yanni Οκτώβριος 27, 2012 #21 Κοινοποίηση Οκτώβριος 27, 2012 Μην μου πείτε ότι τα παρακάτω σας φαίνονται ίδια οπότε ας κάτσουμε να μετρήσουμε τα fps και να τα βγάλουμε ίσα.[ame=http://www.youtube.com/watch?v=AcKLjgWl7tM]Crysis PC vs XBOX 360 Graphics Comparison - YouTube[/ame]Αντίθετα στο Crysis 2 που φτιάχτηκε μάλλον με το μυαλό στις κονσόλες οι διαφορές νομίζω είναι σχετικά μικρές. Ίσως για αυτό να χρειάστηκε ένας ωκεανός tessellation κάτω από την πόλη.[ame=http://www.youtube.com/watch?v=7Gj6fgnMvQw]Crysis 2: PC Vs. Xbox 360 Side by Side Graphics Comparison (HD) - YouTube[/ame][ame=http://www.youtube.com/watch?v=U89TrAcaTl8&feature=endscreen&NR=1]Crysis 2: PC Vs. Playstation 3 Side by Side Graphics Comparison (HD) - YouTube[/ame] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosen Οκτώβριος 28, 2012 Author #22 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Έχετε κολλήσει με τις λεπτομέριες στα γραφικά, το HD και τα ρέστα. Όταν λέμε ότι μια πλατφόρμα θα σκοτώσει την άλλη, δεν εννοούμε στα γραφικά και στην ποιότητα, αλλά στον λόγο ύπαρξης. Το ότι είμαστε μια παρέα κολλημένων με τα γραφικά, δεν σημαίνει ότι είμαστε αρκετοί να κρατήσουμε την πλατφόρμα ζωντανή.Ο κόσμος "κολλάει" σ'ένα παιχνίδι λόγω gameplay, όχι λόγω γραφικών. Μέχρι πριν 10 χρόνια η κατάσταση παλευόταν, γιατί gamer=Quake, PC, FPS και MMORPG. Τώρα που βλέπεις 60.000 παίκτες online σε ένα παιχνίδι για το PC πίτα στο γραφικό και στο tesselation και από την άλλη 1.000.000 παίκτες Farmville, 5.000.000 παίκτες Angry Birds και 1 δις παίκτες PacMan & Tetris, τι κάνεις; Πάρε 2 εταιρίες:- η μια γράφει παιχνίδια που θέλουν 4 χρόνια να ολοκληρωθούν και στο τέλος κοστίζουν 60 ευρώ/τίτλος και θέλουν PC με κάρτα γραφικών των 400 ευρώ κι επεξεργαστή των 200 ευρώ. Ο αριθμός των PC σε όλο τον κόσμο που μπορούν παίξουν αυτό το παιχνίδι από άποψη hardware, είναι περί τις 250-300.000.- η άλλη γράφει παιχνίδια-ξεπέτες με ρυθμό 3 τίτλους/μήνα, από τα οποία "πιάνουν" το 1/3. Τα παιχνίδια αυτά "ζυγίζουν" περί τα 4-5Mb έκαστο, κοστίζουν €3.99 στο Apple/Android market και παίζουν σε κινητά των 140 ευρώ. Ο αριθμός των κινητών σε όλο τον κόσμο που μπορούν παίξουν αυτό το παιχνίδι από άποψη hardware, είναι περί τα 40.000.000 κι αυξάνονται με ρυθμό 400.000 συσκευές ανά quarter.Ποιον από τους 2 CEO βλέπεις εκατομμυριούχο μετά από 2 χρόνια; Ποια εταιρία έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να βάλει λουκέτο;Και στην τελική, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι οι κάρτες γραφικών των 400 ευρώ έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης από το mobile gaming που έχει εκτοξευτεί ήδη περί τα 2000% τα τελευταία 3 χρόνια μόνο;Bonus/hint: UPDATED: EU cripples future graphics cards [Exclusive] - www.nordichardware.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanni Οκτώβριος 28, 2012 #23 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Έχετε κολλήσει με τις λεπτομέριες στα γραφικά, το HD και τα ρέστα. Όταν λέμε ότι μια πλατφόρμα θα σκοτώσει την άλλη, δεν εννοούμε στα γραφικά και στην ποιότητα, αλλά στον λόγο ύπαρξης. Το ότι είμαστε μια παρέα κολλημένων με τα γραφικά, δεν σημαίνει ότι είμαστε αρκετοί να κρατήσουμε την πλατφόρμα ζωντανή.Ο κόσμος "κολλάει" σ'ένα παιχνίδι λόγω gameplay, όχι λόγω γραφικών. Μέχρι πριν 10 χρόνια η κατάσταση παλευόταν, γιατί gamer=Quake, PC, FPS και MMORPG. Τώρα που βλέπεις 60.000 παίκτες online σε ένα παιχνίδι για το PC πίτα στο γραφικό και στο tesselation και από την άλλη 1.000.000 παίκτες Farmville, 5.000.000 παίκτες Angry Birds και 1 δις παίκτες PacMan & Tetris, τι κάνεις; Πάρε 2 εταιρίες: - η μια γράφει παιχνίδια που θέλουν 4 χρόνια να ολοκληρωθούν και στο τέλος κοστίζουν 60 ευρώ/τίτλος και θέλουν PC με κάρτα γραφικών των 400 ευρώ κι επεξεργαστή των 200 ευρώ. Ο αριθμός των PC σε όλο τον κόσμο που μπορούν παίξουν αυτό το παιχνίδι από άποψη hardware, είναι περί τις 250-300.000. - η άλλη γράφει παιχνίδια-ξεπέτες με ρυθμό 3 τίτλους/μήνα, από τα οποία "πιάνουν" το 1/3. Τα παιχνίδια αυτά "ζυγίζουν" περί τα 4-5Mb έκαστο, κοστίζουν €3.99 στο Apple/Android market και παίζουν σε κινητά των 140 ευρώ. Ο αριθμός των κινητών σε όλο τον κόσμο που μπορούν παίξουν αυτό το παιχνίδι από άποψη hardware, είναι περί τα 40.000.000 κι αυξάνονται με ρυθμό 400.000 συσκευές ανά quarter. Ποιον από τους 2 CEO βλέπεις εκατομμυριούχο μετά από 2 χρόνια; Ποια εταιρία έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να βάλει λουκέτο; Και στην τελική, τι σας κάνει να πιστεύετε ότι οι κάρτες γραφικών των 400 ευρώ έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες επιβίωσης από το mobile gaming που έχει εκτοξευτεί ήδη περί τα 2000% τα τελευταία 3 χρόνια μόνο; Bonus/hint: UPDATED: EU cripples future graphics cards [Exclusive] - www.nordichardware.com Το πήρες στραβά και κάνεις σε λάθος άτομο "κήρυγμα" για το gameplay. Πέραν προηγούμενου post μου, όπου έγραψα Το Crysis 2 προσωπικά το έπαιξα κατά το 1/3 σε medium detail με μια 550ti και το συνέχισα μετά σε high detail με μια 560ti. Όσον αφορά το gameplay ανάθεμα αν κατάλαβα διαφορά και εκεί κερδίζει τις εντυπώσεις η κονσόλα. ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει gameplay. Ξέρω βασικά 30 χρόνια τι σημαίνει gameplay. Και ακόμα και αν δεν ήξερα, το παράδειγμα την διάδοσης των games στο facebook ή των flash games γενικότερα που αναφέρεις και εσύ, είναι αρκετό για να κάνει τον οποιονδήποτε να σκεφτεί "τι στο καλό έχουν αυτά τα games που τραβάνε τόσο κόσμο;". Στην τελική το pacman και το tetris δεν ενθουσίασαν τον κόσμο με τα γραφικά τους. Κάνεις λάθος όμως στο πως βλέπεις το θέμα των γραφικών και μάλλον δεν κατάλαβες που ήταν η ουσία του post μου ή απλά βλέπεις την εικόνα από την μεριά του χρήση της κονσόλας ή του tablet. Ας πούμε ότι τα κοιτάς ως χρήστης κονσόλας. Όταν ήμουν 1η Λυκείου και ακόμα με Spectrum, είχα έναν φίλο μου με Atari ST. Η ανάλυση του Spectrum ήταν 256Χ192, του Atari 320X200 και αν και ήθελα να πιστεύω ότι (με βάση τις αναλύσεις) τα γραφικά τους δεν διαφέρουν και τόσο πολύ, στην πραγματικότητα τα χώριζε το χάος. Αυτό που λέω στο προηγούμενο post είναι ότι κακώς συγκρίνετε επιδόσεις στα γραφικά ανάμεσα στα PC και τις κονσόλες. Η λογική του "60fps στα PC, 60fps και στο ΧΒΟΧ" είναι τόσο λάθος όσο η σύγκριση των γραφικών ανάμεσα σε Spectrum και ST. Operation Wolf Spectrum [ame] [/ame]Operation Wolf Amiga [ame] [/ame]Operation Wolf Arcade(original) [ame] [/ame] Οι κονσόλες έχουν απλά μία επιλογή στα γραφικά (αν δεν κάνω λάθος), προρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ώστε να παίζει σωστά στο διαθέσιμο hardware + optimizations. Στα PC έχεις μέγιστη ελευθερία στο πως θα φαίνεται το game στην οθόνη σου - optimizations. Πέραν αυτών των + και - που προφανώς και είναι μέγιστης σημασίας (πριν 20 χρόνια πολλοί κάναν τον σταυρό τους βλέποντας πετυχημένες μεταφορές coin ops στον Spectrum), όταν κάθεσαι και λες ότι ένα game θέλει κάρτα γραφικών των 400€ και ότι ο μέγιστος αριθμός των PC που μπορούν να παίξουν το game είναι 250-300.000, είσαι ήδη λάθος διότι συγκρίνεις τα medium quality γραφικά της κονσόλας με τα ultra high quality γραφικά του PC. Ποιος είπε ότι στο PC οποιαδήποτε άλλη επιλογή από ultra ή high είναι μη-επιλέξιμη; Ή μήπως εννοείς ότι χωρίς ultra ή high quality επιλογές δεν έχεις το ίδιο gameplay; To Crysis 2 προσωπικά το έπαιξα σε σύστημα με Phenom 9950 στα 3GHz, 8GB DDR2 800MHz και default 550ti/560ti. Το πρώτο Crysis το είχα παίξει με 7900GS ή HD3850 και Athlon64 ή Χ2 (δεν θυμάμαι ακριβώς). Συστήματα των 400€ στην χειρότερη όχι κάρτες των 400€. Απλά δεν τα έβαλα όλα high. Δεν είναι όλοι τρελαμένοι με την ultra επιλογή, ούτε ψάχνουν τα 60fps minimum για να μπορούν να "παίξουν" ένα game. Σε έναν βαθμό, ίσως το Virtu να προσπαθεί να κάνει ακριβώς αυτό. Να μετατρέψει το PC σε ένα μηχάνημα που θα αυτορυθμίζει την ποιότητα των γραφικών του ανάλογα τις δυνατότητές του μέσα στο game. Αυτό που οι κατασκευαστές των games στις κονσόλες έχουν ρυθμίσει από πριν, το Virtu θα το πετυχαίνει σε real time μέσα στο PC game(αν διαδοθεί). Όσον αφορά τις πωλήσεις παιχνιδιών σε PC Skyrim ships 10 million units worldwide, sets Steam record | VG247 και αυτό έχοντας υπόψιν την εκτεταμένη πειρατεία μέσω torrent, κάτι που μπορεί η Microsoft να καταφέρει να χτυπήσει (με το αζημίωτο) με το Windows store. Πάντως μπορεί να γκρινιάζουμε ότι έχουμε πάει 5 χρόνια πίσω στα γραφικά λόγω κονσολών, αλλά αυτό το πάντρεμα των κονσολών με τα PC μπορεί να σώσει τα τελευταία. Όσον αφορά τα tablets και αν βλέπεις τα πράγματα από την μεριά του χρήστη tablet. Πρώτα από όλα Android and iOS App Sizes on the Rise καμιά σχέση με τα 4-5ΜΒ που αναφέρεις. Από εκεί και πέρα τα tablets, αν εξαιρέσεις τα παιχνίδια οδήγησης ίσως, πάσχουν πολύ περισσότερο στο θέμα των χειρισμών σε ένα game και κατ' επέκταση στο gameplay, παρά στα γραφικά. Μέχρι να διορθωθεί αυτό μπορούν να προσφέρουν πολλές ώρες παιχνιδιού, αλλά δεν μπορούν να καλύψουν μεγάλο φάσμα. Μιλάμε ότι πάμε 25 χρόνια πίσω στην εποχή των arcades απλά με περισσότερη μνήμη, καλύτερα γραφικά και κάποια extra δανεισμένα από τα σύγχρονα games. Παιχνίδια fps ή strategy σε tablets δεν νομίζω ότι έχουν νόημα ακόμα, όχι χωρίς κάποιο bluetooth περιφερειακό ίσως. Σε αυτή την εκτίμηση βέβαια μπορεί να είμαι λάθος μιας και δεν έχω κάποιο αξιόλογο tablet, αλλά νομίζω ότι το gaming στο tablet είναι δίπλα στο pc/console gaming ότι είναι και η χρήση γενικότερα tablet δίπλα σε ένα laptop/desktop. Κάποια πράγματα τα κάνεις ευκολότερα, πολλά όμως τα κάνεις με πολλούς περιορισμούς και ποιο δύσκολα. Το προσεχές μέλλον για μένα θα έχει λίγο από όλα. Πολύ arcade κυρίως τύπου gaming σε tablets/browsers, κάπως ποιο όμορφα οπτικά και ποιο σύνθετα games στις κονσόλες και αρκετά λιγότερα, αλλά πολύ καλύτερα οπτικά games στα PC, με πραγματικά κορυφαία γραφικά όταν ενεργοποιείς όλες τις επιλογές. Τώρα μετά το 2020 π.χ. δεν ξέρω τι θα γίνει. Υ.Γ. Τους τελευταίους μήνες έχω ξεσκιστεί στο online του Unreal Tournament του 1999. Απλά το προσθέτω όσον αφορά το gameplay/graphics θέμα. Υ.Γ.2 Η κίνηση της EU έχει πολύ πλάκα. Όπως έλεγα σε διπλανό (νομίζω) forum "Μην αγοράζετε μια μεγάλη και ενεργοβόρα κάρτα, αγοράστε δύο μικρότερες που συνολικά θα καταναλώνουν περισσότερο και βάλτε τις σε SLi/CF". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosen Οκτώβριος 28, 2012 Author #24 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Η αναλογία είναι υποθετική, όχι απόλυτη. Δεν περιγράφω καμιά πραγματική εταιρία με αυτά τα νούμερα, τα οποία τα έβαλα για συγκριτικό σκοπό. Το Crysis 2 όντως δεν χρειάζεται 400 ευρώ κάρτα, αλλά δεν παίζεται και σε 10 ευρώ κάρτα (τόσο υπολογίζω ότι κάνουν οι "κάρτες" που τρέχουν το Angry Birds ή το Tetris στα κινητά). Αφού θες με το ζόρι να βάλεις τίτλους στο υποθετικό μου ερώτημα, ας πούμε Skyrim Vs Angry Birds. Το ένα έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια τεμάχια και κάνει $50 και το άλλο έχει κατέβει 1 δισεκατομμύριο φορές από $0.99 (1 δολλάριο πες) το τεμάχιο. Διπλάσια έσοδα από ένα παιχνίδι που γράφτηκε πολύ πιο εύκολα, από πολύ μικρότερη ομάδα και σε πολύ λιγότερο χρόνο. Το ένα θέλει PC με κάποια "α" κάρτα γραφικών (όπου α=κάτι καλύτερο από την onboard) και το άλλο παίζει στο κινητό σου. Και βάζω στοίχημα ότι το 30 ετών PacMan ή το Tetris έχουν βγάλει πολλά $$ περισσότερα σε δεκάρικα κι εικοσάρικα (και μετέπειτα 50λεπτα κι ευρώ) απ'ότι και το Skyrim και το Angry Birds μαζί. Που για μένα σημαίνει ότι η επιτυχία είναι ευκολότερη με ένα καλό και πιασάρικο gameplay, παρά με την εμφάνιση των γραφικών. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanni Οκτώβριος 28, 2012 #25 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Η αναλογία είναι υποθετική, όχι απόλυτη. Δεν περιγράφω καμιά πραγματική εταιρία με αυτά τα νούμερα, τα οποία τα έβαλα για συγκριτικό σκοπό.Το Crysis 2 όντως δεν χρειάζεται 400 ευρώ κάρτα, αλλά δεν παίζεται και σε 10 ευρώ κάρτα (τόσο υπολογίζω ότι κάνουν οι "κάρτες" που τρέχουν το Angry Birds ή το Tetris στα κινητά). Αφού θες με το ζόρι να βάλεις τίτλους στο υποθετικό μου ερώτημα, ας πούμε Skyrim Vs Angry Birds. Το ένα έχει πουλήσει 10 εκατομμύρια τεμάχια και κάνει $50 και το άλλο έχει κατέβει 1 δισεκατομμύριο φορές από $0.99 (1 δολλάριο πες) το τεμάχιο. Διπλάσια έσοδα από ένα παιχνίδι που γράφτηκε πολύ πιο εύκολα, από πολύ μικρότερη ομάδα και σε πολύ λιγότερο χρόνο. Το ένα θέλει PC με κάποια "α" κάρτα γραφικών (όπου α=κάτι καλύτερο από την onboard) και το άλλο παίζει στο κινητό σου. Και βάζω στοίχημα ότι το 30 ετών PacMan ή το Tetris έχουν βγάλει πολλά $$ περισσότερα σε δεκάρικα κι εικοσάρικα (και μετέπειτα 50λεπτα κι ευρώ) απ'ότι και το Skyrim και το Angry Birds μαζί. Που για μένα σημαίνει ότι η επιτυχία είναι ευκολότερη με ένα καλό και πιασάρικο gameplay, παρά με την εμφάνιση των γραφικών. Συγνώμη αλλά σε ποιο σημείο ασχολήθηκα με το παράδειγμά σου των δύο εταιριών; Sorry που το προσπέρασα αυτό το κομμάτι (τώρα εσύ μου φαίνεται προσπερνάς βολικά ΟΛΟ το ΤΕΡΑΣΤΙΟ post μου - τζάμπα το έγραψα κλαψ ), αλλά δεν αποκλείεται στο μέλλον να είναι η ίδια εταιρία αυτή που θα γράφει τον κώδικα και του Crysis 5 και του Angry Birds 12, για παράδειγμα. Και πιθανόν θα υπάρχει αγορά και για τα δύο. Επιπλέον το Angry Birds υπάρχει και σε PC και δεν χρειάζεται κάρτα των 400€ επειδή είναι στο PC. Και στον Spectrum που αναφέρω ποιο πάνω μια χαρά θα έπαιζε. Δεν νομίζω να είναι ποιο δύσκολο στον προγραμματισμό από το Operation Wolf που έχω στο spoiler. Αλλά είναι ένα game ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα που απλά πέτυχε. Αλλά και από την άλλη, με βάση το παράδειγμα του Pacman και του Tetris και το πως το χρησιμοποιείς, δεν θα έπρεπε 30 χρόνια να συνεχίζουμε να παίζουμε arcades με εξαιρετικό gameplay, αλλά απλό προγραμματισμό και γραφικά; Πως στο καλό φτάσαμε στο Crysis, αφού ένα Pacman αρκεί για να γεμίσεις τσουβάλια με χρήματα; Δεν νομίζω την δεκαετία του 90 που ξεφύγαμε από τις 2 διαστάσεις να προσπαθούσαν να πουλήσουν hardware. Ο κόσμος έψαχνε να βρει κάτι περισσότερο από τα arcades. Το ότι εσύ και εγώ πιθανόν χορτάσαμε από 3D games και μπουχτίσαμε στις αναβαθμίσεις hardware δεν σημαίνει ότι ο σημερινός έφηβος θα περιοριστεί στα γραφικά του Angry Birds ή ότι θα κρατήσει τα λεφτά του στην άκρη για το επόμενο iPad με τις 9,7'' και δεν θα τα δώσει σε μια κονσόλα ή ένα PC με αυξημένες γραφικές δυνατότητες και μια ή περισσότερες οθόνες 20'' και πάνω. Υ.Γ. Ξανά διάβασα το post σου και ειδικότερα την τελευταία γραμμή. ΜΑΜΩΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΜΟΥ στο μισό προηγούμενο ποστ κάθομαι και μιλάω για gameplay και απαντάς λες και δεν το διάβασες ποτέ. Και στην τελική και πάλι λάθος είσαι ΚΑΙ στο θέμα του gameplay. Διότι είναι απείρως ποιο δύσκολο να φτιάξεις ένα παιχνίδι με εθιστικό gameplay που θα αντέξει στον χρόνο, από ότι να φτιάξεις ένα game με φρου φρου και αρώματα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volrath Οκτώβριος 28, 2012 #26 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Δεν υπάρχει θέμα αντικατάστασης του desktop/console gaming από ταμπλέτες. Είναι διαφορετικό είδος gaming.Ποιος μπορεί να κάτσει 2-3 ώρες να παίζει παιχνίδια στη ταμπλέτα; Ενώ σε αντιπαράθεση, ποιος σε αυτό το forum ΔΕΝ έχει κάτσει 10ωρο συνεχόμενο gaming σε console/pc.Όπως ανέφερα, είναι συμπληρωματικά. Το ένα είναι on-the-go, για λίγο "ξύσιμο", το άλλο είναι για πιο "σοβαρή" ενασχόληση. Συν τοις άλλοις, η ταμπλέτα απλά δεν είναι φτιαγμένη για πολύ-ωρη ενασχόληση με παιχνίδια. Δεν υπάρχει το interface, τέλος. Και ούτε θα μπορέσει να το έχει ποτέ. Άμα κοτσάρεις controller, απλά γίνεται παιχνιδομηχανή σε φορητή οθόνη.Για το θέμα του development, και άμα θα επηρρεάσει το γεγονός της εύκολης "ξεπέτας" στις ταμπλέτες/κινητά, θα υπάρχει κορεσμός. Άμα μία εταιρία έβγαλε 1δις από 1 παιχνίδι στα κινητά, 999 άλλες εταιρίες δεν έβγαλαν ούτε 3000$. Και οι εταιρίες το ξέρουν, οπότε δε πρόκειται να το γυρίσουν στο mobile gaming, επειδή είναι πιο εύκολο. Crossplatform ναι. Και μη ξεχνάτε, άμα υπάρχει το angry birds στα κινητά, υπάρχει το farmville στο desktop. Και σας βάζω και στοίχημα ότι το 50% των χρήστων, είναι κοινοί και στα 2 games. Έχουν το ίδιο target audience. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chosen Οκτώβριος 28, 2012 Author #27 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Το πήρες στραβά και κάνεις σε λάθος άτομο "κήρυγμα" για το gameplay. Δεν έκανα quote το δικό σου post. Για την ακρίβεια, δεν έκανα quote το post κανενός, γενικά απάντησα.Συγνώμη αλλά σε ποιο σημείο ασχολήθηκα με το παράδειγμά σου των δύο εταιριών; Σε αρκετά:Συστήματα των 400€ στην χειρότερη όχι κάρτες των 400€. Τυχαίο παράδειγμα έδωσα όχι συγκεκριμένο. Εννοώ ότι άλλο το παχνιδάκι που τρέχει σε κινητό των 140 ευρώ κι άλλο το PC που κάποια components του μόνο κοστίζουν 140 ευρώ έκαστο. Δεν έχει νόημα να μου δείχνεις το φτηνότερο PC που μπορεί να τρέξει Crysis στα 640x480 και να σου βρίσκω εγώ κινητά των 30 ευρώ με Android. Την αναλογία κράτα.Όσον αφορά τις πωλήσεις παιχνιδιών σε PCΤυχαίο παράδειγμα έδωσα, άσε που δεν μίλησα πουθενά για πωλήσεις, μίλησα για συσκευές που μπορούν να τρέξουν το παιχνίδι. Και είπα 300.000 Vs 40.000.000 και τελικά είναι 10.000.000 Vs 1.000.000.000. Παράδειγμα έδωσα, άσε τα απόλυτα νούμερα.Πρώτα από όλαAndroid and iOS App Sizes on the Rise καμιά σχέση με τα 4-5ΜΒ που αναφέρεις.Ακόμα ένα τυχαίο παράδειγμα. Η ουσία είναι ότι τα PC games κυκλοφορούν πλέον σχεδόν εξ ολοκλήρου σε DVD (άρα gigabytes δεδομένων) ενώ τα παιχνίδια για κινητά και tablets φαντάζουν "κουτσουλιές" μπροστά τους. Μην κολλάς στα 4-5Mb που ανέφερα.Επίσης, συμφωνώ και διαφωνώ με τα διάφορα μέρη της παρακάτω πρότασής σου:Διότι είναι απείρως ποιο δύσκολο να φτιάξεις ένα παιχνίδι με εθιστικό gameplay που θα αντέξει στον χρόνο, από ότι να φτιάξεις ένα game με φρου φρου και αρώματα.Συμφωνώ με την δυσκολία που αναφέρεις, αλλά η κατασκευή καθεαυτή ενός απλού και εθιστικού παιχνιδιού είναι πολύ πιο εύκολη προγραμματιστικά από το γράψιμο ενός Oblivion. Το δύσκολο στην όλη υπόθεση είναι ο τζόγος στο να πετύχεις ένα διαφορετικό gameplay που θα τραβήξει εκατομμύρια κόσμου σα μαγνήτης.Κι εκεί υπερέχει η mobile πλατφόρμα, γιατί το γεγονός ότι τα παχνίδια εκεί γράφονται σε ένα φεγγάρι, σημαίνει μικρότερο κόστος σημαίνει ότι μέσα σε ένα χρόνο μπορείς να κάνεις καμιά 20ριά decent απόπειρες, κι ας αποτύχουν οι 15. Έτσι ο προαναφερθείς τζόγος σου δίνει καλύτερα ποσοστά, απ'ότι το να ετοιμάζεις 2 παιχνίδια από το 2008 και στην κυκλοφορία τους το 2012 να μην βγάζεις τα αναμενόμενα (οι πιθανότητες ακόμα και για λουκέτο της εταιρίας είναι μεγαλύτερες). Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanni Οκτώβριος 28, 2012 #28 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Δεν έκανα quote το δικό σου post. Για την ακρίβεια, δεν έκανα quote το post κανενός, γενικά απάντησα.Μάλιστα. ΟΚ.Σε αρκετά:Εντελώς άσχετο.Τυχαίο παράδειγμα έδωσα όχι συγκεκριμένο. Εννοώ ότι άλλο το παχνιδάκι που τρέχει σε κινητό των 140 ευρώ κι άλλο το PC που κάποια components του μόνο κοστίζουν 140 ευρώ έκαστο. Δεν έχει νόημα να μου δείχνεις το φτηνότερο PC που μπορεί να τρέξει Crysis στα 640x480 και να σου βρίσκω εγώ κινητά των 30 ευρώ με Android. Την αναλογία κράτα. Δεν σου δείχνω το φτηνότερο PC για 640Χ480, θα δυσκολευτείς να βρεις Android των 30€. Αλλά ας μην κάνουμε την τρίχα τριχιά γενικά. Τυχαίο παράδειγμα έδωσα, άσε που δεν μίλησα πουθενά για πωλήσεις, μίλησα για συσκευές που μπορούν να τρέξουν το παιχνίδι. Και είπα 300.000 Vs 40.000.000 και τελικά είναι 10.000.000 Vs 1.000.000.000. Παράδειγμα έδωσα, άσε τα απόλυτα νούμερα. Δεν μιλάς για πωλήσεις, αλλά αναφέρεις πωλήσεις και τιμές. Και δεν σου είπα κάπου "που τα βρήκες τα νούμερα", ούτε αμφισβήτησα τα 50-60€ και τα 0.99-3.99€. Και βέβαια εγώ δεν μίλησα για πωλήσεις, για συσκευές μιλούσα και δεν εννοούσα 640Χ480 ανάλυση.Ακόμα ένα τυχαίο παράδειγμα. Η ουσία είναι ότι τα PC games κυκλοφορούν πλέον σχεδόν εξ ολοκλήρου σε DVD (άρα gigabytes δεδομένων) ενώ τα παιχνίδια για κινητά και tablets φαντάζουν "κουτσουλιές" μπροστά τους. Μην κολλάς στα 4-5Mb που ανέφερα. Τα PC games που είναι ειδικά για τα PC και που είναι γεμάτα με γραφικά, ψηφιοποιημένους ήχους και κώδικα AI, ναι είναι πολλά GBs. Παιχνιδάκια σαν αυτά που τρέχουν στα κινητά είναι μερικά ΜBs και στα PCs, σίγουρα αρκετά μεγαλύτερα από τα αδερφάκια τους στα κινητά, αλλά όχι GBs. Ακόμα και αν ήταν GBs τα PC έχουν πρόσβαση σε πολύ φτηνό αποθηκευτικό χώρο τον οποίο τα κινητά ακόμα δεν διαθέτουν. Επίσης, συμφωνώ και διαφωνώ με τα διάφορα μέρη της παρακάτω πρότασής σου:Συμφωνώ με την δυσκολία που αναφέρεις, αλλά η κατασκευή καθεαυτή ενός απλού και εθιστικού παιχνιδιού είναι πολύ πιο εύκολη προγραμματιστικά από το γράψιμο ενός Oblivion. Το δύσκολο στην όλη υπόθεση είναι ο τζόγος στο να πετύχεις ένα διαφορετικό gameplay που θα τραβήξει εκατομμύρια κόσμου σα μαγνήτης.Κι εκεί υπερέχει η mobile πλατφόρμα, γιατί το γεγονός ότι τα παχνίδια εκεί γράφονται σε ένα φεγγάρι, σημαίνει μικρότερο κόστος σημαίνει ότι μέσα σε ένα χρόνο μπορείς να κάνεις καμιά 20ριά decent απόπειρες, κι ας αποτύχουν οι 15. Έτσι ο προαναφερθείς τζόγος σου δίνει καλύτερα ποσοστά, απ'ότι το να ετοιμάζεις 2 παιχνίδια από το 2008 και στην κυκλοφορία τους το 2012 να μην βγάζεις τα αναμενόμενα (οι πιθανότητες ακόμα και για λουκέτο της εταιρίας είναι μεγαλύτερες).Oblivion μπορεί να βγαίνει κάθε 3-4 χρόνια. Pacman ή Angry Birds όχι. Οι ιδέες για εθιστικά απλά παιχνίδια που θα τύχει να έχουν και επιτυχία στην αγορά (παρόμοια παιχνίδια με το angry birds έχω δει στο παρελθόν, αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε ή ενθουσιάστηκε με αυτά) είναι σπάνιες. Απλά είναι τόσο απλές που μετά σου φαίνονται και εύκολες. Θα κάνω 20 προσπάθειες και θα πετύχω στις 5. Βασικά θα κάνεις 50 για να σε ανταμείψει η μία. Θα κάνεις 1000 και θα γίνει τρελό και διαχρονικό hit η μία. Ή θα κάνεις μία προσπάθεια και θα μείνεις στην ιστορία όπως ο τύπος με το Tetris. Κάτι σαν εξισώσεις που λύνονται σε μια γραμμή αν σου έρθει η επιφοίτηση να προσθαφαιρέσεις έναν παράγοντα. Τόσο απλές λύσεις που βαράς το κεφάλι στον τοίχο μόλις δεις την λύση. Αλλά και τόσο δύσκολες που βάραγες μέρες το κεφάλι στον τοίχο επειδή δεν σου ερχόταν η λύση.Αλλά και πάλι. Όσα Angry Birds, PacMan, Tetris, Farmville και αν βγουν, πάντα θα υπάρχει ανάγκη για Crysis, Oblivion κ.τ.λ.Crush the Castle 2 | Action Games | Play Free Games Online at Armor GamesDownload Angry BirdsMinimum System Requirements:OS Windows XP SP2RAM 512MBCPU 1 GHzGraphic OpenGL 1.3 compatibleInternet Connection required for activation Link to comment Share on other sites More sharing options...
chroma Οκτώβριος 28, 2012 #29 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Δε νομίζω οτι πεθαίνει το pc gaming για τους ήδη pc gamers αλλά περισσότερο για όσους δεν είναι και θα μπορούσαν αλλά έπιασαν στα χέρια ταμπλέτα και έμειναν εκεί. Προσωπικά ξεκίνησα από dos και έμαθα να φτιάχνω τα autoexec.bat και config.sys για εκείνο το τελευταίο kb conventional memory (dos=high, umb anyone? ) οπότε το σημερινό click Next click Finish και 1 λεπτό για να φέρω τα γραφικά εκεί που θέλω δε μου λέει τίποτα. Στον average angry bird Joe το ίδιο φαίνεται γόρδιος δεσμός, λογικό όταν το android δε σε βομβαδίζει (και καλά κάνει) με fxaa, ssaa, tesselation factor etc. Δε βάζω κάτω τα angry birds και άλλα casual παιχνίδια, είχα λιώσει μέχρι να τερματίσω κάποιο της σειράς (νομίζω Rio) αλλά από τότε δε το ξανακούμπησα, ούτε τις επόμενες εκδόσεις γιατί το gameplay είναι μεν εθιστικό αλλά και επαναλήψιμο. Έδωσα το tablet σε 5χρονα (true story bro) και έπιασαν το gameplay μέσα σε 2 λεπτά και αυτό είναι το όλο νόημα. Κάντε το ίδιο με το warhammer. . Η υπόθεση αναστρέφεται κάθε φορά που δοκιμάζω "σοβαρά" παιχνίδια στη ταμπλέτα και έχω δοκιμάσει αρκετά. Προσωπικά βλέπω τα FPS τύπου Nova ως ανέκδοτο για το χειρισμό και μόνο, racing games που στρίβεις το τηλέφωνο/ταμπλέτα (really?) και ανταποκρίνονται λες και παίζεις online με 500ms ping. Δεν είναι τυχαίο που τα fighting games δεν έχουν ιδιαίτερη απήχηση, το καλύτερο που έπαιξα ήταν Bruce Lee dragon something αν σου αρέσει να βλέπεις τον Bruce σε slow motion. Στο street fighter 4 που προσπαθεί να πιάσει την ταχύτητα της κονσόλας/pc απλά βαράς τυχαία την οθόνη και ό,τι γίνει. Με τα περισσότερα σοβαρά παιχνίδια έχω την αίσθηση οτι οι devs ήθελαν να τα κάνουν καλύτερα αλλά κάτι τα hw requirements, το touch input και ό,τι αυτό σημαίνει, το QQ από τον average Joe που πρώτη φορά χάνει σε παιχνίδι μετά τον fruit ninja και τελικά έπρεπε να χαλαρώσουν λίγο κάπου και να ρίξουν ταχύτητες. Μέσα στο 2012 έχω δώσει ~100€ για παιχνίδια στο pc (να είναι καλά το steam sale) και ακριβώς 0€ σε παιχνίδια στο android. Εμένα αυτό σαν pc gamer μου λέει πολλά. Πίσω στο pc οι άλλοι indie devs έχουν αρχίσει να πιάνουν το νόημα και προσφέρουν πιο casual, platform/puzzle παιχνίδια σε τιμές χώμα μέσω steam, humble pack κλπ. Οι μεγάλοι παίκτες EA, Bioware κλπ. που θέλουν 50-60€ με το καλημέρα και ένα έμβασμα 400€ σε ati/nvidia για το Ξαναζεσταμένο Φαγητό 4 (τώρα με ακόμα χειρότερο console porting) δυστυχώς παίρνουν τα φρύδια μου. Ειδικά όταν βλέπω το ίδιο παιχνίδι σε κονσόλα και είναι το ίδιο κατά 90%. Αν δεν παίζει αξιοπρεπώς στην γρια 5870 του 2009, κρίμα για σας κύριοι ΕΑ αλλά υπάρχουν πολλά παιχνίδια εκεί έξω. Δε βλέπω το pc gaming να εξαφανίζεται, τουλάχιστον για όσο θα έχουμε pc στη διάθεση μας. Ίσως να αλλάξει λίγο μοντέλο σε πιο προσβάσιμα, εύκολα σε στήσιμο, φτηνά παιχνίδια και το high end να γίνει φθηνότερο ή και free to play (βλέπε blacklight retribution), πιο ανοικτό και πιο optimised αν θέλει να επιβιώσει γιατί τα άτομα που βλέπω της γενιάς μου που είχαν συνηθίσει να αγοράζουν hardware με το τσουβάλι μεγάλωσαν και βαρέθηκαν πλέον. Οι νεότερες γενιές gamers βρίσκουν δύσκολο να δικαιολογήσουν 400€ για κάρτα γραφικών όταν τα ίδια σου εξασφαλίζουν μια κονσόλα που θα κάνει το 80% του pc για τα επόμενα 5 χρόνια. Οι ακόμα νεότερες παίζει να μην κάτσουν και ποτε σε gaming pc όταν υπάρχουν τόσες συσκεύες που με ένα άγγιγμα παίζουν angry birds. :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic Οκτώβριος 28, 2012 #30 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Υπάρχουν μερικά pc games που απλά θέλουν ποντίκι και πληκτρολόγιο και δε γίνεται αλλιώς. Όπως είπε ο chroma πάνω για τα FPS και τα racing, παρομοίως είναι και τα strategy. Και ίσως τα strategy είναι ακόμα σημαντικότερα στο θέμα αυτό, διότι ακόμα δεν έχουν καταφέρει οι κονσόλες να αντικαταστήσουν ή να συμπληρώσουν έστω το PC. Ποιος φαντάζεται ότι θα μπορεί να παίξει Starcraft 2 ή Dota ή Total War σε κονσόλα. Γελάνε και οι τοίχοι. Οπότε είτε μένουν αποκλειστικά στο pc είτε μεταφέρεται ο χειρισμός (ποντίκι + πληκτρολόγιο) στην κονσόλα. Βέβαια αυτό, beats the purpose.Το pc gaming με την έννοια που το ξέρουμε θα συνεχίσει να υπάρχει. Μην ξεχνάμε και το Steam που ακμάζει. Θεωρώ ότι το console gaming "απειλεί" όχι την ύπαρξη του pc gaming αλλά την ποιότητά του, λόγω porting, ενώ το casual gaming απλά θα συνυπάρχει παράλληλα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daytime Dreamer Οκτώβριος 28, 2012 #31 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Χαος η συζητηση ... θα πω απλα την γνωμη μου Δεν ειμαι καθολου fan του mobile gaming, αλλα το mobile gaming ειναι το μελλον τουλαχιστον οπως το βλεπουν οι εταιρειες και οι ανθρωποι εκει ψηλα που παιρνουν τις αποφασεις (ειμαι στον χωρο, τα βλεπω και τα ακουω καθε μερα) Προσφατα λανσαρισε η Sony το PS Mobile ... σου λεει θα μεινω εγω εξω απο τον χωρο. Συντομα παιχνιδακια απο PS1-PS2 εποχες θα λανσαριστουν στην PS Mobile πλατφορμα. Το ιδιο σκοπευει να κανει και η Sega με ολα τα παλια games της. Ηδη θα κυκλοφορησει το model 2 collection για PSN/XBOX Live Και κατι ακομα. Αν και δεν ειμαι καθολου υπερ της Apple και της πολιτικης της γενικα δεν μπορω να πω οτι οταν ειδα το ipad3 να τρεχει games δεν επαθα πλακα. Τοσο πλακα που με το που βγει το ipad4 (ευτυχως που περιμενα!) θα το τσιμπησω γιατι θα μου λυσει τα χερια σε θεματα δουλειας τοσο ισχυρο που ειναι Δεν πιστευω οτι το PC Gaming θα πεθανει αλλα σιγουρα θα μικρυνει, τουλαχιστον σαν κομματι αγορας. Και οι 400+ ευρω κάρτες και τα 1000+ Watt τροφοδοτικα ειναι κατι που προσωπικα δεν με θα χαλασει αν παψει να ειναι το trend Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoDsl Οκτώβριος 28, 2012 #32 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Βέβαια αυτό, beats the purpose. Δηλαδή το purpose είναι να παίζεις αποκλειστικά με joystick ή χειριστήριο; Εγώ νόμιζα ότι το purpose της κονσόλας είναι να περνάς καλά. Απλώς ανοίγεις παίζεις και κλείνεις. Δεν ασχολείσαι ούτε με settings ούτε με hardware ούτε με τπτ. Συν ότι συνήθως παίζεις σε 32++ Inches, και- με native 3D υποστήριξη πλέον, πράγμα που χρόνια τώρα δεν έχουν βελτιώσει καν στις κάρτες γραφικών. Η υποστήριξή τους εν έτη 2013 είναι ΓΙΑ ΤΑ ΜΠΑΖΑ. Και μιλάμε natively έτσι; Όχι πάρε τα γυαλιά μας και παίξε όπου θές. Σχετικά με το gaming στο tablet, εγώ θα ρωτήσω το εξής. Πόσοι πήραν game gear ή έπαιζαν με gameboy; Πόσα κομμάτια έχει πουλήσει το psp; Και μην μου πείτε οτι έχουν ανεξάρτητα κουμπάκια γιατί την touchscreen την κάνεις ότι θές. Κουμπάκια, παρακουμπάκια και αν θες και μοχλό υπάρχει και αυτό. Το μεγάλο ατού της κονσόλας, εκτός της ευκολίας χρήσης και του κόστους απόκτησης ξέρετε πιο είναι; Το consistency. Στο xbox θα του βάλεις το Gears of War και ναι μεν έχει μεγάλη διαφορά στα textures από το Pc και τα shadows δεν είναι soft αλλά ξέρεις ότι την ώρα που θα βαράς 40 τέρατα μαζί το framerate θα παραμένει στα 30 ή 60 καρέ. Στο pc μπορεί να έχεις παίξει 10 ώρες με τα settings, μπορεί να έχεις 690 και ενώ όλα πάνε καλά όταν δεν έχεις πολύ δράση στην οθόνη, με το που πλακώσει κόσμος ή σηκωθούν καπνοί και σκόνες να δεις μονοψήφια. Τι να το κάνεις έτσι; Δηλαδή αν είναι να πάρω 3770k και 690 για να παίζω σχετικά καλά ένα 6μηνο, γιατί να μην δώσω 400 μαζί με τα περιφερειακά για ένα xbox/psx να κοτσάρω και ενα keyboard/mouse και να ηρεμήσει το κεφάλι μου; Και ένα τελευταίο. Οι κονσόλες, τουλάχιστον στην περίπτωση του xbox360, βγαίνουν με hw επόμενης γενιάς. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic Οκτώβριος 28, 2012 #33 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 [MENTION=124]NoDsl[/MENTION]Μάλλον δεν κατάλαβες τι ήθελα να πω. Με το "beats the purpose" εννοούσα ότι δεν έχει νόημα να πάρεις tablet και στο gaming να χρειάζεται να βάλεις ποντίκι και πληκτρολόγιο. Και όπου πας για να παίξεις παιχνίδι να χρειάζεται να τα κουβαλάς μαζί σου. Δεν είμαι κατά του mobile gaming, απλώς δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι το ίδιο με το pc gaming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoDsl Οκτώβριος 28, 2012 #34 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 [MENTION=124]NoDsl[/MENTION]Μάλλον δεν κατάλαβες τι ήθελα να πω. Με το "beats the purpose" εννοούσα ότι δεν έχει νόημα να πάρεις tablet και στο gaming να χρειάζεται να βάλεις ποντίκι και πληκτρολόγιο. Και όπου πας για να παίξεις παιχνίδι να χρειάζεται να τα κουβαλάς μαζί σου. Δεν είμαι κατά του mobile gaming, απλώς δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι το ίδιο με το pc gaming. Ναι όμως δεν σκέφτεσαι την ροή των γεγονότων όπως έχουν τα τελευταία χρόνια. Σκέψου λίγο απλά. Τα λαπτοπ εδώ και χρόνια έχουν αποκτήσει hw που τα κατέστησε desktop replacements. οκ; οκ. Τα tablet όσο πάνε αποκτούν computing Power που θα τα καταστήσει κάποια στιγμή laptop replacements. Που μας πάει αυτό; Σε αυτό και σε αυτό Καλώς ή κακώς, unity my friend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanni Οκτώβριος 28, 2012 #35 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Νέο iPad, 7 μήνες μετά το ...νέο iPad. Αλλά τουλάχιστον δεν θα αλλάζουμε κάρτα γραφικών κάθε 6 μήνες (SHOOT!!!! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vic Οκτώβριος 28, 2012 #36 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Κια επαναλαμβάνω ότι δεν είμαι κατά του mobile gaming ούτε αμφισβητώ το ότι οι συσκευές του mobile gaming αυξάνουν τις επιδόσεις τους κατακόρυφα. Απλώς λέω ότι λόγω της δομής του (οθόνη αφής και όχι πληκτρολόγιο + ποντίκι) "δεν είναι, δεν μπορεί να είναι και δεν πρέπει να είναι το ίδιο με το pc gaming". Είναι διαφορετικό και δεν πρέπει απλά να προσπαθήσει να μιμηθεί το pc. Γι' αυτό το λόγο θαρρώ επίσης πως υπάρχουν κομμάτια τουλάχιστον του pc gaming που δεν απειλούνται για καιρό ακόμα. Το mobile gaming είναι συμπληρωματικό. Δεν πρόκεται να κλέψει "hardcore" κοινό, αλλά άτομα που πιθανότατα δεν έπαιζαν στο Pc πριν. Πιθανώς ούτε καν σε κονσόλα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yanni Οκτώβριος 28, 2012 #37 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 ^ Σωστός.Πάντως έχει πλάκα (και συγνώμη για το τρολινγκ απλά με χτύπησε λίγο στο κεφάλι το iPad4 - δεν είχα πάρει χαμπάρι μέχρι πριν λίγο).Φτάσαμε σε μια εποχή που πλέον το PC είναι good enough όσον αφορά το hardware και λόγω console porting θα είναι για αρκετό καιρό. Πλέον και τα laptops πάνε προς τα εκεί και μάλιστα λόγω touch screens και Windows 8 σε κάποιες περιπτώσεις θα θεωρούνται καλύτερη επιλογή από desktop + mouse μελλοντικά. Εκεί λοιπόν που έχουμε φτάσει σε ένα ταβάνι όσον αφορά τα laptops/desktops μας κολλάνε το μικρόβιο του tablet/smartphone το οποίο ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια την εξέλιξή του και έχει πολύ δρόμο ακόμα. Με λίγα λόγια μετά από 10 χρόνια πυρετώδους αναβάθμισης καρτών γραφικών, μνημών, επεξεργαστών, σκληρών δίσκων κ.τ.λ. και ενώ χτυπήσαμε ταβάνι, πάμε να μπούμε όλο χαρά σε άλλη μια 10χρονη διαδικασία αναβάθμισης, αυτή την φορά ολοκληρωμένων συσκευών οι οποίες ετοιμάζονται με την σειρά τους να ακολουθήσουν τον νόμο του Moore.Υποκλίνομαι στο marketing των μεγάλων κατασκευαστών. Τίποτα άλλο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chroma Οκτώβριος 28, 2012 #38 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 [MENTION=124]NoDsl[/MENTION] και όμως μοχλοί, κουμπάκια και γενικώς το πως αλληλεπιδράς με τη συσκεύη είναι όλο ακριβώς το ρεζουμε. Έχω ένα psp κάπου και την αίσθηση της αμεσότητας και το feedback ακόμα δε το έχω βρει σε οθόνη αφής. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoDsl Οκτώβριος 28, 2012 #39 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chroma Οκτώβριος 28, 2012 #40 Κοινοποίηση Οκτώβριος 28, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.