Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

2 hours ago, sstav said:

εγώ βλεπω ένα σκασμό οπελ παντως

 

Σαφώς και είναι καλύτερο και πιο δημοφιλές ένα οπελ από ένα glorified fiat.

Το οτι τα κριτικάρουμε δε σημαίνει οτι δεν υπάρχουν χειρότερα από αυτά. 

  • meow 1
Link to comment
Share on other sites

On 18/11/2023 at 10:09 ΜΜ, το μέλος acct έγραψε:

 

Η διατύπωση του άρθρου είναι λίγο παραπλανητική.

 

Τα ταχύμετρα δεν είναι γενικά ρυθμισμένα στη μέγιστη επιτρεπόμενη απόκλιση. Είναι ρυθμισμένα έτσι ώστε η πιο "γρήγορη" διάσταση ελαστικού που προβλέπεται για το κάθε αυτοκίνητο από τον κατασκευαστή να είναι εύκολα εντός του νόμιμου ορίου (~3-5% under).

 

Επίσης, το οδόμετρο δεν είναι "σωστό", αλλά είναι "ακριβές" για την εργοστασιακή διάσταση ελαστικού. Αν αλλάξεις διάσταση και βάλεις κάτι συμβατό, αλλά με διαφορετική περίμετρο, παύει να είναι σωστό.

 

Μερικά νούμερα στο πόδι (ενδέχεται να μην είναι 100% ακριβή, αντλώ μετρήσεις από λάστιχα που βρήκα με βιαστική αναζήτηση):

 

Λχ, αν αλλάξεις (α) 185/55/15 με (β) 195/50/15, έχεις ~1.3% μικρότερη περίμετρο. Η αλλαγή είναι απολύτως συμβατή, αλλά το ταχύμετρο και το οδόμετρο θα έχουν στη νέα διάσταση διαφορά ~1.3%.

 

Αν το ταχύμετρο ήταν απολύτως ακριβές στην (α), θα έδειχνε 100 km/h όταν πηγαίνεις με 100. Στη (β) θα δείχνει 100 km/h όταν πηγαίνεις με 98.7. Επειδή το νέο λάστιχο θέλει περισσότερες περιστροφές για να διανύσει την ίδια απόσταση, όταν κάνεις 100 km, θα έχει μετρήσει 101.3.

 

Επειδή ενδέχεται να γίνει η αντίθετη αλλαγή, (β) -> (α), αν το ταχύμετρο ήταν απολύτως ακριβές στην (β), στα 100 km/h θα έδειχνε 100. Στην (α) θα δείχνει 100 km/h όταν στην πραγματικότητα πηγαίνεις με 101.3, οπότε θα είναι παράνομο. Γι αυτό και αφήνουν λίγο περισσότερο περιθώριο, που να καλύπτει και θερμοκρασία-πίεση και φθορά ελαστικού.

 

Πάντως, από όσα αυτοκίνητα έχω μετρήσει, ποτέ δε φτάνουν το μέγιστο 10% + 4 km/h με τις προβλεπόμενες διαστάσεις, πιέσεις και φυσιολογικό πέλμα σε συνθήκες που έχω οδηγήσει. Ίσως το πλησιάζουν σε ακραίες συνθήκες. 🤷‍♂️

Καλά όλα αυτά, εμένα όμως η μηχανή χάνει 8% στα πολλά (βάσει GPS) αλλά το οδόμετρο είναι ακριβέστατο (πάλι GPS). Απλά απορώ πως το ρυθμίζουν αυτό, το ένα να χάνει και το άλλο όχι. Υποτίθεται ότι μετρούν από το σασμάν. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Lakisss said:

Καλά όλα αυτά, εμένα όμως η μηχανή χάνει 8% στα πολλά (βάσει GPS) αλλά το οδόμετρο είναι ακριβέστατο (πάλι GPS). Απλά απορώ πως το ρυθμίζουν αυτό, το ένα να χάνει και το άλλο όχι. Υποτίθεται ότι μετρούν από το σασμάν. 

 

Το οδόμετρο είναι ακριβές επειδή έχεις την εργοστασιακή διάσταση ελαστικού ή κάποια που διαφέρει ελάχιστα. Άλλαξε διάσταση και θα χαλάσει και το οδόμετρο. 🙄

 

Εντάξει, δεν ήμουν και πολύ ξεκούραστος όταν έγραφα, αλλά σου λέω ακριβώς γιατί το ένα χάνει (και πόσο) και το άλλο όχι...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

10 ώρες πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

ετσι μου εκανε ενας μπακλαβας με την καινουρια Χ1 στην εθνικη, μεχρι που κατεβασα μια 5η και απλα δεν με ξαναειδε

ο,τι καινουριο κυκλοφορει ειναι μεχρι 150 άλογα, και πολλα ειπα

  • Like 2
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος acct έγραψε:

 

Το οδόμετρο είναι ακριβές επειδή έχεις την εργοστασιακή διάσταση ελαστικού ή κάποια που διαφέρει ελάχιστα. Άλλαξε διάσταση και θα χαλάσει και το οδόμετρο. 🙄

 

Εντάξει, δεν ήμουν και πολύ ξεκούραστος όταν έγραφα, αλλά σου λέω ακριβώς γιατί το ένα χάνει (και πόσο) και το άλλο όχι...

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι ρωτάω (η εγώ είμαι γκάου) . Δεν με ενδιαφέρει η αλλαγή ελαστικού, η μοτοσυκλέτα φοράει ένα νούμερο και δεν αλλάζει. 

Τεχνικά δεν μπορώ να καταλάβω πως αφού παίρνουν σήμα από τη  ίδια πηγή (κιβώτιο μάλλον),  μετρούν διαφορετικά. 

Έγινε επεξεργασία από Lakisss
Link to comment
Share on other sites

Μέχρι πόσο χρονών αξίζει να πας σε ηλεκτροκίνητο; Ή παίζει ρόλο ο αριθμός φορτίσεων, τα χλμ και κάτι άλλο; Θέλω ένα όσο το δυνατόν φθηνότερο (άρα και παλαιό) για σπίτι-σχολείο και σχολείο-σπίτι (10-15 χλμ τη μέρα average)

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος slalom έγραψε:

ο,τι καινουριο κυκλοφορει ειναι μεχρι 150 άλογα, και πολλα ειπα

To θέμα ειναι οτι οι περισσότεροι έρχονται απο 80-100 αλογα ατμόσφαιρα στα 120-150 τουρμπάτα και νομίζουν οτι εχουν τουλάχιστον 300 κατω απο το πόδι τους λόγω ροπής!!

Κάτι x1, 3008 ακομα και yaris hybrid, 208 κλπ

 

Μέχρι να τους κλείσεις το σπίτι και να ηρεμήσουν 😂 

 

Μόνο κάποια plugin hybrid έχουν σοβαρό γκάζι (τουλάχιστον με γεμάτη μπαταρία) ειδικά οσα είναι 4κίνητα

Έγινε επεξεργασία από and64
  • Like 2
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Lakisss said:

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι ρωτάω (η εγώ είμαι γκάου) . Δεν με ενδιαφέρει η αλλαγή ελαστικού, η μοτοσυκλέτα φοράει ένα νούμερο και δεν αλλάζει. 

Τεχνικά δεν μπορώ να καταλάβω πως αφού παίρνουν σήμα από τη  ίδια πηγή (κιβώτιο μάλλον),  μετρούν διαφορετικά. 

 

Το πώς το γράφω πιο πάνω, αλλά δε γράφω το γιατί και μάλλον αυτό φταίει. Να το πω αλλιώς, χωρίς πολλά νούμερα. 

 

Και το ταχύμετρο και το οδόμετρο μετρούν περιστροφές.

 

Το οδόμετρο είναι πάντα βαθμονομημένο στην περίμετρο του εργοστασιακού τροχού, οπότε είναι ακριβές με πολύ μικρή απόκλιση. Αν ο τροχός έχει περίμετρο 2m και κάνει 500 περιστροφές, έχεις κάνει 1 km. Τόσο θα μετρήσει.

 

Το ταχύμετρο είναι βαθμονομημένο να δείχνει περισσότερο (έως ~10%), έτσι ώστε να μην μπορείς κατά λάθος να παραβιάσεις το όριο ταχύτητας. Δηλαδή να πηγαίνεις με 100 ή λιγότερα όταν σου δείχνει 100 (ή αλλιώς, να μην πηγαίνεις με 110 όταν σου δείχνει 100).

 

Αν βάλεις ένα ολοκαίνουριο λάστιχο, με λίγο παχύτερο πέλμα  και το παραφουσκώσεις, τα 2m περιμέτρου μπορεί να γίνουν εύκολα 2.04m. Το οδόμετρο θα εξακολουθεί να δείχνει για 500 περιστροφές 1000m, αλλά θα έχεις διανύσει 1020m. Στην απόσταση η διαφορά είναι ανεπαίσθητη. Στην ταχύτητα, αν δεν είχε "αέρα", η διαφορά από 100 km/h σε 102 km/h σε κάνει από νόμιμο, παράνομο.

 

Δεν ξέρω γιατί στη μηχανή (που δεν έχεις πολλές επιλογές ελαστικού) η απόκλιση είναι επίσης ~8%, γιατί λογικά δε θα φτάσεις σε αυτό το όριο.

 

Σε αυτοκίνητα, όμως, μπορείς εύκολα να αλλάξεις 3% την εργοστασιακή διάσταση και να είσαι ακόμη πλήρως νόμιμος. Οπότε χρειάζεται περίπου 8% απόκλιση, ώστε να μη δείχνει μικρότερη από την πραγματική ταχύτητα ακόμη κι όταν είσαι με ολοκαίνουριο, μεγαλύτερο λάστιχο, που είναι παραφουσκωμένο.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, το μέλος and64 έγραψε:

To θέμα ειναι οτι οι περισσότεροι έρχονται απο 80-100 αλογα ατμόσφαιρα στα 120-150 τουρμπάτα και νομίζουν οτι εχουν τουλάχιστον 300 κατω απο το πόδι τους λόγω ροπής!!

Κάτι x1, 3008 ακομα και yaris hybrid, 208 κλπ

 

Μέχρι να τους κλείσεις το σπίτι και να ηρεμήσουν 😂 

 

Μόνο κάποια plugin hybrid έχουν σοβαρό γκάζι (τουλάχιστον με γεμάτη μπαταρία) ειδικά οσα είναι 4κίνητα

τα ειπες ολα!!!!

και αυτα τα plug in hybrid που λες, ενω παιζουν καπου στα 200-225 αλογα παντα με γεματη μπαταρια, ζυγίζουν και κοντα στους 2 τονους

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 ώρες πριν, το μέλος Spirosssss έγραψε:

Μέχρι πόσο χρονών αξίζει να πας σε ηλεκτροκίνητο;

 

Εγώ θα έλεγα να είσαι από 35 και πάνω. Είναι βαρετά.. Μόνο γκάζι και φρένο τί να το κάνεις. Πάρε ένα yaris του 2000 να ζεις την οδήγηση.

  • Like 2
  • Haha 6
Link to comment
Share on other sites

30 λεπτά πριν, το μέλος Simon έγραψε:

 

Εγώ θα έλεγα να είσαι από 35 και πάνω. Είναι βαρετά.. Μόνο γκάζι και φρένο τί να το κάνεις. Πάρε ένα yaris του 2000 να ζεις την οδήγηση.

Ευχαριστώ, μάλλον εγώ δεν το έθεσα σωστά (αν και είμαι >35  :hehe: ) Ήθελα να μάθω για το ανώτατο ασφαλές όριο του αυτοκινήτου και της μπαταρίας του. Για παράδειγμα κοιτάω κάτι Renault Zoe 8ετίας-10ετίας.. 

Έγινε επεξεργασία από Spirosssss
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, το μέλος Spirosssss έγραψε:

Ευχαριστώ, μάλλον εγώ δεν το έθεσα σωστά (αν και είμαι >35  :hehe: ) Ήθελα να μάθω για το ανώτατο ασφαλές όριο του αυτοκινήτου και της μπαταρίας του. Για παράδειγμα κοιτάω κάτι Renault Zoe 8ετίας-10ετίας.. 

 

Αν κινείσαι κοντά στα 10.000 είναι πιο δοκιμασμένο να πάρεις ένα yaris hybrid. Κοίτα να δεις πάλι εκεί καταλήγουμε...

 

2 ώρες πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

Ηθελε να πει GR Yaris

 

50.000 για ένα σχιστομάτικο κουβά; χειρότερα κι από focus st

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, HotPeanut said:

Πάρε ένα yaris του 2000 να ζεις την οδήγηση.

 

Όσο η Ford προσπαθεί να πείσει πως τα ST είναι σπορ, η Volvo πως είναι premium, η Opel πως είναι όμορφα, η τογιότα παλεύει να αποδείξει πως ο κουβάς της είναι αμάξι. -->

 

Spoiler

image.png

 

 

 

 

6 hours ago, Spirosssss said:

Για παράδειγμα κοιτάω κάτι Renault Zoe 8ετίας-10ετίας.. 

 

Μόνο αν είναι σε χώμα τιμή, για μέσα στην πόλη και αν έχεις δωρεάν δίκτυο φόρτισης κοντά σε σπίτι/δουλειά το οποίο είσαι σίγουρος οτι θα παραμείνει δωρεάν για τα επόμενα χρόνια.

Αλλιώς δεν είναι βιώσιμο. 

Για να καταλάβεις με μπακάλικο τρόπο πόση χωρητικότητα έχει μείνει, τσεκάρεις αμπερ πριν φορτίσει, και αφού φορτίσει, στον φορτιστή πόσα πήρε για να γεμίσει. Και έχεις +/- ένα μπούσουλα.

  • Like 1
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, BloodMage said:

Αν δεν έχεις οδηγήσει δεν μπορείς να να έχεις άποψη αντικειμενική και σωστή 

 

Υπάρχουν σε φόρουμς του εξωτερικού πολλά παραδείγματα χρήσης λιωμένου nissan leaf με αυτονομία καμιά 50-60 χλμ που όταν οι δημοτικοί φορτιστές έγιναν επι πληρωμή έγινε μη βιώσιμο.

Το 8-10ετίας Zoe ίδια συνομοταξία είναι. 

 

Γενικά πάντως είμαι της άποψης οτι δε χρειάζεται να φας σκ**α για να καταλάβεις οτι δεν είναι σοκολάτες, ειδικά όταν υπάρχουν άλλοι πρόθυμοι.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Just now, BloodMage said:

Βασικά δεν το διευκρίνησα. Εννοούσα αυτό που είπες για το yaris gr και το st

Και γενικά μην πιστεύεις πάντα όσα διαβάζεις 

 

Δεν είπα για το GR κάτι αλλά για το απλό και έκανα παράθεση το site του κατασκευαστή. 

Και φυσικά δεν πιστεύω όσα διαβάζω. Αλλιώς θα είχα πάρει και γω ford ή τογιοτα. 

 

 

Spoiler

Μην παίρνεις τόσο στα σοβαρά τα memes ρε.:hehe:

 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.