Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Στο σύστημα της Ford, υπολογίζει εαν κάτι υπάρχει στη Λ.Ε.Α ή στο αριστερό του αυτοκινήτου ρεύμα κυκλοφορίας άραγε?

 

Ακόμη περισσότερο, εαν πεταχτεί άνθρωπος στη Λ.Ε.Α τη στιγμή που πραγματοποιεί evasive maneuver, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη ?

(θυμίζει ethical dilemma για το Tesla Autopilot)

 

Είναι πραγματικά θαυμαστή η εξέλιξη των ενεργητικών συστημάτων ασφαλείας μα δημιουργούνται καταστάσεις που είναι καλό να διευθετηθούν 

πριν καταλήξουν στα δικαστήρια και υπάρχουν debate τύπου " η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα".

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Κάπου είχα διαβάσει ότι πρώτα λαμβάνεται υπόψη η υγεία αυτών που είναι εντός αυτοκινήτου.

Μην ξεχνάμε πάντως ότι αυτά τα συστήματα είναι και σε αρχικά στάδια και προσωπικά πιστεύω ότι όντως παρέχουν περισσότερη ασφάλεια, δεν είναι απλά για τα μάτια του κόσμου.

Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Thresh86 said:

εαν πεταχτεί άνθρωπος στη Λ.Ε.Α

Δεν λεω οτι δεν θα υπαρξουν αναλογες περιπτωσεις αλλα ρεαλιστικα , ποσες φορες φορες θα συμβει κατι τετοιο ? 1 στο 10000000?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ αμφιβάλλω για τη χρησιμότητα αυτών των συστημάτων.

Στο video της ford ας πούμε με το πούλμαν, δείχνει δύο οδηγικά λάθη μαζί. 

1. κολλάς πίσω από το προπορευόμενο

2. έχεις μηδενική ορατότητα / αντίληψη του δρόμου

 

Όταν οδηγείς εθνική στα 5 μέτρα από το προπορευόμενο και δεν έχεις και αντίληψη του δρόμου, ό,τι σύστημα και να βάλεις αργά ή γρήγορα θα το φορέσεις. Ο χρυσός κανόνας της Εθνικής είναι να οδηγάς μόνος σου. Κανένας μπροστά, κανένας πίσω. Η μόνη χώρα που ό,τι και να γίνει δεν τη γλιτώνεις να πας με κίνηση είναι η Αγγλία, 4 το πρωί και πάλι στις Εθνικές έχει νταλίκες.

 

Υπάρχει η ψευδαίσθηση του καλού αυτοκινήτου, συχνά βρίζω οδηγούς στο δρόμο που δεν έχουν αντίληψη της απόστασης ή αντίληψη του δρόμου. Από την τελευταία βδομάδα:

 

Π.χ. σαπιοκοιλιάς με E200 που στρίβει με την κοιλιά, πλησιάζει γοργά γοργά και μου παίζει φώτα. Μπροστά μου κολλητά (5μ) είχα άλλο αμάξι που έκανε εκείνη τη στιγμή δεξιά. Δεν φτάνει ότι δεν έχει αντίληψη του δρόμου, μετά πάτησε και γκάζι για να προσπεράσει με την mc laren του γύφτου.

 

Π.χ. 2 μπετόβλακας 30ρης ενώ πάμε με την κίνηση στην αριστερή (και οι άλλες λωρίδες είχαν επίσης κίνηση) έρχεται ώρα και κολάει πίσω μου στο μισό μετρο. Η χειρονομία του μαλάκα στον καθρέφτη και οι χριστοπαναγίες μάλλον βοήθησαν να αυξήσει την απόσταση ασφαλείας του στα 4-5 αυτοκίνητα.

 

Αυτοί οι δύο είναι μελλοθάνατοι. Morituri te salutant που έλεγε και στο Αστερίξ!

 

Αυτό που τους σώζει είναι ότι πιθανώς γράφουν λίγα χιλιόμετρα και ότι τα αυτοκίνητά τους είναι ασφαλή (έχουν καλά φρένα). Καθημερινά το 30% των οδηγών που βλέπω είναι μελλοθάνατοι, και ένα άλλο 30% απλά δεν έχει ιδέα του τι κάνει. Ένα 30-40% οδηγάει κανονικά. Τι να σου κάνουν τα συστήματα ασφαλείας?

 

Θα προγραμματίσουν το φορντάκι να πηγαίνει στη ΛΕΑ και στην Ελλάδα η ΛΕΑ θα είναι πιο πηγμένη από την αριστερή.

 

Είναι ακριβώς σαν το ESP. Το ESP θα σε βοηθήσει, αλλά αν δεν μπορείς να υπολογίσεις την ταχύτητα και βασίζεσαι πάνω του, αργά ή γρήγορα θα καταλήξεις στο χαντάκι. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 10 ώρες, το μέλος SirDiman έγραψε:

Δεν λεω οτι δεν θα υπαρξουν αναλογες περιπτωσεις αλλα ρεαλιστικα , ποσες φορες φορες θα συμβει κατι τετοιο ? 1 στο 10000000?

 

Έχω δει τις περιπτώσεις αλλαγής ελαστικού, ακινητοποιημένου οχήματος λόγω γενικότερης βλάβης, 

μηχανόβιος για να ρυθμίσει καλύτερα μπουφάν , ζελατίνες κλπα  (μεταξύ άλλων κι εγώ ) , κλήση τηλεφώνου 

 

Έχεις δίκιο οτι δεν συμβαίνει συχνά αλλά συμβαίνει , κι εκεί επίσης πρέπει να δούμε το σενάριο.

 

Διαβάζοντας αναλυτικά το σύστημα, ο οδηγός έχει επιλέξει το ότι π.χ θα στρίψει αριστερά , το σύστημα αναλαμβάνει να δώσει την σωστή γωνία

ώστε να μην έχουμε φαινόμενα υπερδιόρθωσης κ.α . Αυτό και πάλι, δεν σημαίνει ότι υπάρχει 100% ορατότητα για την ορθότητα της μανούβρας

ούτε ότι το πως θα συμπεριφερθεί ακριβώς μετά το στρίψιμο εαν υπάρχει εμπόδιο στα π.χ 10 μέτρα.

Καταλαβαίνουμε το σενάριο emergency braking ενώ ακόμα δεν έχει "σβήσει"  η ταλάντωση απο τη μανούβρα.

 

ΥΓ στο demo video , δείχνει ένα μαύρο ναυλον κάλυμμα για το προκατ ως προσομοίωση αυτοκινήτου.

     Ε ρε γέλια (ΝΟΤ) που θα έχει εαν το σύστημα χρειάζεται συγκεκριμένες συνθήκες φωτισμού , χρώματος, μη αντανάκλασης  ώστε να 

    να δουλέψει (λεγε με Tesla Autopilot)

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, slalom said:

Ο οδηγος δρα, το συστημα απλα εμφανιζει alert οτι δεν προλαβαινει να σταματησει όταν έχουμε ήδη τρακάρει.

 

Fixed!

 

12 hours ago, sotiris said:

Π.χ. 2 μπετόβλακας 30ρης ενώ πάμε με την κίνηση στην αριστερή (και οι άλλες λωρίδες είχαν επίσης κίνηση) έρχεται ώρα και κολάει πίσω μου στο μισό μετρο. Η χειρονομία του μαλάκα στον καθρέφτη και οι χριστοπαναγίες μάλλον βοήθησαν να αυξήσει την απόσταση ασφαλείας του στα 4-5 αυτοκίνητα.

 

Μια φορά μου κόλλησε πίσω μου μια γυναίκα, ενώ πηγαίναμε σε στενάκι. Φρέναρα λίγο. Πρόλαβε φρέναρε. Ξανά κόλλησε από πίσω. Ξανά φρέναρα. Πάλι πρόλαβε και αυτή τη φορά άφησε σωστή απόσταση από πίσω. Στη συνέχεια εγώ σαν κλασικός μ@λάκας, πήγαινα με 10 χιλιόμετρα/ώρα. :hehe:

 

Άλλη μια φορά ήμουν στην εθνική οδό με μερικά αυτοκίνητα στο δρόμο. Βλέπω ένα Mini Cooper S. Εδώ είμαστε, λέω, πάμε να παίξουμε!! Πάω από πίσω του και του κολλάω, με καμιά 100στή χιλιόμετρα, για να τσιμπίσει αυτός και να κάνουμε καμιά κοντρίτσα, μιας και το έχω. Του κολλάω 1-2-3, τίποτα. Σε κάποια στιγμή, εκεί που είμαι από πίσω του, πατάει φρένο. Ευτυχώς φρέναρα κι εγώ. Στη συνέχεια τον προσπέρασα, γιατί κατάλαβα ότι δεν έχει όρεξη για παιχνιδάκια.

Link to comment
Share on other sites

Άσχετο με το σύστημα αυτόματης οδήγησης, αλλά αυτό που με εκνευρίζει πολύ στον αυτοκινητόδρομο είναι που πιάνουν όλοι μεσαία λωρίδα και ουσιαστικά καταργούν την δεξιά λωρίδα. Λες και είναι ρετσινιά να οδηγείς στην δεξιά, είσαι αργός εκεί, δε λέει... Και μαζεύεται η κίνηση (αν έχει προφανώς) στις υπόλοιπες δύο λωρίδες ενώ η δεξιά παραμένει τελείως άδεια λέμε. Αφού δε σας αρέσει η δεξιά λωρίδα, θα την πάρω εγώ, ευχαριστώ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 24 λεπτά, το μέλος konnos έγραψε:

Άσχετο με το σύστημα αυτόματης οδήγησης, αλλά αυτό που με εκνευρίζει πολύ στον αυτοκινητόδρομο είναι που πιάνουν όλοι μεσαία λωρίδα και ουσιαστικά καταργούν την δεξιά λωρίδα. Λες και είναι ρετσινιά να οδηγείς στην δεξιά, είσαι αργός εκεί, δε λέει... Και μαζεύεται η κίνηση (αν έχει προφανώς) στις υπόλοιπες δύο λωρίδες ενώ η δεξιά παραμένει τελείως άδεια λέμε. Αφού δε σας αρέσει η δεξιά λωρίδα, θα την πάρω εγώ, ευχαριστώ.

Πιστεύω αναφέρεσαι σε αυτούς που πάνε με 80-90 και όχι με 120-130 στην μεσαία...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος PetrosD έγραψε:

Άλλη μια φορά ήμουν στην εθνική οδό με μερικά αυτοκίνητα στο δρόμο. Βλέπω ένα Mini Cooper S. Εδώ είμαστε, λέω, πάμε να παίξουμε!! Πάω από πίσω του και του κολλάω, με καμιά 100στή χιλιόμετρα, για να τσιμπίσει αυτός και να κάνουμε καμιά κοντρίτσα, μιας και το έχω. Του κολλάω 1-2-3, τίποτα. Σε κάποια στιγμή, εκεί που είμαι από πίσω του, πατάει φρένο. Ευτυχώς φρέναρα κι εγώ. Στη συνέχεια τον προσπέρασα, γιατί κατάλαβα ότι δεν έχει όρεξη για παιχνιδάκια.

Don't do that!

Το εκανα σε ενα τζιπακι που μου ειχε κολλησει απο πισω στην Καβαλας

Αφου χεστηκε πανω του επιασε τερμα δεξια

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, konnos said:

Άσχετο με το σύστημα αυτόματης οδήγησης, αλλά αυτό που με εκνευρίζει πολύ στον αυτοκινητόδρομο είναι που πιάνουν όλοι μεσαία λωρίδα και ουσιαστικά καταργούν την δεξιά λωρίδα. Λες και είναι ρετσινιά να οδηγείς στην δεξιά, είσαι αργός εκεί, δε λέει... Και μαζεύεται η κίνηση (αν έχει προφανώς) στις υπόλοιπες δύο λωρίδες ενώ η δεξιά παραμένει τελείως άδεια λέμε. Αφού δε σας αρέσει η δεξιά λωρίδα, θα την πάρω εγώ, ευχαριστώ.

 

Έχεις BMW E30;

 

6 minutes ago, slalom said:

Don't do that!

Το εκανα σε ενα τζιπακι που μου ειχε κολλησει απο πισω στην Καβαλας

Αφου χεστηκε πανω του επιασε τερμα δεξια

 

Τώρα πια όχι, δεν το κάνω. Αλλά πώς θα τσιγκλίσω κάποιον για κοντρίτσα;

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, PetrosD said:

Τώρα πια όχι, δεν το κάνω. Αλλά πώς θα τσιγκλίσω κάποιον για κοντρίτσα;

 

Μόνο time trial, έχω διόδια Μέγαρα σε διόδια Ελευσίνα 10-11 λεπτά με το Stilo.

Συνήθως κάνω 25-30 λεπτά με το Punto χαλαρά και με πίεση πέφτει από τα 20 λεπτά.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 11 ώρες, το μέλος PetrosD έγραψε:

Άλλη μια φορά ήμουν στην εθνική οδό με μερικά αυτοκίνητα στο δρόμο. Βλέπω ένα Mini Cooper S. Εδώ είμαστε, λέω, πάμε να παίξουμε!! Πάω από πίσω του και του κολλάω, με καμιά 100στή χιλιόμετρα, για να τσιμπίσει αυτός και να κάνουμε καμιά κοντρίτσα, μιας και το έχω. Του κολλάω 1-2-3, τίποτα. Σε κάποια στιγμή, εκεί που είμαι από πίσω του, πατάει φρένο. Ευτυχώς φρέναρα κι εγώ. Στη συνέχεια τον προσπέρασα, γιατί κατάλαβα ότι δεν έχει όρεξη για παιχνιδάκια.

Τι χρώμα το Mini;

Link to comment
Share on other sites

Αααχ ένα τέτοιο θέλω. Όποιος κάνει μακακίες θα τον στραπατσάρω λίγο έτσι για να πάρει μια γευσούλα τρόμου. Μπήκες σφήνα σαν την τσουτσού για να περάσεις πρώτος στο φανάρι ενώ περιμένουν άλλοι είκοσι; ουπς συγγνώμη δε σε πρόσεξα! Έχει μποτιλιάρισμα και δεν προέβλεψες να μείνεις πιο πίσω στο φανάρι μήπως και αλλάξει σε κόκκινο και τώρα έχεις κλείσει και τη διασταύρωση; ούπς, τώρα δεν έχεις πλαϊνά φτερά. Μου έκλεισες την είσοδο του πάρκινγκ στην πολυκατοικία και έρχεσαι μετά από εικοσάλεπτο φωνάζοντας "μα πώς κάνεις έτσι ρε;" Φίλε κάτσε άλλη μισή ώρα, θα σε μετακινήσω πλαγίως και βγαίνω κανονικά, νο πρόμπλεμ. Ααααχ όνειρο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.