Jump to content



Επισκευή και εγγύηση εντός ευρωπαϊκής ένωσης


fitsou

Recommended Posts

Καλησπέρα

έχω ένα πρόβλημα με μια μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρονικών.

έχω αγοράσει ένα laptop το οποίο παρουσίασε πρόβλημα μετά την λήξη της εγγύησης (1 έτος) που δίνει η αντιπροσωπία του laptop.

όποτε και η επισκευή είναι χρεωσιμη...

από την άλλη ξέρω όμως ότι οποιοδήποτε ηλεκτρονικό προϊών εντός της ευρωπαϊκής ένωσης εχει 2 χρόνια εγγύηση.

ο τεχνικός που μίλησα είπε ότι είναι οδηγία και όχι νόμος. ισχύει κάτι τέτοιο; πως μπορώ να κινηθώ;;

Link to comment
Share on other sites

παντως και εγω οταν εψαχνα ενα λαπτοπ συγκεκριμενα lenovo,μου ειπε ο πωλητης πως αυτο ειναι οδηγια και αν θελει η αντιπροσωπεια τον ακουλουθει,και αν δεν θελει οχι.

εφωσον το προιον που αγορασες τωρα,γραφει στην αποδειξη ενα ετος εγγυηση,δεν νομιζω-μπορεις να κανεις κατι αφου το δεχτηκες να το παρεις με τον ενα χρονο

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω τι ισχύει στην πραγματικότητα και τι όχι, αλλά καταλαβαίνω, διαβάζοντας αντίστοιχες περιπτώσεις, ότι θέλει τρέξιμο για να "βρεις το δίκιο σου". Εγώ πλέον αγοράζω προϊόντα με 2+ χρόνια εγγύησης. Οκ δεν λέω αυτό αποκλείει την αγορά από συγκεκριμένες εταιρείες πχ Sony, Apple κλπ από την άλλη όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να "πάρουν το μήνυμα" οι εταιρείες αυτές. Στην Ελλάδα δυστυχώς είμαστε πολύ πίσω στην παιδεία σε διάφορα θέματα και η "καταναλωτική συμπεριφορά" είναι ένα από αυτά. Εύχομαι καλή επιτυχία πάντως :happy2:

Link to comment
Share on other sites

επίσης, διάβασε αυτό, αν και είμαι σίγουρος οτι το έχουν ξαναποστάρει

"Δωρεάν, διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση)

Όταν αγοράζετε προϊόντα είτε σε κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, δικαιούστε, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, ελάχιστη εγγύηση διετούς διάρκειας χωρίς επιπλέον κόστος.

Η 2ετής αυτή εγγύηση είναι μόνο η ελάχιστη που δικαιούστε και ενδεχομένως, η εθνική νομοθεσία της χώρα σας μπορεί να προβλέπει πρόσθετη προστασία. Μην ξεχνάτε ότι κάθε απόκλιση από τους κανόνες της ΕΕ πρέπει να είναι πάντοτε προς όφελος του καταναλωτή.

Εάν το προϊόν που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, ο πωλητής οφείλει είτε να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει δωρεάν, είτε να σας επιστρέψει τα χρήματά σας ή να σας προτείνει έκπτωση στην τιμή. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ σας δίνεται εξαρχής η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των τεσσάρων μέσων προστασίας. Διαφορετικά, μπορείτε να ζητήσετε την πλήρη ή μερική επιστροφή μόνον όταν δεν είναι δυνατή ή ενδεδειγμένη η επισκευή ή η αντικατάσταση του προϊόντος.

Έχετε υπόψη ότι ίσως δεν δικαιούστε επιστροφή χρημάτων αν το πρόβλημα είναι αμελητέο, π.χ. μια γρατζουνιά σε θήκη CD.

Η διετής περίοδος εγγύησης αρχίζει με την παραλαβή των εμπορευμάτων. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ, πρέπει να ενημερώσετε τον πωλητή για το πρόβλημα εντός δύο μηνών αφότου το ανακαλύψετε, διαφορετικά, μπορεί να χάσετε το δικαίωμά σας για εγγύηση.

Εντός έξι μηνών από την παραλαβή των εμπορευμάτων, θα πρέπει απλώς να αποδείξετε στον πωλητή ότι αυτά είναι ελαττωματικά ή δεν ανταποκρίνονται στην περιγραφή της διαφήμισης. Αλλά, μετά από έξι μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει επίσης να αποδείξετε εσείς οι ίδιοι ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στη χαμηλή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

Η ευθύνη της επανόρθωσης βαρύνει πάντα τον πωλητή, ενώ σε ορισμένες χώρες της ΕΕ δικαιούστε επίσης να ζητήστε αποζημίωση από τον κατασκευαστή.

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών στη χώρα σας μπορεί να σας ενημερώσει λεπτομερέστερα για τα επιπλέον δικαιώματά σας σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία και μπορεί επίσης να σας βοηθήσει αν έχετε πρόβλημα με είδη που αγοράσατε σε άλλη χώρα της ΕΕ."

http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/shopping-abroad/guarantees/index_el.htm

Link to comment
Share on other sites

η ελαχιστη εγγυηση εντος ΕΕ ειναι 2 χρονια, ποσες φορες πρεπει να το πουμε?

Αν εκανες αλλη συμφωνια, ΣΚΑΣΙΛΑ ΣΟΥ, απλα ισχυει το ελαχιστο νομιμο.

Αν τωρα το καθε μαγαζακι εχει διαφορετικους νομους, απλα πας σε συνηγορο καταναλωτη, να τους εξηγησουν και σ αυτους περι των πριβε νομων

Link to comment
Share on other sites

Νόμος 3043/2002

Επίσης εσφαλμένα η 2ετής νομική κάλυψη του καταναλωτή έχει μεταφραστεί ως ελάχιστη 2ετής εγγύηση. Η νομική κάλυψη και η οδηγία αναφέρονται καθαρά σε κατασκευαστικά ελαττώματα ή ελλείψεις συνομολογουμένων ιδιοτήτων και όχι σε προβλήματα τα οποία δύναται να προκληθούν από φυσιολογική φθορά και τα οποία έρχονται να καλύψουν οι εμπορικές εγγυήσεις των κατασκευαστών ή/και των αντιπροσώπων. Περισσότερες λεπτομέρειες στο link της υπογραφής μου.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα βρεις κάποια παράγραφο σε οποιονδήποτε νόμο που να αναφέρει ότι συντάχθηκε ώστε να εναρμονιστεί το ελληνικό δίκαιο με τις ευρωπαϊκές οδηγίες. Αυτό που ζητάς άπτεται της νομολογίας που χρησιμοποιήθηκε κατά την συζήτηση του νόμου στην Βουλή και ίσως να το βρεις στις ιστοσελίδες της Ε.Ε. όπου αναφέρεται πότε η κάθε οδηγία ενσωματώθηκε στο δίκαιο του κάθε κράτους - μέλους. Επειδή και για μένα είναι αργά για να ψάξω να βρω τις ιστοσελίδες αυτές θα αναφέρω μόνο πως η ενσωμάτωση της οδηγίας δεν είναι πλήρης καθώς κάποια, ελάχιστα, σημεία της οδηγίας δεν έχουν ενσωματωθεί. Πάντως, απ' όσο θυμάμαι, αυτά τα σημεία δεν επηρεάζουν άμεσα τους καταναλωτές ή σε τέτοιο βαθμό που να δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα, δια τούτο και δεν έχει παραπεμφθεί η χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπως έχει συμβεί με άλλες χώρες.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.