Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

4 minutes ago, Nickzzz said:

Η γνώμη των ειδικών ...

 

 

Ε; Τι άλμα λογικής είναι το ότι επειδή έχει τον κινητήρα πίσω στις υψηλές ταχύτητες μπορεί να προκαλέσει αποκόλληση στο λάστιχο;

 

 

Άκου το ηχητικό. Δεν έχει σχέση με αυτά που γράφουν 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Να ρωτήσω και εγώ κάτι άλλο χωρίς να θέλω να φανώ κακός; 

 

Σε μια απόλυτη ευθεία 25χλμ είναι παράξενο να βλέπεις κάποιον να πηγαίνει με 200χλμ (αν ήταν τόσα τελικά) εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν;

(τον δρόμο δεν τον γνωρίζω καν, ούτε τις συνθήκες του, ούτε τίποτα, απλά βλέπωντας μια ευθεία 25χλμ το ελάχιστο χωρίς να γνωρίζω)

Γιατί εδώ έιναι έγκλημα και δεν είναι όταν το κάνουν στην Autoban με 300χλμ δίπλα από φορτηγά για παράδειγμα;

 

Για εμένα προταρχηκό έγλημα ήταν ότι σε τέτοιο αυτοκίνητο είχαν ελαστικά 11 ετών! Ότι πήγαναν με όσα πήγαιναν σε ένα αυτοκίνητο μη σωστά συντηρημένο που κατά πάσα πιθανότητα δεν είχαν ιδέα τι έχουν στα χέρια τους και ότι δεν έχει συντηρηθεί σωστά και έπειτα η ταχύτητα του οχήματος αν θεωρήσω ότι είχαν άγνοια για τα ελαστικά κλπ.

 

Btw, αυτός μου μετέφερε τα ποστ τα έκανε λίγο σαλάτα εε; :p

Χάνεται η ροή τώρα, μπερδεύτηκαν τα ποστ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Απλά η ταχύτητα μεγενθύνει τα άλλα προβλήματα και επίσης χρειάζεται κάποια υπευθυνότητα. Δηλαδή έναν οδηγό που δεν έχει καλή περιφερειακή αίσθηση του χώρου του αυτοκινήτου, θα τον ζορίσει πολύ να δει κάποιον που έρχεται με 300 σε σχέση με κάποιον που έρχεται με 120, εάν αυτός κινείται με 100. Στην Autobahn στα σημεία που ξέρεις ότι δεν έχει όριο και ο πιο κακός οδηγός θα το σκεφτεί και θα ελέγξει πολύ καλά πριν αλλάξει λωρίδα. Σε ένα δρόμο με όριο 130 για όλους, όταν ο άλλος κινείται με 230 φταίει εκ των πραγμάτων διότι ο "αργός" οδηγός δεν περιμένει κάποιον με τόση διαφορά ταχύτητας. Γι' αυτό όταν κάποιος παραβιάζει τον ΚΟΚ, φταίει. Τώρα μετά μπαίνεις στον πειρασμό να συγκρίνεις τις παραβάσεις, είναι πιο σημαντική παράβαση ας πούμε να οδηγείς αριστερά σε άδειο δρόμο αντί για τη μεσαία ή την δεξιά από το να υπερβείς το όριο ταχύτητας για 50 χιλιόμετρα? Δηλαδή αν ο άλλος πηγαίνει με 130 στην αριστερή με μεσαία και δεξιά άδεια και έρχεται από πίσω ο άλλος με 180 ποιος κάνει μεγαλύτερη παράβαση? Ο μεν θα σου πει ότι αυτός που τρέχει, ο δε αυτός που έχει παρκάρει στην αριστερή. 

 

Στο συγκεκριμένο δυστύχημα ας πούμε, εάν η πόρσε πήγαινε με 120 πιθανώς να μην πάθαινε λάστιχο. Οπότε μπορεί η ταχύτητα να μη σκοτώνει, μεγενθύνει όμως το πρόβλημα των παλαιών ελαστικών (αν ισχύουν όλα αυτά που διαβάζουμε, διότι υποθέτω ότι λόγω ασφαλιστικών εταιριών θα έχει ήδη αρχίσει η μούφα), κακοσυντηρημένου αυτοκινήτου ή μηχανικού προβλήματος

Έγινε επεξεργασία από sotiris
Link to comment
Share on other sites

Το ότι είναι κακοσυντηρημένο το όχημα δεν μπορεί να το υπερπηδήσει η ασφαλιστική. Γι'αυτο ακούς σενάρια για το ότι είχε πιει. Εκεί η ασφαλιστική θα βγει λάδι και θα πληρώσει ο jumbos από την τσέπη του μετά φυσικά από πόσες δίκες που θα προηγηθούν. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στη Γερμανία υπάρχουν σημαντικά μήκη αυτοκινητοδρόμου με όριο ταχύτητας. Ακόμη και εκεί όπου δεν υπάρχει όριο, η υπέρβαση της ενδεικτικής ταχύτητας των 130 km/h θεωρείται επιβαρυντικός παράγοντας  σε πρίπτωση εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα και τιμωρείται αυστηρότερα. Άλλωστε, διαχρονικά, περίπου το 50% των ατυχημάτων στον Γερμανικό αυτοκινητόδρομο αποδίδονται σε υπερβολική ταχύτητα (για τις επικρατούσες συνθήκες).

 

Όπως και να 'χει, ένας αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται για να έχει όριο 130 km/h διαφέρει ουσιωδώς από έναν που κατασκευάζεται χωρίς όριο. Στις προδιαγραφές του οδοστρώματος, στο ύψος και την αντοχή του στηθαίου, στο πλάτος της ΛΕΑ, στη συχνότητα και την επιμέλεια συντήρησης, στην ύπαρξη προσωπικού επιφυλακής.

 

Και στην Ελλάδα και στη Γερμανία είναι έγκλημα να κινείσαι με 300 km/h σε έναν δρόμο με όριο ταχύτητας τα 130 km/h. Απλά οι πιθανότητες να τιμωρηθείς και να συνετιστείς πριν προλάβεις να αφαιρέσεις τη ζωή σου ή κάποιου άλλου είναι συντριπτικά περισσότερες στη Γερμανία.

 

Όσο για την "απόλυτη βεβαιότητα" ορισμένων "ειδικών" για τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος, τη θεωρώ εγκληματική. Είναι στοιχειώδης λογική να περιμένουν έστω τα αποτελέσματα της τοξικολογικής εξέτασης του οδηγού και την πρώτη επίσημη καταγραφή της κατάστασης των οχημάτων και του δρόμου που οδηγεί στο σημείο της πρόσκρουσης.

 

Και την περίπτωση Παντελίδη πρόσφατα και την περίπτωση Βακάκη τώρα, ορισμένοι τις αντιμετωπίζουν σαν αφορμές δημοσιότητας για τους ίδιους, αντί μια καλή ευκαιρία να θυμίσουν σε όλους τους κινδύνους και τις οδυνηρές συνέπειες της ανευθυνότητας στους δημόσιους δρόμους.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Σαφως και οχι ρε Δημητρη...Τι θα μπορουσα να υποννοω;;
Μπραβο του που ειναι τοσο ψυχραιμος.Εδω δεν κατηγορησε τον οδηγο της πορσε..

Έγινε επεξεργασία από GoMaR
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Ή πολυ απλα δε το εχει χωνέψει ακομα...

 

Μιχάλη συμφωνω γενικα με το ποστ σου διαφωνω ομως με το τελευταίο κομματι. Διοτι αν δεν ηταν διασημος ο Παντελιδης και αν το παλικάρι με την πορσε δεν ηταν γιος του Jumbo δεν θα ειχαμε δει να παιρνει τετοιες διαστασεις το καθε περιστατικο.

Το προβλημα ειναι αλλου. Περα απο την ταχυτητα που ειναι μεγαλο θεμα, ενα ακομα ειναι τα λαστιχα. Υποτιθεται περναμε απο ΚΤΕΟ (αφηνω στην ακρη τον μηχανικο που κανει σερβις) εκει δεν επρεπε να κοπει; Βαζω στοιχημα ομως οτι εχει περασει απο ΚΤΕΟ το αυτοκινητο.

Γενικα μπαζει απο παντου το συστημα. Ειναι πολλα αυτα που γίνανε και ο διαολος εσπασε τοσες φορες το ποδαρι του που ειναι να τρελαινεσαι πραγματικα.

Δεν ειδα αν εδωσε συνεντευξη ο πατερας μιας και ειμαι εκτος αλλα το ποσο ψυχραιμος ή οχι μπορει να ειναι το ξερει η καρδουλα του και σε αυτο δεν εχει καμια σχεση αν γνωριζε ή οχι απο αυτικινητα.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UltraB said:

Να ρωτήσω και εγώ κάτι άλλο χωρίς να θέλω να φανώ κακός; 

 

Σε μια απόλυτη ευθεία 25χλμ είναι παράξενο να βλέπεις κάποιον να πηγαίνει με 200χλμ (αν ήταν τόσα τελικά) εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν;

(τον δρόμο δεν τον γνωρίζω καν, ούτε τις συνθήκες του, ούτε τίποτα, απλά βλέπωντας μια ευθεία 25χλμ το ελάχιστο χωρίς να γνωρίζω)

Γιατί εδώ έιναι έγκλημα και δεν είναι όταν το κάνουν στην Autoban με 300χλμ δίπλα από φορτηγά για παράδειγμα;

 

Τί ακριβώς εννοούμε όταν λέμε ότι το «επιτρέπουν οι συνθήκες»; Για να πει κανείς κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι σίγουρος για μια σειρά παραγόντων (ποιότητα οδοστρώματος, ποιότητα ελαστικών, συνθήκες κλπ). Ας αναλογιστούμε ότι στους αγώνες ταχύτητας (είτε formula 1 είτε άλλους) οι οδηγοί τρώνε 3 ημέρες δοκιμών της πίστας για να προετοιμαστούν να τρέξουν κι εμείς μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχουμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης του οδοστρώματος μιας εθνικής που την περπατάμε μια στο τόσο; 

Εγώ λέω, λοιπόν, ότι είναι επίσης πιθανό να μην φταίγανε τα ελαστικά ή η υψηλή ταχύτητα αλλά τα λίγα λάδια που ήταν χυμένα στο οδόστρωμα από προηγούμενο όχημα. Απίθανο είναι;

Link to comment
Share on other sites

πριν 1 λεπτό, το μέλος cna έγραψε:

Τί ακριβώς εννοούμε όταν λέμε ότι το «επιτρέπουν οι συνθήκες»; Για να πει κανείς κάτι τέτοιο θα πρέπει να είναι σίγουρος για μια σειρά παραγόντων (ποιότητα οδοστρώματος, ποιότητα ελαστικών, συνθήκες κλπ). Ας αναλογιστούμε ότι στους αγώνες ταχύτητας (είτε formula 1 είτε άλλους) οι οδηγοί τρώνε 3 ημέρες δοκιμών της πίστας για να προετοιμαστούν να τρέξουν κι εμείς μπορούμε να θεωρήσουμε ότι έχουμε πλήρη επίγνωση της κατάστασης του οδοστρώματος μιας εθνικής που την περπατάμε μια στο τόσο; 

Εγώ λέω, λοιπόν, ότι είναι επίσης πιθανό να μην φταίγανε τα ελαστικά ή η υψηλή ταχύτητα αλλά τα λίγα λάδια που ήταν χυμένα στο οδόστρωμα από προηγούμενο όχημα. Απίθανο είναι;

 

Δηλαδή δε μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά ενός καλού οδοστρώματος ή μη; Δε ξέρεις σε τι κατάσταση βρίσκονται τα ελαστικά σου και το αυτοκίνητο σου;

Δεν ξέρεις ότι αν υπάρχει κίνηση στο δρόμο θα κινηθείς με λιγότερα χιλιόμετρα και ας έχει όριο ταχύτητας ο δρόμος 200km/h;

Δεν ξέρεις ότι αν είναι βρεγμένο το οδόστρωμα θα κινηθείς με λιγότερα χιλιόμετρα;

 

Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από την κοινή λογική.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, UltraB said:

Δηλαδή δε μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά ενός καλού οδοστρώματος ή μη; Δε ξέρεις σε τι κατάσταση βρίσκονται τα ελαστικά σου και το αυτοκίνητο σου;

Δεν ξέρεις ότι αν υπάρχει κίνηση στο δρόμο θα κινηθείς με λιγότερα χιλιόμετρα και ας έχει όριο ταχύτητας ο δρόμος 200km/h;

Δεν ξέρεις ότι αν είναι βρεγμένο το οδόστρωμα θα κινηθείς με λιγότερα χιλιόμετρα;

 

Τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από την κοινή λογική.

Δεν μπορείς να ξέρεις τί θα συναντήσεις στο επόμενο χιλιόμετρο όταν τρέχεις με 200. Αφήνω κατά μέρος ότι όταν θα το συναντήσεις είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν τα αντανακλαστικά σου θα λειτουργήσουν όπως πρέπει (αν υπάρχει χώρος για αντίδραση).
 

Έγινε επεξεργασία από cna
Link to comment
Share on other sites

Μόλις τώρα, το μέλος cna έγραψε:

Δεν μπορείς να ξέρεις τί θα συναντήσεις στο επόμενο χιλιόμετρο όταν τρέχεις με 200. Αφήνω κατά μέρος ότι όταν θα το συναντήσεις είναι εξαιρετικά αμφίβολο εάν τα αντανακλαστικά σου θα λειτουργήσουν όπως πρέπει. 

 

Και με το 1/3 να κινείσαι δε γνωρίζεις τι θα συναντήσεις. Μια γάτα είναι αρκετή να σου στερήσει τη ζωή ακόμα και με 80χλμ.

Εγώ όμως αναφέρθηκα αλλού και όχι στο τι μπορεί να προκύψει στο επόμενο χιλιόμετρο.

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, karmen1983 said:

Μιχάλη συμφωνω γενικα με το ποστ σου διαφωνω ομως με το τελευταίο κομματι. Διοτι αν δεν ηταν διασημος ο Παντελιδης και αν το παλικάρι με την πορσε δεν ηταν γιος του Jumbo δεν θα ειχαμε δει να παιρνει τετοιες διαστασεις το καθε περιστατικο.

Το προβλημα ειναι αλλου. Περα απο την ταχυτητα που ειναι μεγαλο θεμα, ενα ακομα ειναι τα λαστιχα. Υποτιθεται περναμε απο ΚΤΕΟ (αφηνω στην ακρη τον μηχανικο που κανει σερβις) εκει δεν επρεπε να κοπει; Βαζω στοιχημα ομως οτι εχει περασει απο ΚΤΕΟ το αυτοκινητο.

Γενικα μπαζει απο παντου το συστημα. Ειναι πολλα αυτα που γίνανε και ο διαολος εσπασε τοσες φορες το ποδαρι του που ειναι να τρελαινεσαι πραγματικα.

Δεν ειδα αν εδωσε συνεντευξη ο πατερας μιας και ειμαι εκτος αλλα το ποσο ψυχραιμος ή οχι μπορει να ειναι το ξερει η καρδουλα του και σε αυτο δεν εχει καμια σχεση αν γνωριζε ή οχι απο αυτικινητα.

Κούφια η ώρα που έλεγα προ ημερών να επιστρέψουμε πιο νηφάλια στο θέμα των ελαστικών που συζητούσαμε. Το ξαναπιάνουμε υπό χειρότερες συνθήκες.

 

Ο ΚΟΚ λέει ότι "οι τρoχoί [...] επιβάλλεται να φέρoυν ελαστικά [...] πoυ να είναι σε τέτoια κατάσταση, ώστε να εξασφαλίζoνται oι συνθήκες ασφάλειας και η πρόσφυση, ακόμη και επί υγρoύ oδoστρώματoς". Υπουργική απόφαση ορίζει επιπλέον ότι το ελάχιστο εναπομείναν βάθος της χάραξης του πέλματος είναι 1.6 mm.  Είναι πολύ πιθανό αυτά τα ελαστικά να πληρούσαν αυτή την απαίτηση και να ήταν καθ' όλα ασφαλή για οδήγηση χωρίς επικίνδυνους ελιγμούς, κάτω από το όριο ταχύτητας του δρόμου και οπωσδήποτε κάτω από το όριο ταχύτητας των ελαστικών.

 

Ακόμη κι οι πιο αξιόπιστοι κατασκευαστές δεν απαιτούν την αντικατάσταση των ελαστικών μόνο βάσει της ηλικίας τους. Ενδεικτικά:

Quote

Η συμβουλή της Michelin, είναι δέκα χρόνια ακόμα και αν τα ελαστικά σας δεν έχουν φτάσει το όριο φθοράς. Δέκα χρόνια είναι η πραγματική διάρκεια ζωής των ελαστικών, ενώ μετά από πέντε χρόνια πρέπει να πραγματοποιείτε τακτικό έλεγχο στα ελαστικά σας.

 

Συνεπώς, θεωρώ αδικαιολόγητη και υπερβολική την κατακραυγή που εστιάζει στα λάστιχα και την ηλικία τους (είχαν από τριμήνου συμπληρώσει δεκαετία, αλλά δεν ξέρουμε τίποτα περισσότερο). Αν ο οδηγός υπερέβη τις φυσικές αντοχές τους και το νόμιμο όριο ταχύτητας, η αιτία του δυστυχήματος δεν είναι η αστοχία υλικού, αλλά η εγληματική οδήγηση. Εικάζω ότι ακόμη και στο ΚΤΕΟ του επεσήμαναν ως όφειλαν ότι "προτείνεται" η αντικατάσταη των ελαστικών.

 

Άλλωστε, γι αυτό λέω ότι είναι σημαντικό πριν αρχίσουμε να μιλάμε με "100% βεβαιότητα", όπως κάποιος τηλε-ειδικός που άκουσα, να ακούσουμε τα πραγματικά περιστατικά μετά από τη διερεύνηση των γεγονότων.

 

Επιστρέφοντας στα κοινά οχήματα και τη νόμιμη οδήγηση επί του δημόσιου οδικού δικτύου, επιμένω ότι δεν μπορούμε να απαιτούμε από όλους να αλλάζουν τα λάστιχά τους στα δύο χρόνια, όπως δε δικαιούμαστε να απαιτούμε την απόσυρση από τους δρόμους των αυτοκινήτων δεκαετίας, επειδή πχ είναι πιο επικίνδυνα για τους πεζούς.

 

Όμως, δικαιούμαστε να απαιτούμε να τηρούν όλοι απαρέγκλιτα τον ΚΟΚ και να μην υποκύπτουμε στον πειρασμό να δικαιολογούμε συγγενείς, φίλους και γνωστούς όταν παραβιάζουν κόκκινα φανάρια, κάνουν κόντρες ή "ξεμπουκώνουν" το όχημά τους με 250 km/h. Μπορεί 99 φορές στις 100 να την έχουν γλυτώσει, αλλά εδώ θα είμαστε πάντα για να συζητάμε για τη 1 στις 100 που στοίχισε 4 ανθρώπινες ζωές.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Quote

Ο τραγικός απολογισμός του τριημέρου - Τα στελέχη της Τροχαίας κατέγραψαν 12 νεκρούς, 8 βαριά και 127 ελαφρά τραυματίες.

Και δυστηχώς επικεντρώνομαστε στο ένα περιστάτικο που ήταν το πιο σοβαρό αλλά και που πουλάει για τα κανάλια.

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nickzzz said:

Και δυστηχώς επικεντρώνομαστε στο ένα περιστάτικο που ήταν το πιο σοβαρό αλλά και που πουλάει για τα κανάλια.

Ας σκεφτούμε ότι οι υπόλοιποι μάλλον έτρεχαν με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα αλλά ήταν ήδη πολλά για τα οχήματά τους...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.