Jump to content



numberphiles


ΝTG

Recommended Posts

Το είχαμε μάθει στο δημοτικό να το κάνουμε αυτό. Δε μας εξήγησε κανείς τη λογική του.

Δεν είχε τύχει να το ξαναδώ, αλλά ενστικτωδώς έκανα κάτι παρόμοιο. Η λογική που βλέπω εδώ είναι η παρακάτω:

Σκέψου τον πολ/μό των 2 αριθμών του πρώτου παραδείγματος ως εξής: 43 * 92 = 43 *2 + 43 *90 = 40 * 2 + 3 * 2 + 40 * 90 + 3 * 90. Αναλύοντας τον πολ/μο σε επιμέρους αθροίσματα, βλέπεις ότι η συνολική πράξη μπορεί να αναλυθεί σε άθροισμα των γινομένων μονάδων/δεκάδων/... Επιπλέον, εκμεταλλεύεσαι ότι το άθροισμα των ψηφίων δεν επηρεάζεται από τη θέση τους, αφού καταλήγεις σε μοναδικό ψηφίο. Δηλαδή, 43 = 34 = 7.

Δεδομένου ότι ο αριθμός των πολλαπλασιασμένων μονάδων/δεκάδων/... αντικατοπτρίζεται υποχρεωτικά και στο τελικό αποτέλεσμα, τα δύο αθροίσματα θα πρέπει να είναι ίδια.

Η εξήγηση του @acct ισχύει, αλλά μπορεί να εξηγηθεί και διαφορετικά (ο μηχανισμός είναι ίδιος).

Τον χρησιμοποιούν μάλιστα αρκετοί για να δουν εάν διαιρείται ένας μεγάλος αριθμός με το 9: Αθροίζουν τα ψηφία, και εάν ο αριθμός που προκύπτει διαιρείται με το 9, τότε και ο αρχικός αριθμός διαιρείται με το 9.

Στο δεκαδικό σύστημα, κάθε αριθμός προκύπτει από πολλαπλάσια του 9 συν το άθροισμα των ψηφίων του - το οποίο εάν το καλοσκεφτείς είναι ο ορισμός του δεκαδικού συστήματος.

Για να μην ξανανακαλύπτω τον τροχό, παραπέμπω σε έναν καλό άνθρωπο που το έχει ήδη εξηγήσει:

mathematica.gr • Προβολή θέματος - μέθοδος σταυρού

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.