Jump to content



E shop και εγγύηση


AIRETIKOS

Recommended Posts

Όχι αναγκαστικά. Αν, δηλαδή, έχει τμήμα ελέγχου και επισκευών δεν υποχρεούται να το αποστείλει στον κατασκευαστή. Βέβαια, το πράγμα περιπλέκεται κάπως, εάν ταυτόχρονα "τρέχει" και εμπορική εγγύηση από τον κατασκευαστή (που υπερκαλύπτει σε διάρκεια και σε όρους τα όσα ορίζει ο 3043) σύμφωνα με την οποία όλες οι εργασίες συντήρησης/επισκευής θα πρέπει να γίνονται μόνο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία/τμήματα. Τότε θα πρέπει να ελέγξουμε κατά πόσον το τμήμα επισκευών του καταστήματος είναι εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή ώστε να μην χάσουμε την εμπορική εγγύηση.

Link to comment
Share on other sites

ισχύουν όλες οι σχετικές διατάξεις, είτε αυτές του ΑΚ (όπως έχουν τροποποιηθεί με το νόμο που αναφέρεις) είτε των υπολοίπων νόμων (υπάρχουν στα διάφορα σχετικά threads βαριέμαι να ψάξω νούμερα).

Όλα αυτά αναφέρονται σε διάφορα πράγματα: πωλήσεις εξ' αποστάσεως, ευθύνες πωλητών, κατασκευαστών, αντιπροσώπων, εισαγωγέων, διανομέων, ελαττώματα κ.λ.π.

Ο ενδιαφερόμενος σε περίπτωση που καλύπτεται από περισσότερες καλό είναι να χρησιμοποιεί όποια κρίνει ότι τον συμφέρει περισσότερο. Κάμποσα από αυτά δεν είναι διαζευτικά, δηλαδή μπορείς να πας στον έναν ή σε περισσότερους. Απλώς σε περίπτωση που πας σε περισσότερους δεν θα ικανοποιηθείς πολλές φορές αλλά μόνο μία από όλα.

ΠΚ δεν μας αφορά εδώ πέρα (ΠΚ= φυλακή για να το γράψω απλοϊκά αν και όχι ακριβώς). Όλα όσα συζητάμε αστικές διαφορές είναι.

Στην αρχική ερώτηση του φίλου, εφόσον ισχύουν τυχόν όροι που ζητά η Coolermaster (ο απλούστερος τρόπος να το τσεκάρεις είναι όπως σου υπέδειξε ο Wizard) έχεις 5 χρόνια εγγύηση από την Coolermaster στην οποία και απευθύνεσαι σε περίπτωση προβλήματος κι αυτοί σου υποδεικνύουν τα περαιτέρω.

Άσχετα με αυτό έχεις για 2 χρόνια την προστασία με βάση τις διατάξεις για ευθύνη του πωλητή από την πώληση (αυτές που έδειξε ο cna) όπου σε περίπτωση χρήσης τους απευθύνεσαι στο e-shop, τυχόν περαιτέρω προστασία όπως την υπόσχεται το e-shop (μη φας έχουμε γλάρο, πάντως δε μπορούν να μειώσουν τα προβλεπόμενα από το νόμο, μπορούν να τα επεκτείνουν) καθώς και οποιαδήποτε προστασία από τις διατάξεις για πώληση εξ' αποστάσεως εφόσον η αγορά γίνει online, τηλεφωνικά κ.λ.π. (στο τελευταίο αυτό πάει π.χ. το δικαίωμα να αλλάξεις γνώμη και να επιστρέψεις το πράγμα εντός των 15 ημερών χωρίς κανένα DOA ξεDOA).

Link to comment
Share on other sites

Όχι αναγκαστικά. Αν, δηλαδή, έχει τμήμα ελέγχου και επισκευών δεν υποχρεούται να το αποστείλει στον κατασκευαστή. Βέβαια, το πράγμα περιπλέκεται κάπως, εάν ταυτόχρονα "τρέχει" και εμπορική εγγύηση από τον κατασκευαστή (που υπερκαλύπτει σε διάρκεια και σε όρους τα όσα ορίζει ο 3043) σύμφωνα με την οποία όλες οι εργασίες συντήρησης/επισκευής θα πρέπει να γίνονται μόνο από εξουσιοδοτημένα συνεργεία/τμήματα. Τότε θα πρέπει να ελέγξουμε κατά πόσον το τμήμα επισκευών του καταστήματος είναι εξουσιοδοτημένο από τον κατασκευαστή ώστε να μην χάσουμε την εμπορική εγγύηση.

Αυτό που ήθελα να πω είναι το εξής: Αν έχω πρόβλημα με το Χ προϊόν, έχει δικαίωμα το κατάστημα πώλησης να μου πει να απευθυνθώ στην εταιρία/αντιπροσωπεία; Δεν υποχρεούνται αυτοί να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες; Πχ μεταφορά του προϊόντος (αν χρειάζεται) στον κατασκευαστή;

Link to comment
Share on other sites

πρόβλημα με το Χ προϊόν = θεωρώ ότι μιλάς για ελάττωμα.

στη διετία έχουν αυτοτελή ευθύνη του πωλητή από την πώληση ανεξάρτητα από κατασκευαστές, αντιπροσωπείες και παρόμοια.

Από εκεί και πέρα ισχύει ό,τι έχουν υποσχεθεί, αν ο κατασκευαστής έχει υποσχεθεί διαφορετικά τότε πας στον κατασκευαστή.

Πρακτικά μιλώντας ενδέχεται να σε συμφέρει ή όχι να πας στον αντιπρόσωπο ακόμη κι αν μπορείς να διεκδικήσεις από αυτούς. Είναι κατά περίπτωση, ποιος είναι πιθανότερο να σε εξυπηρετήσει καλύτερα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που ήθελα να πω είναι το εξής: Αν έχω πρόβλημα με το Χ προϊόν, έχει δικαίωμα το κατάστημα πώλησης να μου πει να απευθυνθώ στην εταιρία/αντιπροσωπεία; Δεν υποχρεούνται αυτοί να κάνουν τις απαραίτητες ενέργειες; Πχ μεταφορά του προϊόντος (αν χρειάζεται) στον κατασκευαστή;

Έτσι όπως θέτεις το πρόβλημα θα σου απαντήσω ότι εξαρτάται από τον τύπο του προβλήματος και από την ύπαρξη ή μη εμπορικής εγγύησης εκ μέρους του καταστήματος, του κατασκευαστή κλπ.

Παράδειγμα: 1) Αγόρασα πριν 1,5 χρόνο έναν σκληρό δίσκο 1ΤΒ. Σήμερα κοντεύω να τον γεμίσω αλλά μόλις άρχισε να γράφει στα τελευταία 200GB ελεύθερου χώρου άρχισε να εμφανίζει διάφορα προβλήματα (αδυναμία εγγραφής κλπ). Τί κάνω;

Αυτή η κατάσταση μπορεί να υποδεικνύει την ύπαρξη κατασκευαστικού σφάλματος σε αυτούς του τελευταίους τομείς του δίσκου, οπότε είναι υποχρέωση του καταστήματος να ερευνήσει το πρόβλημα. Οποιαδήποτε διαδρομή έρευνας κι αν ακολουθήσει επιβαρύνει το ίδιο εκτός κι αν καταφέρει να αποδείξει ότι το πρόβλημα προέρχεται από κακή χρήση και όχι από κατασκευαστικό ελάττωμα (συνήθως τα καταστήματα κάνουν τα αδύνατα δυνατά ώστε να αποδείξουν κάτι τέτοιο).

2) Πριν από 1,5 χρόνο αγόρασα έναν δίσκο 1ΤΒ. Σήμερα, μετά από αλλεπάλληλες εγγραφές/διαγραφές αρχείων άρχισε να μου εμφανίζει bad sectors. Τί κάνω;

Αυτό το πρόβλημα προφανώς δεν μπορεί να αποδοθεί σε κατασκευαστικό ελάττωμα καθώς μέχρι σήμερα μπορούσες να κάνεις εγγραφές στον δίσκο. Δεν καλύπτεται, δηλαδή, από την κατά νόμο εγγύηση οπότε δεν είναι υποχρεωμένο το κατάστημα πώλησης να ασχοληθεί με το ζήτημα. Σε αυτήν την περίπτωση εξετάζουμε ποιος παρέχει εμπορική εγγύηση που μπορεί να μας καλύπτει. Εάν προσφέρει και το κατάστημα και ο κατασκευαστής εξετάζουμε τί θα είναι καλύτερο για εμάς να πράξουμε. Εάν το κατάστημα δεν προσφέρει εγγύηση αλλά προσφέρει ο κατασκευαστής τότε προφανώς και είναι δικαίωμά του να μας παραπέμψει στον κατασκευαστή.

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15616]cna[/MENTION] νομίζω το περιπλέκεις άνευ λόγου:

«) Πριν από 1,5 χρόνο αγόρασα έναν δίσκο 1ΤΒ. Σήμερα, μετά από αλλεπάλληλες εγγραφές/διαγραφές αρχείων άρχισε να μου εμφανίζει bad sectors. Τί κάνω;

Αυτό το πρόβλημα προφανώς δεν μπορεί να αποδοθεί σε κατασκευαστικό ελάττωμα καθώς μέχρι σήμερα μπορούσες να κάνεις εγγραφές στον δίσκο. Δεν καλύπτεται, δηλαδή, από την κατά νόμο εγγύηση οπότε δεν είναι υποχρεωμένο το κατάστημα πώλησης να ασχοληθεί με το ζήτημα.»

δε συμφωνώ μαζί σου ότι δεν καλύπτεται από τον πωλητή ούτε αντιλαμβάνομαι τη διαφορά με την πρώτη περίπτωση που αναφέρεις. Τίποτα «προφανές» δεν υπάρχει, υποθέσεις κάνεις και στη μία και στην άλλη περίπτωση. Ειδικά με δίσκους νομίζω τους αλλάζουν οι περισσότεροι σχετικά εύκολα κυρίως επειδή οι ίδιες οι κατασκευάστριες τους αλλάζουν σε αυτούς χωρίς πολλά πολλά.

Link to comment
Share on other sites

Κατασκευαστικό ελάττωμα θεωρείται αυτό το οποίο παρουσιάζεται από την πρώτη φορά χρήσης. Στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι ένα πρόβλημα που δεν παρουσιάστηκε με την πρώτη χρήση του δίσκου αλλά στην πορεία, είναι πρόβλημα λόγω χρήσης και άρα, ως τέτοιο, δεν το καλύπτουν οι διατάξεις του νόμου αλλά η εμπορική εγγύηση...

Link to comment
Share on other sites

«Κατασκευαστικό ελάττωμα θεωρείται αυτό το οποίο παρουσιάζεται από την πρώτη φορά χρήσης.»

δε νομίζω να ισχύει αυτό, αν έχεις κάποιο στοιχείο (νομολογία κατά προτίμηση) θα ήθελα να το δω.

Link to comment
Share on other sites

Ομολογώ πως δεν μου είναι εύκολο να βρω νομολογία, ως μη όντας δικηγόρος. Καταλαβαίνω, όμως, την πηγή της αντίρρησης σου, η οποία μάλλον είναι στην βάση ότι μπορεί για παράδειγμα μια ελαττωματική κεφαλή να προκαλέσει μακροπρόθεσμα βλάβη στα platters του δίσκου. Σε αυτήν την περίπτωση προφανώς και δεν μας καλύπτει ο ορισμός που έδωσα. Έθεσα έτσι τα παραδείγματα αφενός επειδή οι υποπεριπτώσεις είναι άπειρες και αφετέρου επειδή ήθελα να απλοποιήσω, κατά το δυνατόν, τα πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

ακριβώς αυτό που λες στο τέλος είναι το σκεπτικό μου. Σημείωσε ότι οι διατάξεις αυτές αναφέρονται σε ένα σωρό προϊόντα. Φαντάσου ένα σφυρί που με την πέμπτη φορά ξεκολάει, ένα ρούχο που στο δεύτερο πλύσιμο ξεβάφει ή ξεφτίζει κ.λ.π. Αν δηλαδή ένα αντικείμενο πωλείται για να χρησιμοποιηθεί 200 φορές κι αυτό κλατάρει στις 5...

Έτσι κι αλλιώς στην δική σου δεύτερη περίπτωση λογικά καλύπτεσαι από την κατασκευάστρια, θα σου έλεγα να πας τρέχοντας για αλλαγή.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.