Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

18 minutes ago, Simon said:

Εξαρτάται λέμε ?

Αν κατεβαίνεις την Κατεχάκη από Υμηττό προς Αθήνα, αν έχεις 5η σχέση στο κιβώτιο θα πηγαίνεις με 60 πχ αλλά με 0.0 κατανάλωση. Αν δεν έχεις σχέση θα πηγαίνεις με 90 αλλά με 0.κάτι κατανάλωση αναλόγως το αυτοκίνητο.

Δεν συζητάμε τώρα για το να φρενάρεις συστηματικά το αυτοκίνητο με το κιβώτιο μέσα στην πόλη, αυτό φθείρει δυσανάλογα το αυτοκίνητο χωρίς ιδιαίτερο κέρδος.

 

Το κέρδος είναι στην ενεργητική ασφάλεια. Προφανώς υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες η ταχύτητα στο κιβώτιο δε βοηθά ιδιαίτερα και προφανώς υπάρχουν οδηγοί που μπορούν να αντιδράσουν με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια ακόμη και από νεκρά. Αλλά επιμένω στη γενική συμβουλή. ?‍♂️

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ναι, συμφωνώ εννοείται, σαν γενική οδηγία ισχύει ότι καλό είναι να μην κινείται ποτέ το αυτοκίνητο χωρίς σχέση στο κιβώτιο.

Και βέβαια θα έχει άλλη αίσθηση οδηγικά το να κινείται χωρίς σχέση στο κιβώτιο από το αντίθετο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, filarhos said:

[...]

Τώρα και παραπάνω να έκαιγε με ταχύτητα έχεις τον πλήρη έλεγχο πιο γρήγορα από όταν δεν έχεις σχέση.

Η φυσική εξηγεί πολλά αλλά σε κάθε κατάσταση μετράνε και οι ιδιαίτερες συνθήκες. Σε μεγάλη κατηφόρα που ήδη πας με 120-130 δεν θα βγάλεις ταχύτητα, ακόμα και πλήρη έλεγχο να έχεις, για να πιάσεις 150-160 ώστε στην ανηφόρα να επιβραδύνεις πάλι στα 120-130 πατώντας λίγο το γκάζι καίγοντας λίγο. Απλώς θα κρατήσεις σταθερή ταχύτητα και όσο κατεβαίνει θα κάνει οικονομία που θα τα φάει στην ανηφόρα.

 

[...]

 

Υ.Γ. Σωτήρη πολλά σου καίει... Ακόμα και εντός πόλης τρέχοντας για το νοσοκομείο στα επίγοντα με τον ίδιο κινητήρα έγραψε 6-6,5λ/100χλμ. Όταν σε ταξίδι με 130 και κάτι cc καίει 5,5λ/100χλμ, με 120 4,5λ/100χλμ. Το ρίχνω ίσως στη συντήρηση που είχε πριν το αυτοκίνητο και στα πολλά χλμ. Και μια μικρή πιθανότητα να το δουλεύεις λίγο ψιλότερα από ότι θα ήθελε. Δοκίμασε να το πηγαίνει μέχρι τις 2μιση χιλστροφές άντε 3παρά... Σε commuting με 80χλμ/ώρα έχει κάτι παραπάνω από 1,5χιλ στροφές και καίει <4λ/χλμ, διαδρομή μετ' επιστροφής.

 

Για το 1: 

Αν θες να πας οικονομικά, πας με 90. Από τα 90 και πάνω, το αεροδυναμικό drag τρώει καύσιμο (επίσης απλή Φυσική :p ).

Στα 90, αν πιάσεις 120 στην κατηφόρα, δεν χάθηκε ο κόσμος. Με νεκρά, εξαρτάται το αυτοκίνητο, αλλά σε ευθεία κατηφόρα χωρίς πλευρικούς ανέμους συνήθως δεν έχεις θέμα. Το έχω κάνει πολλές φορές με πολλά αυτοκίνητα και είναι αρκετά σταθερά. ΟΚ, όχι με Chevrolet Spark, Smart ή Daewoo Matiz, με νορμάλ αυτοκίνητα μικρά αλλά με υπαρκτό μεταξόνιο και υπαρκτό στήσιμο. Αυτό που λέω είναι ότι χωρίς ταχύτητα πας μακρύτερα. Πας τόσο μακρύτερα ώστε τα 0.4 l/h γίνονται λιγότερα από τα 7l/100 km. 

 

Για το 2: 

Τα νούμερα είναι με το βενζινοκίνητο ατμοσφαιρικό τσιπαρισμένο Punto 1.4 που είχα πιο παλιά. Καμία σχέση με το diesel, για να ρίξεις την κατανάλωση από τα 7 ήθελες 90 και ... ανεμόπτερο. Για τη Mito σε ταξίδι επιβεβαιώνω τα νούμερα, 110-120 στα 4.5 και 120-130 στα 5+. Χωρίς πολύ προσπάθεια σε κατηφόρες. Με 80 εμένα δεν καίει τόσο λίγο όμως, δεν ξέρω γιατί. Καίει 4.5-5. Μάλλον λόγω άλλων σχέσεων.

 

ps έχω μάθει να οδηγώ το αυτοκίνητο σαν ανεμόπτερο διότι πιο παλιά με peugeot 309 έμενα σχετικά συχνά :p οπότε αρκετές φορές η ερώτηση του συνοδηγού ήταν γιατί σταμάτησες, και η απάντηση δεν σταμάτησα, μείναμε. Τόσο smooth :p 

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Πωπω κάτι φιλοσοφικές αναζητήσεις που πιάσατε!

Χωρίς γκάζι με ταχύτητα τόση ώστε να είναι πάνω από τις στροφές που έχει ορίσει ο κατασκευαστής (1800 περίπου στην παλιά καλή ξαρούλα μου) έκοβε τελείως η κατανάλωση με αντίστοιχη μείωση και τη μέση κατανάλωση, μετρημένη σε λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το ερώτημα αν συμφέρει είναι μία πιο πολύπλοκη εξίσωση. Σε γενικές γραμμές γλιτώνεις χρήματα αν η επακόλουθη μείωση ταχύτητας είναι κάτι επιθυμητό. Αν στο τέλος της διαδρομής που κάνεις με 0 κατανάλωση σε βρει με την ταχύτητα που επιθυμείς τότε μια χαρά γλιτώνεις κατανάλωση.

 

Επίσης δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να έχουμε ένα στυλ οδήγησης που χρησιμοποιεί τον κινητήρα για φρενάρισμα, σε βάθος χρόνου. Αν κάποια στιγμή συνεισφέρει σε μια ζημιά του κινητήρα θα αναρωτιόμαστε αν θα μας συνέφερε να έχουμε αλλάξει μία επιπλέον φορά τακάκια...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος schumifer έγραψε:

Επίσης δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να έχουμε ένα στυλ οδήγησης που χρησιμοποιεί τον κινητήρα για φρενάρισμα, σε βάθος χρόνου. Αν κάποια στιγμή συνεισφέρει σε μια ζημιά του κινητήρα θα αναρωτιόμαστε αν θα μας συνέφερε να έχουμε αλλάξει μία επιπλέον φορά τακάκια...

120.000 km με τα μαμά φρένα και συνεχίζω, χρησιμοποιώ κατά κόρον το κιβώτιο με κατεβάσματα. Σε στροφιλίκια το κυνηγάω πολύ, κανένα θέμα μέχρι στιγμής. 

Το ίδιο κάνω και στο παπί, δεν πατινάρει μετά από τόσα χρόνια. Ίσως να είναι πως το χρησιμοποιείς. Πλένω το αυ/το και παρατηρώ πως περνάνε μήνες και οι μπροστινές ζάντες δεν λερώνουν (μαυρίζουν) από τα τακάκια. 

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Lakisss said:

120.000 km με τα μαμά φρένα και συνεχίζω, χρησιμοποιώ κατά κόρον το κιβώτιο με κατεβάσματα. Σε στροφιλίκια το κυνηγάω πολύ, κανένα θέμα μέχρι στιγμής. 

Το ίδιο κάνω και στο παπί, δεν πατινάρει μετά από τόσα χρόνια. Ίσως να είναι πως το χρησιμοποιείς. Πλένω το αυ/το και παρατηρώ πως περνάνε μήνες και οι μπροστινές ζάντες δεν λερώνουν (μαυρίζουν) από τα τακάκια. 

120000 χωρίς αλλαγή στα τακάκι είναι εντυπωσιακό.

Από την άλλη καταλαβαίνεις ότι δεν μπορεί να βγει συμπέρασμα από τη δική σου εμπειρία και μόνο, όσον αφορά την ενδεχόμενη επιδείνωση των κινούμενων μερών ενός κινητήρα λόγω της χρήσης του και ως φρένο

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, schumifer said:

Επίσης δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να έχουμε ένα στυλ οδήγησης που χρησιμοποιεί τον κινητήρα για φρενάρισμα, σε βάθος χρόνου. Αν κάποια στιγμή συνεισφέρει σε μια ζημιά του κινητήρα θα αναρωτιόμαστε αν θα μας συνέφερε να έχουμε αλλάξει μία επιπλέον φορά τακάκια...

 

Δεν ζορίζεις τόσο τον κινητήρα έτσι, όσο τη μετάδοση, την οποία τη δουλεύεις "αντίστροφα".

Απλά επειδή δεν έχει φορτίο, είναι αμελητέα η φθορά. Δηλαδή για να καταλάβεις, στο δικό μου κιβώτιο που είναι χτυπημένο το ρουλεμάν 3ης 4ης, με το που πατάς γκάζι (και περνάει φορτίο) το ακούς, με το που αφήνεις σταματάει. Οπότε και φθαρμένο που είναι, χωρίς φορτίο δεν το ακούς. Αντίστοιχα και στον κινητήρα, ούτως ή άλλως θα δούλευε ρελαντί. Το να δουλεύει στις 1500 αντί στις 900 δεν έχει πρακτική διαφορά. Αυτό που ίσως φθείρεις είναι ο συμπλέκτης :)

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

 

Δεν ζορίζεις τόσο τον κινητήρα έτσι, όσο τη μετάδοση, την οποία τη δουλεύεις "αντίστροφα".

Απλά επειδή δεν έχει φορτίο, είναι αμελητέα η φθορά. Δηλαδή για να καταλάβεις, στο δικό μου κιβώτιο που είναι χτυπημένο το ρουλεμάν 3ης 4ης, με το που πατάς γκάζι (και περνάει φορτίο) το ακούς, με το που αφήνεις σταματάει. Οπότε και φθαρμένο που είναι, χωρίς φορτίο δεν το ακούς. Αντίστοιχα και στον κινητήρα, ούτως ή άλλως θα δούλευε ρελαντί. Το να δουλεύει στις 1500 αντί στις 900 δεν έχει πρακτική διαφορά. Αυτό που ίσως φθείρεις είναι ο συμπλέκτης :)

Χτυπημένα γρανάζια έχεις που όταν μεταδίδουν κίνηση δουλεύουν από την φθαρμένη μεριά του δοντιού ενώ παίρνουν κίνηση από την καλή πλευρά : P 

Έγινε επεξεργασία από ΓιαγκΤ
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 23 ώρες, το μέλος schumifer έγραψε:

Αν κάποια στιγμή συνεισφέρει σε μια ζημιά του κινητήρα θα αναρωτιόμαστε αν θα μας συνέφερε να έχουμε αλλάξει μία επιπλέον φορά τακάκια...

Ζημια απο τι?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στο βαθμό που παίζει ρόλο το ότι ο κινητήρας δουλεύει στις 2500 αντί για τις 1000 στροφές ανά λεπτό. Και ότι το κιβώτιο χρησιμοποιείται για φρενάρισμα.

Δεν μπορεί να μην πιέζεται κάτι στο σύστημα κινητήρας-κιβώτιο τη στιγμή που επιβραδύνει το αμάξι σε ήπια κατηφόρα τη στιγμή που με νεκρά κρατάει σταθερή ταχύτητα ή και επιταχύνει. Ποιος ευθύνεται για την επιβράδυνση;

Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος schumifer έγραψε:

Στο βαθμό που παίζει ρόλο το ότι ο κινητήρας δουλεύει στις 2500 αντί για τις 1000 στροφές ανά λεπτό. Και ότι το κιβώτιο χρησιμοποιείται για φρενάρισμα.

Δεν μπορεί να μην πιέζεται κάτι στο σύστημα κινητήρας-κιβώτιο τη στιγμή που επιβραδύνει το αμάξι σε ήπια κατηφόρα τη στιγμή που με νεκρά κρατάει σταθερή ταχύτητα ή και επιταχύνει. Ποιος ευθύνεται για την επιβράδυνση;

Μα δε δουλευει.

Το λαδι κυκλοφορει καλυτερα σε ολα τα μερη του, και ψυχεται τι κακο εχει αυτο?

Το ιδιο και στο κιβωτιο

 

Επιβραδυνση προκαλουν ολα τα υποσυστηματα, εναλλακτης, A/C, υδραυλικο (οποια εχουν) και φυσικα κινητηρας-κιβωτιο

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.