Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

@acct

 

Για να αποσαφηνίσουμε μερικά πράγματα, όσο αφορά τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, δεν έγινε κάποια αλλαγή. Άλλωστε, τι αλλαγή να γίνει, αφού είναι μόνο για πίστα.

 

Όσο αφορά τα ιστορικά, ο νόμος αυτός απαγορεύει:

1) Να το μεταφέρεις οδικώς στο χώρο εκδήλωσης

2) Να το οδηγήσει άλλος

3) Να το μεταφέρεις οδικώς στο συνεργείο

 

Αυτό θεωρητικά θέλει να "πιάσει" αυτούς που οδηγούσαν κανονικά τα ιστορικά αυτοκίνητα στους δρόμους, ακόμη και όταν δεν υπήρχει κάποια εκδήλωση. Μάλιστα, αν η αστυνομία τους σταματούσε, είχαν πάντα εύκαιρο ένα "χαρτί" του στυλ "πάω συνεργείο". Έχω πετύχει μέχρι και Βαν. 

 

Γενικά όμως μιλάμε για την απειροελάχιστη μειοψηφία. Σπάνια βλέπεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο στο δρόμο, αφού οι περισσότεροι τα έχουν και τα συντηρούν 10 φορές καλύτερα από αυτά που έχουν για την καθημερινότητά τους.

 

Το αξιοπερίεργο σε αυτή την απόφαση είναι το εξής (και το οποίο πρέπει να κρατήσουμε). Απαγορεύεται ΙΧ να ρυμουλκήσει άλλο ΙΧ. Δλδ, χρειάζεσαι επαγγελματικό όχημα με τρέιλερ. Με τον ίδιο τρόπο δλδ, που μετακινούνται τα αγωνιστικά. Κοινώς, γιοκ. Το παρατάς στο σπίτι, το πετάς ή το πουλάς στο εξωτερικό.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, konnos said:

Θλίβομαι όταν διαβάζω τέτοιες οπισθοδρομικές αθλιότητες.

 

Σε παρακαλώ κάνε τον κόπο να εξηγήσεις τι εννοείς, γιατί αυτό μήνυμα αφενός δεν προσφέρει κάτι στη συζήτηση, αφετέρου είναι παρεξηγήσιμο.

Link to comment
Share on other sites

απο οτι θυμαμαι  τα ιστορικα μπορουσαν να κινηθουν ελευθερα Σαββατοκυριακα και σε καθημερινες μονο σε περιπτωση συνεργειου

Έγινε επεξεργασία από bassplayer
Link to comment
Share on other sites

@acct

Τα ιστορικά έχουν δικαίωμα κίνησης στους δρόμους μόνο εφόσον έχουν δικαιολογία. Η δικαιολογία είναι για τη συμμετοχή σε ιστορικά ράλι κτλ και για να πάει σε συνεργείο για επισκευή/συντήρηση. Καταγράφουν όλα τα χιλιόμετρά τους και μπορεί να διαπιστωθεί αν κάποιος το πάει στο "συνεργείο" ή όχι. Είναι πολύ εύκολο να ελεγθεί αυτό. Κι αν υποψιάζεται η αστυνομία οτι την δουλεύουν, ας ακολουθήσει έναν από αυτούς που πάνε συνεργείο και ας δει όντως πού πάει και να του ρίξει το πρόστιμό του. Εδώ πάνε να τα τσουβαλιάσουν όλα με την πρόφαση της δύσκολης αστυνόμευσης και τσιμπάνε όλοι γιατί σου λέει ο άλλος που δεν πληρώνει τέλη έξυπνος είναι; Divide and Conquer.

Link to comment
Share on other sites

Για μισο λεπτο βρε παιδια.
Αν απαγορευεται να παει οδικως στην πιστα, οδικως σε μουσειο, οδικως σε συνεργειο..
Τι επιτρεπεται τοτε;
Εννοω ποιος ο λογος να βγαλει καποιος ιστορικες πινακιδες;
 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, trib said:

Όσο αφορά τα ιστορικά, ο νόμος αυτός απαγορεύει:

1) Να το μεταφέρεις οδικώς στο χώρο εκδήλωσης

2) Να το οδηγήσει άλλος

3) Να το μεταφέρεις οδικώς στο συνεργείο

 

Για το (1) κι εγώ θα επιθυμούσα εξαίρεση, με την προϋπόθεση ότι από το όχημα είναι ασφαλισμένο για αστική ευθύνη από τον ιδιοκτήτη του ή τον διοργανωτή της εκδήλωσης και φέρει κάποιο πιστοποιημένο έγγραφο που βεβαιώνει τη διεξαγωγή της εκδήλωσης.

 

Για το (2) δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, γιατί δεν μπορώ να φανταστώ κάποια ουσιώδη κατάχρηση αν στα έγγραφα του οχήματος δηλώνονται πχ έως 3 οδηγοί.

 

Για το (3), μου φαίνεται αποδεκτό να απαιτείται μεταφορά με τρέιλερ, ώστε να αποθαρρύνει την εκμετάλλευση του νομικού κενού για καθημερινή κυκλοφορία. Άλλωστε, το απλούστερο είναι να έχεις μια συνεννόηση με το συνεργείο, ώστε κάθε που εμφανίζεσαι με το "ιστορικό" να προσποιείται ότι σε περίμενε. Μια σύμβαση οδικής βοήθειας με ειδική εταιρεία για τις 1-2 φορές το χρόνο που θα τη χρειαστείς είναι λογική λύση.

 

Πάντως, τα μόνα ιστορικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εδώ είναι στην πράξη επαγγελματικά και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε αμειβόμενες εμφανίσεις, με τζίρο πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως.

 

18 minutes ago, konnos said:

Καταγράφουν όλα τα χιλιόμετρά τους και μπορεί να διαπιστωθεί αν κάποιος το πάει στο "συνεργείο" ή όχι. Είναι πολύ εύκολο να ελεγθεί αυτό.

 

Εκεί έχω μια μικρή επιφύλαξη. Δεν είναι να πεις ότι κουβαλάνε και σφραγισμένους ταχογράφους.

 

Edit: από σύντομη αναζήτηση στη ΦΙΛΠΑ, τα παρακάτω καταγράφονται ως «Φήμες & Ανακρίβειες»

Quote
  • Μπορώ να κυκλοφορώ τα Σαββατοκύριακα.
  • Δεν μπορώ να κυκλοφορώ μόνο τα Σαββατοκύριακα, γιατί είναι κλειστά τα συνεργεία.
  • Μπορώ να κυκλοφορήσω οποιαδήποτε στιγμή με άδεια της ΦΙΛΠΑ.
  • Αν αποκτήσω τις πινακίδες από τον επίσημο εκπρόσωπο της τάδε διεθνούς ομοσπονδίας, μπορώ να κάνω ευρύτερη χρήση.
  • Ανάλογα από ποιον θα αποκτήσω τις πινακίδες, θα μπορώ να συμμετέχω σε περισσοτέρες ή λιγότερες και διαφορετικών τύπων εκδηλώσεις.
  • Μπορώ να αποκτήσω πινακίδες από τη ΦΙΛΠΑ και να σταθμεύσω το αυτοκίνητο έξω από το σπίτι μου, για να μην πληρώνω τέλη κυκλοφορίας. (Διευκρίνιση: όταν δεν καταβάλλονται τα Τ.Κ. χάνεται το δικαίωμα χρήσης και στάθμευσης σε δημόσιους δρόμους. Εξαιρείται, βεβαίως, η περιoρισμένη χρήση, που προαναφέρεται).

 

Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα προυπήρχε αρκετά χρόνια πριν. "Απλά" έσκασε τώρα.

 

http://www.zougla.gr/automoto/reportaz/article/i-kompina-me-ta-klasika-oximata

 

Αυτά που συζητάμε, είναι όλα μέσα στο άρθρο. Το βασικότερο πρόβλημα είναι ότι η ανάθεση ιστορικών πινακίδων έχει ανατεθεί σε ιδιωτικές εταιρείες και δεν ελέγχεται από το κράτος. Βέβαια, το κράτος τους όρισε, αλλά όπως δείχνουν τα πράγματα, θέλει να το πάρει πίσω.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Αν πάντως κάποιοι ιδιοκτήτες τα πάρουν με την απόφαση και αρχίσουν να πουλάνε τα αυτοκίνητα αυτά, παίζει να γίνουμε για 2η φορά εξαγωγείς αυτοκινήτων προς την ευρώπη.

 

Η 1η ήταν με τα Cayenne και τις αλλαγές στα τεκμήρια και τον φόρο πολυτελείας...

 

Ανάπτυξη!!!:hehe:

 

Καλά έχουν σκεφτεί τα πολλαπλασιαστικά οφέλη της αγοράς που πάνε να καταργήσουν?

Τα ιστορικά αυτά αυτοκίνητα δεν τα συντηρούσαν, δεν τα πλέναν, δεν τα γυαλίζαν ελληνικές επιχειρησούλες.

 

Στα event που γίνονταν, δεν χρησιμοποιούσαν τα οχήματα βενζίνη, δεν πήγαιναν οι ιδιοκτήτες τους σε εκδρομές (εσωτερικός τουρισμός) με σωματεία που σχημάτιζαν.

Τις ταβέρνες και τις καφετέρειες τους πειράζει που τις γέμιζαν μετά απο events ή απλά σε τυχαίες τους εξόρμησεις???

 

Επίσης δεν είναι ωραίο να βγαίνεις ΣΚ για τον καφέ σου, την βόλτα σου, το κοψίδι σου και να πετυχαίνεις στο πάρκινγκ 2-3 κλασσικά που τα βγαλαν οι ιδιοκήτες τους για να τα κάνουν την βόλτα τους, να τα καμαρώσουν και να τα χαρούμε και εμείς. 

Αλλά όοοοοχι καλύτερα όλα αυτά να πάψουν για να μην κοροϊδεύουν τους μπάτσους κάποιοι επιτήδειοι, τζαμπατζίδες που κυκλοφορούν χωρίς να πληρώνουν...

 

Και δε μιλάω για τα τέλη ή την ασφάλιση, μιλάω για τα τεκμήρια, που άπαξ και περάσεις πινακίδες σε κάποια κλασσική μέρκ ή σε κανά αμερικάνικο που είναι και πολλά CC μπορεί να σου βγεί τεκμαρτός φόρος λες και βγάζεις 10-20 χιλιάδες εισόδημα παραπάνω απο αυτά που βγάζεις... 

 

 

ΖΩΑ!!!

Έγινε επεξεργασία από uhu
  • Like 5
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

από ότι έχω ακούσει απαγορεύεται να κυκλοφορεί στον δρόμο παρα μόνο για αγώνες και για την συντηρησή του... δηλαδή να πάει στο συνεργείο...

Δεν μπορείς να έχεις ιστορικό ένα αυτοκίνητο και να το έχεις για καθημερινό σου....να το κυκλοφορείς καθημερινά εννοώ...

Link to comment
Share on other sites

 

Να με συγχωρείτε, αλλά διαβάζοντας λιγάκι την τελευταία μισή ώρα το ισχύον καθεστώς, μου φαίνονται μια χαρά οι νέες ρυθμίσεις, πάντα με τις επιφυλάξεις που εξέφρασα παραπάνω.

 

Όταν διαβάζω από την ίδια τη ΦΙΛΠΑ για ιστορικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανασφάλιστα (παρότι με 130€ ετησίως θα είχαν ασφαλιστική κάλυψη), όταν βλέπω καθημερινά κοντά μου τέτοια οχήματα να νοικιάζονται για κοινωνικές εκδηλώσεις (σε σημείο που το θεωρούσα νόμιμο) κι όταν συνειδητοποιώ ότι με αυτόν τον τρόπο έχουν απαλλαγεί ακόμη κι από τα τέλη κυκλοφορίας οχήματα καθημερινής κυκλοφορίας, νομίζω ότι η αυστηροποίηση των όρων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

 

Έτσι κι αλλιώς υποψιάζομαι ότι ο καθένας δικαιούται να πιστοποιεί ως ιστορικό το όχημά του, αλλά δικαιούται να το κυκλοφορεί κανονικά, εφόσον καταβάλλει όλα τα προβλεπόμενα τέλη για την απόκτηση και συμβατικών πινακίδων. Αν κάποιος θέλει και το σκύλο χορτάτο και την πίτα ολάκερη, ας το πληρώσει ανάλογα.

 

1 hour ago, uhu said:

Και δε μιλάω για τα τέλη ή την ασφάλιση, μιλάω για τα τεκμήρια, που άπαξ και περάσεις πινακίδες σε κάποια κλασσική μέρκ ή σε κανά αμερικάνικο που είναι και πολλά CC μπορεί να σου βγεί τεκμαρτός φόρος λες και βγάζεις 10-20 χιλιάδες εισόδημα παραπάνω απο αυτά που βγάζεις... 

 

Η έκπτωση που εφαρμόζεται μου μοιάζει επαρκέστατη για να μπορεί να συντηρήσει κάποιος ένα ακριβό χόμπι. Δε θα έπρεπε να αποτελούν υπολογίσιμο τεκμήριο διαβίωσης η κατοχή και συντήρηση ενός ιστορικού οχήματος;

Spoiler

Σύμφωνα με τη διάταξη της υποπερίπτωσης εε Δ της περίπτωσης β Δ της παρ. 1 του άρθρου 16, μειώνεται κατά ποσοστό 60% η τεκμαρτή δαπάνη των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών αυτοκινήτων ιστορικού ενδιαφέροντος (αντίκες) εφόσον έχει παρέλθει χρονικό διάστημα πάνω από 30 έτη από το έτος κατασκευής τους και διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας.

 

Έγινε επεξεργασία από acct
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, ΓιαγκΤ said:

Η κλήση για έλλειψη πινακίδας είναι 300€…

 

Εννοείς αν το αυτοκίνητο κανονικά διαθέτει νόμιμες πινακίδες και δεν τις έχεις τοποθετημένες. Διαφορετικά, φαντάζομαι θα έπρεπε να ισχύει ό,τι και σε περίπτωση οδήγησης μετά την αφαίρεση πινακίδων ή χωρίς νόμιμη άδεια κυκλοφορίας. Δηλαδή πταισματική παράβαση που τιμωρείται με 1-6 μήνες φυλάκιση, το διοικητικό πρόστιμο (νόμιζα ότι είναι 500€) και προφανώς σωρευτικά οι ποινές αν είναι ανασφάλιστο, δηλαδή άλλη μια πταισματική παράβαση με 2-12 μήνες, άλλα 500€, αφαίρεση διπλώματος.

 

Οπότε, το σκέτο 1500άρι μια χαρά μου ακούγεται, αφού γλυτώνεις τη μήνυση και την αφαίρεση διπλώματος.

 

Edit: διαβάζω ότι πλέον επιβάλλονται και χωριστά τα φορολογικά πρόστιμα για την «παράνομη κυκλοφορία κάθε αυτοκινήτου οχήματος ευρισκομένου σε κατάσταση φορολογικής ακινησίας» (έως 1170€) και επιπλέον αυτοτελές πρόστιμο ίσο με τα τέλη κυκλοφορίας (και αναδρομικά). Ακόμη χειρότερα.

Έγινε επεξεργασία από acct
Link to comment
Share on other sites

Όταν σαν νόμιμος βλέπεις κάποιον έξυπνο και δεν κάνεις τίποτα για να μη θεωρηθείς "καρφί", τότε περίμενε κάποια μέρα να βρεθείς και εσύ μπλεγμένος.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, astrolabos said:

Όταν σαν νόμιμος βλέπεις κάποιον έξυπνο και δεν κάνεις τίποτα για να μη θεωρηθείς "καρφί", τότε περίμενε κάποια μέρα να βρεθείς και εσύ μπλεγμένος.

 

Ας μην είμαστε τόσο απόλυτοι. Όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες οχημάτων να διαπράττουν παραβάσεις σε πινακίδες STOP, κόκκινους σηματοδότες, παράνομο πάρκινγκ ή ακόμη και πινακίδες με το γνωστό φιλμ ώστε να μην γίνεται εύκολα διακριτή. 

 

Στην περίπτωση λοιπόν που θα πεις από μέσα σου "ΟΧΙ, δεν θα την πληρώσω εγώ για εσάς", θα χρειαστεί να κάνεις στην τροχαία ένα τηλέφωνο κάθε 20 λεπτά. Καταλαβαίνεις ότι η τροχαία δεν υπάρχει περίπτωση να ασχοληθεί και αν ασχοληθεί θα σε ρωτήσει τις γνωστές "μπούρδες" που είσαι, ποιος είσαι κτλ και θα σε "ενημερώσει" τάχα μου ότι θα στείλει διαθέσιμο περιπολικό να ελέγξει. Ποτέ δλδ. 

 

Και θα σου δώσω ένα παράδειγμα. Η Αθήνα, με περισσότερους από 5.000.000 κατοίκους και περίπου 2.900.000 ΙΧ αυτοκίνητα, έχει ΜΟΛΙΣ 13.000 ενεργά περιπολικά. Είναι δυνατόν;

 

Μπλεγμένος θα βρεθείς ούτως η άλλως, και εκεί θέλω να καταλήξω γιατί δυστυχώς δεν υπάρχουν επαρκή μέσα αστυνόμευσης ώστε να πιάσουν αυτούς τους "έξυπνους. Οπότε τι κάνεις; Τσουβαλιάζεις. 

 

Η λύση για εμένα βρίσκεται μακροπρόθεσμα. Ούτε να τιμωρείς, ούτε να εκδικηθείς, ούτε να τσακωθείς με τον γείτονα. Παιδεία, σχολείο, ανατροφή, σεμινάρια ΚΟΚ σε μικρά παιδιά κτλ κτλ. Εγώ δλδ θα ξεκινούσα πρώτα σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και έπειτα με το Υπουργείο Μεταφορών/Συγκοινωνιών/Υποδομών. 

Έγινε επεξεργασία από trib
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας όσα λέτε για τα ιστορικά, νομίζω σας διαφεύγει ένα σημαντικό σημείο. Αν κάποιος έχει σαν μοναδικό-καθημερινό αυτοκίνητο ένα ηλικίας άνω των 25-30 ετών και αναγκάζεται να του βγάλει ιστορικές πινακίδες για να κυκλοφορεί τότε κάπου αλλού είναι το πρόβλημα.

Είμαι προφανώς biased ως λάτρης των κλασσικών αυτοκινήτων αλλά δεν γίνεται να σε αναγκάζουν να τα έχεις κλειδωμένα στο γκαράζ και να τα πηγαίνεις μόνο σε εκδηλώσεις και συνεργεία με τρέιλερ. Πρέπει να επιτρέπεται να κινούνται έστω μόνο τα Σαββατοκύριακα, γιατί η ακινησία σε ένα αυτοκίνητο (όχι μόνο παλιό) πολλές φορές είναι χειρότερη (όσον αφορά βλάβες) από την καθημερινή χρήση. Τα πραγματικά κλασσικά αυτοκίνητα ΙΜΟ πρέπει να κυκλοφορούν (ελεγχόμενα) ώστε να τα βλέπουμε  και οι μεγαλύτεροι και τα μικρά παιδιά και να τα εκτιμούμε.

Όσο για τίποτα χρέπια/φορτηγά κτλ εκεί ας εφαρμόσουν καλύτερους ελεγκτικούς μηχανισμούς, όχι τσουβάλιασμα και πονάει κεφάλι-κόψει κεφάλι. Πριν καμιά τετραετία είχα την τύχη να δω να κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο μια Ferrari 250 California. Ο οδηγός παρανομούσε ή μήπως πρόσφερε λειτούργημα για εμάς τους λάτρεις των τετράτροχων?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 17 ώρες, το μέλος acct έγραψε:

Δε θα έπρεπε να αποτελούν υπολογίσιμο τεκμήριο διαβίωσης η κατοχή και συντήρηση ενός ιστορικού οχήματος;

Όχι. Βασικά δεν θα έπρεπε να υπάρχουν τεκμήρια διαβίωσης (τουλάχιστον με τον τρόπο που υπάρχουν τώρα). Είναι εξορισμού ηλίθιο να φορολογείς κάποιον με βάση τα τετραγωνικά του σπιτιού του χωρίς να λαμβάνεις υπόψην το που βρίσκεται το σπίτι (η κλίμακα είναι ίδια για ένα τεράστιο εύρος τιμών ζώνης που τσουβαλιάζει περιοχές με 500 ευρώ και 2000 ευρώ) ή το γιατί μένει σε αυτό το σπίτι (είναι ίδιο τεκμήριο να μένεις σε ένα σπίτι 100 τετραγωνικών που κληρονόμησες από τους γονείς σου και το ίδιο να νοικιάζεις 100 τετραγωνικά προς 500 ευρώ το μήνα σε καλή περιοχή) και με τα κυβικά του αυτοκινήτου του, ανεξαρτήτως της αξίας αυτού. Σε τελική ανάλυση ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο έχει σαφώς μικρότερο κόστος χρήσης από ένα παλιό (και μη ξεχνάμε ότι τα χρήματα που κατεβλήθηκαν για την αγορά αποτελούν ένα χωριστό τεκμήριο, αυτό της απόκτησης περιουσιακού στοιχείου το οποίο καλώς υπάρχει).

 

  • Like 2
  • Agree 1
Link to comment
Share on other sites

Δικαίως μπήκες στον κόπο να το αναλύσεις, γιατί η διατύπωσή μου άφηνε περιθώριο παρερμηνείας. Προφανώς οι "τεκμαρτές" δαπάνες είναι anything but και τα "τεκμήρια διαβίωσης" δεν έχουν λόγο ύπαρξης σε ένα φυσιολογικό φορολογικό σύστημα.

 

Αλλά αν υπολογίζεται τεκμήριο διαβίωσης 10k € για ένα ζευγάρι με ένα καινούριο αυτοκίνητο 1400 cc απλώς επειδή υπάρχουν, τότε σίγουρα δικαιολογείται και ένα δεχακίλιαρο για ένα αυτοκίνητο 40ετίας των 6000 cc, το οποίο πρέπει να διατηρείς σε ικανοποιητική κατάσταση και να το τροφοδοτείς με καύσιμα και αναλώσιμα. Γιατί αυτό είναι το ποσό με την προβλεπόμενη έκπτωση.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Στη βάση που το θέτεις, συμφωνώ. Αλλά δε γίνεται να λέμε ότι καλά κάνουν για κάτι που συμφωνούμε ότι στη βάση του είναι παράλογο. Και σε τελική όλοι ξέρουμε γιατί φορολογούνται τα σπίτια και τα αυτοκίνητα. Γιατί είναι τα μόνα που είναι κάπου καταχωρημένα, άρα μπορεί να φορολογηθεί η κατοχή τους.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.