Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 7 ώρες, το μέλος sotiris έγραψε:

Υποθέτω ότι ένα αμορτισερόμετρο πάγκου θα κάνει πολύ πιο σωστή μέτρηση.

Καθολου σωστη. Θα λειπει το αυτοκινητο και το ελατηριο απο πανω

Link to comment
Share on other sites

Παιδια εχω θεμα.
Γνωριζω οτι δεν ειμαστε φορουμ συνεργειων αυτοκινητων αλλα μπορει καποιος να πει την εμπειρια του.

Εχω στην κατοχη μου ενα chevrolet lacetti 2005  1,600cc 98500χιλ. 
Το πηρα μεταχειρισμενο.Το αμαξι δειχνει αψογο.Πραγματικα σα καινουργιο..


Το ονομαζω "ασημενια ρουφηχτρα" γιατι καιει τον κωλο του.
10,5L/100 εντος πολης.

Δε δικαιολογειται τοσο πολυ για την ΧΑΛΑΡΗ οδηγηση που του κανω.
Εκτος πολης δε το εχω δοκιμασει πολλες φορες αλλα και σε αυτο δεν ειμαι ευχαριστημενος.Χθες εκανα 270χιλιομετρα  (το εσκισα καποιες φορες - δλδ 2-3 καλα ανοιγματα(180+). 130-140χιλ/Μ.Ο και αναβαση βουνου χαλαρη. Να εκαψα περιπου 30λιτρα.

Δε μπορω να γνωριζω αν με οικονομικη οδηγηση σε ταξιδι θα καψει παλι τοσα.Δεν εχω ακομα εμπειρια.Η εμπειρια μου ειναι για μεσα στην πολη.(Καλλιθεα-Σταυρος Αγιας Παρασκευης)

Τα λαστιχα μου ειναι χαμηλοτερα σε προφιλ(φοραω 195-50-15 ενω τα εργοστ. ειναι 195-55-15).Παιζουν ρολο στην καταναλωση ; Επισης εχουν μεγαλο δεικτη καταναλωσης στα χαρακτηριστικα του.Παιζει ρολο ; Σωστες πιεσεις εχω.

Εχω δοκιμασει 2-3 βενζιναδικα.Εχω καταληξει να βαζω απο ΕΚΟ (στο προγραμμα Καλυψω) και βγαζω παντα τα ιδια χιλιομετρα.
Δεν εχω βαρυ ποδι στην οδηγηση μου και ΑΝ θα ανοιξω μια φορα την 2α για προσπεραση δε δικαιολογει την τοση μεγαλη καταναλωση στο συνολο.

Ρωτησα την αντιπροσωπεια για αισθητηρα λ και μου ειπαν αν ειχε προβλημα, θα το εμφανιζε στο ταμπλο.
Τι αλλο μπορει να παιζει ρολο ; 

Πως να ψαχτω ;

 

Έγινε επεξεργασία από GoMaR
Link to comment
Share on other sites

Πρέπει ο μάστορας να μετρήσει τα καυσαέρια, ενώ το έχει συνδεδεμένο στον εγκέφαλο. Έτσι θα δει το "λ" που βλέπει ο εγκέφαλος και ταυτόχρονα θα μετράει το πραγματικό "λ" από τα καυσαέρια. Έτσι θα καταλάβει αν λειτουργούν όλα καλά.

Link to comment
Share on other sites

Έτσι κι έτσι....

Μπα, όχι. Στο ΚΤΕΟ κοιτάνε τους υπόλοιπους ρύπους, όχι τόσο την αναλογία "λ". Πρέπει να πας σε μάστορα.

Θα σε έστελνα στο δικό μου, αλλά δεν έχεις BMW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, GoMaR said:

Τα λαστιχα μου ειναι χαμηλοτερα σε προφιλ(φοραω 195-50-15 ενω τα εργοστ. ειναι 195-55-15).Παιζουν ρολο στην καταναλωση ; Επισης εχουν μεγαλο δεικτη καταναλωσης στα χαρακτηριστικα του.Παιζει ρολο ;

Η χαμηλή βαθμολογία των ελαστικών στην οικονομία σίγουρα παίζει ρόλο στην κατανάλωσή σου. Μπορείς να δεις διαφορά ακόμη και 1l/100km με πολύ καλύτερα λάστιχα.

 

Η διάσταση επίσης, αν και ίσως όχι με τον τρόπο που φαντάζεσαι. Τα ελαστικά που φοράς έχουν περίπου 3% μικρότερη περίμετρο από τα εργοστασιακά σου. Οπότε κάθε που μετράς 100 χιλιόμετρα στην πραγματικότητα έχεις κάνει ~97. Οπότε καις 10.5/97≃10.8l/100km. Δεδομένου ότι οι δικές μου μετρήσεις από γέμισμα σε γέμισμα σχεδόν πάντα είναι ±0.1l/100km, έχε το υπόψη.

 

Πάντως, δε μου φαίνεται εξωφρενικό το νούμερο για 1600ρι του 2005, με την οδηγική συμπεριφορά που περιγράφεις. Κάτω του μετρίου ίσως, αλλά φυσιολογικό.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Λογω μικροτερης διαστασης, δεν δινει περισσοτερη ροπη στο αμαξι ; Αυτο μπορει να επηρεαζει την μεγαλυτερη καταναλωση ; Ανεξαρτητα απο τα πραγματικα χιλιομετρα..

Link to comment
Share on other sites

πριν 28 λεπτά, το μέλος GoMaR έγραψε:

Τα λαστιχα μου ειναι χαμηλοτερα σε προφιλ(φοραω 195-50-15 ενω τα εργοστ. ειναι 195-55-15).Παιζουν ρολο στην καταναλωση ; Επισης εχουν μεγαλο δεικτη καταναλωσης στα χαρακτηριστικα του.Παιζει ρολο ; Σωστες πιεσεις εχω.

Πρεπει να βαλεις σωστες διαστασεις και να ξαναμετρησεις

λ κοιτανε κανονικα στα καταλυτικα, δες το δελτιο σου

Βεβαιωσου οτι τα φιλτρα ειναι καθαρα, τα μπουζι καινουρια.

Ταξιδι πρεπει να εχεις κανονικα κατω απο 9 lt/100

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Την επόμενη φορά που θα πας ταξίδι και κατά προτίμηση εθνική, δες τη στιγμιαία κατανάλωση (αν έχει το αμαξι σου τέτοια ένδειξη) σε σταθερές ταχύτητες (χλμ) με σταθερό γκάζι όσο μπορείς ακόμα και σε ανηφόρα. Δηλαδή μην προσπαθείς να κρατήσεις σταθερά τα χλμ αλλά το γκάζι. Αν το παρατηρήσεις μερικές φορές τότε θα καταλάβεις αρκετά πράγματα ώστε να προσαρμόσεις την οδήγηση σου και να είναι οικονομικότερη. Σε γενικές γραμμές δεν φαίνεται και υπερβολική η κατανάλωση που έχεις. Αν δεν κάνω λάθος είναι και σχετικά μεγάλο αυτοκίνητο άρα και βαρύτερο που και αυτό παίζει ρόλο όπως και πόσα άτομα είναι μέσα στο αμάξι, μπαγκάζια κτλ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Δεν εχω trip counter δυστηχως...
3 ατομα (75κιλα εκαστος, χωρις αποσκευες)

 


@slalom Δε θα σκασω 300-350Ε για λαστιχα γιατι αυτα που εχει τωρα τα αλλαξε 1 μηνα πριν το παρω..


Φιλτρο αερος εννοεις ; 
Η πεταλουδα επηρεαζει αν ειναι βρωμικη ; (δε ξερω, ρωταω γιατι διαβαζω διαφορα στο ιντερνετ :p )

 

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, GoMaR said:

Λογω μικροτερης διαστασης, δεν δινει περισσοτερη ροπη στο αμαξι ; Αυτο μπορει να επηρεαζει την μεγαλυτερη καταναλωση ; Ανεξαρτητα απο τα πραγματικα χιλιομετρα..

Για να μεταφέρεις την ίδια ροπή από τον κινητήρα στην άκρη του τροχού χρειάζεσαι να πατήσεις λιγότερο γκάζι με το μικρότερο ελαστικό. Αντίθετα, για να πετύχεις υψηλότερη ταχύτητα, χρειάζεσαι περισσότερο γκάζι. Τα "ανοίγματα" έως τα 180 που περιέγραψες αυξάνουν την κατανάλωσή σου δραματικά. Ακόμη και με 130-140 έχεις διαφορά 10-20% σε σχέση με τα 90 km/h. Στα 180 η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη.

 

Πάντως, η απόκλιση των ελαστικών από την εργοστασιακή διάσταση είναι στα επιτρεπτά πλαίσια. Για μένα, αφού έχεις δει την πίεση των ελαστικών, τα μόνα πράγματα που θα είχε νόημα να κοιτάξεις είναι: αισθητήρας, μπουζί, φίλτρα αέρα, μπεκ ψεκασμού. Αλλά και πάλι δε θα περίμενα μεγάλη βελτίωση από τα νούμερα που βλέπεις τώρα.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

To 1800άρι Mondeo του πατέρα μου (2002 μοντέλο), σε χαλαρή οδήγηση εθνική έχει κάπου 7 lt/100, σε περιαστικούς κύκλους 7.5 lt/100 ενώ εάν το κινήσεις αποκλειστικά πόλη, βαράει 10άρικο. Το 10.5 εντός πόλης, εάν μιλάμε για αποστάσεις έως 5 χιλιόμετρα που μέχρι να ζεσταθεί έφτασες ενώ παράλληλα έχεις περάσει το μισό χρόνο σε φανάρια είναι μεν υψηλό, αλλά όχι τραγικό.

 

Βλέπω εδώ 9,1 lt/100 ονομαστική κατανάλωση πόλης.

Έγινε επεξεργασία από GriGaS
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, slalom said:

Θα μπορουσες να δοκιμασεις στο μελλον και  195-60-15.

Δε θα κέρδιζε τίποτα σε κατανάλωση. Έχει το ίδιο πλάτος με το τωρινό του ελαστικό και ψηλώνει το αυτοκίνητο ακόμη και σε σχέση με την εργοστασιακή διάσταση.

 

Αν ήθελε καλύτερο κράτημα και όσο γίνεται ίδια γεωμετρία, θα έπρεπε να πάει σε 205/50/15 (+1 διάσταση, -1 προφίλ) . Το 195/50/15 απλά είναι λίγο ακόμη πιο χαμηλό (+0 διάσταση, -1 προφίλ), αλλά και πάλι στα όρια του φυσιολογικού.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κάποιος είπε για lacetti @GoMaR

Έχουμε και λέμε επειδή έχω και εγώ lacetti hatchback του 2007, 1600cc 109Hp 16Valve , 195-55-15 dunlop sport bluresponse κοντεύουν να κλείσουν τα δύο χρόνια

 

Η κατανάλωση μέσα στην πόλη δεν είναι το ατού του ! όντως είναι περίπου 10l/100km για να καταλάβεις το γέμισα πριν μιάμιση βδομάδα με Vpower και έχω τώρα στο ντεπόζιτο περίπου 15~18 λίτρα και έχω κάνει γύρω στα 450 χλμ (μεικτό 40 χιλ διαδρομής όπου τα 30 είναι περιφερειακός Πέραμα - Αιγάλεω - Πέραμα από Αθηνών ) και αυστηρά μέχρι 100-120km/h παραπάνω δεν αξίζει με το συγκεκριμένο αμάξι ! Δοκίμασε για αρχή με ένα γέμισμα Vpower να δεις πόσα χλμ βγάζεις (οι βενζίνες στην Ελλάδα είναι ΓΤΠ )

 

Στην εθνική με 110-120km/h βγάζει γύρω στα 700~800km με ένα γέμισμα . Γενικά ξεχνάμε τα ταχύτητες πάνω από 130 και ειδικά 180km/h δεν είμαστε Γερμανία :D στα 190 τερματίζει λένε τα specs και δεν με νοιάζει να το μάθω :D είμαι από τους άλλους εγώ που δεν γουστάρουν τελικές αλλά εκκινήσεις !


Τώρα οι αντιπροσωπίες ουδέν σχόλιο
Μπορείς να πάρεις με 15-30 ευρώ ένα set μπουζοκαλόδια από το onparts

και 4 μπουζί ngk 2,80ε το ένα για αρχή  και βρες συνεργείο δικό σου αν γίνετε κάποιο γνωστό σου κλπ κλπ ...


για τα λάστιχα η διάσταση 195-55-15 είναι ποιο ακριβή από ότι 195-60-15 διαφορά μεταξύ τους δεν ξέρω κατά πόσο θα επηρεάζουν το αμάξι
 

Για αισθητήρα λ πως το καταλαβαίνεις επειδή το αμάξι το συγκεκριμένο τα ηλεκτρονικά που έχει είναι του 2000 δεν είναι και τόσο εξελιγμένο οπότε και πρόβλημα να έχει ο αισθητήριας μπορεί να μην το βγάλει με την μία ! 
Όταν θα σου βγάλει πρώτη φορά κινιτιράκι (κίτρινο λαμπάκι του κινητήρα) κατά 99% είναι κάποιος αισθητήρας λ !
Καλό θα ήταν να αγοράσεις και ένα OBD που το ενώνεις μέσω BT με κινητό βοηθάει πολύ !

 

Ότι άλλο θέλεις εδώ είμαι όπως είπα στείλε pm για ποιο έμμεση επικοινωνία ...
 

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Πόσο σας ζηλεύω εσάς με τα μεγάλα ρεζερβουάρ... To Υaris έχει 36 συν τη ρεζέρβα, οπότε το ΄Αργος Θεσσαλονίκη χωρίς ανεφοδιασμό είναι αρκετά επικίνδυνο σπορ (και φυσικά το αποφεύγω)

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά μου φαίνονται οι καταναλώσεις που αναφέρεις @GoMaR αν κρίνω από τις ονομαστικές.

Με διαφορετικά λάστιχα κλπ, ίσως δεις μισό, το πολύ ένα λίτρο κάτω στη καλύτερη αλλά και πάλι θα καις αρκετά.

 

Μη κοιτάτε τις ονομαστικές καταναλώσεις, ειδικά στα παλαιότερα αυτοκίνητα, είναι αππλά εκτός τόπου και χρόνου σχεδόν όλες.

 

Μην ασχολήσε παραπάνω, αν θες περισσότερη οικονομία ελάφρυνε το πόδι ή άλλαξε αυτοκίνητο :p

Το λέω μεταξύ σοβαρού και αστείου αλλά αυτή είναι η αλήθεια εφόσον το αμάξι δεν έχει πρόβλημα και στέλνει παραπάνω καύσιμο.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, GoMaR said:

1,5 μηνα το εχω ρε..
Πεταξα το felicia και πηρα ενα πιο σοβαρο αμαξι...

 

Το lacetti αν είχε έναν ποιο σύγχρονο κινητήρα 6 τάχυτο θα ήταν πολύ ωραίο ! απορώ που δεν το βγάζουν
είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο

8 minutes ago, GriGaS said:

Πόσο σας ζηλεύω εσάς με τα μεγάλα ρεζερβουάρ... To Υaris έχει 36 συν τη ρεζέρβα, οπότε το ΄Αργος Θεσσαλονίκη χωρίς ανεφοδιασμό είναι αρκετά επικίνδυνο σπορ (και φυσικά το αποφεύγω)

Για αυτό προνόησαν να βάλουν 60λ ντεπόζιτο :D

Έγινε επεξεργασία από ARMAGEDDON
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.