Oric Οκτώβριος 5, 2013 #61 Οκτώβριος 5, 2013 [MENTION=23268]Trexx[/MENTION]... θέλω να πω πως η επιλογή της AMD για πολλούς πυρήνες, έτσι όπως την έχει σχεδιάσει, δεν της βγαίνει, αφού το συγκεκριμένο δείγμα είναι πιο γρήγορο δουλεύοντας 4 πυρήνες απ' ό,τι με 8. Επόμενο είναι να τα βρίσκει σκούρα αντιμετωπίζοντας το HT, το οποίο είναι δύσκολο να ανταγωνισθεί, εκτός αν βρει τρόπο που να μην μπορεί η Intel να της κάνει μήνυση. Βέβαια, θα μπορούσε να έχει 8 πυρήνες πλήρως ανεπτυγμένους, αλλά αυτό προφανώς δεν το επιτρέπει ακόμη η λιθογραφία - χώρια η λανθάνουσα μνήμη και η οργάνωσή της.
Nickzzz Οκτώβριος 5, 2013 #62 Οκτώβριος 5, 2013 Τα αρχικά στον κατακόρυφο άξονα σημαίνουν x modules / x cores Από εδώ. αλλά οτι να ναι είναι τα διαγράμματα. Σε κανένα review δεν έβγαζε το 8c/4m χαμηλότερο σκόρ στο cinebench από το 4c/4m και μάλιστα και τόσο χαμηλό.
Oric Οκτώβριος 5, 2013 #63 Οκτώβριος 5, 2013 Τέλος πάντων, για να παραμείνω στο θέμα του op, η απόδοση του E8500 είναι αντίστοιχη ενός σημερινού G2120, με τον πρώτο να έχει ένα ελαφρό πλεονέκτημα ταχύτητας σε εφαρμογές με μεγάλες απαιτήσεις εντοπιότητας και χρόνου λόγω μεγάλης cache (εικόνα, ήχος, παιχνίδια), ενώ ο δεύτερος πλεονεκτεί στο γεγονός ότι μιλάει στη RAM σε υψηλότερη συχνότητα. Προσωπικά, αν ήμουν στη θέση του - και υπό την αίρεση του προϋπολογισμού, θα επέλεγα κάποιον ανάμεσα σε i7 σε βάση 1150 ή 2011. Και 6πύρηνος, ακόμα καλύτερα, αλλά με το ανάλογο κόστος φυσικά. Δεν είναι τρελοί στην Intel που πωλούν 6πύρηνο επεξεργαστή στα διπλά λεφτά από τους "8πύρηνους" AMD.
Thanasis_C Οκτώβριος 6, 2013 Author #64 Οκτώβριος 6, 2013 Ξεχνας αγαπητο intel fanboy οτι οι τετραπυρηνοι στο παραπανω γραφημα βαρανε 85 και 90% cpu usage για πλακα. Ενω με HT / τα modules των amd τα πραγματα ειναι αρκετα πιο χαλαρα ! Ενας τετραπυρηνος ακομα και τουμπανιασμενος ειναι η χειροτερη αγορα που μπορει να κανει καποιος εν οψει next gen, τα 8 threads ειναι must ! Θα προτεινα στον OP να περιμενει για steam roller ή αλλιως αμα βιαζεται τοσο πολυ να παρει εναν 8320 και καθαρισε, τωρα να δινεις 300 και 400 ευρω στην μαμα intel επειδη 3-4 games με οπισθοδρομικες μηχανες γραφικων δινουν βαση στο IPC και οχι στην πολυ-νηματικοτητα παει πολυ. natural selection 2 και planetside 2 ηδη εχουν φυγει για multithread update υπενθυμιζω. A και για καρτα περιμενε λιγο για το refresh των radeon ή αλλιως χτυπα μια 7950 στα 200 ευρω να τελειωνεις, nvidia δεν αξιζει να δωσεις πολλα λεφτα προς το παρων λογω μη επαρκους υποστηριξης του DX 11.1 που θα δωσει ενα αξιοπρεπεστατο boost στο "φαγανο" BF4 [dso] Battlefield 4 Will Support Windows 8 μην ξεχασεις και τα windows 8 Εφόσον ισχύει κάτι τέτοιο για τις νέες μηχανές γραφικών ... μάλλον θα περιμένω για νέο refresh στους επεξεργαστές .... και για την κάρτα εντάξει θα περιμένω το refresh των radeon που είναι κοντά χρονικά ... δεν ξέρω όμως πόσο μακριά θα είναι ένα ουσιώδες ( οχι τρίκ marketing για να αγοράσουν όλοι ... ) refresh των επεξεργαστών για μοντέλα με 6 και άνω πυρήνες .. για την ώρα δεν θέλω να πάω σε 6-πύρηνο με βάση 2011 socket διότι το κόστος εκτοξεύεται και δεν χρειάζομαι τόση δύναμη ... αν έχουν σκοπό να βγάλουν μοντέλα 6 - 8 πυρήνων ( είτε Ιντελ είτε AMD ) σε βάση τύπου 1150 ή AM3+ το συζητάω ... δεν πρόκειτε να τρέχω auto cad ούτε να κάνω video editing ... είπα νωρίτερα τί θέλω να κάνω ... πάλι μπερδε-way βλέπω ... και όχι τίποτα άλλο έχω ήδη αγοράσει κάποια parts ... και το λέω διότι μου φαίνεται δεν θα κάνω τίποτα πάλι και θα μου μείνουν τα parts στο χέρι ...
Petrossortep Οκτώβριος 6, 2013 #65 Οκτώβριος 6, 2013 Θανάση, περίμενε μέχρι να βγουν τα πρώτα αληθινά next gen παιχνίδια(aka με εντελώς νέες μηχανές) όπως το watch dogs. Εκεί θα δεις τί ψάρια πιάνουν oι AMD. Και μια παρατήρηση πάνω σε όσα είπε ο NTG: To wiki το εξηγει λιγο καλυτερα εκτος αν δεν καταλαβα τι εννοουσες εγραψες πιο πριν.Anyway.. Mαλλον το BF4 θελει πανω απο 4 fpu κατι που μονο ο 8πυρηνος-4modulos αμδ εχει.(απο πλευρας αμδ). Ο 2600κ που ειναι 4 πυρηνος (ξεκαθαρισαμε πιστευω το αρχιτεκτονικο τεχνασμα να τρεχει παραλληλα εντολες ανα πυρηνα) δεν εχει προβλημα βαση του λινκ που παρεθεσες.(με την εννοια οτι δεν τερματιζει στο 100%).Σαν παιχνιδι κανει χρηση πυρηνων (fpu καλυτερα) και φαινεται απο τα παραπανω frames του 3970χ Eπρεπε να κανει τη μαγκια ομως να βγαλει μια το HT ειτε στον 2600κ ειτε στον 3970κ . Έχουν λογική τα όσα λες. Αλλά η αύξηση των επιδόσεων σε διπύρηνους επεξεργαστες εξαιτίας του HT(που δεν προσθέτει FPU ) μας δείχνει ότι υπάρχουν διεργασίες που μπορούν να επωφεληθούν από αναξιοποίητους πόρους πέρα από τις FPU. Όταν ενα game τρέχει παράλληλα 8 και πλέον βαρβάτα θρεντ ακόμα και με εικονικούς πυρήνες θα έχεις όφελος. Απρόβλεπτου μεγέθους μεν, υπαρκτό δε. Η frostbite engine 3-του BF4-είναι ουσιαστικά μια frostbite 2 με βελτιωμένο tesselation και destruction. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε next gen(μέχρι να δούμε το τελικό προϊόν). Το ίδιο ισχύει και για το νέο assasin's creed.
ΝTG Οκτώβριος 6, 2013 #66 Οκτώβριος 6, 2013 Και μια παρατήρηση πάνω σε όσα είπε ο NTG: Έχουν λογική τα όσα λες. Αλλά η αύξηση των επιδόσεων σε διπύρηνους επεξεργαστες εξαιτίας του HT(που δεν προσθέτει FPU ) μας δείχνει ότι υπάρχουν διεργασίες που μπορούν να επωφεληθούν από αναξιοποίητους πόρους πέρα από τις FPU. Όταν ενα game τρέχει παράλληλα 8 και πλέον βαρβάτα θρεντ ακόμα και με εικονικούς πυρήνες θα έχεις όφελος. Απρόβλεπτου μεγέθους μεν, υπαρκτό δε. Η frostbite engine 3-του BF4-είναι ουσιαστικά μια frostbite 2 με βελτιωμένο tesselation και destruction. Δεν ξέρω κατά πόσο μπορούμε να την χαρακτηρίσουμε next gen(μέχρι να δούμε το τελικό προϊόν). Το ίδιο ισχύει και για το νέο assasin's creed. To oλο θεμα ειναι πιο πολυσυνθετο απο οτι αφηνεις να εννοηθει .. (θα κανω ενα μικρο σεντονακι ..το θεμα ειναι δυσκολο και αποτελει πολλα μαθηματα πολυτεχνειου τα οποια δεν θυμαμαι ουτως η αλλως oποτε αν καποιος θελει-μπορει να παρεμβει..ευχαριστως) Αρκετα γενικα, το HT αφορα τον ψευδοπαραλληλισμο και μονο ,και κυριως πως να κανουμε αυτον πιο αποδοτικο αφηνωντας τον επεξεργαστη οσο το δυνατον σε λιγοτερη ωρα αδρανειας.(καμμια σχεση με το idle που βλεπουμε στο task manager).Ψευδοπαραλληλισμος υπαρχει ουτως η αλλως ειτε εχουμε ενα πυρηνα ειτε πολλους ειτε με ειτε χωρις ΗΤ. Παραδοχη απο το λειτουργικο συστημα ειναι ο "δευτερος" πυρηνας στο ΗΤ.Τελειως θεωρητικα θα μπορουσε να ειναι και τρεις.Σε πρακτικο επιπεδο ο τριτος ζητημα να προσφερει 1% παραπανω αποδοση.(οκ το "1%" ειναι υποθεση ..αλλα οντως το κερδος ειναι δυσαναλογα μικρο και σιγουρα οχι αναλογικα με τους ψευδο-πυρηνες.). Ελαφρως χονδρικα, το virtual core τρεχει απο το physical και δεν μπορει να εχεις το κερδος που αφηνεις να εννοηθει απλα και μονο απο απο το ΗΤ. Δεν εχει σχεση δλδ με το ποσους "πυρηνες" πραγματικα εχεις αλλα με το ποσο αποδοτικα ή μη γινεται ο ψευδοπαραλληλισμος και αναλογα (ή αντιστροφως αναλογα) το βλεπεις κατα ποσο δουλευει ή οχι το ΗΤ. Το ολο θεμα πολυπλεκεται ..μιας και απλα μιλαμε για μια εφαρμογη που ενδιαφερομαστε -το παιχνιδι ντε- η οποια αποτελειται ουτως η αλλως απο παρα πολλες διεργασιες και σαν μη εφτανε αυτο υπαρχουν ουτως η αλλως και αλλες εφαρμογες που τρεχουν "ταυτογχρονα" στον επεξεργαστη ,η καθε μια απο ακομα περισσοτερες διεργασιες.*(μην πατε κατευθειαν στο αστερακι) Ακομα και στο απολυτο θεωρητικο επιπεδο που το ΗΤ απεδιδε 50% (που ουτε το 50 δεν φτανει σε απολυτα μαθηματικα κριτηρια οσο αφορα τον επεξεργαστη-δαπαναται χρονος και αλλου) αυτο δε σημαινει τιποτα οσο αφορα το οτι η ταδε εφαρμογη θελει πολλα threads.Αν οντως θελει..θα πρεπει να τα βρει απο αλλου (φυσικους πυρηνες) και οχι τοσο απο το ΗΤ. (το παραπανω ειναι μαλλον δυσκολο να γινει κατανοητο μιας και εχουμε συνδεσει το ΗΤ με core ...εστω και virtual.) *Το τι ποσοστο χρονικα θα χρησιμοποιει τα κομματια του επεξεργαστη η καθε διαδικασια μονο εκ του αποτελεσματος θα το μαθουμε. (συνηθως αναλυουν οτι για την ταδε διαδικασια-εφαρμογη (με τη γενικοτερη εννοια) θελει 70% integer point, 20% floating point, 10% κατι αλλο και με βαση αυτη τη παραδοχη-οτι το ιnteger point χρησιμοποιειται πιο συχνα ανα εφαρμογη- εχει η amd το συγκεκριμενο module.Για να ανταπεξερχεται καλυτερα -με βαση την αποψη της- στον ψευδοπαραλληλισμο. To αν στο μελλον η χρηση των παραπανω integer point απο πλευρας amd ειναι πιο αποδοτικη δυσκολα θα το πεις απο τωρα.Ναι εχεις καποιους υπαρκτους πλεον πορους που μπορει να αξιοποιηθουν αμεσα και να κανουν τη διαφορα σε συγκεκριμενες εφαρμογες ..αλλα θα πρεπει να το κανουν και γρηγορα.(αποδοτικοτερα απο την ιντελ). 'H η χρηση αυτων ποσοστιαια να ειναι τετοια χρονικα ωστε να υπερκαλυψει το οποιο κενο ως προς την αυτην καθεαυτην ταχυτητα. Ολα αυτα..απλα και μονο για το ποσο θεωρητικα ειναι αν τα επομενα παιχνιδια θα ειναι πιο γρηγορα στην αμδ ή στον ιντελ ..με τους σημερινους επεξεργαστες Προσωπικα μεχρι να αλλαξουν τα δεδομενα αρδην και εκ του αποτελεσματος κιολας θα προτιμω intel Σιγουρα ο 8320 ειναι παρα πολυ καλη λυση -ισως ακομα καλυτερα μελλοντικα- αρκει να ειναι χρονισμενος ενα 500αρι mhz παραπανω απο τον ιντελ.(στα λεφτα του 8350 θα πηγαινα για ιντελ και στο μελλον.. βλεπουμε.
Petrossortep Οκτώβριος 6, 2013 #67 Οκτώβριος 6, 2013 NTG,όπως λες και εσύ τα πράγματα αυτά θέλουν γνώση σε βάθος για να κατανοήσεις πόσο μπορεί να ωφεληθεί μια εφαρμογή από αυτές τις δύο τεχνολογίες. Γι'αυτό και εγώ σαν άσχετος μιλάω για αβέβαιο όφελος.Σωστά επισημαίνεις οι αρχιτεκτονικές αυτές βασίζονται σε παραδοχές. Βλέπεις πως δουλεύουν τα προγράμματα στην πράξη και μετά κάνεις τις παραδοχές σου και σχεδιάζεις. Δουλεύουν όμως και αντίστροφα τα πράγματα.Εκτός αυτού υπάρχουν σήμερα κιόλας διαδικασίες που μπορούν να ωφεληθούν από το HT π.χ., όπως είναι οι αλγόριθμοι AI. Και το HT επιδέχεται βελτιώσεων. Είχα διαβάσει σε μια συνέντευξη ανθρώπου της intel ότι πέρα από το αρχιτεκτονικό κομμάτι(για να φαίνονται δύο πυρήνες) έχουν διπλασιάσει και ορισμένα υποσυστήματα που έκριναν μετά από παρατηρήσεις ότι τα προγράμματα χρησιμοποιούν συχνότερα. Δεν είμαι 100% σίγουρος, αλλά κάτι τέτοιο είχα καταλάβει.Σχετικά με τους AMD τώρα, τον στόχο τους τον πετυχαίνουν. Στόχος τους είναι οι ικανοποιητικές επιδόσεις και σε single thread και σε multithread. Δεν έχει σημασία αν αποτυγχάνουν απέναντι σε καθαρόαιμους οκταπύρηνους, τη στιγμή που βρίσκονται μπροστά από 3770Κ στα πρόσφατα high tech games. Και απ'ότι είδες οι "πυρήνες" τους με τις υβριδικές FPU(πότε μία των 256bit, πότε δύο των 128) απέδειξαν ότι δουλεύουν στην πράξη, εδώ και τώρα. Ακόμα και αν ακυρώσουμε το HT σαν βιώσιμη τεχνολογία η ουσία των όσων ξεκινήσαμε να λέμε δεν αλλάζει. Οι intel πλέον είναι πολύ κακό vfm στα 500€ για 6 cores και στα 220€ για 4.
ΝTG Οκτώβριος 6, 2013 #68 Οκτώβριος 6, 2013 Ωπα...προσωπικα δεν ακυρωνω το HT σαν τεχνολογια.Μου αρεσει και πολυ μαλιστα.Απλα επιλεγω αν θα τη χρυσοπληρωσω για αυτα που μου προσφερει στη πραξη.(4670Κ vs 4770Κ) .Σαφεστατα και χωρις να με νοιαζει το budget 4770Κ..all the way..αλλα για 60-100€ παραπανω??Και για gaming?Δε τα δινω στη καρτα καλυτερα.(Δες εδω...το παιζω σε δυο ταμπλο)Kαι αυτο που κανει η amd και αυτο που κανει η intel δες το σαν δυο διαφορετικους τροπους για εναν αποδοτικοτερο ψευδοπαραλληλισμο.Κατα βαση ολα ετσι λειτουργουν.Απλα η αμδ εχει οντως παραπανω πορους που μπορει να τους χρησιμοποιησει ...αλλα το κανει απελπιστικα αργα.(για τα δεδομενα των επεξεργαστων.)Για αυτο ειπα οτι η συγκεκριμενη χρηση των παραπανω πορων θα πρεπει να γινεται σε τετοια διαρκεια ωστε να καλυψει το κενο στην "ταχυτητα".Αλλιως δωρο αδωρο.
Dem Οκτώβριος 6, 2013 #70 Οκτώβριος 6, 2013 Απλα η αμδ εχει οντως παραπανω πορους που μπορει να τους χρησιμοποιησει ...αλλα το κανει απελπιστικα αργα.(για τα δεδομενα των επεξεργαστων.)Για αυτο ειπα οτι η συγκεκριμενη χρηση των παραπανω πορων θα πρεπει να γινεται σε τετοια διαρκεια ωστε να καλυψει το κενο στην "ταχυτητα".Αλλιως δωρο αδωρο.Όπως πριν χρόνια πάλι τα ίδια δηλαδη.. ..και για να γινει αυτό θα πρεπει να προγραμματιζουν πολύ πιο multicore friendly και μεχρι να γινει αυτό η Intel θα γεμισει την αγορα με 6-8 cores cpu, και δυστυχως παλι η AMD απο πίσω θα ειναι εκτός απροόπτου. Ειναι θεμα timming και σωστου αρμεγματος που φυσικα το κατεχει καλα η Intel. H ερωτηση πάντως , για καποιον που αναβαθμιζει καθε 5-7 χρονια , αν ειναι καλη ωρα για Haswell αναβαθμιση τωρα ειναι καλη.
dimgr Οκτώβριος 9, 2013 #71 Οκτώβριος 9, 2013 Εγώ πάντως είμαι υπερ-ευχαριστημένος από τις (εν μέρει αναγκαστικές!) αναβαθμίσεις μου σε Haswell. Στο σπίτι έχω το PC της υπογραφής μου και στο γραφείο έβαλα i3-4130, Β85 μητρική & 8GB Ram και πάει σφαίρα, καταναλώνει λίγα, και οι θερμοκρασίες πυρήνα είναι γύρω στους 30-35 με office εργασία και μέχρι 50 σε full load, με την εργοστασιακή ψύκτρα της Intel αυτά! Αποτέλεσμα όλα τα φουρφούρια του κουτιού να δουλεύουν στο ρελαντί, ενώ του τροφοδοτικού είτε δεν δουλεύει καν ο ανεμιστήρας, είτε δεν ακούγεται καθόλου. Ησυχία και επιδόσεις ταυτόχρονα! Σε σχέση με τον E8400 που είχα η διαφορά σε αποκρισιμότητα συστήματος σε κάθε είδους εργασία είναι ΕΜΦΑΝΗΣ. Προτείνω ανεπιφύλακτα τους Has σε όσους έχουν PC από τριετία και πάνω. Πολύ χαίρομαι τελικά που αναγκάστηκα να κάνω αναβάθμιση!
ΝTG Οκτώβριος 9, 2013 #72 Οκτώβριος 9, 2013 Αυτο που ειδες στον i3 με τη μαμα ψυκτρα συμβαινει και με τους ι5..με μια μικρη ανοχη παραπανω στις θερμοκρασιες.(μικρη εε...και μεσαιο οc κανετε αν θελετε ).Μια "βολτα" απο το bios θελει ή απο το αντιστοιχο προγραμμα της μητρικης ωστε να ορισεις το που-πως-ποτε θα δουλευει ο ανεμηστηρας.(μην μπει δλδ επιλογη για full στροφες συνεχεια).
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.