Jump to content



Rebuild Li-Ion cordless screwdriver battery και αντικατάσταση εργοστασιακού φορτιστή


Recommended Posts

Για να νυστάζει ο "επιθεωρητής" βέβαια, είτε έχει εμπιστοσύνη, είτε βαρέθηκε

Ούτε βαρέθηκε ούτε τίποτα... Απλά τον καί μας "ζάλισες" πάλι.  :p  :lol:

Ένα απλό μπράβο είναι λίγο για το μεράκι σου, το χρόνο σου, την υπομονή σου και την αγάπη σε αυτό που κάνεις.  :thankyou:  :flowers:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ όλους :) Ελπίζω να φανεί χρήσιμο σε κάποιους και να τους βγάλει απο επιπλέον έξοδα. Αν έχετε κάποια απορία είμαι εννοείται στη διάθεσή σας!

@Spyros Mil, Στον επόμενο οδηγό θα έρθω να σου πάρω τον Κάρλος να μου κάνει παρέα :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μαστόρισα δεν το κατάλαβα το παρακάτω.

"Κάτω βλέπουμε τον χρόνο που πέρασε μέχρι να φτάσει η μπαταρία τα 3V και δεξιά το 00698, είναι να mAh που έδωσε η μπαταρία μέχρι να αποφορτιστεί. 698mAh και όχι 2400mAh! Αλήθεια μας λέει ή μας δουλεύει;

Να πούμε ότι σε καμία περίπτωση δε περιμέναμε να δούμε 2400mAh. Ο λόγος είναι ότι για να πάρεις την ονομαστική χωρητικότητα μιας μπαταρίας θα πρέπει να την αποφορτίσεις στο 1/20 της ονομαστικής της χωρητικότητας. Δηλαδή 2400mAh/20=120mAh. Έπρεπε να έχουμε τον Imax λοιπόν, αντί στο 1A, στα 0,12Α. Παρόλα αυτά όμως, το νούμερο 698mAh είναι πάρα πολύ μικρό ακόμα και για το 1A"

 

Επίσης γιατί η αποφόρτιση να πάει μέχρι τα 3volt και όχι παρακάτω;

Έγινε επεξεργασία από Lakisss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα μάστορα! Καλά και ρώτησες γιατί εκεί θα έμενε το λάθος.

 

Το λάθος που έχω κάνει είναι ότι το 0,20 το έκανα 1/20**. Πως τα κατάφερα ένας Θεός το ξέρει. Οπότε και θα το διορθώσω. Να σου απαντήσω τώρα προσπαθώντας  να σου εξηγήσω για να καταλάβεις.

Η τυπική δοκιμή προσδιορισμού χωρητικότητας μπαταρίας Li-ion 18650 γίνεται εκφορτίζοντας μια πλήρως φορτισμένη μπαταρία με το 1/5 (το 0,20 που είπα πιο πάνω) της ονομαστικής χωρητικότητας της έτσι όπως αυτή προσδιορίζεται από τον κατασκευαστή σε τεστ εκφόρτισης 5 ωρών.

Έτσι για μια μπαταρία 2400 mAh έχουμε Ρεύμα εκφόρτισης = 2400 mA x 0,2 = 480 mA

Και αυτό για διάρκεια εκφόρτισης 5 ωρών μας δίνει: 480 mA x 5h = 2400 mAh

**Το 1/20 που έγραψα πάει στις μπαταρίες μολύβδου υγρού τύπου.

Και θα μου πεις γιατί αλλάζει η χωρητικότητα ανάλογα τα A που ζητάμε από τη μπαταρία; Καλά θα κάνεις να έχεις την απορία και η εξήγηση είναι απλή. Το ρεύμα παράγεται στην μπαταρία σαν αποτέλεσμα μιας χημικής αντίδρασης η οποία έχει πεπερασμένη ταχύτητα, άρα μπορεί να αποδώσει φορτία με ένα συγκεκριμένο ρυθμό. Αν της ζητήσουμε περισσότερα φορτία στην μονάδα του χρόνου (δηλαδή περισσότερο ρεύμα) τότε αυτή δεν μπορεί να προλάβει στο 100% την ζήτηση και έτσι και η αποδιδόμενη τάση μειώνεται και το τελικό ποσό mAh που μας δίνει είναι λιγότερο. Στο επόμενο σχήμα δες την διαφορά μεταξύ των καμπύλών των 0,43 Α και 4,3 Α είναι ιδιαίτερα αισθητή και στην τάση που δίνει το στοιχείο αλλά και στον χρόνο που αντέχει πριν να φτάσει στην τάση που πρέπει πλέον να το «σβήσουμε» .

post-33144-0-32817500-1431847499.png

Ένας ακόμα παράγοντας που παίζει ρόλο είναι η θερμοκρασία που έχει η μπαταρία/στοιχείο την ώρα της εκφόρτισης. Όσο μεγαλύτερη διαφορά έχει η θερμοκρασία απο τη θερμοκρασία αναφοράς που είναι οι 20 βαθμοί, τόσο περισσότερο αλλάζει και αυτό που μπορεί να σου δώσει η μπαταρία. Παρακάτω βλέπεις μία μπαταρία με όνομα, αν πας σε noname, τσινουά καταστάσεις τα πράγματα γίνονται τραγικά.

post-33144-0-03432000-1431847639.png

Για την τάση που με ρωτάς γιατί δε τη πήγα πιο κάτω. Θα μπορούσα να τη πάω όπου ήθελα στη κυριολεξία, απλά έπρεπε να προσέξω ένα κατώφλι που λέγεται 3V για κάποιους κατασκευαστές όπως η Sanyo και 2,75V για κάποιους άλλους όπως η Samsung. Όπως θέλεις ο φορτιστής να σου προστατέψει τη μπαταρία από υπερφόρτιση, ακριβώς το ίδιο του ζητάς να σου κάνει και την ώρα που την αποφορτίζει.

Για να καταλάβεις πόση τεράστια διαφορά μετρήθηκε με τις ίδιες ρυθμίσεις πάνω στον Imax. Οι Sony που αναφέρω είναι οι πράσινες μπαταρίες που ανακύκλωσα από μία μπαταρία laptop 5ετίας. Οπότε υπάρχει μία λογική πτώση στη χωρητικότητά τους σε σχέση με την ονομαστική. Η Ultrafire μόλις είχε βγει από τη συσκευασία της. Δεξιά mAh και χρόνος φόρτισης και αριστερά τα αντίστοιχα κατά την αποφόρτιση.

post-33144-0-47632900-1431847226.png

Φυσικά έχω και άλλες να μετρήσω οπότε θα επανέλθω με νεότερα.

 

Spoiler


 

sshot-139.png

sshot-140.png

sshot-141.png

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την αναλυτικότατη απάντηση. :)

Τώρα αν σε τρώει ο "ΦοΦός" σου, βάλε και κανένα τέτοιο στη μπαταρία http://www.ebay.com/itm/Waterproof-LCD-Battery-Capacity-Tester-Indicator-12V-24V-Lead-acid-Lithium-Cell-/171715639061?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item27fb0cb715 να μας τρελάνεις τελείως.

Έγινε επεξεργασία από Lakisss
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ελεγα να έκανα την μία μπαταρία όπως έδειξα και την άλλη να φορτίζεται μέσω USB και να μη χρησιμοποιώ καν τον Imax.

http://www.ebay.com/itm/121395260047?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Οταν θα με ξανατρώει ο Φοφος μου θα το κάνω και αυτό και θα είναι πιο μουράτο να έχεις δράπανο που συνδέεται σε PC. Drivers ελπίζω να βγάλουν σύντομα :p

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Μου φαίνεται ότι υπάρχει μια σημαντική παράλειψη στην όλη κατασκευή.

Αν ακολουθηθούν όλα τα βήματα του 1ου ποστ (ΧΩΡΙΣ να χρησιμοποιηθεί η πλακέττα ελέγχου (ποστ 9)), καθώς γίνεται χρήση του κατσαβιδιού, κάποια στιγμη η τάση της καθε μπαταρίας θα πέσει κάτω από τα 3 (ή 2.75ν), στην ουσία αχρηστεύοντάς τες (οπώς ειπώθηκε παραπάνω, υπάρχει ένα όριο κάτω από το οποίο δεν πρεπει να κατέβουν).

O imax ελέγχει μόνο κατά τη φόρτιση, κατά τη χρήση του κατσαβιδιού είναι αποσυνδεδεμένος, κι αφού έχει αφαιρεθεί και το pcb ελέγχου από την κάθε μπαταρία, τα πράματα είναι ΖΟΡΙΚΑ και οι μπαταρίες θα καταστραφούν...

Επομένως η κατασκευή μπορεί να γίνει σωστά ΜΟΝΟ με τη χρήση πλακεττας ελέγχου (οπότε και ο imax δεν είναι απαραίτητος).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μου φαίνεται ότι υπάρχει μια σημαντική παράλειψη στην όλη κατασκευή.

Αν ακολουθηθούν όλα τα βήματα του 1ου ποστ (ΧΩΡΙΣ να χρησιμοποιηθεί η πλακέττα ελέγχου (ποστ 9)), καθώς γίνεται χρήση του κατσαβιδιού, κάποια στιγμη η τάση της καθε μπαταρίας θα πέσει κάτω από τα 3 (ή 2.75ν), στην ουσία αχρηστεύοντάς τες (οπώς ειπώθηκε παραπάνω, υπάρχει ένα όριο κάτω από το οποίο δεν πρεπει να κατέβουν).

O imax ελέγχει μόνο κατά τη φόρτιση, κατά τη χρήση του κατσαβιδιού είναι αποσυνδεδεμένος, κι αφού έχει αφαιρεθεί και το pcb ελέγχου από την κάθε μπαταρία, τα πράματα είναι ΖΟΡΙΚΑ και οι μπαταρίες θα καταστραφούν...

Επομένως η κατασκευή μπορεί να γίνει σωστά ΜΟΝΟ με τη χρήση πλακεττας ελέγχου (οπότε και ο imax δεν είναι απαραίτητος).

 

Μάλλον χρειάζεται λίγο παραπάνω σκέψη αυτό! :)

Όταν οι μπαταρίες φορτίζονται , προστατεύονται από τον έξυπνο φορτιστή, και όταν εκφορτίζονται προστατεύονται από το ηλεκτρονικό κύκλωμα του δράπανου.

Όλα τα επαναφορτιζόμενα δράπανα έχουν διάταξη προστασίας που δεν επιτρέπει την καταστροφική εκφόρτιση της μπαταρίας τους, αλλιώς όλο για μπαταρίες θα τρέχαμε! :)

Το  κύκλωμα αυτό είτε είναι έξυπνο ηλεκτρονικό κύκλωμα προστασίας, είτε απλά έχουν φροντίσει o driver των  Switching τρανζίστορ που ελέγχουν το μοτέρ, να μην βγάζει οδήγηση ( ή έστω επαρκή οδήγηση) αν η τάση πέσει κάτω από ένα όριο!

Συνεπώς εφόσον όπως είδαμε η επέμβαση έγινε μόνο στις μπαταρίες, οι μπαταρίες του δραπάνου  εξακολουθούν -στη χειρότερη περίπτωση- να έχουν το ίδιο προσδόκιμο ζωής με αυτό που είχαν πριν την τροποποίηση.

Αλλά στην πράξη, επειδή ο I-Max είναι ένας πολύ πιο εξελιγμένος φορτιστής (μπορεί  να  κάνει Balance στις μπαταρίες) από τον "μαμά" του δραπάνου, το σίγουρο είναι ότι οι μπαταρίες-ακριβώς λόγω της τροποποίησης-  θα ζήσουν περισσότερο και θα κρατάνε περισσότερο σε κάθε φόρτιση!  

Όσο για  το PCB που αφαιρέθηκε από τις μπαταρίες, πέρα από το ότι αυτές οι μπαταρίες δεν χρησιμοποιήθηκαν απ' ότι ξέρω στο δράπανο γιατί ήταν "κατιμάς" του αίσχιστου είδους ,(το είπε και στο σχετικό post), αλλά ακόμα και να τις χρησιμοποιούσε η Αγάπη, θα έπρεπε να αφαιρέσει το pcb αφενός γιατί δεν χρειάζεται και αφετέρου, γιατί θα εμπόδιζε τον I-Max να κάνει σωστά τη δουλειά του (balancing).

 

To PCB αυτό  είναι χρήσιμο μόνο αν οι μπαταρίες  τροφοδοτούν μια διάταξη που δεν έχει δικό της έλεγχο και προστασία, όπως ας πούμε ένα φακό  χωρίς DC-DC converter για την τροφοδότηση του LED του. Αν όμως χρησιμοποιούνται σε κάποιο δράπανο η σε ένα pack μπαταριών ενός lap top ας πούμε έχουν επαρκή προστασία (τουλάχιστον κατά την εκφόρτιση :) ) και δεν κινδυνεύουν !

Άλλωστε η πράξη το έχει ήδη αποδείξει ... το δράπανο αυτό -"θύμα" της ανήσυχης φύσης της φίλης μας-  έχει μέχρι τώρα  υποστεί πολλούς κύκλους φόρτισης/ εκφόρτισης και εξακολουθεί να είναι ακμαίο ! :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Seafalco μακάρι να έχεις δίκιο. Από την άλλη σκέφτομαι, αναφορικά με το εσωτερικό κύκλωμα που λες οτι κάθε δράπανο έχει, ότι αυτό προφανώς έχει να κάνει με διαφορετικού είδους μπαταρίες (nicd στην περιπτωση μας), οι οποίες έχουν και διαφορετικά χαρακτηριστικά. Πχ. Οι 10 nicd είναι στα 1.2ν η κάθε μία (12ν στο σύνολο, όπως και οι 18650), αλλά οι nicd δεν έχουν τόση ευαισθησία στο να πέσει η τάση κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο (σε σχέση με τις 18650). Άρα οι λιθίου μπαταρίες θα έχουν πολύ πιο γρήγορη φθορά χωρίς έλεγχο.

Να πω εδώ ότι το ζήτημα που θέτω μου ήρθε κατά τη διάρκεια εφαρμογής του προτζεκτ στην πράξη σε ένα 18ν bosch ... και ξαφνικά μου έφαγα "φλασιά" για το θέμα της εκφόρτισης και σταμάτησα.

Επίσης να πω ότι η επιλογή πλακέττας για τις 18650 θέλει ΜΕΓΑΛΗ προσοχή, μιας και πρέπει να κοιτάξουμε το over discharge protection (αλλά και το minimum discharge protection να ταιριάζει με αντίστοιχο χαρακτηριστικό των μπαταριών). Τα δράπανα όταν ζορίζονται τραβούν πολύ ρεύμα και το κύκλωμα μπορεί να έχει χαμηλότερες προδιαγραφές.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

καλημέρα πέρα από όσα σου είπε ο Στέλιος έχεις ένα δίκιο σε αυτό που λες μιας και έβγαλα καδμιου και εβαλα λιθίου.

Πάμε όμως λίγο να τα πιάσουμε ένα ένα

 

Στη διαδικασία φόρτισης είμαι 100% σίγουρη ότι ο Imax αποδίδει καλύτερα απο οποιοδηποτε κοινό φορτιστή μιας και έχει τη δυνατότητα να κάνει balance charging σε κάθε στοιχείο ξεχωριστά κάτι που αυξάνει το προσδόκιμο ζωης των στοιχείων.

 

Στη διαδικασία αποφόρτισης όπου έχεις και την εύλογη απορία σου. Εκεί λοιπόν είμαι σίγουρη ότι η κάθε μπαταρία θα έχει ίδια τάση με τις άλλες άρα κατα τη διαδικασία της εκφόρτισής τους στο δράπανο δεν υπάρχει κίνδυνος κάποια απο αυτές να έχει χαμηλότερη τάση και να πλησιάσει το επικίνδυνο σκαλοπάτι κάτω απο το οποίο κινδυνεύει να πάθει ζημιά.

Αυτό το είχα πάρει υπόψιν μου όταν είχα κάνει την αλλαγή -γι αυτό άλλωστε και είχε επιλεχθεί ο Imax- γιατί όπως και να έχει έχεις ένα δίκιο. Δεν ήξερα το κύκλωμα προστασίας του δραπάνου αν θα λειτουργήσει το ίδιο καλά όσον αφορά τη διαδικασία εκφόρτισης με της λιθίου όπως της καδμίου.

Σε υατό όμως με βοήθησε να προχωρήσω και το γεγονός ότι δεν ήμουν η πρώτη που επέλεξα μία τέτοια αλλαγή και τελικά δικαιώθηκε το "ρίσκο" μιας και μετά απο τόσο καιρό και χωρίς να θυμάμαι πόσες φορές τις έχω βάλει στον Imax το δράπανο έχει "αιματολογικές εξετάσεις" εφήβου.

Σε αυτό να σου πω ότι δεν κάνει απλές δουλειές μια και γι αυτές έχω ένα 3.6V parkside και δουλεύω.

 

Το bosch κάνει ακόμα και σήμερα που σου γράφω τέτοιου είδους κατασκευές

 

post-33144-0-62886200-1450089655_thumb.jpost-33144-0-48542100-1450089656_thumb.j

 

 

Γνώμη μου πα΄ρε το ρίσκο πιο φθηνό θα σου βγει και επίσης δε παίζει κίνδυνος να πάθει κάτι το δράπανο. Το πολύ πολύ να χάσεις κάποιες μπαταρίες.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Ενα πολυ καλό σετάκι μπαταρίες σε πολύ καλή τιμή τρέχει εδώ και καιρό απλά ξέχασα να το αναφέρω! 20A Max continuous discharge έχουν οπότε είναι ταμάλα για ανάλογες δουλειές

 

http://www.gearbest.com/batteries/pp_242228.html?wid=21

 

edit: Λιγότερα mah μεγαλύτερο discarge @30A

 

http://www.gearbest.com/batteries/pp_357766.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ειναι καρατσεκαρισμένες original οι μπαταρίες. Για τις τιμές απορώ και εγώ για να είμαι ειλικρινής.

Θα παραγγείλω μερικές για backup καλού κακού

Link to comment
Share on other sites

Τις τιμες αυτες δεν τις εχω δει ουτε στην Κινα κι εχω επισκευτει απειρα μαγαζια ηλεκτρονικων σε διαφορες πολεις.

Προφανως το Gearbest λογο οτι εχει κανει πολυ καλες κινησεις ανοιγματος σε διεθνεις αγορες εχει τη δυνατοτητα να κανει ισως τις καλυτερες τιμες του κοσμου σε καποια πραγματα.

Αν κι εχω αρκετες 18650 τσιμπαω κι εγω 2 τετραδες να υπαρχουν

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τελικά ποιές είναι οι εντυπώσεις σου από τη μετατροπή κοντά ενάμιση χρόνο μετά ??? Είσαι ικανοποιημένη ??? Έχεις εντοπίσει κάποιο πρόβλημα, κάτι που χρήζει επιπλέον μελέτης και επίλυσης ???

Link to comment
Share on other sites

Πέρασε τόσος καιρός ε; :hehe:

 

Το δράπανο κεντάει :) Ανέβασα πριν 2-3 μέρες μία απο τις κατασκευές που έκανα με αυτό πρόσφατα

 

 

Δεν ξέρω αν θα άλλαζα κάτι. Σίγουρα όμως αν οι τιμές στις LG μπαταρίες που έχει το Gearbest ήταν οι ίδιες πριν 1,5χρόνο θα αγόραζα απευθείας και δε θα έσφαζα παλιές μπαταρίες laptop.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.