Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Στο fiesta πιστευω οπως και σε αλλα με turbo ειναι ενα τσακ πριν ανεβασει πιεση το τουρμπο το ιδανικο για οικονομια....τωρα στο fiesta που ανοιγει τοσο χαμηλα δεν ξερω...εγω θα τις αλλαζα στις 2 παρα...  Εχω κανει ταξιδι με το δικο μου που πηγαινα με 80 αυστηρα για να δω και εφτασα 3.2lt/100km 

 

 

Στο γραφημα το στοκ (δεν ειναι δικο μου το dyno)

 

chip_tuning_wykres_z_hamowni_Toyota_Yaris_1.4D4D_90HP_RedBox_manual.jpg

Έγινε επεξεργασία από f117
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/22/2017 at 7:59 AM, UltraB said:

Θεωρώ πως όχι καθώς δε θα πιεζες τόσο τον κινητήρα. Εκτός αν και αυτό το πήγαινες κοφτές :p

 

Θέλω να πω ότι πιο πολύ βενζίνη τρώει ένα 75 αλόγων στα 120 σε σχέση με ένα των 115πχ.

Δεν θυμάμαι αν είχε μπει εδώ, αλλά ο χάρτης που έχει νόημα στην κατανάλωση δεν είναι το 1D γράφημα ισχύος/στροφών αλλά το 2D γράφημα με στροφές στον x και φορτίο κινητήρα στον y και το πόσο αποδίδει ή καταναλώνει στον z.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map

 

Δυστυχώς αυτά τα γραφήματα δεν τα έχω δει πουθενά, θα ήταν πολύ καλό να ξέρεις σε τι συνθήκες καις το λιγότερο (αν και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται περί ενεργειακής απόδοσης - δηλαδή πότε παίρνεις το μεγαλύτερο outcome από το καύσιμο - αν δεν πιέζεις τον κινητήρα μπορεί να παίρνεις λιγότερο από το καύσιμο, αλλά μπορεί συνολικά να καις λιγότερο - δεν το γνωρίζω πώς πάει!).

 

Δεν είναι σίγουρο αυτό με τη βενζίνη και τα άλογα, είναι κάπως εμπειρικό, υποθέτεις ότι θα πιεστεί ο κινητήρας περισσότερο για να κρατήσει την ταχύτητα. Αν η τελική σχέση μετάδοσης είναι η ίδια και είσαι σε κατηφόρα, το μικρότερου κυλινδρισμού αναμένεται να κάψει λιγότερο.

 

Χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα είναι τα δικά μου 2 αυτοκίνητα, οδηγώντας οικονομικά το Stilo μου δεν έχω καταφέρει ποτέ να κάψω λιγότερο από το Punto, υπό ουδεμία συνθήκη. 110 στην Εθνική καίει 10 (l/100). 130 καίει 11. 150 καίει 13. Τα νούμερα στο Punto είναι 7 στα 110, 8 στα 130 και 8.5 στα 150. Αναλογικά ο κινητήρας του Punto στα 150 είναι πολύ πιο πιεσμένος από του Stilo και δουλεύει και σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

τώρα μιλάς για διαφορετικά αυτοκίνητα, σε διαφορετικές κατηγορίες με ότι αυτό συνεπάγεται (βάρος, αεροδυναμική, κιβώτιο,ελαστικά, πόσο γλυκούλι είναι :hehe:    ) 

 

εντωμεταξύ βρήκα το επόμενο όχημα μου 

 

lexus-lc-trd-8.jpg

 

αλλά όποτε το σκέφτομαι έρχεται ένας κυριούλης στον ύπνο μου

και μου ψιθυρίζει ρυθμικά "εμένα δε με σκέφτεσαι ? "
 

tsakalotos.jpg

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, cna said:

@sotiris Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε διαφορετικούς κινητήρες. Απλώς ο ίδιος κινητήρας προφανώς θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο στις υψηλές στροφές...

 Υποθέτω εννοείς με το ίδιο φορτίο, και πάλι όμως ισχύει ο 2D χάρτης (στις πολύ χαμηλές δεν θα κάψει λιγότερο).

11 minutes ago, Thresh86 said:

αλλά όποτε το σκέφτομαι έρχεται ένας κυριούλης στον ύπνο μου

και μου ψιθυρίζει ρυθμικά "εμένα δε με σκέφτεσαι ? "
 

tsakalotos.jpg

 

 

Τον είχα δει κι εγώ με το που είδα την τιμή της 5λιτρης mustang, και μετά είδα το τεκμήριο...

50.000 ευρώ τεκμήριο για αυτοκίνητο των 30.000 ευρώ.

Μνημόνια μέχρι να βγει το Πασόκ το Ορθόδοξο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, sotiris said:

 Υποθέτω εννοείς με το ίδιο φορτίο, και πάλι όμως ισχύει ο 2D χάρτης (στις πολύ χαμηλές δεν θα κάψει λιγότερο).

 

Προφανώς και δεν θα κάψει λιγότερο στις πολύ χαμηλές. Εκεί που θα κάψει λιγότερο είναι εντός του πεδίου μέγιστης ροπής...

Link to comment
Share on other sites

πριν 31 λεπτά, το μέλος sotiris έγραψε:

 Τον είχα δει κι εγώ με το που είδα την τιμή της 5λιτρης mustang, και μετά είδα το τεκμήριο...

50.000 ευρώ τεκμήριο για αυτοκίνητο των 30.000 ευρώ.

Μνημόνια μέχρι να βγει το Πασόκ το Ορθόδοξο.

 

30000Ε τιμή αγοράς η 5λιτρη στην Ελλάδα ?  

Νομίζω οτι ούτε η 2.3 Ecoboost κάνει τόσο λίγο

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πριν λίγο πήγαινα προς το αμάξι μου και φτάνωντας στην πόρτα και κρατώντας το χερούλι βλέπω ένα Peugeot 3008 σε άσπρο να πλησιάζει (το οδηγούσε και μια όμορφη γυναικία παρουσία παρεπιμπτόντως), απλά Π-Α-Ν-Ε-Μ-Ο-Ρ-Φ-Ο. Έμεινα κρατώντας το χερούλι ώσπου να φύγει :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, sotiris said:

Δεν θυμάμαι αν είχε μπει εδώ, αλλά ο χάρτης που έχει νόημα στην κατανάλωση δεν είναι το 1D γράφημα ισχύος/στροφών αλλά το 2D γράφημα με στροφές στον x και φορτίο κινητήρα στον y και το πόσο αποδίδει ή καταναλώνει στον z.

https://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

https://en.wikipedia.org/wiki/Consumption_map

 

Δυστυχώς αυτά τα γραφήματα δεν τα έχω δει πουθενά, θα ήταν πολύ καλό να ξέρεις σε τι συνθήκες καις το λιγότερο (αν και η αλήθεια είναι ότι πρόκειται περί ενεργειακής απόδοσης - δηλαδή πότε παίρνεις το μεγαλύτερο outcome από το καύσιμο - αν δεν πιέζεις τον κινητήρα μπορεί να παίρνεις λιγότερο από το καύσιμο, αλλά μπορεί συνολικά να καις λιγότερο - δεν το γνωρίζω πώς πάει!).

 

Δεν είναι σίγουρο αυτό με τη βενζίνη και τα άλογα, είναι κάπως εμπειρικό, υποθέτεις ότι θα πιεστεί ο κινητήρας περισσότερο για να κρατήσει την ταχύτητα. Αν η τελική σχέση μετάδοσης είναι η ίδια και είσαι σε κατηφόρα, το μικρότερου κυλινδρισμού αναμένεται να κάψει λιγότερο.

 

Χαρακτηριστικό αντιπαράδειγμα είναι τα δικά μου 2 αυτοκίνητα, οδηγώντας οικονομικά το Stilo μου δεν έχω καταφέρει ποτέ να κάψω λιγότερο από το Punto, υπό ουδεμία συνθήκη. 110 στην Εθνική καίει 10 (l/100). 130 καίει 11. 150 καίει 13. Τα νούμερα στο Punto είναι 7 στα 110, 8 στα 130 και 8.5 στα 150. Αναλογικά ο κινητήρας του Punto στα 150 είναι πολύ πιο πιεσμένος από του Stilo και δουλεύει και σε ελαφρώς υψηλότερες στροφές.

 

 

Να σου δώσω εγώ ένα. Σου κάνει π.χ. από τον 1,2Τ της Toyota που μπαίνει στο Auris;

Που και πάλι δεν λένε τα πάντα αλλά λένε αρκετά.

Στο συγκεκριμένο π.χ. για τα 130km/h η ειδική κατανάλωση (g/kWh) είναι χαμηλότερη από τα 90km/h, αλλά αφού η απαίτηση ισχύος είναι λιγότερη στα 90km/h, το τελικό νούμερο σε g/h λειτουργίας είναι μικρότερο. Όπως γράφεις.

Και που δείχνει επίσης ότι το μέγιστο efficiency δεν το πιάνεις ποτέ σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας (πάλι π.χ. "μόλις" ~31,5% στα 120km/h) .

 

4 hours ago, cna said:

Προφανώς και δεν θα κάψει λιγότερο στις πολύ χαμηλές. Εκεί που θα κάψει λιγότερο είναι εντός του πεδίου μέγιστης ροπής...


Αν θέλω να κινηθώ με 80km/h και έχω τις δύο επιλογές, 4η στις 4000rpm και 5η στις 3500 rpm πια ταχύτητα είναι θεωρητικά καλύτερη; (ίδια απαίτηση ισχύος στα 80km/h, μέγιστη ροπή στις 4000rpm).

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nickzzz said:

Αν θέλω να κινηθώ με 80km/h και έχω τις δύο επιλογές, 4η στις 4000rpm και 5η στις 3500 rpm πια ταχύτητα είναι θεωρητικά καλύτερη; (ίδια απαίτηση ισχύος στα 80km/h, μέγιστη ροπή στις 4000rpm).

Η 4η. Αν, μάλιστα, το αυτοκίνητο είναι λίγο παλαιότερης τεχνολογίας μπορεί να το νιώσεις και να κομπιάζει με την πέμπτη. Από την άλλη εάν προσπαθήσεις να κινηθείς με 130km/h η οικονομικότερη επιλογή είναι η 5η, καθώς προφανώς και θα τα πιάσεις με λιγότερες στροφές στον κινητήρα απ' ό,τι με 4η... 

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 λεπτά, το μέλος cna έγραψε:

What's the difference? Πάνω από τα 60km/h μπαίνει υποχρεωτικά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης...

Και όμως πετυχαίνει καλύτερη κατανάλωση από το συμβατικό. Μη με ρωτήσεις πως. Στο https://www.spritmonitor.de/en/ τα βλέπω.

Link to comment
Share on other sites

Just now, honda22 said:

Και όμως πετυχαίνει καλύτερη κατανάλωση από το συμβατικό. Μη με ρωτήσεις πως. Στο https://www.spritmonitor.de/en/ τα βλέπω.

Εννοείται βρε! Είπα να ξεκινήσω να λέω ότι ακόμα κι ένα υβριδικό θα κάψει πολύ εάν κρατήσεις ψηλά τις στροφές αλλά μετά θυμήθηκα ότι αυτό δεν γίνεται λόγω του κιβωτίου ταχυτήτων (διαρκώς μεταβαλλόμενες σχέσεις).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, cna said:

Η 4η. Αν, μάλιστα, το αυτοκίνητο είναι λίγο παλαιότερης τεχνολογίας μπορεί να το νιώσεις και να κομπιάζει με την πέμπτη. Από την άλλη εάν προσπαθήσεις να κινηθείς με 130km/h η οικονομικότερη επιλογή είναι η 5η, καθώς προφανώς και θα τα πιάσεις με λιγότερες στροφές στον κινητήρα απ' ό,τι με 4η... 

Δυστηχώς κάτι τέτοια διαγράμματα λένε το αντίθετο.

 

post-32840-12837147714474.thumb.jpg.31b306ecdbd0d172829599a6778224d8.jpg

 

Είναι σαν αυτό που έψαχνε ο sotiris.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UltraB said:

Πριν λίγο πήγαινα προς το αμάξι μου και φτάνωντας στην πόρτα και κρατώντας το χερούλι βλέπω ένα Peugeot 3008 σε άσπρο να πλησιάζει (το οδηγούσε και μια όμορφη γυναικία παρουσία παρεπιμπτόντως), απλά Π-Α-Ν-Ε-Μ-Ο-Ρ-Φ-Ο. Έμεινα κρατώντας το χερούλι ώσπου να φύγει :p

βλεπω ενα ιδιο περπατωντας για το γυμναστηριο, 1η φορα οταν ειδα εσωτερικο και πως ειναι πεζο, επαθα πλακα

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.