Jump to content



E shop και εγγύηση


AIRETIKOS

Recommended Posts

Καλήμερα,όσο και μη θέλω να ψωνίσω από το E-shop όλο και κάτι βάζει σε καλή

τιμή και με τσιτώνει.Το θέμα μου είναι με τις εγγυήσεις,δηλαδή σε προϊόντα

που κατασκευαστής δίνει 5 χρόνια εγγύηση στη σελίδα του E shop βλέπω 2 χρόνια.

Παράδειγμα,μετά την ιστορία με το αερόθερμο όταν μου έκοψαν πιστωτικό παρήγγειλα

αυτό το οποίο λέει ότι έχει 2 χρόνια εγγύηση,όταν το πήρα είδα πάνω στο κουτί 5 year warranty.

To ίδιο βλέπω και σε τροφοδοτικά της cooler master,ο κατασκευαστής λέει 5 και το E shop 2...

Πρόκειται για "λάθος" η το κατάστημα κοιτάει να απαλλαγεί από το βάρος της εγγύησης?

Link to comment
Share on other sites

στειλε mail και πες τους ότι το προϊόν ποσο εγγύηση έχει .

είχα παραγγείλει την silver arrow cpu cooler μετά από λίγο πρόσεξα ότι είχε 5 χρονια εγγύηση το e-shop έλεγε 1 χρόνος. έστειλα mail και σε λίγη ώρα διορθώθηκε :)

Link to comment
Share on other sites

THERMALRIGHT SILVERARROW SB-E EXTREME CPU COOLER - - και από ότι βλέπω ξανά πήγε στον 1 χρόνο :p δεν πειράζει με mail θα ξανά ανεβεί η εγγύηση

Στο Site θα ανέβει, η πίεσή σου μην ανέβει όταν και αν την χρειαστείς...

Link to comment
Share on other sites

Μίλησα με το κατάστημα και μου είπε ότι έχει γίνει λάθος και έχει 5 χρόνια εγγύηση το

τροφοδοτικό.Για τον θερμοπομπό μου είπε οτι ο κατασκευαστής μπορεί να δίνει 5

χρονιά άλλα το εσοπ καλύπτει τα 2:jester::jester::jester:

Link to comment
Share on other sites

Για τα πρώτα 2 χρόνια είναι υπεύθυνο το eshop, για τα επόμενα 3 χρόνια εφόσον καλύπτονται από κάποια εταιρία θα πρέπει να απευθυνθείς άμεσα με αυτή για την εγγύηση. Απλά μαθηματικά :p

Link to comment
Share on other sites

Θα τους πάρω αύριο ένα τηλ γιατί με ψήνει πολύ αυτό
Για τα πρώτα 2 χρόνια είναι υπεύθυνο το eshop, για τα επόμενα 3 χρόνια εφόσον καλύπτονται από κάποια εταιρία θα πρέπει να απευθυνθείς άμεσα με αυτή για την εγγύηση. Απλά μαθηματικά

Αν καταλήξεις σε αυτό, ή όποιο άλλο CM, ξεχνάς το eshop όσον αφορά στην εγγύηση. Αντί να μπλέξεις, μιλάς απευθείας με αυτούς: http://www.facebook.com/CoolerMasterHellas

Link to comment
Share on other sites

Βάσει νόμου η εμπορική εγγύηση δεν είναι υποχρεωτική. Ο καθένας (πωλητής, εισαγωγεάς, κατασκευαστής) μπορεί να ορίσει οποιοδήποτε διάστημα εγγύησης θέλει, αν φυσικά θέλει να δώσει εγγύηση. Από την άλλη ο πωλητής (και μόνον αυτός) είναι υποχρεωμένος να ασχοληθεί με τα κατασκευαστικά ελαττώματα του προϊόντος (εφόσον αυτό έχει τέτοια ελαττώματα και εμφανιστούν κάποια στιγμή) για διάστημα 2 ετών από την αγορά του προϊόντος. Ως εκ τούτου δεν κάνει κάτι παράλογο το e-shop. Η δική του εγγύηση ορίζεται στα 2 χρόνια και του κατασκευαστή στα 5. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι έχει κανείς την ευχέρεια να πάει στο eshop (μέσα στα 2 χρόνια της δικής του εγγύησης) αντί να τρέχει στον κατασκευαστή.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή με απλά μαθηματικά ο κάθε πωλητής κάνει οτι γουστάρει και ακυρώνει τον ίδιο τον

κατασκευαστή.Σαν να λέμε οτι ο Χ κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Κορέα δίνει 7 χρόνια

εγγύηση αλλά ο Ελληνας πωλητής σου λέει 2 χρόνια και αν χαλάσει μετά να το στείλω στη

Κορέα.

Link to comment
Share on other sites

Είναι ο νόμος 3043/2002 τον οποίον μπορείτε να βρείτε εδώ: Νόμος 3043/2002 . Χρειάζεται μόνο λίγη προσοχή στο να ξεχωρίσουμε την εμπορική εγγύηση από την κατά νόμο εγγύηση, η οποία αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο σε κατασκευαστικά σφάλματα ή/και σε παραπλανητική διαφήμιση κλπ και όχι σε εγγύηση καλής λειτουργίας...

[MENTION=19379]AIRETIKOS[/MENTION]: κάπως έτσι είναι φίλε μου με την διαφορά ότι εφόσον ο κατασκευαστής δίνει 7 χρόνια εγγύηση τότε μπορείς, εάν το θέλεις, να απευθυνθείς κατευθείαν στον ίδιο και να μην εμπλακείς με τον πωλητή.

Link to comment
Share on other sites

Είναι ο νόμος 3043/2002 τον οποίον μπορείτε να βρείτε εδώ: Νόμος 3043/2002 . Χρειάζεται μόνο λίγη προσοχή στο να ξεχωρίσουμε την εμπορική εγγύηση από την κατά νόμο εγγύηση, η οποία αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο σε κατασκευαστικά σφάλματα ή/και σε παραπλανητική διαφήμιση κλπ και όχι σε εγγύηση καλής λειτουργίας...

Εκτός από τον ΠΚ, υπάρχει και ο ΑΚ, που αναφέρει κι άλλα πράγματα. Αυτοί εδώ που το έχουν ψάξει αρκετά, υποστηρίζουν διαφορετική εκδοχή:

«Είναι λοιπόν παντελώς παράνομη η πρακτική των καταστημάτων να παραπέμπουν τους καταναλωτές στην αντιπροσωπεία, καθώς και να τους “φορτώνουν” με έξοδα αποστολής και επισκευής. Όσο όμως αγνοούν τα δικαιώματά τους παραμένουν απροστάτευτοι απέναντι στην αυθαιρεσία»
- Δεν αποδεχόμαστε παράνομες προθεσμίες

Τα καταστήματα ηλεκτρονικών θέτουν κατά καιρούς διάφορες προθεσμίες (π.χ. «αντικαθιστούμε τις ελαττωματικές συσκευές αν επιστραφούν μέσα σε 14 ημέρες» ή «εγγύηση για έναν χρόνο» ). Αυτές δεν είναι δεσμευτικές για τον καταναλωτή, καθώς ο Αστικός Κώδικας (άρθρο 554) προβλέπει ότι για όλα ανεξαρτήτως τα ελαττωματικά προϊόντα η επισκευή γίνεται δωρεάν μέσα στα πρώτα δύο χρόνια.

- Δεν «τρομάζουμε» από προσχηματικές αιτιολογίες

Συνήθης πρακτική των καταστημάτων είναι να ισχυρίζονται ότι η βλάβη οφείλεται σε συμπεριφορά του καταναλωτή (π.χ. «το κινητό σας έπεσε στο πάτωμα» ή «εισήλθε υγρασία στο λάπτοπ σας» ). Οι εν λόγω αιτιολογίες είναι στην πλειονότητα τους προσχηματικές με σκοπό να αποφύγει το κατάστημα την ευθύνη για την επισκευή. Να θυμάστε ότι ο καταναλωτής δεν είναι υποχρεωμένος να αποδείξει την αιτία της βλάβης αλλά αντιστρόφως, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, τεκμαίρεται ότι το ελάττωμα είναι κατασκευαστικό, εκτός αν το κατάστημα αποδείξει ατράνταχτα ότι έφταιγε ο καταναλωτής.

Πηγή: Πώς προστατευόμαστε από τις πρακτικές του εμπορίου αν αγοράσουμε ελαττωματική συσκευή, ηλεκτρική ή ηλεκτρονική

Link to comment
Share on other sites

Μα ο 3043 είναι μέρος του αστικού κώδικα. Η πραγματικότητα είναι ότι η ευρωπαϊκή οδηγία, την οποία προσπαθεί να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία ο 3043 λέει κάπως διαφορετικά πράγματα από τον ίδιο το νόμο. Γενικά είναι πιο αυστηρή σε ορισμένα θέματα. Παρ' όλα αυτά, συγχέεις και πάλι την κατά νόμο εγγύηση με την εμπορική. Στο άρθρο 3 του Ν.3043 διαβάζουμε "όταν παρέχεται εγγύηση στον καταναλωτή...". Γιατί λέει "όταν" και δεν λέει "πρέπει"; Διότι εδώ γίνεται αναφορά στην εμπορική εγγύηση την οποίαν μπορεί να παρέχει είτε ο κατασκευαστής είτε ο πωλητής είτε ο εισαγωγέας είτε όλοι οι παραπάνω μαζί.

Αυτό στο οποίο αναφέρονται οι παραθέσεις που έκανες αφορούν τις υποχρεώσεις του πωλητή (και μόνο) έναντι του καταναλωτή και αναφέρονται αποκλειστικά και μόνο σε κατασκευαστικά ελαττώματα και σε έλλειψη συνομολογούμενων ιδιοτήτων (πχ σου πουλάνε ένα κινητό και σου λένε ότι έχει GPS αλλά τελικά δεν έχει).

Πάντως δεν λένε κάτι διαφορετικό από αυτό που είπα κι εγώ εφόσον διακρίνουμε τις 2 διαφορετικές εγγυήσεις - εμπορική και κατά νόμο (στην ευρωπαϊκή οδηγία γίνεται διάκριση μεταξύ του warranty και του guarantee).

Για να γίνω πιο σαφής:

1) Το κάθε κατάστημα πώλησης είναι υπόχρεο έναντι του καταναλωτή για κατασκευαστικά σφάλματα και ελλείψεις συνομολογούμενων ιδιοτήτων για διάστημα δύο ετών από την ημερομηνία αγοράς.

2) Εάν το σφάλμα ή η έλλειψη διαπιστωθεί εντός έξι μηνών από την αγορά τότε τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την στιγμή της παράδοσης του προϊόντος στον καταναλωτή (ως εκ τούτου τα "14 ημέρες DOA" δεν έχουν νόημα εάν μιλάμε για κατασκευαστικά σφάλματα αλλά μας καλύπτουν εάν πρόκειται για προβλήματα που προέρχονται από κακή χρήση του προϊόντος ανάλογα πάντα και με τους όρους που τα συνοδεύουν).

3) Εμπορική εγγύηση προϊόντος μπορεί να δώσει οποιοσδήποτε: είτε ο πωλητής, είτε ο κατασκευαστής είτε ο εισαγωγέας/αντιπρόσωπος, εφόσον φυσικά το επιθυμούν. Εφόσον δώσουν εμπορική εγγύηση τότε αυτή θα πρέπει να καλύπτει τουλάχιστον τα όσα αναφέρει ο 3043. Η διάρκειά της πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής των προϊόντων ενώ ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής τότε θα πρέπει η διάρκεια να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίον αναμένεται να είναι σύγχρονα από τεχνολογικής άποψης. Το τελευταίο "καλύπτει" νομοθετικά την εγγύηση ενός έτους που δίνει η Apple για τα προϊόντα της. Η καταδίκη της Apple στην Ιταλία αφορά παραπλανητική διαφήμιση, κατά την οποία δεν έκανε ευδιάκριτο στον καταναλωτή ότι ο νόμος τον καλύπτει για 2 χρόνια αναφορικά με κατασκευαστικά ελαττώματα, ώστε να τον πείσει να αγοράσει το πακέτο πρόσθετης κάλυψης εγγύησης που έδινε η ίδια.

Να μην ξεχάσω να αναφέρω και κάτι σημαντικό: εάν ένα προϊόν ή κάποιο τμήμα του αντικαθίσταται στα πλαίσια μιας εγγύησης τότε το προϊόν ή το τμήμα που αντικαταστάθηκε έχει τόση εγγύηση όση η αρχική. Εάν, δηλαδή, αλλάξω έναν σκληρό δίσκο που είχε 3 χρόνια εγγύηση τότε ο νέος δίσκος έχει και αυτός 3 χρόνια εγγύηση ασχέτως εάν στο ενδιάμεσο μείωσε η εταιρία την εγγύηση στο 1 έτος.

Link to comment
Share on other sites

...Η δική του εγγύηση ορίζεται στα 2 χρόνια και του κατασκευαστή στα 5. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι έχει κανείς την ευχέρεια να πάει στο eshop (μέσα στα 2 χρόνια της δικής του εγγύησης) αντί να τρέχει στον κατασκευαστή.

Δεν ισχύει ότι το κατάστημα πώλησης πρέπει να μεταφέρει το προϊόν στον κατασκευαστή;

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.