Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 17 ώρες, το μέλος UltraB έγραψε:

Δεν τους παίρνει! Πας σε μεγαλύτερη διάσταση και θες άλλες δαγκάνες ή προεκτάσεις για να τις φέρεις πιο έξω.

 

Επίσης έχουν διαφορά και στο πάχος και κατά πάσα πιθανότητα δε θα χωράνε στη δαγκάνα όπως πρέπει.

Να υποθεσω εχεις προσωπικη εμπειρια? Αν ναι να το αναλυσουμε λιγο περισσοτερο :p Δεν θελω να ξεφυγω στα λεφτα ομως.

πριν 16 ώρες, το μέλος slalom έγραψε:

Υποθετω εχεις ηδη ζαντες τουλαχιστον 17"??

Εννοειται.

πριν 13 ώρες, το μέλος PetrosD έγραψε:

 

Για τα κιλά του αυτοκινήτου καλά είσαι. Δεν αξίζει ο κόπος. Καλύτερα να δεις κάποια τακάκια με μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, ή μεγαλύτερο "initial bite" παρά να ασχοληθείς με την αλλαγή που λες.

Το αν αξιζει ειναι σχετικο Πετρο, εξαλλου τα τακακια ειναι ηδη μεσα στο προγραμμα. Βεβαια πρεπει να εχω και λαστιχα να υποστηριξουν ενα τετοιο φρενο...

 

Δεν μιλαω για χρηση πιστας σε καμια περιπτωση. Δεν πλακωνομαι στα φρενα, δεν εχω αλλαξει ποτε δισκους μπροστα μεχρι τα 120κ χλμ απλα ελεγα μηπως βαλω λιγο μεγαλυτερη διασταση.

Link to comment
Share on other sites

πριν 19 λεπτά, το μέλος Simon έγραψε:

Να υποθεσω εχεις προσωπικη εμπειρια? Αν ναι να το αναλυσουμε λιγο περισσοτερο :p Δεν θελω να ξεφυγω στα λεφτα ομως.

Όχι δεν έχω αλλά πως θα βάλεις σε δαγκάνες των 285mm μεγαλύτερο δίσκο; Δε γίνεται χωρίς κάποια άλλη μετατροπή μαζί (άλλες δαγκάνες ή αντάπτορες για τις δικές σου).

 

Για εμένα η καλύτερη λύση είναι αυτή που σου είπα στο ποστ #2895.

Link to comment
Share on other sites

πριν 17 λεπτά, το μέλος UltraB έγραψε:

Όχι δεν έχω αλλά πως θα βάλεις σε δαγκάνες των 285mm μεγαλύτερο δίσκο; Δε γίνεται χωρίς κάποια άλλη μετατροπή μαζί (άλλες δαγκάνες ή αντάπτορες για τις δικές σου).

 

Για εμένα η καλύτερη λύση είναι αυτή που σου είπα στο ποστ #2895.

Σε μια δαγκανα μπορεις να βαλεις και λιγο μεγαλυτερο/μικροτερο δισκο (το ξερεις αυτο υποθετω), βεβαια απο 285 σε 314 δεν ειναι και τοσο λιγο. Αυτο θα το ρωτησω στο μηχανικο.

Συμφωνω οτι η λυση που εγραψες ειναι η καλυτερη αλλα ειναι και κανα 100αρι επιπλεον δισκων και τακακιων.

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος jax7480 έγραψε:

 

Εδώ ρε συ, όπως έβαλε ο @Delijohn στο διπλανό thread, πεθαίνουν τα hypercars μέσα σε πίστα από την υψηλή θερμοκρασία και δεν θα τα φτύσει το αυτοκίνητο της σειράς σε σκληρή χρήση; :hehe:

 

Χαχαχαχαχα, πολύ καρναβάλι οι άλλοι 2 παρουσιαστές , αρκετά solid laps με τη εξαίρεση 2 over rev στη φάση του ACR. Ενδιαφέρον το αποτέλεσμα .

 

Κάπως έτσι είναι τα πράγματα, οι εξωγενείς παράγοντες και η συνεχή καταπόνηση έχουν αρνητική επίδραση.

 

Απλά , στη περίπτωση του Focus RS , το ανησυχητικό , είναι οτι το αυτοκίνητο απο 4κίνητο γίνεται προσθιοκίνητο 350 ίππων

με ελεύθερο διαφορικό μπροστά (μόνο κάποιου είδους EDL αν έχεις , το οποίο επίσης υπερθερμαίνεται σε πίστα).

 

Και όπως γνωρίζεις,

 

1600 κιλά , 350hp,FWD, άνευ μπλοκέ ---> "Είιιιιισαι βάσανο μεγάααααλο,  οοοοoμως σ'οδηγωωωωωωωω  , χωωωωωρια σου εγώ δεν κάνω οοοοοουτε ένα λεπτοοοοο  "

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 14 ώρες, το μέλος jax7480 έγραψε:

Τα εργοστασιακά φρένα είναι μια χαρά σε κάθε τύπο αυτοκινήτου. Είναι φτιαγμένα για ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και μέχρι εκεί.

Τώρα αν εγώ, ο τάδε ή ο δείνα την έχουμε δει σούμι και τρέχουμε σαν τους παλάβρες μέσα στους δρόμους ή στις εθνικές οδούς ή νομίζουμε πως τρέχουμε ειδική από το WRC είναι άλλο θέμα.

Ένας νορμάλ οδηγός ούτε καν καταλαβαίνει αν τα φρένα του θέλουν αλλαγή. Περιμένει να του το πουν στην αντιπροσωπία ή να ακούσει το σίδερο να τρώει το δίσκο.

 

Θα μπορούσαν να είναι καλύτερα; φυσικά. Αυτό δε σημαίνει όμως πως αυτά που βγαίνει το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο είναι ανεπαρκή.

Δεν ειπαμε για ραλι.

Αλλα δοκιμασε πληρως φορτωμενος με ατομα και αποσκευες να σταματησεις απο τα 100 σε κατηφορα, (σε αδειο δρομο ετσι?)

 

Και αυτο που λες για τον νορμαλ οδηγο ειναι λαθος. Ο οδηγος ειναι υπευθυνος για τη συντηρηση και τον ελεγχο πριν απο καθε διαδρομη, οπως καναμε στον Ε.Σ.

πριν 4 ώρες, το μέλος UltraB έγραψε:

Για ρώτα και πες μας. Γιατί το μεγαλύτερο / μικρότερο που γράφεις βλέπω να είναι από 285mm να πέσεις στα 284mm, max 280mm. Το ίδιο και όταν ανέβεις, ίσως και λιγότερο.

Ισως να ισχυει και για το δικο σου αν πας σε 308mm να κρατησεις τις δαγκανες και να θες μονο αποστατες (και σωληνακια)

Θα πρεπει να τσεκαρεις με κωδικους εξαρτηματων τι αλλαζει

Έγινε επεξεργασία από slalom
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, slalom said:

Δεν ειπαμε για ραλι.

Αλλα δοκιμασε πληρως φορτωμενος με ατομα και αποσκευες να σταματησεις απο τα 100 σε κατηφορα, (σε αδειο δρομο ετσι?)

 

Και αυτο που λες για τον νορμαλ οδηγο ειναι λαθος. Ο οδηγος ειναι υπευθυνος για τη συντηρηση και τον ελεγχο πριν απο καθε διαδρομη, οπως καναμε στον Ε.Σ.

 

Το αυτοκίνητο, όταν είναι φορτωμένο με άτομα και αποσκευές, ο μόνος τρόπος για να σταματήσει το ίδιο με το να είναι άδειο, είναι αν θα ρίξεις και στις δύο περίπτωσεις άγκυρα.

Από τη στιγμή που αλλάζει το βάρος και η κινούμενη μάζα, ακόμα και 6πιστονα να βάλεις, πάλι θα έχεις διαφορά στο φρενάρισμα απ'όταν είναι άδειο. Εκεί που έχεις 1 τόνο +100 κιλά τον οδηγό, έχεις 1 τόνο + 500 κιλά + αποσκευές. Ε, δεν υπάρχει περίπτωση ότι κι αν αλλάξεις στα φρένα να σταματήσει και στις δύο περιπτώσεις το ίδιο. Άκυρο το παράδειγμα σου.

 

Ο οδηγός είναι υπεύθυνος για πολλά πράγματα στο όχημα του. Στην Ελλάδα δεν είναι ούτε υπεύθυνος για το ατύχημα που προκαλεί με δική του υπαιτιότητα. Εκτός αν ζεις σε άλλη χώρα. Τότε το συζητάμε πάλι.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 31/08/2016 at 0:37 AM, jax7480 said:

Τα εργοστασιακά φρένα είναι μια χαρά σε κάθε τύπο αυτοκινήτου. Είναι φτιαγμένα για ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και μέχρι εκεί.

Τώρα αν εγώ, ο τάδε ή ο δείνα την έχουμε δει σούμι και τρέχουμε σαν τους παλάβρες μέσα στους δρόμους ή στις εθνικές οδούς ή νομίζουμε πως τρέχουμε ειδική από το WRC είναι άλλο θέμα.

Ένας νορμάλ οδηγός ούτε καν καταλαβαίνει αν τα φρένα του θέλουν αλλαγή. Περιμένει να του το πουν στην αντιπροσωπία ή να ακούσει το σίδερο να τρώει το δίσκο.

 

Θα μπορούσαν να είναι καλύτερα; φυσικά. Αυτό δε σημαίνει όμως πως αυτά που βγαίνει το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο είναι ανεπαρκή.

 

 

 

 

Δεν ισχύει, τα φρένα διαρκώς γίνονται καλύτερα. Στα ίδια αυτοκίνητα σε facelift, οι κατασκευαστές πολλές φορές βάζουν καλύτερα / μεγαλύτερα φρένα.

Δοκίμασε να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο 30ετίας σε κίνηση και θα καταλάβεις ότι δεν μπορείς να ακολουθήσεις τα άλλα αυτοκίνητα σε φρενάρισμα, ενώ αντίθετα (αν είναι συντηρημένο) άνετα προσπερνάς τις αργές τράτες.

 

Υπάρχουν κάποια μοντέλα που βγαίνουν με πολύ καλά φρένα από το εργοστάσιο και άλλα με όχι τόσο καλά φρένα, και μιλάω για οχήματα 10-15ετίας.

Όλα τα αυτοκίνητα για παράδειγμα που έχουν μονή δισκόπλακα (μη αεριζόμενα) μπροστά, είναι εκτός εποχής. Ξέρεις πόσα τέτοια κυκλοφορούν ανάμεσά μας? 

Αυτά σε μια κατάβαση βουνού με λίγο πιο υψηλή ταχύτητα, μένουν από φρένα (ειδικά αν έχουν παλιώσει και τα τακάκια).

Παραδείγματα: Fiat Punto 1.2 Sporting 1999-2003, Peugeot 206 XS 1.4, etc.

 

Έχω μείνει με όλα μου τα αυτοκίνητα από φρένα, και το μόνο που έχω καταφέρει να σετάρω χωρίς να μένω είναι το punto, με αλλαγή τακάκια σε ds performance.

Link to comment
Share on other sites

Άλλο πράγμα λέμε. Αυτό που λέω εγώ είναι πως τα εργοστασιακά φρένα είναι μια χαρά για αυτό που μπήκαν να κάνουν. Να ανταπεξέλθουν σε ένα φρενάρισμα πανικού που θα κάνει η κοπελίτσα των 20 χρονών. Επίσης μη βάζουμε στην εξίσωση αυτοκίνητα 15ετιας. Χαίρω πολύ Χαιρόπουλος. Τα στάνταρ συνεχώς αλλάζουν. Αν έμεναν ίδια, κανείς δεν θα έπαιρνε πάνω από ένα αστέρι στο EuroNCAP (παράδειγμα λέω, όχι μόνο για τα φρένα). Εννοείται πως κάθε μοντέλο/γενιά όπως θέλεις πες το είναι καλύτερη από την προηγούμενη, άλλες τεχνολογίες, άλλα στάνταρ.

Αλλά δεν μπορείς να μου πεις πως π.χ. το Fiat Punto που αναφέρεις, σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει. Θα μπορούσε να είναι καλύτερο; φυσικά, αλλά ξέρεις και τι αγοράζεις. Δεν περίμενεις από το Punto να φρενάρει από τα 180χλμ/ω σε 20 μέτρα. Μη πιάνεται ακραίες περιπτώσεις που οδηγείτε εσείς αλλά τον μέσο απλό καθημερινό οδηγό ο οποίος έχει το αυτοκίνητο ως μέσο μεταφοράς από το ένα σημείο στο άλλο.

Έτσι σκέφτονται και οι εταιρείες. Δεν περιμένω δηλαδή το Punto να έχει τα ίδια φρένα που φοράω στο Α8, όπως επίσης δεν περιμένω να έχει το Α8 τα φρένα που φοράει το Punto.

Παράδειγμα δικό μου. Τα φρένα του Α8 είναι μπροστά αεριζόμενοι δίσκοι 360mm και πίσω 321mm. Μεγάλα αρκετά. Στον μέσο οδηγό παππού που θα πάρει το Α8 και θα κάνει το ταξιδάκι του με 120-130χλμ/ω είναι παραπάνω από αρκετά. Για μένα δεν είναι όμως γιατί όταν πηγαίνω με 120 νομίζω πως απλά κάνω hosting τη λωρίδα. Ε, για αυτό το κάτι παραπάνω που ήθελα έβαλα EBC yellow με διάτρητους/χαρακτούς δίσκους και πάλι έχει περιπτώσεις που τα έφτασα στα όριά τους (είναι και 2 τόνοι αυτοκίνητο).

Από τα 120 αν πατήσω δυνατά φρένο, πονάς από τη ζώνη, από τα 240 όμως αν πατήσω φρένο τα βλέπω πως ζορίζονται.

 

Οπότε συζητάμε με βάση το μέσο απλό καθημερινό οδηγό και όχι τι κάνω εγώ, εσύ ή ο Alonso.

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

http://www.engineeringinspiration.co.uk/brakecalcs.html

 

On 03/09/2016 at 2:01 AM, Lakisss said:

Πως το κατάφερες αυτό;

 

Δεν θέλει πολύ προσπάθεια να μείνεις από φρένα αν:

1. έχεις αμάξι με απλούς δίσκους (peugeot 309)

2. έχεις αμάξι με με ευαισθησία στα τακάκια (fiat punto, εργοστασιακά βγάζουν 5-10000 κμ, μετά μένεις λόγω θερμοχωρητικότητας τακακιού).

3. έχεις αμάξι με λάθος διαστάσεις για το βάρος του και δεν έχεις αλλάξει ποτέ τακάκια - που θα βοηθούσαν (fiat stilo).

 

22 hours ago, Thresh86 said:

^ wat a n00b 

 

skills λέγονται, δεν  έχει ο καθένας

 

 

 

pure physics (tm)

 

11 hours ago, Lakisss said:

Μου το εξηγείς γιατί δεν το κατάλαβα;

 

υποθέτω skillz = σιδεροφάγος :p

Link to comment
Share on other sites

On 03/09/2016 at 1:51 AM, jax7480 said:

Αλλά δεν μπορείς να μου πεις πως π.χ. το Fiat Punto που αναφέρεις, σε ένα φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει. Θα μπορούσε να είναι καλύτερο; φυσικά, αλλά ξέρεις και τι αγοράζεις. Δεν περίμενεις από το Punto να φρενάρει από τα 180χλμ/ω σε 20 μέτρα. Μη πιάνεται ακραίες περιπτώσεις που οδηγείτε εσείς αλλά τον μέσο απλό καθημερινό οδηγό ο οποίος έχει το αυτοκίνητο ως μέσο μεταφοράς από το ένα σημείο στο άλλο.

Έτσι σκέφτονται και οι εταιρείες. Δεν περιμένω δηλαδή το Punto να έχει τα ίδια φρένα που φοράω στο Α8, όπως επίσης δεν περιμένω να έχει το Α8 τα φρένα που φοράει το Punto.

Παράδειγμα δικό μου. Τα φρένα του Α8 είναι μπροστά αεριζόμενοι δίσκοι 360mm και πίσω 321mm. Μεγάλα αρκετά. Στον μέσο οδηγό παππού που θα πάρει το Α8 και θα κάνει το ταξιδάκι του με 120-130χλμ/ω είναι παραπάνω από αρκετά. Για μένα δεν είναι όμως γιατί όταν πηγαίνω με 120 νομίζω πως απλά κάνω hosting τη λωρίδα. Ε, για αυτό το κάτι παραπάνω που ήθελα έβαλα EBC yellow με διάτρητους/χαρακτούς δίσκους και πάλι έχει περιπτώσεις που τα έφτασα στα όριά τους (είναι και 2 τόνοι αυτοκίνητο).

Από τα 120 αν πατήσω δυνατά φρένο, πονάς από τη ζώνη, από τα 240 όμως αν πατήσω φρένο τα βλέπω πως ζορίζονται.

 

Οπότε συζητάμε με βάση το μέσο απλό καθημερινό οδηγό και όχι τι κάνω εγώ, εσύ ή ο Alonso.

 

 

Αν με καινούριους δίσκους ζορίζονται τα φρένα σου σε 1 φρενάρισμα από τα 240, μάλλον είναι υπο-υπολογισμένα όπως στην περίπτωση που λέμε. Το ότι 360 είναι τεράστια δεν λέει κάτι, έχει να κάνει σε σχέση με το βάρος του αυτοκινήτου, τα πιστόνια (αριθμός*επιφάνεια) στις δαγκάνες και το πόσο εμβαδό πιάνει το τακάκι επί του δίσκου. Απλά για να βελτιώσεις φρένα σε τέτοιες διαστάσεις θα χρειαστείς 2-3000 ευρώ αν θέλει 6πίστονα, οπότε προφανώς δεν ασχολείσαι και οδηγάς ελάχιστα κομμένος ώστε να μη χρειάζεται να φρενάρεις πολύ δυνατά.

 

Αν οδηγάς στην Autobahn, πόσες φορές μπορείς να κάνεις 240-120 μέχρι να μείνεις? Εκεί είναι το ερώτημα. Στο Stilo το δικό μου πάντως που δεν έχω αλλάξει ποτέ τακάκια και όλοι στο internet μουρμουράνε ότι φοράει μικρά φρένα για το βάρος/ιπποδύναμη (281x26 μπροστά, 1400 κιλά, 170 άλογα), από τα 230 ξέρω ότι αν το ζορίσω μετά για 5-10 λεπτά δεν θα έχω καθόλου φρένα.  Η μετατροπή είναι τα 4-πίστονα brembo για 305 mm δίσκο από GTA που μπαίνουν χωρίς αντάπτορες, αλλά 300-500 ευρώ μεταχειρισμένες βρίσκεις τις δαγκάνες μόνο (στη χάση και στη φέξη στο ebay) και γύρευε αν θα είναι σε καλή κατάσταση. Γενικά στα αυτοκίνητα 10-15 ετών θέλει ψάξιμο, πλέον παίρνεις το grande punto abarth (6-7 χρόνια μετά από το stilo) και φοράει 4-πίστονα brembo και είναι 1400 κυβικά πούπουλο (κι επειδή το έχω δοκιμάσει, έχει απίστευτο φρενάρισμα).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το σενάριο πολλαπλών έντονων φρεναρισματων από 240-0 και

να μην ζοριστουν τα φρένα είναι δύσκολο για ένα σπορ

αυτοκίνητο όχι απλά για ένα πολυτελές sedan χωρίς σπορ βλέψεις.

 

@Lakisss

 

Αστειευομουν με τον @sotiris που τελειώνει τα φρένα σε 

όλα του τα αυτοκίνητα , κάτι εύκολο δηλαδή απλά αρκεί

να το δουλέψεις σε σενάριο που δεν σχεδιάστηκε.

:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.