Jump to content



Rebuild Li-Ion cordless screwdriver battery και αντικατάσταση εργοστασιακού φορτιστή


Recommended Posts

Μήπως επειδή έχεις μειώσει το πάχος του καλώδιο μεταφοράς;;; Δηλαδή, πριν είχε λαμάκι, αν κατάλαβα καλά, και τώρα έβαλες καλώδιο, μήπως η διατομή δεν φτάνει για τα Α που χρειάζεται;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 λεπτά, το μέλος scorpiosm έγραψε:

Μήπως επειδή έχεις μειώσει το πάχος του καλώδιο μεταφοράς;;; Δηλαδή, πριν είχε λαμάκι, αν κατάλαβα καλά, και τώρα έβαλες καλώδιο, μήπως η διατομή δεν φτάνει για τα Α που χρειάζεται;

Καλώδιο έχω βάλει και στο 18αρι, λίγο πιο χοντρό. 

Link to comment
Share on other sites

η Ισχύς είναι W=VxΑ, οπότε όσο μειώνονται τα V τόσο αυξάνονται τα Α για την ίδια Ισχύ, για αυτό άλλωστε τα καλώδια της ηλεκτροκόλλησης είναι τόσο χοντρά.

Δεν είμαι 1000% σίγουρος για αυτό που σου λέω, ότι δηλαδή φταίει το λαμάκι, αλλά αν οι μπαταρίες είναι νέες, αν τα V είναι σωστά, αν δουλεύει λίγο σωστά και όταν ζορίζεται σταματά, τότε αυτό που βλέπω είναι ότι "στραγγαλίζει" τα A

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σωστός ο scorpiosm.

Κόλλα και άλλα δύο καλώδια από μπαταρία σε μπαταρία.

 

Επειδή. λόγω πάχους, πολύ πιθανό να μην σε παίρνει, προσπάθησε να κολλήσεις τα λαμάκια.

Ξύνεις το σημείο της επιφάνειάς τους όπου θα βάλεις την κόλληση για να κολλήσει, αλλιώς δεν κολλάνε.

Έγινε επεξεργασία από panoss1442169303
Link to comment
Share on other sites

Τα καλώδια δεν είναι λεπτά, είναι από επώνυμο τροφοδοτικό. Με το ίδιο σκεπτικό όταν σε ένα dewalt που το δίνει με μπαταρία 2Ah. του βάζεις την 5Ah. , πρέπει να δημιουργούν πρόβλημα τα καλώδια μέσα στο σώμα του κατσαβιδιού. Θα την ανοίξω και θα επανέλθω. 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 13 ώρες, το μέλος Lakisss έγραψε:

Τα καλώδια δεν είναι λεπτά, είναι από επώνυμο τροφοδοτικό. Με το ίδιο σκεπτικό όταν σε ένα dewalt που το δίνει με μπαταρία 2Ah. του βάζεις την 5Ah. , πρέπει να δημιουργούν πρόβλημα τα καλώδια μέσα στο σώμα του κατσαβιδιού. Θα την ανοίξω και θα επανέλθω. 

 

Φαντάσου την μπαταρία σαν ντεπόζιτο καυσίμου. Όσο και να το μεγαλώσεις το ίδιο καύσιμο τραβάει ο κινητήρας από το σωληνάκι

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αν υπάρχει συνέχεια στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι να σταματήσει, ίσως πρέπει να σκεφτείς και το ενδεχόμενο να μπαίνει κάποιο protection.

 

Γενικά τα κυκλώματα δπου έχουν να κάνουν με μπαταρίες έχουν Over-current και θερμοκρασιακά υπο-κυκλώματα προστασίας.

 

Το πλακετάκι που δείχνεις στις φωτό πιο πάνω, που ήταν εντός του σώματος της μπαταρίας, το έχεις σε πιο λεπτομερείς φωτό (και από τις 2 όψεις) ?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 31 λεπτά, το μέλος felix έγραψε:

Αν υπάρχει συνέχεια στο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μέχρι να σταματήσει, ίσως πρέπει να σκεφτείς και το ενδεχόμενο να μπαίνει κάποιο protection. 

Ναι υπάρχει. Σταματάει στον ίδιο χρόνο και ξεκινάει επίσης. 

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ πιθανό αυτό που λέει ο @felix ( :T: )

Οι "μαμά" μπαταρίες είχαν κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας (τάση ρεύμα κλπ ) και σε αυτά προφανώς είναι ρυθμισμένη και πλακέτα προστασίας.

Εσύ τώρα έβαλες άλλες μπαταρίες που προφανώς έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά (π.χ. μπορούν να δώσουν ακίνδυνα γι αυτές μεγαλύτερο ρεύμα) οπότε στην ίδια τάση εξόδου έχοντας μικρότερη εσωτερική αντίσταση μπορούν να δώσουν πιο μεγάλο ρεύμα άρα και να υποστηρίξουν το δράπανο σε πιο μεγάλο ζόρισμα.

Το μόνο κακό εδώ είναι ότι αυτό το μεγαλύτερο ρεύμα ξεπερνά το ρεύμα ρύθμισης της προστασίας της πλακέτας και αυτή . . . "κόβει" το κύκλωμα και μόλις "κρυώσει" κάνει reset και το δράπανο μπορεί να επαναλειτουργήσει! 

Συνεπώς ένας καλός τρόπος να ελέγξεις αν το θέμα είναι αυτό είναι :

1. Δουλεύεις το δράπανο χωρίς πολλά ζόρια και βλέπεις αν σταματάει  (κανονικά δεν θα σταματάει)

2. Το δουλεύεις με ζόρι εξ αρχής και βλέπεις αν σταματάει και σε πόσο χρόνο.

3. Ελέγχεις αν αυτός ο χρόνος είναι περίπου ο ίδιος , ή αν εξαρτάται από το πόσο ζορίζεις.

4 Μετράς το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει το reset και να επανέλθει σε λειτουργία. (αυτός μπορεί να είναι σταθερός με ακρίβεια, η μπορεί να εξαρτάται από το ζόρισμα που προκάλεσε την επέμβαση του κυκλώματος προστασίας)

 

Άντε να δούμε πως θα βγει άκρη!  :)

 

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 7 ώρες, το μέλος Seafalco έγραψε:

Είναι πολύ πιθανό αυτό που λέει ο @felix ( :T: )

Οι "μαμά" μπαταρίες είχαν κάποια χαρακτηριστικά λειτουργίας (τάση ρεύμα κλπ ) και σε αυτά προφανώς είναι ρυθμισμένη και πλακέτα προστασίας.

Εσύ τώρα έβαλες άλλες μπαταρίες που προφανώς έχουν καλύτερα χαρακτηριστικά (π.χ. μπορούν να δώσουν ακίνδυνα γι αυτές μεγαλύτερο ρεύμα) οπότε στην ίδια τάση εξόδου έχοντας μικρότερη εσωτερική αντίσταση μπορούν να δώσουν πιο μεγάλο ρεύμα άρα και να υποστηρίξουν το δράπανο σε πιο μεγάλο ζόρισμα.

Το μόνο κακό εδώ είναι ότι αυτό το μεγαλύτερο ρεύμα ξεπερνά το ρεύμα ρύθμισης της προστασίας της πλακέτας και αυτή . . . "κόβει" το κύκλωμα και μόλις "κρυώσει" κάνει reset και το δράπανο μπορεί να επαναλειτουργήσει! 

Συνεπώς ένας καλός τρόπος να ελέγξεις αν το θέμα είναι αυτό είναι :

1. Δουλεύεις το δράπανο χωρίς πολλά ζόρια και βλέπεις αν σταματάει  (κανονικά δεν θα σταματάει)

2. Το δουλεύεις με ζόρι εξ αρχής και βλέπεις αν σταματάει και σε πόσο χρόνο.

3. Ελέγχεις αν αυτός ο χρόνος είναι περίπου ο ίδιος , ή αν εξαρτάται από το πόσο ζορίζεις.

4 Μετράς το χρόνο που χρειάζεται για να γίνει το reset και να επανέλθει σε λειτουργία. (αυτός μπορεί να είναι σταθερός με ακρίβεια, η μπορεί να εξαρτάται από το ζόρισμα που προκάλεσε την επέμβαση του κυκλώματος προστασίας)

 

Άντε να δούμε πως θα βγει άκρη!  :)

 

Πτώση τάσης ελέγχουν που με καλύτερες μπαταρίες είναι λιγότερη και θερμοκρασία

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, ΓιαγκΤ said:

Πτώση τάσης ελέγχουν που με καλύτερες μπαταρίες είναι λιγότερη και θερμοκρασία

Επειδή από την μια μεριά, αυτό που λες είναι λογικό αλλά και από την άλλη και αυτό που έχω εγώ σαν εντύπωση είναι επίσης λογικό . . . το έψαξα λίγο :

WWW.ALIEXPRESS.COM

Cheap bms pcm, Buy Directly from China Suppliers:3S 1p 10A 11.1V li-ion DIY BMS PCM battery protection board bms pcm with balancing for...

 

 

 

s-l400.jpg
WWW.EBAY.COM

12V PCM PCB Li-ion Lithium Battery Protect Circuit Module Board For Makita Drill. Protection chip for Electric tools electric drill electric...

 

Και από ότι φαίνεται ελέγχουν και τις δύο παραμέτρους και την τάση και το ρεύμα παραθέτω εδώ ένα πινακάκι από μια αναλυτική αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας τέτοιας πλακέτας:

 

large.568313726_Ashampoo_Snap_192020_15h55m22s_001_.jpg

Όπου βλέπουμε ότι ελέγχονται πολλές παράμετροι, πέρα από το ρεύμα εκφόρτισης και την τάση εκφόρτισης ελέγχει και τάση φόρτισης , συνεχές ρεύμα φόρτισης, μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης, ρεύμα βραχυκύκλωσης, θερμοκρασία λειτουργίας και σε όποια γίνεται διακοπή της λειτουργίας λόγω υπερβολικού ρεύματος ή θερμοκρασίας έχει αυτόματη επαναφορά.

Πιστεύω ότι κάπου σε αυτούς τους συνδυασμούς "κρύβεται η αλήθεια"  !  :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 ώρα, το μέλος Seafalco έγραψε:

Επειδή από την μια μεριά, αυτό που λες είναι λογικό αλλά και από την άλλη και αυτό που έχω εγώ σαν εντύπωση είναι επίσης λογικό . . . το έψαξα λίγο :

WWW.ALIEXPRESS.COM

Cheap bms pcm, Buy Directly from China Suppliers:3S 1p 10A 11.1V li-ion DIY BMS PCM battery protection board bms pcm with balancing for...

 

 

 

s-l400.jpg
WWW.EBAY.COM

12V PCM PCB Li-ion Lithium Battery Protect Circuit Module Board For Makita Drill. Protection chip for Electric tools electric drill electric...

 

Και από ότι φαίνεται ελέγχουν και τις δύο παραμέτρους και την τάση και το ρεύμα παραθέτω εδώ ένα πινακάκι από μια αναλυτική αναφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά μιας τέτοιας πλακέτας:

 

large.568313726_Ashampoo_Snap_192020_15h55m22s_001_.jpg

Όπου βλέπουμε ότι ελέγχονται πολλές παράμετροι, πέρα από το ρεύμα εκφόρτισης και την τάση εκφόρτισης ελέγχει και τάση φόρτισης , συνεχές ρεύμα φόρτισης, μέγιστο ρεύμα εκφόρτισης, ρεύμα βραχυκύκλωσης, θερμοκρασία λειτουργίας και σε όποια γίνεται διακοπή της λειτουργίας λόγω υπερβολικού ρεύματος ή θερμοκρασίας έχει αυτόματη επαναφορά.

Πιστεύω ότι κάπου σε αυτούς τους συνδυασμούς "κρύβεται η αλήθεια"  !  :)

Όχι πώς έχεις άδικο αλλά το προφανές για μένα είναι το καλώδιο. Τα τελευταία χρόνια έχω διαβάσει εξωπραγματικές προδιαγραφές τύπου 19 αμπέρ το 1,5. Προσωπικά πάνω από 5 αμπέρ το 1 δεν το συζητάω.

Αν αποτύχει από τα καλώδια που είναι το εύκολο...τότε καλή τύχη : )

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Την άνοιξα πάλι, οι κολλήσεις στη θέση τους μήπως και είχε ξεκολλήσει κάτι.

100_6816.jpg

 

Από περιέργεια συνέδεσα μία λάμπα αυ/του 12volt 55watt.

100_6817.jpg  100_6821.jpg

 

Τάση την ώρα που δούλευε η λάμπα.

100_6820.jpg

 

Την άφησα δέκα λεπτά. Τίποτα δεν ζεστάθηκε, μπαταρίες , κολλήσεις η καλώδια. Όλα φυσιολογικά. Αφού αποσύνδεσα την λάμπα. (αρχική 12,56volt)

100_6822.jpg  100_6823.jpg

 

 

Ένα απλό πείραμα έκανα, είμαι εντελώς άσχετος από ηλεκτρονικά.

1) Τελικά φταίνε τα καλώδια λέτε; Να βάλω πιο χοντρά όπου χωράνε; Προσωπικά δεν το πιστεύω.

2) Να αγοράσω άλλες μπαταρίες με πιο λίγα mΑh:

3) Να αλλάξω πλακέτα με μία από αυτές που έβαλε ο @Seafalco;

Έγινε επεξεργασία από Lakisss
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή από 12.5 v με 55W έπεσε στα 11.65; Νομίζω είναι πολύ για τόσο λίγο φορτίο.

Τι αμπέρ εκκίνησης έχουν οι μπαταρίες; Μήπως δεν είναι για μεγάλα φορτία;

Μέτρα ξεχωριστά κάθε μπαταρία με φορτίο επάνω μήπως κάποια είναι μάπα πχ πέφτει στα 2v και την κουβαλάνε οι άλλες

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Νίκο η διακοπή λειτουργίας που διαπιστώνεις μάλλον δεν είναι από την προστασία λόγω μειωμένης τάσης, γιατί η τάση λογικά πρέπει να πέσει στα ~7,5 - 7,8 Vdc για να ενεργοποιηθεί η προστασία υπερβολικής εκφόρτισης από πλευράς τάσης.

Από την άλλη μεριά αυτό που λέει ό Γιάγκος είναι πράγματι λίγο θέμα.

1. H εκφόρτιση που έκανες εσύ με τα 55W  ισοδυναμεί με ένα ρεύμα περίπου 4,6 - 5 Α χοντρά.

2. Με δεδομένο ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 3 Ah μας βγάζει ότι αυτό το ρεύμα είναι περίπου 1,6C.

3. Η τάση που μέτρησες εσύ την ώρα της εκφόρτισης είναι ανά στοιχείο ~ 3,85 Vdc

4. Και η τάση που μέτρησες χωρίς φορτίο είναι 4,18 Vdc ανά στοιχείο.

Οπότε  αν δούμε στο γράφημα που ακολουθεί το οποίο πήρα από τα data της μπαταρίας:

large.382718648_Celldischargegraph_01_comm.jpg

  1. Κοιτώντας την πορτοκαλί καμπύλη που έφτιαξα εγώ προσεγγιστικά, βλέπεις ότι στα 3,85 Vdc αντιστοιχεί μια πτώση της χωρητικότητας κατά 0,6 Αh.
  2. Εσύ κράτησες την εκφόρτιση περίπου 10min δηλαδή ~ 1/6 της ώρας.
  3. Επομένως κατανάλωσες από την μπαταρία περίπου 4,5Α x (1/6)h = 0,766 Ah.
  4. Λαμβάνουμε υπόψη ότι το όργανο που χρησιμοποίησες δεν έχει κάποια αξιόλογη ακρίβεια.
  5. Συνεπώς η  τάση ανά στοιχείο που προκύπτει από τη μέτρησή σου εμπίπτει μέσα στο φάσμα των αναμενόμενων τιμών εφόσον βέβαια η μέτρηση έγινε στα 10min και οι μπαταρίες πλήρως φορτισμένες !
  6. Αν η μέτρηση έγινε στην αρχή της εκφόρτισης, τότε υπάρχει θέμα φόρτισης των μπαταριών και αν αυτές είναι σίγουρα σωστά φορτισμένες, τότε έχεις θέμα λόγω αντιστάσεων στις συνδέσεις.
  7. Αν σε όλα αυτά υπεισέρχεται και μια ακαθόριστη πτώση τάσης στις συνδέσεις σου, μπορεί να είναι πραγματικότητα αλλά εδώ οι μετρήσεις σου -πάντα με την προϋπόθεση ότι έγιναν στο 10λεπτο- δεν το αποκαλύπτουν !

Οπότε το επόμενο που μένει είναι να δεις (στο βαθμό που μπορείς) το ρεύμα εκφόρτισης που οδηγεί την μπαταρία σε διακοπή λειτουργίας.

Μπορείς να δοκιμάσεις παραλληλίζοντας και άλλες λάμπες αυτοκινήτου και να δεις που θα επέμβει η προστασία των μπαταριών.

Αν μετράς και τάσεις παράλληλα θα υπάρχει επιπλέον πληροφορία, αν δε έχεις και κάνα αμπερόμετρο ακόμα καλύτερα!

Αν έχεις όμως πρόσεχε που θα μετράς με το βολτόμετρο !  Αυτό θα πρέπει να είναι ακριβώς στα άκρα του pack των μπαταριών.

 

Καλή συνέχεια! !  :)

  • Like 2
  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 14/12/2015 at 1:08 ΠΜ, το μέλος Seafalco έγραψε:

 

Μάλλον χρειάζεται λίγο παραπάνω σκέψη αυτό! :)

Όταν οι μπαταρίες φορτίζονται , προστατεύονται από τον έξυπνο φορτιστή, και όταν εκφορτίζονται προστατεύονται από το ηλεκτρονικό κύκλωμα του δράπανου.

Όλα τα επαναφορτιζόμενα δράπανα έχουν διάταξη προστασίας που δεν επιτρέπει την καταστροφική εκφόρτιση της μπαταρίας τους, αλλιώς όλο για μπαταρίες θα τρέχαμε! :)

Το  κύκλωμα αυτό είτε είναι έξυπνο ηλεκτρονικό κύκλωμα προστασίας, είτε απλά έχουν φροντίσει o driver των  Switching τρανζίστορ που ελέγχουν το μοτέρ, να μην βγάζει οδήγηση ( ή έστω επαρκή οδήγηση) αν η τάση πέσει κάτω από ένα όριο!

Συνεπώς εφόσον όπως είδαμε η επέμβαση έγινε μόνο στις μπαταρίες, οι μπαταρίες του δραπάνου  εξακολουθούν -στη χειρότερη περίπτωση- να έχουν το ίδιο προσδόκιμο ζωής με αυτό που είχαν πριν την τροποποίηση.

Αλλά στην πράξη, επειδή ο I-Max είναι ένας πολύ πιο εξελιγμένος φορτιστής (μπορεί  να  κάνει Balance στις μπαταρίες) από τον "μαμά" του δραπάνου, το σίγουρο είναι ότι οι μπαταρίες-ακριβώς λόγω της τροποποίησης-  θα ζήσουν περισσότερο και θα κρατάνε περισσότερο σε κάθε φόρτιση!  

Όσο για  το PCB που αφαιρέθηκε από τις μπαταρίες, πέρα από το ότι αυτές οι μπαταρίες δεν χρησιμοποιήθηκαν απ' ότι ξέρω στο δράπανο γιατί ήταν "κατιμάς" του αίσχιστου είδους ,(το είπε και στο σχετικό post), αλλά ακόμα και να τις χρησιμοποιούσε η Αγάπη, θα έπρεπε να αφαιρέσει το pcb αφενός γιατί δεν χρειάζεται και αφετέρου, γιατί θα εμπόδιζε τον I-Max να κάνει σωστά τη δουλειά του (balancing).

 

To PCB αυτό  είναι χρήσιμο μόνο αν οι μπαταρίες  τροφοδοτούν μια διάταξη που δεν έχει δικό της έλεγχο και προστασία, όπως ας πούμε ένα φακό  χωρίς DC-DC converter για την τροφοδότηση του LED του. Αν όμως χρησιμοποιούνται σε κάποιο δράπανο η σε ένα pack μπαταριών ενός lap top ας πούμε έχουν επαρκή προστασία (τουλάχιστον κατά την εκφόρτιση :) ) και δεν κινδυνεύουν !

Άλλωστε η πράξη το έχει ήδη αποδείξει ... το δράπανο αυτό -"θύμα" της ανήσυχης φύσης της φίλης μας-  έχει μέχρι τώρα  υποστεί πολλούς κύκλους φόρτισης/ εκφόρτισης και εξακολουθεί να είναι ακμαίο ! :)

Βρίσκομαι στη φάση (προβληματισμένος αν πρέπει) να αφαιρέσω το pcb των μπαταριών. Πριν προχωρήσω θα ήθελα να ζητήσω τη συμβουλή σας. Θέλω να αντικαταστήσω τις ni-cd μπαταρίες 14,4 volt από ένα σκουπάκι με τέσσερις μπαταρίες 18650. Θα χρησιμοποιήσω για τη σύνδεση των μπαταριών το παρακάτω:

2656f279-c76d-4979-a579-fd06d0c0ba48.JPG
WWW.BANGGOOD.COM

Only US$5.99, buy best 4s 40a li-ion lithium battery 18650 charger pcb bms protection board with balance for drill motor 14.8v 16.8v lipo cell module sale online store at wholesale price.

Και άλλο φορτιστή 16,8 V.

Πρέπει οπωσδήποτε να αφαιρεθεί το το pcb των μπαταριών;

Αν δεν αφαιρεθεί;

Link to comment
Share on other sites

Φαντάσου πως έχεις αυτή τη στιγμή μια πλακέτα που είναι κατασκευασμένη πάνω στα χαρακτηριστικά φόρτισης της Ni-Cd συστοιχίας.

 

Εσύ θές να βάλεις άλλου τύπου μπαταρίες και προφανώς άλλα ρεύματα και αλλα προφίλ φόρτισης. Και βρίσκεις και την αντίστοιχη πλακέτα φόρτισης που βρήκες.

 

Αν αφήσεις την υπάρχουσα πλακέτα, θα έχεις έναν "ξένο" στη συνδεσμολογία σου, προφανώς δεν θα έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα, καθώς θα παρεμβάλλεται θα συντονίζει διαφορετικά τη φόρτιση των Li-Ion.

 

Υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος που σκέφτεσαι να μην την αφαιρέσεις ? Τί σε προβληματίζει ?

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή την προστασία που παρέχει το pcb στις μπαταρίες, θα την παρέχει η πλακέτα;

Ποιος είναι ο λόγος που τοποθετούν το pcb; Και μάλιστα σε φτηνές μπαταρίες;

Χρησιμοποιώ μπαταρίες 18650 σε έναν φακό κεφαλής και έναν ποδηλάτου. Η φόρτιση γίνεται πάνω στους φακούς και με την ολοκλήρωση της φόρτισης ανάβει πράσινο λαμπάκι, που σημαίνει ότι υπάρχει κύκλωμα προστασίας.

Αν δεν αφαιρεθεί δεν θα ήταν μια προστασία ακόμη;

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος mitsos1147 έγραψε:

Δηλαδή την προστασία που παρέχει το pcb στις μπαταρίες, θα την παρέχει η πλακέτα;

Ποιος είναι ο λόγος που τοποθετούν το pcb; Και μάλιστα σε φτηνές μπαταρίες;

Χρησιμοποιώ μπαταρίες 18650 σε έναν φακό κεφαλής και έναν ποδηλάτου. Η φόρτιση γίνεται πάνω στους φακούς και με την ολοκλήρωση της φόρτισης ανάβει πράσινο λαμπάκι, που σημαίνει ότι υπάρχει κύκλωμα προστασίας.

Αν δεν αφαιρεθεί δεν θα ήταν μια προστασία ακόμη;

PCB (Printed Circuit Board) και πλακέτα είναι ταυτόσημα.

Όπως το περιγράφεις, ο φακός σίγουρα έχει ένα μικρό κυκλωματάκι για τον έλεγχο της φόρτισης. Μπορεί να είναι απλά ένα ολοκληρωμένο (τσιπάκι) ή πλακετούλα.

Όλες οι μπαταρίες λιθίου χρειάζονται προστασία για φόρτιση/εκφόρτιση.

Όπως σου είπαν, κάθε κύκλωμα είναι φτιαγμένο για τις μπαταρίες και την συγκεκριμένη συνδεσμολογία που ελέγχει. Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό από τις παλιές μπαταρίες για τις καινούργιες.

Εγώ θα πρότεινα να μην επιχειρήσεις την επέμβαση εάν δεν έχεις αποσαφηνίσει πλήρως τις λεπτομέρειες.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 14 ώρες, το μέλος minast έγραψε:

PCB (Printed Circuit Board) και πλακέτα είναι ταυτόσημα.

Όπως το περιγράφεις, ο φακός σίγουρα έχει ένα μικρό κυκλωματάκι για τον έλεγχο της φόρτισης. Μπορεί να είναι απλά ένα ολοκληρωμένο (τσιπάκι) ή πλακετούλα.

Όλες οι μπαταρίες λιθίου χρειάζονται προστασία για φόρτιση/εκφόρτιση.

Όπως σου είπαν, κάθε κύκλωμα είναι φτιαγμένο για τις μπαταρίες και την συγκεκριμένη συνδεσμολογία που ελέγχει. Δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό από τις παλιές μπαταρίες για τις καινούργιες.

Εγώ θα πρότεινα να μην επιχειρήσεις την επέμβαση εάν δεν έχεις αποσαφηνίσει πλήρως τις λεπτομέρειες.

Η πλακέτα που θέλω να χρησιμοποιήσω είναι καινούρια και προορίζεται για αυτή τη δουλειά.

2656f279-c76d-4979-a579-fd06d0c0ba48.JPG
WWW.BANGGOOD.COM

Only US$5.99, buy best 4s 40a li-ion lithium battery 18650 charger pcb bms protection board with balance for drill motor 14.8v 16.8v lipo cell module sale online store at wholesale price.

Οι μπαταρίες είναι είναι επίσης καινούριες, φτηνές όμως.

SKU243560f.jpg
WWW.BANGGOOD.COM

Only US$10.99, buy best 4pcs meco 3.7v 4000mah protected rechargeable 18650 li-ion battery sale online store at wholesale price.

Εκείνο μου έβαλε σε σκέψεις είναι η ύπαρξη PCB σ' αυτές. Αν δεν υπήρχε θα προχωρούσα χωρίς άλλη σκέψη.

Επειδή βρίσκομαι στο στάδιο της αφαίρεσής του, ήθελα και μια δεύτερη γνώμη, με το σκεπτικό μήπως δεν πρέπει ή μήπως δεν πειράζει να υπάρχουν και τα δύο (πλακέτα και PCB μπαταριών) ή μήπως...

Από τις προηγούμενες δημοσιεύσεις και την απάντηση του felix (ευχαριστώ για την ανταπόκριση), κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το pcb των μπαταριών πρέπει να αφαιρεθεί.

Όταν ολοκληρώσω το εγχείρημα θα επανέλθω για τις εντυπώσεις μου και ίσως και με κάποιες φωτογραφίες.

Περιμένω τον 16,8 volt φορτιστή να μου έρθει για να ξεκινήσω.

Δεκτές οι όποιες παρατηρήσεις και οι συμβουλές καθώς οι γνώσεις μου στα ηλεκτρονικά είναι περιορισμένες.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.