Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Μία ώρα πριν, το μέλος uhu έγραψε:

Μόλις???

Ε πόσο δηλαδή θα έπρεπε να είναι?

Τα 16v 1600άρια προηγούμενης γενιάς ατμόσφαιρα λιγότερη ροπή έβγαζαν και κουβαλούσαν passat, mondeo και octaviες 1400++ κιλά...

 

Μερικές εταιρείες έβγαζαν τέτοια μέχρι το 2010-2012 οπότε άρχισε η downsize μανία.

Που στην τελική μόδα ήταν για να μπορούν να πουλάνε οι εταιρείες. (στην ελλάδα μόνο έχει κάποιο νόημα λόγο τεκμηρίων)

Πως είναι στα mountain bike με την διάσταση της ρόδας.

 

Αρχικά 26" μετά 29" που είναι σούπερ.

Μετά 27,5" η ιδανική διάσταση γιατί η αύξηση στις 29" ήταν υπερβολική τάχα κ.ο.κ...

 

Και τελικά στο τέλος σου λένε πως το καλύτερο απο όλα ήταν το 26άρι που είχες αρχικά και το ξεφορτώθηκες ως άχρηστο.:hehe:

 

Μόλις, ναι. Προσωπικά δε μου αρκεί όταν είναι φορτωμένο το αμάξι, πόσο μάλλον όταν έχεις air condition. Και καταλαβαίνεις την διαφορά μόλις μπεις σε αμάξι με αισθητή διαφορά στη ροπή. Βέβαια φταίει και ότι το Corsa ζυγίζει όσο ένα νέο Passat :p

 

Αλλά αμάξι ατμόσφαιρα δεν ξαναπαίρνω! Τουλάχιστον στα ~1400 κυβικά πλην ελάχιστων εξαιρέσεων.

 

Το downsize μια χαρά καλό έκανε, άσχετα ότι το παράκαναν και το συνειδητοποίησαν  και οι ίδιοι.

Link to comment
Share on other sites

πριν 36 λεπτά, το μέλος UltraB έγραψε:

Αλλά αμάξι ατμόσφαιρα δεν ξαναπαίρνω! Τουλάχιστον στα ~1400 κυβικά πλην ελάχιστων εξαιρέσεων.

 

Το downsize μια χαρά καλό έκανε, άσχετα ότι το παράκαναν και το συνειδητοποίησαν  και οι ίδιοι.

Εγω δεν εχω θέμα. Όλα μ αρέσουν και τα ατμοσφαιρικά και τα τούρμπα και τα ηλεκτρικά. Και τα παλιά αχ θυμάμε τον γλυκό καρμπυρατεροήχο.

Αρκεί να δουλεύουν ωραία. :p

 

Δεν είναι θέμα παράκαναν ή όχι.

Πρέπει να παρουσιάσουν κάτι νέο και διαφορετικό, αλλιώς τι θα πας να αγοράσεις.

Ουσιαστικά downsize, upsize, rightsize, leftsize είναι μερκετινγκίστικες ορολογίες ανάλογες των mpixels και multicores των κινητών...

 

Και απο την ονομασία των όρων φαίνεται.

Για ρώτα και κάποιον του  μαρκετινγκ να σου το επιβεβαιώσει.

 

To παρακάτω ναι θα ήταν πραγματική εξέλιξη, ανάλογη της εισαγωγής του ηλεκτρονικού ψεκασμού...

 

 

Έγινε επεξεργασία από uhu
Link to comment
Share on other sites

Σαν ιδέα το downsizing υπάρχει από τα τέλη του 1980. Απλά δεν υπήρχε η τεχνολογία και τα υλικά.

 

 

7 minutes ago, uhu said:

Εγω δεν εχω θέμα. Όλα μ αρέσουν και τα ατμοσφαιρικά και τα τούρμπα και τα ηλεκτρικά. Και τα παλιά αχ θυμάμε τον γλυκό καρμπυρατεροήχο.

Αρκεί να δουλεύουν ωραία. :p

 

Δεν είναι θέμα παράκαναν ή όχι.

Πρέπει να παρουσιάσουν κάτι νέο και διαφορετικό, αλλιώς τι θα πας να αγοράσεις.

Ουσιαστικά downsize, upsize, rightsize, leftsize είναι μερκετινγκίστικες ορολογίες ανάλογες των mpixels και multicores των κινητών...

 

Και απο την ονομασία των όρων φαίνεται.

Για ρώτα και κάποιον του  μαρκετινγκ να σου το επιβεβαιώσει.

 

To παρακάτω ναι θα ήταν πραγματική εξέλιξη, ανάλογη της εισαγωγής του ηλεκτρονικού ψεκασμού...

 

 

 

βλέποντας αυτό, τι πιστεύεις ότι βελτιώνει το freevalve;

 

skyactiv-d-info.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 17 λεπτά, το μέλος Nickzzz έγραψε:

Σαν ιδέα το downsizing υπάρχει από τα τέλη του 1980. Απλά δεν υπήρχε η τεχνολογία και τα υλικά.

 

 

 

βλέποντας αυτό, τι πιστεύεις ότι βελτιώνει το freevalve;

 

skyactiv-d-info.jpg

Τα πάντα... :p

 

Αυτός που μου βάζεις είναι ο παραδοσιακός με 2 εκκεντροφόρους.

Ο freevalve den eki tetoio pragma apo panw. :p

Oute ena, oute dio. :p

 

Βάρος τριβές. Κέντρο βάρους.

Ανεξάρτητη λειτουργία όλων των βαλβίδων.

Ηλεκτρονικό άνοιγμα κλείσιμο των βαλβίδων = απειρα προφιλ εκκεντροφόρων απλά με μερικές σελίδες κώδικα ώστε να προγραμματίσεις να ανοιγοκλείνουν κατά το δοκούν. 

Να προσθέσω. Αξιοπιστία. Δεν καρφώνει βαλβίδες.-απλά χάνει κάτι σε ψηλές στροφές αν κάποια ηλεκτροβαλβίδα αποτύχει. Εύκολη διαγνωση. Καταργεί ιμάντες χρονισμού κτλ κτλ κλτ precatalytic converter - πεταλούδα.

 

Βασικά αν κάνει όλα αυτά που λέει, τα hybrid είναι ήδη obsolete.

Λιγότερο θα καίει και θα ρυπαίνει απο hybrid και χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση...

Έγινε επεξεργασία από uhu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ωραία όλα αυτά. Στο διάγραμμα του energy balance που λες ότι θα προσφέρουν βελτίωση;

 

Πεταλούδα μπορείς να πεις ότι έχουν "καταργήσει" και όλα τα παλιότερα multiair, valvematic, valvetronic κ.τ.λ. Υπάρχει σαν fail safe.

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
Link to comment
Share on other sites

Χμμ να σκεφτώ.

 

Στο exhaust loss.

Στο Cooling loss.

Στο mechanical loss.:p

 

Στο pumping loss δεν μπορώ να καταλάβω τι είναι οπότε δεν ξέρω.

 

PS Επειδή μίλησες λίγο παραπάνω (μου φάνηκε  ανθρώπινο εκ μέρους σου και έσβησα το κακεντρεχές σχόλιο:spell:)

 

Έγινε επεξεργασία από uhu
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Nickzzz said:

Ωραία όλα αυτά. Στο διάγραμμα του energy balance που λες ότι θα προσφέρουν βελτίωση;

Χωρίς να το έχω ψάξει το ιδιαίτερα το θέμα νομίζω πως θα αυξηθεί το effective output μιας και θα είναι σαν να έχεις πάντα το κατάλληλο προφίλ εκκεντροφόρων... Ωστόσο δεν επιμένω 100% πουθενά γιατί δεν ασχολήθηκα σοβαρά...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, uhu said:

Τα πάντα... :p

 

Αυτός που μου βάζεις είναι ο παραδοσιακός με 2 εκκεντροφόρους.

Ο freevalve den eki tetoio pragma apo panw. :p

Oute ena, oute dio. :p

 

Βάρος τριβές. Κέντρο βάρους.

Ανεξάρτητη λειτουργία όλων των βαλβίδων.

Ηλεκτρονικό άνοιγμα κλείσιμο των βαλβίδων = απειρα προφιλ εκκεντροφόρων απλά με μερικές σελίδες κώδικα ώστε να προγραμματίσεις να ανοιγοκλείνουν κατά το δοκούν. 

Να προσθέσω. Αξιοπιστία. Δεν καρφώνει βαλβίδες.-απλά χάνει κάτι σε ψηλές στροφές αν κάποια ηλεκτροβαλβίδα αποτύχει. Εύκολη διαγνωση. Καταργεί ιμάντες χρονισμού κτλ κτλ κλτ precatalytic converter - πεταλούδα.

 

Βασικά αν κάνει όλα αυτά που λέει, τα hybrid είναι ήδη obsolete.

Λιγότερο θα καίει και θα ρυπαίνει απο hybrid και χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση...

 

Όλα τα 1.4 fiat multiair έχουν καταργήσει τον 1 από τους 2 εκκεντροφόρους. Ουσιαστικά αν δεις το καπάκι κλειστό είναι σαν τα καπάκια με 1 εκκεντροφόρο.

Όντως υπάρχει και διαφορά στην απόδοση (105 άλογα το ατμοσφαιρικό, 140 το light turbo και 170 το πιο πιεσμένο, όταν τα νούμερα με τον star/t-jet ήταν 95, 120 και 150) και φυσικά πολύ λιγότεροι ρύποι. 

Η αξιοπιστία σε βάθος χρόνου θα δείξει, το ανταλλακτικό που το είχα πετύχει είναι αρκετά ακριβό, και δεν ξέρω αν και πότε αστοχεί, δεδομένου ότι οι εκκεντροφόροι δεν αστοχούν εύκολα σε μη πειραγμένα αυτοκίνητα:

https://www.shop4parts.co.uk/?name=store&op=Details&ProdID=13831&sku=266026

 

Επίσης τα multiair έχουν το κακό ότι είναι πολύ δύσκολο να τα "chip-άρεις".

 

Είναι πολύ διαδεδομένος κινητήρας, τον φοράνε όλες οι 1.4 alfa romeo (mito, giulietta etc.).

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, uhu said:

Χμμ να σκεφτώ.

 

Στο exhaust loss.

Στο Cooling loss.

Στο mechanical loss.:p

 

Στο pumping loss δεν μπορώ να καταλάβω τι είναι οπότε δεν ξέρω.

 

PS Επειδή μίλησες λίγο παραπάνω (μου φάνηκε  ανθρώπινο εκ μέρους σου και έσβησα το κακεντρεχές σχόλιο:spell:)

 

 

6 hours ago, tasosmich said:

Χωρίς να το έχω ψάξει το ιδιαίτερα το θέμα νομίζω πως θα αυξηθεί το effective output μιας και θα είναι σαν να έχεις πάντα το κατάλληλο προφίλ εκκεντροφόρων... Ωστόσο δεν επιμένω 100% πουθενά γιατί δεν ασχολήθηκα σοβαρά...

 

Στο mechanical loss και στο pumping loss θα προσφέρει κυρίως. Και αυτό κυρίως στα χαμηλά φορτία.

Τα άλλα 3 προέρχονται από το πως γίνεται η καύση, και η λειτουργία των βαλβίδων έχει ελάχιστη συνεισφορά σε αυτό, στους κλασσικούς τρόπους.

Pumping loss είναι η ενέργεια που ξοδεύεις να τραβήξεις τον αέρα μέσα και να βγάλεις τα καυσαέρια έξω.

Link to comment
Share on other sites

πριν 12 λεπτά, το μέλος f117 έγραψε:

50-100 κιλά διαφορά περίπου δηλαδή...ένα ακόμα άτομο μέσα :p ροπάρααα

Παραπάνω ροπή αλλά νομίζω ο Σωτήρης αναφερόταν στο στήσιμο. Τα έξτρα κιλά του κινητήρα δηλαδή το καθιστούν μη τόσο οδηγοκεντρικό & σταθερό όσο το βενζίνης ( ; ).

Εκεί πάει το μυαλό μου.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σε μια ενδεχόμενη σύγκριση μεταξύ βενζίνης και diesel για σπορ καταστάσεις (λέμε τώρα),

το εύρος λειτουργίας του diesel είναι συγκριτικά μικρότερο , άρα θέλει περισσότερες αλλαγές 

ταχυτήτων , είναι το βάρος , ίσως κάποιο εντονότερο turbo lag μα κυρίως, ο ήχος είναι συνήθως 

πολύ αδιάφορος. 

Δεδομένου οτι κάποιος δεν κυνηγά χρονόμετρα, προσέχει σε δημόσιο δρόμο, όλα τα λεφτά 

είναι η εμπειρία.

Άρα εαν λείπει ενα βασικό συστατικό αίσθησης, why even bother ? 

Οι ανωτέρω σκέψεις είναι για κλασικά μικρά diesel, μη παίξουμε τι κολοκυθιά 

"Κοίτα ήχο στο LeMans ομως -> "

 

Βέβαια, με τα σύγχρονα μικρά turbo βενζίνης το εύρος  είναι επίσης αρκετά κοντά στο diesel

γιαυτό και υπογραμμίζουμε πολλάκις (όχι ο γνωστός) , το σενάριο που σκέφτεται κάποιος για το όχημα του.

 

ΥΓ ο @tragikosδεν έχει πει κουβέντα ακόμη αλλά εμείς δε μασάμε, θα του προτείνουμε την νέα 

       BMW M4 CS για να βολευτεί το παιδί, έχει ανάγκες που δεν ξέρει  ακόμη :hehe: 

 

cs2.jpg?itok=C3TzGLuL

 

m4cs083.jpg?itok=GM4a4TGo

 

https://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/first-drives/bmw-m4-cs-2017-review

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 30/5/2017 at 10:45 ΠΜ, το μέλος GriGaS έγραψε:

Αυτό που λέει ο Σωτήρης. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο πιο χαμηλή κατανάλωση θα μπορούσε να έχει το Yaris μου (1.33 ατμόσφαιρα 101 άλογα) που σε περιαστική χρήση έχει 5.5 λτ/100 και εθνική οδό ανεβαίνει στα 6.0-6.2. Για εντός πόλης δε μπορώ να σας πω, γιατί μένω σε μεγάλο χωριό.

Πώς το κανεις αυτο? Οικονομια πετυχαινεις με τη μεγαλυτερη σχεση, αρα στην Εθνική οδο

πριν 13 ώρες, το μέλος f117 έγραψε:

Εν τελη...γιατι οχι οδηγοκεντρικα πετρελαιο....?

Γιατι ρυπαινουν, και οι τεχνολογιες για να μη ρυπαινουν ειναι ακριβες στα μικρα κυβικα

Επιπολεον η καταναλωση και η αποδοση στα μικρα κυβικα ειναι παραπλησια με της βενζινης

Έγινε επεξεργασία από slalom
Link to comment
Share on other sites

πριν 23 λεπτά, το μέλος slalom έγραψε:

Πώς το κανεις αυτο? Οικονομια πετυχαινεις με τη μεγαλυτερη σχεση, αρα στην Εθνική οδο

Περιαστική εννοώ να πηγαίνω από το Άργος που βρίσκομαι στο Ναύπλιο. Η διαδρομή των 12 χιλιομέτρων έχει 2 στροφές όλες και όλες, άρα είναι εξαιρετικά πιθανό να την κάνω με σταθερά 70 χλμ και 6η κουμπωμένη. Ο δείκτης της στιγμιαίας κατανάλωσης παίζει από 3,8 έως 4,5 στο σύνολο της διαδρομής. Άρα βάλε και τα μπες βγες στην πόλη και μερικές διαδρομές εντός της πόλης και κάπως έτσι βγαίνει το 5,5.

 

Από την άλλη, σε ταξίδι θα πάω με 130 και 6η όπου η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,0 με 6,2. Έχει τύχει να το κάνω και πιο γρήγορα και να δω 7,5 (αεροδρόμιο - Άργος μετά τα μεσάνυχτα). Μία μόνο φορά που δεν πήγα πάνω από 110 είδα 5,8.

 

 

Έγινε επεξεργασία από GriGaS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 λεπτά, το μέλος GriGaS έγραψε:

Περιαστική εννοώ να πηγαίνω από το Άργος που βρίσκομαι στο Ναύπλιο. Η διαδρομή των 12 χιλιομέτρων έχει 2 στροφές όλες και όλες, άρα είναι εξαιρετικά πιθανό να την κάνω με σταθερά 70 χλμ και 6η κουμπωμένη. Ο δείκτης της στιγμιαίας κατανάλωσης παίζει από 3,8 έως 4,5 στο σύνολο της διαδρομής. Άρα βάλε και τα μπες βγες στην πόλη και μερικές διαδρομές εντός της πόλης και κάπως έτσι βγαίνει το 5,5.

 

Από την άλλη, σε ταξίδι θα πάω με 130 και 6η όπου η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,0 με 6,2. Έχει τύχει να το κάνω και πιο γρήγορα και να δω 7,5 (αεροδρόμιο - Άργος μετά τα μεσάνυχτα). Μία μόνο φορά που δεν πήγα πάνω από 110 είδα 5,8.

Εκεί λογικά ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερο κινητήρα (turbo, 1.6 - 125 άλογα πχ) θα μπορούσε να πετύχει καλύτερη κατανάλωση.

Link to comment
Share on other sites

πριν 4 ώρες, το μέλος slalom έγραψε:

Πώς το κανεις αυτο? Οικονομια πετυχαινεις με τη μεγαλυτερη σχεση, αρα στην Εθνική οδο

Γιατι ρυπαινουν, και οι τεχνολογιες για να μη ρυπαινουν ειναι ακριβες στα μικρα κυβικα

Επιπολεον η καταναλωση και η αποδοση στα μικρα κυβικα ειναι παραπλησια με της βενζινης

Δεν νομίζω να στέκεται στο περιβάλλον... γιατί αναφέρθηκε : "Έκανα την περασμένη βδομάδα μια ενδιαφέρουσα διαδρομή (Μαραθώνας - Αυλώνας από το βουνό) και θυμήθηκα γιατί δεν θα έπαιρνα ποτέ diesel!" Δηλαδή στριφτερή διαδρομή...

Link to comment
Share on other sites

Ναι οκ...αλλά αυτό είναι περιβαλλοντολογοκεντρικά! αχαχαχ

Εγώ πιστεύω πως το πετρελαιάκι στρίβει κομπλέ και σβέλτα λόγω ροπής και δεν κάει όσο η βενζίνη άμα το ζορίζεις.

'Οντως είναι μικρές οι διαφορές στην κατανάλωση στην νορμαλ οδήγηση αλλά άμα το πατήσεις εκεί νομίζω μεγαλώνει η διαφορά υπέρ του πετρελαίου... άμα πηγαίνεις τάπα με το πετρέλαιο είσαι πολύ πιο χαμηλά από το  άμα πηγαίνεις τάπα με την βενζίνη...εκεί φαίνεται η διαφορά.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.