Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

49 minutes ago, GoMaR said:

Μισο γιατι μπερδευτηκα.
Εστω οτι εχουμε 100 χιλιομετρα κατηφορα και στην μια περιπτωση πας με με ταχυτητα χωρις γκαζι και στην αλλη με νεκρα.
Στο συνολο ποτε θα καψεις περισσοτερα ;
Εφοσον η στιγμιαια ειναι 0 καταναλωση με κουμπωμενη ταχυτητα, πως γινεται η μεση καταναλωση να ειναι μεγαλυτερη απο οτι στην νεκρα ;

 

Δεν πρόκειται ποτέ να έχεις 100 χιλιόμετρα κατηφόρα, συνήθως έχεις 2-3 χιλιόμετρα κατηφόρα, 2-3 χιλιόμετρα ανηφόρα.

Στο υποθετικό σενάριο που έχεις, σε συμφέρει να έχεις μέσα νεκρά, γιατί δεν σε φρενάρει ο κινητήρας. Οπότε όλη σου η δυναμική ενέργεια θα μετατρέπεται σε κινητική, και θα πηγαίνεις με 0.4l / h. Ακόμη καλύτερα, θα μπορούσες να το κάνεις με σβηστό τον κινητήρα, με 0 l / h (που δεν γίνεται σε σύγχρονα αυτοκίνητα + κινδυνεύεις να μείνεις χωρίς τιμόνι / φρένα κλπ.). Αυτό δεδομένου ότι δεν σε νοιάζει αν μαζέψεις π.χ. 160 χλμ/ώρα στον κατήφορο, που μετά θα αφήσεις λίγο να ρολλάρει και στον ανήφορο. 

 

Η διαφορά του μεν και του δε στο δικό μου αυτοκίνητο ήταν περίπου 1 λίτρο στα 100. Ήταν ο μόνος τρόπος που κατάφερα να ρίξω το punto κάτω από τα 7l/100. Και είναι και σχετικά λογικό αν το σκεφτείς, μόνο οι τριβές της μετάδοσης και του κινητήρα αποτελούν μεγάλο "χάσιμο" στην κατηφόρα. Όποιος λέει (και το λένε οι περισσότεροι) ότι με κινητήρα καις λιγότερο, αγνοούν τη φυσική (να το ξαναπώ) και κυρίως το κεφάλαιο τριβή.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, giorgos2187 said:

Είναι ΑΛΛΗ μονάδα μέτρησης. Το 0.4 σημαίνει ότι θα κάψει 400ml αν το αφήσεις μια ώρα στο ρελαντί. 

Το 0 litres ανά 100 km που βλέπουμε στην κατηφόρα μάλλον είναι λάθος. 

 

Γίνεται να μην ψεκάζει καύσιμο ενώ ο κινητήρας δουλεύει ρε παιδιά;;; 

Χωρίς καύσιμο, άρα έκρηξη, ο κινητήρας θα μας φρενάρει λες και πέφταμε σε τοίχο.... Επίσης, ο κινητήρας και η εξάτμιση ακούγεται κανονικά, άρα γίνεται καύση. Δε γίνεται να μην έχουμε καν ψεκασμό....

Λάθος τα λέω;;;;;

 

ναι γίνεται. αφού ο κινητήρας είναι συνδεδεμένος με τους τροχούς τον γυρίζουν οι τροχοί. για τον ήχο της εξάτμισης ο αέρας που μπαίνει και βγαίνει από τον κινητήρα;

Δεν υπάρχει λόγος αν δεν πατάς το γκάζι (= δεν θες ισχύ από τον κινητήρα) να παράγεται κάτι.

Link to comment
Share on other sites

Κοιτα μπαινεις σε χωραφια που δε γνωριζω, αλλα με την απλη λογικη μου ( διορθωσε με εννοειται) οταν λες η στιγμιαια καταναλωση ειναι 0 (αυτο σημαινει καθολου καυσιμο) αρα πως γινεται να ανεβαινει ο μεσος ορος εφοσον η στιγμιαια καταναλωση ειναι λιγοτερη απο το 0.4L/h της νεκρας;
Καπου το χανω :p



 

Link to comment
Share on other sites

Με ταχύτητα χωρίς γκάζι θα κάνεις λιγότερη απόσταση από ότι με νεκρά γιατί σε φρενάρει ο κινητήρας. Οπότε όταν ξαναπατήσεις για να προχωρήσεις ή να αυξήσεις την ταχύτητα σου η κατανάλωση θα αυξηθεί.

Αν την ίδια απόσταση την έκανες με νεκρά θα είχες μια σταθερή χαμηλή κατανάλωση. Ο μ.ο. της κατανάλωσης στην πρώτη περίπτωση θα ήταν μεγαλύτερος από την δεύτερη.

  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Αν σε ενδιαφέρει η μέση κατανάλωση, είναι σίγουρο ότι σε συμφέρει η νεκρά αντί της ταχύτητας χωρίς γκάζι, διότι δεν χάνεις δυναμική ενέργεια σε μορφή τριβών κινητήρα.

Αυτό είναι ένα λάθος που κάνουν όλα τα περιοδικά αυτοκινήτου που δεν γνωρίζουν φυσική επιπέδου λυκείου, σου λένε ότι με ταχύτητα καις λιγότερο. 

Ισχύει στη στιγμιαία, δεν ισχύει στη μέση.

Μα η μεση προκυπτει απο τη στιγμιαια

Κατεβαινοντας απο Πεντελη προς Ν. Μακρη πχ δεν καις τιποτα

Μία ώρα πριν, το μέλος giorgos2187 έγραψε:

Γίνεται να μην ψεκάζει καύσιμο ενώ ο κινητήρας δουλεύει ρε παιδιά;;; 

Χωρίς καύσιμο, άρα έκρηξη, ο κινητήρας θα μας φρενάρει λες και πέφταμε σε τοίχο.... Επίσης, ο κινητήρας και η εξάτμιση ακούγεται κανονικά, άρα γίνεται καύση. Δε γίνεται να μην έχουμε καν ψεκασμό....

Λάθος τα λέω;;;;;

Εξακολουθει να περναει αερας και να συμπιεζεται, χωρις αναφλεξη

Αυτο ακους

Μία ώρα πριν, το μέλος giorgos2187 έγραψε:

Κάτσε ρε συ..... Μισό.... Αν σταματάει ΕΝΤΕΛΩΣ ο ψεκασμός, τότε ο κινητήρας θα είναι σβηστός, θα γυρνάει μόνο λόγω των τροχών. Και αυτή η περίπτωση θα ισοδυναμούσε με σβήσιμο του κινητήρα από το κλειδί. Αν δηλαδή είμαι με 50-60 χαω σε μια κατηφόρα και γυρίσω το κλειδί και σβήσω τον κινητήρα έχοντας ταχύτητα μέσα, τι; Απλά θα νιώσω μια απαλή επιβράδυνση;;;;

Δεν ειναι ετσι, το κλειδι κλεινει ενα σωρο κυκλωματα, πριν βαλει μπροστα

πριν 51 λεπτά, το μέλος GoMaR έγραψε:


Εσυ μπορεις να γυρισεις το κλειδι...εμεις παταμε το κουμπι για το σβησιμο του κινητηρα :p 

 

Να ξερεις αυτα που δεν εχουν κλειδι κλεβονται με ενα αλλο χειριστηριο

  • Like 3
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 λεπτά, το μέλος GoMaR έγραψε:

το γνωριζω..μη με αγχωνεις!!

Ψαξε για κατι τετοιο

 

sm08.png
WWW.AUTHOR-ALARM.GR

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΕΜΑΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΕΣ ΤΟ 2017 0 ΜΑΡΚΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ 0 ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ 0 ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΛΗΣΤΕΙΑΣ ΜΕ IGLA 0 ΨΗΦΙΑΚΗ...

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, jax7480 said:

Νομιζω αλλο εννοει για το 1.

Αν δεν κανω καθος οταν εχεις ταχυτητα σε κατηφορα και το αμαξι κινειται η καταναλωση ειναι 0 γιατι η κινηση των τροχων, δινει κίνηση στον κινητηρα. Εκει δεν χρειαζεσαι καυσιμο. Αν εχεις νεκρα ομως, ο κινητήρας χρειάζεται καυσιμο για να παραμεινει σε λειτουργια οποτε υπαρχει καταναλωση.

 

Ναι αυτό. Το ίδιο λέμε. Απλά δεν έγραψα γιατί με νεκρά υπάρχει κατανάλωση, μιας και είναι common sense! Αλλά από την άλλη στον @GoMaR μιλάω, μπορεί να το χάλασε κιόλας!!:p

2 hours ago, GoMaR said:

Μισο γιατι μπερδευτηκα.
Εστω οτι εχουμε 100 χιλιομετρα κατηφορα και στην μια περιπτωση πας με με ταχυτητα χωρις γκαζι και στην αλλη με νεκρα.
Στο συνολο ποτε θα καψεις περισσοτερα ;
Εφοσον η στιγμιαια ειναι 0 καταναλωση με κουμπωμενη ταχυτητα, πως γινεται η μεση καταναλωση να ειναι μεγαλυτερη απο οτι στην νεκρα ;

 

Δεν γίνεται.

2 hours ago, giorgos2187 said:

Το 0 litres ανά 100 km που βλέπουμε στην κατηφόρα μάλλον είναι λάθος. 

 

Γίνεται να μην ψεκάζει καύσιμο ενώ ο κινητήρας δουλεύει ρε παιδιά;;; 

Χωρίς καύσιμο, άρα έκρηξη, ο κινητήρας θα μας φρενάρει λες και πέφταμε σε τοίχο.... Επίσης, ο κινητήρας και η εξάτμιση ακούγεται κανονικά, άρα γίνεται καύση. Δε γίνεται να μην έχουμε καν ψεκασμό....

Λάθος τα λέω;;;;;

 

Δεν είναι λάθος.

Δεν ψεκάζει. Στα ηλεκτρόγκαζα, ανοίγει κιόλας μόνο του την πεταλούδα για να μπαίνει αέρας και να μη φρενάρει.

1 hour ago, giorgos2187 said:

 

 

Κάτσε ρε συ..... Μισό.... Αν σταματάει ΕΝΤΕΛΩΣ ο ψεκασμός, τότε ο κινητήρας θα είναι σβηστός, θα γυρνάει μόνο λόγω των τροχών. Και αυτή η περίπτωση θα ισοδυναμούσε με σβήσιμο του κινητήρα από το κλειδί. Αν δηλαδή είμαι με 50-60 χαω σε μια κατηφόρα και γυρίσω το κλειδί και σβήσω τον κινητήρα έχοντας ταχύτητα μέσα, τι; Απλά θα νιώσω μια απαλή επιβράδυνση;;;; Εγώ νομίζω θα τιναχτω από το παρμπρίζ.....

 

 

Και άντε κάνω λάθος σε όλα αυτά. Τότε, η εξάτμιση γιατί ακούγεται;;;;;;

Άπαξ και ακούς εξάτμιση, έχεις καύση, άρα καύσιμο....

 

Δε θα τιναχτείς από το παρμπρίζ. Απλά θα επιβραδύνεις. Μην το κάνεις όμως, γιατί θα κλειδώσει και το τιμόνι και θα έχεις άλλα.

Στην εξάτμιση ακούς μάλλον αέρα.

 

1 hour ago, Nickzzz said:

Με ταχύτητα χωρίς γκάζι θα κάνεις λιγότερη απόσταση από ότι με νεκρά γιατί σε φρενάρει ο κινητήρας. Οπότε όταν ξαναπατήσεις για να προχωρήσεις ή να αυξήσεις την ταχύτητα σου η κατανάλωση θα αυξηθεί.

Αν την ίδια απόσταση την έκανες με νεκρά θα είχες μια σταθερή χαμηλή κατανάλωση. Ο μ.ο. της κατανάλωσης στην πρώτη περίπτωση θα ήταν μεγαλύτερος από την δεύτερη.

 

Εξαρτάται από την κλίση της κατηφόρας. Μην έχετε στο μυαλό σας μόνο μια εθνική οδό με κατηφορική κλίση. Σκεφτείτε μια κατάβαση Πάρνηθας, όπου το να έχουμε ταχύτητα μέσα ρίχνει όντως την κατανάλωση στο μηδέν, μιας και θέλουμε να μας φρενάρει ο κινητήρας και δεν πατάμε φρένο.

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 18 λεπτά, το μέλος PetrosD έγραψε:

Στα ηλεκτρόγκαζα, ανοίγει κιόλας μόνο του την πεταλούδα για να μπαίνει αέρας και να μη φρενάρει.

 

 

Μα ακριβώς για να μη φρενάρει, δεν πρέπει να υπάρχει καύσιμο;;;; Χωρίς καύσιμο ο κινητήρας θα επιβράδυνε αρκετά έντονα μιας και όλες οι τριβές του κλπ, η αδράνεια του δηλαδή, θα πέρναγε στους τροχούς τελικα, φρενάροντας τους! Τι χάνω;

Link to comment
Share on other sites

πριν 24 λεπτά, το μέλος PetrosD έγραψε:

Δε θα τιναχτείς από το παρμπρίζ. Απλά θα επιβραδύνεις. Μην το κάνεις όμως, γιατί θα κλειδώσει και το τιμόνι και θα έχεις άλλα.

Στην εξάτμιση ακούς μάλλον αέρα.

 

Αμα δε βγάλει το κλειδι δε θα κλειδώσει το τιμόνι. :hehe:

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, giorgos2187 said:

 

 

Μα ακριβώς για να μη φρενάρει, δεν πρέπει να υπάρχει καύσιμο;;;; Χωρίς καύσιμο ο κινητήρας θα επιβράδυνε αρκετά έντονα μιας και όλες οι τριβές του κλπ, η αδράνεια του δηλαδή, θα πέρναγε στους τροχούς τελικα, φρενάροντας τους! Τι χάνω;

 

Ότι η τριβές, αδράνεια κ.τ.λ. είναι μικρές τελικά και τον φρενάρουν αργά αντί για απότομα.

  • Like 1
  • Agree 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος Nickzzz έγραψε:

 

Ότι η τριβές, αδράνεια κ.τ.λ. είναι μικρές τελικά και τον φρενάρουν αργά αντί για απότομα.

 

 

Ναι έχεις δικιο.... Ίσως να εχω δώσει εγώ πολύ μεγαλύτερη "δύναμη" σ αυτά απ όσο πραγματικά είναι. Οκ!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Δεν πρόκειται ποτέ να έχεις 100 χιλιόμετρα κατηφόρα, συνήθως έχεις 2-3 χιλιόμετρα κατηφόρα, 2-3 χιλιόμετρα ανηφόρα.

Στο υποθετικό σενάριο που έχεις, σε συμφέρει να έχεις μέσα νεκρά, γιατί δεν σε φρενάρει ο κινητήρας. Οπότε όλη σου η δυναμική ενέργεια θα μετατρέπεται σε κινητική, και θα πηγαίνεις με 0.4l / h. Ακόμη καλύτερα, θα μπορούσες να το κάνεις με σβηστό τον κινητήρα, με 0 l / h (που δεν γίνεται σε σύγχρονα αυτοκίνητα + κινδυνεύεις να μείνεις χωρίς τιμόνι / φρένα κλπ.). Αυτό δεδομένου ότι δεν σε νοιάζει αν μαζέψεις π.χ. 160 χλμ/ώρα στον κατήφορο, που μετά θα αφήσεις λίγο να ρολλάρει και στον ανήφορο. 

 

Η διαφορά του μεν και του δε στο δικό μου αυτοκίνητο ήταν περίπου 1 λίτρο στα 100. Ήταν ο μόνος τρόπος που κατάφερα να ρίξω το punto κάτω από τα 7l/100. Και είναι και σχετικά λογικό αν το σκεφτείς, μόνο οι τριβές της μετάδοσης και του κινητήρα αποτελούν μεγάλο "χάσιμο" στην κατηφόρα. Όποιος λέει (και το λένε οι περισσότεροι) ότι με κινητήρα καις λιγότερο, αγνοούν τη φυσική (να το ξαναπώ) και κυρίως το κεφάλαιο τριβή.

 

Από την άλλη, επειδή συνήθως δεν θέλεις να μαζέψεις 160km/h στην κατηφόρα, αλλά ούτε και να τρως τα φρένα, είναι πιο "οικολογικό" να φρενάρεις με ταχύτητα στην κατηφόρα και να καταναλώσεις καύσιμο στην ανηφόρα, όταν το χρειαστείς. Από αυτή την άποψη, η απλούστευση ότι συμφέρει να έχεις ταχύτητα είναι πρακτικά σωστή.

 

Προσωπικά στις μεγάλες κατηφόρες ρυθμίζω την ταχύτητα με σχέση στο κιβώτιο ή νεκρά, αντίστοιχα με την κλίση.

  • Like 1
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Η σωστή χρήση του αυτοκινήτου είναι να έχει ταχύτητα όταν κινείται, νεκρά όταν δεν κινείται και το πετάλι του αμπραγιάζ να χρησιμοποιείται μόνο όταν χρειάζεται να αλλάξει ταχύτητα.

Πείραμα που έχω κάνει σε όλα μου τα αυτοκίνητα γιατί δεν ήξερα πόσα φρεναρίσματα έχουν αν σβήσει ο κινητήρας και πως θα είναι το τιμόνι σε τέτοια κατάσταση. Σε μεγάλη αλάνα (οακα) όσο πιάνει η πρώτη και μετά σβήσιμο κινητήρα, χωρίς να βγάλω κλειδί. Όλα ανάλογα το μέγεθος και το βάρος του στροφάλου επιβραδύνουν ομαλά, όπως ακριβώς όταν αφήνεις το γκάζι απότομα. Και έχουν ένα καλό φρενάρισμα, τα υδραυλικά έχουν μαλακό τιμόνι όσο έχει στροφές ο κινητήρας ενώ αυτά με ηλεκτρικό είναι δύσκολο να το στρίψεις. 

Τώρα και παραπάνω να έκαιγε με ταχύτητα έχεις τον πλήρη έλεγχο πιο γρήγορα από όταν δεν έχεις σχέση.

Η φυσική εξηγεί πολλά αλλά σε κάθε κατάσταση μετράνε και οι ιδιαίτερες συνθήκες. Σε μεγάλη κατηφόρα που ήδη πας με 120-130 δεν θα βγάλεις ταχύτητα, ακόμα και πλήρη έλεγχο να έχεις, για να πιάσεις 150-160 ώστε στην ανηφόρα να επιβραδύνεις πάλι στα 120-130 πατώντας λίγο το γκάζι καίγοντας λίγο. Απλώς θα κρατήσεις σταθερή ταχύτητα και όσο κατεβαίνει θα κάνει οικονομία που θα τα φάει στην ανηφόρα.

 

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα σου εμπνέουν εμπιστοσύνη για 150+ αλλά έχετε δει το αποτέλεσμα ενός crash test με 60χλμ/ώρα;

 

Υ.Γ. Σωτήρη πολλά σου καίει... Ακόμα και εντός πόλης τρέχοντας για το νοσοκομείο στα επίγοντα με τον ίδιο κινητήρα έγραψε 6-6,5λ/100χλμ. Όταν σε ταξίδι με 130 και κάτι cc καίει 5,5λ/100χλμ, με 120 4,5λ/100χλμ. Το ρίχνω ίσως στη συντήρηση που είχε πριν το αυτοκίνητο και στα πολλά χλμ. Και μια μικρή πιθανότητα να το δουλεύεις λίγο ψιλότερα από ότι θα ήθελε. Δοκίμασε να το πηγαίνει μέχρι τις 2μιση χιλστροφές άντε 3παρά... Σε commuting με 80χλμ/ώρα έχει κάτι παραπάνω από 1,5χιλ στροφές και καίει <4λ/χλμ, διαδρομή μετ' επιστροφής.

Link to comment
Share on other sites

πριν 24 λεπτά, το μέλος acct έγραψε:

Θυμάμαι και παλιότερα είχαμε κάνει κουβέντα για φρενάρισμα με ταχύτητα ή με νεκρά. Εξακολουθώ να είμαι αναφανδόν υπέρ της σχέσης στο κιβώτιο όσο το αυτοκίνητο κινείται.

 

Εξαρτάται λέμε ?

Αν κατεβαίνεις την Κατεχάκη από Υμηττό προς Αθήνα, αν έχεις 5η σχέση στο κιβώτιο θα πηγαίνεις με 60 πχ αλλά με 0.0 κατανάλωση. Αν δεν έχεις σχέση θα πηγαίνεις με 90 αλλά με 0.κάτι κατανάλωση αναλόγως το αυτοκίνητο.

Δεν συζητάμε τώρα για το να φρενάρεις συστηματικά το αυτοκίνητο με το κιβώτιο μέσα στην πόλη, αυτό φθείρει δυσανάλογα το αυτοκίνητο χωρίς ιδιαίτερο κέρδος.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.