Jump to content



Ειδήσεις απο την Ελλάδα και όλο τον κόσμο v2.0


astrolabos

Recommended Posts

59 minutes ago, colt3003 said:

Ε .... οι λειτουργικά αναλφάβητοι, τι λες να προτιμήσουν ?? 

 

οι εχοντες το χρημα  ή οι μη εχοντες?  εχει διαφορα

εγω εχω χρημα - παω ντιριι και μετα λονδινο για εφοπλιστικα...κι ας ειμαι ξυλο απελεκητο -> ουτε για κανο των ιροκουα!

ειμαστε πολυ μικρη χωρα για να ειμαστε ΚΑΙ αμορφωτοι

και το προβλημα ξεκιναει απο το κεφαλαιο 1. > δημοτικο - γυμνασιο

 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, makio said:

εγω εχω χρημα - παω ντιριι και μετα λονδινο για εφοπλιστικα...κι ας ειμαι ξυλο απελεκητο -> ουτε για κανο των ιροκουα!

 


 

ότι υπάρχει δηλαδή, εφοπλιστική εταιρία, που θα τους ανεμίσει ένα καδρόνι το πτυχίο στα εφοπλιστικά, και θα κάνουν όλοι τούμπες μπροστά του .....

 

οοοοοκκκεεει 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, colt3003 said:

Στο δημόσιο:

Μπορείς να μπεις άνετα, και αν επιθυμείς, να μάθεις και να γίνεις χρήσιμος στους συνανθρώπους σου, ή να βγεις καδρόνι και να γίνεις και Π/Θ.

 

Στο Ιδιωτικό: 

Για να μπεις πρέπει να έχεις αποδείξει τις ικανότητές σου (και να λάβεις υποτροφία για αυτό το λόγο), και για να βγεις, πάλι θα πρέπει να μπορείς να αποδείξεις την αξία σου.

 

Τολμώ να μαντέψω ότι δεν αποκόμισες αυτές τις εντυπώσεις από προσωπική εμπειρία. Φοβάμαι ότι έχεις παραπλανηθεί και στα δύο.

 

Όμως, επειδή το θέμα είναι ο "λειτουργικός αναλφαβητισμός", που αφορά κυρίως στη δευτεροβάθμια (υποχρεωτική) εκπαίδευση, προτρέπω όποιον ενδιαφέρεται να αναζητήσει ενημέρωση και στη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία.

 

Εκεί συμπεραίνεται πια ότι δεν υπάρχει μεγάλη ομοψυχία στην αξιοπιστία της μέτρησης του λειτουργικού αναλφαβητισμού με την ίδια απλή μέθοδο σε διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα (πχ PISA scores). Επίσης, θεωρείται πια ευρέως ξεπερασμένη η δρομολόγηση αλλαγών στην υποχρεωτική εκπαίδευση μόνο στη βάση γενικών δεικτών όπως αυτός και αμφισβητείται η χρησιμότητα της θεώρησης της εκπαίδευσης ως απλού αμιγούς υποσυστήματος της οικονομίας ("επένδυση σε ανθρώπινο κεφάλαιο").

 

Πάντως, καλώς ή κακώς, το ζήτημα είναι αρκετά σύνθετο και είναι λίγο ευκολότερα κατανοητό με έστω κάποια κατάρτιση στην τρίτη βαθμίδα εκπαίδευσης -σε ιδιωτικό ή δημόσιο ίδρυμα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, colt3003 said:


 

ότι υπάρχει δηλαδή, εφοπλιστική εταιρία, που θα τους ανεμίσει ένα καδρόνι το πτυχίο στα εφοπλιστικά, και θα κάνουν όλοι τούμπες μπροστά του .....

 

οοοοοκκκεεει 

 

οχι δεν χρειαζεται ν ανεμισει τιποτα  - ειναι γιος εφοπλιστη - εχει οτι χαρτι θελει

εδω νομιζω ομως οτι χανεις το δασος...

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, acct said:

Όμως, επειδή το θέμα είναι ο "λειτουργικός αναλφαβητισμός"...

δεν παύει να είναι αξιομνημόνευτη είδηση. Θέλω να πω καλύτερα να παρουσιάζεται προς συζήτηση αυτό, έστω και με αφορμή εντυπωσιοθηρικούς τίτλους παρά να ασχολούμαστε (ως κοινωνία εννοώ, δεν είναι για το φόρουμ το σχόλιο) με ασήμαντα ζητήματα. Από όσο μπορώ να δω, υπάρχει ζήτημα τόσο σε επίπεδο της παρεχόμενης γνώσης στην υποχρεωτκή εκπαίδευση αλλά και σε επίπεδο π.χ. διαμόρφωσης χαρακτήρων να το δεις (αναφέρομαι στην παρατήρησή σου για την «επένδυση αντιμετωπιζόμενη με όρους στενώς οικονομικής ωφελιμότητας») υπάρχει επίσης έλλειμμα.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά γάτες έχω, δεν έχω πρόβλημα με τα ζώα, αλλά:

 

α. Δεν είναι όλα για σπίτι.

β. Δεν είναι όλα τα ζώα για εκπαίδευση και "'οπως το μάθεις". Αν το άλλο είναι άγριο, είναι άγριο. Όσο ένστικτο και να έχει δεν παύει να είναι ΚΥΝΗΓΟΣ.

 

Οι στρατιωτικοι σκύλοι, γύρω απο τους οποίους έχω εμπειρία, είναι άρτια εκπαιδευμένοι, στέκονται σούζα δίπλα στον εκπαιδευτή τους, αλλά ουκ ολίγε φορές έχουν γυρίσει και τον δάγκωσει, επειδή κάτι πήγε λάθος. Και εδώ θα ψάξουμε να βρούμε αν το σκυλί στο μπαλκόνι δεν έχει την κατάλληλη εκπαίδευση; Δεν έπρεπε να είναι εκεί, εκπαιδευμένο ή όχι.

Έγινε επεξεργασία από Snips
  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, salde said:

δεν παύει να είναι αξιομνημόνευτη είδηση

 

Συμφωνώ απόλυτα και χαίρομαι πολύ που την είδα και στο φόρουμ (? @colt3003), απλώς δεν μπορώ να επιδοκιμάσω και τους αφορισμούς που τη συνοδεύουν.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος GriGaS έγραψε:

Αν με βάση την έκθεση οι μισοί 17αρηδες είναι λειτουργικά αναλφαβητοι, στους 25αρηδες το ποσοστό θα εκτοξεύεται στο 70% μιας και όσοι ήταν στο όριο ξεχνάνε και αυτά που ήξεραν. 

Με τα ποσοστά που επικαλείται το άρθρο, στη Γλώσσα "κόπηκαν" μόλις ~7%, ενώ σε θετικές επιστήμες ~40-50%. Θα έλεγα ότι η αντιστοιχία συνάδει σε γενικές γραμμές με την εικόνα εισακτέων που έχει κανείς στα Πανεπιστήμια, αν και τα ποσοστά δεν είναι εύκολα επαληθεύσιμα.

Συμφωνώ πάντως ότι είναι σύνθετο ζήτημα, και δεν του κάνουμε χάρες όταν το μπερδεύουμε με εντελώς άσχετα θέματα, όπως τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

 

Πάντως @colt3003 δεν ξέρω εάν έχει για εσένα καμία η γνώμη μου, αλλά από καρδιάς σου προτείνω να προσπαθήσεις να αξιολογήσεις με ανοιχτό μυαλό τα πράγματα από την αξία τους και όχι από τις ταμπέλες τους. Έχω δει πολλά καλά δημόσια (εν προκειμένω Πανεπιστήμια) και πολλά (πάρα πολλά!) κακά ιδιωτικά, προφανώς όχι όλα στην Ελλάδα.

 

Η τυφλή κριτική είναι εύκολη. Η αξιολόγηση πιο δύσκολη, γιατί απαιτεί να προσεγγίσεις επιμελώς το αντικειμένο της κρίσης σου. Σε καλώ λοιπόν να το γνωρίσεις - ίσως και να εκπλαγείς θετικά σε πολλά πράγματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

 

Έβαλες ένα καίριο κόμμα στην παρατήρησή σου, που της δίνει ενδιαφέρον νόημα. Μήπως σε κάποια θέματα βιάζεσαι να κρίνεις χωρίς αρκετά δεδομένα και τελικά βρίσκεσαι στη λάθος πλευρά;

πριν 3 ώρες, το μέλος colt3003 έγραψε:

https://www.iefimerida.gr/ellada/ekthesi-sok-leitoyrgika-analfabitoi-misoi-mathites

 

άμα είναι μόνο οι μισοί, είναι καλά. 

μάλλον όμως είναι οι ίδιοι που βρίζουν νυχθημερόν, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια (λες και θα έβγαιναν ποτέ από αυτά, -αν κατάφερναν να μπουν-). Όσα δε φτάνει η αλεπού...''  δλδ

 

Επειδή αναρτήθηκε και πρόσφατα το φετινό, (προφανώς δεν δίνει όλη την εικόνα), Times Higher Education World University Rankings:



https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί οι νέοι αδιαφορούν; Γιατί το "Μαμά θέλω να γινω αστροναύτης" άλλαξε σε "Μαμά θέλω να γίνω influencer η brand ambassador"; Μήπως έχει να κάνει με τα πρότυπα που προβάλλονται; Δεν μπορώ να δεχθώ ότι οι Έλληνες και Ελληνίδες του μέλλοντος είναι χαζοί όπως θέλει να τους παρομοιάσει το άρθρο. 

 

Προσωπικά τάσσομαι υπέρ των μαθητών. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, minast said:

Πάντως @colt3003 δεν ξέρω εάν έχει για εσένα καμία η γνώμη μου, αλλά από καρδιάς σου προτείνω να προσπαθήσεις να αξιολογήσεις με ανοιχτό μυαλό τα πράγματα από την αξία τους και όχι από τις ταμπέλες τους. Έχω δει πολλά καλά δημόσια (εν προκειμένω Πανεπιστήμια) και πολλά (πάρα πολλά!) κακά ιδιωτικά, προφανώς όχι όλα στην Ελλάδα.

 

Η αξιολόγηση που κάνω σε κάθε ζήτημα, προκύπτει από τις εμπειρίες που αποκτώ μέρα με τη μέρα. Με τον ίδιο τρόπο προσδίδω σε κάτι αξία, ή δεν σπαταλάω περισσότερο το χρόνο μου. Στην ανάρτησή μου ήμουν, νομίζω, σαφής:

 

Quote

Στο δημόσιο:

Μπορείς να μπεις άνετα, και αν επιθυμείς, να μάθεις και να γίνεις χρήσιμος στους συνανθρώπους σου, ή να βγεις καδρόνι και να γίνεις και Π/Θ.

 

Στο Ιδιωτικό: 

Για να μπεις πρέπει να έχεις αποδείξει τις ικανότητές σου (και να λάβεις υποτροφία για αυτό το λόγο), και για να βγεις, πάλι θα πρέπει να μπορείς να αποδείξεις την αξία σου.

 

πράγμα, το οποίο έχω επαληθεύσει πάμπολλες φορές (και τις 2 προτάσεις), και επ' ουδενί, δεν συμπεραίνω αυτό για το οποίο κατηγορούμαι, ότι δηλαδή όλα τα δημόσια παν/μια είναι ΓΤΠΚ. 

 

21 hours ago, minast said:

Η τυφλή κριτική είναι εύκολη. Η αξιολόγηση πιο δύσκολη, γιατί απαιτεί να προσεγγίσεις επιμελώς το αντικειμένο της κρίσης σου. Σε καλώ λοιπόν να το γνωρίσεις - ίσως και να εκπλαγείς θετικά σε πολλά πράγματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης.

 

Το γιατί η δική μου κριτική με βάση τις δικές μου προσλαμβάνουσες (δε ζω σε σπηλιά, ξέρεις) είναι ''τυφλή'' ενώ η κριτική σου στην κριτική μου (με βάση τις δικές σου εμπειρίες) είναι ''φωτισμένη'' (?) και μάλιστα, ''έτσι'' χωρίς κανένα επιχείρημα, είναι κάτι που με ξεπερνάει. 

Θα μπορούσα να δεχτώ την παραδοχή, ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι αρκούντως πολύπλοκο, ώστε κάποιος να κατέχει ''την μοναδική αλήθεια'', καθώς ο καθένας μας έχει τις εικόνες και τις εμπειρίες του. Προσωπικά δεν έκανα τίποτα περισσότερο από αυτό: είπα τη γνώμη μου. 

 

21 hours ago, minast said:

 

Έβαλες ένα καίριο κόμμα στην παρατήρησή σου, που της δίνει ενδιαφέρον νόημα. Μήπως σε κάποια θέματα βιάζεσαι να κρίνεις χωρίς αρκετά δεδομένα και τελικά βρίσκεσαι στη λάθος πλευρά;

 

 

  Reveal hidden contents

Επειδή αναρτήθηκε και πρόσφατα το φετινό, (προφανώς δεν δίνει όλη την εικόνα), Times Higher Education World University Rankings:

 


https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/2020/world-ranking#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/stats
 

 

 

 

Ναι. Εικασία ήταν. Έχω μερικές εκατοντάδες παραδείγματα (όλοι όσοι βλέπουν ειδήσεις έχουν), που με οδηγούν σε αυτή. Μια ακόμα εικασία μου, είναι ότι πρόκειται για βαλτούς. 

 

 

Σε άλλα νέα:

Συνελήφθη ο βασικός προμηθευτής των διακινητών λαθραίων τσιγάρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο

 

pun NOT intented (μπας και γλιτώσω)

Link to comment
Share on other sites

βρε συ colt3003 όταν η συζήτηση είναι για «αναλφαβητισμό» (κάθε είδους) δεν είναι για την ανώτατη εκπαίδευση. Αφορά την υποχρεωτική για να μην σου πω ότι κυρίως απευθύνεται στα πρώτα στάδια της υποχρεωτικής.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, salde said:

βρε συ colt3003 όταν η συζήτηση είναι για «αναλφαβητισμό» (κάθε είδους) δεν είναι για την ανώτατη εκπαίδευση. Αφορά την υποχρεωτική για να μην σου πω ότι κυρίως απευθύνεται στα πρώτα στάδια της υποχρεωτικής.

 

Μάλιστα.... και στην ανώτατη εκπαίδευση από που μπαίνουν είπαμε ? τους ρίχνουν με αλεξίπτωτο ? ή μπας και μεταμορφώνονται δι επιφοίτησεως άπαξ και περάσουν τις πύλες ενός (οποιουδήποτε) παν/μιου ? 

 

Και μη μου πεις ότι ''αυτοί δεν μπαίνουν''. Τόσοι αγώνες δεν πήγαν στράφι. 

Link to comment
Share on other sites

δεν έχει σχέση αυτό που γράφεις. Δίνεις ένα άρθρο σχετικό με ένα θέμα και κάνεις σχόλιο για άλλο θέμα. Με τη λογική σου, στο άρθρο για τον λειτουργικό αναλφαβητισμό να γράψουμε για τα νοσοκομεία, τα σουβλατζίδικα, τις τράπεζες, τις λακούβες στους δρόμους (γιατί οι εμπλεκόμενοι σε αυτά από νηπιαγωγείο, δημοτικό και γυμνάσιο πέρασαν)

Link to comment
Share on other sites

πριν 35 λεπτά, το μέλος colt3003 έγραψε:

Και μη μου πεις ότι ''αυτοί δεν μπαίνουν''. Τόσοι αγώνες δεν πήγαν στράφι. 

 

Για πες λιγο τι είναι "αυτοί"

Να σε δω να το γράφεις.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 11 ώρες, το μέλος colt3003 έγραψε:

Στο Ιδιωτικό: 

Για να μπεις πρέπει να έχεις αποδείξει τις ικανότητές σου (και να λάβεις υποτροφία για αυτό το λόγο), και για να βγεις, πάλι θα πρέπει να μπορείς να αποδείξεις την αξία σου.

 

Μπαίνεις και με δωρεά της οικογένεια σου…βγαίνεις με κασκαντέρ αν έχεις χρήμα να τον πληρώσεις ; )  

Όσο για την ανωτερότητα των καθηγητών διάβασε εδώ μια συνέντευξη του Γιάννη Ιωαννίδη για την σαβούρα των δημοσιεύσεων.

Σε αυτό το επίπεδο δεν έχει σημασία το πανεπιστήμιο αν έχεις όρεξη να μάθεις

  • Like 2
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 13 ώρες, το μέλος colt3003 έγραψε:

 

Η αξιολόγηση που κάνω σε κάθε ζήτημα, προκύπτει από τις εμπειρίες που αποκτώ μέρα με τη μέρα. Με τον ίδιο τρόπο προσδίδω σε κάτι αξία, ή δεν σπαταλάω περισσότερο το χρόνο μου. Στην ανάρτησή μου ήμουν, νομίζω, σαφής:

 

 

πράγμα, το οποίο έχω επαληθεύσει πάμπολλες φορές (και τις 2 προτάσεις), και επ' ουδενί, δεν συμπεραίνω αυτό για το οποίο κατηγορούμαι, ότι δηλαδή όλα τα δημόσια παν/μια είναι ΓΤΠΚ. 

 

 

Το γιατί η δική μου κριτική με βάση τις δικές μου προσλαμβάνουσες (δε ζω σε σπηλιά, ξέρεις) είναι ''τυφλή'' ενώ η κριτική σου στην κριτική μου (με βάση τις δικές σου εμπειρίες) είναι ''φωτισμένη'' (?) και μάλιστα, ''έτσι'' χωρίς κανένα επιχείρημα, είναι κάτι που με ξεπερνάει. 

Θα μπορούσα να δεχτώ την παραδοχή, ότι το συγκεκριμένο ζήτημα είναι αρκούντως πολύπλοκο, ώστε κάποιος να κατέχει ''την μοναδική αλήθεια'', καθώς ο καθένας μας έχει τις εικόνες και τις εμπειρίες του. Προσωπικά δεν έκανα τίποτα περισσότερο από αυτό: είπα τη γνώμη μου. 

 

 

Ναι. Εικασία ήταν. Έχω μερικές εκατοντάδες παραδείγματα (όλοι όσοι βλέπουν ειδήσεις έχουν), που με οδηγούν σε αυτή. Μια ακόμα εικασία μου, είναι ότι πρόκειται για βαλτούς. 

 

 

Σε άλλα νέα:

Συνελήφθη ο βασικός προμηθευτής των διακινητών λαθραίων τσιγάρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο

 

pun NOT intented (μπας και γλιτώσω)

Είναι σεβαστή η γνώμη σου. Απλά μου θυμίζει λίγο το πείραμα που περιγράφουν σε κάποιον ένα ζώο που δεν έχει δει και του  ζητούν να το ζωγραφίσει. Προφανώς και σε κάποιο βαθμό έχει ερείσματα στην πραγματικότητα, αλλά η εικόνα που περιγράφεις μοιάζει σε εμένα πολύ στρεβλή. Δεν θεωρώ ότι έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η γνώμη μου, απλά επειδή έχω γνωρίσει από κοντά και έχω συνεργαστεί για μεγάλο μέρος της ζωής μου με αρκετά από αυτά, θεωρώ όμως ότι μπορεί να είναι πιο σφαιρική.

Εάν επικαλείσαι τις ειδήσεις ως βασικό σημείο πληροφόρησης, βρίσκω το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ευτυχώς τα δημόσια Πανεπιστήμια στην Ελλάδα είναι σχετικά ανοιχτά και με πολλές δραστηριότητες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό. Προς αυτή την κατεύθυνση ήταν και η παρότρυνσή μου να εμπλουτίσεις την εμπειρία σου για αυτά, και παραμένω πεπεισμένος ότι θα δεις πολλά θετικά που τώρα επσκιάζονται από άλλες πηγές πληροφόρησης...

 

Ειδήσεις όπως αυτή με τα τσιγάρα ή ανούσιες συζητήσεις για το άσυλο βλέπω να γίνονται μόνο στις ειδήσεις, ή σε κύκλους που δεν έχουν συχνή επαφή με τα Ανώτατα Ιδρύματα. Αυτά τα θέματα δεν επηρεάζουν σημαντικά το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς που γίνεται στα πανεπιστήμια...

Αντίθετα, η ακαδημαϊκή ποιότητα των εισακτέων (και όχι απλά η βαθμολογία εισαγωγής) επηρεάζει σημαντικά την ικανότητά τους να λειτουργήσουν αποτελεσματικά. Το αστείο είναι ότι κάποιοι που καταφεύγουν σε ιδιωτικά, όχι μόνο δεν απαιτείται να επιδείξουν δεξιότητες, πολύ περισσότερο να πάρουν υποτροφία (!?), αλλά συχνά δεν έχουν καταφέρει να περάσουν και σε κάποια από τις ανταγωνιστικές δημόσιες σχολές...

 

Το λογοπαίγνιο (pun) δεν το αντελήφθην, αλλά νομίζω κι εσύ παρανόησες την αναφορά μου στα σημεία στίξης, θα έλεγα ότι είμαστε πάτσι ?.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, ΓιαγκΤ said:

 

Μπαίνεις και με δωρεά της οικογένεια σου…βγαίνεις με κασκαντέρ αν έχεις χρήμα να τον πληρώσεις ; )  

Όσο για την ανωτερότητα των καθηγητών διάβασε εδώ μια συνέντευξη του Γιάννη Ιωαννίδη για την σαβούρα των δημοσιεύσεων.

Σε αυτό το επίπεδο δεν έχει σημασία το πανεπιστήμιο αν έχεις όρεξη να μάθεις

Δεν είμαι σίγουρος πώς ακριβώς ερμηνεύεις τη δουλειά του Ιωαννίδη ή με ποια κριτήρια και background αναφέρεσαι σε σαβούρα δημοσιεύσεων. Ούτε αντελήφθην ακριβώς πώς ο Ιωαννίδης και η ερευνητική του ομάδα υπονομεύουν την ''ανωτερότητα'' των καθηγητών (σε σχέση με;...)

Το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο δε θα παίξει ρόλο σε μερικές διάνοιες, στους υπόλοιπους χιλιάδες επιστήμονες θα δώσει ώθηση, ερεθίσματα, υπόβαθρο, χρηματοδότηση, ιδέες, και θα φιλτράρει/κατευθύνει. Εκτός και αν εννοούσες ότι το πανεπιστήμιο γενικώς δεν έχει σημασία, και ότι αν έχεις ενδιαφέρον γίνεσαι μια χαρά αρχιτέκτονας και χωρίς αυτό

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.