Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Ότι και αν πάρεις, ΜΗΝ πάρεις ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο εν έτη 2017.

 

Το Micra πολύ ωραίο αλλά οι κινητήρες του είναι επιεικώς μέτριοι (τι 900 κυβικά, εδώ δεν φτάνουν στο Swift!) και παρόλο που είναι turbo αποδίδει μόλις 14 κιλά ροπή. Λογικό βέβαια με 900 κυβικά και 90 άλογα. Δηλαδή άμα το φορτώσεις...

 

Το Corsa πολύ καλή επιλογή, ωραίο εσωτερικό αλλά θα το έπαιρνα μόνο σε 3πόρτο (πολυυυ πιο όμορφο) το τωρινό μοντέλο και με τον 1.0 - 116 ή τον πετρέλαιο με τα 95 για οικονομία.

 

Επίσης κοίταξε για το Hyundai i20 με τον 1.0 - 120 που λογικά θα είναι αρκετά πιο οικονομικό από τα άλλα και το νέο Renault Clio.

 

Τέλος, έρχεται νέο Ford Fiesta και πιο μετά νέο Polo.

Το Fiesta είναι το πιο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο της κατηγορίας του οπότε αν σε ενδιαφέρει αυτό το κομμάτι, μάλλον θα πρέπει να το περιμένεις.

 

 

Έγινε επεξεργασία από UltraB
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, UltraB said:

Ότι και αν πάρεις, ΜΗΝ πάρεις ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο εν έτη 2017.

Ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου, δεν είναι τόσο αδιέξοδη η  επιλογή ατμοσφαιρικού κινητήρα. Με το τούρμπο κερδίζεις ροπή και κατανάλωση, αλλά χάνεις στην τιμή κτήσης και συνήθως θυσιάζεις τη συμμετρία του κινητήρα, με -1 κύλινδρο. Ενδεικτικά, από τους κινητήρες του i20 που έχει διαθέσιμους και τους 2 τύπους:

 

1248 cc - 4 cyl - 84 hp/6000 - 121 Nm/4000 - 13,1 s - 5,1 l - 112 g

998 cc - 3 cyl - 100 hp/6000 - 172 Nm/1500~4000 - 10,8 s - 4,4 l - 102 g

998 cc - 3 cyl - 120 hp/6000 - 172 Nm/1500~4000 - 10,2 s - 5,0 l - 115 g

 

Προφανώς, η αύξηση στη ροπή και η σχετική γραμμικότητά της δεν είναι αμελητέα κέρδη. Από την άλλη, η βελτίωση στην κατανάλωση στα 100 hp εξισορροπείται από την αύξηση στην τιμή. Ακόμη και με 1,52 €/l και με 10000 km/yr θέλεις 10 χρόνια για να την αποσβέσεις. Στα 120 hp έχεις την ίδια κατανάλωση με τον ατμοσφαιρικό και την ίδια ροπή με τα 100 hp, σε ακόμη υψηλότερη τιμή, την οποία δεν αποσβαίνεις ποτέ. Τέλος, έχεις την αυξημένη πολυπλοκότητα του τούρμπο, που μακροπρόθεσμα μοιραία οδηγεί σε αυξημένο κόστος συντήρησης. Ακόμη και με τους Euro 6, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν ακόμη λόγο ύπαρξης.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Επειδή νομίζω ότι σε μπέρδεψα, οικονομικό όσο αφορά την τιμή, όχι από πλευρά κατανάλωσης.

Οπότε αν του αρέσει σαν αυτοκίνητο, θα μπορεί στα ίδια χρήματα να επιλέξει έναν πιο "γρήγορο" κινητήρα με καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα πιο επώνυμα ή να κερδίσει σε χρήματα επιλέγοντας τον 1.0 - 100PS.

 

Επιμένω πάντως ότι τα ατμόσφαιρα δεν αξίζουν στις μέρες μας. Θα τα προτιμούσα μόνο αν δεν είχα την δυνατότητα να επιλέξω κάποιον turbo κινητήρα.

Η λιγότερη ροπή, πέρα από τον τομέα του ότι θα τα χωλαίνουν όταν είναι φορτωμένα, έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση καθώς θα απαιτούν υψηλότερες στροφές ή μια μικρότερη σχέση στο κιβώτιο.

 

PS: Τώρα που το έγραψες είδα ότι βγαίνει και σε 1.0 - 100PS. Έχουν και έναν non turbo 1.4 - 100PS, αυτόν είχα στο μυαλό μου.

Άρα ναι, αξίζει περισσότερο ο 1.0 - 100PS. Αν και του λείπετε μια σχέση στο κιβώτιο που τα βοηθούσε αρκετά σε ανοιχτά ταξίδια.

Έγινε επεξεργασία από UltraB
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 7 ώρες, το μέλος acct έγραψε:

Τα 3κύλινδρα γενικά μου αφήνουν στυφή γεύση. Οδήγησα πρόσφατα και το 208 με τον 1.2. Ενώ το σαλόνι του και οι αναρτήσεις είναι υποδειγματικά για το επίπεδο τιμής του, στις στροφές που βγάζει τη ροπή του ο κινητήρας ήταν ενοχλητικά θορυβώδης.

 

Η Nissan αναρωτιέμαι γιατί στο θέμα της εγγύησης έχει μείνει σε προηγούμενη δεκαετία (φίλος πήρε μόλις με 3 χρόνια). Σε αυτήν την κατηγορία ίσως αξίζει να δεις και κανένα i20, που βγαίνει με ατμοσφαιρικούς και τούρμπο, με πολύ πιο "ευρωπαϊκό" σουλούπι από τα παλιότερα μοντέλα της Hyundai, αλλά συγκριτικά πιο φτηνό εσωτερικό.

 

Για κάτι κοντά στο Polo σε φιλοσοφία μπορείς να δεις και το Corsa, στο οποίο νομίζω οι επιλογές κινητήρα/κιβωτίου σε βενζίνη είναι η εξής μία: αυτόματο ή μηχανικό, αποκλειστικά στα 1.4l. ;)

 

 

Είναι αλήθεια οτι λιγότεροι κύλινδροι μπορεί να σημαίνουν και πιο πολλούς κραδασμούς/θόρυβο. 
Δεν είναι στάνταρ όμως αυτό καθώς οι κατασκευαστές έχουν σε διαφορετικές προτεραιότητες το NVH.

Οπότε, άλλη αίσθηση 3κύλινδρου απο Toyota άλλη απο Ford (χωρίς αντικραδασμικούς άξονες) , άλλη απο PSA.

 

 

H Nissan δίνει δυνατότητα , όπως και οι υπόλοιποι κατασκευαστές, επέκτασης της εγγύσης στα 5-6 χρόνια,

έναντι ενός σχετικά μικρού ποσού. 

 

Το καλό είναι οτι αρκετοί κατασκευαστές πλέον προσπαθούν να κρατήσουν τα βάρη χαμηλά (χίλια κάτι το Μίκρα) οπότε οι επιδόσεις

είναι αρκετά καλές.

 

Πως το 'πε ένας άμπαλος πριν απο χρόνια , add lightness νομίζω :hehe:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πάντως έχει άλλη ευκολία το τούρμπο. Και προσωπικά δεν καίγομαι για τις επιδόσεις αφού σε αυτήν την κατηγορία την οικονομία και τους ρύπους πάνε να χτυπήσουν με το τούρμπο. Επίσης με λιγότερα κυβικά και λιγότερους ρύπους έχεις και λιγότερο σήμα και λογικά λιγότερα ασφάλιστρα.

Το ελάφρωμα έχει θετικά μέχρι ένα σημείο. Προσωπικά προτιμώ να αφήνει μία "στιβαρότητα" λόγω βάρους και πατήματος.

Άσχετο: πόσο ΑΣΧΗΜΟ είναι το yaris 2017; Μας έφεραν ένα ακόμα εταιρικό diesel-yarisvan και είναι ότι πιο άσχημο έχω δει τον τελευταίο καιρό, σε ένα από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα.

Έγινε επεξεργασία από panos444
Link to comment
Share on other sites

On 2017-5-28 at 1:17 PM, UltraB said:

Επιμένω πάντως ότι τα ατμόσφαιρα δεν αξίζουν στις μέρες μας. Θα τα προτιμούσα μόνο αν δεν είχα την δυνατότητα να επιλέξω κάποιον turbo κινητήρα.

Η λιγότερη ροπή, πέρα από τον τομέα του ότι θα τα χωλαίνουν όταν είναι φορτωμένα, έχει αντίκτυπο και στην κατανάλωση καθώς θα απαιτούν υψηλότερες στροφές ή μια μικρότερη σχέση στο κιβώτιο.

Μάλλον αγνοείς ότι ο παραδοσιακός τρόπος να οδηγήσεις οικονομικά ένα turbo αυτοκίνητο είναι να μην τουρμπίζει.

Δηλαδή σε πολύ χαμηλές στροφές εκτός turbo.

Το κέρδος από τα πολύ χαμηλού κυβισμού turbo όσον αφορά την κατανάλωση είναι ακίνητο που καίει πολύ λιγότερο.

Όταν αυξάνεις τον αέρα που καίει (turbo), αυξάνεις και το καύσιμο που ψεκάζεις.

 

Το μεγάλο πλεονέκτημα βέβαια όπως λες κι εσύ είναι το πλατώ ροπής από τις 1500 μέχρι τις 4000. Αυτό όντως αξίζει και είναι κάτι που θες στα ταξίδια, να είσαι με 5η/6η και να τραβάει παντού. Το κρυβό πλεονέκτημα είναι ότι ένας τρικίλυνδρος 1000ρης είναι ελαφρύτερος από έναν ατμοσφαιρικό 1400ρη και αυτό μπορεί να βοηθήσει πολύ στο στήσιμο του αυτοκινήτου.

 

Δεν το κρύβω ότι πολύ θα ήθελα ένα φιεστάκι 125 αλόγων να παίζω, γιατί όχι και με τα 140.

Έκανα την περασμένη βδομάδα μια ενδιαφέρουσα διαδρομή (Μαραθώνας - Αυλώνας από το βουνό) και θυμήθηκα γιατί δεν θα έπαιρνα ποτέ diesel!

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 6 λεπτά, το μέλος sotiris έγραψε:

Δεν το κρύβω ότι πολύ θα ήθελα ένα φιεστάκι 125 αλόγων να παίζω, γιατί όχι και με τα 140.

Έκανα την περασμένη βδομάδα μια ενδιαφέρουσα διαδρομή (Μαραθώνας - Αυλώνας από το βουνό) και θυμήθηκα γιατί δεν θα έπαιρνα ποτέ diesel!

Γιατί; Βλέπω ότι πολλά πετρέλαιο σήμερα έχουν ίδιες επιδόσεις με τα βενζίνη. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λέει ο Σωτήρης. Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο πιο χαμηλή κατανάλωση θα μπορούσε να έχει το Yaris μου (1.33 ατμόσφαιρα 101 άλογα) που σε περιαστική χρήση έχει 5.5 λτ/100 και εθνική οδό ανεβαίνει στα 6.0-6.2. Για εντός πόλης δε μπορώ να σας πω, γιατί μένω σε μεγάλο χωριό.

 

Για μένα όλη αυτή η μόδα με τα turbo έγινε σε μεγάλο βαθμό για να πιάσουν τα όρια εκπομπών και τα Euro. Είμαι 99% σίγουρος εντωμεταξύ πως εάν με κάποιο τρόπο μπορούσαμε να μετρήσουμε πραγματικές εκπομπές θα κλαίγανε μανούλες.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Βασικά στις μέρες μας , πόσο μάλλον για μια Toyota που τις CT τις παράγει με το τσουβάλι , είναι φθηνό και efficient να

παράξεις έναν κινητήρα turbo του κουτιού και να περάσεις πιο εύκολα τις προδιαγραφές ρύπων παρά έναν δυνατό, οικονομικό, σχετικά φθηνό ατμοσφαιρικό. 

 

Η Toyota , έχει προσθέσει και τον καλό 1.2 3cyl turbo στο C-HR παίζει όμως με έναν  1.5 που  έχει μεταβλητό χρονισμό βαλδίδων,

εναλλαγή απο κύκλο Atkinson σε Otto, υδρόψυκτη εξαγωγή  και όλα αυτά σε ένα πακετάκι 

38.5% thermal efficiency.

 

Επίσης, αν οι πελάτες της ,δηλαδή οι fleet στόλοι που παραδοσιακά στοχεύει σε αυτές τις κατηγορίες η Toyota , 

ζητούσαν turbo twinscroll και variable compression ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ , θα τα έβγαζε ΧΘΕΣ. 

Why bother ομως -> 

 

Παράθεση

 

Και μια και το θυμήθηκα,  

@tragikos , κοίτα και το C-HR που παίζει , εαν φτάνεις το budget. Με τους δρόμους που έχουμε, καλύτερα crossover.

Έγινε επεξεργασία από Thresh86
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Καλά η Toyota το διαφημίζει κιόλας, αλλά το 38%+ effiiciency το έχουν και άλλοι κατασκευαστές και με το turbo κουμπωμένο πάνω (Honda 1,5T, VW 1,5T π.χ. από όσους έχουν δώσει νούμερα) και σου δίνουν και 60% περισσότερη ροπή.

O 1,2T της Toyota ήταν στο 36% όταν βγήκε.

 

_______________

 

Οι εκπομπές ρύπων στην βενζίνη μια χαρά είναι όπως και να τις μετρήσεις, οι καταλύτες να είναι καλά.

Link to comment
Share on other sites

Μιλάω για την εκπομπή CO2 που κοιτάμε για τέλη κυκλοφορίας, φορολογία κλπ. Ο άνθρακας που υπάρχει στο καύσιμο, όταν καίγεται γίνεται CO2 και CO. Όταν κινείσαι με ρυθμό που βγάζει την "εργοστασιακή" κατανάλωση, τότε ναι πιθανότατα είναι εντός προδιαγραφών. Όταν όμως τουρμπίζει, άρα δίνει και περισσότερο καύσιμο, κάτι πρέπει να γίνουν τα άτομα του άνθρακα που υπάρχουν στο καύσιμο. Η αύξηση από τα 5 lt/100 στα 6 lt/100 είναι 20%, άρα λογικά κατά 20% περισσότερα θα είναι και τα γραμμάρια CO2 που εκπέμπονται.

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος sotiris έγραψε:

................

Δεν το κρύβω ότι πολύ θα ήθελα ένα φιεστάκι 125 αλόγων να παίζω, γιατί όχι και με τα 140.

Έκανα την περασμένη βδομάδα μια ενδιαφέρουσα διαδρομή (Μαραθώνας - Αυλώνας από το βουνό) και θυμήθηκα γιατί δεν θα έπαιρνα ποτέ diesel!

 

 Γιατί δεν θα έπαιρνες ποτέ diesel δηλαδή??

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, GriGaS said:

Μιλάω για την εκπομπή CO2 που κοιτάμε για τέλη κυκλοφορίας, φορολογία κλπ. Ο άνθρακας που υπάρχει στο καύσιμο, όταν καίγεται γίνεται CO2 και CO. Όταν κινείσαι με ρυθμό που βγάζει την "εργοστασιακή" κατανάλωση, τότε ναι πιθανότατα είναι εντός προδιαγραφών. Όταν όμως τουρμπίζει, άρα δίνει και περισσότερο καύσιμο, κάτι πρέπει να γίνουν τα άτομα του άνθρακα που υπάρχουν στο καύσιμο. Η αύξηση από τα 5 lt/100 στα 6 lt/100 είναι 20%, άρα λογικά κατά 20% περισσότερα θα είναι και τα γραμμάρια CO2 που εκπέμπονται.

 

Προφανώς.

Το όλο πρόσφατο θέμα με τα καυσαέρια ξεκίνησε όμως με τα NOx.

Στα οποία η βενζίνη έχει ελάχιστα σε σχέση με τα πετρέλαια.

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος Thresh86 έγραψε:

Βασικά στις μέρες μας , πόσο μάλλον για μια Toyota που τις CT τις παράγει με το τσουβάλι , είναι φθηνό και efficient να

παράξεις έναν κινητήρα turbo του κουτιού και να περάσεις πιο εύκολα τις προδιαγραφές ρύπων παρά έναν δυνατό, οικονομικό, σχετικά φθηνό ατμοσφαιρικό. 

 

Η Toyota , έχει προσθέσει και τον καλό 1.2 3cyl turbo στο C-HR παίζει όμως με έναν  1.5 που  έχει μεταβλητό χρονισμό βαλδίδων,

εναλλαγή απο κύκλο Atkinson σε Otto, υδρόψυκτη εξαγωγή  και όλα αυτά σε ένα πακετάκι 

38.5% thermal efficiency.

 

Επίσης, αν οι πελάτες της ,δηλαδή οι fleet στόλοι που παραδοσιακά στοχεύει σε αυτές τις κατηγορίες η Toyota , 

ζητούσαν turbo twinscroll και variable compression ΚΑΙ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ , θα τα έβγαζε ΧΘΕΣ. 

Why bother ομως -> 

 

 

Και μια και το θυμήθηκα,  

@tragikos , κοίτα και το C-HR που παίζει , εαν φτάνεις το budget. Με τους δρόμους που έχουμε, καλύτερα crossover.

4κύλινδρος είναι.

Link to comment
Share on other sites

On 5/28/2017 at 11:43 ΠΜ, το μέλος UltraB έγραψε:

 

Το Micra πολύ ωραίο αλλά οι κινητήρες του είναι επιεικώς μέτριοι (τι 900 κυβικά, εδώ δεν φτάνουν στο Swift!) και παρόλο που είναι turbo αποδίδει μόλις 14 κιλά ροπή. Λογικό βέβαια με 900 κυβικά και 90 άλογα. Δηλαδή άμα το φορτώσεις...

 

 

Μόλις???

Ε πόσο δηλαδή θα έπρεπε να είναι?

Τα 16v 1600άρια προηγούμενης γενιάς ατμόσφαιρα λιγότερη ροπή έβγαζαν και κουβαλούσαν passat, mondeo και octaviες 1400++ κιλά...

 

Μερικές εταιρείες έβγαζαν τέτοια μέχρι το 2010-2012 οπότε άρχισε η downsize μανία.

Που στην τελική μόδα ήταν για να μπορούν να πουλάνε οι εταιρείες. (στην ελλάδα μόνο έχει κάποιο νόημα λόγο τεκμηρίων)

Πως είναι στα mountain bike με την διάσταση της ρόδας.

 

Αρχικά 26" μετά 29" που είναι σούπερ.

Μετά 27,5" η ιδανική διάσταση γιατί η αύξηση στις 29" ήταν υπερβολική τάχα κ.ο.κ...

 

Και τελικά στο τέλος σου λένε πως το καλύτερο απο όλα ήταν το 26άρι που είχες αρχικά και το ξεφορτώθηκες ως άχρηστο.:hehe:

 

Έγινε επεξεργασία από uhu
Link to comment
Share on other sites

On 5/28/2017 at 1:06 ΜΜ, το μέλος acct έγραψε:

 Τέλος, έχεις την αυξημένη πολυπλοκότητα του τούρμπο, που μακροπρόθεσμα μοιραία οδηγεί σε αυξημένο κόστος συντήρησης. Ακόμη και με τους Euro 6, οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν ακόμη λόγο ύπαρξης.

+1000

 

Να δείς που στο τέλος σε ατμοσφαιρικά 1600άρια βενζίνης θα καταλήξουμε.

Με καμιά εξέλιξη θα βελτιωθεί τόσο το efficiency που θα σπρώξει πίσω τα ηλεκτρικά άλλα 20 χρόνια...

 

Τα υβριδικά άλλη μπαρούφα απο εκεί να εχεις την ΜΕΚ  να σου χαλάει να εχεις και τα ηλεκτρομοτέρ και τις μπαταρίες.

Πολλαπλό βάρος, 2 κινητήρες, 2 αποθήκες ενέργειας και  κάυσιμα και μπαταρίες, πολλαπλά μαντσούνια να κάνουν ανάκτηση ενέργειας και επαναφόρτιση.

Σκέψου πόσα πράγματα μπορούν να παν στραβά σε ενα hybrid.

Ειδικά αν δεν είναι toyota.:p

Έγινε επεξεργασία από uhu
Link to comment
Share on other sites

Εκ παραδρομής έγραψα 3cyl , με επηρρέασε η προηγουμενη συζήτηση :hehe:

 

Efficiency παραδοσιακά η Toyota χτυπά υψηλά νούμερα , οπότε δεν θα έλεγα επακριβώς οτι θέλει και πολλή διαφήμιση.

 

Τα προηγούμενης γενιάς ατμο 1600άρια (κάτι Toyota Valvematic, Hyundai GDI ) έπαιζαν μέχρι και 16-17 kgm ροπής .

 

Επίσης, κάτι που παρέλειψα να γράψω και πιο πριν, έχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασία το μοτέρ να συνεργάζεται άριστα 

με το κιβώτιο με σωστά κλιμακωμένες σχέσεις. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.