Jump to content



Recommended Posts

2 λεπτά πριν, το μέλος HotPeanut έγραψε:
WWW.IN.GR

Μεγάλη ακρίβεια παρατηρείται στα σούπερ μάρκετ - Αλλαντικά, τυροκομικά, γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, άλευρα και κακάο...

 

Σσσσ μη τα λέτε αυτά. Τώρα έχουμε σεισμούς να ασχολείται ο κοσμάκης.

Spoiler

bacaliaros-mitsotakis.gif

 

  • Haha 3
THEPRESSPROJECT.GR

Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Μπενιαμίν Νετανιάχου χθες 4 Φεβρουαρίου, ο Ντόναλντ...

Ρε, ας τον μαζέψει κάποιος. 

  • Haha 3
  • Sad 1
THEPRESSPROJECT.GR

Ως κάποιος που έχει μεγαλώσει στην Κυψέλη, όπου σχεδιάζεται να λειτουργήσει ένα από τα πρώτα...

 

  • Like 8
1 hour ago, DEADLAZARUS said:
THEPRESSPROJECT.GR

Ως κάποιος που έχει μεγαλώσει στην Κυψέλη, όπου σχεδιάζεται να λειτουργήσει ένα από τα πρώτα...

 

 

Ευτυχώς υπογράφει κάποιος  MSc, PhD, γιατί αλλιώς θα έβγαιναν οι πωλητές νανογιλέκων να μιλούν για τεμπέληδες και άχρηστους καθηγητές.

  • Like 1
  • Agree 2
6 λεπτά πριν, το μέλος acct έγραψε:

 

Ευτυχώς υπογράφει κάποιος  MSc, PhD, γιατί αλλιώς θα έβγαιναν οι πωλητές νανογιλέκων να μιλούν για τεμπέληδες και άχρηστους καθηγητές.

 

Πιθανότατα είναι αριστερός, από αυτούς που αντιδρούν σε κάθε προοδευτική κίνηση της κοινωνίας.

  • Like 2
  • meow 1
15 λεπτά πριν, το μέλος acct έγραψε:

 

Ευτυχώς υπογράφει κάποιος  MSc, PhD, γιατί αλλιώς θα έβγαιναν οι πωλητές νανογιλέκων να μιλούν για τεμπέληδες και άχρηστους καθηγητές.

Καλά, όταν είσαι αναίσχυντος δε σε προβληματίζουν τέτοιες λεπτομέρειες 

Κολλάς κι ένα "συμμορία της μιζέριας" και έκλεισες

  • Like 2
2 ώρες πριν, το μέλος DEADLAZARUS έγραψε:
THEPRESSPROJECT.GR

Ως κάποιος που έχει μεγαλώσει στην Κυψέλη, όπου σχεδιάζεται να λειτουργήσει ένα από τα πρώτα...

 


Αν και δεν έχω άποψη πάνω στο θέμα, ο συγγραφέας του άρθρου με έχασε στο "με τρόπο ταξικό"... 
Συνήθως οι απόψεις του καθενός επάνω στο θέμα διαχωρίζονται με βάση τα παρακάτω:
α) Σε ποιο κοινωνικοοικονομικό στρώμα βρίσκεται / πνευματικές ικανότητες διαθέτει.
β) Καθαρά ιδεολογία.

3 minutes ago, dfk_7677 said:

Αν και δεν έχω άποψη πάνω στο θέμα, ο συγγραφέας του άρθρου με έχασε στο "με τρόπο ταξικό"... 

 

Εγώ έχω, αλλά σκοπίμως δεν την παραθέτω, γιατί αυτή η συζήτηση δύσκολα γίνεται τηλεγραφικά.

 

Όμως χαίρομαι όταν μια άποψη διατυπώνεται δημόσια από κάποιον που:

α. εργάζεται πραγματικά στον φυσικό και εργασιακό χώρο που επηρεάζεται από τις αλλαγές
β. έχει χειροπιαστά τεκμήρια για την κατάρτισή του, οπότε η άποψή του δεν μπορεί να απορριφθεί προκαταβολικά ως 'συνδικαλιστική φανφάρα' από τους ανθρώπους που αποφασίζουν χωρίς  να έχουν καν αντίστοιχη κατάρτιση

 

Στο θέμα της ισότιμης πρόσβασης στην Εκπαίδευση, εγώ παρατηρώ πάντως ότι οι απόψεις όσων την υπηρετούν από μέσα τείνουν να είναι περισσότερο ακριβείς και όσων την παρατηρούν απ' έξω τείνουν να είναι περισσότερο ιδεολογικά κατευθυνόμενες. Όχι ότι αυτό τις καθιστά άχρηστες. Απλά πιο στρατευμένες.

 

 

2 ώρες πριν, το μέλος acct έγραψε:

β. έχει χειροπιαστά τεκμήρια για την κατάρτισή του, οπότε η άποψή του δεν μπορεί να απορριφθεί προκαταβολικά ως 'συνδικαλιστική φανφάρα' από τους ανθρώπους που αποφασίζουν χωρίς  να έχουν καν αντίστοιχη κατάρτιση


Δυστυχώς, όταν γίνεται χρήση εκφράσεων όπως αυτής της οποίας παρέθεσα, διαφαίνεται το πόσο η ιδεολογία έχει επηρεάσει τη συγκεκριμένη άποψη η οποία διατυπώνεται. Και η ιδεολογία αυτή παραβλέπει, διότι δεν την συμφέρει, το γεγονός ότι η πλειοψηφία αυτών οι οποίοι αποτυχγάνουν ακαδημαϊκά δεν διαθέτουν τις ικανότητες (πνευματικές/ψυχικές) να πετύχουν.

Σαφώς μπορεί κάποιος να δώσει ευκαιρίες και να μειώσει τις διαφορές, αλλά αυτό θα είναι εις βάρος του συνολικού αποτελέσματος.

Ανέκδοτη ιστορία από ανθρώπους οι οποίοι είναι στην εκπαίδευση, αλλά η συνεχής προσπάθεια συμπερίληψης, έχει σίγουρα δυσμενή αποτελέσματα στην επίδοση των καλύτερων μαθητών.

1 minute ago, dfk_7677 said:

Ανέκδοτη ιστορία από ανθρώπους οι οποίοι είναι στην εκπαίδευση, αλλά η συνεχής προσπάθεια συμπερίληψης, έχει σίγουρα δυσμενή αποτελέσματα στην επίδοση των καλύτερων μαθητών.

 

Καλούς μαθητές είναι σχετικά εύκολο να βρεις και είναι ακόμη ευκολότερο να τους βοηθήσεις να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους, ειδικά σε σχολεία που λειτουργούν με προνομιακό καθεστώς.

 

Δεν είναι επουσιώδες (κάθε άλλο, όταν μιλάμε για τα δικά μας παιδιά), αλλά δεν είναι το σημαντικότερο διακύβευμα της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Είναι πολύ δυσκολότερο να καταφέρεις να περιορίσεις τη σχολική διαρροή (αν είναι δυνατό στο 0%), να αυξήσεις τον γραμματισμό (αν είναι δυνατό στο 100%) και να εξασφαλίσεις ότι το εκπαιδευτικό σύστημα προετοιμάζει τα παιδιά για να γίνουν κρίνοντες πολίτες, που θα επιδιώκουν να φτιάξουν μια κοινωνία καλύτερη από αυτήν που τους παραδίδουμε.

4 λεπτά πριν, το μέλος acct έγραψε:

Είναι πολύ δυσκολότερο να καταφέρεις να περιορίσεις τη σχολική διαρροή (αν είναι δυνατό στο 0%), να αυξήσεις τον γραμματισμό (αν είναι δυνατό στο 100%) και να εξασφαλίσεις ότι το εκπαιδευτικό σύστημα προετοιμάζει τα παιδιά για να γίνουν κρίνοντες πολίτες, που θα επιδιώκουν να φτιάξουν μια κοινωνία καλύτερη από αυτήν που τους παραδίδουμε.


Η σχολική διαρροή οφείλεται κυρίως σε μια κοινωνική ομάδα, τους Ρομά. Ξέρεις πόσο εκτιμάται σύμφωνα με έρευνες το IQ της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας; 75. Θα πρέπει εδώ να αναρωτηθούμε κατά πόσο με 75 IQ δε νιώθεις εξαιρετικά μειονεκτών απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους (92 μ.ο. ΙQ στην Ελλάδα, και άρα παραπάνω από μια τυπική απόκληση διαφορά) όσον αφορά το σχολείο. Δε μου κάνει καθόλου εντύπωση να μην είναι στις προτεραιότητές τους.

Εκτιμάται ότι με κάτω του 90 IQ δεν διαθέτει κάποιος την ικανότητα να αντιληφθεί μια υποθετική κατάσταση και μιλάμε για κρίνοντες πολίτες. Μπορείς να διαθέτεις κρίση όσον αφορά πολιτικές όταν δε μπορείς να υποθέσεις;

5 minutes ago, dfk_7677 said:

Η σχολική διαρροή οφείλεται κυρίως σε μια κοινωνική ομάδα, τους Ρομά. Ξέρεις πόσο εκτιμάται σύμφωνα με έρευνες το IQ της συγκεκριμένης κοινωνικής ομάδας; 75. Θα πρέπει εδώ να αναρωτηθούμε κατά πόσο με 75 IQ δε νιώθεις εξαιρετικά μειονεκτών απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους (92 μ.ο. ΙQ στην Ελλάδα, και άρα παραπάνω από μια τυπική απόκληση διαφορά) όσον αφορά το σχολείο. Δε μου κάνει καθόλου εντύπωση να μην είναι στις προτεραιότητές τους.

Εκτιμάται ότι με κάτω του 90 IQ δεν διαθέτει κάποιος την ικανότητα να αντιληφθεί μια υποθετική κατάσταση και μιλάμε για κρίνοντες πολίτες. Μπορείς να διαθέτεις κρίση όσον αφορά πολιτικές όταν δε μπορείς να υποθέσεις;

 

Γενικά μαζί κάνουμε ειλικρινείς, πολιτισμένες και παραγωγικές συζητήσεις. Στα πλαίσια αυτής της ειλικρίνειας, οφείλω να σημειώσω ότι εδώ δε συμφωνώ σχεδόν με τίποτα από όσα γράφεις.

 

Πραγματικές επιστημονικές 'έρευνες' και 'IQ' είναι έννοιες που δεν συμβιβάζονται αξιοπρεπώς. Ειδικά όταν χρησιμοποιούνται για να κατατάξουν τις ικανότητες διαφορετικών κοινωνικών ομάδων.

 

Επίσης, ό,τι 'εκτιμάται' οφείλει να κρίνεται και με βάση την κατάρτιση και τις επιδιώξεις του εκτιμώντος.

 

Θα σημειώσω ότι στη νησιωτική Ελλάδα (που δεν είναι τόσο διαδεδομένη η ευαγής ομάδα που περιγράφεις), έχουμε τεράστιο πρόβλημα σχολικής διαρροής από αγροτικές και κτηνοτροφικές κοινότητες με πολύ μεγάλη οικονομική άνεση. Είναι τα παιδιά που μεγαλώνουν με παιδαγωγικό κενό και αναλαμβάνουν τις 'επιχειρήσεις' των γονιών τους και καταλήγουν μετά από χρόνια στην επικαιρότητα με αφορμή κανένα τροχαίο δυστύχημα, καμία ανταλλαγή πυροβολισμών, κανένα περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας.

 

Όλοι έχουμε ιδιαίτερα όνειρα όταν στέλνουμε τα παιδιά μας σχολείο, αλλά ο ρόλος της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να τα προετοιμάσει για να πάνε καλά στις Πανελλήνιες.

  • Like 2
19 λεπτά πριν, το μέλος acct έγραψε:

Όλοι έχουμε ιδιαίτερα όνειρα όταν στέλνουμε τα παιδιά μας σχολείο, αλλά ο ρόλος της δημόσιας εκπαίδευσης δεν είναι μόνο να τα προετοιμάσει για να πάνε καλά στις Πανελλήνιες.

Ειναι σε θεση ομως να κανει κατι παραπανω απο αυτο?

1 minute ago, fatalara said:

Ειναι σε θεση ομως να κανει κατι παραπανω απο αυτο?

 

Πιθανότατα ούτε καν αυτό χωρίς συνεχή προσπάθεια. Όταν όμως επιχειρείς να τη διορθώσεις, πρέπει να επιλέξεις αν επιδιώκεις να πετύχεις λίγα πράγματα για πολλούς μαθητές ή πολλά πράγματα για λίγους μαθητές. Το Σύνταγμα δίνει σαφείς κατευθύνσεις. Οι νόμοι λιγότερο. Και η ισορροπία μεταξύ των δύο είναι μέρος της συζήτησης για την ταξικότητα της Δημόσιας Παιδείας.

8 λεπτά πριν, το μέλος acct έγραψε:

πρέπει να επιλέξεις αν επιδιώκεις να πετύχεις λίγα πράγματα για πολλούς μαθητές ή πολλά πράγματα για λίγους μαθητές

Αυτο ομως ειναι θεμα του σχολειου η της αγορας αργοτερα? Αν λαβουμε υποψη και τι ζηταει-φανταζεται ο καθε γονιος για το παιδι του αλλα και τα παρα πολλα παραδειγματα ''πετυχημενων'' του σχολειου. Τρεχα γυρευε.

12 minutes ago, fatalara said:

Αυτο ομως ειναι θεμα του σχολειου η της αγορας αργοτερα? Αν λαβουμε υποψη και τι ζηταει-φανταζεται ο καθε γονιος για το παιδι του αλλα και τα παρα πολλα παραδειγματα ''πετυχημενων'' του σχολειου. Τρεχα γυρευε.

 

Είπα 2-3 φορές να το σταματήσω, γιατί τραβάει μακριά, αλλά σε αυτό έχω εύκολη απάντηση. Είναι θέμα του Συντάγματος, το οποίο δείχνει σαφώς κουρτίνα 1. Συνεπώς, όποιος θέλει κουρτίνα 2, πρέπει να πάει σε ιδιωτικό, το οποίο επίσης προβλέπεται από το Σύνταγμα.

 

Όποιος θέλει Δημόσιο Σχολείο που να είναι προνομιούχο ως προς τα υπόλοιπα και να λειτουργεί ως ιδιωτικό (στο οποίο θα είναι πρωτίστως πελάτης και δευτερευόντως πολίτης), κανονικά θα έπρεπε να είναι shit-out-of-luck.

 

Βέβαια, το Σύνταγμα υποτίθεται ότι απηχεί το κοινωνικό αίσθημα. Κι επειδή αυτή η λογική δεν έχει πλειοψηφικό ρεύμα, όπως το πάμε, θα μπορούμε να κάνουμε Αναθεωρητική Βουλή με τόσες ψήφους όσες θα βγάζουν σε λίγο Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Οπότε κι αυτό θα αλλάζει εύκολα...

 

Άντε οσονούπω και συνταγματική αναθεώρηση με 2 θετικές ψήφους σε σύστημα σχετικής πλειοψηφίας. 👍

  • Like 3
(edited)
1 ώρα πριν, το μέλος acct έγραψε:

Πραγματικές επιστημονικές 'έρευνες' και 'IQ' είναι έννοιες που δεν συμβιβάζονται αξιοπρεπώς

WWW.STEVESTEWARTWILLIAMS.COM

A study reveals the occupations with the highest and lowest IQs and Big Five scores


Υπάρχει άφθονη βιβλιογραφία σχετικά με το ζήτημα του IQ και δεν καταλαβαίνω που βασίζεται η διαφωνία σου. Το να αρνούμαστε να αποδεχτούμε το ότι κάθε ένας από μας έχει κάποια όρια δεν είναι κακό. Εάν βρεις έστω και μια ερεύνα η οποία να δείχνει μη συσχέτιση του IQ με την κοινωνικοοικονομική ανέλιξη, εδώ είμαι να το κουβεντιάσουμε.

Το εκπαιδευτικό σύστημα δε μπορεί να αλλάξει ούτε θέματα DNA, ούτε και θέματα κουλτούρας. Το ότι ένα παιδί μεγαλώνει σε συνθήκες που προάγουν παιδικές ασθένειες, παιδικά εγκεφαλικά τραύματα, κακή διατροφή είτε είναι προιόν αιμομιξίας, τα οποία οδηγούν σε μείωση της ανόδου του IQ δεν είναι κάτι που αλλάζει επειδή το παιδί πάει σε σχολείο, ούτε επειδή έχει καλούς συμμαθητές.

Οι διαφορές ΙQ μεταξύ κοινωνικών ομάδων, φυλών ακόμα και μεταξύ των φύλων δεν είναι κάτι που αμφισβητείται εύκολα. Απλά είναι θέμα ταμπού, γιατί απλά έτσι επιτάσουν κάποιες ιδεολογίες όπως αυτή του εκπαιδευτικού PhD. Κάθε άνθρωπος γεννιέται διαφορετικός, με διαφορετικές δυνατότητες, οι οποίες είναι σε πολλές περιπτώσεις περιορισμένες, είτε το θέλουμε είτε όχι.

Edit: Όλα τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι είμαι αντίθετος με δωρεάν σύστημα παιδείας και όσο το δυνατόν καλύτερο. Κάθε άλλο.

 

Έγινε επεξεργασία από dfk_7677
  • Like 1
(edited)
2 hours ago, dfk_7677 said:

Το εκπαιδευτικό σύστημα δε μπορεί να αλλάξει ούτε θέματα DNA, ούτε και θέματα κουλτούρας. Το ότι ένα παιδί μεγαλώνει σε συνθήκες που προάγουν παιδικές ασθένειες, παιδικά εγκεφαλικά τραύματα, κακή διατροφή είτε είναι προιόν αιμομιξίας, τα οποία οδηγούν σε μείωση της ανόδου του IQ δεν είναι κάτι που αλλάζει επειδή το παιδί πάει σε σχολείο, ούτε επειδή έχει καλούς συμμαθητές.

 

Μα τι λέμε τώρα; Καταρχάς όλη η συζήτηση στο πεδίο Applied Developmental Science είναι ακριβώς ότι η ΠΑΙΔΕΙΑ είναι ο παράγοντας που αναιρεί την κοινωνική ανισότητα μεταξύ παιδιών που μεγαλώνουν σε δυσμενή περιβάλλοντα και παιδιών που μεγαλώνουν σε ευμάρεια.

 

Αν ίσχυε ο συλλογισμός σου, δε θα είχε κανένα νόημα να επιχειρούμε να εκπαιδεύσουμε παιδιά από προβληματικά περιβάλλοντα, γιατί 'θα έχουν χαμηλό IQ'. Και θα υπήρχε πολύ καλύτερη συσχέτιση μεταξύ IQ-επαγγελματικής επιτυχίας από ό,τι υπάρχει αυτή τη στιγμή, εφόσον αφαιρέσεις όλες τις συμμεταβαλλόμενες μεταβλητές1.

 

Αυτό είναι θεμελιώδες πρόβλημα αντίστροφης συσχέτισης: τα παιδιά που έχουν καλή επίδοση στο σχολείο, είναι αυτά που θα εμφανιστούν 'με υψηλό IQ', γιατί Ο ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΦΗΣ, μετρά ουσιαστικά το ίδιο πράγμα.

 

Και, αν ίσχυε το σκεπτικό, δε θα μετρούσαμε άνοδο του IQ από την τροποποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος, όπως έχει μετρηθεί πολλάκις στη Σκανδιναβία2. Ούτε την τεράστια συσχέτιση μεταξύ εκπαίδευσης και κοινωνικής κινητικότητας, που έκανε εδώ και δεκαετίες ΚΑΙ τους Έλληνες να παρακινούν τα παιδιά τους να σπουδάσουν.

 

Αυτός ο συλλογισμός είναι ριψοκίνδυνα κοντά σε 'Εισαγωγή στην Ευγονική'. Το ότι (με τη διαρκή υπονόμευση της Δημόσιας Εκπαίδευσης) πάει να ανατραπεί τα τελευταία χρόνια το μοντέλο Εκπαίδευση -> Κοινωνική ανέλιξη θα πρέπει να χαροποιεί μόνο όσους έχουν ήδη λυμμένα τα κοινωνικά και οικονομικά τους προβλήματα. Τους Musk, τους Μητσοτάκηδες, τους Παπανδρέου.

 

--

1 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10888691.2014.983635
2 https://www.pnas.org/doi/abs/10.1073/pnas.1106077109

Έγινε επεξεργασία από acct
typo
  • Like 1
  • Agree 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.