Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Η μούφα φαίνεται από το διάγραμμα.

Highway cycle με peak στα 120 για 5-10 δευτερόλεπτα?

Αστεία πράγματα.

Έπρεπε να δουλεύουν στα 120 για 5-10 λεπτάκια.

Αν πιστεύεις ότι είναι τεχνολογική πρόοδος το να κλέβεις σε ήδη μούφα μετρήσεις και ότι έτσι παράγεις οικολογικά αυτοκίνητα, πάω πάσο.

Περισσότερα άλογα = περισσότερη κατανάλωση, είναι πάρα πολύ απλό. Μπορεί όχι σε όλες τις συνθήκες, αλλά όταν το οδηγήσει ένας μέσος άνθρωπος σίγουρα θα κάψει περισσότερο. Εκτός αν σου δώσουν ένα αυτοκίνητο 360 άλογα και το οδηγείς σαν τη λουλούκα (το παράδειγμα δεν είναι τυχαίο, είναι ένα εξώφθαλμο παράδειγμα αυτοκινήτου που έχει δημιουργηθεί γύρω από το μούφα test, Mercedes A45 AMG, 360 άλογα και 161 g CO2, όταν ξαναλέω το Punto μου με 95 αλόγατα παράγει 156 g CO2, και καίνε την ίδια βενζίνη, δεν καίει κάποια με 3 φορές πάνω σε περιεχόμενο υδρογονανθράκων!).

Θα τους αλλάξουν τους κύκλους οδήγησης αλλά και πάλι κανείς δεν θα είναι ικανοποιημένος.

Αυτός είναι ο US (FTP75)

 

ftp75.gif

Αυτός είναι ο Japan (JC08)

 

jp_jc08.png

και αυτός αναμένεται να είναι ο καινούργιος (WLTP)

 

289179_6_De_3_Fig18_HTML.gif

 

που και αυτός θα αντικατασταθεί στο μέλλον από real driving emissions (RDE)

Drive power Average: 7.5 kW - Maximum: 47 kW (WLTP)

Average: 4 kW - Maximum: 34 kW (NEDC)

Δεν ξέρω αν ισχύουν.

Τέλος στο παράδειγμα με την AMG και το Punto (που πήρε και τον 1,4 multiair που μείωσε και αυτός την κατανάλωση και αύξησε τα άλογα λίγο, έκλεψε εκεί η Fiat ; ;) ) υπάρχει και ένα efficiency στην μέση που ξεχνάς. Στα συγκεκριμένα φορτία που γίνεται το τεστ, είναι πιο αποδοτικό, θες VVT, dethrottling, lean combustion (?), μειωμένες τριβές, EGR, κιβώτιο 7 ταχυτήτων (downspeeding),  start/stop που φαίνεται να κοβεί αρκετό CO2, κ.τ.λ. βοηθάνε.

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
Link to comment
Share on other sites

Δεν τον ξέρω προσωπικά, αλλά ως χημικός ο τσιρώνης κάτι θα ξέρει.

Στο drive τι qualifications έχουν, οδηγοί?

(τους έκραξα κι από κάτω, δεν ισχύουν αυτά που λέεν για την πετρελαιοκίνηση, από euro6 και μετά και αν)

Σαν χημικός μιλούσε ή σαν προκατειλημμένος οικολόγος; Να δεχθώ πως τα πετρέλαια είναι ρυπογόνα. Γιατί τόσες δεκαετίες οι ευαίσθητες κυβερνήσεις (ευρωπαικές και μη) τα επιτρέπουν και εντός και εκτός πόλης; Με τα σαπάκια του κρατικού στόλου τι θα γίνει; Η πολιτεία ξέρει μόνον να κατηγορεί τους άλλους εκτός από την ίδια; Πιάνουμε το δέντρο του πετρελαίου και αφήνουμε το δάσος με τα κτεο, τους δρόμους, την ηχορύπανση που προκαλούν εξατμίσεις από πειραγμένα και μη μηχανάκια. Κάποτε είχαν πει πως τα δίχρονα θα τα σταματούσαν να τα εισάγουν γιατί ρυπαίνουν. Τα εισάγουν ακόμη όχι όμως από τη Γερμανία αλλά τη συντρηπτική πλειοψηφία από την Ιαπωνία και την Κίνα. Από εκεί όταν εισάγονται δε ρυπαίνουν.

Τα Μ της BMW δεν ξέρω αν είναι μύθος ή πραγματικότητα είχαν πρόβλημα και με τα κιβώτια ταχυτήτων.

Παράνομο παρκάρισμα; Υπάρχει λύση :lol:

Έγινε επεξεργασία από Alexgk
Link to comment
Share on other sites

που και αυτός θα αντικατασταθεί στο μέλλον από real driving emissions (RDE)

Άντε να δούμε!

 

Τέλος στο παράδειγμα με την AMG και το Punto (που πήρε και τον 1,4 multiair που μείωσε και αυτός την κατανάλωση και αύξησε τα άλογα λίγο, έκλεψε εκεί η Fiat ; ;) ) υπάρχει και ένα efficiency στην μέση που ξεχνάς. Στα συγκεκριμένα φορτία που γίνεται το τεστ, είναι πιο αποδοτικό, θες VVT, dethrottling, lean combustion (?), μειωμένες τριβές, EGR, κιβώτιο 7 ταχυτήτων (downspeeding),  start/stop που φαίνεται να κοβεί αρκετό CO2, κ.τ.λ. βοηθάνε.

Μα κι η Fiat κλέβει, βλέπεις το ίδιο μοτέρ να βγάζει 30-40 g CO2 κάτω από όταν άλλαξε ο κανονισμός με τη φορολόγηση. Όλοι κλέβουν, απλά εγώ λέω για 2 παραδείγματα αυτοκινήτων που είναι χαρακτηριστικά πριν το μέτρο με τη φορολόγηση με CO2 και μετά.

Όλες οι τεχνολογίες του AMG βοηθούν, αλλά μόνο με τα συγκεκριμένα φορτία μπορεί να κάψει παραπλήσια με 1400ρι. Οικονομικά στα γερμανικά video καίει 11 λίτρα και πατημένο 15-25. Από εκεί μπορείς άνετα να βγάλεις το CO2, πάντως 7 λίτρα στα 100 που δηλώνει δεν καίει με τίποτα εκτός αν είσαι πιο πολύ Stopped παρά Started :p

Το άλλο φυσικά κόλπο που σίγουρα έχουν σκεφτεί όλοι οι μεγάλοι απατεώνες κατασκευαστές και είναι κλασσικό κόλπο των ρυπαντών είνια να αραιώνουν καυσαέρια με φρέσκο αέρα. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια τεχνολογία που το κάνει, αλλά the solution to pollution is dilution :p

Σαν χημικός μιλούσε ή σαν προκατειλημμένος οικολόγος; Να δεχθώ πως τα πετρέλαια είναι ρυπογόνα. Γιατί τόσες δεκαετίες οι ευαίσθητες κυβερνήσεις (ευρωπαικές και μη) τα επιτρέπουν και εντός και εκτός πόλης; Με τα σαπάκια του κρατικού στόλου τι θα γίνει; Η πολιτεία ξέρει μόνον να κατηγορεί τους άλλους εκτός από την ίδια; Πιάνουμε το δέντρο του πετρελαίου και αφήνουμε το δάσος με τα κτεο, τους δρόμους, την ηχορύπανση που προκαλούν εξατμίσεις από πειραγμένα και μη μηχανάκια. Κάποτε είχαν πει πως τα δίχρονα θα τα σταματούσαν να τα εισάγουν γιατί ρυπαίνουν. Τα εισάγουν ακόμη όχι όμως από τη Γερμανία αλλά τη συντρηπτική πλειοψηφία από την Ιαπωνία και την Κίνα. Από εκεί όταν εισάγονται δε ρυπαίνουν.

Στο Λονδίνο π.χ. απαγορεύονται ή πληρώνουν ακριβά διόδια τα diesel. Η ατμόσφαιρα της Αθήνας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη, δεν συγκρίνεται εύκολα με άλλες πόλεις λόγω λεκανοπεδίου. Θέλει αγάπη και προδέρμ, και πέταμα τους ταρίφες εκτός.

Είμαστε τόσο αργοί στην εφαρμογή των μέτρων, που οριακά επιτρέψαμε την πετρελαιοκίνηση πριν αναγκαστούμε εκ των πραγμάτων να την ξανασουτάρουμε εκτός μικρού δακτυλίου (δίνω 2-3 χρόνια για τα diesel με πάνω από 80 g CO2 - μόνο τα πολύ μικρά θα αφήσουν λογικά). Λονδίνο ήδη είναι off, το Παρίσι το συζητάει κλπ.

Τα ΚΤΕΟ είναι καλύτερα από τα αγγλικά. Οι δρόμοι το ίδιο. Η ηχορρύπανση όχι. Εκεί θέλει δουλειά και παιδεία, δεν έχουμε καμία ελπίδα όμως. Η κοινωνία αν προσέξεις γυφτοποιείται, δεν υπάρχει περίπτωση ο γυφτοποιημένος να δεχθεί μείωση της γυφτιάς του για το κοινό όφελος. Γυφτοποιημένοι ηχορρυπαντές υπάρχουν βέβαια και στο πολύ πλούσιο λόντον, οι οδηγοί με τις σαγιονάρες και το πετρέλαιο, που μαρσάρουν τις λάμπο και τις φερράρι, αλλά τουλάχιστον ακούς έναν V10 και χαίρεσαι λίγο :p

Έγινε επεξεργασία από sotiris
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sotiris δυστυχώς στην Ελλάδα στα καλάακολουθούμε τους ξένους με ρυθμούς χελώνας, ενώ στα κακά τους με ταχύτητα φωτός. Διάβασα έρευνες ξένες που λένε πως το πετρέλαιο ρυπαίνει....Προσωπικά και μάλλον για πολλούς άλλους που κάνουν αρκετά χλμ το χρόνο η επιλογή του πετρελαίου είναι δελεαστική. Θα μπορούσα να πάρω ένα βενζινοκίνητο και να πειραματιστώ με το υγραέριο και αν δεν δουλέψει σωστά να πάρω την κυλινδροκεφαλή με τις βαλβίδες στο χέρι, ή να τρέχω κάθε τόσο για ρυθμίσεις βαλβίδων και συστήματος υγραερίου.

Αν είχα λεφτά θα έπαιρνα ένα SUV υβριδικό (το 2008 το αγόρασα το GV) αλλά τότε μόνον το Lexus υπήρχε (δεν ξέρω αν ακόμη και σήμερα μόνον αυτό υπάρχει στην Ελλάδα στα υβριδικά SUV). Θα περίμενα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν περισσότερο στην υβριδική τεχνολογία, αλλά προς το παρόν σε μοντέλα ευρείας παραγωγής δε βλέπω κάτι τέτοιο, με εξαίρεση την Toyota (ίσως υπάρχει και άλλη εταιρία και να μου διαφεύγει)...

Είναι ωραίο να βάζεις 40 ευρώ στο αυτοκίνητο και να ξεχνάς να ξαναβάλεις πετρέλαιο, ή βενζίνη αν έχεις υβριδικό. Σε βενζινοκινητήρας δεν ξαναπηγαίνω πάντως (πότε μη λες ποτέ βέβαια). Δε μπορώ να εμπιστευτώ έναν 1000άρη κινητήρα με 125ps ή έναν 1600άρη με 180ps. Χώρια που αν θελήσω να τον χαρώ η κατανάλωση θα πάει σε διψήφια νούμερα (έχω πλέον ως προτεραιότητα την κατανάλωση).

 

"Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη καθώς κάποιες κυβερνήσεις θεσπίζουν μέτρα εναντίον της απόκτησης πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων λόγω… της ρύπανσης που προκαλούν.

Ο Πρόεδρος της Renault-Nissan Carlos Ghosn σχετικά με την παραπάνω εξέλιξη ανάφερε χαρακτηριστικά στην Automotive News πως: «Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει επενδύσει τεράστια ποσά για να υιοθετήσει την οδηγία ρύπων Euro6 στους πετρελαιοκινητήρες και τώρα ξαφνικά μαθαίνουμε πως κάποιες χώρες λαμβάνουν μέτρα για την εξάλειψη ή την κατάργηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτό δεν είναι ρεαλιστικό καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται μια μακροπρόθεσμη στρατηγική.».

Ξεκινώντας αυτό το μήνα, η γαλλική κυβέρνηση θα καταβάλει επίσης ένα μπόνους 10.000 ευρώ στους καταναλωτές που αγοράζουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να αντικαταστήσει ένα παλιό πετρελαιοκίνητο όχημα."

Έβαλα αυτά που κρίνω σημαντικά. Όλο το άρθρο εδώ

 

H πλάκα είναι πως η Γαλλική Reanult δίνει κινητήρες σε πολλές άλλες βιομηχανίες. Οι Γάλλοι πυροβολούν τα πόδια τους; Ποιοι - ποιος κερδίζει από τα υβριδικά; Toyota; Όταν θα πέφτουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων και τα εργοστάσια θα απολύουν υπαλλήλους τότε να δούμε τι θα αναπνέουν οι πολιτικοί (ντομάτες, γιαούρτια, ζαρζαβατικά). Δε μπορείς να κάνεις μετάβαση με τέτοιο βίαιο τρόπο. Για την ιστορία εδώ και κανένα εξάμηνο το παιδάκι της Toyota η Lexus δήλωσε πως θα επικεντρωθεί μόνον στα υβριδικά; Ήξερε κάτι παραπάνω;

Τώρα είδα πως κυκλοφορεί νέο Lexus με πετρέλαιο. Δε μπορώ να βρω το άρθρο για το παραπάνω που έγραψα...

Έγινε επεξεργασία από Alexgk
Link to comment
Share on other sites

αν, λεμε αν, ηθελαν αυτοκινητα χαμηλης καταναλωσης και οικονομιας το πιο απλο θα ειχαμε ολοι υβριδικα πετρελαιοκινητα...

απλα το πετρελαιο που ρυπαινει περισσοτερο? στις ψηλες στροφες? ρυθμισε το να κινειτε με ρευμα

στις μεσαιες? αφηνε τον κινητηρα  ρελαντι να φωρτιζει μπαταριες, δουλευε το με ρευμα

τα φωτοβολταικα δεν θα μπορουσαν να χρησημοποιηθουν στα αυτοκινητα?

μονο η lancia (προσεχως r.i.p.) το ειχε στο μεγαλο themaγια την χρηση aircondition

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Και το prius στην τελευταία έκδοση (και την πιο ακριβή) έχει οροφή με φωτοβολταϊκά. Αυτά όμως δεν παράγουν τόσο ρεύμα ώστε να δίνουν κάτι παραπάνω από το να δουλεύει o αέρας όσο λείπεις από το αμάξι και να το βρίσκεις στη θερμοκρασία που θες.

 

εδώ πιο παλιό video

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Alexgk Εννοείται ότι με τη σημερινή νομοθεσία κι εγώ diesel θα έπαιρνα. Δεν συμφέρει κάποιον η βενζίνη, εκτός αν κάνει ελάχιστα και πολύ αραιά χιλιόμετρα. Δηλαδή αν το βάζεις μπροστά μια φορά το μήνα, είναι καλύτερο το βενζινοκίνητο από το diesel, αλλά για όχημα καθημερινής χρήσης το πετρέλαιο είναι πολύ πιο οικονομικό. Ειδικά δε με την τιμή που έχει το diesel ελλάδα είναι κλοπή, στην Αγγλία π.χ. είναι πιο ακριβό το diesel από τη βενζίνη και πάλι σε συμφέρει λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης. Εγώ περιμένω την αλλαγή μοντέλου του Punto του χρόνου να πάρω ένα diesel-άκι 1.3 να μειώσω τα έξοδα κίνησης που έχω. Αυτή τη στιγμή γράφω περίπου 100 χιλιόμετρα τη μέρα μέσο όρο και δε με συμφέρει το Punto.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Και το prius στην τελευταία έκδοση (και την πιο ακριβή) έχει οροφή με φωτοβολταϊκά. Αυτά όμως δεν παράγουν τόσο ρεύμα ώστε να δίνουν κάτι παραπάνω από το να δουλεύει o αέρας όσο λείπεις από το αμάξι και να το βρίσκεις στη θερμοκρασία που θες.

 

εδώ πιο παλιό video

 

Ωραίο σύστημα. Το είχε το Skoda Superb από το 2001.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

όλο βλακείες λέτε  :p  χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να καίνε 20-50 λίτρα ανα 100-200χλμ ΑΡΚΕΙ να γίνουμε Αραβία (να βγάλουμε πετρέλαιο) όλα τα άλλα μπαρούφες αν βγάλεις πετρέλαιο η βενζίνη στην Ελλάδα θα πάει 20 λεπτά το λίτρο και το πετρέλαιο 10 λεπτά το λίτρο ...

 

http://www.globalpetrolprices.com/Saudi-Arabia/diesel_prices/

 

:p

8rbfc-55535030d327d.gif

 

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

όλο βλακείες λέτε  :p  χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να καίνε 20-50 λίτρα ανα 100-200χλμ ΑΡΚΕΙ να γίνουμε Αραβία (να βγάλουμε πετρέλαιο) όλα τα άλλα μπαρούφες αν βγάλεις πετρέλαιο η βενζίνη στην Ελλάδα θα πάει 20 λεπτά το λίτρο και το πετρέλαιο 10 λεπτά το λίτρο ...

 

http://www.globalpetrolprices.com/Saudi-Arabia/diesel_prices/

 

:p

 

Καλά μην είσαι και τόσο σίγουρος για τις τιμές που λες. Εδώ πάνου, η μπετζίνα έχει 1.8€ το λίτρο.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

όλο βλακείες λέτε  :p  χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να καίνε 20-50 λίτρα ανα 100-200χλμ ΑΡΚΕΙ να γίνουμε Αραβία (να βγάλουμε πετρέλαιο) όλα τα άλλα μπαρούφες αν βγάλεις πετρέλαιο η βενζίνη στην Ελλάδα θα πάει 20 λεπτά το λίτρο και το πετρέλαιο 10 λεπτά το λίτρο ...

 

http://www.globalpetrolprices.com/Saudi-Arabia/diesel_prices/

 

:p

8rbfc-55535030d327d.gif

 

brilliant_6811_zps7ab114d6.jpg

Το έχει αποδείξει άλλωστε η Νορβηγία με τα πετρέλαια της, τσάμπα πράμα, ρέει στους δρόμους... :rolleyes:

Pro tip, σήμερα στην Ελλάδα, η βενζίνη φεύγει από το διυλιστήριο στα 50 λεπτά χωρίς κανέναν φόρο..

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

στην Νορβηγία την πουλάνε ακριβά ώστε να μην καταναλώνουν πολύ και να την πουλάνε έξω για να βγάλουν κέρδος

και σιγά το πετρελεάκι που έχει η Νορβηγία κάτι ψορο εκατομήρια βαρελάκια

 

photo-4338-5549f0e53c96a.gif

Link to comment
Share on other sites

αν, λεμε αν, ηθελαν αυτοκινητα χαμηλης καταναλωσης και οικονομιας το πιο απλο θα ειχαμε ολοι υβριδικα πετρελαιοκινητα...

απλα το πετρελαιο που ρυπαινει περισσοτερο? στις ψηλες στροφες? ρυθμισε το να κινειτε με ρευμα

στις μεσαιες? αφηνε τον κινητηρα  ρελαντι να φωρτιζει μπαταριες, δουλευε το με ρευμα

τα φωτοβολταικα δεν θα μπορουσαν να χρησημοποιηθουν στα αυτοκινητα?

μονο η lancia (προσεχως r.i.p.) το ειχε στο μεγαλο themaγια την χρηση aircondition

 

 

Υβριδικά - πετρελαιοκίνητα παίζουν απο Mercedes , Peugeot αλλά δεν παράγονται απο αρκετούς

γιατί

α) το κόστος κατασκευής ενός diesel είναι υψηλότερο απο έναν Otto (&atkinson & miller),

    οπότε το τελικό προιόν θα είναι ακόμα πιο ακριβό

β) ροπή στις χαμηλές για τον diesel, ροπή στις χαμηλές απο ηλεκτροκινητήρα άρα

    δεν υποβοηθάται ιδιαίτερα το έργο ενός combined συστήματος. Όσο να ξεφουσκώνει

    ψηλά ένας μικρός βενζίνης με μικρό turbo , πάλι το εύρος είναι μεγαλύτερο.

γ) Co2 περισσότερα, αγώνας για περιορισμό των CO, NOx σε χαμηλά επίπεδα

δ) Ποιότητα diesel σε αρκετά κράτη υπο αμφισβήτηση => πιθανές βλάβες => κόστος

 

Ότι και να είναι τα υβριδικά σήμερα, παραμένουν μια απλή γέφυρα για fuel cell υδρογόνου κλπα

όπου είναι και το μέλλον με συμπλήρωμα τα PEV για short-range μετακινήσεις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.