Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

11 minutes ago, darkCount said:

Τι λάστιχο είναι αυτό ρε φίλε που κρατάει 3 χρόνια? Τυραμόλα?

Βάζω στοίχημα ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει πλέον σετ ελαστικών που αντικαθίσταται πριν τα 3 χρόνια. Στατιστικά, θα έλεγα ότι ο μέσος όρος είναι στα 4, έχω δει και πολύ παραπάνω. Στο θέμα μας, φαντάζομαι ότι η σκλήρυνση του ελαστικού και οι επιφανειακές φθορές εξηγούν τον θόρυβο.

 

Όπως και να έχει, πολύ προσοχή, χαμηλές ταχύτητες και αντικατάσταση από τον Σεμπτέμβριο, που θα δροσίσει λίγο ο καιρός...

Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος darkCount έγραψε:

Τι λάστιχο είναι αυτό ρε φίλε που κρατάει 3 χρόνια? Τυραμόλα?

 

Μήπως να το κοιτάξεις λίγο το θέμα? Δεν παίζουν με αυτά τα πράγματα.

"Μέση διάρκεια ζωής των ελαστικών, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα πρέπει να θεωρήσουμε τα 4 με 4,5 χρόνια." ...

 

Άρα τα 3 χρόνια είναι απολύτως φυσιολογικά.

Link to comment
Share on other sites

Στο ΚΤΜ τα λάστιχα ήταν κλωτσοπατινάδα μετά απο 9-12 μήνες. Στα αυτοκίνητα μου έφτανα επικίνδυνα τα 1.6εκ groove depth λίγο μετά τον 1 χρόνο.

 

Κράτησα 1.5 χρόνο τα τελευταία λάστιχα μου και υπο φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης έβγαινα με κόουλους από τις στροφές.

 

Πως κρατάνε τα λάστιχα σας 4-5 χρόνια δεν καταλαβαίνω.

Link to comment
Share on other sites

Ο τίτλος πάνω γράφει "Αυτοκίνηση" οπότε ας επικεντρωθούμε στα αυτοκίνητα.

 

Και ναι, τα 4 χρόνια είναι απολύτως φυσιολογικά άμα δε το πηγαίνετε μαμιώντας και σε μια μέρα τρώτε όσο πέλμα θα τρώγατε σε ένα μήνα.

Βέβαια άμα κάνετε τα διπλάσια - τριπλάσια χιλιόμετρα την μέρα, λογικό είναι να μην βγάλουν τόσα χρόνια. 

 

Επίσης εξαρτάται και από το λάστιχο πόσο χλμ θα βγάλει, το αυτοκίνητο κλπ.

Έγινε επεξεργασία από UltraB
Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, darkCount said:

Στο ΚΤΜ τα λάστιχα ήταν κλωτσοπατινάδα μετά απο 9-12 μήνες. Στα αυτοκίνητα μου έφτανα επικίνδυνα τα 1.6εκ groove depth λίγο μετά τον 1 χρόνο.

 

Κράτησα 1.5 χρόνο τα τελευταία λάστιχα μου και υπο φυσιολογικές συνθήκες οδήγησης έβγαινα με κόουλους από τις στροφές.

 

Πως κρατάνε τα λάστιχα σας 4-5 χρόνια δεν καταλαβαίνω.

 

Δεν οδηγούμε όλοι σαν κανίβαλοι!

Link to comment
Share on other sites

H γενικολογία πως τα λάστιχα πρέπει να αλλαχθούν κάθε 4 με 4.5 χρόνια είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Ένα λάστιχο αν υποθέσουμε πως είναι καινούριο και τελευταίας εσοδείας όταν τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο, έχει 1002 παράγοντες που πρέπει να προσέξεις για το πότε πρέπει να αλλαχθεί.

Ξεκινάμε από τα χιλιόμετρα. Πόσα χιλιόμετρα κάνει το αυτοκίνητο το έτος. Αν κάνει 5-8Κ χιλιόμετρα ναι, δεν θα αλλαχθεί άμεσα αλλά αν κάνει 30Κ τότε στο χρόνο επάνω (ίσως και νωρίτερα) θα κοιτάξεις για νέο σετ.

Σε τι δρόμους κινείσαι. Ίσως στο εξωτερικό αυτό δεν παίζει τόσο ρόλο αλλά στην Ελλάδα μετράει πολύ μιας και οι περισσότεροι δρόμοι μέσα στις πόλεις είναι σαν γυαλί, με αποτέλεσμα η φθόρα να είναι πολύ μικρή.

Ποιος οδηγεί. Έχω αλλάξει λάστιχα σε 9 μήνες και έχω αλλάξει λάστιχα σε 2 χρόνια. Εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης του καθενός. Στην δική μου πρώτη περίπτωση ήμουν 25 και είχα ένα Leon 1.8T πειραγμένο και στη δεύτερη περίπτωση οδηγούσα το ΚΙΑ της γυναίκας. Ίδιος οδηγός, διαφορετικές συνθήκες και αυτοκίνητο.

Που σταθμεύεις το αυτοκίνητο. Αλλιώς επηρεάζει ο καιρός τα λάστιχα σε ένα αυτοκίνητο που το σταθμεύει ο ιδιοκτήτης σε κλειστό ιδιωτικό parking και αλλιώς στο δρόμο. Οι εναλλαγές της θερμοκρασίας (κρύο-ζέστη) θα επηρεάσουν αλλιώς τις ιδιότητες του ελαστικού σε σχέση με ένα πιο σταθερό περιβάλλον από άποψης θερμοκρασίας και υγρασίας.

Τέλος, τι προδιαγραφών είναι το ελαστικό. Υπάρχουν λάστιχα και "λάστιχα". Δεν περιμένω από το Michelin που φοράω τώρα να βγάλει τα ίδια χιλιόμετρα με το Yokomuna από την Κίνα. Επίσης δεν θα βγάλει τα ίδια χιλιόμετρα ένα λάστιχο 4 εποχών στην Ελλάδα σε σχέση με ένα καλοκαιρινό.

 

Θέλω να πιστεύω πως κάλυψα τα πιο σημαντικά. Από εκεί και πέρα παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο όπως π.χ. πόσο καλή (καινούρια) είναι η ανάρτηση στο αυτοκίνητο;, πόσα χιλιόμετρα γίνονται εντός και εκτός πόλης;, σε τι συνθήκες (καλοκαίρι, χειμώνας);, μπαίνει το αυτοκίνητο σε πίστα;, είναι σωστά τα λάστιχα για το βάρος του αυτοκινήτου;, πόσο συχνά κινείται κοντά στα όριά του το ελαστικό; κτλ.

 

Οπότε ξεχάστε τις γενικολογίες και πηγαίνετε να ελέγξετε τα λάστιχά σας. Το ελαστικό είναι το 80-90% του αυτοκινήτου, μιας και είναι το μέσο που σας συνδέει με το δρόμο. Το να έχετε στο μυαλό σας μια γενικολογία πως αλλάζω τα λάστιχα μου κάθε 4 χρόνια σημαίνει πως όλες οι παραπάνω συνθήκες είναι σταθερές, πράγμα αδύνατο.

 

 

 

 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Το πιο σημαντικό είναι το μοντέλο του ελαστικού.

Εγώ προσωπικά έφαγα φόλα με Michelin Pilot Sport 3, τα οποία είναι κατασκευής 01/15 (δηλαδή 1.5 έτους), τα έβαλα πέρυσι το μάρτιο και έχουν πλέον 28000 κμ στην πλάτη τους.

Μετά από 1.5 έτος δεν πατάνε πουθενά και έχουν ξεραθεί τόσο ώστε να χάνουν αέρα από τα πλαϊνά. Τώρα για τις συνθήκες ... αποθήκευσης, σε κλειστό υπόγειο πάρκινγκ τους πρώτους 6 μήνες, στην Αγγλία 2 μήνες και μετά σε ακινησία Ελλάδα άλλους 5. Η φόλα φάνηκε από τους πρώτους 6 μήνες, με το που καλοκαίριασε τα λάστιχα ξεράθηκαν και γλιστρούσαν παραπάνω απ' όσο έπρεπε.

ps τα λάστιχα είναι σαν καινούρια από άποψης αυλακιών και φθορών.

 

Τα προηγούμενα που είχα ήταν Michelin Pilot Exalto 2 κατασκευής 2009 που τα φορούσα από το 2009 μέχρι το 2015 (6 χρόνια περίπου) και είχαν 50.000 κμ, και δούλευαν - στο τέλος της ζωής τους- καλύτερα από αυτά που φοράω τώρα. 

Και τα δύο 195/50 15 82V. 

 

Στο Stilo που του έκανα 10.000 κμ φέτος, τα P Zero Nero 215/45 17 87Y δεν μασάνε ούτε Αγγλία ούτε Ελλάδα, και είναι τοποθετημένα το 2014 σε ένα αυτοκίνητο πολύ πιο δυνατό και με ανάρτηση στο τέλος της ζωής της.

 

Προφανώς τα PS3 είναι ακατάλληλα για θερμά κλίματα, και υποθέτω ότι και τα all weather θα πάσχουν από αντίστοιχο πρόβλημα λόγω μαλακής γόμας. 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάντως όταν αγόρασα το αυτοκίνητο μου είχε πάνω τα μαμά λάστιχα (7 ετών / Goodyear Excellence) με 7k χλμ, άψογο πέλμα και μη σκασμένα πλαϊνά.

 

Με την πρώτη ευκαιρία αλλάχτηκαν με Goodyear Eff. Grip Performance αλλά μπορώ να πω ότι από κρατήματα ήταν μια χαρά σε φυσιολογικές καθημερινές συνθήκες. Δεν ένοιωσα ποτέ ότι χάνω το αμάξι κλπ. Βέβαια δεν τα πίεσα και ποτέ καθώς για να καταλάβω αισθητές διαφορές θα έπρεπε να φέρω και το αμάξι στα όρια του μιας μικρό από επιδόσεις.

 

Βέβαια με το που τα άλλαξα ήταν η μέρα με την νύχτα στην άνεση.

Link to comment
Share on other sites

Μόλις τώρα, το μέλος Nickzzz έγραψε:

Τόσο χάλια τα Pilot Sport 3 ;  :weep:

Κοίτα, δε θα κάθονται σε όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο. Πχ και εγώ διάβασα ότι σε φόρουμ μέλος με Opel Astra J Sport Tourer και Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, έκανε παράπονα ότι δεν πατάνε μια κλπ που σε διάφορα τεστ έχουν βγει τοπ και είναι και πιο πάνω από τα Eff. Grip Performance. 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι είμαι στο 2ο ζευγάρι ps3 στο golf (205/55r16 διαστάσεις) και δεν μπορώ να πω οτι το βρίσκω τόσο χάλια! Τα πρώτα τα κράτησα κάτι λιγότερο απο 4 χρόνια και 40κ χλμ. Μετά τα 30κ όντως γλιστρούσαν παραπάνω αλλά αν ήταν επαρκώς ζεστά σε νορμάλ άσφαλτο (ούτε γυαλόχαρτο ούτε και γυαλί!)  δεν είχα ιδιαίτερο θέμα ακόμα και σε πίεση...

 

Το 2ο ζευγάρι είναι τώρα στα 20κ χλμ σε 1 χρόνο. Δυστυχώς δεν πήγαν μπροστά/πίσω οταν έπρεπε οπότε θα τα κρατήσω ετσι οσο πάνε, αφού πλέον βάζω αρκετά παραπάνω χλμ/χρόνο και μετά ισως δοκιμάσω κάποιο άλλο λάστιχο

Link to comment
Share on other sites

Περι τα 20Κ/χρόνο κάνω περίπου. Λίγο πάνω, λίγο κάτω. Πάρκινγ στο δρόμο, θερμοκρασίες είναι παντοτεινό φθινόπωρο με ελάχιστες εξαιρέσεις.

 

Γενικά όπως τα λέει ο Ζάχος. Απλά μου φάνηκαν υπερβολικά τα 3 χρόνια. Δεν φαντάστηκα ότι κάποιος κάνει 7Κ/χρονο να σου πω την αλήθεια.

 

τα τελευταία μου λάστιχα ήταν michelin primacy 3 σε 16αρα ζάντα.

Link to comment
Share on other sites

Παντως τα ελαστικα μπορει να κανουν  θορυβο και απο καινουρια. Επισης καποια μπορει και στη δεκαετια με 50κ χλμ να μην κανουν θορυβο. Δεν ειναι ο θορυβος η ενδειξη για την αλλαγη τους, δεν περιμενουμε να ακουσουμε"στριγκλισμα" δηλαδη για να δωσουμε σημασια. Απο εκει και περα ο καθενας αναλογα με το πορτοφολι του κανει οτι νομιζει καλυτερο, απλα να ξερουμε οτι τα ελαστικα ειναι κρισιμης σημασιας, οπως και η πιεση τους.

Link to comment
Share on other sites

On 28/7/2016 at 6:34 PM, UltraB said:

Πέτρο, εσύ πόσο καιρό τα κρατάς στη πισωκούνα υπό φυσιολογικές συνθήκες; 

 

 

Δέκα ζευγάρια λάστιχα

αλλάζ' όλο το χρόνο,

γιατί απ' το σπίτι σου περνώ

με μπαντιλίκια μόνο! 

 

Μόλις πάω σπίτι θα σου πω. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.