Jump to content



Λασκαρισμενο κουμπι PSU


apostonikos

Recommended Posts

Χαιρετω ολη την παρεα του lab :) Καθως καθαριζα τον υπολογιστη μου σημερα, καταλαβα πως το κουμπι του ρευματος του τροφοδοτικου μου εχει λασκαρει. Σε προσπαθεια μου να κλεισω τον υπολογιστη απο το ρευμα, οταν παω να γυρισω το κουμπι απο το 1 στο 0 το κουμπι δεν κανει ολη τη "διαδρομη" και λιγο πριν το τελος φαινεται να κολλαει. Και εκει στο κολλημα μολις αφηνω το κουμπι ξαναγυρναει μονο του στο 1. Υπαρχει καποιος τροπος επιδιορθωσης ? :help: Και αν γνωριζεται απο τι μπορει να προκληθηκε κατι τετοιο ? Σας ευχαριστω πολυ ολους για τις απαντησεις σας :)

ΥΓ: το PSU μου ειναι ενα Chieftec CFT-1200G-DF 1200W :)

Link to comment
Share on other sites

Χαιρετω ολη την παρεα του lab :) Καθως καθαριζα τον υπολογιστη μου σημερα, καταλαβα πως το κουμπι του ρευματος του τροφοδοτικου μου εχει λασκαρει. Σε προσπαθεια μου να κλεισω τον υπολογιστη απο το ρευμα, οταν παω να γυρισω το κουμπι απο το 1 στο 0 το κουμπι δεν κανει ολη τη "διαδρομη" και λιγο πριν το τελος φαινεται να κολλαει. Και εκει στο κολλημα μολις αφηνω το κουμπι ξαναγυρναει μονο του στο 1. Υπαρχει καποιος τροπος επιδιορθωσης ? :help: Και αν γνωριζεται απο τι μπορει να προκληθηκε κατι τετοιο ? Σας ευχαριστω πολυ ολους για τις απαντησεις σας :)

ΥΓ: το PSU μου ειναι ενα Chieftec CFT-1200G-DF 1200W :)

Πέτα το φίλε, πήγαινε πάρε καινούριο :p Ενδιαφέρεσαι για ένα Antec TruePower Quattro 1200W? Τιμή ευκαιρίας μόνο για σένα χαχαχα:dance3:

Link to comment
Share on other sites

Χαιρετω ολη την παρεα του lab :) Καθως καθαριζα τον υπολογιστη μου σημερα, καταλαβα πως το κουμπι του ρευματος του τροφοδοτικου μου εχει λασκαρει. Σε προσπαθεια μου να κλεισω τον υπολογιστη απο το ρευμα, οταν παω να γυρισω το κουμπι απο το 1 στο 0 το κουμπι δεν κανει ολη τη "διαδρομη" και λιγο πριν το τελος φαινεται να κολλαει. Και εκει στο κολλημα μολις αφηνω το κουμπι ξαναγυρναει μονο του στο 1. Υπαρχει καποιος τροπος επιδιορθωσης ? :help: Και αν γνωριζεται απο τι μπορει να προκληθηκε κατι τετοιο ? Σας ευχαριστω πολυ ολους για τις απαντησεις σας :)

ΥΓ: το PSU μου ειναι ενα Chieftec CFT-1200G-DF 1200W :)

Αν έχεις δει από το "ξεκοίλιασμα" στα τροφοδοτικο-reviews ο διακόπτης αυτός δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Αν είσαι σε εγγύηση χρησιμοποίησέ την, αν όχι (το πιο πιθανό) πήγαινέ το σε έναν ηλεκτρονικό να στο αλλάξει. Αν έχεις κολητήρι μπορείς και μόνος σου να το φτιάξεις αλλά θέλουν πολύ μεγάλη προσοχή τα τροφοδοτικά γιατί οι πυκνωτές που έχουν μέσα μπορεί να έχουν αρκετό φορτίο να σου κάνουν ζημιά ακόμη και εκτός πρίζας.
Link to comment
Share on other sites

Χαιρετω ολη την παρεα του lab :) Καθως καθαριζα τον υπολογιστη μου σημερα, καταλαβα πως το κουμπι του ρευματος του τροφοδοτικου μου εχει λασκαρει. Σε προσπαθεια μου να κλεισω τον υπολογιστη απο το ρευμα, οταν παω να γυρισω το κουμπι απο το 1 στο 0 το κουμπι δεν κανει ολη τη "διαδρομη" και λιγο πριν το τελος φαινεται να κολλαει. Και εκει στο κολλημα μολις αφηνω το κουμπι ξαναγυρναει μονο του στο 1. Υπαρχει καποιος τροπος επιδιορθωσης ? :help: Και αν γνωριζεται απο τι μπορει να προκληθηκε κατι τετοιο ? Σας ευχαριστω πολυ ολους για τις απαντησεις σας :)

ΥΓ: το PSU μου ειναι ενα Chieftec CFT-1200G-DF 1200W :)

Ο διακόπτης που έχει το τροφοδοτικό σου είναι τύπου rocker DPST .

Εσωτερικά έχει δύο κινητές επαφές (μια για την φάση και μια για τον ουδέτερο).

Αυτές οι επαφές κλείνουν κύκλωμα με τις αντίστοιχες ακίνητες επαφές και έτσι τροφοδοτείται το PSU.

Αυτό που συμβαίνει τώρα στον διακόπτη σου είναι ότι σε κάποιο κλείσιμό του (ενεργοποίηση PSU) το ρεύμα έφτασε πολύ υψηλή τιμή δημιουργήθηκε ARC (ηλεκτρικό τόξο) και οι κινητές επαφές "ηλεκτροσυγκολλήθηκαν" πάνω στις ακίνητες!

Έτσι ο διακόπτης μένει εσωτερικά σε κατάσταση ON, ασχέτως με το τι προσπαθείς εσύ να επιβάλεις από το χειριστήριό του!

Το κόλλημα προκλήθηκε από πιθανή αστοχία του κυκλώματος περιορισμού των ρευμάτων ζεύξης την στιγμή που τροφοδοτείται το PSU.

Ίσως μετά από επαναληπτικά ανοιγοκλεισίματα, δεν είχε προλάβει να κρυώσει το Θερμίστορ περιορισμού του ρεύματος.

Πλήρης θεραπεία του προβλήματος >>>> μόνο με αντικατάσταση από τεχνικό.

Πρόχειρη θεραπεία Α'>>>>Πιέζεις με την άκρη του νυχιού σου τον διακόπτη στην άκρη του πλήκτρου του, μέχρι εκεί που σταματάει η κίνησή του και μετά τραβάς στο πλάι το νύχι σου , έτσι ώστε ο διακόπτης να επιστρέψει απότομα στην αρχική θέση του.

Ο κραδασμός είναι πολύ πιθανόν να ξεκολλήσει τις επαφές. Αλλά η επισκευή αυτή δεν εγκυάται ότι δεν θα ξαναδημιουργηθεί το πρόβλημα!

Πρόχειρη θεραπεία Β'>>>> (με αρκετές πιθανότητες αποτυχίας, προχωράς με δική σου ευθύνη :) ) φέρνεις τον διακόπτη στη θέση OFF πιέζοντάς τον ελαφρά με ένα ξύλινο ραβδάκι.

Σταθεροποιείς το ραβδάκι και με ένα ελαφρύ εργαλείο π.χ. με την λαβή ενός κατσαβιδιού, χτυπάς ελαφρά αλλά απότομα (θέλει μαστοριά αυτό :) ) το ραβδάκι στο πίσω του μέρος , έτσι ώστε να προκαλέσει ένα κραδασμό στην κολλημένη επαφή, αυτό μπορεί να τις ξεκολλήσει αλλά μπορεί σε επόμενη αντίστοιχη περίπτωση να ξανακολλήσουν!

Πρόχειρη θεραπεία Γ' >>>> προϋποθέτει άνοιγμα του κουτιού, οπότε .... αλλάζουμε διακόπτη! :)

Καλή συνέχεια και όπως είπαν και οι προλαλήσαντες , προσεκτικά και μόνο αν το "έχεις" !

Διαφορετικά στο μάστορα , η RMA! :)

Link to comment
Share on other sites

Σ ευχαριστω πολυ Tifozi :) Εγγυηση δεν εχω σιγουρα :( Ενταξει δεν ειναι και καποιο σοβαρο προβλημα αλλα οσο να ναι αμα ξερω οτι υπαρχει μου την δινει. Ποσο μπορει να παρει για μια τετοια δουλεια ενας ηλεκτρονικος ?

Link to comment
Share on other sites

Ο διακόπτης που έχει το τροφοδοτικό σου είναι τύπου rocker DPST .

Εσωτερικά έχει δύο κινητές επαφές (μια για την φάση και μια για τον ουδέτερο).

Αυτές οι επαφές κλείνουν κύκλωμα με τις αντίστοιχες ακίνητες επαφές και έτσι τροφοδοτείται το PSU.

Αυτό που συμβαίνει τώρα στον διακόπτη σου είναι ότι σε κάποιο κλείσιμό του (ενεργοποίηση PSU) το ρεύμα έφτασε πολύ υψηλή τιμή δημιουργήθηκε ARC (ηλεκτρικό τόξο) και οι κινητές επαφές "ηλεκτροσυγκολλήθηκαν" πάνω στις ακίνητες!

Έτσι ο διακόπτης μένει εσωτερικά σε κατάσταση ON, ασχέτως με το τι προσπαθείς εσύ να επιβάλεις από το χειριστήριό του!

Το κόλλημα προκλήθηκε από πιθανή αστοχία του κυκλώματος περιορισμού των ρευμάτων ζεύξης την στιγμή που τροφοδοτείται το PSU.

Ίσως μετά από επαναληπτικά ανοιγοκλεισίματα, δεν είχε προλάβει να κρυώσει το Θερμίστορ περιορισμού του ρεύματος.

Πλήρης θεραπεία του προβλήματος >>>> μόνο με αντικατάσταση από τεχνικό.

Πρόχειρη θεραπεία Α'>>>>Πιέζεις με την άκρη του νυχιού σου τον διακόπτη στην άκρη του πλήκτρου του, μέχρι εκεί που σταματάει η κίνησή του και μετά τραβάς στο πλάι το νύχι σου , έτσι ώστε ο διακόπτης να επιστρέψει απότομα στην αρχική θέση του.

Ο κραδασμός είναι πολύ πιθανόν να ξεκολλήσει τις επαφές. Αλλά η επισκευή αυτή δεν εγκυάται ότι δεν θα ξαναδημιουργηθεί το πρόβλημα!

Πρόχειρη θεραπεία Β'>>>> (με αρκετές πιθανότητες αποτυχίας, προχωράς με δική σου ευθύνη :) ) φέρνεις τον διακόπτη στη θέση OFF πιέζοντάς τον ελαφρά με ένα ξύλινο ραβδάκι.

Σταθεροποιείς το ραβδάκι και με ένα ελαφρύ εργαλείο π.χ. με την λαβή ενός κατσαβιδιού, χτυπάς ελαφρά αλλά απότομα (θέλει μαστοριά αυτό :) ) το ραβδάκι στο πίσω του μέρος , έτσι ώστε να προκαλέσει ένα κραδασμό στην κολλημένη επαφή, αυτό μπορεί να τις ξεκολλήσει αλλά μπορεί σε επόμενη αντίστοιχη περίπτωση να ξανακολλήσουν!

Πρόχειρη θεραπεία Γ' >>>> προϋποθέτει άνοιγμα του κουτιού, οπότε .... αλλάζουμε διακόπτη! :)

Καλή συνέχεια και όπως είπαν και οι προλαλήσαντες , προσεκτικά και μόνο αν το "έχεις" !

Διαφορετικά στο μάστορα , η RMA! :)

Σ ευχαριστω παρα πολυ για τη βοηθεια σου Seafalco :D Ακρως αναλυτικος ο οδηγος σου για την επιδιορθωση :jump::jump: Την προχειρη θεραπεια Α την δοκιμασα χθες που παλευα εφτιαξε για πολυ λιγο και μετα ακουσα ενα τσακ και ξαναγυρισε μονο του στο 1 :slap: Δυστυχως εγγυηση δεν εχω αρα θα το παω σε καποιο μαστορα να δω τι θα μου πει :)

Link to comment
Share on other sites

Πριν γίνει οτιδήποτε :

ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΡΟΦΟΔΟΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΙΖΑ ! ! !

Το Αφήνουμε κάνα μισάωρο για να εκφορτίσουν οι πυκνωτές του.

Το ανοίγουμε και ελέγχουμε ποιό από τα δύο ενδεχόμενα ισχύει:

1. Τα καλώδια να είναι συγκολλημένα πάνω στο διακόπτη με καλάι, οπότε θες μάστορα, ή τέλος πάντων εργαλεία και κάποια πείρα από το σχετικό "άθλημα" ! (αυτό είναι και το πιθανότερο!)

2. Τα καλώδια μπορεί να βυσματώνουν πάνω στο διακόπτη με βύσματα Fast On.

Αν είναι αυτή η περίπτωση, τότε πιέζεις τα πλαστικά κλιπσάκια του με ένα κατσαβιδάκι και τον βγάζεις, με το δείγμα ανά χείρας πας σε ένα ηλεκτρονικάδικο και παίρνεις έναν ίδιο και τον αντικαθιστάς!

Επαναλαμβάνω ότι προχωράς μόνο αν το "έχεις" και με δική σου ευθύνη!

Είναι καλύτερα να πληρώσεις κάτι (λίγο θα είναι) παρά να πάθεις καμία λαχτάρα! !

Καλή συνέχεια! :)

Link to comment
Share on other sites

Σ ευχαριστω πολυ Seafalco για ολη σου τη βοηθεια :) Εχω κανει αρκετα ηλεκτρονικα στο πανεπιστημιο το ειχα δηλαδη σαν μαθημα. (Electricity and Electronics). Ξερω αρκετα πραγματακια απλα δεν εχω πολυ αυτοπεποιθηση για να κανω δοκιμες μονος μου :Ρ Καλυτερα θα το παω σ ενα μαστορα μην κανω και καμια μαμακια και μεινω με το τροφοδοτικο στο χερι :rofl: Και παλι σ ευχαριστω πολυ για ολες τις χρησιμες πληροφοριες :)

Link to comment
Share on other sites

ο κίνδυνος δεν είναι για το τροφοδοτικό. Αυτό ας γίνει κάρβουνο. :p

Εσένα πρόσεξε γιατί τα ρεύματα στους πυκνωτές ενός 1200w δεν αστειεύονται.

Off topic: Πληροφοριακα ποσο ρευμα μπορει να βγαλει ενας πυκνωτης σε 1200 watt PSU ? Δεν ειναι αναλογα το υλικο κατασκευης τους και την εταιρια ? Ενα average ποσο ειναι πανω κατω ετσι πληροφοριακα :) ? (Εχω δουλεψει με πολυ απλα capacitors. Μεχρι και 5-10V max)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.