Jump to content



Οι ψηφιακές μας φωτογραφίες, δοκιμές κλπ #2 (photolab 2)


Recommended Posts

μιας και το εφερε η κουβεντα...

[MENTION=51]jax7480[/MENTION] μπορεις να δοκιμασεις ποση ταχυτητα πιανεις ανεβαζοντας το raw της τελευταιας??(Edinburgh):p

Είσαι ατυχήσασας, γιατί φόρμαρα την κάρτα και τα RAW δεν τα κράτησα (ξέρω, ντροπή).

Link to comment
Share on other sites

Θα σου άρεσε καλύτερα η φωτογραφία αυτή :

Να είναι κάπως έτσι;

alexopus6-flag-5-0-4-tonemapped-10937.jpg

Αν ναι..... μήπως ....

θα πρέπει να ξαναδείς το θέμα με τις εύκολες και δύσκολες φωτογραφίσεις ? :)

ναι ακριβως ετσι θα μου αρεσε μου αρεσουν τα εντονα χρωματα οστοσο δε το ηξερα οτι τα ματια προσαρμοζονται αναλογα με τη φωτεινοτητα του περιβαλλοντος...

Link to comment
Share on other sites

ναι ακριβως ετσι θα μου αρεσε μου αρεσουν τα εντονα χρωματα οστοσο δε το ηξερα οτι τα ματια προσαρμοζονται αναλογα με τη φωτεινοτητα του περιβαλλοντος...

The iris constricts or dilates to decrease or increase the amount of light that the retina receives. This is because the sensitive cells that make up the retina are easily stimulated. An example: You wake up and turn on the lights, suddenly it becomes apparent that this was a bad idea because now your eyes hurt. This is because your pupils were fully dilated and your retinal cells were severely overstimulated. Another example: You are walking around in bright daylight and then walk inside a room with no windows and dim light, suddenly everything is harder to see until about 10 minutes later when 'your eyes adjust'. This is your pupil relaxing, allowing in more light so the retina can be further stimulated, in essence allowing you to see better. (The process is so much more complicated than that but this is about the iris, not the retina) The retina sends feed back information about how much it is stimulated to the brain, the brain then 'tells' the iris to dilate or constrict depending upon the level of stimulation. This is a complex process involving many parts of the brain from the Occipital lobe, to the somato-sensory cortex, to the cerebellum.

Link to comment
Share on other sites

ναι ακριβως ετσι θα μου αρεσε μου αρεσουν τα εντονα χρωματα οστοσο δε το ηξερα οτι τα ματια προσαρμοζονται αναλογα με τη φωτεινοτητα του περιβαλλοντος...

Συμπάθα με, αλλά θα "προσπεράσω" το ότι δεν ήξερες τα περί προσαρμογής των ματιών μας στη φωτεινότητα του περιβάλλοντος, σαν αστείο, ναι; :)

Για να δούμε λίγο καλύτερα το άλλο θέμα:

Στον "οποιονδήποτε" θα "άρεσε" μια εικόνα που μπορεί να διακρίνει , "έντονα" χρώματα και σαφώς προσδιορισμένα σχήματα!

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι ένα καταπληκτικό όργανο, και αξιοποιεί τα μάτια μας -που είναι αρκετά ευπροσάρμοστα σε όχι ακραίες αλλαγές του φωτισμού- με τρόπο που ακόμα και οι πιο σύγχρονες κάμερες υστερούν κατά πολύ!

Και δεν μιλάω για την απόλυτη ικανότητα του ματιού να προσαρμοστεί, αλλά -και περισσότερο- για την σύνθετη διαδικασία της αποτύπωσης των λεπτομερειών μια εικόνας τμηματικά και την μετέπειτα συνολική της "επεξεργασία" σαν ένα "ενιαίο σύνολο"!

Έτσι μπορείς να δεις στην πραγματικότητα την εικόνα της φωτό και να έχεις την αίσθηση και των λεπτομερειών των τειχών της Ακρόπολης, αλλά και των λεπτομερειών της υφής των σύννεφων.

Και αυτό όχι γιατί πραγματικά το μάτι μπορεί ταυτόχρονα να λειτουργεί και στο χαμηλό φως και στο πολύ φως, αλλά γιατί το μυαλό μας "μπορεί" !

Δυστυχώς μια φωτογραφική μηχανή έχει κάποια όρια λειτουργίας που έχουν μονοσήμαντη αντιστοιχία με την ποσότητα του φωτός που καλείται να επεξεργαστεί!

Το πολύ φώς, επιβάλει κάποιες συγκεκριμένες παραμέτρους έκθεσης , που δεν έχουν καμία σχέση με τις παραμέτρους που είναι δοκιμές για την αποτύπωση λιγότερο φωτεινών ειδώλων!

Έτσι ο φωτογράφος, όταν το θέμα του περιέχει τμήματα που έχουν μεγάλη διαφορά φωτεινότητας (ουρανός / τείχη), έχει δυσκολία, πρέπει να κάνει μια επιλογή... τι θέλω να αποτυπωθεί σωστά... τα σύννεφα.... πόσο έντονα θέλω να φαίνεται η τονική τους διαβάθμιση (οι λεπτομέρειές τους).... τι περιθώριο έχω για να παραμελήσω την αποτύπωση των περιφερειακών "αντικειμένων" (τα τείχη) .... >>>>>>>>>>>>>

διαλέγω :

1.φωτομέτρηση από το πιο φωτεινό τμήμα του ουρανού >>>> σωστή αποτύπωση των σύννεφων, με μεγάλη τονική διασπορά (από το πιο σκούρο στο πιο φωτεινό ) {αλλά τα τείχη θα βγούν πολύ σκουρα} , ή διαλέγω

2. Φωτομέτρηση μέσου όρου από τον ουρανό >>> έχω μια καλή αποτύπωση των σύννεφων και {τα τείχη θα βγούν λίγο πιο φωτεινά, πολύ πιθανόν και πάλι υποφωτισμένα!}

Δεν υπάρχει περίπτωση στην ίδια φωτογραφία να αποτυπωθούν "ικανοποιητικά" και τα δύο αυτά τμήματα της εικόνας!

Είναι ζήτημα επιλογής λοιπόν και δεν τίθεται θέμα ικανότητας και κατάρτισης του φωτογράφου !!

Μια χαρά ήταν οι φωτογραφίες λοιπόν, και έγκειται στο προσωπικό γούστο του καθενός, στο αν θα δώσει ή όχι μία λίγο "εντονότερη" έκθεση!

Αντίθετα, η φωτογραφία που δείχνει το τοπίο του λεκανοπέδιου, δεν έχει τόσο μεγάλες αντιθέσεις και γι αυτό είναι πιο "εύκολο" να αποτυπωθεί ένα πιο "κοντά στην πραγματικότητα" αποτέλεσμα!

Βέβαια, μετά την φωτογράφιση (αλλά και κατά την φωτογράφιση) μπορούν να γίνουν διάφορα που θα συντελέσουν στο να έχουμε μια εικόνα, στην οποία θα "έχουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο"!

Είτε με την τεχνική HDR (βασισμένη σε bracketing διαφορετικής έκθεσης, ή σε τεχνικό -εκ των υστέρων - "bracketing" με πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφιών (Photoshop) ) και εν συνεχεία στην επεξεργασία με εξειδικευμένο στο HDR πρόγραμμα (π.χ. Photomatix)!

Είτε με επεξεργασία κατ' ευθείαν στο Photoshop, μπορούμε να πάρουμε εικόνες με πολύ πιο έντονη αποτύπωση του θέματος.

Δεν μπαίνω καθόλου στο θέμα, του αν είναι σωστός αυτός ο τονισμός , η στο αν είναι "φυσιολογικός" , γιατί η φωτογραφία αποτελεί ένα μέσο έκφρασης, άρα καλό είναι ότι μας αρέσει ! :)

Έτσι μπορούμε να έχουμε εικόνες που "κόβουν" την ανάσα, που δεν έχουν καμιά σχέση με την αδέξια προσπάθεια του νεοφώτιστου εμένα! :)

ashampoo-snap-2014-01-15-01h51m36s-004-10946.png

Καλή συνέχεια λοιπόν και καλό "διάβασμα" για να είναι και η διασκέδαση καλύτερη! :D

Link to comment
Share on other sites

συνηθως ο ουρανος επιδη ειναι αρκετα φωτεινος επιδη του ριχνει ο ηλιος φως μιαζει κ λιγο σαν φωτεινη οθονη υπολογιστη δε χρειαζετε κ ιδιαιτερη προσοχη στη φωτεινοτητα αν κ μου εχει τυχει να την πατησω κ να βγαλω φωτογραφια με λαθος φωτεινοτητα αλλα δε πειραζει στη πορεια γινεσε καλυτερος οσο το ψαχνεις

Link to comment
Share on other sites

@sealfaco το αποτέλεσμα που έδωσες πριν με την σημαία δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική αίσθηση που θα βλέπε το μάτι.Το hdr δεν είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε για να βγει μια φωτογραφία αληθοφανή.Εσύ βάσει επεξεργασίας απο ότι καταλαβαίνω το άνοιξες με το photomatix ετσι;

Επίσης η τελευταία Ούτε είναι σωστό παράδειγμα hdr.Είναι μια λανθασμένη επεξεργασία, ή επιλογή του φωτογράφου να φαίνεται σουρεαλιστική.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

@sealfaco το αποτέλεσμα που έδωσες πριν με την σημαία δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική αίσθηση που θα βλέπε το μάτι.Το hdr δεν είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε για να βγει μια φωτογραφία αληθοφανή.Εσύ βάσει επεξεργασίας απο ότι καταλαβαίνω το άνοιξες με το photomatix ετσι;

Επίσης η τελευταία Ούτε είναι σωστό παράδειγμα hdr.Είναι μια λανθασμένη επεξεργασία, ή επιλογή του φωτογράφου να φαίνεται σουρεαλιστική.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου!

Άλλωστε το έχω πεί ήδη :

"Δεν μπαίνω καθόλου στο θέμα, του αν είναι σωστός αυτός ο τονισμός , η στο αν είναι "φυσιολογικός" , γιατί η φωτογραφία αποτελεί ένα μέσο έκφρασης, άρα καλό είναι ότι μας αρέσει !

Έτσι μπορούμε να έχουμε εικόνες που "κόβουν" την ανάσα, που δεν έχουν καμιά σχέση με την αδέξια προσπάθεια του νεοφώτιστου εμένα!

Και σίγουρα, η τελευταία εικόνα είναι σουρεαλιστική, αλλά είπαμε, ο φωτογράφος μπορεί να κάνει "ότι" θέλει!

Απλά -πέρα από τις "ανάξιες λόγου" δεξιότητές μου- το θέμα ήταν να φανεί το αδύνατον του πράγματος και το "μέσον" γι' αυτό, ήταν η υπερβολική εικόνα που έβαλα!

Τα "..." έχουν την σημασία τους! :)

Αλλά επειδή και εγώ μαθαίνω, θα σε παρακαλούσα από αυτά που είπα :

Βέβαια, μετά την φωτογράφιση (αλλά και κατά την φωτογράφιση) μπορούν να γίνουν διάφορα που θα συντελέσουν στο να έχουμε μια εικόνα, στην οποία θα "έχουμε και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο"!

Είτε με την τεχνική HDR (βασισμένη σε bracketing διαφορετικής έκθεσης, ή σε τεχνικό -εκ των υστέρων - "bracketing" με πρόγραμμα επεξεργασίας φωτογραφιών (Photoshop) ) και εν συνεχεία στην επεξεργασία με εξειδικευμένο στο HDR πρόγραμμα (π.χ. Photomatix)!

Είτε με επεξεργασία κατ' ευθείαν στο Photoshop, μπορούμε να πάρουμε εικόνες με πολύ πιο έντονη αποτύπωση του θέματος.

Αν κάτι είναι λάθος, να το αναλύσεις λιγάκι, γιατί εγώ έχω την εντύπωση ότι η αναφορά μου στο HDR είναι -εσκεμμένα- πολύ αόριστη και επιγραμματική, έτσι ώστε αφενός να μην δημιουργεί λάθος εντυπώσεις -και οπωσδήποτε όχι επί των προσωπικών ικανοτήτων μου- , και αφετέρου, να απέχει σαφώς από το να αποτελεί "παρουσίαση" του HDR και ιδιαίτερα με στόχο την αληθοφάνεια!

Δεν είχα καμία "φιλοδοξία" επ' αυτού, απλά είπα στο μέτρο του δυνατού και αποφεύγοντας λάθη, να κάνω ένα σχόλιο πάνω σε κάτι που μου φαινόταν ότι απείχε πολύ από την πραγματικότητα!

Άν παρ' όλα αυτά, δεν απέφυγα τα λάθη, σε παρακαλώ -αν δεν είναι κόπος- είναι μια ευκαιρία να τα συζητήσουμε, για να να μην τα ξανακάνω (λέεμε τώρα :innocent:!) και να πάρω το δρόμο το σωστό ! :)

Link to comment
Share on other sites

Πλέον με τις τωρινές μηχανές και την εξέλιξη τους, έχει ανέβει πολυ το δυναμικό εύρος του αισθητήρα και για αυτό δε χρειάζεσαι για κάθε φωτογραφία με έντονες διαφορές φωτισμού, hdr.παλιότερα έτυχε και δοκίμασα μια d3x και λόγω των 14στοπ δυναμικού , έπαιρνες φωτογραφίες που κράταγε highlights and shadows και είχες την δυνατότητα να την φέρεις στα μέτρα σου χωρίς να φαίνεται ψεύτικη.Από εκεί και πέρα η τεχνική αυτή θα χρησιμοποιηθεί ανάλογα το τοπίο και το τελικό αποτέλεσμα του φωτογράφου που έχει στο μυαλό του.σε μερικές το τραβάει τι πουσαρισμα σε χρώματα και αντιθέσεις και σε άλλες να φαίνονται πραγματικές και να αναρωτιέσαι αν είναι hdr.Γενικά είναι της άποψης Όλα με μέτρο και να κρατάς τους τόνους της φωτογραφίας σε μια ισορροπία..το photomatix σπάνια το χρησιμοποιώ πχ, η σε περιπτώσεις που το sns-hdr δε μου δίνει το αποτέλεσμα που θέλω.π.χ. πιο 3d φωτογραφία.Αλλά είναι ένα ενδιάμεσο στάδιο πριν την περάσεις από το Photoshop..

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Περί του τελικού αποτελέσματος που στοχεύει ο φωτογράφος, ο μόνος "αρμόδιος" είναι αυτός και σε μας "δε πέφτει λόγος"! :D

Αυτό το περί δυναμικού εύρους των σύγχρονων αισθητήρων -δυστυχώς- δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να έχω την εμπειρία, όμως αν κατάλαβα καλά, αν θέλαμε, σε ένα θέμα σαν αυτό του Άλεξ με την σημαία, με τον κατάλληλο εξοπλισμό, θα μπορούσαμε να έχουμε κάτι που θα έκανε πολύ πιο "εμφανή" τα τείχη;

Ή η αντίθεση εδώ ήταν πολύ έντονη;

Link to comment
Share on other sites

Ολες στον αυτοματο με D3200. Μονο στην τελευταια ειχα αλλαξει το ISO σε 3200/6400(?).

Θεσσαλονικη

xn3u.jpg

Καπου στην Πιερια - δε θυμαμαι ακριβως.

vhhm.jpg

Κομμένη γεφυρα στον Αξιο ποταμο. Εβγαλα κ αλλες εκει αλλα δε σας πριζω.

nad6.jpg

Στη σμαραγδενια λιμνη στο Σκρα. Αξιζει να πατε. Κ εκει εχει ωραια θεματα για φωτογραφια.

1gkz.jpg

Link to comment
Share on other sites

@sealfaco το αποτέλεσμα που έδωσες πριν με την σημαία δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματική αίσθηση που θα βλέπε το μάτι.Το hdr δεν είναι τόσο απλό όσο το παρουσιάζετε για να βγει μια φωτογραφία αληθοφανή.Εσύ βάσει επεξεργασίας απο ότι καταλαβαίνω το άνοιξες με το photomatix ετσι;

Επίσης η τελευταία Ούτε είναι σωστό παράδειγμα hdr.Είναι μια λανθασμένη επεξεργασία, ή επιλογή του φωτογράφου να φαίνεται σουρεαλιστική.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

το ματι δε μπορει να συγκριθει με τη φωτογραφικη μηχανη γιατι λειτουργει με διαφορετικο τροπο απο οτι μια φωτογραφια

για παραδειγμα αν βρεθεις ποτε σε ενα μερος που δεν εχει καθολου φως κ δεις εκει ανακτωρα οπως η φρανκφουρτη πχ το ματι δε θα εχει κανενα προβλημα σε αυτο αφου προσαρμοζετε κ θα καταλαβει τι βλεπει

αν ομως τα τραβηξεις φωτογραφια κ φαινονται ολα σκοτεινα κ τα διξεις καπου κ τους πεις κοιτα που πηγα κανεις δε θα μπορεσει να καταλαβει τι ειδες.

Link to comment
Share on other sites

πολυ ενδιαφερουσα τοποθετιση σε 2 πλανα υφη του δρομου κ πισω καλη τεχνικη μου εκανε φοβερη εντυπωση στη ρουμανια που ειδα κατι τεραστια κτιρια που δεν ειχαν τζαμια αλλα ειχαν βαλει αλουμινοχαρτο πανω κ ηταν σαν υποστεγο (αν ειχαν τζαμια διορθωσε με) ετσι οπως φαινετε μιαζει σαν να εχει φαει μια γλιστρα κ επεσες κατω κ κοιτας το θεμα απο χαμηλα

Έγινε επεξεργασία από Lord_mystery
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.