Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 41 λεπτά, το μέλος UltraB έγραψε:

Αν θες τη γνώμη μου, για εμένα είναι η πιο all around λύση. Τραβάνε μια χαρά (σχετικό βέβαια), οικονομικά και δείχνουν αξιόπιστα.

Αλλά γιατί δε κοιτάτε και σε πετρέλαιο; Γιατί; Γιατί ροπή! :p Καλύτερη κατανάλωση & ίδιες επιδόσεις, και άμα γράφετε χλμ γίνεται γρήγορα απόσβεση.

Εχεις μεινει λιγο πισω. Οι ιδιοι οι κατασκευαστες καταργουν τους πετρελαιοκινητηρες στα μικρα κυβικα + οτι δεν ειναι καθαροι λογω εκπεμπομενων σωματιδιων* + η ακριβοτερη αγορα + ακριβοτερη συντηρηση + πολυ μικρη διαφορα στην καταναλωση σε σχεση με βενζινη

 

*Βρωμικο καυσιμο -> βρωμικα καυσαερια

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

πριν 14 λεπτά, το μέλος slalom έγραψε:

Εχεις μεινει λιγο πισω. Οι ιδιοι οι κατασκευαστες καταργουν τους πετρελαιοκινητηρες στα μικρα κυβικα + οτι δεν ειναι καθαροι λογω εκπεμπομενων σωματιδιων* + η ακριβοτερη αγορα + ακριβοτερη συντηρηση + πολυ μικρη διαφορα στην καταναλωση σε σχεση με βενζινη

 

*Βρωμικο καυσιμο -> βρωμικα καυσαερια

 
 
 

Αν κάνεις χιλιόμετρα, κάνεις απόσβεση αργά ή γρήγορα. Όσο αφορά τις συντηρήσεις, τι ακριβώς είναι πιο ακριβό (δε το ρωτάω ειρωνικά);

Γνωρίζω ότι αν βγάλουν ζημιά είναι πιο ακριβά τα ανταλλακτικά τους αλλά σε νορμαλ χλμ, σπάνια βγάζουν ζημιές.

Τα πιο συνιθισμένα που βλέπω είναι DPF & EGR λόγο κακών πετρελαίων.

Επίσης είναι καθαρά θέμα τύχης από αυτά που διαβάζω αν θα σου βγάλει προβλήματα ή όχι. Και προφανώς δε μιλάω για προβλήματα που αφορούν τα χλμ (αμορτισέρ πχ) ή προβλήματα που θα σχετίζονται με τα χρόνια του αυτοκινήτου.

 

Η διαφορά στην κατανάλωση είναι μικρή αλλά έχει διαφορά στη τσέπη, κακά τα ψέματα.

 

Βασικά είναι τι ψάχνει κανείς από ένα αυτοκίνητο. Εγώ αν μου έβαζες δίπλα δίπλα δύο ίδια μοντέλα, το ένα πετρέλαιο και το άλλο βενζίνη, θα έπερνα το πετρέλαιο λόγο ροπής. Ένας άλλος που γράφει χλμ θα το έπερνε για την οικονομία. Ένας που δε γράφει θα έπερνε το βενζίνη γιατί σαν καύσιμο είναι πιο καθαρό και (λογικά) θα προκύψουν (αν προκύψουν) λιγότερα προβλήματα.

Έγινε επεξεργασία από UltraB
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, UltraB said:

Αλλά γιατί δε κοιτάτε και σε πετρέλαιο;

Αν συγκρίνεις με τον "αντίστοιχο" πετρελαιοκινητήρα (1.1), η διαφορά στη ροπή είναι σχεδόν αμελητέα (171 vs 179 Nm) και στα χαρτιά είναι κοντά στις ίδιες στροφές (~1500). Αλλά, όπως είπα, δεν έχω οδηγήσει τέτοιους μικρούς τρικύλινδρους βενζίνης με τούρμπο, οπότε δεν ξέρω πώς είναι από lag, από κραδασμούς, από ανάγκη συντήρησης. Με ~4.3 lt/100km βενζίνη vs ~3.5 lt/100km πετρέλαιο είναι πολύ κοντά και στην κατανάλωση. Η διαφορά πρακτικά μεταφράζεται σε κέρδος σε ισχύ στον βενζινοκινητήρα, αν είσαι πρόθυμος να το πατήσεις λίγο παραπάνω.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 26 λεπτά, το μέλος acct έγραψε:

Αν συγκρίνεις με τον "αντίστοιχο" πετρελαιοκινητήρα (1.1), η διαφορά στη ροπή είναι σχεδόν αμελητέα (171 vs 179 Nm) και στα χαρτιά είναι κοντά στις ίδιες στροφές (~1500). Αλλά, όπως είπα, δεν έχω οδηγήσει τέτοιους μικρούς τρικύλινδρους βενζίνης με τούρμπο, οπότε δεν ξέρω πώς είναι από lag, από κραδασμούς, από ανάγκη συντήρησης. Με ~4.3 lt/100km βενζίνη vs ~3.5 lt/100km πετρέλαιο είναι πολύ κοντά και στην κατανάλωση. Η διαφορά πρακτικά μεταφράζεται σε κέρδος σε ισχύ στον βενζινοκινητήρα, αν είσαι πρόθυμος να το πατήσεις λίγο παραπάνω.

 
 
 
 

Ναι, νομίζω ότι αυτές οι κατηγορίες δεν έχουν τόσο μεγάλη διαφορά στη ροπή. Αλλά δες πχ τη διαφορά στη ροπή έχει ο βενζίνης της Giulietta με τον αντίστοιχο πετρέλαιο.

 

Επίσης από συγγενείς και φίλους βλέπω ότι η μέση κατανάλωση κειμένεται πολύ κοντά στην αναγραφόμενη εντός πόλης που δίνουν οι εταιρίες.

 

Τώρα όσο αφορά αυτούς τους μικρούς, (αν και οι συγκεκριμένοι που αναφέρω δεν είναι 1.0, για να πάρεις μια γεύση) συγγενικά πρόσωπα έχουν Peugeuot 2008 (1.4 / 65PS) και Ford Fiesta (1.6 / 95PS), πετρέλαιο και τα δύο. Αρκετά ήσυχα. Μέσα μπορεί να μην καταλάβεις καν ότι είναι πετρέλαιο. Επίσης σε σχέση με τα ατμόσφαιρα που είχα συνιθίσει, η ροπή πραγματικά βοηθάει. Προφανώς το Peugeuot όμως επειδή είναι λίγα άλογα είναι ψώφιο. Κάνεις προσπέραση αλλά αν είναι φορτωμένο... Απλά η παραπάνω ροπή θα βοηθήσει να κινίτε / τραβάει καλύτερα το αμάξι φορτωμένο και με αιρκοντίσιον για παράδειγμα από ένα αντίστοιχων κιβυκών και ίππων χαμηλότερης ροπής.

 

PS: Όπου κάνω λάθος διορθώστε με, νέος στο club, ακόμα μαθαίνω :)

Έγινε επεξεργασία από UltraB
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος UltraB έγραψε:

Όσο αφορά τις συντηρήσεις, τι ακριβώς είναι πιο ακριβό (δε το ρωτάω ειρωνικά);

Γνωρίζω ότι αν βγάλουν ζημιά είναι πιο ακριβά τα ανταλλακτικά τους αλλά σε νορμαλ χλμ, σπάνια βγάζουν ζημιές.

Τα πιο συνιθισμένα που βλέπω είναι DPF & EGR λόγο κακών πετρελαίων.

Απαντας μονος σου

Υπολογισε και τα μεταχειρισμενα που θα εχουν απειρα χιλιομετρα, τις πανακριβες αντλιες, τα συνεργεια που δεν ξερουν να τα φτιαξουν

Ξερεις ποσο καιει οταν πρεπει να καθαρισει το DPF?

Ασε που τα περισσοτερα βρωμανε, δε μπορεις να κατσεις διπλα τους

 

Εγω εχω κρατησει το παλιο μου αυτοκινητο. Λογικη καταναλωση, ψιλο-αργο, αλλα με μηδεν προβληματα

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, jax7480 said:

Μπορεί να κάνω και λάθος αλλά νομίζω κυβικά χρειάζεσαι. Και άλογα εννοείται αλλά νομίζω τα κυβικά κάνουν τη διαφορά. 

 

Συνδυασμός και των 2 είναι λίγο πολύ.

 

1 hour ago, slalom said:

Εχεις μεινει λιγο πισω. Οι ιδιοι οι κατασκευαστες καταργουν τους πετρελαιοκινητηρες στα μικρα κυβικα + οτι δεν ειναι καθαροι λογω εκπεμπομενων σωματιδιων* + η ακριβοτερη αγορα + ακριβοτερη συντηρηση + πολυ μικρη διαφορα στην καταναλωση σε σχεση με βενζινη

 

*Βρωμικο καυσιμο -> βρωμικα καυσαερια

 

Έχεις δει νούμερα καυσαερίων βενζίνης προ-καταλύτη;

 

1 hour ago, acct said:

Αν συγκρίνεις με τον "αντίστοιχο" πετρελαιοκινητήρα (1.1), η διαφορά στη ροπή είναι σχεδόν αμελητέα (171 vs 179 Nm) και στα χαρτιά είναι κοντά στις ίδιες στροφές (~1500). Αλλά, όπως είπα, δεν έχω οδηγήσει τέτοιους μικρούς τρικύλινδρους βενζίνης με τούρμπο, οπότε δεν ξέρω πώς είναι από lag, από κραδασμούς, από ανάγκη συντήρησης. Με ~4.3 lt/100km βενζίνη vs ~3.5 lt/100km πετρέλαιο είναι πολύ κοντά και στην κατανάλωση. Η διαφορά πρακτικά μεταφράζεται σε κέρδος σε ισχύ στον βενζινοκινητήρα, αν είσαι πρόθυμος να το πατήσεις λίγο παραπάνω.


Αν το πατήσεις όμως λίγο παραπάνω, η κατανάλωση θα είναι πιο παραπάνω. :p

Έγινε επεξεργασία από Nickzzz
Link to comment
Share on other sites

πριν 38 λεπτά, το μέλος Nickzzz έγραψε:

Έχεις δει νούμερα καυσαερίων βενζίνης προ-καταλύτη;

Φυσικα και εχω δει. Απλα το DPF αν μπουκωσει, αντι να το αλλαζουν,  το καταργουν.

Ενω ο καταλυτης δε χρειαζεται ιδιαιτερη συντηρηση

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, acct said:

Έχει κανείς γνώμη για τους καινούριους 3κύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους μονόλιτρους κινητήρες της Hyundai; Βγαίνουν σε 100/120 άλογα με 171 Nm @1500 RPM. Στα χαρτιά φαίνεται να έχουν ενδιαφέρον, αλλά δεν έχω οδηγήσει ούτε τους αντίστοιχους της Ford και δεν έχω εικόνα.

 

11 hours ago, acct said:

Αν συγκρίνεις με τον "αντίστοιχο" πετρελαιοκινητήρα (1.1), η διαφορά στη ροπή είναι σχεδόν αμελητέα (171 vs 179 Nm) και στα χαρτιά είναι κοντά στις ίδιες στροφές (~1500). Αλλά, όπως είπα, δεν έχω οδηγήσει τέτοιους μικρούς τρικύλινδρους βενζίνης με τούρμπο, οπότε δεν ξέρω πώς είναι από lag, από κραδασμούς, από ανάγκη συντήρησης. Με ~4.3 lt/100km βενζίνη vs ~3.5 lt/100km πετρέλαιο είναι πολύ κοντά και στην κατανάλωση. Η διαφορά πρακτικά μεταφράζεται σε κέρδος σε ισχύ στον βενζινοκινητήρα, αν είσαι πρόθυμος να το πατήσεις λίγο παραπάνω.

Της Huyndai όχι. Της Ford έχω οδηγήσει 1.0 turbo βενζίνη 95 άλογα και 1.5 turbo diesel επίσης 95 άλογα, και τα 2 μοντέλα 2015, νοικιασμένα από Hertz, 6 μέρες το βενζίνης, 3 το diesel. 550 μίλια είχα γράψει στο βενζινοκίνητο στις 6 μέρες, Birmingham - York - Scarborough - York - Birmingham σε μία μέρα.

 

Τα νούμερα αυτά 4.5 και 3.5 προφανώς δεν ισχύουν, εγώ είδα 6.0-6.5 στη βενζίνη και 5.5 στο diesel.

Οδήγηση κυρίως με το όριο ταχύτητας της Αγγλίας δηλαδή 120-130 χιλιόμετρα.

Εντυπώσεις τις έχω γράψει, άθλιο το πετρέλαιο, άψογο το βενζινοκίνητο. 

 

Lag δεν έχει καθόλου, συμπεριφέρεται σαν ατμοσφαιρικό 1.6 και καλύτερα λόγω της πιο μεγάλης ροπής (18αριού).

Όσοι έχουν οδηγήσει 1.8 8v άλλων εποχών σε μικρά αυτοκίνητα, καταλαβαίνουν, π.χ. Renault Clio 1 1.8 8v, οδοστρωτήρας με 95 μόνο άλογα (λόγω ροπής).

Είναι στημένο καλά με μικρό βάρος μπροστά και έχει πάρα πολύ καλό turn in. Νοικιάρικο της Hertz είχε καλύτερο/εφάμιλλο turn in από το "στημένο" punto μου και ήταν εντυπωσιακό σε b-roads, που λεμε στο UK. Δηλαδή πήγαινα τάπα σε έναν επαρχιακό και το αμαξάκι πήγαινε. (hint: με αυτή την οδήγηση έκαψα 6.5).

 

Με το 1.5 diesel δεν κάνεις τέτοια, είναι για να πας από το Α στο Β. Λιγότερο καύσιμο σίγουρα, αλλά βαρετό οδηγικά και κακό στην πόλη (βαρύς συμπλέκτης, πλαδαρό μπροστινό σύστημα κλπ.). Επίσης το κροτάλισμα στο κρύο ρελαντί είναι όχι απλά υπαρκτό αλλά ενοχλητικό. Υποθέτω ότι με άλλο οδηγό ίσως να πλησιάζεις τα 5 λίτρα στα 100, οπότε είναι πολύ οικονομικό.

 

 

11 hours ago, UltraB said:

Αν κάνεις χιλιόμετρα, κάνεις απόσβεση αργά ή γρήγορα. Όσο αφορά τις συντηρήσεις, τι ακριβώς είναι πιο ακριβό (δε το ρωτάω ειρωνικά);

Γνωρίζω ότι αν βγάλουν ζημιά είναι πιο ακριβά τα ανταλλακτικά τους αλλά σε νορμαλ χλμ, σπάνια βγάζουν ζημιές.

Τα πιο συνιθισμένα που βλέπω είναι DPF & EGR λόγο κακών πετρελαίων.

Επίσης είναι καθαρά θέμα τύχης από αυτά που διαβάζω αν θα σου βγάλει προβλήματα ή όχι. Και προφανώς δε μιλάω για προβλήματα που αφορούν τα χλμ (αμορτισέρ πχ) ή προβλήματα που θα σχετίζονται με τα χρόνια του αυτοκινήτου.

 

Τα diesel έχουν κάποια εγγενή χαρακτηριστικά που τους δημιουργούν θεματάκια: 

1. αντλία υψηλής πίεσης (για το πετρέλαιο) η οποία είναι πολύ ακριβή και μπορεί να την χάσεις από καύσιμο. αυτό είναι το πιο κοινό ανταλλακτικό που βγάζει ζημιά στην Ελλάδα, και εάν "φύγει" από κακό καύσιμο δεν στο καλύπτουν οι εγγυήσεις των αντιπροσωπειών. Μιλάμε για ένα κόστος 1000 ευρώ + 500-1000 τα μπεκ, αν τα στείλεις κι αυτά. Το κόστος είναι ιδιαίτερα αυξημένο από τότε που εφευρέθηκε το common rail, και για να περάσεις euro 3 και πάνω αναγκαστικά θες common rail. Φτηνά στη συντήρηση είναι τα diesel του 80 και του 90 που καίνε και μαζούτ ( που λέει ο λόγος :p )   

2. μεγαλύτερο βάρος μπλοκ (θεωρητικά πάντα). Αυτό σημαίνει μεγαλύτερο βάρος αυτοκινήτου και επίσης σημαίνει μεγαλύτερο βάρος μπροστά = ακόμη χειρότερη κατανομή βάρους στα μπροστοκίνητα. Επίσης από ανταλλακτικά σημαίνει: ακριβότερα υποσυστήματα ανάρτησης και ακριβότερα ανταλλακτικά φρένων. Τέλος, λόγω μεγαλύτερης ροπής, ακριβαίνουν πολύ οι συμπλέκτες. Συμπλέκτη σε σχετικά απλό diesel θα χρειαστείς 200-300 ευρώ, όταν σε απλό βενζίνης 100. Εννοείται ότι όσο μικραίνουν οι κυλινδρισμοί των diesel μειώνονται αυτά τα προβλήματα, αλλά ακόμη και με τη σημερινή τεχνολογία δύσκολα πιάνεις με ένα 1.6 diesel την απόδοση ενός 1.6 βενζίνης, τα τελευταία 1.6 diesel π.χ. της fiat είναι στα 120 άλογα και τα 1.6 βενζίνης της peugeot στα 120 ατμοσφαιρικά εδώ και σχεδόν 20 χρόνια, 200 και 280 με turbo και βάλε στα καινούρια 208/308.

 

+ αυτά που λες για τα dpf/egr.

 

Bonus pic fiesta και Scarborough :p 

 

12138409_10153697792164173_7511833192743686596_o.jpg

12045260_10153697793564173_1936037632594554813_o.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@sotiris Γνωρίζεις αν έχουν διαφορετικά αμορτισέρ, στύσιμο κλπ τα πετρέλαιο σε σχέση με τα βενζίνης; Προφανώς μιλάω για αυτά που είναι στους ίδιους ίππους.

Σε ρωτάω γιατί για παράδειγμα στο Fiesta έχουν μόλις 20 κιλά διαφορά.

 

Γενικότερα πάντως τα Fiesta έχουν την καλύτερη οδική συμπεριφορά στην κατηγορία τους. Επίσης το πετυχαίνουν χωρίς να χάνουν σε άνεση.

 

Έχουμε κάποιον με πετρέλαιο να μας πει αν και πότε του έβγαλε προβλήματα; Αντλίες που λέτε διαβάζω ότι βγάζουν αν τα πετρέλαια που βάζεις (και όχι μια - δύο) είναι χάλι μαύρο.

DPF & EGR αν κρίνω από τους συγγενείς (όλοι με κάτω από 200k χιλιόμετρα όμως), δεν έχουν τέτοια προβλήματα.

 

Και επειδή ο @slalom ανάφερε για μεταχειρισμένα. Απλά δεν αγοράζεις αν δεν γνωρίζεις τον ιδιοκτήτη ή το αμάξι δεν είναι στην εντέλεια.

Γενικότερα αλλά ειδικά όταν αφορά πετρέλαιο.

 

Είμαι της άποψης πάντως ότι σε οποιοδήποτε καύσιμο πρέπει να συντηρείτε το αμάξι σωστά και στην ώρα του.

Και επίσης αν αρχίσει να βγάζει προβλήματα από τα πρώτα χρόνια, έτσι θα συνεχίσει και για τα επόμενα. Ανεξαρτήτου μάρκας / μοντέλου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μετά από 6μιση χρόνια με το Yaris 1.33 101 HP και βάζοντας μόνο Shell Vpower 97άρα

 

Εντός πόλης χειμώνα χωρίς το αυτοκίνητο να προλάβει να ζεσταθεί : 7.0 lt/100km

Επαρχιακοί δρόμοι με ταχύτητες έως 80-90 : 5.2 - 5.5 lt/100km

Εθνική οδός με ταχύτητες 110-130 : 5.9 - 6.1 lt/100km

Εθνική οδός με ταχύτητες 150-160 : 7.0 lt /100km (το έχω κάνει μόνο μία φορά)

Link to comment
Share on other sites

Χαμηλή κατανάλωση έχεις και σε αμερικανικό V8 small block (4-6L) της δεκαετίας του '60.

 

Πως? Όταν ο κινητήρας δουλεύει σε χαμηλές στροφές.

 

Άρα 4-5-6η σε 1500rpm και cruising , θα κάψει το λιγότερο δυνατό .

 

Για την ακρίβεια, η συνάρτηση σχέση κιβωτίου-στροφών κινητήρα είναι σημείο κλειδί για την κατανάλωση.

 

Το ίδιο συμβαίνει και σε ένα turbo πετρελαιοκινητήρα ή σε έναν τυπικής απόδοσης μοντέρνο turbo

 

Στο diesel επίσης , λογαριάζεις και τις σαφώς πιο μακριές συνήθως σχέσεις κιβωτίου.

 

Υπάρχουν κι άλλες λύσεις που τις έχουμε δει κατα καιρούς

 (μεταβλητοί χρονισμοί- αυλοί,εναλλαγή ψεκασμών, εναλλαγή κύκλων καύσης , cylinder deactivation, μειωμένες τριβές κ.α) 

αλλά εξαρτάται

 

-απο τι ζητά ο κατασκευαστής

- σε ποια κατηγορία απευθύνεται

- για ποια χρήση και

-πόσο φυσικά μπορεί να διαθέσει.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Παίδες πετρέλαιο έχει ουσιαστικό νόημα απο 2 λίτρα και πάνω, μην πω 2,5 και 5 κύλινδρους τουλάχιστον για να τρώγεται και ακουστικά :p

Τα μικρά πετρέλαια πιστεύω είναι για πολύ συγκεκριμένους ανθρώπους που γράφουν πολύ χλμ σε καθημερινή βάση...

 

Και όντως μόνο το άγχος του να πέσεις σε μούφα πετρέλαιο και να πάρεις στο χέρι αντλίες κλπ με ότι αυτό συνεπάγεται είναι ένα μεγάλο θέμα στην Ελλάδα!!

Link to comment
Share on other sites

Ποιoν θέλεις να σκοτώσει το αυτόνομο αυτοκίνητό σου;

Παράθεση

Το έτος 2030 κινείστε σε έναν ορεινό επαρχιακό δρόμο με το αυτόνομο αυτοκίνητό σας -χωρίς οδηγό- όταν πετάγονται στον δρόμο τρία παιδάκια. Σε δέκατα του δευτερολέπτου το σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου πρέπει να αποφασίσει αν θα στρίψει απότομα οδηγώντας σας σε βέβαιο θάνατο ή θα κινηθεί ευθεία σκοτώνοντας τα παιδιά.

 

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά δεν ήξερα που να ρωτήσω αλλά νομίζω εδώ είναι το κατάλληλο νήμα.

 

Δε το έχω καθόλου οπότε αναλυτικά παρακαλώ :p

 

Θέλω να αλλάξω τα καταλύματα του αυτοκινήτου. Είναι ένα citroen xsara

εχει πλευρικούς αερόσακους.

Δε ξέρω τι άλλο πρέπει να αναφέρω :p

 

Τι πρέπει να προσέξω στην επιλογή καλυμμάτων (θέλω να βγάλω τα παλιά να μπουν νέα)

Αν είναι εύκολη η τοποθέτηση ή αν  από εκεί που θα πάω να τα αγοράσω μπορούν και να τα βάλουν με το αζημίωτο φυσικά

Από τιμές τι να περιμένω. Δεν θέλω να δώσω τα κερατά μου.

 

ευχαριστώ :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.