Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Όσοι καίγονται μέχρι το τελευταίο ευρώ για το κόστος των καυσίμων κ.λπ. γιατί δεν κοιτάνε και υβριδικές λύσεις; Ή φουλ ηλεκτρικές; Επένδυση είναι αλλά μήπως μακροπρόθεσμα συμφέρει; Λέω.. δεν έχω κάτσει να υπολογίσω.. αλλά τόσος ντόρος για το τίποτα;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Όσοι καίγονται μέχρι το τελευταίο ευρώ για το κόστος των καυσίμων κ.λπ. γιατί δεν κοιτάνε και υβριδικές λύσεις; Ή φουλ ηλεκτρικές; Επένδυση είναι αλλά μήπως μακροπρόθεσμα συμφέρει; Λέω.. δεν έχω κάτσει να υπολογίσω.. αλλά τόσος ντόρος για το τίποτα;

 

Τα υβριδικά είναι το ιδανικό ταξί.

Στο Αθήνα αυτό που θα έπρεπε να έχει γίνει χρόνια είναι να επιδοτούν τα ταξί να παίρνουν υβριδικό.

Είναι ιδανικά στο σταμάτα ξεκίνα και στην άγρια κίνηση που κάνεις πολλά σταμάτα ξεκίνα.

Επίσης λόγω βενζίνης είναι και πιο καθαρά για το κέντρο.

 

Για προσωπικό αυτοκίνητο δεν ξέρω πόσο καλό είναι, εγώ πάντα θα προσπαθήσω να αποφύγω την κίνηση κινούμενος άλλες ώρες, οπότε σε κανονικές συνθήκες δεν έχει ιδιαίτερο ρόλο, και μια στο τόσο αν πέσεις σε κίνηση σε σώζει το start and stop, δεν χρειάζεται να σούρνεις 200 κιλά μπαταρίες, έξτρα κινητήρα ηλεκτρικό και όλα τα περίπλοκα συστήματα σύμπλεξης μεταξύ τους. Επίσης πιεσμένα καίνε όσο ένα κανονικό αμάξι, το πλεονέκτημα του υβριδικού είναι στο σταμάτα / ξεκίνα όπου σε ξεκινάνε τα 40 κιλά ροπής του ηλεκτροκινητήρα διαθέσιμα στις... 500 rpm.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Τα υβριδικά είναι το ιδανικό ταξί.

Στο Αθήνα αυτό που θα έπρεπε να έχει γίνει χρόνια είναι να επιδοτούν τα ταξί να παίρνουν υβριδικό.

Είναι ιδανικά στο σταμάτα ξεκίνα και στην άγρια κίνηση που κάνεις πολλά σταμάτα ξεκίνα.

Επίσης λόγω βενζίνης είναι και πιο καθαρά για το κέντρο.

Για προσωπικό αυτοκίνητο δεν ξέρω πόσο καλό είναι, εγώ πάντα θα προσπαθήσω να αποφύγω την κίνηση κινούμενος άλλες ώρες, οπότε σε κανονικές συνθήκες δεν έχει ιδιαίτερο ρόλο, και μια στο τόσο αν πέσεις σε κίνηση σε σώζει το start and stop, δεν χρειάζεται να σούρνεις 200 κιλά μπαταρίες, έξτρα κινητήρα ηλεκτρικό και όλα τα περίπλοκα συστήματα σύμπλεξης μεταξύ τους. Επίσης πιεσμένα καίνε όσο ένα κανονικό αμάξι, το πλεονέκτημα του υβριδικού είναι στο σταμάτα / ξεκίνα όπου σε ξεκινάνε τα 40 κιλά ροπής του ηλεκτροκινητήρα διαθέσιμα στις... 500 rpm.

Έχει όμως πλεονέκτημα το υβριδικό ότι κίνησε με ρεύμα αρκετά χιλιόμετρα άρα οικονομία στην βενζίνη
Link to comment
Share on other sites

H νέα τεχνολογία είναι καλοδεχούμενη. 

 

Το φυσικό είναι να αγοράσουμε όλοι μας ένα υβριδικό ή πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όταν η τεχνολογία τους έχει ωριμάσει μαζί με το κράτος μας....

 

Δυστυχώς όμως, οι εταιρίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα (κ γενικά πάσης φύσης προϊόντα πλέον) συνήθως τα έχουν "προμηθεύσει" και με ημερομηνία λήξης. 

 

Ειδικά οι Γερμανοί, με το over engineering τους, έχουν ανάγει σε επιστήμη την αλλαγή εξαρτημάτων του αυτικινήτου μετά από συγκεκριμένες ώρες λειτουργίας, λόγω βλάβης.

 

Και άντε με την συμβατική φύση του κινητήρα εσωτερικής καύσης που είμαστε εξοικειωμένοι (μαστόρια παντού, αντ/κα παντού) βρίσκουμε (συνήθως) άκρη σε περίπτωση ζημιάς, για πείτε μου τολμάτε να αγοράσετε ένα υβριδικό/ηλεκτρικό αυτοκίνητο?

 

Αν πάθει κάτι, μόνο αντιπροσωπία με ανάλογο κόστος (υπέρογκο συνήθως, εάν κρίνω από γνωστό μου οδηγό ταξί με prius) και κάντε το σταυρό σας με τα μαστόρια μας.... Όσο για την εγγύηση τους, δύο λέξεις αρκούν: Έλλην αντιπρόσωπός... :p

Σημεία φόρτισης?? Ελλάντα είμαστε... αν βάλουμε σημεία φόρτισης όπως η Νορβηγία, οι γύφτοι θα στήσουν τσαντήρια δίπλα για δωρεάν ρεύμα...

Κόστος κτήσης (βλέπε Lexus Hybrid μπρρρρρρ :p )??

Ποιότητα δρόμων? Πιστεύω πως είναι και πιο ντελικάτα αυτοκίνητα... ΙΜΗΟ

 

Όπως αναφέρεστε παραπάνω, η μόνη περίπτωση αγοράς τους είναι η κίνηση σε σχετικά μικρές αποστάσεις, σε μεγάλα αστικά κέντρα και αυτό με μεγάλο ρίσκο στην χώρα μας.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ή αγορά ενός plug in hybrid προϋποθέτει εκτός από

ώριμη αγορά-κράτος και ώριμο αγοραστή.

Κοινώς , αν δεν διατίθεται να πληρώσεις την αντιπροσωπεία

για να έχεις την 8ετη εγγύηση , θα δυσκολευτείς.

Αν δεν διαθέσεις τα 2500χιλ μετά από 6-10 χρόνια

για αλλαγή μπαταριών , επίσης.

Τα charging points , είναι απαραίτητα για ένα αμιγώς

ηλεκτρικό. Πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί αν κατευθυνθούν

ταυτόχρονα καμία 30αρια κάτοχοι και θέλουν να φορτίζουν.

Γιαυτό και ένας κάτοικος 3ου ορόφου άνευ πυλωτής π.χ ,

θα δυσκολευτεί.

Θυμηθείτε ότι είναι απλά το μεταβατικό στάδιο τα αμιγώς

ηλεκτροκίνητα - plug in hybrids.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε για απλά υβριδικά, που δεν κουβαλάνε "τσάμπα" τη μπαταρία αλλά τη φορτίζουν με ανάκτηση ενέργειας.. μιλάμε για ώριμους ιδιοκτήτες και συνειδητοποιημένους. Μιλάμε για αμάξια που από τα 40-60χλμ/ώρα στο 0 και ξανά στα 40-60, δεν θα έχουν αναμμένο τον κανονικό κινητήρα. Επίσης ξέρω κατόχους υβριδικών που τα έχουν χρόνια κ δεν έχουν ακόμα θέμα με την μπαταρία.. άλλωστε, άλλη χρήση κάνει ένας ταξιτζής με prius κι άλλο ένας τύπος που απλά πάει στη δουλειά του καθημερινά και τα σ/κ στη πεθερά. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτά τα αμάξια είναι φτιαγμένα για οικονομία κι όχι για να πηγαίνουν "γρήγορα", όπως θέλει ο κλασικός ελληνάρας (άκος). Π.χ. να ανεβαίνει ξημερώματα της Βάρης-Κορωπίου κ την είδε Σουμάχερ κ θέλει να το πατήσει να νιώσει άντρας, τώρα που δεν έχει κ τη γυναίκα να φωνάζει με το Γιαννάκη στο πίσω κάθισμα.

Για αυστηρά plug-in, στην ελλάδα θέλουμε κάνα 15άρι χρόνια (μακάρι να βγω ψεύτης).

Δυστυχώς είμαστε πειραματόζωα για άλλους σκοπούς κ δεν χρειαζόμαστε τέτοιες ανέσεις μάλλον..   -_- δεν έχουμε κ την παιδεία για τέτοια πράγματα.

Στο εξωτερικό πάντως θα το έκανα το βήμα, μετά χαράς!

Έγινε επεξεργασία από Delijohn
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τα αμιγώς plug-in είναι αυτοκίνητα ειδικών καταστάσεων, όχι μόνο λόγω της αυτονομίας (100-150km) αλλά και λόγω της ώρας που κάνουν να φορτίσουν. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο το γεμίζεις με βενζίνη σε ~5 λεπτά (40 λίτρα, πληρωμή κλπ.), και ανάλογα με την κατανάλωσή του σου βγάζει 400-500 χιλιόμετρα. Ένα υβριδικό χρειάζεσαι >4 ώρες (συνήθως >8-12) για να κάνεις 100-150 χιλιόμετρα. Οπότε μιλάμε για ειδικές κατασκευές, και με βάση το κόστος τους, κατασκευές που απευθύνονται σε έχοντες. 

 

Ο μόνος τρόπος να πετύχουν είναι με νόμους νορβηγίας αλλά και μιαθούς νορβηγίας. Όπου θα αισθάνεσαι ότι έκανες επένδυση και δεν σου στοιχίζει πολύ το καύσιμο, έχεις παντού charging stations -πιθανώς και δωρεάν- και γενικά έχεις και μια κουλτούρα προστασίας του περιβάλλοντος. 

 

Στην Ελλάδα που στο κέντρο της Αθήνας οι παράνομοι μετανάστες ή οι νόμιμα εισηγμένοι ρομά ανοίγουν τους κάδους, ρίχνουν τα σκουπίδια στο δρόμο, βγάζουν τα μέταλλα ώστε να τα πουλήσουν στα κατά κανόνα παράνομα χυτήρια εντός της Αττικής, τα οποία λιώνουν τα πάντα και γεμίζουν την ατμόσφαιρα των Αθηνών με πανέμορφους πολυκυκλικούς υδρογονάνθρακες, βαρέα μέταλλα προσροφημένα στη σκόνη κλπ. θα έλεγα ότι είναι ανέκδοτο να μιλάμε για τέτοια θέματα. Πιθανώς πιλοτικά στην Κηφισιά και στο Κολωνάκι, για να λέει ο Φρούλης στη Φρούλα ότι προστατεύει το περιβάλλον.

 

Αυτό που θα έβλεπα ως μια πιο ρεαλιστική λύση θα ήταν αυτοκίνητα CNG με αργούς οικιακούς συμπιεστές συνδεδεμένους με το φυσικό αέριο,που θα μπορούσαν να το ανεφοδιάζουν σε 6-8 ώρες και φυσικά θα μπορεί να ανεφοδιάζεται εντός 5λέπτου από τα πρατήρια CNG. Κόστος πολύ φτηνό, τεχνολογία εσωτερικής καύσης, μηδενικοί ρύποι πλην CO2, προσιτό κόστος και δυνατότητα μετατροπής ακόμη και των υπάρχοντων οχημάτων (αν και ο κύλινδρος CNG θα φάει το χώρο αποσκευών). Πιστεύω ότι ο λόγος που δεν προωθείται τόσο δυναμικά το CNG είναι αφενός οι συνθήκες για το CO2, όπου οι περισσότερες χώρες τις αποφεύγουν με τη χρήση πυρηνικών, αφετέρου η μεγάλη εξάρτηση της Ευρώπης από τη Ρωσία και τη δυνατότητα του εκάστοτε Πούτιν να παίζει με τις στρόφιγγες ασκώντας εξωτερική πολιτική.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε για απλά υβριδικά, που δεν κουβαλάνε "τσάμπα" τη μπαταρία αλλά τη φορτίζουν με ανάκτηση ενέργειας.. μιλάμε για ώριμους ιδιοκτήτες και συνειδητοποιημένους. Μιλάμε για αμάξια που από τα 40-60χλμ/ώρα στο 0 και ξανά στα 40-60, δεν θα έχουν αναμμένο τον κανονικό κινητήρα. Επίσης ξέρω κατόχους υβριδικών που τα έχουν χρόνια κ δεν έχουν ακόμα θέμα με την μπαταρία.. άλλωστε, άλλη χρήση κάνει ένας ταξιτζής με prius κι άλλο ένας τύπος που απλά πάει στη δουλειά του καθημερινά και τα σ/κ στη πεθερά. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτά τα αμάξια είναι φτιαγμένα για οικονομία κι όχι για να πηγαίνουν "γρήγορα", όπως θέλει ο κλασικός ελληνάρας (άκος). Π.χ. να ανεβαίνει ξημερώματα της Βάρης-Κορωπίου κ την είδε Σουμάχερ κ θέλει να το πατήσει να νιώσει άντρας, τώρα που δεν έχει κ τη γυναίκα να φωνάζει με το Γιαννάκη στο πίσω κάθισμα.

Για αυστηρά plug-in, στην ελλάδα θέλουμε κάνα 15άρι χρόνια (μακάρι να βγω ψεύτης).

Δυστυχώς είμαστε πειραματόζωα για άλλους σκοπούς κ δεν χρειαζόμαστε τέτοιες ανέσεις μάλλον..   -_- δεν έχουμε κ την παιδεία για τέτοια πράγματα.

Στο εξωτερικό πάντως θα το έκανα το βήμα, μετά χαράς!

 

My point exactly με εσένα και τον sotiris!

 

Δεν είναι η ελλάδα ακόμη έτοιμη για τέτοια οχήματα.

 

Θα το δείτε: Η πιο συμφέρουσα αγορά -στην Ελλάδα- θα γίνει πάλι η βενζίνη, μόλις γεμίσουμε hybrid, diesel, gas, cng!  <_<

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 Ένα υβριδικό χρειάζεσαι >4 ώρες (συνήθως >8-12) για να κάνεις 100-150 χιλιόμετρα. Οπότε μιλάμε για ειδικές κατασκευές, και με βάση το κόστος τους, κατασκευές που απευθύνονται σε έχοντες. 

 

Ένα hybrid, το φουλάρεις με καύσιμο και πηγαίνεις. Ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό, σε Supercharger station θέλει περίπου 1.5 ώρα ΜΑΧ για να γεμίσει.

 

Η Tesla έχει στα σχέδια να φτιάξει Supercharger stations σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Τρίπολη, Λαμία και Ιωάννινα (νομίζω) για το 2016.

Πραγματικά θέλω να δω σε πόσο καιρό θα τα καταστρέψουν, αν δεν υπάρχει φύλαξη.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ένα hybrid, το φουλάρεις με καύσιμο και πηγαίνεις. Ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό, σε Supercharger station θέλει περίπου 1.5 ώρα ΜΑΧ για να γεμίσει.

 

Η Tesla έχει στα σχέδια να φτιάξει Supercharger stations σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Τρίπολη, Λαμία και Ιωάννινα (νομίζω) για το 2016.

Πραγματικά θέλω να δω σε πόσο καιρό θα τα καταστρέψουν, αν δεν υπάρχει φύλαξη.

 

Με το hybrid εννοούσα full electric, my apologies.

 

Ναι αλλά πόσο στοιχίζει ένα Tesla στην Ελλάδα? Όσο 2 διαμερίσματα (καλώς ή κακώς).

Πότε θα κάνεις απόσβεση? Ποτέ.

Διάβασα βέβαια ότι η Τέσλα θα δώσει τις πατέντες για τα ηλεκτροκίνητα. Οπότε τότε ναι, ίσως τα αποκλειστικά ηλεκτρικά να είναι λίγο καλύτερα στο μέλλον. Πόσες ώρες όμως θες για Αθήνα - Θεσσαλονίκη? 200 κμ αυτονομία σου βάζω, με 2 γεμίσματα 1.5 ώρας θες 5+3 = 8 ώρες, όταν με ένα fiat uno 1100 κυβικά του 1980 το κάνεις σε ~6 ώρες πηγαίνοντας μέχρι 100 χμ/ώρα.

 

Καλώς ή κακώς η τεχνολογία που έχουν οι υπάρχουσες μπαταρίες δεν δίνει τη δυνατότητα άμεσης φόρτισης. Δεν θέλω να ρωτήσω πόσο θα αντέξει η μπαταρία αν φορτίζεται μόνο σε supercharger stations, ο χρόνος θα το δείξει αυτό.

 

Ακόμη και στην Αγγλία, αυτά τα αυτοκίνητα απευθύνονται στους έχοντες.

Μεταχειρισμένο Tesla:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201508156083620?postcode=b312fp&search-target=usedcars&radius=1501&make=tesla&quicksearch=true&sort=default&onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&page=1&logcode=p

 

53000 pounds για μεταχειρισμένο... κοίτα τι βρίσκεις:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201510157855114?sort=default&engine-size-cars=5lplus&model=r8&page=1&radius=1500&make=audi&search-target=usedcars&onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&postcode=B31%202FP&logcode=p

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201511138665503?onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&make=maserati&sort=default&page=7&radius=1500&postcode=B31%202FP&search-target=usedcars&model=granturismo&logcode=p

 

Δεν έχει νόημα να ψάχνω, βρίσκεις τα πάντα με αυτά τα λεφτά. Μιλάμε για 70.000 ευρώ. Το διαμέρισμά μου Αθήνα (104 τετραγωνικά, 40 τετραγωνικά βεράντα, οροφοδιαμέρισμα) προσπαθώ να το πουλήσω 50.000, για να σου δώσω ένα μέτρο σύγκρισης. Στα 30.000 πλέον παίρνεις αρκετά μικρά 60-80 τετραγωνικών. Δεν νομίζω ότι η οικονομία μας είναι για τέτοια. Είναι πιο πολύ για Dacia.

Link to comment
Share on other sites

Με το hybrid εννοούσα full electric, my apologies.

 

Ναι αλλά πόσο στοιχίζει ένα Tesla στην Ελλάδα? Όσο 2 διαμερίσματα (καλώς ή κακώς).

Πότε θα κάνεις απόσβεση? Ποτέ.

Διάβασα βέβαια ότι η Τέσλα θα δώσει τις πατέντες για τα ηλεκτροκίνητα. Οπότε τότε ναι, ίσως τα αποκλειστικά ηλεκτρικά να είναι λίγο καλύτερα στο μέλλον. Πόσες ώρες όμως θες για Αθήνα - Θεσσαλονίκη? 200 κμ αυτονομία σου βάζω, με 2 γεμίσματα 1.5 ώρας θες 5+3 = 8 ώρες, όταν με ένα fiat uno 1100 κυβικά του 1980 το κάνεις σε ~6 ώρες πηγαίνοντας μέχρι 100 χμ/ώρα.

 

Καλώς ή κακώς η τεχνολογία που έχουν οι υπάρχουσες μπαταρίες δεν δίνει τη δυνατότητα άμεσης φόρτισης. Δεν θέλω να ρωτήσω πόσο θα αντέξει η μπαταρία αν φορτίζεται μόνο σε supercharger stations, ο χρόνος θα το δείξει αυτό.

 

Ακόμη και στην Αγγλία, αυτά τα αυτοκίνητα απευθύνονται στους έχοντες.

Μεταχειρισμένο Tesla:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201508156083620?postcode=b312fp&search-target=usedcars&radius=1501&make=tesla&quicksearch=true&sort=default&onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&page=1&logcode=p

 

53000 pounds για μεταχειρισμένο... κοίτα τι βρίσκεις:

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201510157855114?sort=default&engine-size-cars=5lplus&model=r8&page=1&radius=1500&make=audi&search-target=usedcars&onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&postcode=B31%202FP&logcode=p

 

http://www.autotrader.co.uk/classified/advert/201511138665503?onesearchad=used%2Cnearlynew%2Cnew&make=maserati&sort=default&page=7&radius=1500&postcode=B31%202FP&search-target=usedcars&model=granturismo&logcode=p

 

Δεν έχει νόημα να ψάχνω, βρίσκεις τα πάντα με αυτά τα λεφτά. Μιλάμε για 70.000 ευρώ. Το διαμέρισμά μου Αθήνα (104 τετραγωνικά, 40 τετραγωνικά βεράντα, οροφοδιαμέρισμα) προσπαθώ να το πουλήσω 50.000, για να σου δώσω ένα μέτρο σύγκρισης. Στα 30.000 πλέον παίρνεις αρκετά μικρά 60-80 τετραγωνικών. Δεν νομίζω ότι η οικονομία μας είναι για τέτοια. Είναι πιο πολύ για Dacia.

 

Καλά δεν είπα πως το ιδανικό αυτοκίνητο για την Ελλάδα είναι το Tesla. Πρέπει να υπάρχει και κίνητρο για να κάνεις αγορά όπως εδώ.

Free charging παντού και στα ιδιωτικά parking, (θα φτιαχτεί μέχρι και το πρώτο αποκλειστικό charging parking εδώ στο Όσλο), δωρεάν parking με φόρτιση στο κέντρο της πόλης, ελεύθερη κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, μηδενικοί φόροι και τέλη κυκλοφορίας (καλά τα τέλη δεν είναι μηδενικά αλλά είναι κοντά στο μηδέν, νομίζω 30€ το χρόνο). Επίσης το Tesla Model S 85, που είναι και αυτό που πουλάει περισσότερο εδώ, βγάζει περίπου 450km πριν ξαναφορτίσεις.

 

Και για να ολοκληρώσω, το Tesla εδώ οι περισσότεροι το αγοράζουν για αυτοκίνητο πόλης (πάω τα παιδιά στο σχολείο, πηγαίνω στη δουλειά, παρκάρω δωρεάν, παίρνω τα παιδιά από το σχολείο και γυρνώ σπίτι). Σχεδόν όλοι έχουν και 2ο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις εκτός πόλης (στα βουνά που πηγαίνουν κυρίως) το οποίο είναι είτε hybrid, είτε diesel.

Έγινε επεξεργασία από jax7480
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Καλά όλα αυτά αλλά αν δεν αλλάξουμε σαν Έλληνες (σαν σύνολο), δε πρόκειτε να ποιάσουν τόπο, δυστυχώς.

Για παράδειγμα αν δεν έχουν ριμάξει τα charging stasion και δεν είναι σε ιδιωτικά parking ή υπό φύλαξη, το πιο απλό που μπορώ να σκεφτώ είναι ότι θα πηγαίνουν και θα παρκάρουν εκεί όπως κάνουν και στα parking αναπήρων...

Επίσης τώρα τα μισά και πραπάνω πρατήρια δεν έχουν υγραέριο, οπότε δε πρόκειτε να έχουν ούτε charging stasion για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Κάτι που θα μπορούσε να ποιάσει "τόπο" στην Ελλάδα είναι αυτό που είπε ο @sotiris στο τέλος του post #1630 που και πάλι επιφυλάσομαι.

Έγινε επεξεργασία από UltraB
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι εκτός πραγματικότητας τα οχήματα που συζητάτε στην Ελλάδα,

απλά είναι πολύ πιο περιορισμένο το εύρος εφαρμογής.

 

Κοινώς, ένας στην πόλη που διαθέτει πάρκινγκ προσωπικό και υπολογίζει ένα 80-90%

μετακινήσεων μέσα στην πόλη θα μπορούσε να σκεφθεί την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου

ή και range extender. Απλά φορτίζει σπίτι overnight , δεν υπερβαίνει το range ,

κρατά τα Λιμανάκια / Πεντέλη / Lycabettus ring  καθαρά , everybody's happy. :hehe:

 

Mη γελιόμαστε, εκμεταλλευόμαστε μια χαμηλή τιμή (σχετικά)

στην Ελλάδα που θα αυξηθεί ξανά στο 1.6-1.7 , ίσως και περισσότερο όταν τελειώσουν τα γεωπολιτικής

σημασίας καπρίτσια των μεγάλων ηγεμόνων.

Είτε συμβεί το τελευταίο είτε γενικότερα οδεύουμε προς την εξαφάνιση των κοιτασμάτων του μαύρου χρυσού,

η τιμή ολοένα και θα αυξάνει.

Είναι κρίμα να παραθέτουμε νούμερα και projections της I.E.A , υπάρχουν ικανοποιητικά θρίλερ ήδη. :)

 

Tα charging stations είναι λύση υπο πολλές προυποθέσεις και εφόσον ο αριθμός αυτών

είναι αρκετός για να υπερκαλύψει την πιθανή ζήτηση.

 

Personally, θα με βόλευε ένα Auris HSD μεταχειρισμένο στις μετακινήσεις, δεν θα με ικανοποιούσε μάλλον όμως για το οδηγικό κομμάτι.

Πολυτελείς εγωισμοί σιγά σιγά :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Personally, θα με βόλευε ένα Auris HSD μεταχειρισμένο στις μετακινήσεις, δεν θα με ικανοποιούσε μάλλον όμως για το οδηγικό κομμάτι.

Πολυτελείς εγωισμοί σιγά σιγά :p

 

Μόνο το cvt μάλλον αρκεί για να φάει delete ως προς το οδηγικό!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλά δεν είπα πως το ιδανικό αυτοκίνητο για την Ελλάδα είναι το Tesla. Πρέπει να υπάρχει και κίνητρο για να κάνεις αγορά όπως εδώ.

Free charging παντού και στα ιδιωτικά parking, (θα φτιαχτεί μέχρι και το πρώτο αποκλειστικό charging parking εδώ στο Όσλο), δωρεάν parking με φόρτιση στο κέντρο της πόλης, ελεύθερη κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, μηδενικοί φόροι και τέλη κυκλοφορίας (καλά τα τέλη δεν είναι μηδενικά αλλά είναι κοντά στο μηδέν, νομίζω 30€ το χρόνο). Επίσης το Tesla Model S 85, που είναι και αυτό που πουλάει περισσότερο εδώ, βγάζει περίπου 450km πριν ξαναφορτίσεις.

 

Και για να ολοκληρώσω, το Tesla εδώ οι περισσότεροι το αγοράζουν για αυτοκίνητο πόλης (πάω τα παιδιά στο σχολείο, πηγαίνω στη δουλειά, παρκάρω δωρεάν, παίρνω τα παιδιά από το σχολείο και γυρνώ σπίτι). Σχεδόν όλοι έχουν και 2ο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις εκτός πόλης (στα βουνά που πηγαίνουν κυρίως) το οποίο είναι είτε hybrid, είτε diesel.

 

Ακριβώς όπως τα λες. Θέλει δωρεάν φόρτιση (να ψήσεις τον άλλον), απαλλαγή από τέλη / δακτυλίους / πάρκινγκ (όπως π.χ. στο Λονδίνο που μπαίνεις μέσα κέντρο χωρίς τέλος) κλπ. Μετά, γίνονται τα ιδανικά οχήματα για καθημερινές μετακινήσεις.

 

Απλά στην Ελλάδα δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι, και δεν νομίζω ότι θα γίνουμε εύκολα. Και για να εξηγηθώ, μπορείς με 8-10000 να πάρεις ένα τέτοιο:

http://www.car.gr/classifieds/cars/view/7114175/

 

Έστω ένα υπαρκτό σενάριο που έχω στο μυαλό μου και με αφορά, Νέα Μάκρη - Πανεπιστήμιο Αθηνών και πάλι πίσω (~100 km τη μέρα). Καταρχήν τα 100km/h τελική είναι σχετικά λίγα, κατά δεύτερο το κόστος ανά κιλοβατώρα είναι πλασματικό. Λένε δηλαδή 11KW = 1euro / 100 km. Η ΔΕΗ όμως, ως σοβιετικό κατάλοιπο, αντί να ρίχνει την κιλοβατώρα με την κατανάλωση (= καλός πελάτης) την ακριβαίνει. Επομένως, εάν κάθε μέρα θες 11KW μόνο για το αμάξι, αυτό είναι 3 ώρες θερμοσίφωνας. Προφανώς η τιμή θα φτάσει στο θεό, θεός = 2-3 ευρώ / 100 km. Τόσο ακριβώς κόστος/km έχει και ένα CNG όχημα με πολύ πιο κοινή κατασκευή, πολύ πιο αποδοτικούς κινητήρες και πολύ λογικό κόστος.

 

Σίγουρα τα ηλεκτροκίνητα είναι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Για όσους όμως δεν διαθέτουν πυρηνικά εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρισμού, η διαφορά στο αποτύπωμα CO2 δεν νομίζω ότι είναι σημαντική. Είτε καις το λιγνίτη στην πτολεμαΐδα είτε το φυσικό αέριο στο αμάξι, CO2 θα βγάλεις. Φυσικά όλες οι χώρες με πυρηνικά προμοτάρουν τα ηλεκτρικά ως zero-emission, και φυσικά ισχύει ότι είναι zero-emission. Απλά είναι λίγο παράλογο να βαφτίζεις τα πυρηνικά εργοστάσια πράσινη ανάπτυξη. Οι ανανεώσιμες πηγές στις ανεπτυγμένες χώρες δεν καλύπτουν ούτε το 1/10 της κατανάλωσης, οπότε προσθέτοντας ένα φορτίο στο δίκτυο από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτό σίγουρα θα πέσει ΚΑΙ στα συμβατικά ή πυρηνικά εργοστάσια.

Link to comment
Share on other sites

Μόνο το cvt μάλλον αρκεί για να φάει delete ως προς το οδηγικό!!

 

 

Αυτό έχει να κάνει με την εν γένει φύση της κατασκευής ενος υβριδικού οικονομίας

(και η La Ferrari υβριδική είναι :bleh:  , επιδόσεων φυσικά)

 

Βγαίνουν και κάτι τέτοια με 6τάχυτα χειροκίνητα ως πιο σπορ υβριδικά σε προσιτές καταστάσεις

αλλά μάλλον αποτελούν εκμετάλλευση του όλου hype παρά ουσιαστική πρόταση

crz-hfp02_jpg_677x1000_q100.jpg

 

ΥΓ το ανωτέρω είναι μετά την προσθήκη kompressor, αλλιώς με 122 και μπαταρίες σύντομα depleted,

     τα Prius το πειράζανε συνέχεια :hehe:

Έγινε επεξεργασία από Thresh86
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.