοτικ΄να μπορεί να δώσει κάμποσα αμπέρ. Αν πάλι ξεκινήσει και σταματήσει μάλλον φταίει η πλακέτα, αν παίξει κανονικά ίσως να φταίνε με κάποιο τρόπο οι μπαταρίες

Διπλασίασα τις μπαταρίες, αλλά και πάλι μια από τα ίδια!

Το μόνο που άλλαξε (και μόνο με 8 μπαταρίες, ανά 2 παράλληλα), είναι ότι κλείνοντας και ανοίγοντας, αμέσως, το διακόπτη το μοτέρ δούλευε.

Τροφοδοτώντας το μοτέρ απευθείας από τις μπαταρίες αυτό δουλεύει κανονικά (σφαίρα). Και με μια μπαταρία μόνο δουλεύει, έστω και αργά.

Τροφοδοτώντας το από την πλακέτα πάει να ξεκινήσει και αμέσως σταματάει.

Για κάποιο λόγο η πλακέτα διακόπτει τη λειτουργία του κυκλώματος.

Δοκίμασα άλλα 4 μοτέρ πάνω στην πλακέτα, όλα δούλεψαν καλά. Ακόμα και μοτέρ που ανοιγόκλεινε παράθυρα αυτοκινήτου. Μετά από λίγη ώρα βέβαια, οι μπαταρίες γονάτισαν, όμως το σύστημα δούλεψε.

 

Δοκίμασα τροφοδοτικό 16,8 βολτ και 2 αμπέρ απευθείας συνδεδεμένο στο μοτέρ όμως, δεν...

Τροφοδοτικό 16,8 βολτ και 3 αμπέρ, με τα χίλια ζόρια δούλεψε...

Δοκίμασα τροφοδοτικό από υπολογιστή:

Στα 12 βολτ και 16 αμπέρ, ότι και με την πλακέτα. Πάει να ξεκινήσει και σταματάει να λειτουργεί το τροφοδοτικό!

Στα 5 βολτ και 28 αμπέρ, πάλι τα ίδια. Το τροφοδοτικό σταματάει...

 

Link to comment
Share on other sites

Εννοείς οι μπαταρίες να μην μπορούν να κοντράρουν το ρούφηγμα του μοτέρ; Μπορείς να εξηγήσεις τι σκέφτεσαι να μαθαίνω;

4 hours ago, ΓιαγκΤ said:

Πόσα βολτ πτώση έχουν οι μπαταρίες με το μοτεράκι σε λειτουργία; Κοίταξε τα καλώδια μήπως έχουν κομμένους κλώνους

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος schumifer έγραψε:

Εννοείς οι μπαταρίες να μην μπορούν να κοντράρουν το ρούφηγμα του μοτέρ; Μπορείς να εξηγήσεις τι σκέφτεσαι να μαθαίνω;

 

Εαν η πτώση είναι μεγάλη τότε μπορεί κάποιο καλώδιο ή ένωση να μην μπορεί να μεταφέρει το φορτίο και να γίνετε αντίσταση. Επίσης κάποιες φορές φταίει η μπαταρία

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 16 ώρες, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Πόσα βολτ πτώση έχουν οι μπαταρίες με το μοτεράκι σε λειτουργία; Κοίταξε τα καλώδια μήπως έχουν κομμένους κλώνους

1. Για να κάνω τις δοκιμές, αποσύνδεσα και αφαίρεσα το μοτεράκι. Το συνδέω απευθείας με την τροφοδοσία, χρησιμοποιώντας καλά καλώδια.

2. Όταν είναι σε λειτουργία οι μπαταρίες δείχνουν 10 Volt περίπου, από 16,κάτι.

Link to comment
Share on other sites

πριν 12 ώρες, το μέλος felix έγραψε:

Έχεις δοκιμάσει με μόνο τα παρακάτω στοιχεία συνδεδεμένα ?

 

  • Μπαταρίες
  • Πλακέτα ελέγχου φόρτισης Li-Ion
  • Mοτέρ

Για τις δοκιμές αφαίρεσα το  μοτέρ και το συνδέω απευθείας στην πηγή τροφοδοσίας.

Συνδέοντας το μοτέρ απευθείας στις μπαταρίες, λειτουργεί καλά.

Συνδέοντάς το στην έξοδο της πλακέτας, κάνει μερικές στροφές και σταματάει. Εκείνη τη στιγμή η πλακέτα δείχνει 0 volt.

Με μια μικρή αντίσταση 1 ohm σε σειρά, δουλεύει, αλλά η αντίσταση ζεσταίνεται υπερβολικά.

Το δοκίμασα και τρία τροφοδοτικά υπολογιστή. Στα 12 volt και τα τρία σταμάτησαν (κάποιο ρελιέ?). Στα δύο από τα τρία δούλεψε στα 5 και στα 3,3 volt.

 

Σκέφτομαι αυτό που είπε ο schumifer "Για την παύση λειτουργίας μάλλον ζητάει περισσότερα αμπέρ από όσα επιτρέπει το κύκλωμα ελέγχου"

Επειδή το μοτέρ έχει πολλές στροφές υπάρχει περίπτωση να ζητάει πολύ ρεύμα και πλακέτα να διακόπτει λειτουργία για την προστασία των μπαταριών;

Αν είναι αυτό κάποιος τρόπος να ξεπεραστεί και φτάνει το ρεύμα πιο ομαλά;

Ψάχνοντας κάπου διάβασα για χρήση NTC thermistor, αλλά δεν κατάλαβα και πολλά...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος mitsos1147 έγραψε:

Για τις δοκιμές αφαίρεσα το  μοτέρ και το συνδέω απευθείας στην πηγή τροφοδοσίας.

Συνδέοντας το μοτέρ απευθείας στις μπαταρίες, λειτουργεί καλά.

Συνδέοντάς το στην έξοδο της πλακέτας, κάνει μερικές στροφές και σταματάει. Εκείνη τη στιγμή η πλακέτα δείχνει 0 volt.

Με μια μικρή αντίσταση 1 ohm σε σειρά, δουλεύει, αλλά η αντίσταση ζεσταίνεται υπερβολικά.

Το δοκίμασα και τρία τροφοδοτικά υπολογιστή. Στα 12 volt και τα τρία σταμάτησαν (κάποιο ρελιέ?). Στα δύο από τα τρία δούλεψε στα 5 και στα 3,3 volt.

 

Σκέφτομαι αυτό που είπε ο schumifer "Για την παύση λειτουργίας μάλλον ζητάει περισσότερα αμπέρ από όσα επιτρέπει το κύκλωμα ελέγχου"

Επειδή το μοτέρ έχει πολλές στροφές υπάρχει περίπτωση να ζητάει πολύ ρεύμα και πλακέτα να διακόπτει λειτουργία για την προστασία των μπαταριών;

Αν είναι αυτό, υπάρχει κάποιος τρόπος να ξεπεραστεί και να φτάνει το ρεύμα πιο ομαλά;

Ψάχνοντας κάπου διάβασα για χρήση NTC thermistor, αλλά δεν κατάλαβα και πολλά...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites


Αν θυμάμαι καλά με Juro-Pro Force σκουπάκι κάποιες δοκιμές που είχα κάνει, το μοτέρ τράβαγε στο peak περίπου 5-6Α.


Πάει πολύς καιρός όμως και ίσως δεν θυμάμαι ακριβώς.


Επίσης, στα specs της πλακέτας σου, γράφει το παρακάτω :

 

Quote

Unable to discharge  ///  

 

Measuring the voltage of 4 groups of batteries, when one of the battery voltages is lower than 2.7V, the protection board will

activate the over discharge protection. ////

 

Pair the battery pack well, do not mix the good battery and the bad battery///

 

 

Επίσης μόλις είδα στα παλιότερα post ότι οι μπαταρίες είναι ήταν κάποια μάρκα ότιναναι με ονομαστική τιμή 4000mAh.

 

Πραγματική τιμή υπολόγιζε στα μισά ή λιγότερο και σίγουρα max. discharge current πολύ λιγότερο από αυτό που γράφει.

Έγινε επεξεργασία από felix
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Πολύ μεγάλη πτώση

Έχεις δίκαιο!

Άλλο μοτεράκι πάνω στην πλακέτα έχει ασήμαντη πτώση. (Από 16,4 πέφτει στα 16,1).

Το ίδιο μοτεράκι στο τροφοδοτικό του υπολογιστή και στα 5 volt, που λειτουργεί κανονικά αλλά αργά, επίσης έχει ασήμαντη πτώση.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.