Jump to content



Δύο έτη εγγύησης σε ηλεκτρονικά είδη


tragikos

Recommended Posts

Η αίσθηση που μου έχει δημιουργηθεί είναι ότι όλα τα ηλεκτρονικά είδη και δη οι Η/Υ εντός της ΕΕ πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύονται με 2 χρόνια εγγύησης. Κοιτώντας όμως για έναν γνωστό σε laptop στο ΠΛΑΙΣΙΟ βλέπω ότι όλα τα Turbo-X έχουν 1 χρόνο εγγύησης.

Επειδή ο γνωστός σκέφτεται απλά να αγοράσει την επέκταση εγγύησης μήπως δεν χρειάζεται αφού έτσι κι αλλιώς θα καλύπτεται από την ευρωπαϊκή οδηγία;

Link to comment
Share on other sites

Ο νόμος λέει:

α. Ν. 2251/1994, Άρθρο 5, παρ. 3:

Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με το χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους.

http://www.thelab.gr/texnologikoi-provlimatismoi/nomoi-peri-eggyisewn-58929.html

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=173]Wizard![/MENTION] ευχαριστώ για την απάντηση, το είχα διαβάσει το νήμα και τότε (συμμετείχα μάλιστα) και είχα μείνει στην απάντηση του Τσάκωνα:

Αλλα.... νομίζω - ελπίζω να μην κανω λάθος - τα δυο χρονια εγγυηση ειναι - πως να το πω - ευρωπαική εγκυκλιος και οχι νομος, με αποτέλεσμα να μην ειναι υποχρεωτικο να σου προσφέρουν τα δυο χρονια!!
Ας βοηθησει καποιος νομικός γιατι δεν ειμαι και ο πιο ειδικος σε νομικά θέματα

ναι ,ευρωπαικη οδηγια ειναι,αλλα βασει ετουτης εχει εκδοθει ο νομος 2251/1994 και 3043/2002 οι οποιοι την μεταφερουν στο εσωτερικο δικαιο και ειναι 200% υποχρεωτικη η εφαρμογη τους.

Που ουσιαστικά λέει ότι 2 χρόνια είναι η ταρίφα.

Το θέμα είναι ότι το νήμα είναι παλιό και επειδή βλέπω στο ΠΛΑΙΣΙΟ και όλα τα δικά τους τα έχουν 1 έτος, σκέφτηκα μήπως έχει αλλάξει κάτι το τελευταίο διάστημα...

Link to comment
Share on other sites

Και για να είμαστε πιο ακριβείς αυτό που ανέβασε ο Wizard! ισχύει στην περίπτωση που επιθυμεί να δώσει εμπορική εγγύηση ο κατασκευαστής/εισαγωγέας ή το κατάστημα. Αυτό που λες φίλε tragikos έχει να κάνει με την διευθέτηση των σχέσεων αγοραστή/πωλητή στο πεδίο των κατασκευαστικών ελαττωμάτων και των διαφημιζόμενων δυνατοτήτων των προϊόντων. Αν θέλεις πάτησε το link της υπογραφής μου για να πάρεις μια πιο πλήρη εικόνα σχετικά με την 2ετή κάλυψη κατασκευαστικών ελαττωμάτων. Η εμπορική εγγύηση που δίνει το Πλαίσιο είναι κάτι διαφορετικό από αυτό που ορίζει η οδηγία...

Link to comment
Share on other sites

- Καλύπτονται μόνο οι περιοχές οι οποίες βρίσκονται σε περίμετρο 20 χλμ. από κάθε κέντρο τεχνικής υποστήριξης Πλαίσιο.

- Ραντεβού πραγματοποιούνται Δευτέρα έως Παρασκευή, 10.00 π.μ. - 19.30 μ.μ.

- Στις χρεώσεις δεν περιλαμβάνονται τυχόν υλικά ή προγράμματα που μπορεί να απαιτηθούν.

- Δεν πραγματοποιείται εγκατάσταση, παραμετροποίηση ή επίδειξη μη αυθεντικών προγραμμάτων ή προγραμμάτων που δεν έχουν γίνει αγορά από το Πλαίσιο.*

- Δεν καλύπτονται αναλώσιμα μέρη των συσκευών.

- Προϊόντα που καλύπτονται από εγγύηση κατασκευαστή, υπόκεινται αποκλειστικά στους όρους της εγγύησης αυτής.

- Οι υπηρεσίες δεν περιλαμβάνουν backup, μεταφορά ή ανάκτηση αρχείων & δεδομένων.**

- Το Πλαίσιο δεν φέρει καμία ευθύνη για τα αποθηκευμένα δεδομένα, καθώς και για οποιαδήποτε άμεση ή έμμεση, προσθετική ζημιά προκύπτει από την απώλεια τους. Η ευθύνη φύλαξης ή αποθήκευσης των δεδομένων ανήκει αποκλειστικά στον πελάτη.

- Βλάβες εκτός εγγύησης ή εργασίες που δεν περιλαμβάνονται στα πακέτα και απαιτούν περαιτέρω χρόνο του προβλεπόμενου, χρεώνονται βάση τιμοκαταλόγου για κάθε μια επόμενη ώρα πέραν της προβλεπόμενης.

Η νέα μόδα...

αυτό το ''Προϊόντα που καλύπτονται από εγγύηση κατασκευαστή, υπόκεινται αποκλειστικά στους όρους της εγγύησης αυτής'' τι να θέλει να πεί ?? ένας σκληρός δίσκος π.χ. που καλύπτεται απο εγγύηση 3 ετών απο τον κατασκευαστή δεν υπόκειται στην δική τους εγγύηση ? Ε και ?

Καλό θα είναι να σταθμίσει σε ποίες περιπτώσεις, συνυπολογίζοντας τους όρους της εγγύησης έχει τελικά αυτή εφαρμογή στο προίον που θα αγοράσει. Μπορεί τελικά να ανακαλύψει ότι δεν είναι πανάκεια.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15616]cna[/MENTION] κατατοπιστικό το κείμενο σου και ομολογώ ότι δεν περίμενα ότι ισχύει κάτι τέτοιο.

Με άλλα λόγια το ΠΛΑΙΣΙΟ είναι καλυμμένο όσον αφορά το 1 έτος εγγύησης γιατί ως προϊόν αιχμής "η διάρκειά της εγγύησης μπορεί να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογικής άποψης"!

Αυτό που δεν κατάλαβα είναι πως συμπεραίνουμε ότι το ΠΛΑΙΣΙΟ δίνει εμπορική εγγύηση; Επειδή είναι το κατάστημα που κατασκευάζει και εμπορεύεται το προϊόν και δίνει δική του εγγύηση;

Link to comment
Share on other sites

Αν διαβάσεις προσεκτικά το link αναφέρω ξεκάθαρα ότι αν υπάρχει εγγύηση αυτή θα πρέπει να μας παραδίδεται γραπτώς και στα ελληνικά (είτε είναι από το Πλαίσιο είτε από τον κατασκευαστή). Οπότε ρωτάμε τον πωλητή εάν υπάρχει εμπορική εγγύηση ή κοιτάμε στο site του Πλαισίου μήπως δούμε κάποια αναφορά. Αν το site αναφέρει ότι το προϊόν έχει εγγύηση αλλά ο πωλητής συμπεριφερθεί διαφορετικά τότε μιλάμε για έλλειψη συνομολογούμενης ιδιότητας και έχουμε το δικαίωμα να επιστρέψουμε το προϊόν και να πάρουμε τα λεφτά μας πίσω. :)

Επίσης και η Apple είναι καλυμμένη όταν δίνει 1 χρόνο εγγύηση στα iphone/ipad. Ο λόγος που διώχθηκε νομικά στην Ιταλία και σε άλλες χώρες δεν είχε να κάνει με την διάρκεια της εγγύησης αλλά με τον τρόπο που προσπάθησε να αναγκάσει τους αγοραστές να προβούν σε αγορά της option για ένα επιπλέον έτος εγγύησης.

[MENTION=1167]colt3003[/MENTION]: η απαίτηση του νόμου για τις εμπορικές εγγυήσεις (όταν υφίστανται) είναι να μην έχουν τέτοιους όρους και περιορισμούς που να τις καθιστούν τελικά ανεφάρμοστες. Έχω στο μυαλό 1-2 περιπτώσεις εγγυήσεων που τρέχουν αυτήν την στιγμή στο εμπόριο: τα κινητά που υποτίθεται ότι αντέχουν σε νερό για διάστημα μέχρι 30 λεπτά. Στην εγγύηση αναφέρεται ότι αν βρεθεί υγρασία στο εσωτερικό του κινητού τότε δεν καλύπτεται από την εγγύηση κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την συνομολογούμενη ιδιότητα. Το ορθό θα ήταν να αναφέρεται η ύπαρξη υγρασίας εφόσον διαπιστωθεί ότι ανοίχτηκε το καπάκι του κινητού.

Link to comment
Share on other sites

Ομιλώ ως παθών.

αγοράζοντας ένα κινητό τηλέφωνο απο πολυκατάστημα του χώρου, ο πωλητής ήτω αφορητα φορτικός για το ''πακέτο επέκτασης εγγύησης''. Υπέκυψα.

Στο σπίτι, ανοίγοντας το πακέτο βρέθηκα μπορστά σε μια πυκνογραμμένη φυλάδα, που τελικά με άφησε με την εντύπωση ότι το ''πακέτο επέκτασης'' -τουλάχιστον όσον αφορά ένα τηλέφωνο- έιναι δώρον άδωρον. Για ένα pc όμως που αποτελείται απο αφαιρούμενα υποσυστήματα, απο διαφορετικούς κατασκευαστές, και πιθανόν με διαφορετικές πολιτικές εγγύησης, ή ύπαρξη ενός ''πακέτου επέκτασης εγγύησης'' φρονώ πως θα πρέπει να αντιμετωπισθεί με επιφυλακτικότητα. Κάπου ίσως και να αξίζει, κάπου πάλι ίσως όχι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν αγοράζουμε από όσους δίνουν 1 έτος εγγύηση π.χ. laptop. Προτιμάμε τις διετείς και έτσι θα πεισθούν και οι υπόλοιποι να δίνουν παραπάνω. Αν αποκτήσουμε καταναλωτική συνείδηση, πολλά μπορούν να αλλάξουν

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

ετσι οπως βγαινουν συνεχεια συσκευες κ οι παλιες εξαφανιζονται οταν περασει ο καιρος δε θα υπαρχει δειγμα απο ανταλακτικα η αλλη συσκευη για να σου δωσουν εγω πχ καποτε αγορασα ενα mp3 που δε λειτουργουσε καν κ απο το σερβις μου εδωσαν αλλο καλυτερο αν τους πεισεις να σου δωσουν αλλο εχει καλως.

Link to comment
Share on other sites

Οπότε το συμπέρασμα είναι ότι το ΠΛΑΙΣΙΟ και κάθε ΠΛΑΙΣΙΟ έχει το δικαίωμα να πουλάει με 1 χρόνο εγγύηση τα laptop του και αν θες αγοράζεις. Σωστά;

Παλιότερα που το είχα ψάξει δεν είχα καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα. Αν το κυνηγήσεις νομικά είναι υποχρεωμένοι για 2ετή εγγύηση.

Από 'κει και πέρα, σαφώς και δεν αγοράζουμε laptop με μονοετή εγγύηση.

Link to comment
Share on other sites

για παραδειγμα πριν απο μερικα χρονια ειχα παρει μια καρτα μνημης 2γκιγκα 7 ευρω που δεν ηταν ουτε κλας 4 κ τωρα δε λειτουργει παντα αυτη τωρα να τη παω πισω να μου δωσουν τι? δε θα αξιζει φραγκο μετα απο τοσο καιρο αφου εχουν βγει αλλες καρτες μεγαλυτερης χοριτηκοτητας κ γρηγοροτερες που κανουν μολις 10 ευρω πες

Link to comment
Share on other sites

Σωστά, αν έχεις καταλάβει τη διάκριση μεταξύ εμπορικής εγγύησης και ευθύνης του πωλητή από την πώληση, διατάξεων προστασίας του καταναλωτή για αγορές εξ' αποστάσεως και τυχόν άλλων νόμων.

Όλα αυτά περί εγγυήσεων δεν περιορίζουν π.χ. την ευθύνη του πωλητή από την πώληση όπως ορίζεται στις διατάξεις που παραπέμπει ο Wizard. Αυτή παραμένει διετής ό,τι κι αν λένε οι υπάλληλοι ή το website.

Γενικά μιλώντας:

- Αν καλύπτεις τις προϋποθέσεις για την επιστροφή εντός 14ήμερου κι επιστροφή χρημάτων (δηλαδή αγορά από απόσταση, επιστροφή στην αρχική κατάσταση κλπ) σε συμφέρει να ακολουθήσεις αυτόν το δρόμο γιατί είναι απλούστερος, συντομότερος και κυρίως σου δίνει τη δυνατότητα να αποφύγεις οποιαδήποτε αιτιολογία.

- Αν καλύπτεις τις προϋποθέσεις των σχετικών νόμων τους οποίους δεν μπορούν να παραμερίσουν, ακολουθείς αυτό το δρόμο.

- Αν δεν καλύπτεσαι από τίποτε από τα παραπάνω, τότε ακολουθείς το δρόμο της εμπορικής τους εγγύησης όπου έχουν μεγαλύτερο περιθώριο να κάνουν τα δικά τους, όσο δεν ακουμπούν τα δυο παραπάνω κι όσο τηρούν αυτά που υπόσχονται με την εμπορική εγγύηση.

Για να μπλέξει ακόμη περισσότερο το πράγμα, καλό είναι να λαμβάνεις υπόψιν και να χρησιμοποιείς αν σου προσφέρεται η δυνατότητα τυχόν εμπορικές πρακτικές πωλητών/κατασκευαστών, αντιπροσώπων οι οποίοι σε μερικές περιπτώσεις σου προσφέρουν ικανοποίηση ακόμη κι αν οι περιστάσεις δεν τους αναγκάζουν να το κάνουν. (σε στυλ «καλά πάρε αυτό που θες να μη σε ακούω», «πάρε αυτό που θες για να μη σε χάσω από πελάτη»)

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα,

Σε ερώτηση που είχα κάνει στην Γ.Γ καταναλωτή σχετικα με την υποχρεωτική εγγύηση 2 χρόνων μου απάντησαν γραπτώς με το παρακάτω.

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με υποχρέωση παροχής εγγύησης και διάρκεια αυτής»

Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού, σας γνωρίζουμε ότι όσον αφορά την υποχρέωση παροχής εγγύησης ισχύουν οι διατάξεις του Νόμου 2251/94 (ΦΕΚ191/Α/16-11-94) «Περί Προστασίας Καταναλωτών» και ειδικότερα οι διατάξεις του άρθρου 5 «Πώληση καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις», όπως αυτές τροποποιήθηκαν και ισχύουν, στις οποίες ορίζεται ότι : «…σε περίπτωση προμήθειας καινουργών προϊόντων με μακρά διάρκεια ζωής (διαρκή καταναλωτικά αγαθά), η παροχή γραπτής εγγύησης είναι υποχρεωτική. Η εγγύηση πρέπει να περιλαμβάνει, με απλή, ευανάγνωστη και κατανοητή διατύπωση στην ελληνική γλώσσα, τουλάχιστον την επωνυμία και τη διεύθυνση του εγγυητή, το προϊόν στο οποίο αναφέρεται η εγγύηση, το ακριβές περιεχόμενό της, τη διάρκειά της και την έκταση της εδαφικής ισχύος της. Στην εγγύηση πρέπει να δηλώνονται, με σαφήνεια και πληρότητα, τα δικαιώματα που έχει ο καταναλωτής σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο και να διευκρινίζεται ότι τα δικαιώματα αυτά δεν θίγονται από την εγγύηση. Η εγγύηση πρέπει να είναι σύμφωνη με τους κανόνες της καλής πίστης και να μην αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων…».

Ο Ν.3043/02, Κεφάλαιο Α’ «ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων και συναφείς διατάξεις», ως ισχύει, τροποποιεί τα άρθρα 534-537 και 540-561 του Αστικού Κώδικα και αναφέρεται στο δικαίωμα του αγοραστή να διεκδικήσει, ενώπιον των δικαστηρίων, την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος ή την υπαναχώρησή του από τη σύμβαση, λόγω πραγματικού ελαττώματος του προϊόντος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας κατά τη στιγμή της παράδοσης αυτού.

Ειδικότερα, το άρθρο 540 του Α.Κ., ορίζει ότι : «σε περίπτωση ευθύνης του πωλητή για πραγματικό ελάττωμα ή για έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας ο αγοραστής δικαιούται κατ’ επιλογή του: 1) να απαιτήσει χωρίς επιβάρυνσή του τη διόρθωση ή αντικατάσταση του πράγματος με άλλο … 2) να μειώσει το τίμημα 3) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση…».

Σύμφωνα με το άρθρο 554 του Α.Κ. «Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά».

Κατόπιν των ανωτέρω, η διετής παραγραφή αφορά τα αναφερόμενα στον Αστικό Κώδικα δικαιώματα του αγοραστή και δεν αποτελεί ελάχιστη υποχρεωτική διάρκεια εμπορικής εγγύησης.

Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω, μετά και την παράθεση του netcrawler, να καταλάβαμε όλοι την διαφορά ανάμεσα στην εμπορική εγγύηση και στα όσα ορίζει ο νόμος και η αντίστοιχη οδηγία της ΕΕ.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το άρθρο 554 του Α.Κ. «Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά».

Δηλαδή αυτό τι σημαίνει; Ότι ναι μεν μπορεί να σου δώσει 1 χρόνο εγγύηση π.χ. για ένα laptop, αλλά εσύ έχεις δικαίωμα να τον πας στα δικαστήρια μέχρι τη διετία; Δεν καταλαβαίνω...

Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να τον πας στα δικαστήρια για κατασκευαστικά ελαττώματα και έλλειψη ιδιοτήτων (και μόνο αυτά). Η εμπορική εγγύηση συνήθως καλύπτει και άλλα πράγματα (πχ σκληρή χρήση ή φυσιολογική φθορά υλικών).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.