Jump to content



Αυτοκίνητο για τις διακοπές στην Ελλάδα - αγορά;


Chosen

Recommended Posts

Τις τελευταίες χρονιές που ερχόμαστε στην Ελλάδα (με την γυναίκα και τα 2 μικρά), είτε νοικιάζω αμάξι, είτε δανείζομαι από φίλο.

Φέτος που ερχόμαστε για 3 εβδομάδες αντί για δυο, η ενοικίαση περνάει τα 700-800 και με κάνει να σκέφτομαι εναλλακτικές. Ο κολλητός έχει κάποια τρεξίματα με νοσοκομεία και θα χρειαστούν (με την γυναίκα του) και τα 2 τους αυτοκίνητα.

Οι 3 λύσεις που είχα από την αρχή, ήταν οι εξής:

1) Δανεισμός από φίλο - την μια φορά που το έκανα, του άφησα κάποια λεφτά για την διευκόλυνση (το ποσό ήταν το μισό από το κόστος μια ενοικίασης και κλασικά, δεν τα έπαιρνε, επέμενα, κλπ)

Σαν λύση γενικότερα είναι κάπως δύσκολη, επειδή οι σχετικά απλές απαιτήσεις μας (air condition & 4 πόρτες) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχει πολύς κόσμος 2 αμάξια (ή τέλος πάντων, δύσκολα αλλάζεις την καθημερινότητά σου για 20 μέρες), περιορίζουν τις επιλογές μου σε 2 φίλους και φέτος κανείς από τους 2 δεν είναι σε θέση να βοηθήσει.

2) Ενοικίαση - η λύση που προσπαθώ να αποφύγω.

3) Αγορά - η "καινούρια" εναλλακτική που δεν είχα σκεφτεί παλιότερα. Αναλύω παρακάτω.

Έχω βρει στο car.gr αξιοπρεπή αμάξια < 10ετίας για 2-3.000 ευρώ, αλλά επειδή δεν είχα ποτέ δικό μου αυτοκίνητο στην Ελλάδα, έχω πολλά "κενά".

Το σκεπτικό είναι να πάρω το αμάξι στο όνομα της αδερφής μου ή του πατέρα μου (έχουν και οι 2 αυτοκίνητα 15ετίας και 20ετίας αντίστοιχα) και να ξεφορτωθούν αυτοί το δικό τους. Εγώ θα αγοράσω το αμάξι κι εκείνοι θα πληρώνουν τέλη, φόρους, ασφάλειες κλπ.

Από το πόσο μεγάλο θα είναι το αμάξι, θα εξαρτηθεί και με ποιον θα κάνω την δουλειά (η αδερφή μου δουλεύει κέντρο και δε μπορεί τίποτα μεγαλύτερο από Saxo/Matiz κλπ).

Αυτό που με μπερδεύει και χρειάζομαι μερικές απόψεις, είναι οι διακυμάνσεις στις τιμές.

Γιατί π.χ. ένα φαινομενικά υποδεέστερο αμάξι είναι 50% ακριβότερο από ένα που φαίνεται καλύτερο σε όλα.

Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με τα κυβικά, τις φορολογίες, τις ασφάλειες κλπ τα οποία δεν έχω ιδέα πόσο πάνε.

Επίσης, τι άλλο να προσέξω; Ο συνταξιούχος πατέρας μου ήταν 40 χρόνια λαμαρινάς και με δυο ματιές σε αρμούς, κάτω από το καπώ κλπ μπορεί να δει αν έχει παιχτεί μεγάλο τρακάρισμα, αν έχει μπει σε καλίμπρα κλπ, οπότε είμαι καλυμμένος σ'αυτόν τον τομέα.

Αγορά από ιδιώτη Vs από μαγαζί; Καμιά άλλη συμβουλή;

Link to comment
Share on other sites

Πέτρο πολύ γρήγορα σε αυτά που λες.

Για τα 2 παραδείγματα, το ένα είναι 800cc οπότε έχει 100€ τέλη, (ίσως και πιο κάτω) το άλλο είναι 1800cc και έχει 400€ τέλη.

Το ένα καίει 6 λίτρα το άλλο 12 στην πόλη κλπ.

Το ένα ασφαλίζεται για χ το άλλο για 2*χ.

Οπότε ναι είσαι σωστός.

Γενικά στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα μέχρι 1400 κρατάνε πολύ καλά την αξία τους λόγο των τελών... μετά απο τα 1400 το σύμπαν συνουσιάζεται με τρόπους που πολλοί πορνοστάρ θα ζήλευαν.

Ιδανικά για σένα θα ήταν να πάρεις ένα 2ο χέρι station πχ, (Pasat, A4) που είναι για σένα κομμένα ραμμένα, και είναι στα 1800 κυβικά οπότε με το καλό και ο πατέρας σου δεν θα λιώνει στα τέλη. Απο την άλλη κατανάλωση έχουν καλή αναλογικά (και ειδικά αναλογικά με αμάξι 20ετίας που έχει ο πατέρας σου), οπότε ίσως να μην τον επιβαρύνεις πολύ.

Σου λεω ένα σκεπτικό.

Μετά ο ιδιώτης πάντα θα σου κάνει καλύτερη τιμή απο μαντρά αλλά θέλει πιο πολύ ψάξιμο, δεν θα σου βγάλει χρηματοδότηση (αλλά στα @@ σου εσένα), και θέλει να έχεις συνεργείο να δει 2-3 πράγματα στο αμάξι που δεν είναι θέμα λαμαρίνας.

Επίσης προσοχή σε service history όπως και εδώ.

Ιδιώτη έχεις και μεγαλύτερο levegare με το ζεστό κασέρι που διαθέτεις σαν ξένος μεγιστάνας (sic) και θα παίξεις και πιο εύκολα παζάρι.

Προσοχή και στην γυναίκα Previous οδηγό γιατί κατά 99% το αμάξι θα θέλει συμπλέκτη στην βδομάδα.

Link to comment
Share on other sites

lol@A4, δεν ξέρω αν έβγαλες το συμπέρασμα ότι το Almera του '95 ο πατέρας μου το έχει γιατί του αρέσουν τα κλασικά αυτοκίνητα, οπότε να προσθέσω ότι πολυτέλειες του στυλ Audi, station wagon κλπ είναι εκτός συναγωνισμού.

Όσο πιο μικρό μπορεί να γίνει ένα τετράπορτο βασικά, και το λέω αυτό γνωρίζοντας ότι το 70-80% των αυτοκινήτων αυτού του στυλ που βρίσκονται στις αγγελίες, είναι πρώην ενοικιαζόμενα που πρέπει να αποφύγω.

Τέλος, βρήκα εδώ αυτό:

attachment.php?attachmentid=62767&stc=1&d=1403787731

post-129-1416078539,7172_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Το δέχομαι αυτό, οπότε για να είσαι κουλ κοιτάς πολύ σε γιάπνα, (yaris νούμερο 1) γιατί επειδή είναι πιο ακριβά στην αρχή δεν τα παίρνουν τα ενοικιαζόμενα, δεν χαλάνε ποτέ, και αν και κρατάν αξία άνετα θα βρεις με τα λεφτά που θες.

Απο εκεί και πέρα το άλλο στο σκέφτηκα για χώρους, αλλά αν είσαι οκ με yaris ή μέγεθος ανάλογο είναι ψιλό μονόδρομος για μένα.

Και το 1000άρι ακόμα μια χαρά πάει λόγο <τόνου βάρος.

Θα έλεγα και άλλες εναλλακτικές Πχ fiesta / punto κλπ, αλλά επειδή θα πάρεις κάτι σχετικά παλιό με αρκετά χμ (σε αυτά τα λεφτά) εκεί δυστηχός ή ευτυχώς ο Ιάπωνας δεν έχει αντίπαλο και ανταλλακτικά στην Ελλάδα και συνεργεία υπάρχουν εν αφθονία.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει και η εναλλακτική να αγοράσεις όποιο σου αρέσει, να κάνεις τις διακοπές σου και να το πουλήσεις πάλι μετά. Η χασούρα που θα έχεις σε 3 εβδομάδες είναι μόνο ασφάλεια και τέλη (τα μισά από ενοικίαση), αφού στην πράξη θα το δώσεις στα λεφτά που το πήρες.

Απλά εδώ θέλεις κάποιον να το αγοράσει πριν έρθεις, ώστε να μη χάσεις χρόνο και να το πουλήσεις αφού φύγεις, για τον ίδιο λόγο.

Link to comment
Share on other sites

Πριν αγορασεις δες που εκανε το κτεο του, και κανε μια ερωτηση εκει να δεις αν οντως εχουν διαφορα με τα σημερινα χιλιομετρα, γιατι αλλιως μπορει να προκειται για μηχανη του χρονου.

Δεν θα βολευε μια υπηρεσια τυπου carsharing? (zipcar)

Link to comment
Share on other sites

Δύο αυτοκίνητα βλέπω:

1. Κατηγορίας μικρομεσαίου τετράπορτου με μήκος περί τα 4 m 20 cm.

2. Κατηγορίας πρώην μικρού με μήκος περί τα 4 m.

Στην πρώτη Golf, Stilo, Bravo, 307, 308, αλλά αναγκαστικά στα πιο παλιά ή θα σέρνεται ή θα είνια τουλάχιστον 1600.

Στη δεύτερη πρώην μικρό τύπου ibiza, polo, grande punto etc που έχουν 4πορτες εκδόσεις.

Μετά πρέπει να ψάξεις τι ακριβώς θέλεις από κινητήρα /χώρους και πόσο σημαντική είνια η αξιοπιστία.

Π.χ. έβαλες ένα xsara picasso, δεν είναι και τέρας αξιοπιστίας και οι βλάβες γενικά αν δεν τις φτιάχνεις μόνος σου πληρώνονται σχετικά ακριβά.

Σε περίπτωση που σκέφτεσαι να το έχεις στο όνομά σου θα πρέπει να δεις τι συμβαίνει με το τεκμήριο (αν και νομίζω το κατήργησαν) σε περίπτωση που δεν έχεις αλλάξει τη διεύθυνση στη ΔΟΥ με αυτή του εξωτερικού.

Link to comment
Share on other sites

Το zipcar δεν αξίζει για πάνω απο μερικές ώρες...

Αν πας απο μέρα + τότε άλλες υπηρεσίες είναι πιο συμφέρουσες.

Τουλάχιστον στο γιου - κει.

Όταν λες άλλες υπηρεσίες, τι εννοείς? Για διαφώτισε με όσον αφορά το UK.

Link to comment
Share on other sites

Εννοώ πως απλά πας Avis, Hertz, etc και παίρνεις ένα για 2-3-4-10 μέρες και είναι πιο φθηνό.

Επίσης το βασικό είναι πως το zipcar έχει κάθε μέρα κόφτη στα χμ οπως και το μπουρδέλο το easy car και μετά απο 40 κάθε ένα το πληρώνεις, οπότε για διακοπές δεν είναι αν γυρνάς.

Εκεί θες τα άλλα που είναι με άπειρα χμ.

Link to comment
Share on other sites

Τις τελευταίες χρονιές που ερχόμαστε στην Ελλάδα (με την γυναίκα και τα 2 μικρά), είτε νοικιάζω αμάξι, είτε δανείζομαι από φίλο.

Φέτος που ερχόμαστε για 3 εβδομάδες αντί για δυο, η ενοικίαση περνάει τα 700-800 και με κάνει να σκέφτομαι εναλλακτικές. Ο κολλητός έχει κάποια τρεξίματα με νοσοκομεία και θα χρειαστούν (με την γυναίκα του) και τα 2 τους αυτοκίνητα.

Οι 3 λύσεις που είχα από την αρχή, ήταν οι εξής:

1) Δανεισμός από φίλο - την μια φορά που το έκανα, του άφησα κάποια λεφτά για την διευκόλυνση (το ποσό ήταν το μισό από το κόστος μια ενοικίασης και κλασικά, δεν τα έπαιρνε, επέμενα, κλπ)

Σαν λύση γενικότερα είναι κάπως δύσκολη, επειδή οι σχετικά απλές απαιτήσεις μας (air condition & 4 πόρτες) σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν έχει πολύς κόσμος 2 αμάξια (ή τέλος πάντων, δύσκολα αλλάζεις την καθημερινότητά σου για 20 μέρες), περιορίζουν τις επιλογές μου σε 2 φίλους και φέτος κανείς από τους 2 δεν είναι σε θέση να βοηθήσει.

2) Ενοικίαση - η λύση που προσπαθώ να αποφύγω.

3) Αγορά - η "καινούρια" εναλλακτική που δεν είχα σκεφτεί παλιότερα. Αναλύω παρακάτω.

Έχω βρει στο car.gr αξιοπρεπή αμάξια < 10ετίας για 2-3.000 ευρώ, αλλά επειδή δεν είχα ποτέ δικό μου αυτοκίνητο στην Ελλάδα, έχω πολλά "κενά".

Το σκεπτικό είναι να πάρω το αμάξι στο όνομα της αδερφής μου ή του πατέρα μου (έχουν και οι 2 αυτοκίνητα 15ετίας και 20ετίας αντίστοιχα) και να ξεφορτωθούν αυτοί το δικό τους. Εγώ θα αγοράσω το αμάξι κι εκείνοι θα πληρώνουν τέλη, φόρους, ασφάλειες κλπ.

Από το πόσο μεγάλο θα είναι το αμάξι, θα εξαρτηθεί και με ποιον θα κάνω την δουλειά (η αδερφή μου δουλεύει κέντρο και δε μπορεί τίποτα μεγαλύτερο από Saxo/Matiz κλπ).

Αυτό που με μπερδεύει και χρειάζομαι μερικές απόψεις, είναι οι διακυμάνσεις στις τιμές.

Γιατί π.χ. ένα φαινομενικά υποδεέστερο αμάξι είναι 50% ακριβότερο από ένα που φαίνεται καλύτερο σε όλα.

Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με τα κυβικά, τις φορολογίες, τις ασφάλειες κλπ τα οποία δεν έχω ιδέα πόσο πάνε.

Επίσης, τι άλλο να προσέξω; Ο συνταξιούχος πατέρας μου ήταν 40 χρόνια λαμαρινάς και με δυο ματιές σε αρμούς, κάτω από το καπώ κλπ μπορεί να δει αν έχει παιχτεί μεγάλο τρακάρισμα, αν έχει μπει σε καλίμπρα κλπ, οπότε είμαι καλυμμένος σ'αυτόν τον τομέα.

Αγορά από ιδιώτη Vs από μαγαζί; Καμιά άλλη συμβουλή;

Πριν αγορασεις ρωτα οπωσΚΑΙδηποτε φοροτεχνικο για το ολο εγχειρημα.

Το να αγορασεις ενα αυτοκινητο στην ελλαδα ειναι το πιο ευκολο ..το να δεις ποσα θα πληρωσεις εφορια το πρωτο χρονο ειναι κομματακι δυσκολο.

Μπορω να σε προιδεασω -αν δεν το εχεις ψαξει- αλλα το πιο πιθανο ειναι να κανεις διακοπες σε αλλη χωρα και να παρεις ολους τους συγγενεις σου εκει.(αντε και καναδυο φιλους αν σου λειπουν τοσο).

(αρκετα χονδρικα θα ανεβασεις το τεκμηριο τους στη καλυτερη των περιπτωσεων απο 5Κ εως 7-8Κ στο ηδη υπαρχον)

Επειδη πολυπλεκεται το θεμα με την δωρεα που σκοπευεις να κανεις και δεν ειμαι λογιστης..δε ξερω αν γλιτωνεις κατι ..η πληρωνεις κατι παραπανω για τη δωρεα.

Υποθετω ουτως η αλλως θα τα πληρωσεις ολα εσυ ακομα και το "ανεβασμα"¨στο τεκμηριο.

Αν δε σε εκοψα τη φορα δες κανενα avensis* vvti 10ετιας και βαλε αν θες large αμαξακι...αλλιως

ισα ισα για τις μετακινησεις κανενα corsaki 1.2 twinport 75Hp επισης 10ετιας.(να μη εκτελουσε χρεη νοικιαρικου βεβαια)

(καλα εκει μπορεις να βρεις και νεοτερο απλα να πω οτι στο τεκμηριο -αυτος που θα το "φορτωθει" - περα απο το κοστος αγορας θα ειναι και η παλαιοτητα.(κοινως ..keep it simple..-οσο πιο φθηνο παλιο και καλο τοσο το καλυτερο.)

*Δε λεω corolla και λεω avensis γιατι δεν παιζει να το ειχε καγκουρας.

Link to comment
Share on other sites

Για εξηγείστε μου κι αυτό ρε παιδιά, γιατί κάτι βρωμάει: άπειρες αγγελίες με αυτοκίνητα που φαίνονται σένια στις φωτογραφίες, σε τιμές σκότωμα και με την επισήμανση "πωλείται για ανταλλακτικά". Τι παίζει;

Επίσης, αυτό ή αυτό;

Link to comment
Share on other sites

Πέτρο παίζει να μην έχουν μοτέρ ή να είναι τρακαρισμένα ή 10 ή... αν το λένε έτσι παει να πει πως σίγουρα ΔΕΝ είναι fucntional.

Επίσης, το Brava δεν λέει χμ... το 100 είναι πιο πλασματικό απο το να πει η γκόμενα μου τον έχω 40 πόντους.

Link to comment
Share on other sites

Αυτα που βλεπεις μονο για ανταλλακτικα ενω φαινονται οκ, παιζει και να ειναι οριστικα διαγραμμενα οχηματα που αποσυρθηκαν προς καταστροφη για εκπτωση στην αγορα καινουριου αλλα τελικα "ξεφυγαν" της πρεσας.

Τζαστ σεην.

Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε το θέμα λίγο φορολογικά. Προφανώς, για την εφορία είσαι κάτοικος εξωτερικού. Έχεις κάποιο εισόδημα (π.χ. ενοίκιο) για το οποίο φορολογείσαι στην Ελλάδα; Κάνεις δήλωση εδώ;

Στην περίπτωση που το αυτοκίνητο αγοραστεί στο όνομα συγγενικού σου προσώπου, πρέπει να δεις εάν το πρόσωπο αυτό μπορεί να καλύψει το τεκμήριο της αγοράς. Είτε βάση των ετήσιων εισοδημάτων του, είτε με ανάλωση κεφαλαίου. Συνοπτικά, εάν πχ ο πατέρας σου έχει τεκμήρια 10.000 ευρώ ετησίως και τα εισοδήματά του είναι 18.000 ευρώ, τότε μπορεί να αγοράσει έως 8.000 ευρώ αυτοκίνητο και να μην έχει πρόβλημα με το τεκμήριο της αγοράς. Εάν όμως τα εισοδήματά του ήταν 12.000 ευρώ και τα τεκμήριά του πάλι 10.000 και αυτό ίσχυε για τα προηγούμενα ας πούμε 5 χρόνια, μπορείς να αθροίσεις τι σου περισσεύει και να κάνεις ανάλωση κεφαλαίου (π.χ. 5 χρόνια επί 2.000 το χρόνο = 10.000).

Στην περίπτωση που τίποτα από αυτά δεν είναι εφικτό, μπορείς να φέρεις εσύ χρήματα από το εξωτερικό με τα λεγόμενα ροζ χαρτιά (εισαγωγή κεφαλαίου) και με αυτό να κάνεις μία δωρεά στο πρόσωπο που θα αγοράσει το αυτοκίνητο, αλλά θα φορολογηθείς 10%. Κοινώς αυτή η λύση είναι έσχατη.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.