Jump to content



Φωτογραφία κινούμενου θέματος σε χαμηλό φωτισμό


Recommended Posts

Από το 2009 έχω αγοράσει μια canon eos 450D (kit με τον μαμίσιο 18-55 φακό), η οποία με κάλυψε απόλυτα στις φωτογραφικές αναζητήσεις μου (που δυστυχώς δεν ήταν όσες θα ήθελα).

Δυστυχώς αντιμετωπίζω πρόβλημα με τη φωτογραφία κινούμενου θέματος σε χαμηλό φωτισμό (σκηνή θεάτρου με πολύ χαμηλό θερμό φωτισμό), μια που η 450D φτάνει μέχρι 1600iso και σε γρήγορη ταχύτητα βγαίνουν οι φωτογραφίες σκοτεινές, ενώ σε πιο αργή ταχύτητα έχω έντονο ghosting.

Η μία λύση είναι η αγορά flash, όπου χάνω σκιές, βάθος κτλ (ποιο 3rd party προτείνετε - οικονομικό);

H άλλη λύση είναι η αγορά μιας Canon EOS 700D με HiIso (12.8k - 25.6k boosted), αλλά τα 600€+ που απαιτούνται προϋποθέτουν να κερδίσω το Λόττο.

Μήπως υπάρχει οικονομική λύση με κάποιον "γρήγορο" φακό π.χ. http://www.skroutz.gr/s/1796281/Canon-EF-50mm-f-1-8-II.html?keyphrase=EF+50mm+f%2F1.8+II;

Ευχαριστώ

Οποιαδήποτε πρόταση ευπρόσδεκτη

Link to comment
Share on other sites

για να φωτογραφισεις κινουμενο θεματα η μηχανη θα πρεπει να ειναι πολυ γρηγορη μαλον τουρμπο θα λεγα η sony καποτε ειχε βαλει στης φωτ μηχανες της super stady shoot κ εν κινηση εδινε οντος αρκετα σταθερες φωτο οι πιο γρηγορες νομιζω ειναι οι slt αυτη που λες η 700δ δε ξερω ποσο γρηγορη ειναι για να σε καλυψει το φλας απο την αλλη δε το πολυχονευω γιατι χαλαει την ατμοσφαιρα

Link to comment
Share on other sites

Δυστηχως αυτές τις απαιτήσεις πληρώνεις σε μια μηχανή.Για να έχεις την ευελιξία να τραβάς απροβλημάτιστα σε σκοτεινές περιοχές.ο 50αρης θα είναι πολύ στενές σαν εύρος.προτίμησε κάποιον 35αρη 1.8.

Αλλά εκεί θα έχεις αλλο πρόβλημα.Πολύ ρηχό βάθος πεδίου.αν δε σε νοιάζει, να ξέρεις πως αν ήσουν με τον 18-55 στα 35 και διάφραγμα 4.Τότε πας δυο στοπ κάτω.δλδ εκει που θα είχες 1/30 με φ4 στα 1.8 θα εχεις 1/125.

Επίσης μπορείς να παίξεις και λίγο με την αντιστάθμιση πχ -1/3 και το 1/125 να σου γίνει 1/160 απλα βγαίνουν λιιιγο πιο σκοτεινές

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ο 50άρης είναι συμβιβασμός το ξέρω, αλλά 35άρης 1.8 δεν είναι πανάκριβος; Μήπως υπάρχουν καλοί 3d party που επειδη δεν είναι canon, θα είναι πιο οικονομικοι;

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

μπορεις να ανεβασεις μια εικονα που ειναι σκοτεινη αλλα σταθερη (Απο θεμα παγωματος).

Δλδ αν εισαι με το μαμα φακο @55μμ που σημαινει και διαφραγμα φ5.6..τοτε ανετα τη βγαζεις με τον 50 1.8 και εχεις μια χαρα αρχειο @2.8(δε χρειαζεται δλδ να "κατεβεις" ουτε στο 1.8)

Αλλα και παλι για να σιγουρευθω θα ηθελα να δω τι σοι αρχειο παιρνεις στις συνθηκες που βρισκεσαι.

Link to comment
Share on other sites

Θα κοιτάξω να δω αν έχω στο αρχείο μου τέτοια που ζητάς. Συνήθως τραβούσα @18mm για να μπαίνει πιο πολύ φως. Όμως είχα ghosting ακόμα και με 1600 iso

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ΟΤιδηποτε βρεις απο την αντιστοιχη "σκηνη" θα με βοηθησει στο να σιγουρεψω αρκετα πραματα.

Απο αντιστοιχη "σκηνη" με τη δικια σου παντως ,παλι θεατρο με μαλλον το χειροτερο δυνατο τροπο τοποθετησης προβολεων..Το επομενο βημα ηταν να τους στρεψουν στους θεατες-..

Εφοσον εχεις το χωρο μπροστα σου να μεινεις με 50mm εστιακο μηκος στο φακο..τοτε μπορεις ανετα να παρεις τον 50μμ 1.8 και να κανεις δουλεια @φ2-φ2.5 αν οχι δλδ και στο 1.8

Σε canon 35mm υπαρχει ο φ2 ..που κανει ~270-280€.

Αν αυτο εννοεις ακριβο...τοτε πασο:p

Kαι δεν ειναι και καλος wide open..oποτε θα προτεινα τον 50αρη -εφοσον εχεις το χωρο- οχι μονο για το οτι ειναι οικονομικος.

Aλλη λυση σε αλλαγη σωματος ειναι να πας στην canon 100d που θα σου προσφερει τα ιδια (αλλα και περισσοτερα) απο την 700d.Για το θεμα φακων ομως ..παλι δες τα παραπανω.Αν δε θες δλδ να μεινεις απλα στην αυξηση του iso.

Αν εισαι τυχερος ..ειχε στο eshop προσφορα samsung nx300 με φακο στα 329€.

Αν θες παλι να μεινεις απλα σε αυξηση του iso ..τοτε μενεις εκει.Τα παει μια χαρα.

Αν θες να παρεις και φακο υπαρχει ο 30αρης φ2 που αποδιδει καλυτερα απο τους canon που αναφερθηκαν πιο πανω και θα μπορεις να τα εχεις πλεον ολα μαζι.(μετριο iso ~@ 1600 και καλο αρχειο @φ2-Φ2-8 στους χρονους που πρεπει.)

Καλο θα ηταν βεβαια να μπορουσα να δω τι σοι εικονα επαιρνες για να ειμαι πιο σιγουρος.

ΠΡοφανως αν πας σε αλλο σωμα (οχι την 700αρα) πουλας αυτο που εχεις και μειωνεις τα εξοδα σου σε ελαχιστα.(απο 100€ εως 300€ δλδ)

Link to comment
Share on other sites

Ο 50άρης είναι συμβιβασμός το ξέρω, αλλά 35άρης 1.8 δεν είναι πανάκριβος; Μήπως υπάρχουν καλοί 3d party που επειδη δεν είναι canon, θα είναι πιο οικονομικοι;

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

f1.8 κ οικονομικο δε ταιριαζουν σαν λεξειις
Link to comment
Share on other sites

Αν και δεν ειναι το ιδανικο, θα σου έλεγα να δοκιμάσεις να βγαλεις σκοτεινή αλλα οχι blury φωτογραφια και να αυξήσεις το exposure μεσα απο το lightroom πχ και μετα να μειωσεις λιγο το θορυβο με καποιο προγραμμα, βγάζοντας σε raw μπορείς να κανεις πολλά,ισως σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα. (τουλαχιστον ειναι τσαμπε)

πχ δες φωτογραφια πριν -μετα απο μια φαινομενικά άχρηστη

https://i.imgur.com/JI2xSnr.jpg

https://i.imgur.com/LzYBFlU.jpg

Link to comment
Share on other sites

δεν εχουν ολες την ιδια ικανοτητα επεξεργασιας.

Ιδιως δε οταν μιλαμε για κατι συγχρονο στα 100 ισο πχ (Αν ειναι τετοια η αρχικη) και οχι @ 1600 της 450δ.

Σκεψουν πως ηταν η 400αρα.Ολιγο πειραγμα απο 1600 και ουσιαστικα καταστρεφες την εικονα.Ουτε στοπ δεν θυμαμαι να επαιρνα σε επιτρεπτα επιπεδα.ΚΑλυτερα απο το τιποτα παντως.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=699]ΝTG[/MENTION] δε καταλαβαινω την λογικη να του προτεινεις σταθερο 50αρη σε κροπ κανον (1.6)

να του γινει 80αρης ;

35αρης ειανι καλυτερη επιλογη γτ εχει και την δυνατοτητα να κροπαρει και κερδιζει σε μμ οπου αυτο σημαινει κερδιζει και σε ταχυτητα γτ μπορει να αποφυγει το κουνημα του φακου (λογω λιγοτερων μμ)

Link to comment
Share on other sites

Gomar μετάφραση please.... Μετά το "κροπ κανον" με έχασες :p

Πάντως ο ntg αν κατάλαβα μου προτείνει τον 50άρη, εφόσον δοκιμάσω και καλύπτομαι με τον δικό μου φακό @55mm

Επίσης ο 35άρης είναι αναμφισβήτητα καλύτερη επιλογή, αλλά δεν έχω 300€...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ειπα δε ξερω τι σοι εικονες επαιρνε.

Και ανεφερα ΑΝ εχει το χωρο να παιξει με 50αρη και αν εχει εικονα να δω τι επαιρνε ακομα καλυτερα.

Αν ειναι να κατσει μπροστα στη σκηνη ακριβως αλλαζει το θεμα ..κατι που δεν εκανα..και ουτε θα μπορουσα να κανω μιας και θα ενοχλουσα.

Εγω με την FF ημουν με 70-300 και εχω αρκετες πανω απο 100..(140-180) ολιγες 200-300 (το αποφευγω παντως) και επισης καμποσες κατι λιγοτερο απο 100.Τα 3/4 της θεατρικης σκηνης τα καλυπτα με με 80.(το αλλο δε με ενδιεφερε ουτως η αλλως ...κακοφωτισμενο γαρ και το "αντικειμενο" χανοταν ουτως η αλλως)

Χωρια οτι προτιμω τον 50αρη και λογου κοστους και λογω το οτι αποδιδει καλυτερα @2.8

Αν ειναι να παιζει full wide θα πρεπει να παει σε ακριβοτερη λυση.(ή να προτιμησει την nx300 με τον 30αρη φ2 που ειναι εξισου ακριβη λυση ..αλλα μαλλον η καλυτερη για μενα)

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς για την επιλογή του φακού (εστιακό μήκος) παίζει ρόλο η απόσταση του φωτογράφου από την σκηνή. Αν είναι κοντά, ο 50ρης (x1.6) έχει πολύ μικρή γωνία. Αν πάλι είναι μακρυα, ο 35ρης (x1.6) εχει πολύ μεγάλη γωνία.

Επίσης να συνυπολογίσουμε οτι με σταθερό φακό θα πρέπει συνεχώς να μετακινείσαι εκτός αν σε ενδιαφέρουν απλά γενικά πλάνα της σκηνής.

Το να πάρεις μία μηχανή που θα σου ανεβάσει 12.500 iso δεν σημαίνει οτι θα τραβάς σε αυτά τα iso καθώς είναι ταχύτητες ανάγκης και όχι για ποιοτική φωτογραφία. Δεν έχω δουλέψει τις μηχανές που αναφέρεις, αλλά σε ταχύτητες πάνω από 3200 δύσκολα θα πάρεις πολύ καλές ποιοτικά φωτογραφίες.

Για το πρόβλημα σου δεν έχω να προτείνω φθηνή λύση, καθώς με είχε απασχολήσει σε παρόμοιες συνθήκες και εμένα στο παρελθόν.. Σε αυτές τις περιπτώσεις θεωρώ οτι χρειάζεται ένας σοβαρός φακός αλλά με πολύ σοβαρό κόστος (πιθανόν απαγορευτικό).

Τέλος να αναφέρω οτι το φλας θα το απέκλεια καθώς πέρα από τα ποιοτικά θέματα που πολύ σωστά ανέφερες, θα είναι πάρα πολύ ενοχλητικό για τους ηθοποιούς.

Link to comment
Share on other sites

Βαζω απο ολιγο google μια εικονα για το τι καλυπτει ενας φακος σε διαφορα εστιακα μηκη.

(σε λινκ)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/95/24-72mm_zoom_demo.jpg

Αν βρισκετε 3-5 μετρα πισω δε τρεχει τιποτα απο 35 σε 50.Αν εχει τους αγκωνες πανω στη σκηνη τοτε και το 30αρι μπορει να ειναι μεγαλο.Και αυτο εφοσον θελει να πιασει κατι παραπανω απο το προσωπο που τον ενδιαφερει.(δεν αναφερομαι αποκλειστικα στο μερους του ανθρωπου με τη λεξη προσωπο).

Να (ξανα)τονισω οτι δεν εχω προβλημα να δουλεψω 70-200 ακομα και εντος 4 τοιχων οποτε εχει συνηθισει το ματι μου και το "μυαλο" μου τι σοι καδρα παιρνει αυτο το εστιακο μηκος και να μην "αφριζω" οταν ακουω καμποσα mm (δε λεω πολλα..γιατι 50 δεν ειναι πολλα).

Ξαναγραφω παντως..οτι θα ηθελα να δω μια εικονα ..οποιαδηποτε εστω και στα 18μμ για να δω τι ακριβως "εβλεπες" μεσα απο τη μηχανη.

Αν δε θες να τη βαλεις δημοσια στειλε πμ.Θα μου ειναι πολυ ευκολο να βγαλω συμπερασμα απο το να κανουμε εικασιες.

Link to comment
Share on other sites

Ntg επειδή είναι από ιδιωτικό σχολείο και όπως καταλαβαίνεις υπάρχει θέμα με τα πρόσωπα των παιδιών και τα λογότυπα του σχολείου που φοράνε τα παιδιά, θα σου στείλω μόλις βρω χρόνο να κάνω edit κάποιες ενδεικτικές photo.

Πάντως μίλησα με γνωστό φωτογράφο και μου είπε ότι μάλλον η σωστότερη λύση θα ήταν η αλλαγή σώματος (ξερογλείφομαι για την canon 70d) γιατί και με γρήγορο φακό θα είναι ρίσκο αν πρώτα δεν μπορώ να τον δοκιμάσω για να δω αποτελέσματα

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ntg επειδή είναι από ιδιωτικό σχολείο και όπως καταλαβαίνεις υπάρχει θέμα με τα πρόσωπα των παιδιών και τα λογότυπα του σχολείου που φοράνε τα παιδιά, θα σου στείλω μόλις βρω χρόνο να κάνω edit κάποιες ενδεικτικές photo.

Πάντως μίλησα με γνωστό φωτογράφο και μου είπε ότι μάλλον η σωστότερη λύση θα ήταν η αλλαγή σώματος (ξερογλείφομαι για την canon 70d) γιατί και με γρήγορο φακό θα είναι ρίσκο αν πρώτα δεν μπορώ να τον δοκιμάσω για να δω αποτελέσματα

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

edit για να κρυψεις προσωπα/λογοτυπα κανε..(αν και επειδη ειμαι της ιδιας "συνομωταξιας" στο εγγυωμαι δε προκειται να δει αλλος τη φωτογραφια).

Αν ειναι να κανεις τη φωτογραφια πιο εμφανισιμη (να πειραξεις φωτεινοτητες κλπ) απαγορευεται.:p

Ουτε καν crop δεν θελω.Την αυθεντικη οπως την εβγαλε η μηχανη "πρεπει" .

Eπισης -σε δευτερη φαση το σχολιο αυτο- αν δυσκολευεσαι να δωσεις 300€ για φακο ειναι ολιγο χαζο να σκεφτεσαι να δωσεις 1000€ για σωμα μονο.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.