Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

4 minutes ago, PetrosD said:

Ναι αλλά η ροπή του διαγράμματος είναι χωρίς τις απώλειες από τις τριβές, είναι "καθαρή".

Τα δυναμόμετρα μετράνε ροπή και η ισχύς υπολογίζεται. Ο τρίτος συντελεστής, "παράγεται" βάσει του αποτελέσματος

 

https://rideapart.com/articles/how-a-dyno-measures-horsepower

Έγινε επεξεργασία από Wizard!
Link to comment
Share on other sites

Με την επεξεργασία του μηνύματος του Πέτρου νομίζω ότι καταλαβαίνω τι έχει μπερδέψει. Θα προσπαθήσω να το πω πιο απλά, χωρίς να αναλύσω πολύ αυτό που έλεγα για την παραμετρική συνάρτηση.

 

42 minutes ago, PetrosD said:

EDIT: αυτό που εννοώ είναι ότι για συγκεκριμένη ροπή, (πχ ηλεκτροκινητήρας) ο διπλασιασμός στροφών σημαίνει και διπλασιασμό ισχύος. Προφανώς και καλύτερος ορισμός είναι αυτός του ολοκληρώματος.

Ο λόγος που αυτό δεν ισχύει στην πράξη είναι γιατί υπάρχει και μια σχέση ροπής-στροφών. Αν (θεωρητικά) μπορούσες να αλλάξεις τις στροφές κρατώντας σταθερή τη ροπή, τότε ναι, θα διπλασιαζόταν η ισχύς.

 

Για να γράψω διαφορετικά τη σχέση που είχα αναφέρει νωρίτερα, P=a·T(R)·R, όπου P η ισχύς, T η ροπή και R οι στροφές του κινητήρα. Για την ειδική περίπτωση που το T είναι σταθερό σε όλο το φάσμα των στροφών (και ανεξάρητητο του R), τότε ισχύει η απλούστευση.

 

Όμως, αυτό δε συμβαίνει ούτε στους ηλεκτροκινητήρες. Εκεί, απλά το *μέγιστο* της ροπής είναι συγκεκριμένο και εξαρτάται από την ισχύ του ρεύματος που επιτρέπει ο ελεγκτής να διέλθει από τον κινητήρα.

 

17 minutes ago, Nickzzz said:

Δεν θα ίσχυε εδώ, μεταξύ 2k και 4k rpm; Γενικά δεν ισχύει αυτό, υπό την προυπόθεση οτι η ροπή είναι σταθερή;

Ακριβώς, μόνο σε επιμέρους φάσματα στροφών και για συγκεκριμένους κινητήρες μπορεί να ισχύσει η απλούστευση.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Wizard! said:

Ναι, αν πάρεις αυτό το φάσμα, ισχύει (αν και όχι απαραίτητα, ανάλογα τα δεκαδικά που στρογγυλοποιείς, αν το δεις απόλυτα μαθηματικά)

Όμως, η εξίσωση έχει και τρίτο συντελεστή, που είναι επίσης μεταβλητός, κι αυτός επηρεάζει όλη τη σχέση των υπόλοιπων.

Να το θέσω απλοϊκά:

Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, αυξάνεται η τριβή και η θερμοκρασία στον κινητήρα. Άρα, δεν παράγει την ίδια ισχύ, γιατί μέρος της, γίνεται θερμική ενέργεια. Πάντα γίνεται, αλλά εδώ μεγαλώνει η απώλεια.

...

Σωστά, μόνο που αυτό που λες (τριβές, θερμοκρασίες κ.τ.λ.) "υπάρχει" ήδη μέσα στο νούμερο της ροπής που βλέπουμε στα διαγράμματα. Αυτή η "brake" ροπή (που βλέπουμε στο διάγραμμα) είναι το αποτέλεσμα μιας "indicated"/"net" ροπής μείον τις τριβές που υπάρχουν.

3 minutes ago, acct said:

...

Για να γράψω διαφορετικά τη σχέση που είχα αναφέρει νωρίτερα, P=a·T(R)·R, όπου P η ισχύς, T η ροπή και R οι στροφές του κινητήρα. Για την ειδική περίπτωση που το T είναι σταθερό σε όλο το φάσμα των στροφών (και ανεξάρητητο του R), τότε ισχύει η απλούστευση.

...

 

Αυτό ήθελα να γράψω. :p

Link to comment
Share on other sites

πριν 3 ώρες, το μέλος Wizard! έγραψε:

Έχεις ψάξει καθόλου τι παίζει με τις βάσεις για να μπαίνει το κάθισμα ανάποδα;

Σκέφτομαι να πάρω μία, γιατί ακόμα είναι μικρός για να γυρίσει, αλλά σκεφτόμαστε και για 2ο, οπότε θα χρειαστεί, αλλά το αμάξι μας  δεν έχει ISO fix.

Υπάρχουν βάσεις που να είναι both (Isofix & seatbelt) ;

Πρέπει να πάρεις συγκεκριμένη βάση για κάθε κάθισμα, ή όχι;

Οι βάσεις αφορούν τα καθίσματα τύπου αυγό (κατηγορία 0) όπως αυτό στο link. Γενικώς οι βάσεις ταιριάζουν ανά εταιρία και από όσο ξέρω όλες χρειάζονται isofix. Το σκεπτικό της βάσης είναι ότι έχεις το μωρό μέσα στο κάθισμα και εκτός αυτοκινήτου (υπάρχουν adaptors για καρότσι πχ) και όταν μπαίνεις στο αυτοκίνητο το εφαρμόζεις με ένα κλικ

 

Για τα καθίσματα 0+1 δεν χρειάζεται βάση μιας και είτε στερεώνονται μόνο με τη ζώνη είναι με isofix και ζώνη. Στις κατηγορίες αυτές το παιδί δένεται με την ζώνη του καθίσματος.

 

Στις μεγαλύτερες κατηγορίες (όπως το Recaro που αγόρασα) το παιδί δένεται με τη ζώνη του αυτοκινήτου και το κάθισμα στερεώνεται είτε αποκλειστικά με αυτή είτε με συνδιασμό ζώνης και isofix.

 

Η τοποθέτηση του παιδιού ανάποδα μέχρι πριν λίγο καιρό ήταν κανόνας για την κατηγορία 0+ ενώ τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να βγαίνουν και καθίσματα της κατηγορίας 0+1 τα οποία επιτρέπουν την ανάποδη τοποθέτηση και τα οποία νομίζω έχουν βάση isofix.

 

Εσείς ποιο κάθισμα έχετε? Πόσο χρονών είναι ο μικρός σας και πόσο βάρος έχει και τον έχεις ακόμα ανάποδα;

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, GriGaS said:

Εσείς ποιο κάθισμα έχετε? Πόσο χρονών είναι ο μικρός σας και πόσο βάρος έχει και τον έχεις ακόμα ανάποδα;

Έχουμε το Britax που μας καλύπτει ως 4 ετών. Αλλά επειδή κοιτάμε για 2ο παιδάκι, σκεφτόμαστε να πάρουμε άλλο για αυτόν και να μείνει το Britax για το μωρό.

Αυτό δεν έχει ISO Fix, αλλά το καινούριο θέλουμε να έχει.

Ο μικρός είναι 2.5 ετών και ~14 κιλά. Τον έχουμε ανάποδα, αλλά χωρίς βάση, τα πόδια του ακουμπάνε στην πλάτη του καθίσματος και δυσκολεύεται.

Είπα όμως, αν πάρουμε άλλο, να πάρω και τη βάση και να τον βάλω στο καινούριο ανάποδα.

Θα τον έχουμε ανάποδα τουλάχιστον μέχρι τα 4, βάσει των Σουηδικών προδιαγραφών.

Link to comment
Share on other sites

Το First Class Plus δεν είναι για ανάποδη χρήση μετά τον πρώτο χρόνο του παιδιού. Πολύ καλά κάνεις και θες να τον κρατήσεις ανάποδα, αλλά δεν ξέρω κατά πόσον θα βρεις κάθισμα 1-2-3 για ανάποδη τοποθέτηση. H Britax βγάζει ένα μοντέλο τα οποίο είναι 1-2 (έως 25 κιλά)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.tesla.com/blog/master-plan-part-deux/

 

Quote

So, in short, Master Plan, Part Deux is:

 

Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
Expand the electric vehicle product line to address all major segments
Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
Enable your car to make money for you when you aren't using it

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Περίεργη προσέγγιση μέλλοντος , όπου δεν βλέπω πουθενά πρόνοια 

για τα προβλήματα ποιότητας των αυτοκινήτων, διευθέτηση ζητημάτων προώθησης

(9000$ ένα software upgrade για παραπάνω δύναμη?) και παραδοχή κάποιων ζητημάτων περί Autopilot.

 

Απο οικονομική σκοπιά , μια καλή ανάλυση ->

http://www.bloomberg.com/gadfly/articles/2016-07-21/tesla-master-plan-part-deux-elon-musk-must-envy-travis-kalanick

 

ΥΓ καλό βλέπω για την πρόοδο C2C projects ( πειραματικά , τα είχα ακούσει πριν απο 5 χρόνια σε Ιαπωνία και Καλιφόρνια για

τη διασύνδεση grid με ηλεκτροκινούμενα οχήματα) 

 

Link to comment
Share on other sites

http://www.driving.co.uk/car-reviews/clarkson-review-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-verde/

 

Και κοιτάζοντας λίγο στο πλάι, 198 g co2/km δηλώνει, σχεδόν όσο η 1.6 twin spark με τα 120 άλογα :hehe:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=122496

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Quattroformagio :hehe:

 

Είναι ενδιαφέρον αυτοκίνητο η QV , απο κάθε άποψη.

 

Κοινό σημείο με το review του Chris Harris : σχετικά μικρή ροπή χαμηλά , μέτρια ποιότητα καμπίνας

ΜΗ κοινό σημείο με το review του Chris Harris : η M4 είναι καλύτερη πρόταση

Link to comment
Share on other sites

οταν τα λαστιχα του αυτοκινητου,κανουν το θορυβο της τριβης,ειτε σε στροφη είτε σε φρεναρισμα φταιει η πολύ ζεστη ή κατι αλλο?Ειναι φυσιολογικο?

τα λαστιχα τα εχω 3 χρονια και ειναι 4ων εποχών

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.