Jump to content



Oil Cooling


esdee

Recommended Posts

Ερωτηση...

Σε αυτοκινητα επιδοσεων χρισιμοποιουνται ψυγεια λαδιου για την ψυξη του λαδιου του κινιτηρα...

...αντι για κλασσικο radiator και νερο θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει ενα ψυγειο λαδιου αυτοκινιτου και λαδι(αν οχι αυτοκινητου μετασχηματιστων) αντι για νερο?

Φανταζομαι πως η αντλια θα πρεπει να ειναι πιο δυνατο λογο του μεγαλυτερου βαρους του λαδιου απο το νερο.

(Οπως καταλαβαται ξεκιναω water cooling)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 40
  • Created
  • Last Reply

τα ψυγεία του λαδιού είναι για να ψύχεται το λάδι επειδή υπερθερμαίνεται... δεν αποτελεί ψυκτικό μέσο. ’ρα είναι άτοπη η χρήση του λαδιού σαν ψυκτικό μέσο, ειδικά για εκεί που προορίζεται στη χρήση του υπολογιστή...

Link to comment
Share on other sites

αν μπορεις να βρεις το ψυγειο λαδιου σε καλη τιμη, το χρησιμοποιεις αλλα με νερο, μερικα απο αυτα εχουν πολυ βολικες διαστασεις. το λαδι δεν ειναι τοσο καλο για ψυξη.

Link to comment
Share on other sites

Βασικα τα λαδια σαν ιδεα μου ηρθε λογο του οτι οι μετασχηματιστες τα χρησιμοποιουν τοσο για ψυξη οσο και για μονωση(ηλεκτρικη) ... δεν ξερω τις προδιαγραφες τους αλλα μπορω να τις βρω ...

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από .38-.45 [Σήμερα, στις 20:31] το λαδι δεν ειναι τοσο καλο για ψυξη.

Γιατί;

Επειδή τό έχω σκεφτεί και εγώ, θα ήθελα να ξέρω.

Προσθέτω ότι υπάρχουν λάδια διαφορετικής πυκνότητας, ξεκινώντας από τα δεκαράκια που είναι «νερό» και φτάνοντας στις βαλβολήνες που δεν μας ενδιαφέρουν.

Link to comment
Share on other sites

Εξαρτάται απο το είδος του λάδιου κατα κύριο λόγο

Υπάρχουν λάδια τα οποία εχουν πιο μεγάλο συντελεστή απαγωγής θερμότητας απο το νερό .

Σε μια συζήτηση με τον μηχανικό της Castrol η οποία εφοδιάζει με ειδικα λάδια -ψυκτικά την επειχήρηση οπου εργάζομαι μου είχε αναφέρει μερικους τύπους λαδιού αλλα το πρόβλημα ηταν η ελάχιστη ποσότητα την οποία μπορύσε να πουλήσει (δοχείο 25 λιτρων) και το μεγάλο του κόστος

Αν σε ενδιαφέρει μπορώ να τον ξαναρωτήσω για περισότερες λεπτομέρειες

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή για να καταλάβω κι εγώ, υπάρχουν και λάδια που χρησιμοποιούνται και αλλού εκτός από την ψύξη κινητών μερών ενός κινητήρα ή οποιοδήποτε μηχανισμού που εκτελεί κάποια κίνηση και έχει τριβή;

Link to comment
Share on other sites

cherryman οι μετασχηματιστες υψηλης τασεις εχουν λαδι μεσα τους για την ψυξη τους οσο και για την αποφυγη σκεδασεων (αστραπουλες :-)). Φανταζομαι πως λαδι αυτο θα ηταν καλο για την χρηση σε 'oil cooling' κατασταση.

Link to comment
Share on other sites

Αν ναι γιατί όχι. Αλλά μάλλον μεγαλώνει λίγο το κόστος και γίνεται πιο βρώμικη η δουλειά. Βλέπω μάνες να στριγγλίζουν.

Οι αντλίες δεν θα έχουν πρόβλημα με τα λάδια ή γενικά δεν έχουν πρόβλημα με οτιδήποτε ρευστό;

Link to comment
Share on other sites

μαλλον θα υπαρχουν ειδικες αντλιες αλλα δε ξερω κατα ποσο μπορουν να χρισημοποιηθουν οι κλασσικες που χρησιμοποιουνται για watercooling, Παντως το λαδι ειναι πιο βαρυ απο το νερο οποτε ισως χρειαστει ποιο δυνατη αντλια. αλλο ενα καλο που εχουν τα εν λογο λαδια ειναι η τεραστια διηλεκτρικη τους σταθερα,κατι το οποιο σημαινει οτι ... ε και να χυθει λιγο στη mobo δεν τρεχει και τιποτα , απλα το καθαριζεις :p :p :p

Link to comment
Share on other sites

καλα πιστευω θα το ειχαν εφαρμοσει ολοι οι "τρελαρες" ανα τον κοσμο τοσο καιρο αν ισχυε και δεν θα παιδευοντουσαν με phase-cooling..

το λαδι παντως ειναι ευλεκτο...τωρα αυτο δεν ξερω αν μεταφραζεται σαν πιο θερμοαγωγημο..

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι το λάδι είναι πιο θερμοαγώγιμο από το νερό!! Ίσως τα συνθετικά που αναφέρει ο eleven και ο ΓιαγκΤ. Το κόστος είναι ένα πρόβλημα καθώς και το συνθετικό θα είναι ακριβό και η αντλία (τουλάχιστον ακριβότερη από του νερού). Θα πρέπει να κατασκευαστούν άλλα block φυσικά, αν και νομίζω πως η λύση του λαδιού θα ευνοούσε τις direct die καταστάσεις. Επίσης κατεβαίνει και σε χαμηλότερη θερμοκρασία... Αντώνη, λέγοντας βαρύ νομίζω ότι εννοεί το ιξώδες. Πιο πηχτό ένα πράγμα...

Link to comment
Share on other sites

Παιζει για το αν το λαδι θα εινιαι ποιο βαρη η οχι, αναλογα με το ιξωδες του. Λαδι αυτοκινητων εχω την εντυπωση οτι ειναι ποιο βαρια...

που καταντησα ... να ανοιγω τα βιβλια της σχολης και να ψαχνω για σταθερες λαδιων ... οχι τιποτα αλλο αλλα εχω και εξεταστικη και μπορει να μπω στον πειρασμο να διαβασω!!:confused: :confused:

anyway check this out --> http://www.liquidninjas.com/reviews.php?op=showcontent&id=15

Link to comment
Share on other sites

Αρχική απάντηση από esdee

Βασικα τα λαδια σαν ιδεα μου ηρθε λογο του οτι οι μετασχηματιστες τα χρησιμοποιουν τοσο για ψυξη οσο και για μονωση(ηλεκτρικη) ... δεν ξερω τις προδιαγραφες τους αλλα μπορω να τις βρω ...

εχω την εντυπωση οτι τα λαδια για μετασχηματιστες (ειδικα αν εννοεις ΔΕΗ) ειναι -ακρως- τοξικα.........

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.