Jump to content



DRM, internet connection, πειρατεία και το μέλλον του PC Gaming.


jpavly

Recommended Posts

Με αφορμή αυτό: http://www.thelab.gr/eidiseis/h-ea-anakoinwse-ta-paixnidia-tis-parigorias-120756.html

Όπως βλέπουμε σιγά σιγά οι εταιρίες βρίσκουν τη μέθοδο του Internet μάλλον πρακτική, ίσως χάσουν ένα ποσοστό πελατών, αλλά ίσως κερδίσουν και ένα παραπάνω.

Πόση πειρατεία θα είχε δεχτεί το Diablo 3 αν δεν ήταν σώνει και καλά internet enabled?

Πόσοι θα το αγόραζαν;

Πως βλέπετε το μέλλον του gaming με αυτές τις μεθόδους;

Ίσως φτάσει και στις κονσόλες το "μικρόβιο" σε λίγο;

Link to comment
Share on other sites

Η ζημιά που γίνεται στο "image" της εταιρίας είναι πολλές φορές μεγαλύτερη από το οποιοδήποτε "κέρδος" έχουν από τέτοια DRM. Εδώ είναι μία ενδιαφέρον άποψη από το δημιουργό του Super Meat Boy.

Για να σου απαντήσω για το diablo 3, προφανώς περισσότερη από τώρα. Αλλά δεν έχει να λέει τίποτε αυτό, γιατί τώρα απλά η πειρατεία είναι 0. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, άμα ήταν και offline το παιχνίδι, θα έχαναν χρήματα, όχι λόγω πειρατείας, αλλά επειδή ο περισσότερος κόσμος θα έπαιζε το παιχνίδι offline και δε θα συμμετείχε στο auction house.

Οπότε το συγκεκριμένο παράδειγμα δεν είναι έγγυρο για να σχηματίσεις άποψη περι always on DRM.

Θα σου δώσω άλλο ένα παράδειγμα, της ίδιας εταιρίας, το Starcraft 2. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η πειρατεία δεν έβλαψε ΚΑΘΟΛΟΥ το παιχνίδι. Γιατί; Η πλειονότητα των αγοραστών, ενδιαφερόταν για το multi-player τμήμα του παιχνιδιού. Θα μπορούσε να μην είχε καθόλου DRM και οι πωλήσεις θα ήταν οι ίδιες. Παρόμοια με το call of booty, cattlefield 3 κτλ.

Πάμε τώρα στο τι γίνεται όταν ένα παιχνίδι, που κατά κύριο λόγο είναι single player, και αναγκάζει τον κόσμο να υποστεί restrictions στον τρόπο που παίζει για να αποφύγουν τα lost sales των πειρατών:

Αρχικά έχεις το κόστος του R'n'D του DRM.

Έπειτα εχεις το κόστος (και το ρίσκο) του να μπορούν οι servers σου να υποστηρίξουν τους πελάτες.

Στην περίπτωση που κάτι θα πάει στραβά, και μη γελιώμαστε θα πάει (εδώ η Blizzard που έχει τεράστια τεχνογνωσία και εμπειρία σε αυτά τα θέματα τα σκ@τωσε) θα πρέπει να υπολογισθεί η ζημιά που θα γίνει στην εμπιστοσύνη των πελατών απέναντι στην εταιρία.

Και το κέρδος αυτόυ; Κάποιες - μη σίγουρες/non quantifiable πωλήσεις. Αξίζει;

Και το όλο θέμα είναι από τη μεριά του developer. Γιατί από τη μεριά του καταναλωτή, το DRM δεν έχει ΚΑΝΕΝΑ μα ΚΑΝΕΝΑ όφελος.

Link to comment
Share on other sites

Οσο αφορα τις κονσολες

Newsbeast.gr | ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ : Νέες πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά του Xbox

Οι πρόσφατες πληροφορίες υποστηρίζουν πως η νέα κονσόλα θα διαθέτει σκληρό δίσκο με αρκετή χωρητικότητα ώστε να «μπορεί να αποθηκεύσει ένα μεγάλο αριθμό παιχνιδιών», ενώ επισημαίνεται πως «δεν θα υποστηρίζεται το παιχνίδι από τον οπτικό δίσκο», όπως διέρρευσε από το VGleaks.

Όλα τα παραπάνω συμβαδίζουν με τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει τον περασμένο μήνα από την ιστοσελίδα Kotaku. Ενώ οι φήμες συνεχίζονται, λέγοντας πως το νέο Xbox θα είναι μία «μονίμως ανοιχτή, μονίμως συνδεδεμένη» κονσόλα, ισχυρισμός που ενισχύει όλα όσα είχαν ακουστεί για ένα σύστημα ενεργοποίησης που θα αποτρέπει τους χρήστες από το να χρησιμοποιούν μεταχειρισμένα παιχνίδια.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα ειναι κατι που ερχετε και θα συμβει σε λιγο, ειτε μας αρεσει ειτε οχι, καποιον τροπο θα δρουνε να πρεπει αν εισαι online αλλιως δεν θα παιζεις ουτε single χωρις να εχουν πολυ money loss.

Γιατι, ποσα game αγορασατε γνησια απο τοτε που το Ελλαντα, εχει DSL? An εξαιρεσουμε τα Blizzard games τα μονα που αγορασα απο το 2004 εως τωρα ειναι το CoD1 και τα Blizzard games, ενω εχω παιξει 200.

Οπως και να το κανουμε θα συμβει και δεν εχουν αδικο και το ξερετε, δεν μας αρεσει αλλα θα συμβει.

Link to comment
Share on other sites

Εγω και να ηθελα να αγορασω δεν μπορω.

Οταν ειμαι φοιτητης και εχω 200Ε το μηνα για τα εξοδα μου θα μοιραζω 20αρικα για παιχνιδια?

το diablo 3 πχ ηθελα να το παιξω,σιγα μην το αγοραζα φυσικα με 50-60Ε ε και αφου δε βγηκε απο το θειο απλα δεν το παιξα.

εαν εκαναν ολα τα παιχνιδια σαν το diablo 3,απλα δεν θα επαιζα και θα εβρισκα κατι αλλο να ασχολουμαι στον υπολογιστη(η μπορει και να διαβαζα :p )

αλλα και παλι χασουρα θα ειχαν γιατι δεν θα με ενοιαζε και το hardware και αν κανω μια αναβαθμιση ανα 3 χρονια θα εκανα οταν χαλαγε και μονον...

Link to comment
Share on other sites

πολύ σωστά αυτό με τα λεφτά @dant13 !!!

αλλά μην λέμε και ότι θέλουμε η "πειρατεία" κάνει καλό γιατί έτσι διαδίδεται πιο γρήγορα στον κόσμο η πληροφορία !

παράδειγμα θέλεις να βρεις μια ταινία του 90 και δεν υπάρχει πουθενά αλλά μόνο στο νετ //// με αυτό το παράδειγμα βλέπουμε ότι διασώζονται και κάποια πράγματα

τώρα για τα παιχνίδια άλλο θέμα και γενικά το download για προσωπική χρήση και όχι για να βγάζεις λεφτά δεν αποτελεί παρανομία ! (με τους μεθόδους που χρησιμοποιούν οι εταιρίες προσπαθούνε να πετύχουν το αντίθετο)

κατά τα άλλα φράγκα δεν πρόκειται να δουν ποτέ :tongue: μόνο για τίτλους που αξίζουν και είναι κάτω από 40 ευρώ

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω τα Steam Sales και τα Humble Bundles έχουν αποδείξει ότι όταν η τιμή είναι λογική ο κόσμος προτιμάει να αγοράσει αυθεντικά από το να παίξει πειρατικά. Ένα ποσοστό πειρατείας θα υπάρχει πάντα αλλά κατά τη γνώμη μου αυτοί δεν θα αγόραζαν τα παιχνίδια έτσι κι αλλιώς, οπότε δεν μιλάμε για χαμένα κέρδη. Αλλά άντε να το καταλάβουν αυτό οι εταιρείες κολοσσοί...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.