cna Μάρτιος 23, 2016 #2021 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 2 hours ago, sotiris said: Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό ισχύει σε συνθήκες ελάχιστης πρόσφυσης, αν και γνωρίζω τη θεωρία επέμεινε στο φρένο. Έχω παρατηρήσει ότι με το ABS πολλές φορές δεν έχεις ελπίδα να σταματήσεις και ότι χάνει πολύ στα τελευταία μέτρα, ενώ με πιο μαλακό φρένο ή με δεύτερο φρενάρισμα θα φρενάρεις συντομότερα. Ένα αυτοκίνητο με ABS θέλει σαφώς περισσότερα μέτρα για να σταματήσει. Η λειτουργία, όμως, του ABS σου δίνει την δυνατότητα ελιγμών για αποφυγή του αντικειμένου. Μπορείς δηλαδή να στρίψεις αριστερά και να προσπεράσεις. Βέβαια, επειδή αυτό δεν είναι πάντα εφικτό έχει προβλεφθεί αυτό που λες από τους κατασκευαστές. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Μάρτιος 23, 2016 #2022 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Το ΑΒS δεν είναι ο θεός του φρένου. Το ABS είναι ένα σύστημα που χαλαρώνει το φρένο όταν διαπιστώσει (ηλεκτροινικά) ότι ο τροχός έχει την τάση να μπλοκάρει. Σε αυτή την περίπτωση, χαλαρώνει την πίεση και την αυξάνει πάλι. Επειδή σε αυτά τα ελάχιστα ενδιάμεσα διαστήματα, μεταξύ χαλάρωσης και πίεσης, η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται, σταδιακά το αυτοκίνητο φρενάρει. Όμως, αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να φρενάρει κάποιος. Το ABS απλά προλαμβάνει τα χειρότερα, ειδικά σε συνθήκες βρεγμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος. Η πίεση στο φρένο πρέπει να είναι σταδιακή και να αυξάνεται όσο το αυτοκίνητο αποκτάει καλύτερη πρόσφυση. Λόγω της αδράνειας, όταν αρχίσουμε να φρενάρουμε, μεταφέρεται η μάζα του οχήματος μπροστά κι έτσι αυξάνεται η πίεση και κατ'επέκταση η πρόσφυση στα μπροστινά ελαστικά. Όσο αυξάνει η πρόσφυση, τόσο αυξάνουμε την πίεση στο φρένο. Το δύσκολο είναι να το κάνεις αυτό σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα κι εκεί είναι που μπαίνει η πρακτική, ώστε η κίνηση να γίνεται μόνη της. Όταν λέμε πρακτική, δεν εννοούμε να κάνουμε 3-4 φρεναρίσματα την εβδομάδα για να δούμε αν είναι όλα καλά, μιλάμε να κάτσει κάποιος να κάνει 100 φρεναρίσματα την εβδομάδα, μέχρι να του γίνει δεύτερη φύση. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isidorosis Μάρτιος 23, 2016 #2023 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Αν και οδηγάω λίγο καιρό, περίπου 3 χρόνια, είχα την τύχη να δοκιμάσω 7-8 τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα και έχω σχηματίσει την γνώμη οτι το ABS χωρίς EBD είναι πολύ χειρότερο για αρκετές συνθήκες βέβαια τεράστιο ρόλο παίζει το βάρος του αυτοκινήτου και τι μέγεθος λάστιχα φοράει προχθές με τις βροχές μου γλίστρησε το σμαρτ ενώ πήγαινα με 2 χλμ (δεν έχει abs.. απλά έχει λάστιχα μπροστά από ποδήλατο) πιο παλιά με ένα huyndai accent, έκανα αναστροφή και είχε πολλά νερά μόνο σε ένα σημείο, που δεν τα είχα προσέξει εγώ σαν άπειρος οδηγός έστριβα το τιμόνι χωρίς να ξέρω ότι κάνω περισσότερο κακό με αποτέλεσμα να μπλοκάρω τις μπροστινές και το αυτοκίνητο να μην φρενάρει καθόλου λόγο abs ευτυχώς ήταν μόνο μια γρατσουνιά σε ένα κολονάκι και όχι τίποτα χειρότερο.. αν είχε ebd είμαι 90% σίγουρος ότι θα είχε σταματήσει Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Μάρτιος 23, 2016 #2024 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Τα λεπτά λάστιχα είναι πλεονέκτημα στη βροχή. Αν σου γλιστράει το Smart, άλλο πράγμα φταίει. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thresh86 Μάρτιος 23, 2016 #2025 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Επειδή βλέπω οτι παίζουν παρανοήσεις σχετικά με τη λειτουργία του Επίσημη οδηγία προς οδηγούς Καναδά (απαιτητικές συνθήκες) https://www.tc.gc.ca/eng/motorvehiclesafety/tp-tp13082-abs2_e-215.htm Απλά να θυμόμαστε οτι όλα υπακούν σε συγκεκριμένους νόμους Φυσικής 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltraB Μάρτιος 23, 2016 #2026 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Αν θυμάμαι καλά, ο τρόχος σε όσα δεν έχουν ABS δε πρέπει να "μπλοκάρει". Γι αυτό δε πατάμε το φρένο τέρμα και συνεχόμενα όπως είπατε. Ή το πατάμε παρατεταμένα προσπαθώντας να κάνουμε manual ότι κάνει το ABS ή το πατάμε όσο χρειάζεται ώστε να μην μπλοκάρουν οι τροχοί αλλιώς χάνουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Καλά όλα όσα μαθαίνουμε στα θεωρητικά αλλά στη πράξη αν συμβεί κάτι απρόσμενο είναι το θέμα πως θα αντιδράσουμε και είμαστε σε ψυχραιμία. Δυστυχώς αυτά δε μαθαίνονται... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
and64 Μάρτιος 23, 2016 #2027 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 (edited) 1 hour ago, Wizard! said: Το ΑΒS δεν είναι ο θεός του φρένου. Το ABS είναι ένα σύστημα που χαλαρώνει το φρένο όταν διαπιστώσει (ηλεκτροινικά) ότι ο τροχός έχει την τάση να μπλοκάρει. Σε αυτή την περίπτωση, χαλαρώνει την πίεση και την αυξάνει πάλι. Επειδή σε αυτά τα ελάχιστα ενδιάμεσα διαστήματα, μεταξύ χαλάρωσης και πίεσης, η ταχύτητα του οχήματος μειώνεται, σταδιακά το αυτοκίνητο φρενάρει. Όμως, αυτός δεν είναι ο σωστός τρόπος να φρενάρει κάποιος. Το ABS απλά προλαμβάνει τα χειρότερα, ειδικά σε συνθήκες βρεγμένου ή ολισθηρού οδοστρώματος. Η πίεση στο φρένο πρέπει να είναι σταδιακή και να αυξάνεται όσο το αυτοκίνητο αποκτάει καλύτερη πρόσφυση. Λόγω της αδράνειας, όταν αρχίσουμε να φρενάρουμε, μεταφέρεται η μάζα του οχήματος μπροστά κι έτσι αυξάνεται η πίεση και κατ'επέκταση η πρόσφυση στα μπροστινά ελαστικά. Όσο αυξάνει η πρόσφυση, τόσο αυξάνουμε την πίεση στο φρένο. Το δύσκολο είναι να το κάνεις αυτό σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα κι εκεί είναι που μπαίνει η πρακτική, ώστε η κίνηση να γίνεται μόνη της. Όταν λέμε πρακτική, δεν εννοούμε να κάνουμε 3-4 φρεναρίσματα την εβδομάδα για να δούμε αν είναι όλα καλά, μιλάμε να κάτσει κάποιος να κάνει 100 φρεναρίσματα την εβδομάδα, μέχρι να του γίνει δεύτερη φύση. +1000! Eννοείται επίσης οτι αν τα λάστιχα δεν είναι φρέσκα ή εντός έστω ορίων λογικής φθοράς ή έχεις μια ανάρτηση υπό κατάρευση, κανένα abs ή esp δεν θα μπορέσει να δουλέψει σωστά, ειδικά στους δρόμους-γυαλί που έχουμε. Δυστυχώς όμως σήμερα στην Ελλάδα ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν σοβαρά λάστιχα και ακόμα λιγότερα κανονικό πέλμα... Έγινε επεξεργασία Μάρτιος 23, 2016 από and64 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sotiris Μάρτιος 23, 2016 #2028 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Εντάξει στις παλιές γενιές ABS φρέναρες άσχημα. Στις νέες γενιές, φρενάρεις τέλεια, αλλά υπάρχει πρόβλημα στην πολύ μειωμένη πρόσφυση. Εγώ αυτό που υποθέτω είναι ότι μεταφέρει πολύ απότομα το βάρος μπροστά που η πρόσφυση δεν θα μεγαλώσει στο π.χ. χιόνι και ότι εμπλέκει ελάχιστα τα πίσω φρένα (με το EBD - για να μη γυρίσει) με συνέπεια να μην μπορεί να σταματήσει όσο γρήγορα θα έπρεπε, και με το άφημα απλά επαναφέρεις για λίγο την κατανομή βάρους αποφορτίζοντάς το μπροστά και ξαναπιάνει. Στο 99% των περιπτώσεων πιστεύω ότι ισχύει το πάτα το και θα πιάσει, αλλά μού χει τύχει 2 φορές που το άφησα και το ξαναπάτησα και τότε έπιασε, η μία είχα πατήσει λάδι και η άλλη είχε πρωτοβρέξει σε κατηφορικό δρόμο γυαλί. Λάστιχα κλπ. πάντα σε καλή κατάσταση οπότε είναι καθαρά θέμα συμπεριφοράς / ρύθμισης ABS. Ξέρω ότι σε κάποια εκτός δρόμου απενεργοποιείται αυτόματα το ABS σε πολύ χαμηλές ταχύτητες (νομίζω 10 χμ/ώρα?), αλλά δεν ξέρω από ποια έκδοση γίνεται αυτό στα αυτοκίνητα, αν γίνεται. Επίσης προφανώς αν θες να πάς στα χιόνια και πιστεύεις ότι το ABS/ASR/ESP είναι το πρόβλημά σου (και όχι η πρόσφυση) μπορείς να τραβήξεις την ασφάλεια του ABS και να τα απενεργοποιήσεις όλα. Εγώ δεν το έχω κάνει ακόμη, όταν κόλλησα, αφού κατάφερα να παρκάρω με ασφάλεια το αμάξι, πήρα το λεοφορείο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cna Μάρτιος 23, 2016 #2029 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 2 minutes ago, sotiris said: Επίσης προφανώς αν θες να πάς στα χιόνια και πιστεύεις ότι το ABS/ASR/ESP είναι το πρόβλημά σου (και όχι η πρόσφυση) μπορείς να τραβήξεις την ασφάλεια του ABS και να τα απενεργοποιήσεις όλα. Εγώ δεν το έχω κάνει ακόμη, όταν κόλλησα, αφού κατάφερα να παρκάρω με ασφάλεια το αμάξι, πήρα το λεοφορείο. "Πιστεύεις"; Με ποιες γνώσεις ακριβώς; Αν κανείς δεν φορά χειμερινά λάστιχα τότε είναι καλύτερα να μην πάει καν στα χιόνια διότι δεν θα φταίει το ABS για ό,τι συμβεί - εκτός κι αν βάλει αλυσίδες. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltraB Μάρτιος 23, 2016 #2030 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Αν θες να πας στα χιόνια πήγαινε με ένα 4x4 και τελειώνεις Link to comment Share on other sites More sharing options...
cna Μάρτιος 23, 2016 #2031 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Στην Καστοριά μεγάλωσα. Τα 4Χ4 είναι μύθος για κάποιον που δεν ξέρει τα στοιχειώδη. Αν πας να ξεκινήσεις με πρώτη και κανονικό γκάζι τότε δεν σε σώζει το 4Χ4... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sotiris Μάρτιος 23, 2016 #2032 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 @cna Ναι δεν διαφωνώ, απλά αν είσαι Αθήνα και πιάσει χιόνι και ΠΡΕΠΕΙ να πας κάπου ίσως πας βγάζοντας τα συστήματα off. Αθήνα και χειμερινά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα αφού σπάνια πιάνει χιόνι! Αλυσίδες ίσως, αλλά και πάλι πίσω θα σαι στον αέρα και θέλει προσοχή. Με χειμερινά το είχα χώσει σε μια χιονισμένη πλατεία τσεχία με 80 και δεν είχε μπει καν το ESP, γενικά περνάς ό,τι κινείται με θερινά, 4x4, 6x6, 8x8 κλπ Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltraB Μάρτιος 23, 2016 #2033 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 2 minutes ago, cna said: Στην Καστοριά μεγάλωσα. Τα 4Χ4 είναι μύθος για κάποιον που δεν ξέρει τα στοιχειώδη. Αν πας να ξεκινήσεις με πρώτη και κανονικό γκάζι τότε δεν σε σώζει το 4Χ4... Προφανώς. Εγώ το είπα για πλάκα. Πάντως απ το 4x4 πάει καλύτερα από ότι ένα AWD με χειμερινά λάστιχα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
csaris Μάρτιος 23, 2016 #2034 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Ο κυριος λογος υπαρξης του abs ειναι να μην μπλοκαρουν οι τροχοι ετσι ωστε να μπορεσεις να στριψεις και να γλιτωσεις... οχι οτι φρεναρει καλυτερα. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Μάρτιος 23, 2016 #2035 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 + για τα φρεναρίσματα πανικού. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isidorosis Μάρτιος 23, 2016 #2036 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 2 hours ago, Wizard! said: Τα λεπτά λάστιχα είναι πλεονέκτημα στη βροχή. Αν σου γλιστράει το Smart, άλλο πράγμα φταίει. από το σημείο αυτό περνάω σχεδόν κάθε μέρα και ξέρω ότι γλιστράει είναι μεγάλη κατηφόρα και στρίβω αριστερά σε στενό και πάω τελείως σταματημένος και δεν μου έχει φύγει ποτέ κάποιο άλλο αμάξι ακόμα και όταν κατέβαιναν νερά ποτάμι αν δεν φταίνε τα λάστιχα του σμαρτ.. τι φταίει ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Μάρτιος 23, 2016 #2037 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Ανάρτηση, ευθγράμιση, πίεση, πέλμα. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
cna Μάρτιος 23, 2016 #2038 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 7 minutes ago, Wizard! said: Ανάρτηση, ευθγράμιση, πίεση, πέλμα. Και ποιότητα ελαστικών. Άλλο το νάυλον άλλο το καουτσούκ... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wizard! Μάρτιος 23, 2016 #2039 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 Σωστά. Το βάζω στο γενικότερο πλαίσιο του πέλματος, όχι σα φθορά μόνο, αλλά να είναι οκ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isidorosis Μάρτιος 23, 2016 #2040 Κοινοποίηση Μάρτιος 23, 2016 εγώ πάντως το σκέφτομαι διαφορετικά.. ότι το βάρος και το μεγαλύτερο πάτημα δίνουν καλύτερη προσφυση Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now