Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ήθελα να φύγω διακοπές με το E30 και 2 ώρες πριν ξεκινήσω, με άφησε στο δρόμο από αντλία βενζίνης. Τελικά πήρα το 2ο αμάξι του φίλου που με φιλοξενεί, ένα κόκκινο E30.

Ευτυχώς που δε με άφησε στο δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ, το αμάξι έμεινε Αθήνα. Δεν είναι αντλία βενζίνης, το διέγνωσε ο πατέρας μου που είναι ηλεκτρονικός. Με εξωτερικό ρεύμα στην αντλία, αυτή δουλεύει αλλά δεν παίρνει μπροστά. Κάτι άλλο είναι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Συνεχιζοντας με το παραπανω να πω πως εδω, σε περιπτωση που σε γραψουν σε αυτοκινητοδρομο με πανω απο 40 χλμ απο το οριο ταχυτητας, σου γινεται αφαιρεση διπλωματος για 3 χρονια, 3 μηνες φυλακιση και 6 μηνες κοινωνικες υπηρεσιες σε νοσοκομειο. Η Νορβηγια ειναι η 5η χωρα στο κοσμο με τα λιγοτερα τροχαια.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Πήγα να αλλάξω λάδια και φίλτρο στο αμάξι στην αντιπροσωπεία. Πάω να το πάρω (το αμάξι φρέσκο πλυμένο) και βλέπω στο καπό δαχτυλιές. Γίναμε μαλλιά κουβάρια. Δεν το πήγα στο συνεργείο που δουλεύει ο φίλος μου γιατί είχε δουλειά πολύ. Από εκεί ποτέ και τίποτα δεν έχει γίνει. Στην αντιπροσωπεία δεν το παραδεχόταν. Δηλαδή εγώ έτσι εκεί που πήγα να το πάρω είπα να τους κάνω και μια μανούρα. Με 38 βαθμούς άλλη δουλειά δεν είχα. 

Δε θα πάμε μπροστά. Όσο δεν προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι και να ακούμε τον πελάτη δεν θα κάνουμε τίποτα. Και οι αντιπροσωπείες ότι κάνουν το κάνουν γιατί τους λένε από το εξωτερικό. Να βάζουν "κουβέρτες" στα φτερά, προστατευτικά στα τιμόνια και στα καθίσματα όταν οδηγούν το αμάξι κλπ. Αλλιώς με γρασαρισμένα, μουτζουρωμένα χέρια και ρούχα θα έμπαιναν μέσα στο αμάξι, όπως παλιά. Για αυτό δε θέλω να πηγαίνω σε άλλα συνεργεία και ας είναι φθηνότερα.

Έτσι την πάτησα και μια άλλη φορά με την ευθυγράμμιση. Όταν την έκανε ένας που είχε μαγαζί, πήρε το αμάξι για να το δοκιμάσει. Όταν γύρισε είχε ανοιχτό το ραδιόφωνο και άκουγε μουσική. Εννοείται πως μπήκε στο αμάξι με τα χέρια άπλυτα. Τη μία στιγμή έπιανε τα ημιαξόνια κλπ και την άλλη το τιμόνι. Και τι έγινε; Δικό του είναι το αμάξι; Δεν τους καταλαβαίνω. Με τη μουσική να παίζει, αν έκανε ένα τσακ στο σύστημα διεύθυνσης γιατί μπορεί να μην έσφιγγε καλά κάτι, πως θα το άκουγε; Ή τα άκουσε όλα και όταν βεβαιώθηκε πως είναι εντάξει είπε να βάλει και λίγο ράδιο να περάσει η ώρα μέχρι να γυρίσει; Λες και πήγε ταξίδι.

Σε ηλεκτρολόγο (όχι της αντιπροσωπείας) πήγε φίλος μου για να του αλλάξει τη λάμπα στο πίσω φανάρι. Το τραβάει μια το φανάρι, ακούγεται ένα κρακ και όταν βγήκε το φανάρι έπεσε και το ένα από δεν ξέρω πόσα είχε, κλιπσάκι που ήταν κολλημένο στο φανάρι. Φαίνεται ο ηλεκτρολόγος δεν είχε βγάλει ξανά φανάρι από Rav. Δε λέω πως οι αντιπροσωπείες είναι το α και το ω. Κάνουν και αυτοί πατάτες. Ξέρουν όμως ιδιοτροπίες του κάθε μοντέλου, ή συχνές βλάβες και κερδίζεις τουλάχιστον χρόνο και ατυχήματα. Τα σημερινά αυτοκίνητα δεν είναι απλά όπως τα παλιά. Την ταπετσαρία της πόρτας του οδηγού αν βγάλεις πρέπει να προσέξεις γιατί έχει καλώδια για τα ηλεκτρικά παράθυρα, το ηχείο και τους ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους (σε όσα αμάξια είναι) καθρέπτες. Παλιά είχε το ανωβατόρι του παραθύρου και τη ντίζα.

 

Και έρχονται και άλλα συστήματα που σε κάνουν να τα πληρώνεις και να πρέπει να πηγαίνεις σε ειδικευμένους που τους πληρώνεις χρυσούς. Θες κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, κλιμα, αισθητήρα αλλαγής λωρίδας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά καθίσματα και θερμαινόμενα (πάνε να στα φτιάξει αν σκιστούν ή χρειασθούν νέα ταπετσαρία ή το χειρότερο σφουγγάρι, σε έναν ταπετσέρης αν τολμάς) κλπ κλπ. Και όταν αρχίσουν να χαλάνε αρχίζεις να ξεχνάς τι συστήματα είχε όταν το αγόρασες και τι από αυτά απέμεινε να δουλεύει. Εκτός αν τα σκας. Και τώρα που πάνε να γίνουν φουλ ηλεκτρονικά τα αμάξια και μπορούν οι χακερς να στα ελέγχουν η χαρά της αντιπροσωπείας. Τον πρώτο χρόνο δωρεάν το firewall και μετά κάθε χρόνο αν θες να μην στο οδηγεί άλλος το αμάξι με εσένα μέσα, θα πληρώνεις ένα 100αράκι για το update. Αν κάποιοι γελάνε, σε λίγο καιρό θα νιώσουν το χέρι ποιο βαθειά στην τσέπη. Και μόνο που θα μπαίνω σε ένα αμάξι με τον κίνδυνο ο κάθε ανόητος να θέλει να μου πάρει τον έλεγχο θα έχω χάνω το χρώμα μου.

Μας βάζουν σε αχαρτογράφητα νερά.  Για το Jeep που πήρε τον έλεγχο ένας τύπος και το οδηγούσε χωρίς να είναι μέσα, η εταιρία κοιμότανε. Και πάντα κοιμούνται γιατί ο χακεράς είναι ποιο μπροστά. Τα κενά ασφαλείας ο τελευταίος που τα βρίσκει είναι η εταιρία. Περαστικά μας.  

Έγινε επεξεργασία από Alexgk
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Συνεχιζοντας με το παραπανω να πω πως εδω, σε περιπτωση που σε γραψουν σε αυτοκινητοδρομο με πανω απο 40 χλμ απο το οριο ταχυτητας, σου γινεται αφαιρεση διπλωματος για 3 χρονια, 3 μηνες φυλακιση και 6 μηνες κοινωνικες υπηρεσιες σε νοσοκομειο. Η Νορβηγια ειναι η 5η χωρα στο κοσμο με τα λιγοτερα τροχαια.

Απλά το βασικό είναι η οδηγική παιδεία. Και με το όριο ταχύτητας να πηγαίνεις, αν δεν έχεις οδηγική παιδεία είσαι κίνδυνος θάνατος.

Για μένα υπάρχουν 2-3 βασικοί κανόνες:

1: Αποστάσεις ασφαλείας

2: Περιμετρικός έλεγχος οχήματος και αλτρουιστική συμπεριφορά

3: Γνώση του οχήματος

Το όριο ταχύτητας δεν είναι πανάκεια. Έχει π.χ. στην Εύβοια κάτι στροφιλίκια που έχουν όριο 90 χιλιόμετρα και με το ζόρι έμπαινα με 70.

Επίσης το κάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Αλλιώς πας με 120 χιλιόμετρα με μία M5 αλλιώς με ένα Seicento. Ένα Seicento στα 120 αντιστοιχεί με μία M5 στα 180.

Καταλαβαίνω τη λογική ρίχνουμε τα όρια ταχύτητας αλλά παίρνοντας το παράδειγμα της Αγγλίας τα όρια έχουν γίνει μη λειτουργικά, οι οδηγοί είναι κακοί και τα ατυχήματα διαρκή. Κυρίως γιατί ενώ πηγαίνουν σούρνωντας, δεν τηρούν το 1.

Στην Ελλάδα έχουμε δύσκολους δρόμους με πολλές στροφές, σε πολλά μέρη της επαρχίας, που κυκλοφορούν πάμπολλοι οδηγοί που δεν πληρούν το 2, περιμετρικό έλεγχο του οχήματος (ποτέ δεν κοιτούν πίσω) και εάν σε δουν, ελάχιστες φορές θα σε αφήσουν να προσπεράσεις. Προσωπικά δεν κρατάω ποτέ αυτοκίνητο πίσω μου να με πηγαίνει προφυλακτηράτο σε επαρχιακό δρόμο, εν ανάγκη στο πρώτο άνοιγμα σταματάω με αλάρμ να με περάσει. Πόσες ουρές όμως σε επαρχιακούς δρόμους αποτελούνται από ένα χρέπι (ματίζ, άτος, ι10) που σέρνεται μπροστά και από πίσω έχει 30 αυτοκίνητα? Ή με νταλίκα? Αυτοί λοιπόν είναι το πρόβλημα και θα πρέπει να προβλεφθεί κάπως στον ΚΟΚ να σταματούν ώστε να προσπεράσουν τα αυτοκίνητα πίσω. Παραλίγο να με χτυπήσουν 2-3 φορές από πίσω σε 2 μέρες στην Εύβοια, όντας κάπου στη μέση της ουράς, που αναγκαστικά σε κάποιες πολύ κλειστές στροφές σταματήσαμε εντελώς και ο πίσω μπλόκαρε. Ή με το ΚΤΕΛ που σταμάτησε μετά από στροφή, χωρίς ορατότητα, στον επαρχιακό. Ευτυχώς ο πίσω μου κινούνταν με το μισό του ορίου ταχύτητας, γιατί με το όριο ταχύτητας θα με είχε σουβλίσει.

Το 3 κάνει αυτό που λέμε τον 'καλό οδηγό', που όσο και καλός οδηγός να είσαι, οι συνθήκες δεν είναι ελεγχόμενες στο δρόμο, οπότε και πάντα θέλει προσοχή. Από θερμοκρασία ασφάλτου, θερμοκρασία ελαστικών, σκόνη, χώμα, λακούβες, κατάσταση φρένων (ζεστά,κρύα,φθορά,αέρας,υγρά φρένων) κλπ. που μπορούν να αποσταθεροποιήσουν το αυτοκίνητο ή να αυξήσουν το χρόνο φρεναρίσματος. Προσωπικά για το 3 θεωρώ ότι τα ABS και ESP δεν έχουν αντίπαλο, όσο καλός οδηγός κι αν είσαι, αυτά κάνουν καλύτερη δουλειά.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Πήγα να αλλάξω λάδια και φίλτρο στο αμάξι στην αντιπροσωπεία. Πάω να το πάρω (το αμάξι φρέσκο πλυμένο) και βλέπω στο καπό δαχτυλιές. Γίναμε μαλλιά κουβάρια. Δεν το πήγα στο συνεργείο που δουλεύει ο φίλος μου γιατί είχε δουλειά πολύ. Από εκεί ποτέ και τίποτα δεν έχει γίνει. Στην αντιπροσωπεία δεν το παραδεχόταν. Δηλαδή εγώ έτσι εκεί που πήγα να το πάρω είπα να τους κάνω και μια μανούρα. Με 38 βαθμούς άλλη δουλειά δεν είχα. 

Δε θα πάμε μπροστά. Όσο δεν προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι και να ακούμε τον πελάτη δεν θα κάνουμε τίποτα. Και οι αντιπροσωπείες ότι κάνουν το κάνουν γιατί τους λένε από το εξωτερικό. Να βάζουν "κουβέρτες" στα φτερά, προστατευτικά στα τιμόνια και στα καθίσματα όταν οδηγούν το αμάξι κλπ. Αλλιώς με γρασαρισμένα, μουτζουρωμένα χέρια και ρούχα θα έμπαιναν μέσα στο αμάξι, όπως παλιά. Για αυτό δε θέλω να πηγαίνω σε άλλα συνεργεία και ας είναι φθηνότερα.

Έτσι την πάτησα και μια άλλη φορά με την ευθυγράμμιση. Όταν την έκανε ένας που είχε μαγαζί, πήρε το αμάξι για να το δοκιμάσει. Όταν γύρισε είχε ανοιχτό το ραδιόφωνο και άκουγε μουσική. Εννοείται πως μπήκε στο αμάξι με τα χέρια άπλυτα. Τη μία στιγμή έπιανε τα ημιαξόνια κλπ και την άλλη το τιμόνι. Και τι έγινε; Δικό του είναι το αμάξι; Δεν τους καταλαβαίνω. Με τη μουσική να παίζει, αν έκανε ένα τσακ στο σύστημα διεύθυνσης γιατί μπορεί να μην έσφιγγε καλά κάτι, πως θα το άκουγε; Ή τα άκουσε όλα και όταν βεβαιώθηκε πως είναι εντάξει είπε να βάλει και λίγο ράδιο να περάσει η ώρα μέχρι να γυρίσει; Λες και πήγε ταξίδι.

Σε ηλεκτρολόγο (όχι της αντιπροσωπείας) πήγε φίλος μου για να του αλλάξει τη λάμπα στο πίσω φανάρι. Το τραβάει μια το φανάρι, ακούγεται ένα κρακ και όταν βγήκε το φανάρι έπεσε και το ένα από δεν ξέρω πόσα είχε, κλιπσάκι που ήταν κολλημένο στο φανάρι. Φαίνεται ο ηλεκτρολόγος δεν είχε βγάλει ξανά φανάρι από Rav. Δε λέω πως οι αντιπροσωπείες είναι το α και το ω. Κάνουν και αυτοί πατάτες. Ξέρουν όμως ιδιοτροπίες του κάθε μοντέλου, ή συχνές βλάβες και κερδίζεις τουλάχιστον χρόνο και ατυχήματα. Τα σημερινά αυτοκίνητα δεν είναι απλά όπως τα παλιά. Την ταπετσαρία της πόρτας του οδηγού αν βγάλεις πρέπει να προσέξεις γιατί έχει καλώδια για τα ηλεκτρικά παράθυρα, το ηχείο και τους ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους (σε όσα αμάξια είναι) καθρέπτες. Παλιά είχε το ανωβατόρι του παραθύρου και τη ντίζα.

 

Και έρχονται και άλλα συστήματα που σε κάνουν να τα πληρώνεις και να πρέπει να πηγαίνεις σε ειδικευμένους που τους πληρώνεις χρυσούς. Θες κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες πίεσης ελαστικών, κλιμα, αισθητήρα αλλαγής λωρίδας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά καθίσματα και θερμαινόμενα (πάνε να στα φτιάξει αν σκιστούν ή χρειασθούν νέα ταπετσαρία ή το χειρότερο σφουγγάρι, σε έναν ταπετσέρης αν τολμάς) κλπ κλπ. Και όταν αρχίσουν να χαλάνε αρχίζεις να ξεχνάς τι συστήματα είχε όταν το αγόρασες και τι από αυτά απέμεινε να δουλεύει. Εκτός αν τα σκας. Και τώρα που πάνε να γίνουν φουλ ηλεκτρονικά τα αμάξια και μπορούν οι χακερς να στα ελέγχουν η χαρά της αντιπροσωπείας. Τον πρώτο χρόνο δωρεάν το firewall και μετά κάθε χρόνο αν θες να μην στο οδηγεί άλλος το αμάξι με εσένα μέσα, θα πληρώνεις ένα 100αράκι για το update. Αν κάποιοι γελάνε, σε λίγο καιρό θα νιώσουν το χέρι ποιο βαθειά στην τσέπη. Και μόνο που θα μπαίνω σε ένα αμάξι με τον κίνδυνο ο κάθε ανόητος να θέλει να μου πάρει τον έλεγχο θα έχω χάνω το χρώμα μου.

Μας βάζουν σε αχαρτογράφητα νερά.  Για το Jeep που πήρε τον έλεγχο ένας τύπος και το οδηγούσε χωρίς να είναι μέσα, η εταιρία κοιμότανε. Και πάντα κοιμούνται γιατί ο χακεράς είναι ποιο μπροστά. Τα κενά ασφαλείας ο τελευταίος που τα βρίσκει είναι η εταιρία. Περαστικά μας.

Υπάρχει ένας γενικός κανόνας στα αυτοκίνητα: μην τα πας σε ηλεκτρολόγους.

Εγώ πήγα 1 φορά το punto σε ηλεκτρολόγο με έτοιμη διάγνωση (μου είχε καεί το 1 ballast των aftermarket xenon που φόραγε τότε) και μου είχε πει και που ξέρεις ότι είναι αυτό κλπ κλπ. και μετά εννοείται ναι αυτό είναι τελικά αλλά δεν το έχω ανταλλακτικό να σου βάλω μισό κιτ ξένον αλλά θα το πληρώσεις όλο ή σου βάζω συμβατικές λάμπες, και πρακτικά πήγε να με χρεώσει 50 ευρώ που μου άλλαξε μια λάμπα από Xenon με H7 osram. Του είπα ότι δεν πάει καλά, μου απάντησε ότι έχει μαγαζί και έχει έξοδα κλπ κλπ. και από τότε το αυτοκίνητο δεν έχει ξαναπάει σε ηλεκτρολόγο (2010). Δόξα το θεό ηλεκτρονικά γνωρίζω, ηλεκτρολογικά επίσης γνωρίζω και το αυτοκίνητο μπορώ να το επισκευάζω μόνος μου στα ηλεκτρολογικά του. Τίποτα δεν είναι τόσο σύνθετο όσο νομίζεις, αν σπάσεις ένα κλιπ από το φανάρι θα πας σε μια μάντρα να πάρεις ένα μεταχειρισμένο φανάρι με 20 ευρώ.

Στα Alfa Romeo/Fiat/Lancia υπάρχει το Multiecuscan. Έμεινα πριν από περίπου 2 μήνες με το αμάξι να μην παίρνει μπροστά. Συνέδεσα το διαγνωστικό, και διάβασα το error από τον εγκέφαλο, που έβγαζε injector fault. Έψαξα σε κατεβασμένο manual haynes (δεν είχα το original μαζί) ποια ασφάλεια είναι, την τσέκαρα και όντως την είχε κάψει. Έκανα δοκιμές κλπ., και πήρε μπρος με μεγαλύτερη ασφάλεια (για κάποιο λόγο τις έκαιγε). Την επόμενη μέρα, πήρε μπρος και με μικρότερη. Για τον φόβο των ιουδαίων μέτρησα αντίσταση στα μπεκ, ήταν 16.2 Ω, πήρα μια μπεκιέρα από μεταχειρισμένα ίδια που τη μέτρησα όσο το θεωρητικό (14.9 Ω για το punto) και την πέρασα πάνω. Έφαγα 3-4 ώρες για τη διάγνωση και 2 ώρες για τη μπεκιέρα. Ακόμη και σήμερα τα αυτοκίνητα είναι αρκετά απλά στα ηλεκτρονικά τους. Δεν είναι όλοι οι ηλεκτρολόγοι μούφα, απλά αυτός που έτυχε να πάω ήταν άσχετος και από τότε με έχασαν όλοι. Επόμενο βήμα είναι να αλλάξω την πλεξούδα του κινητήρα με νέα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

παντα σε συνεργειο το πας απλυτο το αμαξι...

ακουγα ιστορια απο ταξιτζη και εφρυξα!!!

ειχε παει τζιπακι μες τις λασπες για service, οταν το πηρε δεν ειχαν κανει τιποτα και το καταλλαβε απο αυτο!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.