Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Όταν έχεις μεταχειρισμένο (καλή ώρα όπως εγώ) το κόστος εκτοξεύεται από τα ανταλλακτικά και όχι τις ώρες εργασίας. Οι ώρες εργασίας είναι πάνω κάτω fix.

Γι'αυτό αγοράζω ανταλλακτικά από έξω. Για ένα πλήρες service με ανταλλακτικά δικά μου δίνω γύρω στα 450-500€. Αν πάω και το αφήσω και τους πω κάντε το service το λιγότερο που θέλω είναι 750 και έχω ακούσει και 1000αρικο.

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, cna said:

250χλμ/ω και σου πεταχτεί κάτι στα 70 μέτρα μέχρι να πατήσεις το φρένο θα έχεις περάσει από πάνω του...». Πάμε να κάνουμε λίγα μαθηματικά; 250χλμ/ω=250.000μέτρα/3.600δευτερόλεπτα=69,44μέτρα το δευτερόλεπτο.

 

Εκεί δε διαφωνώ μαζί σου.

Διαφωνώ λίγο ως προς το χρόνο του 1 δευτερολέπτου, αλλά για να είμαι σίγουρος πρέπει να το ψάξω. Σε μια έκθεση αυτοκινήτου πάντως που μου είχαν κάνει τεστ με ένα μηχάνημα, να πατάω γκάζι και μόλις μου δοθεί ένα εξωτερικό ερέθισμα, να πατήσω τέρμα φρένο, είχαν μετρήσει το χρόνο αντίδρασης κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Αρκετά κάτω, αν θυμάμαι καλά. Έχω το χαρτί που μου έδωσαν, πρέπει να το κοιτάξω.

 

46 minutes ago, nickstamat said:

λάδια Sustina από την αντιπροσωπεία με €18/lt, όχι αηδίες Magnatec semi-synthetic με €30/lt...

 

Οι τιμές που αναφέρεις είναι εξωπραγματικές. Δεν ξέρω αν υπάρχουν. Και γιατί παρακαλώ τα Magnatec είναι αηδίες; (Αν και δε τα προτίμησα για το τουρμποντίζελ, έβαλα EDGE).

 

 

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PetrosD said:

 

Εκεί δε διαφωνώ μαζί σου.

Διαφωνώ λίγο ως προς το χρόνο του 1 δευτερολέπτου, αλλά για να είμαι σίγουρος πρέπει να το ψάξω. Σε μια έκθεση αυτοκινήτου πάντως που μου είχαν κάνει τεστ με ένα μηχάνημα, να πατάω γκάζι και μόλις μου δοθεί ένα εξωτερικό ερέθισμα, να πατήσω τέρμα φρένο, είχαν μετρήσει το χρόνο αντίδρασης κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Αρκετά κάτω, αν θυμάμαι καλά. Έχω το χαρτί που μου έδωσαν, πρέπει να το κοιτάξω.

 

Η διαφορα με τον δρομο ειναι πως στο τεστ που εκανες ησουν σε "αναμονη" για το ερεθισμα.Στην οδηγηση δεν εισαι σε ψυχολογια για το ποτε θα πεσει μετεωριτης.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, PetrosD said:

Διαφωνώ λίγο ως προς το χρόνο του 1 δευτερολέπτου, αλλά για να είμαι σίγουρος πρέπει να το ψάξω. Σε μια έκθεση αυτοκινήτου πάντως που μου είχαν κάνει τεστ με ένα μηχάνημα, να πατάω γκάζι και μόλις μου δοθεί ένα εξωτερικό ερέθισμα, να πατήσω τέρμα φρένο, είχαν μετρήσει το χρόνο αντίδρασης κάτω από 1 δευτερόλεπτο. Αρκετά κάτω, αν θυμάμαι καλά. Έχω το χαρτί που μου έδωσαν, πρέπει να το κοιτάξ

Ο χρόνος αντίδρασης σε περίπτωση φρεναρίσματος δεν περιλαμβάνει μόνο την καταγραφή του οπτικού ερεθίσματος, την επεξεργασία στον οπτικό φλοιό και την απόπειρα ανάληψης δράσης (με απόλυτη προσήλωση, αυτά είναι ~0.20-0.25s). Περιλαμβάνει και την αντίληψη του ερεθίσματος ως επικείμενο κίνδυνο, την αποστολή του νευρικού ερεθίσματος και την ανταπόκριση του μυϊκού συστήματος για την εκτέλεση φρεναρίσματος.

 

Συνήθως όλη αυτή η αλυσίδα εκτιμάται ότι απαιτεί ~1.5s κάτω από συνήθεις συνθήκες οδήγησης. Μια έρευνα των αρχών του 2000 είχε καταλήξει σε πάνω από 2s. Στην απόσταση που διανύει στο μεταξύ το αυτοκίνητο προστίθεται κι εκείνη που απαιτείται για το πραγματικό φρενάρισμα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, PetrosD said:

Κι όμως προσπαθώ να είμαι 90% προσηλωμένος στην οδήγηση. Ούτε μουσική στο αυτοκίνητο, ούτε συζητήσεις.

Μπράβο σου που προσπαθείς. Πόσο βέβαιος είσαι, όμως, ότι το ίδιο πράττουν και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί; 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, acct said:

Ο χρόνος αντίδρασης σε περίπτωση φρεναρίσματος δεν περιλαμβάνει μόνο την καταγραφή του οπτικού ερεθίσματος, την επεξεργασία στον οπτικό φλοιό και την απόπειρα ανάληψης δράσης (με απόλυτη προσήλωση, αυτά είναι ~0.20-0.25s).

Αυτό είναι ένα θέμα, που δεν με είχε απασχολήσει ιδιαιτέρως, μέχρι σήμερα και θα το ψάξω.

 

3 minutes ago, cna said:

Μπράβο σου που προσπαθείς. Πόσο βέβαιος είσαι, όμως, ότι το ίδιο πράττουν και όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί; 

Είμαι απόλυτα σίγουρος.

Spoiler

Ότι δεν προσέχουν καθόλου ( :p ) και είναι πάντα έτοιμοι να την κάνουν την βλακεία. Μάλιστα πολλές φορές είμαι στη διαδικασία να προβλέπω μόνος μου τί βλακεία θα κάνει ο μπροστά/δίπλα.

 

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, PetrosD said:

Μάλιστα πολλές φορές είμαι στη διαδικασία να προβλέπω μόνος μου τί βλακεία θα κάνει ο μπροστά/δίπλα.

Κι αυτό αυτομάτως αυξάνει τον χρόνο αντίδρασής σου. Για να μην μακρυγορώ τις ταχύτερες αντιδράσεις τις έχουν οι οδηγοί αγώνων, οι οποίοι προφανώς κι εκτίθενται συνεχώς σε κίνδυνο, αλλά αν θυμάμαι καλά οι πλέον τυπικές δεν φτάνουν καν στον εγκέφαλο. Κατά κάποιον περίεργο τρόπο, όπως είχα διαβάσει κάποτε, η ανταπόκριση των οδηγών αγώνων σε πολύ συγκεκριμένα ερεθίσματα γίνεται μέσω του μυελού, όπως αντιδρούμε όλοι οι υπόλοιποι όταν ερχόμαστε σε επαφή με ένα καυτό αντικείμενο (η αντίδρασή μας είναι εντελώς αυτόματη ενώ ο εγκέφαλος το μόνο που προλαβαίνει να κάνει είναι να αισθανθεί τον πόνο του εγκαύματος).

Έγινε επεξεργασία από cna
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος Thresh86 έγραψε:

@GoMaR   αν οι τελευταίες Ferrari βρίσκονται στα 35μ για το τυπικό 100-0 , καλό θα είναι να τις ξαναβάλουν για δοκιμές :hehe:

για τέτοιου επιπέδου αυτοκίνητα είναι τραγική επίδοση , να σκεφτείς ότι ένα Renault Clio RS σκοράρει 36μ περίπου.     

Για βαλε το Clio στο 200-0 και ποσες επαναληψεις μπορει να κανει. Και δες και ενα supercar

Υπαρχει και ενα κατω οριο, 32m ειναι αριστη επιδοση. Οποιος εχει κατω απο 45m με ενα απλο αμαξακι πρεπει να ειναι ευχαριστημενος

πριν 19 λεπτά, το μέλος PetrosD έγραψε:

Οι τιμές που αναφέρεις είναι εξωπραγματικές. Δεν ξέρω αν υπάρχουν. Και γιατί παρακαλώ τα Magnatec είναι αηδίες; (Αν και δε τα προτίμησα για το τουρμποντίζελ, έβαλα EDGE).

Ελπιζω το μπουκαλι σου να εχει μεμβρανη κατω απο το καπακι

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 7/3/2017 at 11:27 PM, cna said:

τόσο λίγο χρόνο ώστε δεν επαρκεί ο μέσος χρόνος αντίδρασης ούτε του νωτιαίου μυελού (νομίζω είναι λίγο πάνω από 1 sec).

 

5 minutes ago, cna said:

η ανταπόκριση των οδηγών αγώνων σε πολύ συγκεκριμένα ερεθίσματα γίνεται μέσω του μυελού, όπως αντιδρούμε όλοι οι υπόλοιποι όταν ερχόμαστε σε επαφή με ένα καυτό αντικείμενο (η αντίδρασή μας είναι εντελώς αυτόματη ενώ ο εγκέφαλος το μόνο που προλαβαίνει να κάνει είναι να αισθανθεί τον πόνο του εγκαύματος).

 

Ειλικρινά προσπαθώ να σε καταλάβω, αλλά δεν μπορώ. Από τη μια λες ότι ΝΟΜΙΖΕΙΣ ο χρόνος αντίδρασης του νωτιαίου μυελού είναι πάνω από 1 δευτερόλεπτο, από την άλλη λες ότι οι οδηγοί αγώνων αντιδρούν μέσω του μυελού, πριν το ερέθισμα φτάσει στον εγκέφαλο, όπως όταν τραβιόμαστε σε ένα κάψιμο.

Αυτά τα 2 είναι αντιφατικά. Δεν έχω δει κανέναν (ούτε εμένα) να καθόμαστε ένα δευτερόλεπτο ή και παραπάνω μέχρι να καούμε ή όταν μας χτυπάει το ρεύμα ή όταν μας τρυπάει κάτι.

 

4 minutes ago, slalom said:

Ελπιζω το μπουκαλι σου να εχει μεμβρανη κατω απο το καπακι

Ναι είχε.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@PetrosD Πρέπει να είχα δει το ίδιο ντοκυμανταίρ με τον @acct αλλά επειδή πέρασαν τα χρόνια (πάνε καμιά δεκαπενταριά) είναι λίγο συγκεχυμένα στο μυαλό μου ως προς τους πραγματικούς χρόνους. Γι' αυτό και προσπάθησα να αντλήσω πληροφορίες από οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο (ακόμη και την «φυλλάδα»). Σε εκείνο το ντοκυμανταίρ, λοιπόν, ο μέσος πραγματικός χρόνος ενσυνείδητης αντίδρασης είναι γύρω στα 2 sec με τον χρόνο της ασυνείδητης (αυτόματης) να είναι περί το 1 sec. 

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, PetrosD said:

Αυτό είναι ένα θέμα, που δεν με είχε απασχολήσει ιδιαιτέρως, μέχρι σήμερα και θα το ψάξω.

Αυτό είναι το καλύτερα μελετημένο κομμάτι της αλληλουχίας, γιατί είναι εύκολο να γίνει εργαστηριακά. Ειδικά όταν πρόκειται για ένα απλό και αναμενόμενο ερέθισμα και η αντίδραση δρομολογείται από μια πολύ αποτελεσματική νευρική δίοδο (πχ "μόλις δεις το φωτάκι, πάτησε το κουμπί"), ο χρόνος μπορεί να πέσει σε εξαιρετικές περιπτώσεις και κάτω από 100ms σε νέους και εξασκημένους άνδρες. Οι γυναίκες έχουν μεσοσταθμικά ελάχιστα αυξημένο χρόνο αντίδρασης.

 

Σημασία έχει και ο τύπος του ερεθίσματος. Τα απλά ακουστικά ερεθίσματα οδηγούν σε χαμηλότερους χρόνους αντίδρασης κατά μέσο όρο (~150ms vs. 250 ms), αλλά συνήθως δεν υπάρχει τέτοιο ερέθισμα που να μπορεί να οδηγήσει σε φρενάρισμα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αν ακούσεις ένα ξεκάθαρο και δυνατό "μπαμ", μάλλον έχεις ήδη τρακάρει.

 

Edit:

2 minutes ago, cna said:

Πρέπει να είχα δει το ίδιο ντοκυμανταίρ με τον @acct αλλά επειδή πέρασαν τα χρόνια (πάνε καμιά δεκαπενταριά) είναι λίγο συγκεχυμένα στο μυαλό μου ως προς τους πραγματικούς χρόνους.

Τα νούμερα είναι από επιστημονική βιβλιογραφία σε αντικείμενο που έχω μελετήσει παλιότερα. Πρακτικά είναι σχεδόν πανομοιότυπα σε μελέτες από το 1980 ως το 2005. Δεν μπαίνω στον κόπο να παραθέσω πηγές, γιατί η μνήμη μου δεν έχει ατονήσει τόσο ώστε να μπω στον κόπο να τις αναζητήσω και  επίσης ελπίζω ότι με θεωρείτε αξιόπιστο. :)

Έγινε επεξεργασία από acct
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Θυμάστε το παιχνιδάκι με τα αρνάκια που είχε ποσταριστεί πριν χρόνια στο The Lab και έπρεπε να πατήσουμε το κλικ όταν βλέπαμε το αρνάκι να ξεκινά να διασχίσει την οθόνη;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, PetrosD said:

Θυμάστε το παιχνιδάκι με τα αρνάκια που είχε ποσταριστεί πριν χρόνια στο The Lab και έπρεπε να πατήσουμε το κλικ όταν βλέπαμε το αρνάκι να ξεκινά να διασχίσει την οθόνη;

Δεν είναι το ίδιο. Εμπίπτει σε αυτό που είπε ο @GoMaR περί αναμονής. Σε πραγματικές συνθήκες δεν αναμένεις να βρεις μπροστά σου ένα αρκουδάκι που διασχίζει κάθετα την Εγνατία Οδό... Πάντως σε κάθε περίπτωση ισχύει ότι η συνεχής εξάσκηση βελτιώνει τους χρόνους, απλώς καλό θα είναι αυτή να λαμβάνει χώρα στην εικονική πραγματικότητα κάποιου παιχνιδιού ή εντός πίστας...

Έγινε επεξεργασία από cna
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Screw it. Ντράπηκα για το μεθοδολογικό ατόπημα και βάζω πηγές για το συγκεκριμένο θέμα που συζητάμε, πέρα από την ακαδημαϊκή συζήτηση περί Response Time.

 

Από το http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/001872088602800110

Quote

Perception-response (PR) time, the time from the first sighting of an obstacle until the driver applies the brakes, is an important component of stopping sight distance. [...] The results indicate a 95th percentile PR time of about 1.6 s for both age groups.

Από το http://trrjournalonline.trb.org/doi/abs/10.3141/1628-01

Quote

The 95th percentile perception-brake response times for these same conditions was 2.0 s. [...] most drivers are capable of responding to an unexpected hazard in the roadway in 2.0 s or less.

Από το http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/STHF0203_1

Quote

The most important variable is driver expectation, which affects RTs by a factor of 2. When fully aware of the time and location of the brake signal, drivers can detect a signal and move the foot from accelerator to brake pedal in about 0.70 to 0.75 sec. Response to unexpected, but common signals, such as a lead car's brake lights, is about 1.25 sec, whereas RTs for surprise events, such as an object suddenly moving into the driver's path, is roughly 1.5 sec.

 

Επιμένω, οτιδήποτε κάτω από 1s πρέπει να θεωρείται ανεδαφικό κάτω από συνήθεις συνθήκες για τον μέσο οδηγό.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, acct said:

Επιμένω, οτιδήποτε κάτω από 1s πρέπει να θεωρείται ανεδαφικό κάτω από συνήθεις συνθήκες για τον μέσο οδηγό.

Γι' αυτό παρακαλούνται οι γκαζιάρηδες να εκδίδουν σχέδια διαδρομών πριν ταξιδέψουν...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Έχω δει αγέλη σκυλιών να διασχίζει τη νέα εθνική οδό Κορίνθου - Αθηνών στο ύψος της κακιάς σκάλας. Ευτυχώς την είδα πριν τον μπροστινό μου και δεν είχα κανέναν κολλημένο πίσω μου...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.