spH3RiCal Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 8, 2013 #1 Κοινοποίηση Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 8, 2013 Εχω παρει αυτη τη μητρικη ASUS - - ASUS C8HM70-I και θελω να της αλλαξω συστημα ψυξης. Η ψυκτρα που θα μπει ειναι μια παλια αλουμινενια που εχω η οποια φτανει να καλυψει cpu και chipset. Το προβλημα ειναι οτι αν παρατηρησετε στην φωτογραφια κολλητα κατω απο την μαμα ψυκτρα του cpu υπαρχει ενας πυκνωτης οπως και αριστερα της (πυκνωτης και R56) οπως και αριστερα απο το chipset αυτο το ασημι που δε ξερω τι ειναι Η μονη λυση ειναι να ανοιχτουν τρυπες στη ψυκτρα και να μπουν ολα αυτα χωνευτα (ηδη ανοιξα μια για να δω πως θα παει και ομολογω ηταν ευκολοτερο απο οσο περιμενα). Το ερωτημα ειναι κατα ποσο θα την παλεψουν τα components μεσα στη ψυκτρα ειδικα απο τη στιγμη που δε θα υπαρχει ενσωματωμενος ανεμιστηρας. Φυσικα θα υπαρχει ενας 14αρης απο πανω σε αποσταση 5cm περιπου, αλλα απο τη στιγμη που το pc θα ειναι ανοικτο 24/7 (κατεβαστηρι) εχω μερικες αμφιβολιες.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
billpeppas Φεβρουάριος 8, 2013 #2 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 8, 2013 Ο πυκνωτής γράφει πάνω τι αντοχές έχει ( συνήθως σε αυτές τις mobo έχουνε 105C rated capacitors ).Το R56 πηνίο αντέχει χαλαρά και αυτό.Το ασημί αριστερά από το chipset είναι crystal oscillator, δεν ζεσταίνεται, και δεν πρόκειται και να του δημιουργήσεις θέμα από την ζέστα του chipset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Φεβρουάριος 8, 2013 #3 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 8, 2013 Να συμπληρώσω σε αυτά που πολύ σωστά λέει ο φίλος [MENTION=324]billpeppas[/MENTION], ότι μπορείς να κάνεις και κάτι επί πλέον για να περιορίσεις την θερμική σύζευξη πυκνωτή / ψύκτρας.Μπορείς να σημαδέψεις προσεκτικά τις τρύπες και να τις κάνεις 2 - 3 χιλιοστά μεγαλύτερες.Έτσι γύρω από τον πυκνωτή θα υπάρχει ένα κενό μέσα από το οποίο θα περνάει κάποιος αέρας και παράλληλα θα περιορίζεται η μεταφορά θερμότητας από την ψύκτρα προς αυτόν.Για τον κρύσταλλο δεν ξέρω να σου πω, πολλές φορές αυτοί για λόγους σταθερότητας έχουν δικό τους "φούρνο", οπότε δεν νομίζω ότι θα υπάρχει πρόβλημα, αλλά μπορείς και εδώ να κάνεις το ίδιο "κόλπο" με τον πυκνωτή.Το ανοδικό ρεύμα αέρα από την ψύκτρα θα ρουφάει αέρα γύρω από το κενό που σου είπα και έτσι θα έχεις κάποια ψύξη, αρκεί βέβαια η τρύπα να αφαιρέσει όλο το πάχος της πλάκας της ψύκτρας! (να βλέπεις από πάνω τον πυκνωτή, ανάμεσα στα πτερύγια της ψύκτρας).Άντε καλή επιτυχία!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CmoS Φεβρουάριος 8, 2013 #4 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 8, 2013 ψαρωτικος τιτλος το ομολογω αλλο περιμενα να δω Δε θα παθει τιποτα φιλε παρομοιο συστημα το εχω fanless αφου θα εχεις και 14ρι να φυσαει δεν υπαρχει καν θεμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 8, 2013 Author #5 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 8, 2013 Thnx παιδια Κενο θα υπαρχει σιγουρα (τοσο για να υπαρχει λιγος αερας αλλα και για να διορθωθουν τυχων μικροπαρεκκλισεις), ηδη η τρυπα που ανοιξα ειναι 8αρα και ο πυκνωτης 6αρης . Οποτε προχωραμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 18, 2013 Author #6 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Τελικα δεν ηταν και ιδιαιτερα δυσκολο να γινουν οι τρυπες και τα αυλακια.. Η μεγαλυτερη δυσκολια ειναι στο να ανοιξουν οι τρυπες για τις βιδες. Ενω η βαση τρυπιεται ευκολα οταν περνας στα fins υπαρχει προβλημα.. Ηδη εχω σπασει δυο τρυπανια, το ενα βγηκε το αλλο εχει κατσει κατω απο ενα fin μεσα απο τη βαση και δε βγαινει με τιποτα.. Θα μπω απο τη μερια των fins με μεγαλο τρυπανι να δω τι θα γινει, ελπιζω να μη τα πεταξει ολα. Μια αλλη λυση που σκεφτομαι ειναι να ανοιξω βολτες στη βαση και να βιδωθει κατω απο τη mobo. Μιλαμε για 1cm παχος ομως και η εμπειρια με τα τρυπανια με εχει φοβισει λιγο. Αν σπασει κανα κολαουζο μεσα, παει στο κουβα το project.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Φεβρουάριος 18, 2013 #7 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Καλησπέρα! 1. Ψυχραιμία! 2. Ψυχραιμία! 3. Μην κάνεις καμία νέα τρύπα αν δεν το κουβεντιάσουμε! 4. Πόσταρε μερικές φωτογραφίες να δούμε το πρόβλημα, αν μπορείς κοντινές , ακόμα καλύτερα! 5. Για το άνοιγμα σπειρωμάτων γίνεται δε πα' να 'ναι το υλικό ότι θέλει!! 6. Ψυχραιμία!!!! Στο καλαμπουρίζω λίγο , όχι για να σε πειράξω , αλλά για να ρίξω την ένταση!! Βάλε φωτο και τα λέμε! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 18, 2013 Author #8 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Χαχα δε με προλαβες Τελικα αποφασισα να δοκιμασω τη λυση του κολαουζου ΑΛΛΑ σε αλλη ψυκτρα για δοκιμη. Η αληθεια ειναι οτι περιμενα να το κλαψω αλλα τελικα το πειραμα πετυχε. Οποτε στην παρουσα φαση εχω ανοιξει τις δυο απο τις τεσσερις τρυπες μαζι με τα σπειρωματα τους. Το βραδυ που θα γυρισω λεω να κανω τις αλλες δυο (σκορδα σταυρωμενα δακτυλα κτλ μη το ματιασω) . Το τρυπανι δε το εχω βγαλει ακομα, οποτε θα ανεβασω φωτογραφιες το βραδυ να δουμε τι μπορει να γινει.. Εδιτ: Βρηκα χρονο οποτε εχουμε και λεμε http://i125.photobucket.com/albums/p73/spH3RiCal/Photo0999_zpsecd48ea8.jpg Απο κατω http://i125.photobucket.com/albums/p73/spH3RiCal/Photo1004_zpsf70a0ab3.jpg Οπως βλεπετε εχει κολλησει κατω απο το fin http://i125.photobucket.com/albums/p73/spH3RiCal/Photo1005_zpsd66fae68.jpg απο το μισο fin, δεν υπαρχει τρυπα απο την αριστερη πλευρα οπως το κοιτατε Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Φεβρουάριος 18, 2013 #9 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Απ΄οτι βλέπω το τρυπάνι έσπασε γιατί βρήκε το φτερό της ψύκτρας μονόπαντα! Δεν βλέπω καλά από τη φώτο αλλά αν -όπως κοιτάς από την πλευρά που είναι τα πτερύγια- φαίνεται η κορυφή του κώνου της μύτης του τρυπανιού, μπορείς να κάνεις το εξής: Η Βασική ιδέα είναι να σπρώξεις το τρυπάνι ανάποδα μέσα στη τρύπα που που έχει ανοίξει να οπισθοχωρήσει λίγο έτσι ώστε να πάψει να είναι λυγισμένο, και στη συνέχεια θα είναι πιο εύκολο να βγεί . Οπότε: 1. το τρυπάνι στέκεται λίγο λοξά στην τρύπα που έχει ανοίξει γιατί το πιέζει το πτερύγιο, δοκίμασε με ένα αιχμηρό εργαλείο (λεπτό σουβλί) να δεις αν έχει κάποιο τζόγο το σπασμένο τμήμα .Δηλαδή βάλε το σουβλί από την πλευρά που δεν έχει πτερύγια και δοκίμασε να δεις αν το τρυπάνι ψιλοκινείται. 2 . Αν κινείται αυτό είναι πολύ καλό! Αν δεν κινείται , θα το καταπιούμε 3. Κινείται δεν κινείται κοίτα προς ποια μερια θα κινηθεί αν το σπρώξεις απο την αλλη πλευρα και βάλε το σουβλί δίπλα στο σωμα του τρυπανιου , λιγο λοξά , να ακολουθει το ελικοειδες σχισιμο που έχει το τρυπάνι . Προσεξε μην το σφηνώσεις το σουβλί. Αν ομως κατά συμπτωση το ελικοειδές αυλάκι ειναι σε τετοια θέση που να σου επιτρέπει βαζοντας μεσα το σουβλί , να πιέσεις λίγο το τρυπάνι προς την σωστή κατευθυνση , τοτε καντο. 4. Παιρνεις ενα καλο ζουμπά με βαμένο άκρο! διαλεξε εναν με μηκος μυτης αρκετο ωστε να χωράει αναμεσα στα πτερύγια. 5. Στηρίξε καπου ακλονητα την ψυκτρα σε μερος που έχει μεγάλη αδράνεια και μαζα. φερε τα πτερύγια προς τα πάνω και βάλε το ζουμπά πάνω στη μυτη του τρυπανιου. Μια σφυριά σταθερή αλλα όχι και πολύ δυνατή θα σου δείξει το"μελλον" του εγχειρήματος. 6. Με μερικες σφυριες κανονικά το τρυπάνι θα υποχωρήσει μεσα στην τρυπα του (καθοδηγούμενο και απο το σουβλί!) 7. Μετά απο κα΄θε σφυριά να ελεγχεις αν το τρυπάνει οπισθοχωρεί μεσα στην ηδη ανοιγμένη τρυπα , η ανοιγει νεα διαδρομη κοβοντας και σφηνόνωντας μεσα στο αλουμινιο. Πιστευω οτι αυτο θα δωσει λυση. Και εδω αφου σου ευχηθώ καλη επιτυχια, να σου πω οτι το τρυπάνι το κακομεταχειρίστηκες, γι' αυτο και παρέδωσε πνευμα! Γενικά οταν τρυπάς τετοια αντκείμενα όπου σε καποιο σημειο της τρυπας - λογω ανοιμοιoγένειας του υλικού - η φορτιση του τρυπανιού ειναι ανομοιόμορφη ...ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ για να ΕΧΟΥΜΕ!!! Την επομενη φορά προσοχή , αγάπη και προδερμ και λιγο λαδάκι και ολα θα πανε καλά. το ιδιο ακριβώς ισχύει και για τα σπειρώματα!!! Στα οποια βεβαιως θελει να σπας συχνά το γρεζι με αναποδη κινηση του κολαούζου!!! Καλη επιτυχία λοιπον και περιμενουμε update!! Υ.Γ. Να ρωτησω κατι που δεν κατάλαβα, τις τρυπες για τις βιδες γιατι τις κάνεις διαμπερεις; Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 18, 2013 Author #10 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Πανω κατω καπως ετσι το ειχα σκεφτει, το κολλημα ειναι να βρω κατι να χωραει εκει μεσα..Η αρχικη ιδεα ηταν να γινουν διαμπερεις αλλα καποιες απο αυτες πεφουν πανω σε fins το χειροτερο ειναι οτι μερικες πεφτουν σε fin κατα το ημιση, οποτε σκαλωνει το τρυπανι. Επισης για αισθητικους λογους δε θα ηθελα να κανω τρυπα απο πανω (θελει τουλαχιστον 6αρα) - δεν εχω βαση για το τρυπανι οποτε το να τρυπηθει ενα fin χωρις να φανε αδεσποτες τα διπλανα ειναι αδυνατον.. Οποτε το κραταω για τελευταια λυση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Φεβρουάριος 18, 2013 #11 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Αν έχω καταλάβει καλά η βίδα θα βιδώσει από κάτω (λεία πλευρά), οπότε δεν ειναι ανάγκη οι τρύπες να γίνουν διαμπερείς.Το πάχος των 8 με 9 mm σε φτάνει για οποιοδήποτε πάσο του μεγέθους που λες.Δεν αναφέρεις διάσταση τρύπας αλλά όπως το κόβω πρέπει να είναι περίπου 4 mm , πας για βίδα Μ5 ?Αν ναι σου φτάνει και σου παραφτάνει το βάθος αυτό.Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ένα τριβάθμιο σετ κολαούζα (είναι τρία νούμερα στην ίδια διάσταση με το κάθε νούμερο να ανοίγει να σκάβει πιο βαθειά τις σπείρες στην περιφέρεια της οπής, και πιο μέσα στην τρύπα το σπείρωμα.Και φυσικά θα διαλέξεις μετά και το σωστό μήκος βίδας.Κι όσο για το κάθετο δράπανο, μην νομίζεις δεν αρκεί , θέλει και σεπόρτ (η τουλάχιστον μέγγενη και οπωσδήποτε όχι τρυπάνι , αλλά κοντύλι και μάλιστα καλό!Κατέβασμα του κοντυλιού καταμεσής στο πτερύγιο και ευγένεια!!!Εδώ θα πρέπει να σου ζητήσω να με συμπαθάς αν λέω πράματα που ενδεχομένως τα γνωρίζεις ήδη, αλλά μιας και δεν "γνωριζόμαστε" καλύτερα να πω κάτι που το ξέρεις παρά να το θεωρήσω αυτονόητο!Ε και που θα πάει, να είμαστε καλά και θα γνωριστούμε!Άντε καλή συνέχεια! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 18, 2013 Author #12 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Σορρυ, διαβασα "γιατι δεν τις κανεις διαμπερεις" και καταλαβα γιατι δεν ανοιγω τρυπες σε ολο το υψος της τρυπας (και των fins) Τωρα το γιατι τρυπαω τη βαση περα για περα, το κανω βασικα γιατι δε σκεφτηκα να μην το κανω To τελευταιο update για σημερα ειναι οτι τελειωσα και τις τεσσερις τρυπες με τα σπειρωματα τους, ευτυχως χωρις παρατραγουδα. Οι βιδες ειναι Μ3. Τωρα μενει να δω τι θα γινει με το κομμενο τρυπανι.. Δυστυχως εχει γινει αστοχια στη συγκεκριμενη τρυπα καθως πηγα να κανω τα σπειρωματα με αδυναμο τρυπανι οποτε ουσιαστικα ανοιξε τρυπα 3mm. Μετα μπηκε το τρυπανι να την καθαρισει και να δω τι μπορω να κανω και κοπηκε.. Τα σχεδια εχουν ως εξης -με δεδομενο οτι θα βγαλω το κομματι. Η το αφηνω χωρις βιδα αν δω οτι κανει καλη επαφη στα chips με τις 4 μονο η παιρνω κολαουζο για Μ4 και τη βαζω εκει. Το προβλημα βεβαια με την Μ4 ειναι οτι χωραει ισα ισα απο τη τρυπα της μητρικης με οτι συνεπαγεται αυτο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seafalco Φεβρουάριος 18, 2013 #13 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 18, 2013 Οι μητρικές αν θυμάμαι έχουν τρύπα για να περνάει άνετα βίδα διαμέτρου 3,5 mm. Οπότε πρόσεχε , δεν υπάρχει βέβαια περίπτωση να έχει δρόμο τυπωμένου τόσο κοντά στο όριο, άλλα κάλιο γαϊδουρόδενε , παρά γαϊδουρογύρευε.Βέβαια μπορείς να βάλεις βίδα 3,5 χ .6 και να ανοίξεις σπείρωμα στην υπάρχουσα τρύπα, αν και η καλύτερη λύση για να μην έχεις διαφορετικές βίδες, είναι να "επισκευάσεις" την τρύπα με εμφυτευόμενο σπείρωμα Μ3.Για το πως, μπορείς να δεις και εδώ:http://www.thelab.gr/water-cooling/anakataskeyi-katestramenwn-speirwmatwn-se-water-block-117637.htmlΔεν είναι ριζικά καθοριστικό να έχεις κάθετο δράπανο , αρκεί να είσαι προσεκτικός.Αν το τρυπάνι έχει σπάσει μέσα στη τρύπα σε βάθος που σου αφήνει καθαρό βάθος για το σπείρωμα 5 με 6 mm , ίσως σε πάρει να βάλεις βίδα και εκεί.Το πολύ πολύ αντί να επιχειρήσεις να βγάλεις το τρυπάνι (που θα το πρότεινα σαν αρχική κίνηση) μπορείς με ένα ζουμπά να το χτυπήσεις να πάει ακόμα πιο βαθειά, το τρυπάνι δεν είναι πολύ χοντρό , μπορεί και να βγει από την άλλη μεριά σχίζοντας το πτερύγιο.Καλή συνέχεια! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PetrosD Φεβρουάριος 19, 2013 #14 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 19, 2013 κοντύλι και μάλιστα καλό!Τί είναι κοντύλι; Καμιά φωτογραφία του; Link to comment Share on other sites More sharing options...
karmen1983 Φεβρουάριος 19, 2013 #15 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 19, 2013 Πετράν τα κοντύλια είναι κοπτικά ουσιαστικά και μάλιστα απο το σκληρότατο υλικό καρβίδιο (όχι όχι δε θυμήθηκα τη σειρά της corsair) Ενδεικτικά ένα Είναι εξαιρετικά αιχμηρά. Τρώνε το υλικό σα να είναι βούτυρο Τα χρησιμοποιούν και τα ρούτερια αν έχεις δει πουθενά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aias Φεβρουάριος 19, 2013 #16 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 19, 2013 [off topic] ειδα πυκνωτη σε ψυχτρα και νομιζα οτι ηταν καποια περιεργη ψυχτρα με καινουργια τεχνολογια ψυξης...με ξενερωσατε...:suicide2: [/off topic] Link to comment Share on other sites More sharing options...
spH3RiCal Φεβρουάριος 19, 2013 Author #17 Κοινοποίηση Φεβρουάριος 19, 2013 Το V-Coil το βρισκουμε σε ολα τα μαγαζια με εργαλεια η μονο στα μεγαλα (practiker κτλ)? Εδιτ: Τελικα ολα καλα. Καταφερα να βγαλω το τρυπανι (ας ειναι καλα ενα λεπτο αλεν που βρηκα) και παρατηρησα οτι η τρυπα δεν ειχε ανοιξει τελειως. Οποτε δοκιμασα να βαλω κολαουζο μπας και. Το αποτελεσμα μπορω να πω ειναι ικανοποιητικο, κουνιεται λιγο η βιδα μεν αλλα σφιγγει καλα δε. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.