Jump to content



Oculus Rift


EraserheadX

Recommended Posts

Τι σπεσιαλ θελει ακριβος ενας τιτλος για να γινει VR δηλαδη ? 

Αν δεν κανω λαθος το πιο απλο πραμα ειναι να εχεις 2 καμερες εντος του παιχνιδιου με μικρη αποσταση και απλα να στελνεις την καθε εικονα σε διαφορετικο ματι .

Οπως και να το κανεις , ειναι μια κασκα με 2 οθονες και ενα προγραμμα να τρεχει 

Link to comment
Share on other sites

Αν ήταν τόσο απλό θα ήταν ήδη σε κάθε σπίτι. ;)

 

Προφανώς ο "εύκολος" τρόπος είναι να γεμίσεις δύο οθόνες 1080x1200 με το υλικό που παράγουν δύο πλήρη rendering pipelines που τρέχουν παράλληλα. Ακόμη κι αν αυτό ήταν απλό (δεν είναι), οι απαιτήσεις σε υπολογιστικούς πόρους που επιβάλλει είναι τεράστιες. Και μόλις ξεπεράσεις αυτόν τον σκόπελο, έχεις να λύσεις το πρόβλημα του συγχρονισμού μεταξύ τους και της ανατροφοδότησής τους από τους αισθητήρες θέσης/κίνησης, ώστε οι εμφανιζόμενες εικόνες να ανταποκρίνονται σε εκείνες που αναμένει ο εγκέφαλος.

 

Στην πράξη, πρέπει να γίνει αποτελεσματική κατανομή μεταξύ της κάρτας γραφικών και της κάσκας, ώστε η καθεμιά να κάνει το ταχύτερο δυνατό όσες διεργασίες μπορεί να τρέξει αποτελεσματικά και να μεταφέρει τα δεδομένα στην άλλη χωρίς καθυστέρηση.

 

Εκεί υπεισέρχονται βελτιστοποιήσεις όπως η απόρριψη πληροφορίας που δεν γίνεται αντιληπτή από το οπτικό σύστημα, η παραμόρφωση των εικόνων ώστε να ανταποκρίνονται στη γωνία θέασης, η προσαρμογή της ταχύτητας και της διάρκειας προβολής των διαδοχικών καρέ που συνθέτουν την εικόνα κοκ.

 

Αν όλα αυτά γίνουν άψογα, το αποτέλεσμα πρέπει να είναι μια εικόνα που πρέπει να αντιστοιχεί σε:

  • μεγαλύτερη γωνία θέασης, μεγαλύτερη ανάλυση και μεγαλύτερη συχνότητα ανανέωσης από τις περισσότερες οθόνες,
  • σε απόσταση λίγο μεγαλύτερη από ένα ζευγάρι γυαλιά,
  • που διαγράφεται και επανεγγράφεται με καθυστέρηση της τάξης των μονοψήφιων ms,
  • χωρίς ορατά τεχνουργήματα
  • και που ανατροφοδοτείται με την ίδια ταχύτητα από την κίνηση του κεφαλιού σε 6 βαθμούς ελευθερίας.

Αν οποιοδήποτε από τα παραπάνω ενδεικτικά βήματα δε γίνεται αποτελεσματικά, η εμπειρία πάσχει σε σημείο που δεν μπορεί να γίνει εμπορική. Υποτίθεται ότι και οι δύο εμπορικές υλοποιήσεις που συζητάμε έχουν ωριμάσει αρκετά ώστε όλα αυτά να είναι εφικτά.

Link to comment
Share on other sites

@acct γιατι αισθανομαι οτι ολα αυτα που λες τα κανει ηδη το tridef με μηδενικη επιπτωση στα fps του παιχνιδιου... εικονα μοιρασμενη σε 2 μισα της οθονης, με επιλογη για oculus mode (σωστο aspect ratio) για dx9 προς το παρον, και στελνεις την εικονα σε δευτερη οθονη οτι και να ναι αυτη oculus κινητο κλπ.

το δε head tracking ακομα πιο ευκολο.

τι λειπει δηλαδη?

το ρωταω γιατι εχω ηδη κανει vr setup με φτηνομασκα και κινητο και το μοναδικο μειονεκτημα ειναι το lag λογω streaming στην οθονη του κινητου, και δεν εχω nvidia να δοκιμασω το δικο της που λενε ειναι lag free. αν το tridef υποστηριζε dx11 θα ειχα παρει ηδη. δυστυχως το side by side που κανει δεν ειναι για vr γιατι κανει μακροστενες τις εικονες.

α ξεχασα ειναι και μεχρι 60hz λογω κινητου.

Έγινε επεξεργασία από fuz10n
Link to comment
Share on other sites

εγω ξερω οτι ειχα το rift dk1 για μια μερα και  δε καταφερα να παιξω ενα παιχνιδι.Τι οδηγιες ,τι δοκιμες..ε να πα να γ@μηθει.
Οταν θα ειναι Plug and play και ΠΟΛΥ καλυτερη ποιοτητα τοτε ισως το σκεφτω.Μεχρι τοτε δεν ενθουσιαστηκα οταν το ειδα να δουλευει σε αλλο πισι

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εμένα μου αρέσει που βγαίνετε ρε παιδια πολλοί, και λετε τι απλο που ειναι τέλος πάντων αυτό το vr ,μια κάσκα λέει ο κπετρος με οθονιτσες, lol

30 χρόνια προσπάθειες γίνονται ,γιατί δε φτιαχνατε ένα να χεστητε στο ταληρο ;

Κυριολεκτικά όμως, θα κάνατε μπάνιο με λεφτά .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ναι ουτε και περιπλοκο πλεον για 700 ευρω ειναι. μια οθονη mipi ειναι 1200p90 και ο controller mipi-hdmi στην ιδια αναλυση, ενα head tracking που βρωμαει ο τοπος αισθητηρες και πατεντες και μετα λες στα παιχνιδια δωσμου αυτη την εικονα. ααα ναι και 2 σουπερ επιστημονικοι φακοι 80ετιας να φερουν την εικονα στο ματι σου.

η μονη καινοτομια του oculus ειναι τα hz στην οθονη κ τιποτα αλλο. που κι αυτα δε τα κανουν αυτοι νομιζω. αγοραστα ειναι, το dk2 ειχε toshiba hdmi converter κλοκαρισμενο στα 75.

το να το φτιαξεις και να κανεις μπανιο στα λεφτα δεν ειναι η δυσκολια στο hardware κομματι του πραγματος. αποψη μου.

Έγινε επεξεργασία από fuz10n
Link to comment
Share on other sites

ναι ουτε και περιπλοκο πλεον για 700 ευρω ειναι. μια οθονη mipi ειναι 1200p90 και ο controller mipi-hdmi στην ιδια αναλυση, ενα head tracking που βρωμαει ο τοπος αισθητηρες και πατεντες και μετα λες στα παιχνιδια δωσμου αυτη την εικονα. ααα ναι και 2 σουπερ επιστημονικοι φακοι 80ετιας να φερουν την εικονα στο ματι σου.

η μονη καινοτομια του oculus ειναι τα hz στην οθονη κ τιποτα αλλο. που κι αυτα δε τα κανουν αυτοι νομιζω. αγοραστα ειναι, το dk2 ειχε toshiba hdmi converter κλοκαρισμενο στα 75.

Έτσι ,πες τα, που μας δουλεύουν τόσα χρόνια ,εμείς είχαμε διαστημόπλοια στην αρχαιότητα και αυτοί τρώγανε μπανάνες .
Link to comment
Share on other sites

Έτσι ,πες τα, που μας δουλεύουν τόσα χρόνια ,εμείς είχαμε διαστημόπλοια στην αρχαιότητα και αυτοί τρώγανε μπανάνες .

Αν μη τι άλλο, είχαμε φτιάξει τον πρώτο υπολογιστή στον κόσμο, που υπολόγιζε μεταβλητές τις οποίες τους πήρε εκατοντάδες χρόνια για να τις υπολογίσουν ξανά.

Link to comment
Share on other sites

Αν μη τι άλλο, είχαμε φτιάξει τον πρώτο υπολογιστή στον κόσμο, που υπολόγιζε μεταβλητές τις οποίες τους πήρε εκατοντάδες χρόνια για να τις υπολογίσουν ξανά.

Οπότε έχουμε τα oculus για φυστικια να ουμε. Αυτοί είμαστε ρε μάγκες.

Μας παω.

Link to comment
Share on other sites

Οπότε έχουμε τα oculus για φυστικια να ουμε. Αυτοί είμαστε ρε μάγκες.

Μας παω.

Άσχετο το ένα με το άλλο. Είχαμε εξελιγμένο υπολογιστή χιλιάδες χρόνια πριν. Αυτό δεν αλλάζει. Τι κάναμε έκτοτε, είναι άλλη ιστορία.

 

Όσον αφορά στο Oculus, όπως σωστά λέει ο @fuz10n, δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο τεχνολογικά. Και στο παρελθόν βγήκαν ανάλογες συσκευές και πήγαν άπατες, γιατί ο κόσμος δεν ήταν έτοιμος. Τώρα, έχει γίνει μεγάλη προώθηση κι έτσι προχώρησε. Όμως, προσωπικά πιστεύω ότι και το Rift θα πάει άπατο και αυτό που θα επικρατήσει θα είναι το HTC VIVE. Οι λόγοι είναι απλοί και ξεκάθαροι:

H HTC έχει σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία και δυείσδηση στην αγορά από την Oculus

Έχει συνάψει ήδη συνεργασία με τη Steam και τη Valve.

 

Τι να το κάνω λοιπόν το Rift, αν δεν έχει παιχνίδια να παίξω;

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ας μη μηδενίζουμε τα πάντα. Η καινούρια γενιά VR είναι όντως μια βηματική τεχνολογική εξέλιξη κι όχι ένα τεράστιο επιστημονικό άλμα. Αυτό δε σημαίνει ότι ήταν απλή ή δεδομένη. Το πρόβλημα της αποτελεσματικής αντίληψης μιας κινούμενης στερεοσκοπικής εικόνας από τον οπτικό φλοιό είναι ένα πρόβλημα ταχύτητας και πιστότητας. Κι αφού λύσουμε αυτό το πρόβλημα, κάτι που κατέστη εφικτό μόνο πρόσφατα και με μεγάλη επένδυση χρόνου και χρήματος, προκύπτει το πρόβλημα της δυναμικής ανατροφοδότησης με τρόπο που να συντηρεί την ψευδαίσθηση που έχουμε πετύχει στο πρώτο βήμα.

 

Δεν είναι τεχνικά ευτελές να κλείνεις κύκλους ανατροφοδότησης ξεκινώντας από αισθητήρες θέσης ή κίνησης και καταλήγοντας σε οθόνες υψηλής ευκρίνειας σε λιγότερο από ένα εκατοστό του δευτερολέπτου.

 

Για την ιστορία, το tridef δεν είναι VR. Έχεις πάντοτε εμφανή τα όρια μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου, τον οποίο παρατηρείς από ένα παράθυρο.

Το TrackIR δεν είναι VR. Απαιτεί να χαρτογραφήσεις την κίνηση μεταξύ πραγματικού κόσμου και εικονικού κόσμου και να επανεκπαιδεύσεις τα αισθητήρια όργανά σου να κινούνται μεταξύ των δύο.

Η θέαση μιας ταινίας 3D σε IMAX Dome δεν είναι VR. Εξακολουθούν να υπάρχουν τα όρια μεταξύ πραγματικού και εικονικού και δεν έχεις τη δυνατότητα ανατροφοδότησης.

 

Όλα αυτά είναι προσεγγίσεις που επινοήθηκαν όσο δεν ήταν ακόμη διαθέσιμη η σημερινή τεχνολογία. Μέχρι να δοκιμάσω ένα εμπορικό Rift ή Vive ακόμη δεν μπορώ να απαντήσω αν έχουμε φτάσει εκεί που θα ήθελα, αλλά σίγουρα είμαστε πιο κοντά στον τελικό στόχο.

 

Πάντως, και οι δύο νέες απόπειρες έχουν κινηθεί τεχνικά προς την ίδια κατεύθυνση, κάτι που με κάνει να συμπεραίνω ότι η χαρτογράφηση του προβλήματος που πρώτη έκανε η Oculus ήταν ακριβής και αποτελεσματική. Δίνω λίγους παραπάνω πόντους στο Vive γιατί δε θα συμπεριλαμβάνει στην αρχική έκδοση ένα άχρηστο χειριστήριο και ακουστικά, αλλά δεν το περιμένω ούτε φτηνότερο ούτε καλύτερο υποχρεωτικά*.

 

Edit:

* Επιπλέον ένας πόντος στο Vive γιατί είναι περισσότερο AR-Ready. Το επόμενο λογικό βήμα είναι η Augmented Reality και οι HTC/Valve αποφάσισαν να το επιχειρήσουν σε αυτήν τη γενιά, αντίθετα από την Oculus που το αφήνει για την επόμενη γενιά του Rift.

Έγινε επεξεργασία από acct
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

μου εξηγεις λιγο, 1 πως προσεγγιζεται καλυτερα το "VR" απο το CV1 ("καινουρια γενια") σε σχεση με το DK2, και 2 τι διαφορα εχει η εικονα που δειχνουν στην οθονη τους απο αυτην του tridef?

γιατι η δικη μου απαντηση σε αυτα ειναι 1 το ιδιο, 2 καμια

 

εγω γιατι βλεπω μονο λιγο μεγαλυτερη αναλυση και περισσοτερα hz?

 

Αυτό δε σημαίνει ότι ήταν απλή ή δεδομένη

 

απλη και δεδομενη ηταν. περιμεναν να βγουν 1200p90hz πανελ και μετατροπεις. που θα εβγαιναν.

 

η δυναμικη ανατροφοδοτηση ειναι αλλο καπελο, και δεν ειδα τιποτα τετοιο στο cv1.

Link to comment
Share on other sites

"Καινούρια γενιά" είναι τo Rift, το Vive, το Playstation VR. Δεν προέκυψε από παρθενογένεση η εμπορική έκδοση του Rift. Αν θεωρείς ότι θα μπορούσαν να έχουν κυκλοφορήσει ως εμπορικό το DK2, ακόμη καλύτερα. Σημαίνει ότι έχεις χαμηλότερες απαιτήσεις από άλλους. Πάντως η "μεγαλύτερη ανάλυση" και τα "περισσότερα Hz" άπτονται του προβλήματος που έθεσα πρώτο: πιστότητα και ταχύτητα απεικόνισης.

 

Το γιατί δεν είναι το Tridef πραγματικό VR το γράφω παραπάνω, δεν έχει αξία να επαναλαμβάνουμε τα ίδια πράγματα.

 

Επίσης είναι ατυχές να θεωρείς κάθε τεχνολογική εξέλιξη αναμενόμενη. Δεν κάθισαν όλοι οι μηχανικοί της Oculus σε αναπαυτικές πολυθρόνες να πίνουν ουίσκι περιμέμενοντας πότε θα αρχίσει να βρέχει οθόνες. Εξέφρασαν την ανάγκη για το προϊόν που χρειάζονταν και κατηύθηναν την βιομηχανία στην κατασκευή του. Στο μεταξύ ανέπτυξαν τους απαραίτητους αισθητήρες και τους ενσωμάτωσαν σε μια υποδομή που λαμβάνει και επεξεργάζεται τα δεδομένα τους σε πραγματικό χρόνο.

 

Δεν αντιλαμβάνεσαι ως ανατροφοδότηση τη λήψη δεδομένων κίνησης/θέσης και τον συγχρονισμένο επανασχεδιασμό της εικόνας σε κάθε οθόνη βάσει αυτών σε λίγα ms;

 

Εν τέλει, δεν έχω μετοχές στις Oculus/HTC. Απλώς θεωρώ βάσιμα ως επιστημονικά και τεχνολογικά ενδιαφέρουσες τις καινοτομίες που μας φέρνουν στην κυκλοφορία των συσκευών τους. Ο καθένας δικαιούται να έχει αντίθετη άποψη.

Link to comment
Share on other sites

Preordered και ο Θεός βοηθός. Ιούνιο παραλαβή από φίλο στο Βέλγιο.

Οταν το δωσεις θελω να ειμαι ο πρωτος  :p

Εννοειτε οτι θα το σπασεις το πακετακι και θα το δωσεις σε νεα τιμη χωρις το controller και τα ακουστικα.

Έγινε επεξεργασία από fatalara
Link to comment
Share on other sites

"Καινούρια γενιά" είναι τo Rift....

 

δεν εχω αντιθετες αποψεις απλα νομιζα οτι αναφεροσουν στο τελευταιο rift ως τεχνολογικο αλμα. επισης δεν ειπα οτι του tridef ειναι VR, ειπα οτι δεν εχει διαφορα η 3D εικονα με αυτη του rift. στερεοσκοπικες απλα και οι 2.

 

επισης νομιζα οτι ανατροφοδοτηση εννοεις συνολικη οχι μονο του κεφαλιου. τελοσπαντων. εδω δεν μπορει κανενας ευκολα να κανει focus εκει που κοιτας πραγματικα. το βαθος εστιασης ειναι μεγαλος παραγοντας στο πως βλεπει ο ανθρωπος τα πραγματα. εχει πολλους παραγοντες λοιπον μεχρι να παει το vr εκει που αναφερεις.

 

α συμφωνησω μεχρι στο οτι δημιουργησαν τις αναγκες για γρηγοροτερες οθονες. αν και καλυτερα να προσπαθουσαν να κατευθυνουν τη gaming κοινοτητα προς το VR με καλογραμμενα software, κι ας αφηναν προς το παρον την οθονη στα 75.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.