Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

@jax7480 Δεν μειώνει το αυτοκίνητο ο Σωτήρης, απλά λέει το προφανές: όταν ένα αυτοκίνητο περάσει τα ~15 χρόνια, τα έξοδα συντήρησης ανεβαίνουν σημαντικά. Ίσως υπερβάλλει στο νούμερο (2.000 το χρόνο - τιμές Δανίας βέβαια) αλλά ισχύει. Και είναι λογικό κατά τη γνώμη μου.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, Simon said:

@jax7480 Δεν μειώνει το αυτοκίνητο ο Σωτήρης, απλά λέει το προφανές: όταν ένα αυτοκίνητο περάσει τα ~15 χρόνια, τα έξοδα συντήρησης ανεβαίνουν σημαντικά. Ίσως υπερβάλλει στο νούμερο (2.000 το χρόνο - τιμές Δανίας βέβαια) αλλά ισχύει. Και είναι λογικό κατά τη γνώμη μου.

 

Εγώ απλα είπα πως ναι μεν μπορεί αλλά δεν ειναι κανόνας. Είναι πολλές οι μεταβλητές για να θεωρηθεί κανόνας.

Έχω κι άλλο παράδειγμα.

Το KIA Cerato που εχει ο πατέρας μου ειναι μοντέλο 2006. Σε 14 χρόνια, με 280.000χλμ, με κακή συντήρηση εκτός απο τα πρώτα 6 χρόνια έχει βγάλει:

Μία χαλασμένη κλειδαριά οδηγού.

Ένα σπασμένο κομπρεσσορα air condition που 99% ήταν δικό μου λάθος (άνοιξα τον κλιματισμό σε ανηφόρα με πολλές στροφές στο μοτέρ).

Αυτά.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, jax7480 said:

Το ότι είχες πάρει και καβαλούσες χρέπι δεν σημαίνει πως ειναι το ίδιο για όλα τα αμάξια. Προσοχή δεν κράζω όλα τα ΦΙΑΤ ή ιταλικά. Δεν γενικεύω. Απλά λεω πως δεν ειναι όλα τα αμάξια το ίδιο. Παίζει πολύ ο παράγοντας τύχη σε πάρα πολλές περιπτωσεις. Γι'αυτό και αν ρωτήσεις δύο ανθρώπους με ίδιο καινούριο αυτοκίνητο μετά απο 2-3 χρόνια χρήσης παίζει να σου πουν και διαφορετικά πράγματα. Είναι πλέον τόσοι πολλοί οι παράγοντες σε ένα αυτοκίνητο (από τα ηλεκτρικά, τη καθημερινή χρήση και σε ποιες συνθήκες γίνεται, τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου και την προσοχή στη ορθή χρήση του) που και 10 άτομα να ρωτήσεις μπορεί να πάρεις 10 διαφορετικές απαντήσεις.

Ναι μπορεί όντως ο ψιλογενικός κανόνας να ειναι αυτός που αναφέρεις αλλά σίγουρα όχι για όλες τις μάρκες και όλα τα μοντέλα.

 

Θα σου πω μικρό παράδειγμα απο το προηγούμενο καρούλι που κυκλοφορούσα. Audi A8 4.2TDI, μοντέλο 2005. Όταν το έδωσα ήταν 13 ετών αυτοκίνητο. Τιμή αγοράς 18.000€, 222.000χλμ νομίζω είχε όταν το πήρα. Μέσα σε 2.5 χρόνια χρήσης έκανε άλλα 55.000χλμ περίπου από εμένα.

Τι έβγαλε η γνωστή λαδιέρα του γκρουπ βαγκ, όπως χαριτολογώντας αναφέρονται όλοι όταν μιλάνε για αμάξια του γκρουπ. 

Μια καμμένη λάμπα. Ένα χαλασμένο κομπρέσσορα αερανάρτησης πριν το δώσω. Από εκεί και πέρα, λάδια, φίλτρα στην ώρα τους και τέλος. Επίσης δεν έκαιγε σταγόνα λάδι. 

[...]

 

Μα δεν διαφωνώ κάπου (πλην του ότι καβαλούσα χρέπι). Υπάρχει όμως η εξής διαφοροποίηση.

Το αυτοκίνητο που γκρινιάζω ότι δεν ήθελα να ασχοληθώ, το είχα 10 χρόνια και 3 μήνες, και το αγόρασα με 60κ μεταχειρισμένο από τον κουμπάρο μου (δηλαδή το ήξερα από καινούριο).

Πέραν του ότι ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, προσπαθούσα να το κρατήσω στην κατάσταση του καινούριου και με διάφορες αναβαθμίσεις.

Τα πρώτα 6 χρόνια (2009-2015) δεν μου είχε βγάλει το παραμικρό σοβαρό πρόβλημα, πλην αστείων πραγμάτων (λάμπες κλπ.) και ενός προβλήματος που δεν χρειάστηκε να το φτιάξω (αισθητήρας γωνίας τιμονιού, κλασσικό στα ηλεκτρικά τιμόνια). Από τα 60κ μέχρι τα 120κ σε χιλιόμετρα, καθημερινή χρήση παντού και πάντα. Στα 120κ άρχισε το θέμα με τα ημιαξόνια, που έβαλα τελικά 2 μεταχειρισμένα και όλα καλά για σχεδόν άλλα 40κ (με μικρό κόστος) και έκανα και κάποια βασικά κυρίως λόγω παλαιότητας, πάντα προληπτικά (συμπλέκτη κλπ.).

Μετά όμως το πέρας των 14 ετών, δεν το προλάβαινα. Και το πρόβλημα που είχε, δεν ήταν μόνο ότι δεν το προλάβαινα, αλλά και το κόστος των ανταλλακτικών αν δεν ασχοληθείς, ή ακόμη και η πλήρης ανυπαρξία ανταλλακτικών (και ξέρεις, όταν κάτι το κρατάς σαν καινούριο, το να πάρεις ένα μεταχειρισμένο ανταλλακτικό για να βγάλεις 1-2 χρόνια δεν είναι πάντα η λύση).

Σίγουρα, είχα περάσει την ημερομηνία ... λήξης :)

 

Οπότε αυτό λέω, δεν θέλω να πάρω ένα μεταχειρισμένο που δεν ξέρω πότε θα λήξει ούτε πόσο θα βγάλει, θέλω σαν επόμενο να πάρω κάτι καινούριο και αν έχει κάποια κατασκευαστικά μειονεκτήματα αυτά μπορούν να λυθούν εντός εγγύησης με γνήσια και καινούρια ανταλλακτικά.

Το A8 μπορεί να μην σου έβγαλε τίποτα στα 2.5 χρόνια. Αν το κράταγες όμως άλλα 2.5, μπορεί να πήγαινε ο μισός νορβηγικός μισθός σου σε ανταλλακτικά :) 

Είναι καθαρά θέμα τύχης, η οποία όσο περισσότερο κρατάς ένα παλιό αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο το ρισκάρεις :)

 

Επίσης υπάρχει και άλλη μία παράμετρος: 

ένα αυτοκίνητο που ο μέσος οδηγός καταλαβαίνει ως τέλειο, ο έμπειρος που ξέρει και 2-3 μηχανολογικά μπορεί να καταλάβει τα προβλήματα. Οπότε προσωπικά ακούω βερεσέ αυτά που λένε "αστέρι το τογιότα ούτε λάδι" και μπαίνεις στο τογιότα και τρίζουν τα κόκκαλά του και δεν τολμάς να στρίψεις. Αν δεν το δω από κάτω εγώ προσωπικά, να περάσω 1-2 ώρες χαζεύοντας, και 1 μήνα οδηγώντας, δεν μπορώ να κάνω εκτίμηση.

  • Like 6
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

εμπειρικά , έχω δει ότι γύρω στα 150Κ παίρνεις την απόφαση : 

 

ή το σπρώχνεις λίγο πριν την αλλαγή των αναλωσίμων 

ή  παίρνεις απόφαση οτι θα συνεχίσεις με αυτό οπότε αντικαθιστάς τα αναμενόμενα 

 

Αναμενόμενο είναι κάπου εκεί (+- 50 Κ χλμ) , να αρχίζει να ζητά συμπλέκτη ή  ανάρτηση ή  φρένα ή δυναμό κλπα, με τα κόστη να μην είναι μικρά.

 

Τώρα, αν σε έχει ταλαιπωρήσει κιόλας με έξτρα ζημιές απο τα αναλώσιμα , τότε είναι μονόδρομος η απόφαση 

 

Υπάρχει βέβαια και η μερίδα κόσμου που δεν πολυενδιαφέρεται αν π.χ κάθε λίγο και λιγάκι η BMW του θα βγάλει πολλαπλασιαστές, η Mercedes γρανάζια εκκεντροφόρων , το Ford του αντλία νερού και τρόμπα τιμονιού , το Toyota του καίει λάδι , το Audi του αισθητήρα λ , το Mitsubishi του πλακέτα φωτιστικού σώματος κλπα

Σου λέει ένα 1000άρικο το χρόνο σε ζημιές alone, δεν με απασχολεί μέχρι να το σπρώξω ως ΑΡΙΣΤΟ , ΑΤΡΑΚΑΡΙΣΤΟ , ΑΒΑΦΟ κλπα.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Just now, Thresh86 said:

 

Σου λέει ένα 1000άρικο το χρόνο σε ζημιές alone, δεν με απασχολεί μέχρι να το σπρώξω ως ΑΡΙΣΤΟ , ΑΤΡΑΚΑΡΙΣΤΟ , ΑΒΑΦΟ κλπα.

 

 

Μην ξεχνάς το κλειστό πάρκινγκ και όλα τα χιλιόμετρα εθνική μόνο.

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

 

πριν 3 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Είσαι έτοιμος?

Απλα ο προηγουμενος το ειχε παραμελημενο (γι'αυτο το εδωσε), και μετα βγηκαν ολα στον επομενο ιδιοκτητη

Και ο τριτος θα μας ελεγε "το αμαξι ειναι αστερι!"

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, slalom said:

 

Απλα ο προηγουμενος το ειχε παραμελημενο (γι'αυτο το εδωσε), και μετα βγηκαν ολα στον επομενο ιδιοκτητη

Και ο τριτος θα μας ελεγε "το αμαξι ειναι αστερι!"

 

Διάβασε και το επόμενο ποστ. :p  

Αυτό που λες ισχύει όταν αγοράζεις αμάξια που έχουν αλλάξει πολλά χέρια.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, πρακτικά εγώ ήμουν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης :p 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

53 minutes ago, slalom said:

Εσυ ησουν ο δευτερος

 

6 χρόνια ο κουμπάρος (2003-2009), 10 χρόνια εγώ (2009-2019), και τώρα το έχει (ελπίζω χωρίς προβλήματα) ο τρίτος.

Εμένα μου έβγαλε τα προβλήματα στα 2 τελευταία χρόνια (2017-2019 - όπου και γι' αυτό πήρα την απόφαση να το διώξω), φταίει ο πρώτος ιδιοκτήτης ή εγώ τα πρώτα 8 χρόνια που το είχα?

Νομίζω κανένας από τους δύο :)

Σημειωτέον ο κουμπάρος τότε ήταν εντελώς "κολλημένος" και έδινε σχεδόν το μισό μισθό του στο αυτοκίνητο, στα 60κ το αμάξι είχε αλλάξει αμορτισέρ, ιμάντες, 2 φορές λάστιχα, είχε βάλει το εργοστασιακό body kit κλπ. 

Κι εγώ όμως είχα συνεχίσει δυναμικά αφού είχα σηκώσει το μισό ebay :hehe: 

Το 2014 ήμουν σχεδόν έτοιμος νατο δώσω για ένα Grande Punto Abarth που είχα βρει.

Θα ήμουν εδώ και θα έλεγα τι μαλακίες λέτε που τα ιταλικά δε μου χουν βγάλει το παραμικρό πρόβλημα :p 

 

Το εσωτερικό από το "χρέπι", φωτό του 2019, 180κ, 16 ετών: 

IMG_4485.thumb.JPG.eb0bb6e9b15e3af9d153dd93897bd793.JPG

 

Φωτό του 2015: 

IMG_0161.thumb.JPG.cdf8f7e897c8996622e48ef825a8f179.JPG

 

Φωτό του 2017: 

IMG_1673.thumb.JPG.d1022189c36b139ca5280f9b544611d7.JPG

 

Φωτό του 2019: 

IMG_4428.thumb.JPG.cf15dfad02fdd62b461439785ce7205d.JPG

 

(αλλά πέρα από την πλάκα, άλλη μία από το 2019)IMG_4487.thumb.JPG.6a689b368c55d6f72db9b700c8eff8c9.JPG

 

Χώρος μηχανής 2019: 

IMG_4475.thumb.JPG.29cee531756c011dae8269a1c81943d6.JPG

 

Η τελευταία γέιωση που πέρασα (προληπτικά - εγκέφαλος-μπαταρία): 

IMG_4750.thumb.JPG.abd9db2c8be9e4625f5c32e532d4545e.JPG

 

κλπ.

 

Το αυτοκίνητο το είχα πάει μια φορά συνεργείο άσχετο στα 12 χρόνια και μου είχαν πει "πώς το κρατάς έτσι"? Η απάντηση -θα έπρεπε να - είναι δεν το φέρνω σε σκιτζήδες σαν εσάς.

 

Στα 180κ: 

IMG_4664.thumb.JPG.aff6f05e6de90255ce27867b4ec1342a.JPG

 

Πλεξούδα στον "πάγκο": 

IMG_3780.thumb.JPG.c37622e71887f23afee67a5cc6c2895c.JPG

 

Πριν/μετά:

IMG_3824.thumb.JPG.071fd4527b021184e7a45c495b0b0e8d.JPG

 

Λεπτομέρειες: 

2 φορές έχω αλλάξει την πίσω κλειδαριά γιατί χαλάει το micro-switch και δεν ανάβει το φως του χώρου αποσκευών. Την πρώτη με μεταχειρισμένη (τζάμπα), τη δεύτερη με καινούρια.

IMG_2591.thumb.JPG.c55d8a256722ffe9e417d8c10c1b441e.JPG

 

Ο ορισμός του μέχρι κεραίας: 

την κεραία την είχα αλλάξει 2 φορές με ορίτζιναλ (είχε στραβώσει σε κλαδιά κλπ.)

Τη βάση κεραίας, επίσης την είχα αλλάξει 1-2 μήνες πριν το διώξω - η παλιά είχε ξεφτίσει και είχε λίγο τζόγο.

 

IMG_4735.thumb.JPG.1b92ac5e4ba2c1804f57a9471f5eb88b.JPG

 

Η βασικές αρχές που έχω: 

1. ποτέ σε ηλεκτρολόγο εκτός αν είναι κάτι απλό ή αν δεν έχω τον εξοπλισμό (π.χ. γέμισμα a/c με φρέον)

2. ό,τι μπορώ να κάνω μόνος μου, το κάνω μόνος μου.

Καλύτερα ένα πεταμένο καινούριο ανταλλακτικό, παρά μια πεταμένη εργατοώρα ενός άσχετου.

 

Η πρώην κοπέλα μου συνειδητοποίησε την κατάσταση του Punto όταν το 6 ετών μεταχειρισμένο που αγόρασε είχε χειρότερη κατάσταση εσωτερικού από το 16 ετών punto.

 

Όχι τα καλώδια που καίνε τις μονώσεις και τα ακουμπάς και τρίβονται, βραχυκυκλώνουν και δουλεύεις τρικίλυνδρος στην καλύτερη, δεν φταίει ότι το πήγαινα φέτες ούτε το ότι δεν το πρόσεξε ο προηγούμενος εαυτός μου.

 

Φταίει η μαλακία των ιταλών. Η ίδια φύσα στο Fiat Stilo μου (abarth, των 34000 ευρώ καινούριο) είναι σαν καινούρια μετά από 18 χρόνια. Όπως για όλα τα μαλακά πλαστικά που ****** και ξεβάφουν σε όλα τα ακριβά ιταλικά, από το fiat stilo μέχρι την 166 μέχρι την 360 modena, πάλι η βλακεία των ιταλών φταίει (το πούντο είχε τα φτηνά πλαστικά στο εσωτερικό και δεν χαλάνε ποτέ). Το ότι στα 15 χρόνια δεν μπορείς να βρεις πλεξούδα για ένα αμάξι που η μηχανή τουλάχιστον υπάρχει ακόμη, είναι απαράδεκτο after sales. Θέλω να δώσω 500€ γιατί είμαι βλαμμένος και τό χω μπιμπελό, και δεν θέλω να φάω 3 μέρες να τη βγάλω, 3 να την επισκευάσω και άλλη 1 να την φορέσω, γιατί είναι ένα μαμημένο fiat punto 1400 ρι και όχι η 4200 που θα ήθελα να έχω, στην οποία θα της έτριβα και τα 8 μπουζί με βαζελίνη κάθε κυριακή. Χωρίς να σημαίνει ότι δεν το εκτιμούσα κλπ.

 

Καλημέρα και καλή Κυριακή :hehe: 

 

bonus: stop πόρτας - παλιό vs νέο, πάντα ricambi originale

IMG_3215.JPG

IMG_3216.JPG

Έγινε επεξεργασία από sotiris
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος jax7480 έγραψε:

 

Μην ξεχνάς το κλειστό πάρκινγκ και όλα τα χιλιόμετρα εθνική μόνο.

 

+ ναυτικός ή μαθηματικός, δεν έχει οδηγηθεί ποτέ βροχή (αυτό περισσότερο στις μοτοσυκλετες), ασκιστο, βιβλίο service (γραμμένο προχθές)  :tongueout:

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sotiris said:

 

6 χρόνια ο κουμπάρος (2003-2009), 10 χρόνια εγώ (2009-2019), και τώρα το έχει (ελπίζω χωρίς προβλήματα) ο τρίτος.

Εμένα μου έβγαλε τα προβλήματα στα 2 τελευταία χρόνια (2017-2019 - όπου και γι' αυτό πήρα την απόφαση να το διώξω), φταίει ο πρώτος ιδιοκτήτης ή εγώ τα πρώτα 8 χρόνια που το είχα?

Νομίζω κανένας από τους δύο :)

Σημειωτέον ο κουμπάρος τότε ήταν εντελώς "κολλημένος" και έδινε σχεδόν το μισό μισθό του στο αυτοκίνητο, στα 60κ το αμάξι είχε αλλάξει αμορτισέρ, ιμάντες, 2 φορές λάστιχα, είχε βάλει το εργοστασιακό body kit κλπ. 

...

 

 

 

Ναι αυτή είναι μια από τις διαφορές. Ο μέσος κεντροβορειο ευρωπαιος στα 60k km έχει απλά αλλάξει 2 φορές λάδια.

  • Like 3
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Nickzzz said:

 

Ναι αυτή είναι μια από τις διαφορές. Ο μέσος κεντροβορειο ευρωπαιος στα 60k km έχει απλά αλλάξει 2 φορές λάδια.

Απο αυτα που βλέπω εγω εδω, στα 60.000χλμ αλλάζουν αμάξι συνήθως.  Τοτε ειναι που ληγει η εγγυηση. Και κάνουν μονο οτι λεει το βιβλιο σέρβις.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ΕΠ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ποσταρουμε 20ετιας οχηματα? μεσα

 

y4mq3z5jEys5lNFFP8RFmrFZ3wrjqwoDAuz67s7C

 

y4m5qTi4RgdyOiuemCijzyvELZjQseqBPdQim9P4

 

y4m9WQPVoyp1_9SVAIqDh-amTeCmG9I06eBoOKxk

 

y4mvRuTTNkFAVe7iHPNl8VOZ7fu5jPohcW68MwA0

 

και ενα 13ετιας που το προσεχω οχι σα το απο πανω...:

 

20191014_132128953_iOS.thumb.jpg.46942535db09738f516bb75d62298cae.jpg

 

 

οπως και να χει παιδια το να συντηρεις αυτοκινητο δε νομιζω οτι κατα κανονα βγαινει ακριβοτερο απο το να αγοραζεις καθε 15-20 χρονια καινουριο.

 

Έγινε επεξεργασία από fuz10n
  • Like 7
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Φεύγοντας από τα καψίματα, φαίνεται ότι τα 1200ρια θα μας συντροφεύουν για πολλά χρόνια ακόμα: 

www.drive.gr
WWW.DRIVE.GR

Η Γαλλία έχει ήδη τους μεγαλύτερους φόρους μέσα στην ΕΕ- Ποιο είναι το σκεπτικό του σχεδίου νόμου. 

 

ενώ συμφωνώ για οχήματα τύπου pick-up / suv / αγροτικό με 7000 κυβικά που κάνει βόλτες στο κέντρο της πόλης,

διαφωνώ με τα supercars. Δεν νομίζω ότι η φεράρι και η μαζεράτι είναι το πρόβλημα στο περιβάλλον.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Περίπου 5-6 χρονών ήμουνα όταν ο πατέρας μου με πήγαινε στην αλάνα να οδηγήσω το αυτοκίνητο.

Δεν θέλω να καταλαβαίνω πότε αλαλάζεις ταχύτητα μου έλεγε συνέχεια. Δεν θέλω να κοπανάς την πόρτα με μεγαλύτερη δύναμή από όση χρειάζεται για να κλίσει. Διάφορα τέτοια

Όπως έλεγε και πιστεύω και εγώ, το καλύτερο αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ντέφι στα «κατάλληλα χέρια»

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος ΓιαγκΤ έγραψε:

Περίπου 5-6 χρονών ήμουνα όταν ο πατέρας μου με πήγαινε στην αλάνα να οδηγήσω το αυτοκίνητο.

 

Υπήρχαν αυτοκίνητα τότε στην Ελλάδα; :p

 

  • Like 2
  • Haha 6
  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.