Jump to content



Σχέση των Hz οθόνης και των fps


konstantinakis

Recommended Posts

Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πως συνδέονται τα Hz της οθόνης με τα fps που βγαίνουν σε κάποιο παιχνίδι? Π.χ. σε οθόνη των 60 Hz προσφέρουν κάτι τα 100 fps ή είναι το ίδιο με τα 60 fps? 

Link to comment
Share on other sites

fps = frames per second  

δηλαδη ποσα καρε παραγει η καρτα σου το δευτερολεπτο 

Hz  

συχνοτητα ανανεωσης της οθονης  - η αλλιως ποσο συχνα σβηνει την "παλια" εικονα και εμφανιζει την "καινουργια" - παλι ανα δευτερολεπτο

 

 

συνεπως καταλαβαινεις πως αμα μια καρτα παραγει 120fps και η οθονη μπορει να απεικονισει μονο τα 60 , θα υπαρχει ενα 50% frames που δεν προβληθηκαν ΠΟΤΕ  

 

η αλλη περιπτωση ειναι το αναποδο πραμα , που η οθονη εχει παραπανω Hz σε σχεση με τα fps που παραγεις ,  πχ να εχει 30fps και να εχεις οθονη στα 60hz  , οταν θα παει να κανει την ανανεωση εικονας , δεν θα υπαρχει νεο frame ακομα και αναγκαστηκα θα προβαλει ακομα το "παλιο"

 

λενε πως το ματι καταλαβαινει την "κινουμενη εικονα"  στα 24-26fps  

Έγινε επεξεργασία από kpetros
Link to comment
Share on other sites

απο τα 60hz και πανω, εχοντας μια καρτα που βγαζει 60+ fps, παιζει ρολο και η αποκριση (σε ms) του μονιτορ για gaming καταστασεις

 

επισης αυτο που παρατηρειται ειναι το tearing οταν δεν συμβαδιζουνε fps καρτας με hz οθονης

 

 

screen-tear-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

συνεπως καταλαβαινεις πως αμα μια καρτα παραγει 120fps και η οθονη μπορει να απεικονισει μονο τα 60 , θα υπαρχει ενα 50% frames που δεν προβληθηκαν ΠΟΤΕ  

Άρα είναι σπατάλη πόρων να έχεις περισσότερα fps από όσα είναι τα Hz της οθόνης σου καθώς δεν αλλάζει τίποτα.

Το v-sync χρησιμοποιείται γι αυτόν το λόγο? Για να συγχρονίζει την ανανέωση της οθόνης με τα fps που δίνει η gpu? 
Link to comment
Share on other sites

Άρα είναι σπατάλη πόρων να έχεις περισσότερα fps από όσα είναι τα Hz της οθόνης σου καθώς δεν αλλάζει τίποτα.

Το v-sync χρησιμοποιείται γι αυτόν το λόγο? Για να συγχρονίζει την ανανέωση της οθόνης με τα fps που δίνει η gpu? 

 

Ακριβώς, με το vsync όμως δημιουργούνται άλλα θέματα, όπως π.χ το να μην χρησιμοποιείται ένα ποσοστό της κάρτας γραφικών με αποτέλεσμα να  υπάρχουν χαμηλότερα minimum fps ή shuttering κτλ. Γι'αυτό και η Nvidia είχε βγάλει το Adaptive Vsync και τώρα προωθεί την τεχνολογία G-sync (και η AMD το Free-sync) που θα λύνει τα προβλήματα αυτά.

 

Άποψή μου οι τεχνολογίες αυτές (όπως και η αύξηση από τα 60 σε 120-144hz) θα μπορούσαν να υπάρχουν εδώ και χρόνια απλά οι εταιρίες προσπαθούν να αρμέξουν τους καταναλωτές (κλασικά). Η διαφορά από 60 σε 120hz σε μία οθόνη (αν η κάρτα αποδίδει τα αντίστοιχα fps) είναι τόσο μεγάλη που όσοι ασχολούνται με PC gaming θα έκαναν το άλμα, αλλά εξαιτίας των τιμών και του ότι χρειάζεσαι δυνατή κάρτα για να έχεις αυτά τα fps στα σημερινά παιχνίδια είναι λόγοι που οι περισσότεροι έχουν μείνει στα 60hz.

Έγινε επεξεργασία από Zenor
Link to comment
Share on other sites

αυτο με τα 120-144hz ειναι μυθος, ειμαι απο τους πιο ψειρες παιχνιδαρηδες στο lab και το doom3 που τελειωσα περσι τα 62.5fps / 120hz μου φανηκε μια χαρα,  

 

 τα περισσοτερα games γενικα εφοσον εισαι μονιμα στα 60fps+ ειναι playable αλλα αποκτανε ακομα πιο αποκρισιμο χειρισμο αμα βγαζεις 125 ή ακομα και 250fps   ! 

 

http://www.esreality.com/post/2640619/input-lag-tests-ql-csgo-q3a/

 

το g-sync το θεωρω μεγιστο gimmick γιατι οταν ενα μονιτορ εχει τοσο μεγαλο ρυθμο ανανεωσης το tearring γινεται ετσι κι αλλιως λιγοτερο εμφανες αποτι σε ενα "απλο" 60αρι. 

 

ακολουθει το 2ο μερος απο "testimonial συναδελφου" που τσιμπησε την  2411Z πριν λιγες βδομαδες 

 

http://pastebin.com/taEudc8R

 

τελος, το framerate δεν εχει να κανει μονο με το input lag αλλα σε καποιες περιπτωσεις, με τα ιδια τα physics, στο παλιο καλο quake 3 πχ επειδη τα physics ητανε αμεσα εξαρτωμενα απο τα fps καποια  αλματα δεν μπορουσες να τα κανεις λογω υψους αν δεν ειχες 43/76/125fps ακριβως, επισης για καποιον περιεργο λογο σε  παιχνιδια που τρεχουν στην source ( πχ  l4d2 + csgo ) τα 60fps μοιαζουν υπερβολικα "λιγα" και θες 80+ για να το νιωσεις "fluid", στην περιπτωση του GO μαλιστα οι περισσοτεροι server εχουν tickrate 64hz και καποιοι αλλοι στα 128, εκει αναγκαστηκα πρεπει να βγαζεις μονιμα τουλαχιστον οσα  fps ειναι το tickrate σου server διαφορετικα δεν θα λαμβανεις/στελνεις τα προβλεπομενα update ανα δευτερολεπτο. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Σαν κάποιος που Q3 έπαιζε ευρώπη πολλά χρόνια σε lagues κλπ, με παλιές καλές CRT θα συμφωνήσω στο ΠΟΣΟ έκανες διαφορά τότε τα rate/fps και άλλα 2000 πράγματα που ρυθμίζαμε στα cfg μας... 

 

Τώρα πλέον τα έχω χάσει αυτά ομολογώ, 

Link to comment
Share on other sites

το g-sync το θεωρω μεγιστο gimmick γιατι οταν ενα μονιτορ εχει τοσο μεγαλο ρυθμο ανανεωσης το tearring γινεται ετσι κι αλλιως λιγοτερο εμφανες αποτι σε ενα "απλο" 60αρι. 

 

Gimmick περισσότερο από την άποψη του ότι πρέπει να τα σκάσεις ενώ θα μπορούσε να το δίνει δωρεάν (δεν φτάνει που τα σκάμε για τις κάρτες τους + την οθόνη).

Και 120fps να βγάζεις σε 120hz οθόνη, έχει διαφορά αν ανοίξεις το vsync (γίνεται ακόμη πιο ομαλή η κίνηση - εκτός αν έχεις 120fps minimum που εκεί ίσως και να μην έχει διαφορά). Οπότε πλέον θα έχεις τα θετικά του vsync χωρίς το input lag, τώρα για το αν αξίζει με βάση το κόστος, μάλλον όχι.

 

Και πάλι δηλαδή με όλες αυτές τις τεχνολογίες στοχεύουν το enthusiast/competitive κοινό, ενώ θα μπορούσαν να είναι mainstream (μιας και κάνουν το gaming πιο ξεκούραστο/εύκολο). Αυτό που παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην ιστορία όμως είναι αν αξίζει κάποιος να δίνει αυτά τα χρήματα την στιγμή που τα περισσότερα games βγαίνουν πλέον προβληματικά (ή με fps locks κτλ).

Έγινε επεξεργασία από Zenor
Link to comment
Share on other sites

Gimmick περισσότερο από την άποψη του ότι πρέπει να τα σκάσεις ενώ θα μπορούσε να το δίνει δωρεάν (δεν φτάνει που τα σκάμε για τις κάρτες τους + την οθόνη).

Και 120fps να βγάζεις σε 120hz οθόνη, έχει διαφορά αν ανοίξεις το vsync (γίνεται ακόμη πιο ομαλή η κίνηση - εκτός αν έχεις 120fps minimum που εκεί ίσως και να μην έχει διαφορά). Οπότε πλέον θα έχεις τα θετικά του vsync χωρίς το input lag, τώρα για το αν αξίζει με βάση το κόστος, μάλλον όχι.

 

Και πάλι δηλαδή με όλες αυτές τις τεχνολογίες στοχεύουν το enthusiast/competitive κοινό, ενώ θα μπορούσαν να είναι mainstream (μιας και κάνουν το gaming πιο ξεκούραστο/εύκολο). Αυτό που παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην ιστορία όμως είναι αν αξίζει κάποιος να δίνει αυτά τα χρήματα την στιγμή που τα περισσότερα games βγαίνουν πλέον προβληματικά (ή με fps locks κτλ).

 

gimmick απο την αποψη οτι ειναι το ιδιο με το vesa adaptive sync

περισσοτερα στα ξενα forums (anand κτλ) που εχει βουηξει ο τοπος

πχ

Έγινε επεξεργασία από Yoshi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

gimmick απο την αποψη οτι ειναι το ιδιο με το vesa adaptive sync

περισσοτερα στα ξενα forums (anand κτλ) που εχει βουηξει ο τοπος

πχ

 

Αυτό το είχα ξεχάσει, βασικά από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε το gsync είχα αναρωτηθεί γιατί να χρειάζεται extra component για να δουλέψει κάτι τέτοιο αλλά Nvidia είναι αυτή...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
πριν 11 λεπτά, το μέλος Alex_Gal07 έγραψε:

θα ηθελα να ρωτησω αν παρω ενα monitor στα 144Hz και πιανω σε games χωρις αυτο 60 fps θα αυξησει καθολου τα fps μου ναι ή οχι????? 

Οχι, τα fps αυξανονται απο το συστημα.

  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.