Jump to content



Aγορά 29 ultrawide


AstraLgr

Recommended Posts

Εγώ προτείνω να παραμείνετε όσο μπορείτε στα norm

Οι ταινίες πλέον καταγράφονται σε 4Κ-8Κ αναλύσεις. Κατά το post production δημιουργούνται 2 εκδόσεις, αυτή που θα παιχτεί στο σινεμά και είναι anamorphic με αναλογία 2,39:1 και αυτή που θα δοθεί σε bluray έκδοση και είναι αυστηρά 16:9 γιατί αυτό υποστηρίζει το πρωτόκολλο.

Ο άνθρωπος θεωρεί σαν μια ιδανική επιφάνεια θέασης αυτή που πλησιάζει τη χρυσή τομή φ, η οποία τυχαίνει να είναι πολύ κοντά στο 16:10. Για διάφορους λόγους, επικράτησε το αμέσως κοντινότερο 16:9 στην HD τηλεόραση, οπότε οι κατασκευαστές επέλεξαν να παράγουν οθόνες σε αυτό το ratio, καθώς ήξεραν πως το περισσότερο περιεχόμενο θα είναι διαθέσιμο σε αυτή την αναλογία. Προσωπικά εκτιμώ τα 16:10 monitor πάνω από οποιοδήποτε άλλο.

Το δε αναμορφικό παρέμεινε για 2 λόγους κυρίως: 1ον το αναμορφικό φιλμ επικράτησε κατά τη περίοδο του αναλογικού κινηματογράφου, οπότε δεν συνέφερε να αλλάξουμε οθόνες σε όλους τους κινηματογράφους του κόσμου και 2ον ο κινηματογράφος είναι σχεδιασμένος να καλύπτει τις ανάγκες πολλών θεατών που κάθονται παράλληλα, οπότε πρέπει να αυξήσει την έκταση της οθόνης του ανάλογα.

Τωρα για κώδικα, κείμενο, ιντερνετ, excel κτλ το πιο πλατύ είναι παντα καλύτερο. Όχι όμως στις ταινίες. Το αναμορφικό βίντεο είναι δύσκολο να το βρεις και δεν υπάρχει λόγος (εκτός αν έχεις παράνομο σινεμά στη πίσω αυλή σου :p )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

[MENTION=12957]AgentCain[/MENTION]

μαρεσει η ιστορικη αναδρομη σου :p

αυτο με την χρυση τομη φ , το χα τυχαια συνειδηποιησει οταν καναμε σχεδιο στην σχολη ...

μετα ειδα πως τα περισσοτερα πραματα στην καθημερινοτητα μας εχεις αυτο το οριζοντιο μεγεθος

τα +120 πιξελς του 1920*1200 , μετρανε τοσο πολυ ? γιατι δυστυχος η αγορα ειναι φουλ 1080

Link to comment
Share on other sites

wrong agent...

τα βρ βγαζουν 16:9 =1,77:1, ναι σαν εξοδο το μηχάνημα ομως, οι ταινιες ομως ειναι συνήθως 1,85 ή 2,35 , ο μονος τροπος για να πιασεις ολη την οθονη ειναι να κοψεις αριστερα και δεξια αλλα φυσικα πρεπει να εισαι ηλιθιος (αυτος που θα το βγαλει σε blue ray -dvd) για να το κανεις...ειναι σα να περνεις burger και να βγαζεις το ψωμακι.(με λιγα λογια χανεις πληροφορια και αλλαζει εντελως το feel της ταινιας)

Γιαυτο υπαρχουν οι μπαρες πανω κατω (αλλιως μπορεις να το κανεις μονος σου κάνοντας zoom απο την τιβι για να δεις 16:9 αλλα θα χασεις πληροφορια)

Στο σινεμα δεν υπαρχει αυτο το θεμα γιατι ο προβολεας δειχνει σε αυτη την αναλογια μονος του

Οι σειρες ειναι τραβηγμενες σε 16-9 γιατι προφανως παιζονται μονο σε τιβι

Link to comment
Share on other sites

wrong agent...

τα βρ βγαζουν 16:9 =1,77:1, ναι σαν εξοδο το μηχάνημα ομως,

Και μόνο αυτό σημαίνει πάρα πολλά. Στη βιομηχανία του κινηματογράφου δε παίζει κανένας μόνος του. Υπάρχουν στανταρ, φορματ, ομάδες, συμφωνίες, συμπόσια που ορίζουν την παραμικρή λεπτομέρεια και βασίζονται σε μελέτες, εργασίες, έρευνες και υποκειμενικά τεστ. Πλέον διαβάζω για τέτοια στάνταρ κάθε μέρα (λόγω εργασίας)

οι ταινιες ομως ειναι συνήθως 1,85 ή 2,35 , ο μονος τροπος για να πιασεις ολη την οθονη ειναι να κοψεις αριστερα και δεξια αλλα φυσικα πρεπει να εισαι ηλιθιος

Η ταινία ξεκινάει από την ανάλυση της μηχανής που την τραβάει, πλεον 2Κ και πάνω. Μετά πέφτει στα 5-6 φορματ που χρειάζονται για τις διάφορες χρήσεις της όπως διάφορα ratio στο σινεμά, προβολή σε οικιακές συσκευές, trailer στο ιντερνετ, διαφημίσεις κτλ. Κάποτε είχα διαβάσει έναν οδηγό για κινηματογράφηση που έκανε αναφορά στο grid που πρέπει να έχει στο μυαλό του ο κινηματογραφιστής (όχι τον κανόνα των 3) οταν τραβάει μια σκηνή. Αν τον ξαναβρώ, θα ενημερώσω. Πάρε μια ταινία σε αναμορφικό φορματ και κρύψε τις περιοχές που θα χάνονταν αν προβαλες με ζουμ σε 16:9 οθόνη. Θα παρατηρήσεις ότι δε χάνεις σημαντική πληροφορία (δεν θα σταθεί ποτέ ένας ηθοποιός ή αντικείμενο ενδιαφέροντος εκεί, το σημείο θα είναι εκτός εστίασης, συνήθως θα έχει κάποια υφή ελάχιστης αξίας όπως τοίχο, χλωρίδα, βράχια, χώμα κτλ)

(αυτος που θα το βγαλει σε blue ray -dvd) για να το κανεις...ειναι σα να περνεις burger και να βγαζεις το ψωμακι.(με λιγα λογια χανεις πληροφορια και αλλαζει εντελως το feel της ταινιας)

Γιαυτο υπαρχουν οι μπαρες πανω κατω (αλλιως μπορεις να το κανεις μονος σου κάνοντας zoom απο την τιβι για να δεις 16:9 αλλα θα χασεις πληροφορια)

Στο σινεμα δεν υπαρχει αυτο το θεμα γιατι ο προβολεας δειχνει σε αυτη την αναλογια μονος του

Οι σειρες ειναι τραβηγμενες σε 16-9 γιατι προφανως παιζονται μονο σε τιβι

Να τονίσω λίγο αυτό που είπες για το burger και το feel της ταινίας, τα οποία ισχύουν εν μέρει. Ναι όντως, η αίσθηση είναι πιο έντονη όταν παρακολουθείς αναμορφικό (αυτο το WOW effect) αλλά δεν είναι η πλέον ευχάριστη. Το αναμορφικό δίνει ένα τόνο δραματικότητας στο περιεχόμενο της ταινίας. Αυτό συμβαίνει διότι ο θεατής προϊδεάζεται για το τι μέλει γενέσθαι μέσω της περιφερειακής του όρασης.

Το golden ratio δε το βγάλαμε από τη στομάχα μας. Πραγματικά το HVS (human visual system) έχει διαμορφωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να βλέπει σε τέτοια αναλογία (με πολύ χονδρική εκτίμηση γιατί κανονικά δε βλέπουμε καν όπως νομίζουμε). Αν θεωρήσεις το ότι η effective αναλυση περιορίζεται από αυτό το ratio, ότι μένει (δλδ τα έξτρα που προσφέρει το αναμορφικό) αφορούν αποκλειστικά στην περιφερειακή όραση, οπότε οποιαδήποτε σκηνή απεικονίζεται σε αυτές τις περιοχές είναι εισαγωγική για το τι θα ακολουθήσει στο 16:9 κέντρο του αναμορφικού (πχ ένας άντρας να τρέχει μπαίνοντας στο κάδρο από τα αριστερά για να συναντήσει το ζευγάρι στο οποίο εστιάζει η κάμερα).

Το αναμορφικό ξεκίνησε αν δε κάνω λάθος για στρατιωτική χρήση (όπως και τα περισσότερα πράγματα) και ήταν ουσιαστικά ένας τρόπος απεικόνισης περισσότερης πληροφορίας στο φορμάτ των 35mm φιλμ το οποίο έχει αναλογία 4:3 νομίζω. Παραδοσιακά γινόταν με ειδικούς φακούς που συμπιέζανε το αναμορφικό ώστε να χωρέσει στο οριτζιναλ των 35mm (οπότε σε αρνητικό φιλμ κάμερας έβλεπες τους ανθρώπους ψηλόλιγνους). Κατά την προβολή, η αντίστροφη διαδικασία τραβούσε και άνοιγε την συμπιεσμένη εικόνα στις κανονικές διαστάσεις. Αν αναρωτιέται κανείς, ναι χανόταν ανάλυση κατά την συμπίεση, αλλά τότε μιλούσαμε για αναλογικό φιλμ οπότε δεν υπήρχε η έννοια της ανάλυσης όπως τη συναντάμε σήμερα. Τώρα, κάποιες κάμερες προσφέρουν αναμορφικούς φακούς οι οποίοι αναπαράγουν την ίδια διαδικασία. Ο αισθητήρας είναι 4:3 ή 16:10 και ουσιαστικά ζουπάνε το καρέ για να χωρέσει το αναμορφικό. Οι κινηματογράφοι υιοθέτησαν το αναμορφικό κυρίως για να δελεάσουν τον κόσμο.

Αυτά γνωρίζω πάνω κάτω για την επιστημονική πλευρά του θέματος. Για τη δε καλλιτεχνική δεν έχω ιδέα :p

ως ενδιαφέρον site βρήκα αυτό A Critical Home Theater Decision -- 16:9 or 2.4?

αλλά και αυτό: Technical Statistics Page - Blu-rayStats.com

όπου μπορεί να βρει κανείς μια λίστα (κατά πόσο είναι πλήρης δε γνωρίζω) των ταινιών που κυκλοφορούν σε BD

Με απλή αναζήτηση για τα ratios βρίσκει κανείς ότι

1.78: 3104

2.35: 1277

1.85: 1244

οπότε το απλό 16:9 είναι σίγουρα πιο κοινό από άλλα. Τέλος μπορεί κανείς να δει ότι πολλές ταινίες σε 2.35 αναλογία προσφέρονται και σε άλλες αναλογίες. Τις περισσότερες (αν όχι όλες) φορές κόβονται κομμάτια από τα πλαϊνά της σκηνής, τα οποία όπως είπα προηγουμένως δεν προσφέρουν κάτι το ιδιαίτερο.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=12957]AgentCain[/MENTION]

μαρεσει η ιστορικη αναδρομη σου :p

αυτο με την χρυση τομη φ , το χα τυχαια συνειδηποιησει οταν καναμε σχεδιο στην σχολη ...

μετα ειδα πως τα περισσοτερα πραματα στην καθημερινοτητα μας εχεις αυτο το οριζοντιο μεγεθος

τα +120 πιξελς του 1920*1200 , μετρανε τοσο πολυ ? γιατι δυστυχος η αγορα ειναι φουλ 1080

Προσωπικά νομίζω ναι. Ποτέ μου δε χώνεψα τα fullHD μονιτορ σε PC που προορίζονται για χρήση πέραν της προβολής ταινιών. Προσωπικά έχω ένα μονιτορ 1440x900 στο παλιό μου PC και έχω δει μια DELL Ultrasharp σε 16:10 που ήταν αγάπη σκέτη. Το 16:9 το βλέπω σαν ένα συμβιβασμό ανάμεσα στο ιδανικό 16:10 και το αναμορφικό που είναι φοβερό για ταινίες. Σαν να προσπάθησαν να βρουν το υβριδικό ratio για όλες τις χρήσεις

Link to comment
Share on other sites

κατι τετοιο δηλαδη ?

https://www.skroutz.gr/s/360622/Dell-UltraSharp-U2412M.html

24 ιντσες φτανουν για προβολες απτα 2μιση μετρα ?

οχι και το πιο sexy look , δεν εχει hdmi μικρο το κακο βεβαια

και φαινεται πιο παχια απο τα νεα μοντελα που βγαινουν

8μσ χρονος αποκρισης .... ?

ζυγιζει και μονο 4 κιλα , θα μπορουσα να την βαλω σε κανα τετοιο

https://www.skroutz.gr/s/4443337/OPTICUM-AX-Flexi-32.html

Link to comment
Share on other sites

Ναι τη συγκεκριμένη έχω δει και είναι φοβερή

24 ιντσες για προβολή είναι λίγες στα 2.5 μέτρα. Πάρε ένα χαρτόνι και κοψτο και βάλτο στην απόσταση που νομίζεις ότι θα κάθεσαι. Στα 2.5 μέτρα θα έλεγα ότι θες μια 45αρα-50αρα, αλλά εξαρτάται από τον θεατή. Αν είναι να κάθεσαι στα 2.5 μετρα γιατι δε παίρνεις κανονική τηλεόραση; Θες κατι που να λειτουργεί και σαν μονιτορ και σαν τηλεόραση;

Την ultrasharp την είχα δοκιμάσει στο 1-1.20μ. Προσωπικά θεωρώ ότι τα μόνιτορ πρέπει να έρχονται κοντά στο χρήστη.

Τα 8ms μη σε απασχολούν. Αφορούν κυρίως στο gaming και πάλι εκεί είναι συζητήσιμο το κατά πόσο είναι χρήσιμα.

Επίσης πρέπει να αναρωτηθείς τι φινίρισμα θες να έχει η οθόνη σου. Θα πας για γυαλιστερό ή ματ-frosty; Στη 1η περίπτωση έχεις καλύτερα χρώματα και sharpness ενώ στη 2η μειώνεις δραστικά ανακλάσεις. Οπότε εξαρτάται από το αν εχεις παράθυρο από πίσω σου, φως κτλ

Link to comment
Share on other sites

Ναι τη συγκεκριμένη έχω δει και είναι φοβερή

24 ιντσες για προβολή είναι λίγες στα 2.5 μέτρα. Πάρε ένα χαρτόνι και κοψτο και βάλτο στην απόσταση που νομίζεις ότι θα κάθεσαι. Στα 2.5 μέτρα θα έλεγα ότι θες μια 45αρα-50αρα, αλλά εξαρτάται από τον θεατή. Αν είναι να κάθεσαι στα 2.5 μετρα γιατι δε παίρνεις κανονική τηλεόραση; Θες κατι που να λειτουργεί και σαν μονιτορ και σαν τηλεόραση;

Την ultrasharp την είχα δοκιμάσει στο 1-1.20μ. Προσωπικά θεωρώ ότι τα μόνιτορ πρέπει να έρχονται κοντά στο χρήστη.

Τα 8ms μη σε απασχολούν. Αφορούν κυρίως στο gaming και πάλι εκεί είναι συζητήσιμο το κατά πόσο είναι χρήσιμα.

Επίσης πρέπει να αναρωτηθείς τι φινίρισμα θες να έχει η οθόνη σου. Θα πας για γυαλιστερό ή ματ-frosty; Στη 1η περίπτωση έχεις καλύτερα χρώματα και sharpness ενώ στη 2η μειώνεις δραστικά ανακλάσεις. Οπότε εξαρτάται από το αν εχεις παράθυρο από πίσω σου, φως κτλ

το θεμα μου ειναι πως εχω το pc κλασσικα στο δωματιο μου , το κρεβατι ειναι απεναντι (και για αυτο μετρησα χοντρικα 2.5 μετρα ) , και για αυτο εδειξα και το vesa mount 2πλο βραχιονα , ετσι ωστε να ερχετε λιγακι πιο εξω η οθονη για να μειωθει η αποσταση .

Οσο για 45/50αρα , ειναι αδυνατον , το 70/80% χρησης της ημερας ειμαι μπροστα στο pc και αντε το αλλο 20 να ειναι που βλεπω ταινια το βραδακι .

παραθυρο στα δεξια μου

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.