Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

13 ώρες πριν, το μέλος Lakisss έγραψε:
WWW.NEWSAUTO.GR

Μέχρι το τέλος του 2022 η Νορβηγία ήταν το υπόδειγμα χώρας για την εξάπλωση των ηλεκτρικών. Η...

 

 

 

Η Νορβηγία έπαθε Ελλάδα; :hehe:

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

16 ώρες πριν, το μέλος Lakisss έγραψε:
WWW.NEWSAUTO.GR

Μέχρι το τέλος του 2022 η Νορβηγία ήταν το υπόδειγμα χώρας για την εξάπλωση των ηλεκτρικών. Η...

 

 

TBH Δεν ξέρω ποιος πέφτει από τα σύννεφα...
Ακόμη και σε μια από τις πλουσιότερες χώρες του πλανήτη, το σημαντικότερο πράγμα που καθορίζει την καταναλωτική συμπεριφορά είναι η .... τσέπη του!

That said, αυτό που ήθελαν να πετύχουν στη νορβηγία ήταν να δημιουργηθεί ισχυρή αρκετά ζήτηση για να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες υποδομές αλλά και συνθήκες ανταγωνισμού. Σε ότι και να κάνεις αυτό κατα κανόνα γίνεται με επιδοτήσεις.

 

Και σε εμάς το ίδιο δεν γίνεται; Αμα δεν μπει απόσυρση μέσα, το ιδιο όχημα θα χρησιμοποιείται μέχρι να πέσουν οι ρόδες.

Τα diesel τα αγκαλιάσαμε ομαδικά παρόλο που ήταν πιο ακριβά επειδή ακριβώς με επαρκή χρήση και σε βάθος χρόνου γίνονταν οικονομικότερα

 

Ο απλός πολίτης δεν χέστηκε τόσο πολύ για το περιβάλλον που θα πλήρωνε τόσο περισσότερο για το αυτοκίνητο του.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

σε λιγα χρονια ομως οταν δεν θα εχεις αλλη επιλογη, δλδ τα μονα αμαξια που θα πουλανε οι αντιπροσωπειες θα ειναι ηλεκτρικα και πανακρυβα και με 0 επιδοτησεις.....?

θα μας αναγκαζουν να κανουμε αυτο που θελουν χωρις να χρειαζεται να μας δελεασουν με οποιαδηποτε οικονομικη διευκολυνση.

Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος JaguarOne έγραψε:

That said, αυτό που ήθελαν να πετύχουν στη νορβηγία ήταν να δημιουργηθεί ισχυρή αρκετά ζήτηση για να δημιουργηθούν οι αντίστοιχες υποδομές αλλά και συνθήκες ανταγωνισμού. Σε ότι και να κάνεις αυτό κατα κανόνα γίνεται με επιδοτήσεις.

 

Και σε εμάς το ίδιο δεν γίνεται; Αμα δεν μπει απόσυρση μέσα, το ιδιο όχημα θα χρησιμοποιείται μέχρι να πέσουν οι ρόδες.

Τα diesel τα αγκαλιάσαμε ομαδικά παρόλο που ήταν πιο ακριβά επειδή ακριβώς με επαρκή χρήση και σε βάθος χρόνου γίνονταν οικονομικότερα

 

Σε μια υγιή οικονομία σε καπιταλιστικό πλαίσιο, όχι δεν συμβαίνει αυτό. Ακριβώς αυτό είναι και το νόημα της ελεύθερης αγοράς.

Στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργούνται σκοπίμως στρεβλώσεις στην αγορά για να καθίσταται οικονομικότερη η επιλογή ηλεκτρικού οχήματος, με την ελπίδα ότι όταν σταματήσουν αυτές οι στρεβλώσεις, θα συνεχίσει η ζήτησή τους.

 

Στο δεύτερο σημείο που έχω τονίσει, να είσαι σίγουρος ότι αν η αγοραστική μας δύναμη ήταν πενταπλάσια, ούτε που θα σκεφτόμασταν να κυκλοφορήσουμε με όχημα 10-15-20ετίας. Ακριβώς όπως αναφέρεις και εσύ, και σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο που έγραψες για την απόσυρση, αν μια επιλογή αναμένεται να αποσβεστεί και να εξοικονομήσει στη συνέχεια πόρους, θα επιλεγεί από τους καταναλωτές λόγω συμφέροντος.

Link to comment
Share on other sites

WWW.IN.GR

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία τους νέους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα

 

  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος GoMaR έγραψε:
WWW.IN.GR

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε κατά πλειοψηφία τους νέους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα

 

 

Για την ΕΕ που δεν ξέρει αν θα υπάρχει το 30

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 ώρες πριν, το μέλος Simon έγραψε:

 

Σε μια υγιή οικονομία σε καπιταλιστικό πλαίσιο, όχι δεν συμβαίνει αυτό. Ακριβώς αυτό είναι και το νόημα της ελεύθερης αγοράς.

Στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργούνται σκοπίμως στρεβλώσεις στην αγορά για να καθίσταται οικονομικότερη η επιλογή ηλεκτρικού οχήματος, με την ελπίδα ότι όταν σταματήσουν αυτές οι στρεβλώσεις, θα συνεχίσει η ζήτησή τους.

 

Στο δεύτερο σημείο που έχω τονίσει, να είσαι σίγουρος ότι αν η αγοραστική μας δύναμη ήταν πενταπλάσια, ούτε που θα σκεφτόμασταν να κυκλοφορήσουμε με όχημα 10-15-20ετίας. Ακριβώς όπως αναφέρεις και εσύ, και σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο που έγραψες για την απόσυρση, αν μια επιλογή αναμένεται να αποσβεστεί και να εξοικονομήσει στη συνέχεια πόρους, θα επιλεγεί από τους καταναλωτές λόγω συμφέροντος.

Καμία αντίρρηση στη δεύτερη παράγραφο.

Όσον αφορά την πρώτη όμως, σε μία καπιταλιστική κοινωνία ο βασικός τρόπος να ασκήσει πολιτική το κράτος είναι τα οικονομικά κίνητρα.

Link to comment
Share on other sites

49 λεπτά πριν, το μέλος minast έγραψε:

Καμία αντίρρηση στη δεύτερη παράγραφο.

Όσον αφορά την πρώτη όμως, σε μία καπιταλιστική κοινωνία ο βασικός τρόπος να ασκήσει πολιτική το κράτος είναι τα οικονομικά κίνητρα.

 

Αν εννοείς κοινωνική πολιτική τότε μπορώ να συμφωνήσω. Αλλά αν μιλάμε για προϊόντα δεν συμφωνώ διότι η ελεύθερη αγορά αυτορυθμίζεται.

Ζυγίζω δύο προϊόντα: ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα βενζινοκίνητο, συναρτήσει του κόστους κτήσης και χρήσης αποφασίζω ποιο με συμφέρει και επιλέγω. Αν αυτά τα κόστη αλλάζουν κατά το δοκούν και εμφανίζουν διαφορετικό αυτοκίνητο ως πιο συμφέρον ανά περιόδους, η αγορά αλλοιώνεται και γίνεται στρεβλή. Για παράδειγμα, αν από το επόμενο έτος επιβληθεί περιβαλλοντικό "τέλος" στα οχήματα με ΜΕΚ και ανεβάσει το κόστος κίνησης στα 20€/100χλμ, ξαφνικά θα φαίνεται ως πιο συμφέρον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Link to comment
Share on other sites

6 ώρες πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

σε λιγα χρονια ομως οταν δεν θα εχεις αλλη επιλογη, δλδ τα μονα αμαξια που θα πουλανε οι αντιπροσωπειες θα ειναι ηλεκτρικα και πανακρυβα και με 0 επιδοτησεις.....?

Κρατας το αμαξι σου

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

5 ώρες πριν, το μέλος Simon έγραψε:

 

Σε μια υγιή οικονομία σε καπιταλιστικό πλαίσιο, όχι δεν συμβαίνει αυτό. Ακριβώς αυτό είναι και το νόημα της ελεύθερης αγοράς.

Στην προκειμένη περίπτωση, δημιουργούνται σκοπίμως στρεβλώσεις στην αγορά για να καθίσταται οικονομικότερη η επιλογή ηλεκτρικού οχήματος, με την ελπίδα ότι όταν σταματήσουν αυτές οι στρεβλώσεις, θα συνεχίσει η ζήτησή τους.

 

Στο δεύτερο σημείο που έχω τονίσει, να είσαι σίγουρος ότι αν η αγοραστική μας δύναμη ήταν πενταπλάσια, ούτε που θα σκεφτόμασταν να κυκλοφορήσουμε με όχημα 10-15-20ετίας. Ακριβώς όπως αναφέρεις και εσύ, και σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο που έγραψες για την απόσυρση, αν μια επιλογή αναμένεται να αποσβεστεί και να εξοικονομήσει στη συνέχεια πόρους, θα επιλεγεί από τους καταναλωτές λόγω συμφέροντος.

 

1 ώρα πριν, το μέλος Simon έγραψε:

 

Αν εννοείς κοινωνική πολιτική τότε μπορώ να συμφωνήσω. Αλλά αν μιλάμε για προϊόντα δεν συμφωνώ διότι η ελεύθερη αγορά αυτορυθμίζεται.

Ζυγίζω δύο προϊόντα: ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ένα βενζινοκίνητο, συναρτήσει του κόστους κτήσης και χρήσης αποφασίζω ποιο με συμφέρει και επιλέγω. Αν αυτά τα κόστη αλλάζουν κατά το δοκούν και εμφανίζουν διαφορετικό αυτοκίνητο ως πιο συμφέρον ανά περιόδους, η αγορά αλλοιώνεται και γίνεται στρεβλή. Για παράδειγμα, αν από το επόμενο έτος επιβληθεί περιβαλλοντικό "τέλος" στα οχήματα με ΜΕΚ και ανεβάσει το κόστος κίνησης στα 20€/100χλμ, ξαφνικά θα φαίνεται ως πιο συμφέρον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

 

καλά όχι ακριβώς. Η διαστρέβλωση είναι εκεί παντού και πάντα.
Να πουμε για τα παλιά τα χρόνια που τα τέλη κυκλοφορίας ορίζονταν με τα ... κυβικά του οχήματος;

Να πουμε για την διαφορετική φορολόγηση βενζίνης - diesel - ηλεκτρικού;

Να πουμε ότι δεν φορολογείται επαρκώς η χρήση αλλά η κατοχή;

Εκτός αν το prestige της rolls royce ή της ferrari δεν είναι διαστρέβλωση ( ❤️ για ΜΧ5 όμως οπότε δεν ακούω κουβέντα!)

 

Όπως και να έχει τα οικονομικά εν γένει είναι κοινωνική επιστήμη, και ακόμη και η αγορά ενός αυτοκινήτου γίνεται και με κοινωνικά κριτήρια. Γι'αυτό και το promo των ηλεκτρικών ή άλλων λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων είναι κατα την ταπεινή μου άποψη, και χρειαζούμενη και χρήσιμη.

 

Οπότε ωραία τα ιδανικά, αλλά και η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν είναι ιδανική. ΠΧ https://www.autoblog.gr/2022/12/29/oi-katoxoi-plug-in-yvridikon-aftokiniton-den-fortizoun-tis-bataries-tous/ . Δηλαδή και μολύνουν περισσότερο απο ότι το αντίστοιχο συμβατικό, αλλά απολαμβάνουν και καλύτερης φορολογικής μεταχείρισης έναντι κατόχου του αντίστοιχου συμβατικού.

 

Στο δια ταύτα, για να εισάγεις κάτι που δεν υπάρχει, πρέπει να διαταράξεις τις τρέχουσες ισορροπίες, γιατί είναι αυτές που θα εμποδίσουν την οποιαδήποτε αλλαγή. Ναι, θα διαστρεβλώσεις. Τι να πει και ο καποδίστριας δλδ που διαστρέβλωσε την αγορά εισάγοντας την δωρεάν πατάτα (όπως λέει και ο μύθος).

 

Το θέμα για μένα είναι για πόσο καιρό το κάνεις, πως το κάνεις και με τι στρατηγική. Σε αντίθεση με την δική μας διαστρέβλωση με το πυροτέχνημα των φωτοβολταικών, οι Νορβηγοί ξεκίνησαν στο μακρυνό 1990 (!). Μάλλον αποφάσισαν ότι 3 δεκαετίες ήταν αρκετές και σιγά σιγά αφαιρούν κάποια από τα κίνητρα. Ίσως νιώθουν ότι πλέον θα κυλίσει μόνο του το εγχείρημα.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

45 λεπτά πριν, το μέλος JaguarOne έγραψε:

Οπότε ωραία τα ιδανικά, αλλά και η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν είναι ιδανική. ΠΧ https://www.autoblog.gr/2022/12/29/oi-katoxoi-plug-in-yvridikon-aftokiniton-den-fortizoun-tis-bataries-tous/ . Δηλαδή και μολύνουν περισσότερο απο ότι το αντίστοιχο συμβατικό, αλλά απολαμβάνουν και καλύτερης φορολογικής μεταχείρισης έναντι κατόχου του αντίστοιχου συμβατικού.

Αυτη η "απαλλαγη" της φορολογιας ειναι λαθος, γιατι αυτη η ενεργεια που φορτιζει, καπου παραγεται, δηλαδη καποιου η ατμοσφαιρα επιβαρυνεται

Θα πρεπε να φορολογουνται για την ενεργεια που καταναλώνουν, τροποι αναγωγης υπαρχουν

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 ώρες πριν, το μέλος JaguarOne έγραψε:

καλά όχι ακριβώς. Η διαστρέβλωση είναι εκεί παντού και πάντα.
Να πουμε για τα παλιά τα χρόνια που τα τέλη κυκλοφορίας ορίζονταν με τα ... κυβικά του οχήματος;

Να πουμε για την διαφορετική φορολόγηση βενζίνης - diesel - ηλεκτρικού;

Να πουμε ότι δεν φορολογείται επαρκώς η χρήση αλλά η κατοχή;

Εκτός αν το prestige της rolls royce ή της ferrari δεν είναι διαστρέβλωση ( ❤️ για ΜΧ5 όμως οπότε δεν ακούω κουβέντα!)

 

Όπως και να έχει τα οικονομικά εν γένει είναι κοινωνική επιστήμη, και ακόμη και η αγορά ενός αυτοκινήτου γίνεται και με κοινωνικά κριτήρια. Γι'αυτό και το promo των ηλεκτρικών ή άλλων λιγότερο ρυπογόνων οχημάτων είναι κατα την ταπεινή μου άποψη, και χρειαζούμενη και χρήσιμη.

 

Οπότε ωραία τα ιδανικά, αλλά και η ανθρώπινη συμπεριφορά δεν είναι ιδανική. ΠΧ https://www.autoblog.gr/2022/12/29/oi-katoxoi-plug-in-yvridikon-aftokiniton-den-fortizoun-tis-bataries-tous/ . Δηλαδή και μολύνουν περισσότερο απο ότι το αντίστοιχο συμβατικό, αλλά απολαμβάνουν και καλύτερης φορολογικής μεταχείρισης έναντι κατόχου του αντίστοιχου συμβατικού.

 

Στο δια ταύτα, για να εισάγεις κάτι που δεν υπάρχει, πρέπει να διαταράξεις τις τρέχουσες ισορροπίες, γιατί είναι αυτές που θα εμποδίσουν την οποιαδήποτε αλλαγή. Ναι, θα διαστρεβλώσεις. Τι να πει και ο καποδίστριας δλδ που διαστρέβλωσε την αγορά εισάγοντας την δωρεάν πατάτα (όπως λέει και ο μύθος).

 

Το θέμα για μένα είναι για πόσο καιρό το κάνεις, πως το κάνεις και με τι στρατηγική. Σε αντίθεση με την δική μας διαστρέβλωση με το πυροτέχνημα των φωτοβολταικών, οι Νορβηγοί ξεκίνησαν στο μακρυνό 1990 (!). Μάλλον αποφάσισαν ότι 3 δεκαετίες ήταν αρκετές και σιγά σιγά αφαιρούν κάποια από τα κίνητρα. Ίσως νιώθουν ότι πλέον θα κυλίσει μόνο του το εγχείρημα.

 

Δυστυχώς οι στρεβλώσεις αντί να μειώνονται, καλλιεργούνται αναλόγως συμφερόντων.

Στα πολιτισμένα κράτη δεν φορολογείται η κατοχή πάντως, δηλαδή αν έχεις ένα posche του 2000 στις ΗΠΑ με 3.000 κυβικά, το κράτος δε σου πίνει το αίμα.

 

Δεν διαφωνώ στη μείωση των ρύπων και των απορριμμάτων, είμαι υπέρμαχος αλλά σε υγιή πλαίσια.

 

Για τα plug-in όπως βλέπεις κι εσύ δεν προσφέρουν εν τέλει αυτό για το οποίο επιδοτούνται.

 

Οι πατάτες του Καποδίστρια είναι urban legend..

 

Η τάση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων δείχνει ότι δεν κυλάει μόνο του τελικά... Τέσπα κατά τη γνώμη μου η αλλαγή νοοτροπίας στη μετακίνηση των ανθρώπων θα είχε πολύ καλύτερα αποτελέσματα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.