Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

1 hour ago, Simon said:

Ποσα τετραμηνα εχει το ετος? :p

 

Αυτο μου φαινεται εξωπραγματικο, πιστευω στην πραξη θα χρειαζεται περισσοτερο.

 

Γενικα το ρευμα ειναι ακριβο στην Ελλαδα. Και επειδη παραγεται κυριως απο λιγνιτη, δεν ειναι "καθαρο". Βεβαια εδω κοιταμε την τσεπη μας, οπως ειναι λογικο, για να το αξιολογησουμε οικονομικα.

 

Δες στην Δανία που έχουν ανεμογεννήτριες τι τιμή έχει το ρεύμα... ;)

Link to comment
Share on other sites

πριν 35 λεπτά, το μέλος GriGaS έγραψε:

Ναι τίποτα άλλο; 

 

Πέρα από την πλάκα είναι από ηλεκτρολογικης άποψης εντελώς ηλιθιο να σου βγάλει το πάνελ συνεχές, να στο κάνει ο inverter εναλασσομενο και ο φορτιστής ξανά συνεχές. 

Ειναι αλλα ολες οι συσκευες που πρεπει να συνδεθουν στο δικτυο, για να δουλεψουν, πρεπει να εχουν κατι κοινο. 230V AC

Link to comment
Share on other sites

παιδιά χαλαρώστε , μην κάνετε το κλασικό λάθος που κάνουν όλοι με τους λογαριασμούς ρεύματος

όπου είναι άλλη χρέωση  στην κατανάλωση πχ 100 με ΦΠ ευρώ και άλλη χρέωση για τις μαλακίες (ανανεώσιμες πηγές κλπ) του κράτους πχ 200 ευρώ σύνολο 300 ευρώ στο δίμηνο

μιλάμε για την καθαρή αξία της κατανάλωσης όπου πρέπει να πάρουμε υπόψιν και τους πίνακες που έβαλε ο @GriGaS αλλά πλέον και την τιμολογιακή πολιτική της κιλοβατόρας των υπόλοιπων παροχών ενέργειας

 

41 minutes ago, GriGaS said:

Ναι τίποτα άλλο; 

 

Πέρα από την πλάκα είναι από ηλεκτρολογικης άποψης εντελώς ηλιθιο να σου βγάλει το πάνελ συνεχές, να στο κάνει ο inverter εναλασσομενο και ο φορτιστής ξανά συνεχές. 

είναι ο τρόπος που έχουμε αυτή την στιγμή (για τους ηλεκτρολόγους το αφήνω ασχολίαστο)

και κάτι που δουλεύει δεν το αλλάζουμε στα ηλεκτρονικά :p

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ARMAGEDDON said:

παιδιά χαλαρώστε , μην κάνετε το κλασικό λάθος που κάνουν όλοι με τους λογαριασμούς ρεύματος

όπου είναι άλλη χρέωση  στην κατανάλωση πχ 100 με ΦΠ ευρώ και άλλη χρέωση για τις μαλακίες (ανανεώσιμες πηγές κλπ) του κράτους πχ 200 ευρώ σύνολο 300 ευρώ στο δίμηνο

μιλάμε για την καθαρή αξία της κατανάλωσης όπου πρέπει να πάρουμε υπόψιν και τους πίνακες που έβαλε ο @GriGaS αλλά πλέον και την τιμολογιακή πολιτική της κιλοβατόρας των υπόλοιπων παροχών ενέργειας

 

@ARMAGEDDON, δεν  είναι ακριβώς έτσι. Το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων στον λογαριασμό ρεύματος είναι ανάλογες της κατανάλωσης. Για καταναλώσεις πάνω από 1000 kWh ισχύει η τιμή που ανέφερα. Αυτές τις χρεώσεις δεν μπορείς να τις αποφύγεις, ανεξάρτητα από τον πάροχο που θα επιλέξεις. Η ΔΕΗ γενικά δεν είναι ιδιαίτερα ακριβότερη από τον ανταγωνισμό, ώστε να χρειάζεται να αναλύσουμε υπερβολικά τους αριθμούς ανά πάροχο.

 

Πάντως, επειδή παλιότερα είχα την προσδοκία ότι μέχρι το '20 θα ήταν διαθέσιμα διάφορα ηλεκτρικά, είχα κάνει όλους τους υπολογισμούς, διεξοδικά. Με συνολική τιμή ρεύματος 0.18€/kWh, 12000 km/yr, υποθέτοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για ένα ηλεκτροκίνητο με κόστος 30k€ και κόστος συντήρησης τα 3/4 ενός βενζινοκίνητου αξίας 15k€ που είχα ως σημείο αναφοράς, ο μόνος τρόπος να κάνεις απόσβεση εντός δεκαετίας ήταν να φορτίζεις τουλάχιστον 2-3 στις 4 φορές δωρεάν.

 

Προφανώς αυτά τα νούμερα θέλουν επικαιροποίηση και επιπλέον χωράει συζήτηση για το ποιο αυτοκίνητο θεωρείς ανταγωνιστικό κάθε ηλεκτροκίνητου. Αλλά γενικά είναι μια εύκολη άσκηση που είναι χρήσιμη για όλους, έστω για την αποτύπωση των οδηγικών τους αναγκών και του κόστους που επιφέρουν.

Έγινε επεξεργασία από acct
quote
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, GriGaS said:

0,0633 €/χλμ.

 

Τόση κατανάλωση (και μέχρι 0,061 μερικές φορές) είχε το Civic που είχα μοντέλο 01' με συντηρητική οδήγηση. :p

Αν και σωστοί οι λογαριασμοί δεν υπολογίζεται ακριβώς γιατί δεν είναι συνδυαστικά με τις kwh που καταναλώνει και το υπόλοιπο σπίτι.

Δηλαδή αν η κατανάλωση του πρώτου μήνα ήταν για το σπίτι 250kwh και προσθέσουμε το αυτοκίνητο πχ 350-400kwh πάμε στις 600+ από τον πρώτο μήνα κιόλας.

Οπότε συνδυαστικά οι υπόλοιπες kwh θα είναι σε μεγαλύτερη χρέωση,όχι μόνο για το αυτοκίνητο.

Επειδή τα υπολόγιζα και εγώ δεν συμφέρει ούτε πετρέλαιο,ούτε υβριδικό.

Τουλάχιστον με την κατανάλωση που είχα εγώ,γιατί τα αυτοκίνητα αυτά είναι πιο ακριβά από τα βενζινοκίνητα και η απόσβεση των έξτρα χρημάτων είναι μακροχρόνια.

Για να γίνει γρήγορη απόσβεση πρέπει να έχεις πάνω από το 80% των χιλιομέτρων στο πετρελαιοκίνητο εκτός πόλης και το υβριδικό μέσα στην πόλη που θα δουλεύει ο ηλεκτροκινητήρας. Χωρίς να υπολογίσουμε και τα σέρβις τους.

Οπότε επένδυση σε αυτοκίνητο βενζίνης,με αξιόλογο κινητήρα μικρής κατανάλωσης προς το παρών 

Εκτός αν υπάρχει στο σπίτι εγκατάσταση με ηλειακά πάνελ οπότε δεν το συζητάμε καν.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 ώρες, το μέλος acct έγραψε:

 

@ARMAGEDDON, δεν  είναι ακριβώς έτσι. Το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των ρυθμιζόμενων χρεώσεων στον λογαριασμό ρεύματος είναι ανάλογες της κατανάλωσης. Για καταναλώσεις πάνω από 1000 kWh ισχύει η τιμή που ανέφερα. Αυτές τις χρεώσεις δεν μπορείς να τις αποφύγεις, ανεξάρτητα από τον πάροχο που θα επιλέξεις. Η ΔΕΗ γενικά δεν είναι ιδιαίτερα ακριβότερη από τον ανταγωνισμό, ώστε να χρειάζεται να αναλύσουμε υπερβολικά τους αριθμούς ανά πάροχο.

 

Πάντως, επειδή παλιότερα είχα την προσδοκία ότι μέχρι το '20 θα ήταν διαθέσιμα διάφορα ηλεκτρικά, είχα κάνει όλους τους υπολογισμούς, διεξοδικά. Με συνολική τιμή ρεύματος 0.18€/kWh, 12000 km/yr, υποθέτοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας για ένα ηλεκτροκίνητο με κόστος 30k€ και κόστος συντήρησης τα 3/4 ενός βενζινοκίνητου αξίας 15k€ που είχα ως σημείο αναφοράς, ο μόνος τρόπος να κάνεις απόσβεση εντός δεκαετίας ήταν να φορτίζεις τουλάχιστον 2-3 στις 4 φορές δωρεάν.

 

Προφανώς αυτά τα νούμερα θέλουν επικαιροποίηση και επιπλέον χωράει συζήτηση για το ποιο αυτοκίνητο θεωρείς ανταγωνιστικό κάθε ηλεκτροκίνητου. Αλλά γενικά είναι μια εύκολη άσκηση που είναι χρήσιμη για όλους, έστω για την αποτύπωση των οδηγικών τους αναγκών και του κόστους που επιφέρουν.

 

Tα δεδομένα είναι τα παρακάτω.

 

Κόστος ηλεκτροκίνητου ΒΜς Ι3  --->  45.0000€

Κόστος μετακίνησης ανά 100Km με σημερινές τιμές ρεύματος - βενζίνης , είναι σε αντιστοιχία με 3LT βενζίνης , δηλαδή 4,5€ περίπου .

Κόστος μπαταριών συσσωρευτών  7.000€ με αλλαγή στα 7 με 10 χρόνια με ρυθμό χρήσης τα 10.000 τον χρόνο.

=========================================================================================================

Κόστος αγοράς και κόστος χρήσης για την 10 ετία  ===>  4,500 + 45.000€ = 49.500€

 

Αντίστοιχα ένα αυτοκίνητο περίπου ίδιας κατηγορίας, κοστίζει 9.000€

 

VW UP,  SEAT MII,  SKODA CITIGO,  TOYOTA AYGO.

 

Μέση κατανάλωση τα 100Km έχει περίπου 6lt  (λιγότερο έχουν βασικά) .  που σημαίνει 9€ τα 100Km.

περίπου 150€ τον χρόνο συντήρηση.

===================================================================================================

Κοστος αγοράς και κόστος χρήσης  για 10ετία  ====> 9000€ + 1500€ + 9000€ = 19500€

 

Για εμένα το μεγαλύτερο πρόβλημα των ηλεκτρικών, παρουσιάζεται παρακάτω .

Το ηλεκτρικό που θα έχει κοστίζει 49.500€, χωρίς την αγορά νέων συσσωρευτών δεν έχει ΚΑΜΙΑ εμπορική και χρηστική αξια, μετά τα 10 χρονια .

Για να αποκτήσει χρηστική αξία πρέπει να βάλεις +7000€ για συσσωρευτές σε αυτοκίνητο 10ετίας ... Ποιος το κάνει αυτό ?

 

Το μικρό συμβατικό παρά τα 10 έτη που θα το βαραίνουν θα έχει χρηστική αξία, άρα και εμπορική.....

 

 

πριν 8 ώρες, το μέλος GriGaS έγραψε:

Ναι τίποτα άλλο; 

 

Πέρα από την πλάκα είναι από ηλεκτρολογικης άποψης εντελώς ηλιθιο να σου βγάλει το πάνελ συνεχές, να στο κάνει ο inverter εναλασσομενο και ο φορτιστής ξανά συνεχές. 

 

 

Ο ταχυφορτιστής της BMW ζητάει 3X 32A ..... για να φορτίσει σε διάστημα 45 λεπτών στο 80% ....

 

Να φανταστείς χρειάστηκε να βάλω επάνω στον πίνακα πολύμετρο ράγας που να δίνει μέσω RS485 data στον φορτιστή ώστε να αποφύγω τον φόρο της γραμμής, μιας και αν κατά τύχει πάρει κανένα κομπρεσέρ αέρα την ίδια στιγμή , σου τα έχει ρίξει όλα και ψάχνεσαι.

 

 

IMG_20180417_212842.jpg

Έγινε επεξεργασία από adpanos
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

πριν 8 ώρες, το μέλος rory έγραψε:

Αν και σωστοί οι λογαριασμοί δεν υπολογίζεται ακριβώς γιατί δεν είναι συνδυαστικά με τις kwh που καταναλώνει και το υπόλοιπο σπίτι.

 

 

Οι υπολογισμοί έχουν γίνει με νυχτερινό ρεύμα που έχει μόνο αυτά που έγραψα. Εάν μπλέξεις με ημερήσιο, τότε ναι ξεφεύγει.

 

πριν 2 ώρες, το μέλος adpanos έγραψε:

Ο ταχυφορτιστής της BMW ζητάει 3X 32A ..... για να φορτίσει σε διάστημα 45 λεπτών στο 80% ....

 

Να φανταστείς χρειάστηκε να βάλω επάνω στον πίνακα πολύμετρο ράγας που να δίνει μέσω RS485 data στον φορτιστή ώστε να αποφύγω τον φόρο της γραμμής, μιας και αν κατά τύχει πάρει κανένα κομπρεσέρ αέρα την ίδια στιγμή , σου τα έχει ρίξει όλα και ψάχνεσαι.

 

που είναι αυτή η εγκατάσταση;

Link to comment
Share on other sites

πριν 40 λεπτά, το μέλος GriGaS έγραψε:

 

Οι υπολογισμοί έχουν γίνει με νυχτερινό ρεύμα που έχει μόνο αυτά που έγραψα. Εάν μπλέξεις με ημερήσιο, τότε ναι ξεφεύγει.

 

 

που είναι αυτή η εγκατάσταση;

 

Σε συνεργείο αυτοκινήτων στην νέα Φιλαδέλφεια.

Είναι φίλου μου το κατάστημα.

 

Τις τιμές που έγραψα παραπάνω , είναι με βάση τις μετρήσεις του μετρητή ενέργειας στην γραμμη του φορτιστή, τις τιμές που ανακοινώνει η bmw για τους συσσωρευτές καθώς και το κόστος της βενζίνης.

 

Η παροχή του συνεργείου είναι 5x100mm^2 και 3x40A η ασφάλεια.

 

Μόνοι τους οι λαμπτήρες φθορισμού ανά όροφο καταναλώνουν περί τα 7,5Α.

Αν βάλεις και κομπρεσέρ αέρα , 2- κολώνα, 4-κόλωνα κ.λ.π. θα καταλάβεις πως όλες οι σύγχρονες οικίες θα έχουν πρόβλημα δικτύου που για να κρατηθεί θα θέλει πολλαπλά μεγάλο κόστος νέα ηλεκτρ. εγκατάστασης.

 

 

Έγινε επεξεργασία από adpanos
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ναι είναι σοβαρό ζήτημα αυτό. Σε μονοκατοικία λύνεται εύκολα μιας και συνήθως οι θέσεις στάθμευσης είναι κοντά στους μετρητές, οπότε βάζεις μεγαλύτερη παροχή (νο3 63Α με 16άρη παροχικό) και παρεμβάλεις ανάμεσα στο ρολόι και τον πίνακα του σπιτιού έναν πίνακα που τροφοδοτεί το σπίτι και το σημείο φόρτισης.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος adpanos έγραψε:

...............

 

Αντίστοιχα ένα αυτοκίνητο περίπου ίδιας κατηγορίας, κοστίζει 9.000€

 

VW UP,  SEAT MII,  SKODA CITIGO,  TOYOTA AYGO.

..............

 

Δεν νομίζω να είναι ίδια κατηγορία....ούτε όσο αναφορά τους χώρους...ούτε την σβελτάδα...... οπότε... ανεβαίνεις τα λεφτάκια.....

Link to comment
Share on other sites

πριν 29 λεπτά, το μέλος f117 έγραψε:

 

Δεν νομίζω να είναι ίδια κατηγορία....ούτε όσο αναφορά τους χώρους...ούτε την σβελτάδα...... οπότε... ανεβαίνεις τα λεφτάκια.....

 

Το BMW I3 στο αργο πρόγραμμα πιάνει τα 70 χιλιόμετρα τελικης αν θυμάμαι Μαξ.

Στο γρήγορο πιάνει τα 140 χιλιόμετρα τελικής με την αυτονομία όμως να περιορίζεται αρκετά, κάπου στα 120 χιλιόμετρα αν θυμάμαι καλά με το αργό να είναι στα 160 χιλιόμετρα.

Εσωτερικά είναι όλο πλαστικό.

Οι ζάντες έχουν παράξενη διάσταση και τα λάστιχα είναι πανάκριβα.

 

Άρα από επιδόσεις τα μικρά 1000αρια είναι πολύ ανώτερα.

Έγινε επεξεργασία από adpanos
Link to comment
Share on other sites

πριν 2 ώρες, το μέλος GriGaS έγραψε:

Ναι είναι σοβαρό ζήτημα αυτό. Σε μονοκατοικία λύνεται εύκολα μιας και συνήθως οι θέσεις στάθμευσης είναι κοντά στους μετρητές, οπότε βάζεις μεγαλύτερη παροχή (νο3 63Α με 16άρη παροχικό) και παρεμβάλεις ανάμεσα στο ρολόι και τον πίνακα του σπιτιού έναν πίνακα που τροφοδοτεί το σπίτι και το σημείο φόρτισης.

 

Τι κάνεις όμως αν η εγκατάσταση έχει υπολογισμένο στο όριο υποσταθμο (κάποιο συγκρότημα πολυκ.)? 

Και τι κάνεις με τον τηλεχειρισμό του πίνακα που θα είναι στο ισόγειο για έλεγχο ? 

 

Και να μην ξεχάσω.

 

Τιμή ταχυφορτιστη 3500€ 

Απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγύηση η ύπαρξη 

1) επιτηρητή τάσης,

2) αντικεραυνικης προστασίας.

3) Μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος καλωδίου (για πτώση τάσης προφανώς) τα 10m από τον πίνακα με 5x 10mm^2 και από εκεί και πέρα επαύξηση διατομής ώστε να μην υπερβαίνεις την πτώση τάσης πάνω από 1% (πρότυπο ΕΛΟΤ) . R=ρ*l/s (ρ = ειδική αντίσταση χαλκού) 

4) Προφανώς και ύπαρξη ρελέ διαφυγής για ημίτονο αλλά και dc κ.λ.π.

Έγινε επεξεργασία από adpanos
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To i3 είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αμαξάκι , με μόνο μειονέκτημα για μένα , το υψηλό του κόστος.

Οι επιδόσεις του , ιδιαίτερα σε επιταχύνσεις είναι απλά αλλού σε σχέση με άλλα ίδιου μεγέθους

ενώ και απο συμπεριφορά , το νέο βελτιωμένο i3s , θεωρείται καλή επιλογή για μια

rwd ηλεκτροκίνητη σχεδόν zero emission bmw, "δε ξεφτιλίζει το pedigree" (sic).

 

Για εμάς στην επαρχία θα ήταν εξαιρετική επιλογή το i3 με την range extender επιλογή.

 

Γουστάρω μελλοντική φάση σε supercharger σταθμό φόρτισης κάπου 
Λαμία και να σκάνε μύτη καμιά 30-40 αυτοκίνητα ταυτόχρονα για φόρτιση :hehe:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η ηλεκτροκίνηση με το σημερινό καθεστώς στην Ελλάδα -μην κρυβόμαστε- είναι χιπστερική επιλογή. Αν κάποιος πάρει ηλεκτρικό σε αυτό το σημείο της καμπύλης δεν το κάνει για να γλυτώσει λεφτά ή επειδή έχει τσακωθεί με τον βενζινά του.

 

Για να αποτελούν ρεαλιστική εναλλακτική τα ηλεκτροκίνητα θα πρέπει να έχουν συμβεί σωρευτικά τουλάχιστον τα εξής:

* να διευρυνθούν οι επιλογές μοντέρνων ηλεκτροκίνητων οχημάτων, τουλάχιστον με 2-3 εμβληματικά, επιθυμητά και χρηστικά μοντέλα

* να κατασκευαστούν δομές ταχυφόρτισης στο οδικό δίκτυο και σε περιοχές με μεγάλη πληθυσμιακή πυκνότητα

* να επιδοτείται το κόστος αγοράς ή/και το κόστος χρήσης των οχημάτων μηδενικών ρύπων

* η τεχνολογία των μπαταριών και ο ρυθμός παραγωγής τους να επιτρέψουν δραστική μείωση του κόστους τους (στο ~½-⅓ της σημερινής)

* να γίνει συμφέρον (επιδοτούμενο ή απλά πολύ οικονομικό) το κόστος αποκεντρωμένης αυτοπαραγωγής με ΑΠΕ, ιδίως φωτοβολταϊκά

 

Με τη σημερινή κατάσταση δεν υπάρχουν αρκετές επιλογές για να υποκαταστήσουν το μοντέλο χρήσης των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων και επιπρόσθετα το κόστος τους δεν είναι ανταγωνιστικό. Παρότι δε συμφωνώ με τα νούμερα του @adpanos ή με την αντιστοίχιση του i3 με τα 1000ρια σούπερ-μίνι, οποιαδήποτε σύγκριση με οικονομικά βενζινοκίνητα θα καταλήγει περίπου στο ίδιο αποτέλεσμα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

όχι φίλε adpano...για αυτοκίνητο πολης που λανσάρεται έχει ανώτερες επιδόσεις...άντε στήσου εσύ στο φαναράκι με το i3 να δεις τι θα γίνει....αχχαχααχ

Τα λάστιχα ισχύει οτι ειναι περίεργα...δεν ξέρω καθόλου κόστος κτλπ...αλλά δεν ειναι ίδια κατηγορία και στους χώρους και στις επιδόσεις με τα άλλα...μην κρίνεις μόνο την τελική...μια και προορίζεται για πόλη περισσότερο...

 

Link to comment
Share on other sites

relax παίδες περιμέντε μέχρι το 2025-30 όπου θα αλλάξουν σιγά σιγά

έτσι δεν ήταν και τα πρώτα τουτούνια πανάκριβα μέχρι που έφτασαν σε λογικές τιμές (αφήστε τους betatesters να κάνουν την δουλειά τους)

η τεχνολογία πληρώνεται όπως πάντα

πιστεύω ότι το TESLA model 4 θα έχει range 440miles και 35k$ (2023) και το TESLA Model 5 880miles (2030)

 

edit και το model 3 που έχει 220 miles για  την πόλη ωραίο θα είναι

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.